SPM JAHUTUSSÜSTEEM
SPM JAHUTUSSÜSTEEM
Kütuse plahvatuslikul põlemisel tõuseb temperatuur silindris 1800 - 2000°C.
Et materjalid peaksid sellistele temperatuuridele vastu, selleks tuleb mootorit
jahutada st üleliigne soojus tuleb mootorist välja juhtida.
Ülekuumenevamad detailid mootoris on:
kolvi üleminepõhi
silindrikaane aluminepõhi
silindrihülsi ülemine osa
väljalaskekollektor
väljalaskeklapid
pihustiots
väljalasketorud
summutid
Jahutava keskonnana kasutatakse:
magedatvett
merevett
õhku.
Kaasaegsetes laevades kasutatakse ainult ringvoolu süsteemi, aga avarii
olukordades saab selle ümber lülitada otsevoolu süsteemiks ( ≈ 20 – 30 aastat
tagasi kasutati diiselmootorite jahutamiseks ainult otsevoolu jahutus süsteemi)
OTSEVOOLU
JAHUTUSSÜSTEEM
1- kinkstonikast,
2- mereveefilter,
3- mereveepump,
4- SPM,
5- ...