Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kasvatusfilosoofia mõisted (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Mõisted
  • Kasvatusfilosoofia – arutleb väärtusküsimuste üle, sisaldab maailmavaatlist ainest
  • Kasvatusantropoloogia – vaatleb inimolemuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast
  • Kasvatuspsühholoogia - seob psühholoogilist teadmist kasvamise ja kasvatamisega
  • Didaktika – uurib õpetamist ja õppeprotsssi
  • Kasvatussotsioloogia – uurib kasvatustegevuse sotsiaalset poolt
  • Võrdlev kasvatusteadus – võrdleb ja uurib eri kultuuride kasvatussüsteeme
  • Kasvatuse ajalugu – uurib eri ajastute ja nende esindajate kasvatusalast mõttelugu
  • Eripedagoogikauurib erivajadustega indiviidide õpetamist
  • Andragoogikauurib täiskasvanuid õppijatena ja arndab välja toimivaid täiskavanute õpetamisviise
  • Paradigma - algses tähenduses õpetlik näide, eeskuju, musternäide.
  • Väärtused- Väärtused on sinu sisemised tõekspidamised , mis näitavad, mida sa hindad ja tähtsaks pead.
  • Normid – üldkehtivad reeglid, mille alusel praktilises elus toimitakse
  • Moraalväärtuste ja normide kogum, mis võetakse omaks mingi kultuuriga seoses
  • Eetikamoraali puudutavad arutelud hea ja halva, õige ja vale suhtes. Moraal on vaatenurk tõsiasjade hindamiseks.

Kasvatusfilosoofia mõisted #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-11-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor sofia117 Õppematerjali autor
Kirjeldab lühidalt mõisteid

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
docx

Kasvatusteadustete loengud ja grupitööd

ulatuses olev kindlatele seadustele alluv tegelikkus. Empirism, positivism, pragmatism, behaviorism Vaimuteaduslikud paradigmad: lähtekohaks tegelikkuse inimesepoolne läbielamine inimelu terviklikkuse kontekstis Fenomeniloogia, hermeneutika, eksistentsialism, kriitlis-emantsipatoorne paradigma. Kasvatusteadus · Uurib kasvatust ning sellega seonduvaid ilminguid · Loob ise kasvatustegelikkust Kasvatusteaduse valdkonnad: · Kasvatusfilosoofia - arutleb väärtusküsimuste üle, sisaldab maailmavaatelist ainest; siit saab alguse arusaam inimesest; · Kasvatusantropoloogia - vaatleb inimolemuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast · Kasvatuspsühholoogia - seob psühholoogilist teadmist kasvamise ja kasvatusega · Didaktika - uurib õpetamist ja õppimisprotsessi · Kasvatussotsioloogia - Uurib kasvatustegelikkuse sotsiaalset poolt

Sissejuhatus kasvatuseteadusesse
thumbnail
9
odt

Kasvatusteadus

5. Millised oleksid kasvatusteaduse ülesanded? Avage need lähemalt. • asvatusteadus selgitab kasvatus- ja koolitustegevuse teoreetilisi aluseid. • - kasvatusteaduse ülesanne on kirjeldada kasvatuse, õpetuse ja koolituse ning vastavalt ka kasvu ja õppimise olemust, eeldusi ja tagajärgi. • - kasvatusteadusliku töö eesmärk on koolitada tööjõudu. 6. Loetlege kasvatusteaduse alavaldkonnad ja kirjeldage, millega miski tegeleb. • Kasvatusfilosoofia - arutletakse kasvatuste kui üldinimliku ilmingu üle, kasvatusväärtuste ja inimese kasvatatavuse üle kasvatusteaduse osa, mille ülesanne on kasvatuse ja õpetuse teoreetiline analüüs, kasvatuses kasutatavate argumentide kriitiline analüüs ning kasvatuse kui tervikuga seotud probleemide kujutamine ja alternatiivsete lahenduste otsimine kasvatusantropoloogia – ikrjeldatakse inimloomuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast,

Kategoriseerimata
thumbnail
14
pdf

Eksamiküsimused Kasvatusteaduse alused

1.Kuidas määravad inimesega seonduvad põhiküsimused ära kasvatuse sihid ja eesmärgid? Kui inimene teeb eneseanalüüsi, siis ta saab areneda. Igaüks peab mõtlema ja vastama nende küsimustele selleks, et “kujutada enda iseloomustust”: inimene määrab enda nagu olendid, määrab tähtsad ja vajalikud inimese küljed, määrab enda rolli ühiskonnas, oma ideaalid ja eesmärgid. Eneseanalüüsiga inimene määrab kasvatuse sihid ja eesmärgid, mis loob jätkusuutliku keskkonda. Küsimused inimese olemusest ja olemisest: 1. Kes inimene on? - inimene nagu olend (füüsiline olend, sotsiaalne olend, religioosne olend, emotsionaalne olend, jne.) 2. Milline inimene peaks olema? - sotsiaalne, kultuuriline, moraalne, kontseptuaalne, lojaalne, jne. 3. Missugune on inimese roll? - Vaateviis inimesest, inimese rolli kujunemine, inimese ideaalide ja kujutluste loomine, inimese eesmärkide määramine. 4. Missugune on inimese roll ühiskonnas? - inimene, kui ühiskonna arenemise ressur

Kategoriseerimata
thumbnail
39
doc

Sissejuhatus kasvatusteadusse

Sirkka Hirsjärvi, Jouko Huttunen Sissejuhatus kasvatusteadusesse (Sisukokkuvõte) Sisukord Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid..............................................................................................4 Terve mõistus...............................................................................................................................4 Uskumused...................................................................................................................................4 Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused................................................................................4 Teadus kasvab välja argiteadmistest............................................................................................4 Teaduse tunnused.........................................................................................................................4 Põhjendatavus.......................................................

