Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"organisatsioonil" - 299 õppematerjali

organisatsioonil on ka üldnõukogu, mis rakendab konverentsil vastu võetud põhimõtteid ja vastutab igapäevase haldamise eest, ning peadirektor, kelle määrab ametisse konverents.Peadirektor 2005. aastast Pascal Lamy.

Õppeained

Organisatsiooniline käitumine -Kutsekool
Organisatsiooniline käitumine -Tallinna Majanduskool
Organisatsiooniline käitumine -Tallinna Majanduskool
thumbnail
10
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.1

JUHTIMINE KORDAMISKÜSIMUSED – KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on sotsiaalset identiteeti omav grupp, mis tähendab, et organisatsioonil on psühholoogiline tähendus igale tema liikmele. Organisatsiooni iseloomustab koordineeritus, inimeste tegevus on organiseeritud ja struktureeritud. Organisatsiooni tegevus on eesmärgistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks. 2. Mis on organisatsiooni edukude eelduseks? Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule ja peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on inimeste, ülesannete või protsesside mõjutamine ning suunamine kavandatud eesmärkide saavutamiseks. 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? Juhtimise ülesannetena on kõige sagedamini välja toodud neli tegemist: planeerimine ehk kavandamine, organiseerimine, eestvedamine ja k...

Majandus → Juhtimine
6 allalaadimist
thumbnail
24
doc

ÜRO ja Rwanda genotsiid 1994. aastal

………….................................................6-7 3. Tagajärjed ja ebaõnnestumise tunnistamine…………………...………8-9 Lõppsõna………………………………………………………………...….……...……10 Kasutatud kirjandus……………………………………...….………………....………11 2 SISSEJUHATUS Peale Teist maailmasõda loodud ÜRO-l ehk Ühinenud Rahvaste Organisatsioonil on palju eesmärke, millest üks peamisi on tagada maailmas rahu ja stabiilsus ning hoida ära riikidevahelisi kriise. Oma üle poole sajandi kestnud eksistentsi jooksul on ÜRO pidanud palju rahvusvaheliselt teravaid olukordi lahendama ning paraku on ta mõnel korral selles ka ebaõnnestunud. Ühe suurima ebaõnnestumisena võib välja tuua ÜRO suutmatust hoida ära 1994. aasta Rwanda genotsiid. 1994. aasta genotsiidis kaotas kuskil saja päeva jooksul oma elu erinevate andmete

Ajalugu → Õiguse kujunemine
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Milliste isikuomadustega inimene ei sobi juhiabi tööd tegema

Mõdriku 2014 Alustades tööd juhiabina peaks kõigepealt ennast kurssi viima selle tööga kaasas käivate käitumisreeglitega ja isikuomadustega, mida sellel tööl on vaja. On ju juhiabi üks organisatsiooni visiitkaardist, mis esimeste seas silma paistab. Mida professionaalsem on juhiabi oma kohustusi täites seda edukam on ka organisatsioon koostööpartnerite ja klientide silmis. Juhiabil on lihtsam seda kõike teha kui organisatsioonil on eetikakoodeks, millest juhinduda. Juhiabiks ei sobi inimene, kes ei täida oma töökohustusi korrektselt ja ületab võimupiire. Olen selle väitega täiesti nõus kuna juhiabil on sageli ligipääs ka väga salajastele ettevõtet puudutavatele dokumentidele. Ka selliste teadmiste pagasiga ei tohi ta kunagi olla tähtsam kui juht. Lojaalsus on üks tähtsamatest omadustest mida juhiabil vaja läheb. Inimene kes ei suuda olla lojaalne oma juhile ärgu seda tööd tehku

Muu → Sekretäritöö
3 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsustamine, delegeerimine, koordineerimine

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

EelarvestaminE- SWOT

Eelarve mõte on saada ülevaade oma tuludest ja kuludest - kirjutada üles kõik kuu jooksul saadud tulud ning kulutused. Oluline on kirja panna ka kõige väiksemad ostud, sest pisikestest kuludest kasvavad kuu lõpuks üsna suured summad. Mida täpsemalt sa eelarves oma kulud lahti kirjutad, seda parema ülevaate saad. Eelarvestamine on eelarve koostamise protsessis tehtavad tegevused. Eelarvestamise abil on võimalik organisatsioonil paremaid tulemusi saavutada, hinnata olemasolevat olukorda ja teha järeldusi, mille abil olukorda paremaks muuta. Eelarve abil saab määrata kindlaks tulevaste perioodidega seotud probleemid ning leida võimalike lahendusi. Eelarvestamise abil võidetud lisaaeg võimaldab organisatsioonil minimiseerida prognoositud probleemide negatiivset mõju organisatsiooni tugevusele. Eelarve koostamine ergutab juhte ette mõtlema, probleeme ennetama ning mõtlema, kuidas probleeme võimalusteks muuta.

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eelarvestamine tugevuse, nõrkused, võimalused, ohud.

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool III K1 KÕ Eelarvestamise tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud Essee Õppejõud: Raili Kuusik Mõdriku 2010 2 Eelarvestamine on eelarve koostamise protsessis tehtavad tegevused. Eelarvestamise abil on võimalik organisatsioonil paremaid tulemusi saavutada, hinnata olemasolevat olukorda ja teha järeldusi, mille abil olukorda paremaks muuta. Eelarve abil saab määrata kindlaks tulevaste perioodidega seotud probleemid ning leida võimalike lahendusi. Eelarvestamise abil võidetud lisaaeg võimaldab organisatsioonil minimiseerida prognoositud probleemide negatiivset mõju organisatsiooni tugevusele. Eelarve koostamine ergutab juhte ette mõtlema, probleeme ennetama ning mõtlema, kuidas probleeme võimalusteks muuta.

Majandus → Eelarvestamine ja...
181 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tutvumine olulisemate rahvusvaheliste erialaorganisatsioonidega - sissejuhatus infoteadustesse

puutuda kokku töökeskkonnaga. Student Chapter suurendab õpilase vendlust ASIS&T organisatsiooniga. Student Chapter pakub võimalust olla ühenduses akadeemilise kogukonna ja kohalike organisatsioonide, asutuste, ettevõtete ning rühmadega. 2. AIIM - http://www.aiim.org/ AIIM ehk Association for Information and Image Management on ülemaailmne informatsiooni professionaalide organisatsioon. Nende eesmärgiks on aidata sinul ja su organisatsioonil üle elada ja areneda informatsiooni kaoses. Organisatsiooni juhib tegevjuhtkond. AIIM rajati 1943. aastal National Microfilm Association nime all. Organisatsiooni nimeks sai Association for Information and Image Management 1982. aastal. Organisatsioon toetab seda, et informatsioon oleks tööl lihtne, turvaline ja kättesaadav igal pool, ajal ja iga tehnikavidinaga. AIIM tagab hariduse, turuanalüüsi, sertifikaadi ja taseme informatsiooni professionaalidele. 3. ARMA - http://www.arma.org/

Infoteadus → Sissejuhatus infoteadustesse
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

INFO- JA TEADMUSJUHTIMISE RAKENDAMINE TALLINNA NURMENUKU LASTEAIAS

INFO- JA TEADMUSJUHTIMISE RAKENDAMINE TALLINNA NURMENUKU LASTEAIAS Essee Infojuhtimine tähendab erinevas vastastikuses seoses oleva teabe hankimist, loomist, organiseerimist, jagamist ning kasutamise protsesside võrgustiku juhtimist, mis ühtse jätkuva protsessina võimaldab organisatsioonil kohaneda oma eesmärkide ja väliskeskkonna poolsete teguritega. Infojuhtimise üldine eesmärk on teha kättesaadavaks õige info õigel ajal. Infojuhtimine aitab organisatsioonidel olla edukam. Kui info hankimine ja loomine toimub kaootiliselt siis kulub palju vahendeid ja aega info hankimiseks, puudub ülevaade olemasolevast teabest, aeglustub otsustusprotsess ja kulutatakse ressusrsse teabe duubeldamiseks.

Majandus → Juhtimine
22 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Transpordi- ja laologistika Eksam

etteseatud ja nendega kokkulepitud funktsionaalseid nõudmisi (kokkulepitud/antud hinna juures). 5.Nimetage ja kirjeldage kasutatavaid kvaliteedi standardeid? · ISO 9001:2000 Raamistik äriprotsesside juhtimise süsteemi väljatöötamiseks ning arendamiseks nii, et teie teenused või tooted vastaksid pidevalt kliendi nõudmistele. · ISO 14001 (EMS) keskkonnajuhtimise standard. Võimalus organisatsioonil kontrollida oma äritegevuse ja toodete mõju keskkonnale. · OHSAS 18001 Töötervishoiu ja ­ohutusega seotud juhtimissüsteemi väljatöötamise nõuded. Võimaldavad organisatsioonil kontrollida riske ning parandada oma tulemusi antud valdkonnas. 6.Nimetage kvaliteedi kriteeriumid logistikas. · Tarneaeg · Tarnimise usaldatavus · Toote "usaldatavus"/seisukord · Paindlikkus 7. Nimetage millised on nn

Logistika → Transpordi- ja laologistika
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Essee - Kuidas olla edukas liider?

Kuid just tunnustamine on üheks tähtsamaiks edu saavutamise võtmeks ettevõttes. Tunnustamine on vajalik, et töötaja oleks motiveeritud ja positiivne, et ei tekiks soovi vahetada töökohta, hoidmaks tunnet enda hinnatusest ja vajalikusest. Tunnustada saab mitmetel erinevatel viisidel. Näiteks kingitustega, samuti nii töötaja avaliku tunnustamise läbi kui ka palgaga (preemia). Selliste motiveerimisviiside rakendamiseks peab olema organisatsioonil piisavalt ressursse, nagu seda on näiteks Steve Jobsi juhitud organisatsioonil Apple. Steve Jobsi näol saame rääkida kui ühest silmapaistvalt edukast liidrist. Võib oletada, et Steve oli oma juhtimisstiiliga teistele suureks eeskujuks. Me ei saa põhineda isiklikul kogemusel, aga oletatavasti suutis Steve kujundada ka oma organisatsiooni siseselt liiderliku positsiooni ning seda säilitada, samuti inspireerida ning motiveerida oma töötajaid, olles ise eeskujuks

Ühiskond → Ühiskond
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Demingi ring ja ISO 9001:200 võrdlus

äriprotsessi komponente. - Rakenda (Do): (tegevused eesmärkide saavutamiseks) rakenda plaan ja hinda selle toimivust. - Kontrolli (Check): (sisehindamise seire süsteem andmete kogumiseks) hinda tulemusi ja edasta need otsustajatele. - Tegutse (Act): (kompleksne sisehindamine, parendustegevuste kavandamine) otsusta, millised on protsessi täiustamiseks vajalikud muudatused. Tsüklite üleminekuetapp võimaldab organisatsioonil teha kokkuvõtteid toimunust ja tagada tehtu dokumenteerimine (seda nii protsesside kordamise hõlbustamaks kui ka kvaliteedistandardi saavutamise lihtsustamiseks). Joonis ISO 9001:2000 mudel 2000.a. 15. detsembril kiideti üle kogu maailma heaks kvaliteedijuhtimissüsteemidele nõudeid kehtestav uus standard ISO 9001:2000. ISO 9000 sarja kvaliteedijuhtimissüsteemide kohaselt peavad organisatsioonid parendama oma tegevuste efektiivsust ja klientide rahulolu.

Haldus → Kvaliteedijuhtimine
57 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Juhtimise alused

säästlikult juhtida. Kontrolliulatus oleneb ka alluvate tööülesannete sarnasusest, nende ülesannete keerulisusest, organisatsiooni juhtimise infosüsteemist, organisatsioonikultuuri tugevusest ja eelistatud juhtimisstiilist. Kontrolliulatus määrab, kui palju tasandeid ja juhte organisatsioonis on. Suurem kontrolliulatus muudab organisatsiooni kujundamise säästlikumaks. Viimaste aastate suund on laiema kontrolliulatuse poole. See võimaldab organisatsioonil vähendada kulusid, kiirendada otsustamist, suurendada paindlikkust, saada lähemale tarbijale ja võimustada töötajaid. Tsentralisatsioon ja detsentralisatsioon Mõnedes organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Teine äärmus on sellised organisatsioonid, milles otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Esimesi

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Turismiteemaline töö

eesmärkidel kestvusega kuni üks kalendriaasta. Sellel ajal ka teenuste tarbimine või osutamine. 2. Sissetulev turism- riiki tulnud külastajate reisimine riigi territooriumil asuvatesse paikadesse 3. Siseturism- elanike reisimine territooriumil asuvatesse, kuid väljapoole nende igapäevast elukeskkonda jäävatesse piiridesse. 4. Turismiettevõtlus- ettevõtlus, mis tegeleb turismiteenuste pakkumisega 5. Visioon- tulevikuvaade, organisatsioonil 6. Eesti heade üllatuste maa! Positive suprising! 7. Turismiseadus, turismi korraldamise seadus, toiduseadus, töölepinguseadus 8. Rahvastiku vananemine, tööhõive, haridus- ja palgatase, demograafilised muutused 9. Et parandada turismiga seotud võimalusi, ettevõtlust jne. Turismisektori rahvusvahelisuse konkurentsivõime suurendamise kaudu majanduskasvu toetamine. 10. 2013. aastal käis Eestis 6 miljonit turisti Maiu Talirand HT14

Turism → Turism
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Väärtused Eesti organisatsioonides

Kuna vannitubades kasutatakse veel ka väikeseid sampooni ja vedela seebi pudeleid, siis poolikud annetatakse hiljem heategevuseks. Lisaks toetab ka ,,Responsible Business" programm ka Maailma Laste Fondi (World Childhood Foundation), mis on pühendunud laste ning noorte emade aitamisele üle maailma. Majandades oma hotelle vastutustundlikul viisil, ehitame tugevaid ja usaldavaid, hoolivaid, kasvatavaid ning kasulikke suhteid, millega oleme saavutanud ning saavutame ka edasi palju edu. Igal organisatsioonil peavad olema mingid väärtushinnangud, millele põhineda. Näiteks, kui Tallinna Kaubamajal puuduksid mingid kindlad tõekspidamised ja tööle võetaks keegi, kes on erakliku iseloomuga, kinnine, külma suhtumisega teistesse ja mitte eriti loov, siis selline ei saaks ealeski oma tööülesannetega hakkama. Miks too inimene hakkama ei saaks ­ kuna müüja töö on olla täpselt vastand eelmainitule, muidu ei ole ka ostjaid, kui ei ole

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Inimese kui organisatsiooni ühe olulise osa käsitlemisel tuleb lähtuda inimloomusele omastest asjaoludest

sõpru). Organisatsiooni juht peab mõistma, et ta kasutab liiget tervikuna. Kuidas liige käitub mingis olukorras lähtub ikka sellest, mida on see liige varem kogenud, tundnud ja õppinud. Juht peab arvestama ka liikme kodueluga ja sellega, et organisatsioon võib kujundada ka mingil määral isiksust, seega on see vastutusrikas roll. Mida suurem on soov organisatsiooni liikmel sekkuda organisatsiooni asjadesse, seda rohkem hoolib ta sellest organisatsioonist. Ning (loodetavasti) tahab, et organisatsioonil läheks hästi. Seega tuleks teha kõik, et inimene oleks sellest huvitatud ja seega on ta motiveeritud, mis on väga tähtis eduka organisatsiooni toimimise juures. Vastasel juhul kui liige ei soovi sekkuda organisatsiooni asjadesse, pole ta sellest huvitatud ja lihtsalt veedab oma aega. Ning temast ei ole nii palju kasu kui motiveeritud ja tahtejõulisest inimesest. Tähtis on ka isikut väärtusta. Inimene on tihti uhke ja nõuab õiget kohtlemist. Töölised

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maailma Looduse Fond

3. Kas organisatsioon on riikidevaheline või riikideväline? Riikideväline 4. Millal organisatsioon loodi? Organisatsioon loodi aastal 1961, eesmärgiga kaitsta vabas looduses elavaid taimi ja loomi. 5. Asukoht ja juht. Carter Roberts, peakorterid USAs ja Sveitsis. 6. Mis on organisatsiooni eesmärgid? Organisatsiooni peamine üldeesmärk on Maa bioloogiline mitmekesisuse säilitamine. 7. Kes on liikmed (üldiselt)? Kui palju on liikmeid? Mis tingimustel liikmeks võetakse? Organisatsioonil on üle 5 miljoni toetaja üle maailma. Liikmeks saab astuda igaüks, kellel on huvi looduse vastu või selle kaitseks. 8. Eesti/eestlaste osalus selles organisatsioonis? Eestis otseselt Maailma Looduse Fondi haru pole, kuid paljud Eesti keskkonnakaitsjad ja rohelise liikumise aktivistid teevad Maailma Looduse Fondiga koostööd. Samas on Eestis sarnane organisatsioon Eestimaa Looduse Fond (ELF), mis töötab sarnastel eesmärkidel, kaitsmaks või säilitamaks Eesti loodust. 9

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Euroopa liit foorum 4

moderniseerimist. . 3. ESTÜ finantseerimiseks maksustati söe- ja terasetoodan 0,29 protsendiliselt. ESTÜ-d juhtis Ülemamet ministrite nõukogu oli vahetalitaja liikmesriikide valitsuste ja Ülemnõukogu vahel. Loodi ka seismeliikmeline kohus, mille ülesandeks oli kontrollida ESTÜ lepingute täitmist ja sellest tulenevaid otsuseid. Kohtu pädevusse kuulusid ka mõned muud tegevused ESTÜ sai ka parlamentaarse assamblee 78 liikmega lisaks sellele oli ka organisatsioonil konsultatiivkommitee. 4. ESTÜ töö oli tõhus. TA tunnistas Saksamaa taas võrdväärseks partneriks. Terasetootmine kasvas viie aasta jooksul 40 % , lisaks võeti ka vastu deklaratsioon töötingimuste ühtlustamisest. 5. ESTÜ seos Euroopa Liiduga on see, et ESTÜ-d peetakse Euroopa Liidu eelkäijaks. Nii nagu Euroopa Liit tänapäeval baseerub koostööle erinevate riikide vahel niisamuti tugines ka ESTÜ samadele põhimõtetel. Euroopa Liidu maht on aga

Politoloogia → Euroopa liit
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

III organisatsiooni evolutsioon

3.loeng: Organisatsioon ja organisatsiooniline evolutsioon Organisatsioon on inimeste grupp, kes on ühinenud selleks, et saavutada ühised eesmärgid. · Igal organisatsioonil on kindel funktsioon · Organisatsioonid eksisteerivad selleks, et saavutada kindleid eesmärke ja rahuldada liikmete vajadusi · Vasavalt funktsioonile ja eesmärgile on olemas väga palju erinevaid organisatsioonitüüpe · Organisatsioonid võimaldavad saavutada eesmärke, mida indiviididel eraldiseisvalt pole võimalik saavutada · Organisatsioonid lisavad indiviidide tegevusele tänu koostöö sünergilise efekti

Majandus → Juhtimine
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eelarvestamise swot

eelise. võiksid olla realistlikumad  Eelarvestamise võimalused on  Tehniliste võimaluste vähesus eelarve piiramatud täitmiseks Võimalused: Ohud:  Eelarvestamise abil võidetud lisaaeg  Üleplaneeritus ja liiga jäik tulemuste võimaldab organisatsioonil nõudmine võib viia kollektiivi stressi ja minimiseerida prognoositud töötulemused võivad hoopis langeda. probleemide negatiivset mõju  Ollakse liigselt kinni eelmistest  Luuakse/ võimaldatakse eeldused näitajatest ressursside optimaalseks kasutamiseks  Tuleb mõelda tulevikule, mitte olla

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ISO standard

· suurendada toodetega varustatuse efektiivsust lihtsustada hooldamist · Kasutajad usaldavad enam tooteid ja teenuseid, millel on rahvusvahelise standardi tugi. 2. Mida see annab ettevõttele? · Standardid kujunevad kasulikuks kokkulepetel välismaa klientidega. Klientidel on ISO standardit omavat ettevõtet lihtsam usaldada, sest standardi nõuded on kõigile ühtselt arusaadavad. · Sisemine kasu: juhtimissüsteemi õigel rakendamisel aitab see organisatsioonil keskenduda oma tegevustes olulistele asjadele - juhtimissüsteem võimaldab hoida kokku kulutusi. · Väline kasu: sertifikaat toimib reklaamina ­ annab informatsioonipotentsiaalsetele investoritele ja klientidele. 3. Kirjelda, kuidas on võimalik taotleda ISO 9004 kvaliteedijuhtimise sertifikaati. Standardi eesmärk on anda juhiseid, mis ulatuvad standardis ISO 9001 esitatud nõuetest

Tehnoloogia → Tehnoloogia
41 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Ühiskonna põhitõed

Ühiskonna sektorid ja valdkonnad Avalik sektor poliitika riik Erasektor majandus turg Kolmas sektor kodanikuühiskond kodanikuühendused Eraelu kodu perekond Kommunikatsioon ühiskonns Kommunikatsioon on suhtlemine. Sotsiaalne protsess ühenduslülina erinevate valdkondade vahel. Vanal ajal levinud vahetu suhtlemine on asendunud tänapäeval massikommunikatsioonidega. Massimeediumideks on ajalehed, ajakirjad, raadio ja televisioon. Arvuti teel suhlemist nimetatakse interaktiivseks kommunikatsiooniks.. Massikommunikatsioonide abil on võimalik mõjutada suurt hulka rahvast. Ühiskonna osa Demokraatlik Mittedemokraatlik Ajakirjandus Vaba Kontrollib võim Infoallikad Palju Üksikud ja võimuprteide poolt kontrollitud Teabe eest vastutaja Teabe väljastaja Tsentuur Ametnike tege...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kordamisküsimused strateegilise orientatsiooni põhikomponend

mida ettevõtte üldises tegevuses järgitakse. Pühendumine, kliendikesksus, meeskonnatöö ja loovus. 3. Miks peaks organisatsioon end selgelt määratlema juba organisatsiooni loomisel? See eristab ettevõttet konkurentidest, toob välja tema identiteedi ja arenguteed. 4. Miks tuleks põhiväärtuste loomisse kaasata nii juhtkond kui töötajad? Kuidas seda teha? Et ei muutuks juhtimise kontseptsioon, peab organisatsioonil olema ühtne ja selge väärtussüsteem. Tuleb välja selgitada töötaja isiklikud väärtushoiakud ning juht peab välja selgitama enda jaoks mida ta oma käitumisega tahab meeskonnale öelda. Teadmine, et mõeldakse ja tegutsetakse samamoodi ühiste eesmärkide nimel, panebki pühenduma just sellele organisatsioonile. 5. Nimetage organisatsiooni väärtuste juurutamise viise. Millistest olete ise osalenud?

Majandus → Juhtimise alused
23 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Võrdne kohtlemine töösuhtes

Võrdse kohtlemise põhimõte tähendab, et inimesi ei diskrimineerita tunnuse alusel, mis talle on omistatud. Võrdse kohtlemise seaduses on välja toodud erinevad diskrimineerimise vormid: 1. Palgadiskrimineerimine - mõnedele töötajatele või töötajate rühmadele maksvad rohkem võrreldes teistega. Igal riigil on olemas töötajad võrdse kvalifikatsiooniga ja kogemusega, kes tihti saavad erinevad palgad sama töö eest ja sama tegevusalal või organisatsioonil. Meil on traditsioonilised grupid mis on kõige rohkem diskrimineeritud palga kohta: naised võrreldes meestega, neegrid võrreldes valge inimestega. 2. Diskrimineerimine töö saamisel . Selle diskrimineerimise all saavad lisaks teiste rühmadele: vanglast vabanenud inimesed, puuetega inimesed, kvalifitseerimata noored. Neid võetakse viimastena tööle ja kõige esimestena vallandavad. Ebavõrdsed tingimused töötamiseks võivad tekkida seoses töötaja vanusega, rassiga ja rahvusega. 3

Õigus → Õigusõpetus
41 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee : Kui mina oleksin juht

Kui mina oleksin juht Lugedes pealkirja ,, Kui mina oleksin juht ,, tekib kindlasti küsimus, kas ma sobiksin üldse juhiks ja kas ma oleksin hea juht. Me teame, et juhtimine seisneb organiseerimises ja motiveerimises, üheskoos teatud eesmärkide saavutamise nimel tööd tehes. Et kujuneda tõhusateks liidriteks, kes suudavad meeskonnaliikmeid inspireerida ja arendada, peab juht inimese vajadusi ja käitumisi tundma. Ei ole olemas juhtimises õigeid ja valeid meetodeid, kuid on olemas üldised tehnikad, mida kasutades, saab üles ehitada sobiva juhtimissüsteemi. Ennem kui ma saaksin edukaks juhiks, peaksin ma ennast põhjalikult tundma. Pean tundma oma käitumist ja seda, kuidas ma teistega suhtlen. Kindlati peaksin ka arendama endas välja oskuse tundlikult kaasinimestega suhelda ja õppima selle toel inimeste isiklikke raskusi ja konfliktiolukordi lahendama. Me teame, et ükski juht ei ole täiuslik.Kuid edu saavutam...

Majandus → Juhtimis alused ja...
109 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meedia

Meedia Meedia, tänapäeva inimese tähtsaima infoallika vahendusel saame päevast päeva kõikvõimalikku teavet alates ilmateadetest ja spordivõistluste tulemustest kuni poliitiliste ning kultuuriliste tippsündmusteni. Seejuures ei märka me, kuivõrd me sellest informatsioonist sõltume ning mil määral ajakirjandus meid mõjutab. Tänapäeva Eestis kasutatakse meediat iga päev propagandavahendina. Igal endast lugupidaval organisatsioonil ja rühmitusel on inimene, kes inimesi mõjutab. Selles pole midagi halba sest parteid peavad saama ennast kusagil reklaamida ja inimesel peab jääma võimalus valida endale meelepärane partei või liit. Riiklikud televisiooni- ja raadiojaamad peaksid jääma poliitiliselt igal juhul sõltumatuks, sest just nende suure vaatajas- ja kuulajaskonna tõttu on kerge rahvast mõjutada ning neil ei tohiks välja kujuneda omi eelistusi

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eestvedaja ja juht

Eestvedaja minu jaoks pole alati juht, juhil poleks võimalik motiveerida töötajaid ja hoida tiimi koos samal ajal kui tuleb ka juhi ülesandeid teha ja tavaliselt pole juhtidel ka vastavaid omadusi. Eestvedaja eesmärk on motiveerida ja juhendada nii palju kui võimalik ning tavaliselt ka luua sõpruskond tiimi keskel, et kõigil oleks mugav olla. On ka erandeid kus juhid on eestvedajad ja tänu sellele läheb ja organisatsioonil väga hästi ja inimesed jäävad püsima töökohas kus juht kuulab ka oma töötajaid isiklikult. Minu jaoks inimene kes võiks toimida juhina või eestvedajana on väga positiivne ja sihikindel, ta oskab tohutult hästi probleemidega toime tulla ja rasketes olukordades oma sõna maksma panna. Oskab olla ka professionaalne ning teha kõik vajalikud tööd ja ülesanded ära, kuid seda tehes rõõmu ja suure energiaga. Ta oskab ka tiimi juhtida ja

Majandus → Juhtimine
8 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Teeninduskorraldus - töötajate jõustamine.

