Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST (2)

3 HALB
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Miks terved lapsed nii aeglaselt edasi jõuavad?
  • Kuidas me tõlgendame ja kasutame Montessori meetodit Keskuses?

Lõik failist

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut
MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST
Tallinn 2011 SISUKORD
SISSEJUHATUS ........................................................................................................................ 3
MARIA MONTESSORI ELUST ............................................................................................... 4
MARIA MONTESSORI PEDAGOOGILISE LÄHENEMISE FILOSOOFIA ........................ 9
MONTESSORI METOODIKA ............................................................................................... 12
1.1. Lugema-õppimine Montessori meetodi järgi ................................................................ 14
1.2. Kirjutma -õppimine Montessori meetodi järgi ............................................................... 14
1.3. Arvutama -õppimine Montessori meetodi järgi .............................................................. 14
MONTESSORI METOODIKA KRIITIKA ............................................................................ 16
MONTESSORI MEETOD EESTIS ......................................................................................... 18
KOKKUVÕTE ......................................................................................................................... 22
ALLIKAD ................................................................................................................................ 24
2 SISSEJUHATUS
Valisime oma töö teemaks Maria Montessori ­ elu, filosoofia ja pedagoogika ning tema metoodika Eestis.
Maria Montessori tegevus didaktikamaastikul on ühest küljest ääretult uuenduslik ja huvitav omas ajas ning teisest küljest ­ rakendatav ka tänapäeval, mil hariduse keskmesse on taas tõusnud laps/õpilane ning tema vajadused.
Maria Montessori keskendus pigem hariduse eesmärgile kui meetoditele. Tema lähenemine oli keskendunud lastele ja nende vajaduste vaatlemisele. Ta uskus, et lastes peituv inimkonna oskus ennast edukalt uuendada generatsiooni vältel kujundab nende oskuseid õppida ja areneda. (Polk Lillard 1996).
Kooperatiivse projekti algusfaasis arutlesime, mida peaks meie projekt sisaldama, omavahelise arutluse käigus leidsime , et me ei saa käsitleda Montessori pedagoogikat ja filosoofiat , kui me ei tunne Maria Montessori elulugu, mis on suuresti mõjutanud tema vaateid, tõekspidamisi ja didaktilisi printsiipe . Jagasime töö alateemadeks:
Maria Montessori elukäik; Maria Montessori pedagoogilise lähenemise filosoofia; Montessori metoodika: lugema-, kirjutama- ja arvutama õppimine; Montessori meetod Eestis ­ sarnasusi Johannes Käisi meetoditega.
Montessori filosoofia ja metoodika aluseks kujunes lapse tähelepanelik jälgimine, sellele rajas ta oma didaktilised põhimõtted. Lapsele kohase pedagoogika rakendamine viis Maria Montessori hämmastavate tulemusteni: lootusetuteks peetud lapsed hakkasid märgatavalt arenema. (Life and career ...).
1904 . aastal avaldas Maria Montessori, selleks ajaks juba professoriks saanuna, jälgimise kui meetodi põhjal esimene teaduliku töö ,, Pedagoogiline antropoloogia " ( Madise 1992, 6-7).
Montessori filosoofia on üles ehitatud ideele, et laps on midagi enamat , kui ,,suur inimene väikeses kehas" ­ lapse areng viib ta täiskasvanuks kujunemisele, kuid sellele peavad kaasa aitama selleks tööks ette valmistatud täiskasvanud, ettevalmistatud keskkonnas, kus vabadus põimub kohusetundega. 3 MARIA MONTESSORI ELUST
Maria Montessori sündis 31. augustil 1870. aastal Chiaravalles Ancona provintsis Itaalias. Tema isa, Alessandro Montessori pärines Bologna aristokraatlikust suguvõsast ning oli konservatiiv . Tema ema, Renilde Stoppani oli kuulsa filosoofi Antonio Stoppani nõbu. Ema ja tütar olid väga lähedased. Isa rangus ja ema leebus tekitasid tihti tüli ning väikesest Mariast sai vanemate lepitaja. Perekonnas valitses range kord, igaüks teadis oma ülesandeid. Noorena pidi Maria iga päev vaestele kuduma, kuid seda tööd tegi ta rõõmuga, ta oskas end teiste rolli asetada. (Madise 1992, 3).
Pere ainuke tütar pandi tavakooli. Esimesed koolikogemused sööbisid Maria mällu näitena selle kohta, milline kooli ei tohiks olla. Eriti hämmastas tüdrukut lugupidamatus, mille osaliseks lapsed said. Kui Maria oli 12-aastane, kolis perekond Rooma ja nii tekkis võimalus anda pere ainsale tütrele korralik haridus . 14-aastaselt hakkas Maria tõsiselt huvituma matemaatikast ja vanemad soovisid , et tütrest saaks õpetaja. See oli ainus naisele sobiv amet tolleaegses Itaalias. Maria otsustas hakata inseneriks. Õpingute ajal tekkis Marial huvi bioloogia vastu ja lõpuks tegi ta kaljukindla otsuse saada arstiks. Selline otsus oli tolleaegses Itaalias justkui õli tulle valamine - naistel puudus võimalus meditsiini õppida, rääkimata sellestm et naine võiks arstina töötada. Selline oli ka Rooma kõrge hariduskolleegiumi otsus: naisterahval pole võimalik meditsiini õppida. Sellele vaatamata sai Maria 1892. ainsa naisüliõpilasena alustada õpinguid Rooma ülikooli meditsiiniteaduskonnas. Maria isa oli tütre valinud elukutse vastu, ema toetas teda igati. (Life and career...).
1896. aastal kaitses Maria Montessori doktoritöö teemal "Tagakiusamismaania uurimine kliinilisest aspektist " ning temast sai esimene naine, kes lõpetas Rooma ülikooli arstina. Samal aastal valiti ta Itaalia naisliikumise esindajaks Berliini feministide kongressile, kus ta

Vasakule Paremale
MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #1 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #2 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #3 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #4 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #5 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #6 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #7 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #8 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #9 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #10 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #11 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #12 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #13 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #14 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #15 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #16 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #17 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #18 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #19 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #20 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #21 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #22 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #23 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #24 MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST #25
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 137 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mari Täht Õppematerjali autor
Maria Montessori elus ja pedagoogikast

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
pdf

Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Montessor

Tartu Ülikool Haridusteaduskond Koolieelse lasteasutuse pedagoog Katrin Luik Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Montessori koolid Referaat Juhendaja: Karmen Tasberg Tartu 2009 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................................3 Alternatiivpedagoogika ­ mis see on?.............................................................................................4 Maria Montessori.....................................................

Pedagoogika alused
thumbnail
13
doc

MARIA MONTESSORIST JA TEMA METOODIKAST

MARIA MONTESSORIST JA TEMA METOODIKAST SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................3 KES OLI MARIA MONTESSORI...............................................................4 MONTESSORI METOODIKAST..............................................................8 1.1 Lugema ja kirjutama õppimine Montessori järgi.................................10 1.2 Arvutama õppimine Montessori järgi..................................................11 KOKKUVÕTE..........................................................................................12 KASUTATUD KIRJANDUS/ALLIKAD.................................................13 2 SISSEJUHATUS Valisin oma töö teemaks Montessori pedagoogika just eelkõige puhtalt iseenda uudishimust.

Pedagoogika alused
thumbnail
28
ppt

Maria Montessori

Maria Montessori (1870-1952) Kristin Parm 11.Klass KSG Maria Montessori  Sündinud 31. augustil 1870 Itaalias  Suri 6. mail 1952 Hollandis  Ta oli itaalia arst ja pedagoog, kes on tuntud eelkõige Montessori pedagoogika väljatöötajana. Kogu oma elu vältel oli Maria sügavalt usklik katoliiklane Elust  Kui Maria sai 12-aastaseks, kolis perekond Rooma. Vanemate soovil pidi Mariast saama õpetaja. Maria seevastu huvitus matemaatikast ning otsustas saada inseneriks. Aastal 1890 lõpetas ta Roomas noormeestele mõeldud loodusteadusliku kallakuga tehnikakooli. Õpingute käigus tekkis Marial huvi bioloogia vastu ning ta

Ajalugu
thumbnail
11
docx

Alternatiivpedagoogika ja autism

süvenemisoskus, soov midagi innuga teha, mõtlemise liikuvuse areng ja enesekindlus. · Aja ning ruumi andmine vabaks spontaanseks füüsiliseks liikumiseks, mille tagamiseks on vajalik sobivate rajatiste ja ehitiste olemasolu õueala ja ka rühmas. · Tingimused õigete sotsiaalsete oskuste kujunemiseks. Seda saab toetata läbi esimeste punktide ja ka sellega, et laste arv rühmas oleks optimaalne, mis tagab, et pedagoog ei pea kõigi lastega kiirustades ja möödaminnes suhtlema, vaid emotsionaalsemalt, luues rühmas perekondliku õhkkonna. Soovituslik oleks ka see, et rühmas oleks erivanuses lapsi, kus siis nooremad saaksid vanematelt õppida ning vanemad lapsed saavad kogeda, mida tähendab olla suurem ja vanem. Kuna tänapäeval on üha enam üksiklapsi, kes ei saa kodus mingit laadi kogemusi loomulikus suhtlemises nooremate

