Nimetu
(Salahi 2009)
Suur osa nendest teadusuuringutest pöörleb maakula degeneratsiooni ümber, mis on ka
peamiseks nägemise kaotuse põhjuseks. Toetudes National Eye Institute andmetele on 8
miljonil inimesel risk kogeda maakula degeratsiooni ning 1,75 miljonit inimest põeb juba
kaugele arenenud maakula degeneratsiooni. Tõenäoline on, et aastaks 2020 võib maakula
degeneratsiooniga inimeste hulk kahekordistuda. (Salahi 2009)
4.1. Uuringute tüübid
Toitainete olulisust silmadele on hinnatatud kolme erineva uurimismeetodiga:
1. Epidemioloogilised uuringud: rahvastikupõhised uuringud, kus suured annused
erinevaid toite (nt puu- ja juurviljad) või veres suure sisaldusega toitained (nt
antioksüdandid) seostatakse muutustega haiguses.
2. Vaatlusuuringud: toitainete söömine kas siis dieedi moel või toidulisandina, kus
tulemused registreeritakse hiljem või tagantjärele ja seejärel arvestatakse seost
konkreetse tulemusega nagu katarakt või ARMD