Kinnista positiivset käitumist ning anna tagasisidet ebasobiva käitumise kohta. Üks võimalus töötajate jõustamiseks on korralik arenguvestlus töötajaga. Eelnevalt planeeritud ja oskuslikult peetud arenguvestlus võib olla hea vahend töötaja stabiilse arengu juhtimiseks, samas võib arenguvestlus jääda pelgalt vaid tulemusvestluseks, kus vaadatakse möödunud perioodi töötulemusi ja seatakse uusi eesmärke (Kas arenguvestlus...2012). Kasud, mida organisatsioonil on võimalik saada arenguvestlustest (T. Merkuljeva, T. Elenurm): Kasud töötajale Kasud juhtidele/ organisatsioonile Kasud meeskonnale lahendamist vajavate lahendamist vajavate probleemide lahendamist vajavate probleemide väljaselgitamine väljaselgitamine probleemide väljaselgitamine info saamine eesliini info saamine eesliini teenindajatelt info saamine eesliini

Majandus → Teenindus
22 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Globaliseerumine

Global. e. üleilmast.on ühisk.ja maailma majanduse muutused, mis on põhjust. kasvavast rahvusvahelisest kaubandusest ja tihenevast üleilmsest kultuurivahetusest. vabakaubandusest muutused tehnoloogias, transpordi ja kommunikatsiooni areng, majanduses, rahvusvahelise kaubanduse kasv, kapitali liikumise kasv ülemaailma, otseinvesteer. kasv,riikide suveräänsuse ning riigipiiride tähtsuse vähenemine rahvusvaheliste kokkulepete tõttu mis on viinud organ.nagu WTO(maailma kaubandusorganisatsioon, elavdada rahvus. kauband.) ja OPEC(Naftat transportivate riikide vaheline org. Põhit. toornafta hinna regul. maailmaturul, liikmete naftatoodangu ja ekspordikvootide kindlaksmäär. venetsueela, Iraak iraan Ecuador liibüa)tekkeni,rahvusvaheliste finantsorganistsioonide (IMF(rahvusvaheline valuutafond, rahvus. vahel. rahasüsteemi stabiilsuse tagamine) ja Maailmapank) loomine,hargmaiste ettevõtete järjest suurenev osatäht. maailma majanduses, mi...

Geograafia → Geograafia
78 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Arutlus maailmasõda

20. sajandi esimene pool oli sõdade periood. Esimene maailmasõda toimus 1914-1918 ja Teine maailmasõda 1939-1945. Mõlemale sõjale järgnesid tähtsad rahulepingud ning territoriaal- poliitilised ja majanduslikud probleemid, mis saatsid meid terve sajandi. Mõlema sõja põhjustajaks loetakse Saksamaad. Versailles'i lepingu Saksamaad puudutavad sätted tegid Teise maailmasõja puhkemisele karuteene. Kuigi Saksamaa jäi pärast Esimest maailmasõda iseseisvaks riigiks, demilitariseeriti Ruhri tööstuspiirkond ja määrati kõrged reparatsioonimaksud, mis alandasid nii riiki kui rahvast. See andis tõuke Saksamaa rahulolematusele ja kaudselt ka Teise maailmasõja puhkemisele. Pärast Teist maailmasõda Saksamaa okupeeriti ja jagati neljaks okupatsioonitsooniks, millest hiljem tekkisid ideoloogiliselt erinevad Saksamaa Demokraatlik Vabariik ja Saksamaa Liitvabariik. Demokraatlik Lääne-Saksamaa kaasati maailmamajandusse ja see aitas Saksamaal tagasi suurriigi...

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Venemaa kokkuvarisemine, enamlased, esseerid, Bresti rahu

nägi tulevast Venemaad demokraatliku Vabariigina. 2. SOTSIALISTIDE-REVOLUTSIONÄÄRIDE PARTEI (ESSEERID ) ­oli suurim pahempoolne partei kellel oli eriti suur mõju talurahva hulgas. Nad kontrollisid nõukogude tegevust. Nägid Venemaad sotsialistliku riigina, milleni tuli jõuda järk- järguliste reformide kaudu. 3. VENEMAA SOTSIAALDEMOKRAATLIKU TÖÖLISTE PARTEI (VSDTP) reformistlikul organisatsioonil ( VÄHEMLASED ) oli suurim mõju linnatööliste ja haritlaste hulgas. Venemaa tuleviku osas olid ühel meelel esseeridega. 4. VSDTP marksistliku organisatsioon ( ENAMLASED ) olid küll väiksemad liikmete arvult, kuid paremini organiseeritud. Eesmärk oli kehestada nn proletariaadi diktatuur ja vägivaldsete meetoditega ülesse ehitada Sotsalistlik Venemaa. Suurenev segadus tuli kasuks enamlastele, kes lubasid rahvale kõike. ( Neid toetas Saksamaa )

Ajalugu → Ajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Organisatsioonikultuur

1 LOG E/G 1 TALLINNA TÖÖSTUSHARIDUSKESKUS 2016 ORGANISATSIOON LOOMANA Organisatsioon ,,Karu" Karu sümboliseerib võimu ja jõudu, kuid ka pikaajaline taliuinak ehk talvel saadetakse 40-60% töötajatest osaliselt tasustatud puhkusele Organisatsioon kasvas paari aastaga suureks karuks 2 KARU LOO TALIUINAKU AJAL JÄID ORGANISATSIOONIL ÜHE KLIENDI JUURES VEETORUD VEEST TÜHJENDAMATA, KLIENT AGA ISE ANTUD OBJEKTI EI KASUTANUD JA AVARIIST SAID TEADA ALLES 2 NÄDALA PÄRAST, KUI OLI OBJEKTI JÄRJEKORDNE KÜLASTUS, KOGUPÕRAND OLI JÄÄS JA TORUD LÕHKI. AVARII KÕRVALDAMISEKS LÄKS PALJU RESSURSSE JA JÕUDU 3 ORGANISATSIOONI KIRJELDUS · Täislahendusega kinnisvara haldus- ja hooldusteenust pakkuv,

Logistika → Klienditeenindus logistikas
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

