Selje Kund ja Maarja Uleksin MKt16 Tegevuse alustamine ja ajalugu ● 1995 aastal ● 1998-2001 aasta ● 2002 aasta ● 2005 aasta Kas kett on Eesti või väliskapitalil tegutsev ettevõte, omandivorm? Eesti kapitalil tegutsev ettevõte. Millistesse Eesti linnadesse on kett laienenud ja palju kauplusi ketti kuulub? ● 26 linna ● 47 kauplust Kauplusetüübid ja nende asukohad ● Hüpermarketid ● Supermarketid Selveri moto ja logo Kliendikaart, kliendikaardi eripära, e-kauplus ● Partnerkaart ● Partnerkrediitkaart ● E-selver Missioon, eripära ja põhiväärtused ● Ausus ● Tulemustele orienteeritus ● Koostöö ● Hoolivus ● Pühendumus Kaubamärgid Müügiüritused, kampaaniad ● Laadapäevad ● Hea Hind ● Nädala Parim Hind ● Soovid, soovid, soovid ● Jõulumäng ● Partnerkaardi kampaaniad Sponsorlus, heategevus ● Laste vaba aeg ning tervis ● Pere ja pereväärtused ● Tervis ● Keskkond ● Sport Tulevi...
Võrumaa Kutseharituskeskus Ärikorralduse õppetool Jaanika Vichterpal MK-14 ÖKOMÄRGISTUSED JA MAHESAADUSED Õpimapp aines „Kaubaõpetus“ Juhendaja Kristel Ojavere Väimela 2014 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 2 Sissejuhatus........................................................................................................... 2 ÖKOMÄRGIS............................................................................................................ 4 Mis on ökomärgis?............................................................................................... 4 Milleks ökomärgis?................................................................................................. 6 Euroopa Ühenduse ökomärgis – lilleke.........................................
Eesti-Venemaa kaubandussuhted Signe Vois MYE12 Eesti ja Venemaa Antakse ülevaade Eesti ja Vene Föderatsiooni vaheliste kaubandussuhete kujunemisest ja kujunemise keskkonnast, kaubandussuhete iseloomust ja tendentsidest. Töös määratakse Eesti ja Vene Föderatsiooni kaubavoogusid mõjutavate tegurite olulisust. Kaubandussuhete kujunemise teoreetilised käsitlused Üheks riigi kaubanduspartnerite struktuuri kujunemise analüüsi vahendiks on gravitatsioonimudelid, mille traditsiooniline kuju näitab kaubandusvoogude sõltuvust rahvatulust, turgude suurusest ning geograafilistest teguritest (distants, ühise piiri olemasolu). Eesti ja Vene Föderatsiooni kaubandussuhteid mõjutavad tegurid 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 Eksport 1,9 2,44 4,18 6,28 9,47 11,11 13,78 % 3,3 ...
Mikrokeskkond 1. Tarnijad- Põhitarnjateks Depileve OÜ ( täävahendid), Tradehouse OÜ ( töövahendid), Hurmus OÜ ( tooted ja töövahendid). Lisaks ootan hinnapakkumisi erinevatelt firmadelt, kes pakuvad muud tööks vajalikku. 2. Vahendajad- võimalusel käin kaubal ise järel. Kasutan ka eestisiseseid postiteenuseid, nagu DPD, Eesti Post jne. Turundusteenuse pakkujaks olen valinud NewWay disain OÜ, kes koostab ettevõtte logo, koduleht, kliendi- ja kinkekaardid. 3. Kliendid- Ettevõtte klientideks on Põltsamaa linna ja selle lähiümbruses elavad inimesed. Ettevõttesse on oodatud noored ja vanemad, mehed ja naised. Kauplus- salongi kliendiks on inimene, kes soovib ja hindab personaalset lähenemist ning kvaliteetset kaupa. 4. Konkurendid- Minu ettevõtte konkurentideks on eelkõige Põltsamaa linnas töötavad kosmeetikud ning kõik kauplused, kes müüvad laiatarbe kosmeetikat. 5. Huvigrupid- Ettevõte puutu...
Minu arusaam kaubanduskultuurist Eesti kaubandus- ja teeninduskeskkonnas on viimase 10–15 aasta jooksul toimunud radikaalsed muutused. Sarnaselt kogu muu majandusega tegi ka Eesti kaubandus ja teenindus läbi transformatsiooni turumajanduse ja arenenud riikide ärikultuuri suunas. Kaubandus- ja teeninduskultuur on küll tihedalt läbipõimunud mõisted, kuid ometi on võimalik neid mõningal määral eristada. Teeninduskultuur viitab spetsiifilisele kultuurile ettevõttes, sellisele kultuurile, kus kõikidele töötajatele ja kõikides tegevustes on esmaseks prioriteediks klient, tema vajadused, soovid ja ootused
Rahvusvaheline kaubandus ja globaalne ebaõiglus Rahvusvaheline kaubandus O Kiire maailma kaubanduse kasv O Suurimad eksportijad ja importijad: • USA • Saksamaa • Jaapan • Prantsusmaa • Suurbritannia Naiste elu parandamine O Naiste poolt tehakse ära 67% maailma tööst. O Palka saavad 30-40% vähem kui mehed. O WFTO – World Fair Trade Organization O Naiste elujärje tõstmine maailmas Ebaõiglane kaubandus O Pealemaksed põllumeestele O Rikaste riikide ebaõiglased kaitsetollid, kvoodid, suurettevõtete monopoolne seisund O Vastandub õiglane kaubandus O Alternatiiviks õiglase kaubanduse süsteem (1,4 miljonit põllumeest ja töölist 59 arenguriigis) Õiglane kaubandus O FairTrade märgiga toiduained O Süsteem tekkis paarkümmend aastat tagasi O Õiglane tasu arengumaade väikepõllupidajatele ja suuristanduste töölistele O Osa tuludest põllumeeste ja tööliste kogukondadele
TALLINNA TEENINDUSKOOL Mari-Liis Jürna MK13-TE1 KAUBARÜHMA ANALÜÜS Juhendaja: Tiia Kirss TALLINN 2014 Mari-Liis JürnaKaubarühma analüüs Sissejuhatus Oma kaubarühma analüüsi töös valin toidukaupade alarühmast kohvi ning tarbekaupade alarühmast naha puhastusvahendid. Oma töös kirjeldan mõlema kaubarühma koostist, sisaldust, materjali, kasutamist, hooldust, säilitamist, ohutust, suuruseid, mahte, massi, kvaliteeti, päritolu. Kirjeldan tooterühma arengut, tootjad, ka maailmas, kaupade käitlemist, müüginõudeid. 2 Mari-Liis JürnaKaubarühma analüüs 1.Kohv 1.1 Kohvi keemilisse koostisse kuulub: Kofeiin 0,6-4% Kiudained Suhkur Rasv Valk Mineraalained (Ka, Ca, Fe, Na, S, P, Cl) Orgaanilised happed Parkained Vitamii...
Aastaga oli juba 20 % jaekaubanduse ettevõtetest eraomanduses. 1991.aastal vabastati toidukaupade hinnad, kuid pakkumine ei rahuldanud ikka nõudlust ja kasutusele tulid talongid. Peale rahareformi 1992.aasta suvel hinnatõus jätkus, kuid nõudlust piiravaks teguriks oli raha vähesus, sest inimese kohta vahetati ainult 1500 rubla ehk 150 krooni. 1992.aasta lõpuks tõusis erakaupluste arv 37,8 %-ni. Kaupade hinnad kasvasid 1993.aastal 1,8 korda.Alates 1993. aastast hakkas kaubandus jõudsalt arenema. (Kaubandus Nõukogude Liidu ajal, s.a.) Sotsialistlikust majanduskeskkonnast kapitalistlikusse üleminekul leidsid mitmekülgset äritegevust inimesed kes olid ettevõtlikuma. Eesti krooni tugevnenes, tulid Eestisse oma äriõnne otsima ka esimesed ettevõtjad Läänest. Osalt siiski veel defitsiidi tingimustes hakati Eestisse importima kõikvõimalikku välisriikide kaupa alates toidukaupadest kuni mootorsõidukiteni, mis kiiresti ja korraliku vaheltkasuga maha müüdi. 1990
TALLINNA TEENINDUSKOOL Ostu-müügisituatsioonide lahendamine MK13-TE2 Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 1. Ostja tuleb poodi ning soovib osta toiduõli. Pakendilt märgistust uurides, avastab ta , et seal on märge „GMO mais 1%“. See teave ajab ostja segadusse ning ta ei tea, mida teha – kas toode osta või ostmata jätta. Kuidas aitad teda Sina? 2. Ostja valib keeduvorste. Osadel vorstidel on peal märge „Aus kaup“. Tekib küsimus, kas teised keeduvorstid polegi siis ausalt toodetud? 3. Ostja luges reklaami, et tervisele on kasulikud probiootilised piimatooted. Kuidas ostja need tooted ära tunneb? Milliseid tooteid soovitada talle? Miks? 4. Klient palub suhkrut moosi keetmiseks. Millist suhkrut talle soovitad ja miks? 5. Tsöliaakiahaige klient soovib osta erinevaid maiustusi. Milliseid maiustusi soovitad talle? 6. Ostja küsib rii...
TALLINNA TEENINDUSKOOL „Liha –ja kalakonservide sortiment erinevate tunnuste alusel“ Referaat Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 Sisukord 1.Kanalihakonservid.......................................................................4 1.1Frank Pott - Hautatud kanaliha 240 g.....................................4 1.2Maag - Naturaalne kanaliha omas mahlas 240 g...................4 2.Ulukilihakonservid.......................................................................5 2.1 Frank Pott Hakitud liha želees...............................................5 2.2 Frank Pott Metssealiha konserv.............................................5 2.3 Frank Pott Põdraliha konserv.................................................6 2.4 Lisaks hirveliha.....................................................................6 3.Sealihakonservid...............................
LISAAINED 1. Twix šokolaadibatoon 51 g Tootjamaa: Poola E442 - sojaletsitsiin E500 – kergitusaine Looduslik vaniljeekstrakt 2. Kompvekid Miisu 150 g Tootjamaa: Leedu E500 – taigna kergitusaine Sojaletsistsiin Fermendid 3. Vaarikadžemm 450 g Tootjamaa: Holland E440 – želeeriv aine E330 – happesuse regulaator 4. Itaalia salatikaste 375 g Tootjamaa: Eesti, Põltsamaa E407 – paksendaja E415 – paksendaja E202 – säilitusained E211 – säilitusained 5. Choco Crisps hommikuhelbed 250 g Tootjamaa: Leedu E322 – emulgaator (sojast) Linnaseekstrakt 6. Rino teraviljarõngad meega 150 g Tootjamaa: Poola E150c – ammooniumkaramell, värvaine E500 – naatriumvesinikkarbonaat, kergitusaine E450 – dinaatriumdifosfaat, happesuse regulaator 7. La...
Pakend Vahur kukk pk-13 Eramus tootmise tingimused ● Toidukäitlemise koht peab olema puhas ● Vahetult toiduga kokkupuutuv isik peab hoidma kõrget hügieenitaset ● Toiduga kokkupuutuv pind peab olema puhas ● Toidu käitlemisel kasutatavad vahendid/seadmed peavad olema puhtad Toidu käitlemisel peab olema piisav joogiveega varustatus ● Eramus tootmise tingimused ● Enne käitlemise alustamist tuleb joogivett analüüsida tavakontrolli näitajatele ● Ei tohi kasutada saastunut toorainet ● Peab tagama et koduloomade ja kahjurite sissepääs oleks välditud ● Pakend ja pakendiümbris ei tohi põhjustada saastumist Eramus tootmise tingimused ● Toiduohutus peab olema tagatud kogu toiduahela ulatuses alates esmatootmisest kuni kauba üleandmiseni tarbijale ● Toitu tuleb hoida temperatuuril, mis kõige paremini sobib tema omaduste säilitamiseks ● Toidu...
TALLINNA TEENINDUSKOOL MK13-TE2 Kaubarühma analüüs Referaat Juhendaja: Tiia Kirss Tallinn 2014 Contents 1.Tarbekaup.................................................................................... 3 1.1Voodipesu..............................................................................3 1.1.1Tekk natuur 220x200cm100%Co Lammas.......................3 1.1.2Delux - Tekk 220 x 200 cm...............................................3 1.1.3Krenholm - Tekikott 150 x 210 cm, satiin.........................5 2.Toidukaup.................................................................................... 6 2.1Jäätis...................................................................................... 6 2.1.1Vannilli - koorejäätis 57 g.................................................6 2.1.2Eriti Rammus 15 % vannilli koorejäätis............................9 ........................
TALLINNA TEENINDUSKOOL MK13-TE2 Kaupluse müügitöö analüüs – Lasnamäe Prisma Referaat Juhendaja: Tiia Kirss Tallinn 2014 Sisukord 1.Kaupluse üldandmed...................................................................3 2.Lasnamäe Prisma struktuur.........................................................3 3.Klienditeenindus..........................................................................4 3.1 Klientide teenindamine müügisaalis.....................................4 3.2Klientide teenindamine kassas...............................................4 4.Toote poliitika..............................................................................4 5.Lisateenused...............................................................................5 6.Kliendiprobleemid.......................................................................6 7.Kaupluse üldmulje.....................................................
COSCOOTER BY E C OT E R MAAILMA ESIMENE TÄISÖKOROLLER UUENDUSLIK •Roller on ehitatud keskkonnasõbralikest materjalidest •Madalad ülalpidamiskulud ja lihtne opereerida •Moodne disain ja nutikad lahendused KESKKONNASÕBRALIK •Klaas – ja süsinikkiud on tõelised saasteained… Ühe süsinikkiu tootmiseks kulub 1000x rohkem energiat kui ühe klaaskiu tootmiseks. Samas ühe klaaskiu tootmiseks kulub 100x rohkem energiat kui ühe kanepikiu tootmiseks... •Kere koosneb kanepikiu ja linakiu segust, mis on omavahel kokku segatud keskkonnasõbraliku liimiga •Rolleri kere juures on kasutatud tehnoloogiaid, mida kasutatakse ka F1 vormelite tootmises MADALAD ÜLALPIDAMISKULUD JA LIHTNE OPEREERIDA • Elektrikulu 100 km läbimiseks ~ 20 - 40 senti • Ühe laadimisega saab sõita 60 kuni 90km • Laetav kodusest pistikust MOODNE DISAIN JA NUTIKAD LISASEADMED •LED-tuled •USB-akulaadija •GPS •Pesa nutitelefonile SPETSIFIKATSIOON •Rolleri kere materjaliks o...
