Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014. (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on juhtimine?
  • Kuidas jagunevad juhid juhtimistasandite järgi ning milliseid ülesandeid neil tasanditel täidetakse?
  • Mis põhineb motiveerimisel 8 Milles seisneb Fiedleri sõltuvusteooria?
  • Kuivõrd inimene soovib saavutusele järgnevat tasu 11 Mida tähendavad numbrid 05 2 3 Handy teooria valemis?
  • Milline tagajärg on häirivate tunnete allasurumisel?
  • Millistel inimestel on kõige suurem mõju meie ajule ja emotsioonidele?
  • Mida lähedasem suehe seda suurem vastastikmõju 14 Kuidas reedavad ennast valetajad?
  • Kuidas seda mõista?
  • Miks ei tohiks inimene reageerida solvangule vaikimisega?
  • Palju 17 Millisest viiest põhikomponendist koosneb emotsionaalne intelligentsus?
  • Milliste tegevuste ja põhimõtete poolest on tuntud Frederick W Taylor?
  • Millisena näeb Douglas McGregor X- ja Y-teooriat pooldavat juhti?
  • Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid nimetas Newstrom?
  • Mida peaksid tegema juhid kui nad soovivad muuta organisatsioonikultuuri?
  • Miks on organisatsiooni struktuur organisatsioonile vajalik?
  • Mida tuleb silmas pidada uute ametikohtade kavandamisel?
  • Kuidas ülesandeid rühmitada milline on optimaalne tegevuste hulk ühele töötajale 2 Mis iseloomustab struktuuri toodete järgi?
  • Keskendutakse oma tootele ja terviklikkus jääb tahaplaanile halduskulud suured 3 Mis iseloomustab maatriksstruktuuri?
  • Mis iseloomustab maatriksorganisatsiooni?
  • Milliste projekti puhul tuleks eelistada meeskonnaorganisatsiooni?

Lõik failist

Kordamisküsimused EKSAMIKS 17.04.2014.
  • Mis on juhtimine?
    Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu.
  • Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit.
    Suhtlusrollid on järgmised:
  • esindaja roll on seotud organisatsiooni esindamisega väljaspool ja ametlike tähelepanuavaldustega töötajate suhtes;
  • eestvedaja roll seisneb alluvate motiveerimises ning organisatsiooni ja alluvate vajaduste ühitamises;
  • sidepidaja roll hõlmab ühistegevust organisatsiooni muude juhtidega ja firmale vajalike organisatsiooniväliste isikutega.
    Informatsiooniga seotud rollid on järgmised:
  • info vastuvõtja rolli täidab juht alluvatega suheldes, aruandeid ja ettekandeid uurides ja mitmesuguseid isiklikke kontakte kasutades;
  • infojagaja rollis korraldab juht sobiva teabeedastussüsteemi;
  • kõneleja rollis annab juht infot ka neile, kes organisatsiooni ei kuulu.
    Otsustamisega seotud rollid on järgmised:
  • uuendajana püüab juht organisatsiooni ette kerkinud probleemidele leida uusi ja paremaid lahendusi;
  • ressursside jagajana teeb ta strateegilisi otsuseid;
  • arusaamatuste lahendaja;
  • läbirääkijana püüab juht lepingute sõlmimisel saada organisatsioonile paremaid tingimusi.
  • Kuidas jagunevad juhid juhtimistasandite järgi ning milliseid ülesandeid neil tasanditel täidetakse?
    Tippjuhi ülesandeks on firma tegevuse üldine suunamine ja kooskõlastamine .
    Keskastme juhtide ülesandeks on tegeleda strateegiast lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamise ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega.
    Esmatasandi juhtide ülesandeks on juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida.
  • Nimeta Henry Fayoli juhtimispõhimõtteid. (10)
    Prantsuse tööstur Henry Fayol koostas 14 punktist koosnevad juhtimispõhimõtted:
    • tööjaotuspõhimõte: tõhus on kõrge spetsialiseeritus ;
    • võimupõhimõte: jaotada õigused inimeste vahel nii täpselt kui võimalik, kusjuures õigused ja vastutus olgu vastavuses;
    • distsipliin (reeglite järgmine);
    • käskude ühtsus: igal alluval olgu ainult üks ülemus ;
    • suundade ühtsus: sarnased tegevused peavad olema koondatud ühe ja sama ülemuse juhtimise alla;
    • isiklike huvide allutatus firma huvidele;
    • õiglane hüvitamine;
    • tsentraliseerimine : võim peab olema koondatud organisatsioonis nii kõrgele kui võimalik;
    • ahela põhimõte: firma kõigi institutsioonide omavaheline seostatus, võim peab kulgema ülevalt alla kindlat ahelat pidi;
    • kord: inim- ja aineliste ressursside hea koordineerimine , õige inimene peab olema õigel ajal õiges kohas;
    • õiglus : juhid peavad alluvaid õiglaselt kohtlema;
    • stabiilsus: tuleb vältida tööjõu suurt voolavust, töötajatele tuleb anda aega kohaneda;
    • initsiatiiv: alluvate võimalus algatuslikkust ilmutada. Juhid peavad kuulama alluvate ettepanekuid ja ideid;
    • kooskõlastatus: igasuguse koostöö ja meeskonnatöö soodustamine
  • Kirjelda Elton Mayo eksperimente konveieritööliste ning valgustusega. Milliseid järeldusi tehti nendest eksperimentidest?
    Eksperiment konveieritöölistega. Mayo pani ühe konveieri taha sõbrad. Korraldajad kuulutasid aeg-ajalt välja kohvipause ja esitasid töölistele küsimusi selle kohta, millal nende arvates oleks parem vaheaega teha. Tootlikkus tõusis. Järel oli samuti, et oluline on inimestesse suhtumine.
    Eksperiment intervjuudega. Küsitleti suhteliselt suurt hulka inimesi selle kohta, kuidas neile organisatsioonis meeldib. Algul kasutati struktureeritud intervjuud, kus kõigilt küsiti ühesuguseid küsimusi . Hiljem kindlad küsimused kaotati ja küsitleja ainult suunas vastajat . Inimeste rahulolu suurenes, nad muutusid avatumaks ja rääkisid isegi oma perekonnast. Järeldus, et vabas vormis vestlused on efektiivsemad.
  • Mis on visioon ?
    Visioon on inimesi ligitõmbav organisatsiooni tulevikuideaal, mis on raskesti, kuid reaalselt saavutatav ja millesse organisatsiooni liikmed usuvad. Visioon peab looma seose tänase ja homse vahel ning aitama töötajatel suhtuda tulevikku energiliselt ja motiveeritult, andma nende tööle mõtte.
  • Nimeta eestvedamise põhikomponente.
    Eestvedamise põhikomponentideks on:
    • tegevuse eesmärkide ja erinevate huvide ühildamine;
    • muudatuste kavandamine ja realiseerimine ;
    • liidri ja järgijate olemasolu ning nende aktiivne tegevus;
    • mõjutamissuhte olemasolu, mis põhineb motiveerimisel.