TEENINDUSSTANDARDI ANALÜÜS

Saime teada seda, et Rademar ei avalda oma teenindusstandardeid tava klientidele, vaid igas Rademari kaupluses on teenindusstandardid paigaldatud töötajate puhkruumi seinale, kus silm seda pidevalt märkab. Tundub, et kaadrivoolavus on Rademaris suur, töötajad tulevad ja lähevad aga teenindusstandard jääb! Organisatsioonis toimuvadki tihti muudatused tänu töötajatele, et ettevõtte nägu ei muutuks koos eesliinil olevate töötajatega, siis selleks on igal organisatsioonil üheks vundamendikiviks oma teenindusstandard. Sellest sõltub kuidas teenindatakse nii siseklienti kui ka välisklienti. Klienditeenindaja rolliks on konkurentsis püsida, võita uusi kliente ning kinnistada olemasolevaid. Kuid seda ei saa enam pelgalt rikka kaubavaliku ja soodsa asukohaga. Edu võtmeks on kujunenud teeninduse kvaliteet ja efektiivsus. See kujutab endast tipptasemel klienditeenindajat- tema hoiakuid, oskusi ja teadmisi ning praktilisi kogemusi

Majandus → Teenindus
36 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Spordiorganisatsiooni personalijuhtimine

printsiibist, mis eeldab spordialaliitude iseseisvust oma tegevuses. Spordialade liidud hoolitsevad ühtlasi vastava ala laiendamise ja tervisesportlike vormide viljelemise eest. Igal spordiorganisatsioonil on erinev liikmeskond, erinevad spordi- ja tegevusalad, oma eeldused ja võimalused. On vale väita, et kõiki ühendusi on võimalik organiseerida, juhtida või majandada ühtmoodi. Samuti ei saa väita, et spordiorganisatsiooni peab või võib majandada nagu ettevõtet. Igal organisatsioonil on olemas võimalus töötada niimoodi, nagu liikmed soovivad. Loomulikult peavad kõik, kes ühenduse liikmeskonda kuuluvad, võtma arvesse oma spordiorganisatsiooni sisemisi eeldusi ja väliskeskkonna tingimusi. Ühendusel peab olema oma põhikiri, üldkoosolek, juhatus ja president, asjalik tööjaotus juhatuse liikmete vahel, oma kindlad üritused, sündmused ja palju muud, mis huvitaksid ühenduse liikmeid. Et üles ehitada ühendus töötava

Sport → Kehaline kasvatus ja sport
42 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

2. loeng. Planeerimine ja kavandamine

suundade kujundamine Juhi roll planeerimisel Juhi roll planeerimisel: eesmärgi püstitamine tegevusjoone kujundamine -korduva elulise küsimuse lahendamiseks mõeldud püsiva iseloomuga tegutsemisjuhend -määrab eesmärgi saavutamise viisi (kuidas?). Plaanid ja kavad Plaan ­ otsus tuleviku kohta Kava või plaan on üldisem või üksikasjalikum teabekogum, kus tulevikus ettevõetava kohta on esitatud olulised andmed. Kava või plaani ülesanne on aidata organisatsioonil saavutada eesmärke Plaanid on juhtimistegevuse orientiiriks, mitte dogmadeks. Turumajanduse ellujäämise kõige tähtsamaks teguriks on reageerimise paindlikkus. Kava või plaani tunnused 4 iseloomulikku tunnust, mille järgimine heade tulemuste saavutamiseks on oluline: sisu on suunatud tuleviku tegevustele; andmed on seotud eesmärgiga, suunatud selle saavutamisele; teave puudutab kindlat organisatsioonilist üksust või tegevusvaldkonda;

Majandus → Juhtimise alused
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tasakaalus tulemuskaart

3. Milline on selle meetodi kasutusvaldkond? Tasakaalus tulemuskaardi kasutatakse: · äristrateegia määratlemiseks või uuendamiseks; · strateegia, pikaajaliste eesmärkide ning eelarvete kooskõlla viimiseks; · äri võtmefaktorite mõõtmiseks; · organisatsiooniliste muudatuste kergendamiseks; · erinevate üksuste tulemuslikkuse võrdlemiseks; · töötajate teadlikkuse tõstmiseks ettevõtte visiooni ja strateegia valdkonnas. 4. Mida on organisatsioonil selle meetodi kasutamise abil võimalik saavutada (oodatavad tulemused)? Tasakaalus tulemuskaart mõtestab seega äriüksuse tegevust ka teiste eesmärkide kaudu kui finantsnäitajad. TTk annab ettevõtte juhtidele teada, kuidas äriüksused praegustele ja tulevastele klientidele väärtust loovad ning kuidas oleks vaja tõsta efektiivsust ja suurendada investeeringuid inimestesse, süsteemidesse ja protsessidesse, mis on vajalikud jõudluse suurendamiseks

Majandus → Arendustegevus
66 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessansikirjanike ütlused

"Kui suudetakse õelda,kui palju armastatakse, siis tähendab see, et armastatakse vähe" Mina saan sellest renessansikirjaniku Petraraca ütlusest aru nii, et kui üks inimene teist inimest armastab, ei ole tähtsi kui tihti ja palju seda oma armastatud inimesele õeldakse vaid see näitab seda, et inimene tahab et oma armastatud inimesele selgeks teha, et see nii on ja, et teine seda uskuma jääks kuigi see kes armastust nii palju avaldab, et pruugi olla ise kindel selles, et ta seda inimest armastab ta lihtsalt tahab, et teine seda usub. Tänu sellele hoitakse inimest enda lähedal. Samuti ei saa õelda teisele palju teda armastad, kuna armastust ei saa panna cm või meetritesse. Armastus on tunne mitte asi nagu mõni seda väljendab. Inimesed tajuvad armastust erinevalt kuid kunagi ei saa seda sõnadesse panna. Ja seda väidabki Petaraca, et kui inimene suudab panna sõnadesse seda, kui palju keegi kedagi armastab siis tähendab see seda, et seda arma...

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Juhtimise etapid

Neil on näiteks vaja teada, mida konkurendid teevad, milline eelseisev seadusandlus võib mõjutada organisatsiooni ja millised on teaduslikud uuringud tegevusvaldkonnas. Juhtidel tuleb hinnata, millised on võimalused, mida organisatsioon saab kasutada ja milliseid ohte võib ette tulla. Võimalused on positiivsed ja ohud negatiivsed keskkonna faktorid. 3) Sisemine analüüs Milliseid oskusi ja võimeid on organisatsiooni töötajatel, milliseid ressursse organisatsioonil on, kas tal on olnud edu toodete uuendamisel, milline on organisatsiooni rahaline seis, kuidas tarbijad tajuvad organisatsiooni ja toodete või teenuste kvaliteeti? See samm sunnib juhte tunnistama, et iga organisatsioon, pole tähtsust kui suur või võimukas, on mingil moel piiratud tema käsutuses olevate ressursside ja oskustega. Sisemine analüüs annab tähtsa info organisatsiooni spetsiifilistest varadest, oskustest ja tegevusest.

