Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt
Eesti keele õpe erivajadustega lastele I
1. Eesti keel kui õppeaine – olulised põhimõtted õpetamisel
Eesti keele kui õppeaine ülesanded sõltumata koolitüübist:
Arendada kõiki kõnevorme ja kõnefunktsioone (teabevahetus, reguleeriv-planeeriv,
tunnetuslik). Kõne kirjalik vorm (lugemine ja kirjutamine) tuleb vajaduse korral
kujundada koolis algusest (laps ei pea kooli astudes lugeda ja kirjutada oskama, kuigi
seda oodatakse).
Teadvustada (seda küll erinevas mahus sõltuvalt koolitüübist) spontaanselt kasutatavat
keelt: anda teadmisi keelest ja kujundada metakeelelised analüüsioskused.
Anda teadmisi emakeele kaudu. Olulisemad on koduloolised teadmised ning
teadmised rahvuskultuurist, suhtlemisest ja inimeste käitumisest (käitumisaktide
analüüs ja hinnangute andmine).
Kujundada oskused õppimiseks emakeelsete tekstide abil, s.t. oskused tekste
analüüsida, tekstides or...