Lapse areng
thumbnail
10
pptx

Montessori pedagoogika

MONTESSORI PEDAGOOGIKA Maria Montessori (18701952) Ta oli psühhiaater, arst, õpetaja ning uute humanitaarsete ideede eest võitleja Juhtis nõrgamõistluslike laste kooli aastatel 18991901 1906. aastal täitus Maria ammune unistus ­ avati esimene Montessori Lastemaja Eestis on Montessori põhimõtetest lähtuvad lasteaiad nt Kalevipoeg ja Sinilill Montessori põhimõtted "Last ei saa kasvatada, lapsel tuleb lasta kasvada" Täiskasvanu valmistab ette ümbruse Pedagoog on nähtamatu abiline, kes peab olema vajadusel abiks, aga ei tõmba lapse tähelepanu endale Pedagoogika alustoeks on kord Laps vajab arenguks vabadust ning spontaansust Tunnid peavad olema kolmeosalised Täiskasvanu peab laskma lapsel töösse süveneda, mitte teda pidevalt kiitma ja keelama PÕHILINE EESMÄRK ON STIMULEERIDA LAPSE ENESEKASVATUST, ISEÕPPIMIST, ENESEARENDAMIST!

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
2
odt

Kooli ajalugu KT vastused

Ka tänapäeva koolist ei taha keskaegne hirmu abil õpetamise meetod veel kaduda. Hirmu ei tunta enam küll jumala viha või kehalise vägivalla ees. Ähvardada saab küll aga halbade hinnetega, mille tulemuseks on virelev positsioon elus. Kuid siiski, mitmed lapsekeskse pedagoogika suunad on sarnaselt antiikse haridussüsteemiga võtnud eesmärgiks arendada isiksust nii vaimselt, esteetiliselt kui kehaliselt. 2. Reformatsiooni panus pedagoogika ajalukku. Reformatsiooni ajajärgul sai hariduses valdavaks meetodiks näitlikustamine, matkimine, harjutamine (Comenius). Praktilist tegevust vastandati jutustavale meetodile (Bacon). Õpetajast sai absoluutse tõe kuulutaja, vaieldamatu autoriteet ja eeskuju. Reformimeelsed haridustegelased kuulutasid, et inimene kannab vahetut vastutust jumala ees, sellepärast saab tähtsaks vahetu kontakt pühakirjaga. Paavstivastaselt meelestatud inimesi

Pedagoogika alused
thumbnail
8
doc

Alternatiivpedagoogika referaat

Sissejuhatus Käesolev referaat koosneb peamiselt Rudolf Steineri ja Maria Montessori pedagoogilistest meetoditest, mida ka n.ö ,,tavalistes koolides" võiks palju rohkem praktiseerida. Töö käigus püüan jõuda arusaamiseni, kas lasteaedades ja koolides oleks võimalik nii suhtumise kui ka õpetamise poolest midagi muuta selleks, et lastel parem keskkond arenemiseks oleks. Rudolf Steiner ( 1861- 1925) oli saksa-austria filosoof, kelle panus pedagoogikale on selles, et ta lõi inimese arengut kehalisest, hingelisest ja vaimsest seisukohast uuriva antropoloogia alusel

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
6
docx

KLASSIKALINE EHK TRADITSIOONILINE KASVATUS

KLASSIKALINE EHK TRADITSIOONILINE KASVATUS Klassikaline pedagoogika ei ole preisi ega nõukogude pedagoogika. Klassikalise pedagoogika keskmeks on väärtusõpetus, sest praktikale orienteeritud teadusena ei saa see olla väärtusvaba, kirjeldav teadus. Juhtida saab ainult see, kellel on sihid, kuhu juhtida. Pedagoogika on nii teadus kui ka kunst. Teadus, sest tal on oma uurimisaine ­ kasvatus ­, mida ei uuri ükski teine teadus. Kunst, sest konkreetne kasvatussuhe on alati ainukordne: nõuab õpetajalt iga kord ainukordset lähenemist ja interpreteerimist. Pedagoogika klassika moodustavad teadmised, mis on sama vanad kui inimkond, sest inimese areng on alati nõudnud ja nõuab ka edaspidi sihipärast suunamist ning kasvatust. Kasvatusega saab aidata inimest iseenda peremeheks saada

Sissejuhatus kasvatuseteadusesse




Meedia

Kommentaarid (2)

virtual profiilipilt
virtual: Lühike, kuid kasutatav.
22:49 29-12-2013
virtual profiilipilt
virtual: Mina sain abi.
18:15 29-12-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun