Turbokompressorite areng
Turbokompressoriteareng
Sisukord
1.Üle- ja turbolaadimine
2.Turbolaaduri tõhususe tõstmise teed
3.Heitgaaside möödavooluklapiga varustatud turbolaadur
4.Muutuva turbiinigeomeetriaga VTG turbolaadur
5.Muutuva siiberturbiiniga VST turbolaadur
Üle- ja turbolaadimine
Gaasijaotusmehhanismi ülesanne on realiseerida mootori gaasivahetusprotsessi. Seetõttu tuleb
GJM-i ehituse juures käsitleda ka ülelaadurite ehitust ja nende tööprintsiipe.
Ülelaadurid jagunevad õhulaaduriteks ja turbokompressoriteks.
Õhulaadureid on väga erineva ehitusega. Üldjuhul on standardmootorite ülelaadurite poolt
arendatav ülerõhk ca 2 bar. Forsseeritud mootoritel kasutatakse sisseimetava õhu vahejahutust.
Suure tootlikkusega turbokompressorid omavad eriliiki turbiini juhtimissüsteeme, mille ehitust
käsitletakse alljärgnevas. Diiselmootori heitgaasid sisaldavad suures koguses lämmastikoksiidi, mis
tuleneb põlemisprotsessi kõrgest rõhust põlemiskambris. ...