Nouvelle vague - Murrangu saabumine Prantsuse filmikunstis
Režii poleks enam pelgalt stseeni illustreerimise või
esitlemise vahend, vaid tõeline kirjutamise moodus. Filmitegija/autor kirjutab
oma kaameraga just nagu kirjanik sulepeaga.“ (Astruc, 1948)
1.2 Cahiers du Cinéma ja Cinémathèque
Olulist rolli Prantsuse uue laine kujunemisel mängis just see filmiajakiri , mille asutasid
1951. aastal André Bazin, Jaques Doniol-Valcroze ja Joseph-Marie Lo Duca
(Vikipeedia, 2014). Filmikriitika ja –teooria sai uue tähenduse, liikudes poliitiliste ja
sotsiaalsete aspektide pealt rohkem filmide misanstseeni analüüsile.
Ajakirja üks suuremaid juhtfiguure André Bazin kirjutas aastatel 1944-1958 mitmeid
artikleid, mis koondati 4-köiteliseks kogumikuks pealkirjaga „Qu’est-ce que le
cinéma?“ (Mis on film?)...