Majandus → Juhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tähtsamad rahvusvahelised organisatsioonid - ÜRO

Ühendus muudab tõhusamaks kõigi liikmesriikide julgeoleku kaitse, lisaks teostatakse vajadusel ühisoperatsioone demokraatia ja rahvaste vabaduse kaitseks ka väljaspool liikmesriikide piire. NATO jaguneb tsiviil- ja sõjaliseks struktuuriks. Kõrgeim ametnik on peasekretär ja kõrgeim organ Põhja-Atlandi Nõukogu (North Atlantic Council). Otsuseid langetatakse liikmesriikide vaheliste nõupidamiste põhjal, kusjuures iga NATO otsus vajab kõigi liikmesriikide heakskiitu. Organisatsioonil ei ole liikmesriikide üle iseseisvat võimu. NATO relvajõud koosnevad liikmesriikide relvajõududest, mis antakse vajadusel organisatsiooni ühise väejuhatuse alla. Strateegilisel tasemel tegutsevad Euroopa väejuhatus ja Atlandi väejuhatus. NATO liikmesriigid (26) on Ameerika Ühendriigid, Belgia, Bulgaaria, Eesti, Hispaania, Holland, Island, Itaalia, Kanada, Kreeka, Leedu, Luksemburg, Läti, Norra, Poola, Portugal,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
48 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mina ja juhiabi juhiabi eetikakoodeks

profesionaalsust ning suuremat avatust ja koostöövalmidust. Kooskõla inimese väärtusmaailmaga, eelkõige just oma elukutse väärtuse tunnetamine, motiveerib igat töö tegijat ja julgustab ennast proovile panema uutes põnevates valdkondades. Selleks, et kõik saaksid kollektiivis aru ühtemoodi organisatsiooni väärtushinnangutest, olen seisukohal, et igas organisatsioonis peaks olema eetikakoodeks. Juhiabi töö on professionaalne tegevus, mis aitab organisatsioonil lahendada asjaajamise ja suhtlemisega seotud probleeme ning kindlustab organisatsiooni edukuse. Juhiabilt oodatakse kompetentsust ja esinduslikkust. Ta esindab eelkõige oma organisatsiooni ning esikohal on organisatsioon ning selle juht koos kaastöötajatega, tagaplaanil aga juhiabi ise. Vahel aga on ka juhiabil tahtmine ennast esile tuua ja soov, et keegi teeks hingele pai ja kiidaks tehtud töö ning saavutuste eest.

Ametid → Sekretäritöö
47 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õige suhtlemine meediaga

Õige suhtlemine meediaga Lühireferaat Aine: Akadeemiline kirjutamine Tallinn, 2013 Sissejuhatus Minu referaat räägib sellest, kuidas tuleb õigesti meediaga suhelda, et organisatsioonil ei tekiks probleeme ja konflikte. Valisin sellise teema, kuna see on mind alati huvitanud ja mulle meeldivad lektori A.Laaneotsa loeng meediasuhetest, kus ta on meie kursusele sellest lähemalt ja täpsemalt rääkinud. Kasutan allikatena ka tema loenguid, kuna need on väga informatiivsed. Referaati läbi lugedes on inimesel väike aim olemas, mida tohiks ja mida ei .tohiks teha meediaga suheldes Suhtlemine meediaga

Kirjandus → Kirjandusteadus
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

II Maailmamajanduse kujunemine - vastused küsimustele

II Maailmamajanduse kujunemine 1. Seleta oma sõnadega tootmisviisi mõistet Tootmine on koondunud tootmisketti. Tootmises osaleb sadu ettevõtteid. Detaile ja sõlmi valmistatakse eraldi ettevõtetes, kokku monteerimine toimub odava tööjõuga maades. Müük ja hooldus toimub tarbijate lähedal rikastes riikides. Tööd juhivad liiderfirmad ja nende all töötavad tütarfirmad. Iseloomusta erinevaid ühiskonna arenguetappe põhitunnustuse alusel (tootmise eesmärk, peamised majandusharud, osalemine maailmamajanduses, töökorraldus jne.) KORILUS ­ tegeleti küttimise, kalapüügi ja korilusega. Toodeti vaid elamiseks. AGRAARÜHISKOND ­ Inimesed jäid paikseks, tegeleti alepõllundusega, käsitöö ja kaubandusega ning ka karjakasvatamisega. Toodeti elatamiseks, vähesel määral ka müügiks. Tekkisid metallmündid ja riigid. TÖÖSTUSÜHISKOND ­ tegeleti põllumajandusega, kaubandus ja pangandus arenesid k...

Geograafia → Geograafia
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keskkonnajuhtimissüsteemi arvestus

keskkonnariskide vältimine ning õnnetustest, avariidest ja hädaolukordadest tuleneva mõju leevendamine. 14. Mis on keskkonnakorraldus? Keskkonnakorraldus on keskkonnanormide ja -standardite, keskkonnaekspertiiside ja -auditi kor raldamine, keskkonnamärgiste rakendamine, keskkonnamõju hindamine jms avalikus, era- või mittetulundussektoris. 15. Keskkonnajuhtimine avalikus sektoris? Keskkonnajuhtimine on keskkonnategevuse plaanipärane korraldamine, mis aitab organisatsioonil läheneda keskkonnaprobleemidele terviklikult ning lõimida keskkonnahoiu põhimõtteid loomuliku osana oma tegevusstrateegiasse ja igapäevatoimingutesse. Keskkonnajuhtimise edendamine ettevõtluses ja ka avalikus sektoris aitab märkimisväärselt vähendada meie mõju keskkonnale.

Loodus → Keskkonnakorraldus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Juhiabi eetikakoodeks

Juhiabi eetikakoodeks aitab organisatsioonil lahendada asjaajamise ja suhtlemisega seotud probleeme ning kindlustab organisatsiooni edukuse. Eetikakoodeks annab kätte juhised eetiliseks käitumiseks. Eetikakoodeks peaks olema igas ettevõttes. Seaduste täitmine ja eetika on kõige aluseks. Kui tegutseda ning teha tööd antud eetikakoodeksi põhjal, siis see näitab minu meelest just minu korrektsust, elementaarsete käitumisnormide tundmist. Sõna juhiabi juba annabki vihje sellest, milles seisneb juhiabitöö! Ehk siis ülesandeks on juhi abistamine! Milline väga hea juhiabi olema peaks, see on kõik kirjas juhiabi eetikakoodeksis. Mina, kui firma juhiabi, pean olema viisakas, sõbralik, korrektne, sest esmamulje firmast jätan mina. Jah, juhiabi/sekretäri ametikoht on esinduslik, mistõttu välimus on oluline. Olen asutuse visiitkaardiks. Pean olema valmis inimestega suhtlema, olema meeldiv, vastutulelik. Olen nõus, et sisenedes asutuse ruumidesse,...