TALLINNA TEENINDUSKOOL MK13-TE2 „Lauavee sortiment erinevate tunnuste alusel“ Referaat Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 Sisukord 1.Joogivesi...................................................................................... 3 2.Lauavee sortiment erinevate tunnuste alusel.............................3 Tallinna Teeninduskool 2.1Karboniseeritud......................................................................3 2.1.1Nõrgalt gaseeritud vesi (Saaremaa)................................4 2.1.2 Everin joogivesi...............................................................4 2.2 Karboniseerimata..................................
Fairtrade ehk õiglane kaubandus Fairtrade on organisatsioon, mis loodi eesmärgiga tagada inimesetele raske töö eest vääriline tasu ja parandada nende elukvaliteeti, samas ka, et kaubal oleks õiglane hind. Sellesse tööse ei kaasata lapsi ehk ei kasutata lapstööjõudu. Fair Trade tähendab eesti keeles õiglast kaubandust. Praegune Fairtrade kauabamärk võeti kasutusel Euroopas 2004. aastal ja Eestis 2007. aastal. Fairtrade märk garanteerib tootjale ja töötajatele paremad tingimused. Kui ettevõtja soovib, et tema toode kannaks Fairtarade märki, siis peab see toode vatsama teatud standartitele, mille on määranud Fairtrade Labelling Organizations International ehk lühentatult FLO International. FLO International on mittetulundusühing, mis seisab õiglase kaubanduse eest. Õiglase kaubanduse tagab FLO-Cert (kuulub FLO koosseisu). Ta kontrollib pidevalt tootjate tegevust, tootmise- ja töötinigmusi, lisatulude kasutamist ja k...
Järvamaa Kutsehariduskeskus Müüja TM13 Referaat KAUBANDUSLIKUD SEADMED Marjana Kuusmaa Juhendaja: Aili Kendaru Paide 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................3 1 KÜLMSEADMED..............................................................................................................4 1.1 Külmseadme täitmine...................................................................................................5 1.2 Ohutus..........................................................................................................................6 1.3 Puhastamine..................................................................................................................6 2 KASSASÜSTEEM..............................................
K-Rauta ja Bauhofi erinevused As K-Rauta on Eesti suurim jaekandusettevõte ehitusmaterjalide ja aiakaupade sektoris. K-Rauta kauplusekett on number 1 kodu- ja ehituskaubamaja Eestis. Kaubavaliku ja teenuste eesmärk on pakkuda klinetidele kõik vajalik (tooted, teenused) kodu ehitamiseks ning remontimiseks. Kust leiab laia valiku ehitus-, sisustus- ja kodukaupu ning asjalikke teenuseid nii harrastajale kui ka professionaalile. K-Rauta poe tegevusvaldkonda kuuluvad tootegrupid: siseviimistlus- ja sisustuskaubad, igasugused kütte materjalid, ventilatsioon, vee ja kanalisatsiooniseadmed, üldehitusmaterjalid, tööriistad, rauakaubad ja aiakaubad. K-Rautal on olemas 3 infoleti, kus saavad inimesed küsimuste puhul põõrduda. Üldehitusmaterjali valik on suurem ja odavam. Tööriista ja tehnika valik on mitmekesine. K-Rauta teeb väga tihti sooduspakkumisi, et kliente juurde saada. Sooduspakkumiste hinnasildid on e...
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K14k KÕ Keia Hark KAUBANDUSETTEVÕTE ASUKOHA VÕIMALUSED Essee Õppejõud: Eva Vahtramäe, MA Mõdriku 2015 Kaubandusettevõtte otstarbekas asukoht sõltub äri eripärast, suurusest ja ettevõtluskeskkonna tingimustest. Asukohast sõltuvad ka paljud kulud. Kaupluse hea asukoht võimaldab säästa reklaamikuludelt. Asukohast sõltuvad transpordikulud, vahel ka tööjõukulud. Samas on soodsamas asukohas kallimad rendihinnad. Nii sõltub äri edukus või ebaõnnestumine oluliselt õigest asukohavalikust. Asukoha valikul tuleb arvestada mõningate mõjuteguritega milleks on: teeninduspiirkonna suurus, tarbijate mugavus, kaubanduspiirkond, konkurentide paiknemine, teiste kaubandusettevõtete olema...
Kaubandusalased õigusaktid Kelian Kondas MY12 Sisukord Sissejuhatus Reklaamlehed Kaupluste hinnainfo Kliendi eksitamine Toodete märgistused Parim enne kaupade paigutus Ebaausad kauplemisvõtted- eksitav reklaam 2 Sissejuhatus Külastasin 2 Tartu kauplust Kivilinna Konsumit Kaunase Säästumarket Valisin need kauplused kuna need asuvad üksteisele suhteliselt lähedal ja konkureerivad palju 3 Reklaamlehed Konsum Säästumarket Jaanipäeva eripakkumised Jaanipäeva eri! 16.06-22.06 või kuni kaupa jätkub! Neljapäevast Piltidel on illustratiivne Teisipäevani(19.06-24.06) tähendus. 4 Kaupluste hinnainfo ...
Tallinna Kaubamaja AS struktuur Tallinna Kaubam aja Selver Kaubam AS Topp Sec OÜ TKM Tallinna Räva AS 47 aja AS TK Turvateenused TKM Auto Kaubam la kauplus M OÜ Beau OÜ aja Parkl t Eestis Kin ty Kinnisva a AS g ra AS OÜ Viking Security OÜ KIA OÜ Tartu Kulinaa AS TKM Auto Kaubam ria Beau AS aja ty Kinnisva Eesti ra SIA ...
tõlgendused Tõlgenduste erinevused pärinevad: kaubanduselu ja –teaduse pikast arenguloost; kaubanduse avaldumisvormide mitmekesisusest ja tunnuste rohkusest; kaubanduse eri külgede ja seoste ning nende kombinatsioonide esiletoomisest; teoreetilistest ja praktilistest kaalutlustest. 6.1.16 LVRKK H.Kirikal Kaubanduse mõiste tänapäeval Kõige olulisemad tõlgendused: kaubandus kui majanduskategooria; kaubandus laiemas ja kitsamas mõttes. 6.1.16 LVRKK H.Kirikal Kaubandus kui majanduskategooria (1) Kaubanduse kui majanduskategooria all mõistetakse kaubandust eelkõige teoreetilises plaanis, sotsiaal- majanduslikust aspektist, kaubandust kui tervikmõistet ja tema seost teiste majanduskategooriatega (Siimon, 1996: 10). 6.1.16 LVRKK H.Kirikal
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS MÜÜJA Claudia Oks ARIEL & BIO-TEX Pärnu 2016 Ariel Ariel on pesupesemisainete bränd mis on loodud Procter & Gamble kompanii poolt. Esimest korda ilmus Ariel Inglismaa turule 1967. aastal. Ariel oli esimene pesupulber mis oli plekieemaldus ainetega. See oli tugevalt vahutav pulber mis oli disainitud kahe püti ja pealt täidetava pesumasina jaoks. 1970. aastatel kui tõusis automaatsete ja eest täidetavate pesumasinate populaarsus, siis hakati tootma ka vähem vahutavat pesupulbrit. 1980. a keskel hakati tootma ka pesugeele ja kompaktseid pesupulbreid. Kompaktsed pulbrid Inglismaal populaarsust ei kogunud ning kui 1999. a ilmusid tootmisesse pesugeeli tabletid, siis kompaktsed pulbrid eemaldati tootmisest. 2 1992. aastal hakati tootma Ariel Colorit värvilisele ...
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Nimi ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Nimi, MA Mõdriku 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................................4 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE, ARENG JA KAITSE...........................................................5 1.1 Kaubamärgi mõiste.....................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi liigid.......................................................................................................5 1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas...................................................................................6 1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis.....................................................
SISUKORD Sisukord.................................................................................................................. 1 Sissejuhatus........................................................................................................... 2 Valisin kaubakategooriate vaatlusülesande läbiviimiseks ehituspoe Bauhof. Järgnevas töös toon välja värvide ja viimistlusmaterjalide, tapeetide ja liimide asukoha kaupluses (kaupluse plaan). Värvide kaubagrupi piires olen väljatoonud enimesindatud kaubamärkide nimistu ning hinnaklassid. Kirjeldan kaupluses värvide väljapanekute loogilisust, kaupade leitavust ja lisaväljapanekuid.............2 1.Värvid.................................................................................................................. 3 1.1 Värvide asukoht............................................................................................. 3 1.2 Kaupade leitavus..................................
Tallinna Teeninduskool Thea Sester 011M Kehakeel Referaat Tallinn 2011 Sisukord Sissejuhatus....................................................................................................................3 Kehakeel ........................................................................................................................4 Isiklik ala ...............................................................................................................4 Peopesad ................................................................................................................4 Näo puudutamine...................................................................................................5 Signaalid silmadega .........................................................
kapitalil põhinevad kaupluseketid (ETK, Selver, Comarket, OG Elektra jt.).Tihenevas konkurentsis ellujäämise peamiseks eelduseks on kaupluste kuulumine suurematesse kontsernidesse, kellel on odavam sisse osta suuremat kogust kaupa ja kasutada rohkem raha investeeringuteks ning kaasaegsetele tehnilistele lahendustele.Suurkauplejate pealetung on teinud raskemaks nende väikekaupmeeste elu. kes ei ole suutnud uute oludega kohaneda ja oma kohta leida tihenevas konkurentsis.Käesoleval ajal on kaubandus oluline majandussektor, kus luuakse ligi 15% riigi lisandväärtusest.2007..a I poolaastal töötas kaubanduses kokku ligi 90 tuhat inimest ehk 14% kõigist hõivatutest.Kauplusekettide areng liigub pidevalt ka väljapoole Tallinna. Suuremate kauplusekettide turuosa on aasta-aastalt kasvanud, mis muudab odavamaks turundust ja logistikat ning võimaldab kauplustel efektiivsemalt töötada.
EESTI KAUBANDUSE/MÜÜGI OLEMUS JA ARENG Eesti kaubanduse alged tekkisid juba enne orjanduslikku ühiskonda sugukondliku korra ajal. Seega võib kaubanduse ajaloo vanuseks lugeda 7000 kuni 10 000 aastat. Kui võtta aluseks, et mõiste kaubandus tähendab vahetamist, siis ulatub tema ajalugu kaugele eelajaloolikku ajajärku. Ürgkogukondlikus ühiskonnas vahetati üks kaup teise kauba vastu. Toimus naturaalne vahetuskaubandus. Anti midagi ära et vastu saada. See oli vahetuse arenemise kõige algelisem staadium. Vahetuskaubandus oli organiseeritud retkede kujul naabrusesse. Kui naabrid olid kaitsevõimelt nõrgemad, siis kujunesid retked sageli röövretkedeks. Pärast esimest suuremat ühiskondlikku
KAUBAGRUPPIDE Mariete Kanarbik LIIGITAMINE 105 MRA PIIM/PIIMATOOTED PIIM HAPUKOOR KEEFIR KODUJUUST KONDENSPIIM PETT RJAZENKA SÕIR VADAK VAHUKOOR KOHUPIIM KOHUKE JOGURT LIHA KANALIHA SEALIHA VEISELIHA FRIKADELL HAKKLIHA KOTLET LIHAMASS SALAAMI VORST MUNAD/VÕID MUNAD SUURUSES M XL KOLLASED TALUMUNAD PEREMUNAD HIIDMUNAD VUTIMUNAD ÕRREKANADE MUNAD MUNAVALGEMASS PANNKOOGITAIGEN TALUVÕI SOOLAKRISTALLIDEGA VÕI MARGARIIN TAIMNE RASVAVÕIE RASVASEGU POOLRASVANE MARGARIIN LAKTOOSIVABA VÕI KÜPSETUSMARGARIIN JUUSTUD VIILUJUUST JUUSTUPULGAD RIIVJUUST SUITSUJUUST JUUSTUKUUBIKUD TOFU KÕVAJUUST DELIKATESSJUUSTUD MÄÄRDEJUUSTUD GURMEE JUUSTUD LEIB/SAI LEIVAD SEEMNETEGA/SEEMNETETA KOORIKLEIB TÄISTERA LEIB NÄKILEIVAD SAI SEEMNETEGA/SEEMNETETA SEPIKUD/KUKLID/LAVASID VALMISTOIDUD SALATID JAHUTATUD VALMISTOIDUD MAGUSTOIDUD SUSHI KUIVAINED JAHUD MAKARONID RIISID TANGAINED GURMEE KUIVAINED HOMMIKUHELBED/MÜSLID/KIIRPUDRUD KU...
Eesti majanduse potentsiaal on alati olnud seotud ekspordiga. Juba iseseisvumisest alates on Eesti otsinud aktiivset välisturgu. 1920. aastail sõlmitud kaubandusleping Suurbritannia, Soome, Läti, Prantsusmaa, Saksamaa, Rootsi, Taani, Ameerika Ühendriikide, NSV Liidu, Türgi, Bulgaaria jt riikidega avasid Eestile nende maade turgudele ukse ning panid aluse püsivatele väliskaubandussuhetele. (Eesti Vabariigi... 2017) Algselt oli Läti, Leedu, Taani ja Rootsi turul tegutsemine piiratud, kuna kõigi nende riikide majandusstruktuurid sarnanesid Eesti omale, kõigis nimetatud riikides, k.a. Eestis, oli ülekaalus põllumajandussektor ja väljaveos põllumajandustoodang. Seetõttu olid Eesti tootjad väga huvitatud Euroopa suurimatest turgudest, mis sel ajal olid Suurbritannia ja Saksamaa. Sel ajal olid just need kaks turgu kõige suuremad ja atraktiivsemad. Nendest riikidest said ka peamised Eesti väliskaubanduspartnerid. Aastaks 1930 olid Eesti kaubad...
Amazoni “üks-klõps” nn. leiutis pealkirjaga "Ostutellimuse saatmise viis ja süsteem sidevõrgu kaudu" lubab lihtsa Interneti-ostmist, kuna klient külastab veeblehe, sisestab aadressi- ja makseinfo süsteemi ja kliendile antakse identifikatsiooni tunnus, mille klient salvestab oma arvutisse “cookie” (krüpteeritud kood). Server suudab kliendi tuvastada läbi “cookie” ja tuua ette müügiesindaja arvutisüsteemis olevat ostuteavet selle kliendi kohta. Seega saab klient sooritada ostu ühe klõpsuga - tellimus tehakse ilma vajaduseta kontrollida või sisestada täiendavat infot. Amazon lootis patenteerida viisi, kuidas kliendid maksavad toodete eest ühe veebilehe nupu vajutamisega. Ettevõte sai varem USA-s maksesüsteemi patendiõigust. EPO apellatsiooninõukogu otsustas, et “ühe-klõpsuga” meetod oli liiga ilmselge, kuna see tugines patendiõiguses olemasolevatele „prior art“ile. Patendikaitse saamiseks peavad leiutised olema uued, teha leiutustaset, m...
