Fotograafia on kogum protsesse, mille abil jäädvustatakse valgustundliku materjali või valgustundliku elektroonilise seadme abil reaalsetest objektidest tõepäraseid ja detailseid kujutisi. Seadet, mida kasutatakse kujutise jäädvustamiseks, nimetatakse fotokaameraks ehk fotoaparaadiks. Saadud tõepärast kujutist nimetatakse fotoks ning kujutise salvestamist fotoaparaadiga nimetatakse fotografeerimiseks ehk pildistamiseks. Esialgu oli fotograafia eesmärk jäädvustada inimesi ja loodusvaateid tunduvalt lühema ajaga kui seda suutis kunstnik. Arenedes ja täiustudes muutus fotograafia eraldi kunstiliigiks. Samal ajal laienes tunduvalt fotograafia abil lahendavate ülesannete ring. Tänapäeval on fotograafia muutunud näiteks üheks peamiseks teaduslik-tehniliseks informatsiooni hankimise ja talletamise vahendiks. Trükinduses rakendatakse fotograafiat jooniste, fotode jms. reprodutseerimiseks, valguskopeerimisel ja reprograafias jm
EUROAKADEEMIA KUJUNDUSKUNSTI TEADUSKOND HELINA POOM SK II FOTOGRAAFIA REFERAAT Õppejõud: I. Ruus Tallinn 2010 2 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................3 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 4 1. Kaamera obskura...............................................................................................
Autor on Henri Cartier-Bresson, kes pildistas ühe igapäeva elu hetki. Fotol on näidatud, kuidas mees tahab naist suudelda. Minu meelest on pilt väga emotsionaalne, kangelaste tunded on hästi edasi antud. Suudlus on harilik meie elu ilming ning vähesed mõtlevad selle olulisuse peale, kuid suudlus võib kahe inimese elus pöördemomendiks olla. Minu meelest õnnestub autoril haarata ülitähtsa sündmuse hetke, sest keegi ei tea, mis juhtub pärast. Ühest küljest, naine võib mehele anda kõrvakiilu ja nad lähevad lahku. Teisest küljest, suudlus võib saada kooselu aluseks. Foto on hallides toonides, ka inimeste tunnetel ei ole kindlat värvi, on vaid pidev üleminek ühest varjundist teise. On näha, et paari suhted on veel alguses. Nad peidavad oma silmi päikeseprillide taha ja ei hoia kätest kinni. Vaadates riietele võib eeldada, et nad on kolleegid. Kuna foto on tehtud väga lähedasest kaugusest, tähendab, nad seisavad mingil vaateplatsil, kus nad ...
Rene Maltete on tuntud prantsuse fotograaf. Tema tööd on iroonilised visandid tegelikkusest. Maltete andis ideele "otsustav hetk" oma lõbusa ja samal ajal meeltliigutava heli. Fotod toovad vaatajale naeratuse ja osalemise tunde saladuses, mida autor oli alati valmis jagama. Ta oskab vaadata tavapärase piiridest väljapoole. Maltete projekti iseloomulik joon on filosoofilise noodiga peen huumor. Autoril on annet märgata detaile, mis esmapilgul ei ole märgatavad. Loodud teostes ei ole midagi keerulist, vastupidi, nad on kõikidele arusaadavad. Tema tööd on otsene kinnitus sellest, et maailm räägib meiega juhuslikkuse ja kokkusattumuse läbi, mis igapäevase hõivatuse pärast jäävad meile kahjuks tihtipeale märkamatuks. Maltete looming põhineb vastuolul ja üllatusel. Töödes on alati olemas huumor, kuid see ei ole lihtsalt pilt, vaid sageli filosoofiline sõnum vaatajale. Need kutsuvad järele mõtlema. Maltete tööd on alati must-valged. Värv võiks...
Fotograafia ja pilditöötlus Mario Metshein 2011 Kontakt • Mario Metshein • Email: [email protected] • MSN: [email protected] • http://et.sheeplive.eu/ Pildistamise vahendid • Kompaktkaamerad • Hübriidkaamerad • Peegelkaamerad • Telefonid • Sülearvutid / tahvelarvutid • Videokaamerad • Veebikaamerad Kompaktkaamera Hübriidkaamera Peegelkaamera Telefonid Süle- ja tahvelarvutid Videokaamera Veebikaamera (HD) Kompakt- vs peegelkaamera (1) Kompakt- vs peegelkaamera (2) Kuidas tekib digipilt Aeg Valgus Valguskiirus Ava (1) Ava (2) Fookuskaugus (1) Fookuskaugus (2) Teravussügavus (fookuskauguse järgi) Teravussügavus (ava järgi) Fookuse lukustamine BOKEH (1) • Bokeh on fookusest välja viidud valguspeegeldus (dof) • See on muinasjutuliine ja romantiline kunstiteos • Sõna "Boke`" pärineba Jaapani keelest ja see tähendab uduvinet või häguselt nähtavat objekti • Säti ava ...
Maris Savik / 2011 Marise ülivõimas konspekt, mille abil hakkab ka blond fotograafiat mõistma 1) Kaameraid kategoriseeritakse kujutise nägemise poolest NELJA(4) kategooriasse a) DIRECT VISION/RANGEFINDER CAMERA - ehk KOMPAKTKAAMERAD ja digikompaktid - tekib parallaks- silm ja objektiiv näevad erinevat asja b) TWIN-LENS REFLEX (TLR) - kaameral on kaks objektiivi- ühest näed sina, teisest näeb film (parallaks) - kaameras on 45-kraadi all ka peegel - KESKFORMAAT ehk kasutab 120mm filmi kõige tihedamini - kuna on kaks objektiivi, on vähem müra pildis, sest peegel ei pea liikuma, et varjata valguse pääsemist filmile "valel hetkel", lisaks on kiirem - pildikujutis on nähtav ka pildistamise ajal, sest vaateotsija ja filmi objektiivid on teineteisest eraldatud ja val...
EUROAKADEEMIA Kujunduskunsti teaduskond Kerly Aavik IV kursus FOTOGRAAFIA Referaat Õppejõud: Igor Ruus Tallinn 2014 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................ 3 1. Kaamera obskura ................................................................................................................ 4 2. Valgus ................................................................................................
EUROAKADEEMIA KUJUNDUSKUNSTI TEADUSKOND Siia Pista Oma Nimi SK II FOTOGRAAFIA REFERAAT Õppejõud: Õppejõu Ees-ja Perenimi Tallinn 2011 Sisukord 1. Kaamera obskura........................................................................................3 2. Optiline kiirgus........................................................................................4-5 3. Valge valgus..............................................................................................6 4. Valguse allikad...................................