  • Milles seisneb Fiedleri sõltuvusteooria?
    Fiedleri sõltuvusteooria seisneb ülesande- ja suhetekeskse juhi väljaselgitamises ning juhtimisstiilide tõhususe uurimises olenevalt olukorrast. Liidri ja järgijate vahelistel suhetel on eestvedamisele suur mõju. Liidri ja järgijate vaheline suhe näitab, kui lugupeetud ja populaarne juht on ning kuivõrd teda järgijad usaldavad.
  • Vali Hersey´ ja Blanchardi eestvedamise teoorias toodud neljast eestvedamise stiilist üks ning too välja selle kolm juhtimisalast põhimõtet.
    Käskimine ehk autokraatlik juhtimine eeldab järgmistest juhtimise põhimõtetest kinnipidamist:
    • range tegevuse koordineerimine
    • distantsi loomine ja hoidmine alluvatega
    • ühesuunaline kommunikatsioon, kasutatakse võimu
    • alluvate kuulekus ja nende ootustega mittearvestamine
    • juht määrab eesmärgid ja otsustab ise, sest peab ennast kõige kompetentsemaks
    • juht esitab otsused rangete korraldustena koos sanktsioonidega nende mittetäitmisel
    • juht valib vahendid ja teed eesmärkide realiseerimiseks ning kontrollib nende täitmist

  • Too välja Vroomi teooria töötamise kolm peamist tegurit.
    . Inimesed arvestavad töötamisel kolme peamist tegurit:
    • töösoorituse
  • Vasakule Paremale
    Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #1 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #2 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #3 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #4 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #5 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #6 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #7 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #8 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #9 Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014 #10
    Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-11-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 44 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Ing Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    19
    docx

    Organisatsioonikäitumine (kevad 2018)

    Organisatsioonikäitumine (kevad 2018) Eksami kordamisküsimused TEEMA: Organisatsioonikäitumine 1) Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid nimetas Newstrom? (6) Newstromi järgi on organisatsioonikultuuri tunnused järgmised: kultuur on antud organisatsioonile ainuomane, iseloomulik, suhteliselt stabiilne , muutudes tavaliselt aeglaselt, pigem endastmõistetav kui sõnaselgelt kirjapandu, kajastub sümboolselt juttudena, tseremooniatena jne., terviklik, ühendades organisatsiooni üksikosi, liikmete poolt heaks kiidetud, peegeldab tippjuhtkonda, võib olla erineva tugevusega. 2) Mida peaksid juhid tegema, kui nad soovivad muuta organisatsioonikultuuri? (5) Kultuuri muutmisel peaksid juhid silmas pidama järgmisi soovitusi: 1 Tippjuhtkond peab saavutama positiivse rolli, andma oma käitumisega tooni. 2 Luua uusi sümboleid, rituaale, traditsioone. 3 Toetada alluvaid, kes võtavad omaks uued taotletud väärtused. 4 Kavandada sotsialiseer

