Vitamiin D
Journal of Clinical Pathology, et leid lisab kaalu teooriale, mille kohaselt on D-vitamiini
tasemel roll rinnavähi progresseerumises. Varasematest uuringutest on teada, et rinnavähki
esineb enam naistel, kes elavad piirkonnas, kus aastase päikesevalguse kogus on madalam. D-
vitamiin tekib nahas päikesevalguse toimel, ent seda leidub muuhulgas ka piimatoodetes,
kalamaksaõlis ja rasvastes kalades. Laborikatsetes on leitud sedagi, et D-vitamiin takistab
vähirakkudel pooldumast. Rinnavähk on naistel kõige levinum vähkkasvaja vorm, mida
diagnoositakse maailmas igal aastal enam kui miljonil patsiendil.(,,D-vitamiin aeglustab
rinnavähi süvenemist" http://veebikodu.blogspot.com/2006/10/d-vitamiin-aeglustab-rinnavhi-
svenemist.html )
2. 7. D-vitamiin ei alanda üldist vähiriski
Vastupidiselt mitmetes varasemates väikesemahulistes uuringutes leitud D-vitamiini
tarvitamise ja alanenud üldise vähisurma riski seosele ei näi D-vitamiinil siiski olevat letaalse