Tartu Kutsehariduskeskus Kaubandus- ja lepinguõigus Iseseisev töö Autor: Maiken Kõiv Juhendaja: Diana Eller 2015 Vesi Evian o On loetav, arusaadav. o On olemas kauba nimetus o Kauba kogus o Kauba koostis ja koostisosade kogused; o Juhised kauba pesemiseks, puhastamiseks ja hooldamiseks; o Juhised kauba kasutamiseks ja kauba säilitamise tingimused. o On kauba säilimisaeg o Põhilised tehnilised andmed kauba kohta. o Eesti keeles Leib Rehe o On loetav, arusaadav. o On olemas kauba nimetus o Kauba kogus o Kauba koostis ja koostisosade kogused; o Juhised kauba pesemiseks, puhastamiseks ja hooldamiseks; o Juhised kauba kasutamiseks ja kauba säilitamise tingimu...
Tartu Kutsehariduskeskus Ärindus- ja kaubandusosakond Kristin Kaur ja Mari- Liis Sarv KAUBANDUSALASED ÕIGUSAKTID Raport Juhendaja Edda Sõõru Tartu 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................ 3 1TOIDUKAUPLUS MAXIMA XX..........................................................................4 2.EHITUSKAUPLUS K-RAUTA............................................................................6 SISSEJUHATUS Valisime enda kauplusteks Võru tänaval asuva kaupluse Maxima XX ja Riia maantee ääres asuva K-Rauta ehituskaupluse. Maxima soov on luua kauplusi, kus inimestel oleks mõnus oma sisseoste teha ja kust oleks lihtne leida kõike igapäevaselt vajaminevaid kaupu. Kaubavalikus on põhirõhk asetatud esma...
Iseseisev töö Külastasin Tartu Sõbra tänava Maximat, kus viisin läbi kaupade väljapaneku vaatamise ning selle põhjal arutluse kirjutamise. Sain teada , et kauplus kasutab kaupade väljapanekul FIFO ( First in First out) põhimõtet, mis iseenesest tähendab, et uuemad sissetulevad kaubad paigutatakse riiulitel tahapoole selleks, et vanemad ja varem sisse ostetud kaubad saaks ennem ära müüdud- see on eriti oluline toidukaubas, kus jälgitakse realiseerimisaegu. Seda põhimõtet kasutati eelkõige lihatoodete ja piimatoodete puhul. Samuti kasutatakse ka sellist põhimõtet, kus kaubavarguste ennetamiseks paigutatakse väiksemad ja hinnalisemad tooted müügipersonali ja kassade lähedusse. Nendeks olid tubakatooted ja maiustused (näiteks närimiskummid). Veel panin tähele, et kasutatakse põhimõtet, kus sarnase kasutusega kaubad paigutatakse kokku. Nendeks olid tööstuskaubas soki- ja sukatooted ning aluspesutooted...
Kõige enam käivet andnud hankijad Rakvere Lihakombinaat AS Tallegg AS 5% 3% 2% 1% Atria Eesti AS OÜ Saaremaa 10% Lihatööstus 52% Oskar LT AS Arke Lihatööstus AS 27% Nõo Lihatööstus AS Analüüsi tulemusel selgus, et kõige enam käivet andvad hankijad on Rakvere Lihakombinaat (52 %) ja AS Tallegg (27%). A ja B gruppi kuuluvad viinerid annavad kõige suurema osa käibest ja need viinerid peavad jääma kaupluse sortimenti. Kuna viinerite sortiment on väga suur ja killustatud, siis tuleks väljaarvamised teha C gruppi kuuluvatest viineri sortidest. Kõiki C grupi tooteid sortimendist välja ei jätaks, kuna A ja B grupi toodete hulgas ei ole pakkuda samalaadseid asendustooteid. Cgrupist e...
ISUKORD ISUKORD...........................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS.................................................................................................................................2 1. KAUBAMÄRGI AJALUGU JA OLEMUS.....................................................................................3 1.1. Kaubamärgi ajalugu...................................................................................................................3 1.2. Kaubamärgi olemus...................................................................................................................3 2. KAUBAMÄRGI KAITSMINE JA VÄÄRTUS...............................................................................5 2.1. Kaubamärgi kaitsmine...........................................................................................................
Interneti kasutatavus ja e-kaubandus Eestis ning Euroopa Liidus Interneti tähtsus on viimaste aastatega väga palju tõusnud. Tänapäeval leidub ilmselt vähe majapidamisi, kus puuduvad Internet ja arvuti. Võib öelda, et inimesed on koondanud peaaegu kogu oma elu virtuaalkeskkonda, mis on eelkõige lihtne ja mugav lahendus. 2015. aasta 18. septembri seisuga oli kodune internetiühendus olemas 99%-l lastega leibkondadest ning 86%-l lasteta leibkondadest. Käesoleva aasta jaanuari seisuga kasutavad Euroopa Liidus Internetti kõige enam taanlased ja seda lausa 97% elanikkonnast, mis on veerandi jagu kõrgem kui Euroopa keskmine (75%). Lisaks Taanile, ületab Interneti kasutatavuse määr Euroopa keskmist veel ka Eesti (90%), mis on meie kui väikese riigi kohta ehk isegi pisut üllatav tulemus. (http://www.gemius.ee/468/interneti-kasutatavus-12-euroopa-liidu-riigis.html) Väga populaarseks on muutunud ka e-kaubandus. 2013. aastal teostat...
c) tootlike jõudude arengutase 6. Riskijaotuse kontseptsioon näitab: a) tootja abivalmidust b) omandiõigust c) tururiskijaotust tootjalt tarbijani 7. Suhtelise kasueelise teooria: a) väljendab kahe kaubanduskeskuse tarbijate vahelist pöördvõrdelist seost b) kaubavehetuse eesmärgil kohtudes, leiavad kaubandusettevõtjad niisuguse kombinatsiooni, mille korral kumbki neist suurendab heaolu vastavuses oma eelistusega. c) loob eelduse kasu saamiseks 8. Kaubandus on: a) kaupade müük teise isiku nimel ja arvel b) kaupade müük kaubandusettevõtete kaudu c) kaupade müük tarbijalt tootjale 9. Mikrotasandil objektiks kaubanduses on: a) kaubandusettevõtete liidud, kaupmeeste liidud b) kaubandusettevõtted c) kaubanduspoliitikad 10. Mesotasandi objektiks on kaubanduses: a) kaubandusettevõte b) kaubanduspoliitikad c) kaubandusettevõtete liidud, kaupmeeste liidud 11. Püsiklient on:
1.osa Teraviljad Ökoteraviljad Kõvateraline nisu *Proteiinisisaldus 10-14% *Sisaldab rohkesti gluteeni (teravilja valgusegu) *Kasvab soojas kliimas *Sobilik paremini pärmitaignast toodete küpsetamiseks Durumnisu - kõvanisu eriliik *Sisaldab rohkesti gluteeni, kuid küpsetamiseks ei sobi *Jahvatatakse jahu nimega semolina, mida kasutatakse pastatoodete valmistamiseks (tähendab itaalia keels sõredat, selgelt tuntava teralise tekstuuriga nisujahu) couscous *Saadakse kõvanisust ...
KAUBANDUSLIKUD ARVUTUSED 30.10.13 liht intress - tulevad juurde eelmisel perjoodil teenitud intressid ja uuue intressi teenitud alus on suurem. * 3000 euri 3meks aasstaks , aastane intress on 1,5 % 300* (1+0.015) aastas 45 Eurot teenit kolme aastaga 135 eur liit intress - 3000*(1+0.015) = 3045 (1 aasta) 3045*0.015 = 3090.68 3045.68*0.015= 3137.04 NELJANDAL KT!!! *700 euri , tagasi 1050, 350 ,1050-700=350 / 700= 0.5 * 100 = 50% 25 000 euri 15% 30 000 25 000 * (1+0.15)= 28750 - 25 000 = 3750 Euri aastas, ehk kuus 30 000 euri 6eks kuuks, 20% aastas----- 30 000*0.1=3000 +30 000= 33 000 TARBIJA tootja - hulgiladu - kauplus ( jaemüüja) iga lüli on iseseisev ettevõte, kes soovib teenida kasumit, selle teekonnajooksul kauba hind tõuseb, mida rohkem vahelülisid o hind on üks kõige olulisem turundusinstrumente, mida ettevõte kasutab oma eesmärkide saavutamiseks. Hind on mehhanism, mis tagab nõudmise ja pakkumi...
Mida kujutavad endast inferioorsed kaubad ja millised neist on reaalselt olemas Inferioorsed kaubad Väheväärtuslik Asenduskaup Tarbimise osakaal suureneb kui sissetulek väheneb ja vastupidi Sissetuleku suurus mõjutab tarbitava kauba hinda ja kvaliteeti Väga palju näiteid igapäevaelust Näiteid inferioorsete kaupade kohta Salaalkohol Salakütus Salatubakas Second hand poed Kasutatud autod Ühistransport Kiirtoit, külmutatud söögid Piraatkaubad Madal sissetulek = odav kaup VS Illegaalne alkohol - "Kuiv seadus" Ameerika 1920-1933 totaalne keelustatus tarbimine muutus poole väiksemaks 1925 - 60% 1933 - 80% organiseeritud kuritegevuse kasv Salaalkoholi tarbimine Eestis Dokumenteeritud andmed al. 2002. aastast Allikas: Eesti alkoholiturg, EKI Sissetulekud Eestis Allikas: Adaur kodulehekülg Salakütus Diisel Bensiin Maksuvaba diisel Pestud maksuvaba diisel Sal...
Kentucky Fried Chicken Interbrand 68. koht Rahaline väärtus 4.75 milj Ajalugu Sai alguse Kentucky osariigist Kolonel Sanders Sanders Court & Cafe Original Recipe Tooted, teenused Põhilised on kanatooted Karastusjoogid, magustoidud, hommikusöök, salatid Restoranid Konkurents, perspektiivid Kaasaegne, pidev uuenemine Kiirrestoranidest maailmas 2. kohal "NOBODY ELSE HAS WHAT WE'VE GOT -- THE GREATEST CHICKEN IN THE WORLD." Kasutatud kirjandus http://interbrand.com/en?_ga=1.166411709.2011892174.1414506155 http://bestglobalbrands.com/2014/kfc/ http:// en.wikipedia.org/wiki/KFC#Promotional_tie-ins_and_corporate_sponso rships http://www.kfc.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Colonel_Sanders http:// www.strategicman...
Nafta Nafta on tekkinud mittetäielikult lagunenud orgaanilisest ainest, mis võis olla nii taimne kui ka loomne ning kasvanud kas meres või maismaal. Suurem osa naftast on tekkinud arvatavasti merelisest fütoplanktonist ning protistidest. Mattudes läbis orgaaniline aine diageneesi ning muutus kerogeeniks, olles niiviisi osa tekkinud orgaanikarikkast settekivimist. Suurenev rõhk ning temperatuur viib kerogeeni lagunemiseni kergemateks molekulideks, mis hakkavad rõhu tõttu liikuma lähtekivimist välja ülespoole. Ülespoole liikuvatest vedelikest moodustavad süsivesinikud esialgu vaid tühise osa. See protsess toimub enamasti kahe kuni kolme kilomeetri sügavusel. Nafta koguneb poorsemasse kivimisse, näiteks liiva- või lubjakivisse. Nafta liigub ülespoole niikaua, kuni tuleb vastu kivimkiht, mis ei ole liikuvate vedelike jaoks läbitav. Et naftat moodustavad süsivesinikud on veest kergemad, kogun...
MOLDOVA MOLDOVA KUI RIIK · Merepiirita riik euroopas · Piirneb Ukrainaga idas ja Rumeeniaga läänes · Pealinn - Chiþinu · Pindala - 33 843 km² · Rahvaarv - 3 153 700 (2013) · Riigikeel Rumeenia MAJANDUS · Üks vaesemaid riike Euroopas · Tugineb enamasti põllumajandussektoril · Vähe looduslike energiaressursse · Eksporditakse toidukaupasid, tekstiili ja mehanisme · Imporditakse mineraalseid tooteid, kütust, masinaid ja seadmeid, kemikaale · Töötuse määr on 5,8% · Inflatsioon on 4,6% · Skp on 1 051 miljardit eurot · Skp ühe inimese kohta on 3 014 eurot · Skp reaalkasv on 8,9% KASUTATUD KIRJANDUS · https:// www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/md.h tml · http://en.wikipedia.org/wiki/Moldova
Tööstuskauba Õpetus M3. Jalatsid: Nahkjalatsid- Naha ehitus ja koostis. Nahk koosneb kolmest kihist need on siis epidermis e. Marrasnahk, derma e. Pärisnahk, nahaaluskude. Enne töötlemist marrasnahk eemaldatakse koos karvadega. Pärisnahk on jalatsi materjaliks ja sisaldab kollageeni ja teisi valke. Kui nahalt eemaldatakse karvkate siis sellest jääb iga looma nagale iseloomulik muster ja see on maare. Naha koostises on vesi, valgud, rasvad, mineraalid. Vett on nahas kuni 70%, noorloomade nahas rohkem, vanade loomade nahas vähem. Mida rohkem on nahas rasva seda vähem on vett. Väga vähe vett on roomajate nahas, rohkem vett veeloomade nahas. Naha omadused. ·Paksus: see määrab naha otstarbe, pealsed nahad on õhemad, tallanahad paksemad. ·Poorsus: see määrab naha hügieenilised omadused, nahk on õhku läbilaskev ja samalajal vett pidav. Õhu läbilaskus oleneb ka naha töötlusest. ·Niiskusimavus ja märgus ·Venivus...
Maailma suurim kaubandusüksus 20% maailma ekspordist-impordist( kaubad ja teenused kokku) GATT'i ja praeguse WTO üks võtmefiguure Rahvusvahelise kaubanduse kaks tasandit Eesti jaoks ELis GATT Üldine Tolli- ja Kaubanduskokkulepe 1947.aastal juhtivate tööstusriikide vahel sõlmitud leping, mille ülesandeks sai rahvusvahelise kaubanduse reguleerimine Leping jõustus 1948.aastal WTO ja selle põhimõtted Ehk rahvusvaheline kaubandus organisatsioon vastatikulisus(soodustustele tuleb vastata soodustustega) läbipaistvus(vajadusel tollilised piirangud) Kellega pole sooduskaubandustingimusi EL-l Austraalia, Kanada, Hiina Vabariik, Hiina RV, Jaapan, Korea, Uus Meremaa, Singapur, Usa Mõningad WTO mitteliikmed ...kuid see moodustab 45% EL-i kaubandusest Euroopa Liiduga liitumise mõju (EAS uuring) 42% eksportööridest hindab mõju pigem positiivseks
Oü Varuosa See on kahe sõbra ettevõte. Sinna kuulub 6 meest ning 2 naisterahvas. Üks neist kes meil töötab on raamatupidaja. Teine, aga koristaja kes õhtuti müügisaali koristab. Üks meesterahvas on meil leti taga kes tutvustab autode varuosi, vajadusel nõustab klienti milline oleks just temale sobivaim. Tegeleme ka autode remondiga ning teised 5 meest töötavad just sellel alal 1 nendest meestest on töödejuhataja aga vajadusel teostab ise ka vajalikke töid. Töö tingimused on meil tänapäevased ja mugavad, meil on olemas 3 tõstukit autode tõstmiseks samuti on meil iga mehe jaoks 1 kanal kokku on neid siis 5 meil on ka ratta tasakaalustus pink. Meil on olemas kõik vajalikud võtmed ning muud tööks vajalikud materjalid. Oü Varuosa Omanike ametijuhend: Alluvad: Töödejuhataja, raamatupidaja. Asendaja: Töödejuhataja Ametikoha põhieesmärk: eesmärgiks on personalitöö korraldamine, dokumendihalduse korraldamin...
Aleksandra Kudrjasova Euroopa Liidu kaubanduspoliitika Lühiülevaade Õppejõud: Diana Tandru Mõdriku 2013 1 Sisukord 1.Iseloomustus ....................................................................................................lk 3 2. Sise-ja vääliskaubandus...................................................................................lk 3 3. Kaubandus ülemaailmne süsteem.................................................................lk 5 4. Kauplemine juhtpositsioon maailmas..........................................................lk 6 5.Euroopa Liidu kaubanduse ja arengu poliitika põhijooned..............................lk 7 2 1.Iseloomustus EL on maailma suurim kaubandusjõud, kelle osa ülemaailmses impordis ja ekspordis on 16.5%.
Ekauplus OTTO tutvustus OTTO on ülemaailmselt kuulus ekauplus, mis tegeleb rõivaste ja mööbli müügiga. Toodete alla kuuluvad nii naistemood, meestemood, lastemood, rannamood, sport, kodusisustus jne. Kaubavalik on võimalikult keskkondasäästev, nahasõbralik ja kontrollitud. Sellest annavad tunnistust ka toodete eritähised. OTTO tutvustus Ettevõte ise asutati Hamburgis, Saksamaal 1950ndal aastal Werner Otto poolt. Esimeses käsitsi valmistatud kataloogis pakuti 28 erinevaid stiili kingi. Äri laienes väga kiiresti. Otto esimesed telefoni teel tellimused leidsid aset aastal 1963. Esimesed online tellimused leidsid aset 1995. aastal. Toodete tutvustus My Style kleit Hind 33,90 John Devin Dzemper Hind 39,90 4 portselankruusi Hind 19,90 Tellimise tingimused Klienditeenindus ootab kõnesid: tööpäeviti 9.0018.00, laupäeval 10.0015.00, pühapäeval su...
Tartu Kutsehariduskeskus Ärindus- ja kaubandusosakond Sirli Lepik "AS OG ELEKTRA KPL ,,RAJA Vaatlusaruanne Juhendaja Lidia Feklistova ja Maiki Uusküla Tartu 2014 Sirli Lepik Sisukord 2 Sirli Lepik SISSEJUHATUS Mina tegin vaatlusaruande poest, mis asub Ilu pst 2 Rakveres. Pood on avatud E-P: 9.00-22.00. Valisin just selle poe, kuna mulle Rakvere kodus suhteliselt lähedane pood .ning olen ka seal töötanud Tegevusvaldkonnaks saab lugeda jaemüüki, Poe plussideks saab lugeda, et see on inimestele suhteliselt lähedal ja saavad oma esmatarbe kaubad sealt samast kätte ei pea minema selle jaoks kesklinna. Poe kaubavalik on pidevalt uuenev, ses...
Tartu Kutsehariduskeskus Ärindus- ja kaubandusosakond Kristi Tamm PRAKTIKA Praktika aruanne Juhendaja Vaike Vetka Tartu 2014 Kristi Tamm SISSEJUHATUS Läbisin praktika Krooni Selvers AS, minu praktika juhendajaks oli müügijuhataja Marit Kalinkin Praktika toimus F. G. Adoffi 11, Rakvere. Praktika kestis 200 akadeemilist tundi . Praktika eesmärgiks oli kinnitada ja rakendada koolis õpitud oskusi ja teadmisi.Ülesanneteks oli arenada praktilisi kutse-ja erialasi oskusi ning kujundada välja õiged kutse-ja erialased hoiakud ja väärtused.Pratikal puutusin kokku mitmete töödega:letiteenindamine,kassapidamine ja kubaväljapanek. Kristi Tamm 1 SELVERI ISELOOMUSTUS Selver on Eestis tegutsev super- ja hüpermarketite kett, mis kaupleb peamiselt toidu- ja esmatarbekaupadega. Selver on AS Tallinna Kaubamaja tütarettevõte, registreeritud kaub...
ÖKOMÄRGISTUSED JA MAHESAADUSED Jaanika Vichterpal MK-14 Ökomärgis Ökomärgis on tähis, mis kinnitab toote või teenuse keskkonnasõbralikkust. Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju kui samaväärne märgiseta toode või teenus. Keskkonna märgistuste kolm tüüpi: I tüüp: ökomärgised II tüüp: isedeklareeritavad märgised III tüüp: keskkonnateatised Ökomärgise ja teiste keskkonnamärgiste eesmärk on: edendada tooteid, mida kasutades on võimalik vähendada negatiivset mõju keskkonnale (võrreldes sama tooterühma muude toodetega) • aidata sellega kaasa loodusvarade tõhusale kasutamisele ning keskkonnakaitse kõrgele tasemele • tarbijate ja tootjate keskkonnateadlikkuse tõstmine • mõjutada turgu keskkonnahoidlikkuse suunas Milleks ökomärgid? Ökomärgis tõestab tarbijale, et sinu toode on keskkonnasõbra...
Kordamisküsimused TARNEAHELA JUHTIMINE 1. Mis on tarneahel 1.TASAND Ettevõttesiseste tegevuste ning otseste tarnijate ja klientide võrgustik 2.TASAND Logistiline torujuhe algtarnijast lõpptarbijani Omavahel seotud logistilised tegevused 2. Virtuaalsed tarneahelad, 3 põhitunnust Töötajad asuvad paljudes erinevates paikades Struktuur kiiresti muutuv Paljusid funktsioone täidavad partnerid 3. Tarneahela äriprotsessid. Mis ahelas, mis üle. Kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse korraldus, nõudluse juhtimine, tellimuste täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldamine, tootearendus ja turuletoomine, tagastuste haldamine Tootja sisseost, tootmine, turundus ja müük, finantsid, logistika, tootearendus 4. Tarneahela juhtimise erinevused traditsioonilise juhtimise logistikaga Tarneahel on ühtne tervik, mitte fragmenteeritud elementide jada. Strateegilise juhtimise protsess, oluline strateegiline otsus süsteemide operatiivse juh...
asukoht ei muutuks, tootmisele, mille väheneb ja selle riigis võrdsustuvad. väheneb ja selle kui rahvusvaheline osas tema import kasvab import kasvab kaubandus algab. mahajäämus on väiksem 4. Millistele põhi- Riigid tahtsid Eksport peab katma Kui spetsialiseeruda Kaubavahetuses Kaubavahetuses Kui kaks riiki mõtetele suhetes imporida nii vähe kui impordi. Eeldus suhtelist eelist osalevatel rookidel osalevatel rookidel alustavad
Test VII 1. Agressiivne kauplemisvõte · on alati seotud füüsilise jõu kasutusega · ei pea alati olema seotud füüsilise jõu kasutusega · on seotud füüsilise jõu kasutusega, kui tarbija osutab vastupanu 2. Märge Extra Virgin toiduõli pakendil tähistab · rafineerimata õli · rafineeritud õli · ekstraheeritud õli 3. Milline järgnevatest võtetest ei ole agressiivne · mulje loomine, et tarbija ei saa enne lepingu sõlmimist lahkuda · tarbija külastamine tema kodus, eirates tarbija palvet lahkuda või mitte tagasi tulla · koduukselepingu sõlmimine 4. Piima normaliseerimine on: · Rasvaprotsendi viimine ettenähtud tasemele · Mehhaaniliste lisandite eraldamine · Valgusisalduse viimine normaaltasemele 5. Lihatoodete pakenditel on tootja identifitseerimismärk · ovaalne · kolmnurk · ümmargune 6. Mis ei ole eksitav kauplemisvõte ...
Test VI 1. Milline kala on müügil fileena - angerjas - lest - tursk 2. Milline neist on emulgaator - askorbiinhape - letsitiin - nitrit 3. Filotaigen on - hästi magus - hästi õhuke - rasvainerikas 4. Milline on kõige kallim maitseaine - safran - kurkum - ingver 5. Milline leib on kõige vähem happeline? - peenleib - must leib - vormileib 6. Milline neist on energiajook - Red Bull - Isostar - Arctic 7. Milline neist on krõmpsuv salat - jääsalat - bataavia salat - paksoi 8. Milline on happeline vahend - pH 0 5,9 - pH 6 8 - pH 8 10 9. Sõna ,,soodusmüük", ,,allahindlus" kasutatakse: kui kaupu on tavalisest rohkem seisma jäänud kui allahinnatud kaup on pidevalt müügil kui müüdava kauba hind on tunduvalt madalam tavalisest hinnast 10. Aerosoolid - kahjustavad keskkonda - ei kahjusta keskkonda - kahjustavad vaid deodorandid 11. Millise jahu liik on spelta? - nisujahu - rukkijahu - riisijahu 12. Mis on märgi nimi? - pakend...
Grossi Toidukaubad Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Uuringus osalesid: Kadi Uus, Kelli Suigusaar, Annika Valving ja Kelly Kuokkanen Uuring Kaubagru Toode Impordiriik Hind Kodumain Hind pp e tootja Piimatood vahukoor Holland 1.68 AS Tere 1.39 e Lihatoode sprotid Läti 0.78 Seilberg 0.74 õlis EESTI Pagaritoo Sokolaadi Läti 0.51 AS Kalev 0.49 de küpsised Chocolate Factory Mahl tomatimah Läti 1.19 AS 0.88 l ...
Harjutusülesanne elektrikaupade märgistusest Mida tähendavad märgid elektriseadmetel? 1. vastab Euroopa Liidu ohutuse nõuetele (kontrollitud ohutus) 2. energia tarbimine (euromärgis), näitab elektriseadme energiakulu, A on kõige väiksema energiakuluga 3. isesulatustehnoloogia külmkapil 4. külmiku seinad, uksed ja sisepind on kaetud anorgaanilise hõbedakihiga, mis tagab hügieenilise puhtuse 5. -6 ° C (Sügavkülmiku sisetemperatuuri näitaja, üks helves tähendab -6°C) 6. ökoloogiline toode 7. energiaklass 8. rahvusvaheline energiatõhususe märk, tarbib keskmisest samatüüpi seadmest 20 30!% vähem energiat 9. Roheline Energia, toetatakse keskkonnasõbraliku energia tootmist 10. mitte visata olmeprügi sekka, vaid viia ohtlike jäätmete kogumispunkti ...
Tartu Kutsehariduskeskus Ärinduse ja kaubanduse osakond nimi TOIDUKAUPLUSE PRAKTIKA Praktika aruanne Juhendaja nimi Tartu 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS...........................................................................................................2 2.1Kaupade väljapanek kaupluse erinevates osakondades................................................4 2.2Kauba vastuvõtt............................................................................................................5 2.3Töötamine kassas........................................
Iseseisev töö Lähikonkurentide konkurentsvõime hindamine kaubandusettevõtetes Tutvu konspektide abil kaubandusettevõtte konkurentsivõime hindamise meetodiga. Vali Tartu linna ulatuses välja konkurentsi hindamiseks sobivad kaks kaubanduseettevõtet, kes on Teie arvates omavahel lähikonkurendid. Külasta valitud kaubandusettevõtteid ja hinda nende konkurentsivõimet tabelis toodud kriteeriumite alusel 10 palli süsteemis. Arvuta erinevate kriteeriumite osakaalu ja hinnangute alusel kaalutud punktid . Arvuta kaubandusettevõtete kaupa välja keskmised hinnangud ja kaalutud punktid kokku. Kirjuta analüüs ja põhjendage enda valikuid. Kriteerium Osakaal Kauplus I Kauplus II Vahi Selver Vahi Maxima hinnang kaalutud punktid hinnang kaalutud punktid Asukoht 0,15 ...
Mis on tarneklauslid? Alus Incoterms tarnetingimustele pandi 1936. aastal Pariisis Rahvusvahelises Kaubanduskojas). Tänaseks on ICC neid vabatahtlikke reegleid edasi arendanud, mis aitavad mõista ostjate ja müüjate kohustusi ja õigusi rahvusvaheliste müügilepingute raames. Incoterms tarnetingimused koosnevad 13 erinevast klauslist, millest iga klausel sätestab, kumb osapool - kas müüja või ostja - on kohustatud korraldama ekspordilitsentside, tollivormistuse, kindlustuse, inspektsiooni ja muid formaalsusi. Tarneklauslid määravad ära, millisest etapist alates kandub risk kaupade kadumamineku ja/või kahjustuse üle müüjalt ostjale ja milline osapool tasub ostu-müügitehinguga seotud kulud. Müüja ja ostja, kes oma ostu-müügitehingu sooritavad kokkulepitud tarneklausli alusel, saavad ühtselt aru vastastikest õigustest ja kohustustestvaatamata kõikvõimalikele erinevustele keeles, kultuuris ja äritavades. Kuna ä...
Kaubaväljapanekute analüüs Säästumarket Kaupluses oli kasutatud FIFO põhimõtet jahutoodetel ja maiustustel. Sarnase paigutusega tooted olid koos näiteks kassi ja koera söök ning külmutatud juurviljad ja jäätised. Hetkel suuri hooaja kaupu seal polnud, kuid alustel olid kummikud ja teisel alusel mängukarud ja šokolaadid sõbrapäevaks. Suuremad kaubad olid asetatud laoruumide lähedusse alustel näiteks karastusjoogid ja odavam alkohol. Kaubavarguste ennetamiseks olid paigutatud sigaretid turvalisse suitsuriiulisse kassapidaja kõrvale paremale ja tikud ning väiksemad maiustused olid kassa ees. Kaupade müügisaali paigutamisel jaotatakse kaubad erinevateks kauba kategooriateks, mis kujutavad klientide poolt tajutud sobivate kaupade kooslust. Iga kategooria ühendab endas kaupu, millele on sarnane tarbimisharjumus, kasutusotstarve või sihtrühm. Müügisaali väljapanekus omavad kategooriad kindlat müügipinda, mille alusel m...