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    18
    doc

    Juhtimisaluste eksami kordamisküsimused

    Tagasiside praktiline puudumine sunnib keskenduma sellele, kuidas midagi tehakse. Suhtlemine on valdavalt paberlik. Kultuuri põhiväärtuseks on tehniline täiuslikkus asjade korraldamisel. Kaitstus ja ettevaatlikkus on peamised tunnusjooned. Selle kultuuri esindajad on organiseeritud, viisakad, pööravad palju tähelepanu detailidele ning austavad hardalt igat liiki eeskirju, formulare jms. TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 2) Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit (too iga rolli juurde üks näide). 1. suhtlusrollid - esindaja, eestvedaja, sidepidaja 2. informatsiooniga seotud rollid - info vastuvõtja, jagaja, kõneleja 3.otsustamisega seotud rollid - uuendaja, ressursside jagaja, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    12
    doc

    Organisatsioonikäitumine (sügis 2014)

    Organisatsioonikäitumine (sügis 2014) Kontrolltöö kordamisküsimused TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Kõige vajalikumaks osutusid valusad õppetunnid - suurte vigade tegemine, raskete ülesannetega ülekoormatus, enda ohustatuna tundmine, raske valiku või väljapääsmatuna tunduva olukorra ees seismine ja ebaõigluse all kannatamine. 2) Kes on juht? Juhiks võib pidada iga inimest, kellel on vähemalt üks alluv. 3) Mis on juhtimine?

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    20
    docx

    Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused

    Antud teooriast lähtudes on edukal juhil kõrge võimu ja madal saavutusvajadus. Võim on otsustav edutegur. Sotsiaalne võim aitab juhil saavutada organisatsiooni ja rühma eesmärke. Samuti on juhil kõrgem saavutusvajadus ja madalam ühtekuuluvusvajadus. TEEMA: Organisatsiooni keskkond 1) Joonista skeemina organisatsiooni sise- ja väliskeskkond. Organisatsiooni keskkond jaguneb sise- ja väliskeskkonnaks. Sisekeskkonna moodustavad inimesed, organisatsiooni kultuur ja juhtimine. Organisatsiooni väliskeskkonda võib määratleda kui väljaspool organisatsiooni asuvate ja seda mõjutavate tegurite kogumit. MAKROKESKKOND Väliskeskkond Rahvusvahelised Majanduslikud tegurid tegurid MIKROKESKKOND

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    7
    doc

    Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused

    Tavaliselt domineerib organisatsiooni erinevates tegevusvaldkondades teatav kultuuritüüp. TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? · 1) poole oma teadmistest tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides; 2) 30% teadmistest juhtide, juhendajate ja kaastöötajatega suheldes; 3) 20% andis erialane haridus ja täiendkoolitus (Zemke, 1985). Juhiks võib pidada iga inimest, kellel on vähemalt üks alluv. · Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. · Juhtimine kujutab endast inimeste tegevuse ja käitumise sihipärast suunamist ning ühtseks hästi talitlevaks tervikuks sulatamist selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadusi. · Juhtimine on teiste inimeste tegevuse kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess, mis toimub muutuvas keskkonnas

    Juhtimine
    thumbnail
    5
    doc

    Juhtimise alused KT kordamisküsimused

    Juhtimise alused Kontrolltöö kordamisküsimused TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks);

    Juhtimine
    thumbnail
    8
    doc

    Kontrolltoo kordamiskusimused: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE

    TEEMA: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv. 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet. · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks);

    Turismiettevõtte juhtimine ja personalitöö
    thumbnail
    16
    doc

    Organisatsioonikäitumine

    Organisatsioonikäitumine 1. Organisatsioonilise käitumise mõiste Organisatsiooniline käitumine on õpetus inimeste tegutsemisest organisatsioonis üksik- isikute või rühmadena, mis püüab määrata efektiivsema tegutsemise teid. Organisatsiooniline käitumine on pidevalt arenev teadusharu, mis tugineb suurele hulgale uuringutele. Organisatsiooniline käitumine on seotud inimest käsitlevate sotsiaalteadustega: antropoloogia, psühholoogia ja sotsioloogia. Organisatsioonilise käitumise kui teaduse eesmärgid on: 1. Süstemaatiliselt kirjeldada inimeste käitumist erinevates tingimustes. 2. Aru saada, miks käituvad inimesed nii, nagu nad seda teevad. 3. Ette näha alluvate nii soovitavat kui ebasoovitavat käitumist. 4. Kontrollida ja arendada inimeste tööalast aktiivsust. 2. Organisatsioonilise käitumise ajalooline areng Inimajaloo algul töötati üksinda või väikeste rühmadena, et hankida igapäevatoitu või valmistada endale vajalikku töövahend

    Ühiskond




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun