......................................................................31 6.3 Ametikirja vorming..............................................................................................32 6.4 Erinevate ametikirjade näidised...........................................................................37 6.4.1 Järelepärimine ..............................................................................................37 6.4.2 Tellimiskiri...................................................................................................39 6.4.3 Võlanõue ......................................................................................................41 6.4.4 Vabanduskiri ................................................................................................45 6.4.5 Pretensioon...................................................................................................47
Abikoka ülesanneteks toidu korrektne ja isuäratav serveerimine, tooraine ettevalmistamine, kauba vastuvõtmine ja ladustamine. Samuti aitab läbi viia invetuuri ning muid erinevaid abitööd toidu valmistamisel, väljastusel, arveldusel, töökoha koristusel ja pesul. 7 Administraator/teenindaja ülesanneteks on klientide vastuvõtmine ja ärasaatmine ning selle kohase arvestuse pidamine, telefonikõnedele ja e-mailidele vastamine, kohtade broneerimine, erinevate maksevahenditega arveldamine (sularaha, kaardimakse, arve), jagada ja omada asjakohast teavet turismitalu pakutavate teenuste kohta. Samuti võib töökohustuste hulka kuuluda toateenindamine ja toitlustamine. Koristaja/aednik ülesesanneteks on ruumide korrashoid. Samuti teostab aiatöid: lehtede riisumine, muruhooldus (niitmine niiduki-traktori ja/või trimmeriga), muru ja lillede kastmine
VÕS § 208 lg 1 - Asja müügilepinguga kohustub müüja andma ostjale üle olemasoleva, valmistatava või müüja poolt tulevikus omandatava asja ning tegema võimalikuks omandi ülemineku ostjale, ostja aga kohustub müüjale tasuma asja ostuhinna rahas ja võtma asja vastu. Variant 1 Ostja helistab müüjale ning ütleb, et soovib müüjalt osta 100 paari kingi ja uurib, kas arvestades kogust, oleks müüja nõus tegema allahindlust. Müüja vastab, et selle peale võib mõelda ning hiljem edasi suhelda. Müüja palub ostjal teada anda aadressi, kuhu müüja kauba saadab. Ostja saadab müüjale enda aadressi. Müüja saadab ostjale kingad. Pärast seda, kui ostja kingad kätte saab, helistab müüja ja ütleb, et üks kingapaar maksab 100 eurot. Ostja vastab, et müüja lubas allahindlust ning et hinnas pidid nad veel eraldi kokku leppima. Samuti väidab ostja, et ei ole täielikult rahul kingade kvaliteediga, mistõttu võiks hind
panna inimlikule poolele ehk siis klient andestab kergemini apsaka, mis on tingitud dokumentides tehtud vigadest, tähtaja möödalaskmisest või tehnilisest veast, küll aga ei andesta klient isiklikku solvangut. Kuigi haavumine on väga tihedas seoses inimese enesehinnanguga, ei saa käitumismallide valikul, sellist seost arvestada. Meie teenindajana ei saa kliendilt nõuda tasakaalus enesehinnangut ja selle puudumist ette heita. Ainelist möödalaskmist on kergem parandada kui inimlikku. Seega peab klienditeenindaja jätma kliendile positiivse teeninduselamuse. Eeltoodust selgub, miks meie rõhuasetus on psühholoogial ehk siis teeninduse inimlikul küljel. Teenindusprotsessis ei ole ettevõttel kasu töötajast, kelle teadmised on küll kõrged, kuid teenindusvalmidus ja oskus suhelda madal. Kuigi öeldakse, et klientide rahulolu sõltub kõige
tarbeks. Koostööpartnerite leidmine. Lisaks lepingud nii maksekeskustega kui ka transportfirmadega. Aprill Projekti võimalike kitsaskohtade tuvastamine ning nende likvideerimine. Laoruumi valmis seadmine ja selle toimimise tagamine. Mai E–poe avamine, mida tutvustab iluõhtu Tallinna esinduskaupluses. Projekti lõpetamine. Eelneva tabeli põhjal saab väita, et e–poe loomiseks on ajaline planeering pigem paindlik, sest ettevõte ei reklaami e–poe avamist varakult välja, kuna soovitakse
tema lähikondlaste kõik toimingud alates ärkamisest hommikul ja lõpetades uinumisega õhtul. PROTOKOLL on kokkulepitud põhimõtted, mis käsitlevad ühiskonnas väljakujunenud käitumis- ja suhtlemisnorme, hierarhiat, ühiskondlikku positsiooni, tseremooniaid. Termin PROTOKOLL pärineb kreekakeelsest sõnast protokollon, mis otsetõlkes tähendab esimest liimi (protos esimene, kolla liim) Bütsantsi riigis mõisteti selle all esimest lehte, mis liimiti dokumendirullide ülaserva ning millele märgiti dokumendi sisu ja autor. Hiljem hakati sama moodust kasutama notariaalset tõestust vajavate dokumentide juures, et kinnitada nende ehtsust ja eristada originaaldokumente võltsingutest. Veel hiljem hakati protokolli all mõistma nõudeid, kuidas vormistada kirju (valida viisakusvorme kirjade alustamisel ja lõpetamisel) ning kuidas korraldada tseremooniaid.
tööd, põhimõttelised seisukohad, kirjalikest allikatest ja mujalt pärinevad andmed on viidatud. Annan uurimistöö positiivsele hindele kaitsmise korral Tallinna Tehnikakõrgkoolile tasuta loa (lihtlitsents) enda koostatud uurimistöö reprodutseerimiseks, säilitamiseks ja üldsusele kättesaadavaks tegemiseks, sealhulgas digitaalarhiivi lisamiseks kuni autoriõiguse kehtivusaja lõppemiseni. Koostaja: Piret Suursild Töö vastab lõputöö kohta kehtivatele miinimumnõuetele ja selle võib esitada retsensendile. Juhendaja: Siiri Luts SISUKORD SUMMARY ................................................................................................................... 4 SISSEJUHATUS ........................................................................................................... 6 1 TULUDE JA KULUDE KÄSITLUS KASUMIARUANDE SKEEMIS 2............ 9 1.1 Tulude olemus ja liigid ...........................................................................
OÜ. Ettevõtte peamised ärisuunad on suunatud laevandusele. Tööstustele suunatud brändinimi on Rentpro. Ettevõtte peamine lööklause on „Qualified builders for shipbuilding and other industries“. Ettevõte omab väikest kontorit milles töötab kolm inimest: ettevõtte tegevjuht, müügi- ja hankejuht ja meeskonnajuht. Ettevõttel on hästi kujundatud kodulehekülg ja ettevõttelt ettevõttele suunatud müügistrateegia. Ettevõte tutvustab ennast selle ala professionaalse ettevõttena. Ettevõtte juht püstitas meile ülesande, et me kaardistaks ettevõtte äriprotsesse. Ta soovis oma ettevõtte tegevusest paremini aru saada, s.t millised protsessid toimuvad tema ettevõttes. Alaeesmärk oli kaardistada üheksast peatükist koosnev äriprotsesside moodul: strateegiline juhtimine, turundus ja müük, finantsjuhtimine, tootmisjuhtimine, kvaliteedijuhtimine, teenindusjuhtimine, äriprotsesside analüüs, logistika ja personalijuhtimine
Kõik kommentaarid