Naastrehvide kasutamine põhjustab saasteainete emissiooni
Naastrehvide negatiivse mõju vähendamiseks keskkonnale (see on peen-(PM2.5) ja jäme- (PM10)osakeste emissioon ja müra) on teostatud rida teaduslikke uuringuid otsustamaks, kas naastrehvide kasutamine on lubatud või tuleks keelustada. See on aktuaalne maadele, mis paiknevad Maa põhjalaiustel, kus talvekuudel õhutemperatuur langeb alla 0 °C, nagu Skandinaavia (Norra, Rootsi, Soome), Kesk- ja Ida-Euroopa (Leedu, Läti, eesti, Saksamaa, jt.), samuti Jaapan, USA, Kanada ja Venemaa. Teaduslike uuringute alusel, et naastrehvide kasutamine põhjustab saasteainete emissiooni, eriti PM2.5 ja PM10 (Al, Si, K, S, Zn, W, jne.), ümbritsevasse õhku kümneid kordi rohkem, kui naastudeta rehvide kasutamine ja samuti suurendab kümneid kordi mürasaastet, tuleb märkida, et naastrehvide kasutamine ei peaks olema kohustuslik. Seega, „leebes“ Leedu talves, kui temperatuur varieerub 0 °C ümber, sõites jäistel ja harva lumest puhastatavatel teedel tuleks naastrehvide kasutamist ainult soovitada, kuna uut tüüpi naastudeta talverehvid töötavad jäisel teepinnal naastrehvidega samaväärselt ja nad on keskkonnale ohutumad, on toodetud pehmemast kummisegust ning sisaldavad keemilist elementi silikoon.