Ametid → Eetikakoodeks
2 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Juhtimine Kordamiseks kevad 2014

korraldatud ühendus. Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine,

Majandus → Juhtimine
118 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

RAHVUSVAHELISTE ETTEVÕTETE OLEMUS NING JUHTIMISE OMAPÄRAD

Välja tuleb töötada üleilmselt toimiv ja realistliku mudeliga juhtimisoskused. Organisatsioon peab mõistma, kuidas mudel struktureerida ning arvesse peab võtma ka kultuuri vajadusi. (Prewitt, Weil, & McClure, 2011) 3.2. Globaalse juhtimispädevuse uurimine Globaalse organisatsiooni juhirolli määratlemine on väga oluline osa juhi töö korraldamises. Enesekindlus on midagi, mis on isiksuse valdkonnas esmatähtis ja mida tuleb juhtpositsioonis arvesse võtta. Igal organisatsioonil on omad väärtused ja eetika, mida tuleb jälgida. Eetikat ja väärtusi saab õpetada ning täiustada. Organisatsioonid, kus on juhid, kes järgivad tugevat eetikat ja väärtusi, saavad pikas perspektiivis hakkama erinevates keskkondades. (Prewitt, Weil, & McClure, 2011) 8 3.3. Ülemaailmse juhtimise pädevused Globaliseerumise ja vastastikuse seotusega kaasneva mõju mõistmine võimaldab juhtidel muuta

Muu → Ainetöö
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meedia

Meedia, tänapäeva inimese tähtsaima infoallika vahendusel saame päevast päeva kõikvõimalikku teavet alates ilmateadetest ja spordivõistluste resultaatidest kuni poliitiliste intriigide ning kultuuriliste tippsündmusteni. Seejuures ei märka me sugugi, kuivõrd me sellest informatsioonist sõltume ning mil määral ajakirjandus (selle mõiste kõige laiemas tähenduses) meid ja meie riigi üldist arengut mõjutab. Ma arvan, et Eesti ajaloos on ajakirjandusel väga suur tähtsus - tänu Jakobsoni "Sakalale", Jannseni "Eesti Postimehele" ning veel mõnele väiksemale lehele tekkis üldse mõte oma riigist. Ilma propagandata, mille teostamise antud juhul võtsid enda peale ajakirjanikud, poleks iialgi suudetud organiseerida selliseid massiüritusi nagu laulupeod, kaugeltki nii jõudsalt arendatud eesti keelt, kirjandust ja kultuuri, rahva seas sel perioodil arenenud välja poliitilised eelistused ning talumehed midagi teada saanud põllumajanduse...

Kirjandus → Kirjandus
79 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Protsessid

3. PROTSESSID PROTSESSID Protsess on igasugune üksiku või mitmeosalise tegevuse loogiline järjestus, mis viib kliendi nõudeid rahuldava toote valmimiseni või teenuse osutamiseni. Protsessil on sisend ja väljund ning ta lisab väärtust ja on korratav. Igal protsessil on ettevõtte edukusse teatud panus, mis aga oma kaalukuselt on erinev. NB! Kui lähtuda sellest, et ainult vigadeta protsessid toodavad vigadeta tooteid ja teenuseid, siis on loogiline ja mõttekas kindlustada ära väärtusloome keti kõik äriprotsessid, et ennetavalt vältida ettekavatsemata vigu. Protsessid Protsessi võib defineerida kui vastastikku seotud või vastastikust mõju avaldavate tegevuste kogumit, mis muundab sisendid väljunditeks ressursid sisend protsess väljund protseduurid Protsessid Põhiprotsessid klient Tellimuste menetlemine ...

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õiguse entsüklopeedia eksam

tingimuste olemasolul. Õigusnorm on üles ehitatud: kui (hüpotees) ­ siis (dispositsioon) ­ vastasel juhul (sanktsioon) 5. Õigussüsteem on õiguse ajalooliselt kujunenud sisemine ühtsus, õigusnormide struktuurne paigutus õigusharude ja instituutide kaupa. Õigusperekond on õigussüsteemide rühm, mis rajaneb samal või ühesugusel õiguslikul doktriinil, normatiivsel alusel ja õigusasutuste organisatsioonil (nt romaani-germaani ja anglo-ameerika õigusperekonnad). Õigusharu on õigusnormide kogum, mis moodustab iseseisva osa õigussüsteemist ja millega reguleeritakse rühma üheliigilisiühiskondlikke suhteid (nt tööõigus, perekonnaõigus, finantsõigus jne). 6. Õigussuhe on õigusega reguleeritud ühiskondlik suhe. Õigussuhe on suhe, milles subjektid on omavahel seotud subjektiivsete õiguste ja subjektiivsete kohustustega.

Õigus → Õiguse alused
139 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Väärtused organistatsioonides

soovitakse näidata klientidele,tarbijatele ja äripartneritele, sammuti on organisatsioonis ka väärtusi, mis mõjutavad igapäeva töö tulemusi .Organistatsiooni väärtused kujundavad ilmet tema kliendidele. Selleks, et parandada koostööd, teineteise mõistmist, vähendada konflikte, viia läbi muudatusi ja arendada väärtuspõhist juhtimist või saavutada väljakutsuvaid eesmärke, peavad olema organisatsiooni töötajate ja organisatsiooni enda väärtused kooskõlas. Kui organisatsioonil puudub ühtne väärtuste arusaam on raske oma suuri ideid ja eesmärke saavutada. Olenevalt organisatsioonist on ka nende väärtused erinevad. Näitena võiks tuua kommunikatsiooni ettevõtte Elion, kes lõi oma väärtuselt lähtuvalt kolmest peamisest eesmärgist ­ kogemusest,jätkusuutlikusest ja sihist.Elioni personalidirektor Jana Kuusk on öelnud, et nende väärtused on sõnastatud mänguliselt, ning need on elu täis,kuid samas lähtuvad need ettevõtte pikaajalistest eesmärkidest

Majandus → Juhtimise alused
95 allalaadimist
thumbnail
5
docx

KESKKONNASTRATEEGIA JA SÄÄSTVA ARENGU PÕHIMÕTTED

Eesti Esimene Erakosmeetikakool Rahvusvaheline CIDESCO-kool Gerly Poroson KESKKONNASTRATEEGIA JA SÄÄSTVA ARENGU PÕHIMÕTTED Referaat Juhendaja Anneli Rihvk-Hiie Tallinn 2011 Keskkonnajuhtimissüsteem Keskkonnajuhtimissüsteem on osa organisatsiooni juhtimisest, mis tegeleb süsteemselt keskkonnaküsimustega. Keskkonnajuhtimine on organisatsiooni igapäevase juhtimistegevuse osa, mis aitab organisatsioonil pidevalt tõhustada oma keskkonna- ja majandustegevust ning vähendada keskkonnaga, töötervishoiu ja tööohutusega seotud riske ja kulusid. Keskkonnaministeerium hoolitseb majanduse, sotsiaalsfä...

Loodus → Keskkonnaõpetus
79 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun