Vitamiin D
Enam kui 57.000 ravimiuuringus osalenud ja vähemalt 6 aasta vältel jälgitud inimese
terviseandmete liitmine näitas, et igapäevaselt vähemalt 500 IU (ca 12,5 g) D-vitamiini
tarvitanutel on võrrelduna võrdlusgruppi kuulunud inimestega keskmiselt 7% madalam
surmarisk.
Enamikes vaadeldud uuringutes osalesid 65-aastased ja vanemad inimesed ning neis
analüüsiti D-vitamiini tarvitamise mõju luutugevusele ja luumurdude ennetamisele.
Paljud teaduslikud uuringud on tuvastanud seose D-vitamiini vaeguse ning vähki,
südamehaigustesse ja diabeeti suremise tõenäosuse suurenemise vahel.
Esialgu ei tea teadlased veel, kuidas D-vitamiin täpselt enneaegse surma riski alandab, ent
muuhulgas on laboriuuringutes tähele pandud, et D-vitamiin võib aeglustada või koguni
peatada teatud rakukogumite kasvu, mis selgitaks antud vitamiini vähivastast toimet.