Kasvatusteadus
thumbnail
4
doc

Eelkoolipedagoogika mõisted

EELKOOLIPEDAGOOGIA MÕISTED EKSAMIKS Pedagoogikateadus inimese kasvatamisest ja õpetamisest tema ealise arengu erinevatel etappidel. Pedagoogika teaduse uurimisaineks on isiksuse kasvatusprotsess, haridus, areng ja väljakujunemine. Kasvatus- tingimuste teadlik muutmine, et toimuks kasvamine paremini. Laiemas tähenduses kasvatus on isiksuse arengu toetamine, selle suunamine. Kasvatus lähtub sellest, et lapses toimus iseregulatsioon ja seda tuleb toetada. Kasvatus on lapse kasvamise toetamine Haridus- kui protsess-on teadmiste, oskuste, vilumuste, praktiliste, töökogemuste, väärtus orientatsiooni ja suhtumistesüsteemi omandamine koolieelsetes, üld-,kutse- ja täiendõppeasutustes, samuti ka eneseharimise teel. Kui tulemus-teadmiste, oskuste, vilumuste, tegevuskogemuste ja suhete omandatud tase. Kui süsteem-õppekavade ja riiklike haridusstandardite tervik ja neid realiseerivate haridusasutuste ja hariduse juhtimise organite võrk Õpetus- õppimine-eesmärgistatud teg

Haridus
thumbnail
4
doc

Pedagoogika mõisted

Mõisted Areng- kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete muutuste protsess inimese organismis, psüühikas, intellektuaalses ja hingelises sfääris, mis on toimunud väliste, sisemiste, juhtivate ja mittejuhtuvate faktorite mõjul. Formeerumine- inimese isiksuse kujunemise protsess pärilikkuse, keskkonna mõjutuste, sihipärase kasvatuse ja isiksuse oma aktiivsuse objektiivse mõju tulemusena Pedagoogika- teadus inimese kasvatamisest ja õpetamisest tema ealise arengu erinevatel etappidel. Ealine pedagoogika- uurib inimese kasvatamise ja arendamise iseärasusi sõltuvalt tema east. Jaotatakse 1)eelkooli pedagoogika 2)koolipedagoogika 2a)noorem kooliiga 2b)keskmine kooliiga 2c)vanemkooliiga 3)täiskasvanu pedagoogika e. Andragoogika- uurib täiskasvanu arengu seaduspärasusi ja koolitamise võimalusi Kasvatus- on Peeter Põllu järgi teadlik sihipärane tegevus, mis vanema põlve poolt ette võetakse, et viia arenemisele kasvava põlve kehalisi ja vaimulisi jõude nende väärtuste alalho

Pedagoogika
thumbnail
42
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

Õpetaja koolis ja ühiskonnas Elukestev õpe Kogu elu jooksul läbitav õpe, mille eesmärgiks on süvendada oma teadmisi ja oskusi ning tõsta kompetentsi taset vastavuses isiklike, kodaniku, ühiskonna ja/või tööturu huvidega. 4 eesmärki EL dokumentides:  enesearendamine  aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine  sotsiaalse tõrjutuse vähendamine  konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul. Prioriteedid:  õppimise väärtustamine  informatsioon, juhendamine ja nõustamine  aja ja raha investeerimine õppimisse  õppijate ja õppimisvõimaluste kokkuviimine  uued põhioskused – lugemisoskus, arvutioskus, võõrkeeled  innovatiivne/uuenev pedagoogika – aktiivõppemeetodite kasutamine Õpetajakoolituse kriitika Fookus on õpetaja suhteliselt lühiajalisele ettevalmistusele ülikooli põhiõppes, mitte aga õppimisel kogu tööalase karjääri

Pedagoogika
thumbnail
22
doc

Eetika alused kordamisküsimused 2011

FLFI.02.003 Eetika alused Kordamisküsimused 2011 1. Mis on moraal? Mis on eetika? Eetika objekt. Moraal on ühiskonnas kehtivate normide, tavade ja praktikate kogum. Seda nim. mõnikord ka positiivseks e kirjeldavaks moraaliks, kuna see kirjeldab inimeste ja kultuuride tegelikke uskumusi ja tavasid. Eetika on teadus või õpetus moraalist, ka moraalifilosoofia. Eetika objekt on süstemaatiline püüe mõista moraali mõisteid ja põhjendada/õigustada moraaliprintsiipe ja -teooriaid (väärtusi, voorusi, praktikaid). 2. Mis iseloomustab moraalset toimimist? Moraalset toimimist iseloomustatakse tavaliselt kui toimimist teiste huvides. Moraalne toimimine nõuab meilt mõnikord oma mugavuse, kasuahnuse või lihtsalt ükskõiksuse ületamist. Ent kaugemale mõeldes on moraalne toimimine ka meie endi huvides, võimaldades meil luua sõprus-, armastus-, ja koostöösuhteid teiste inimestega, kindlustades teiste lugupidamise, puhta südametunnistuse ja rahuliku une. Moraalset toimi

Filosoofia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun