Viplala lood 8. Viplala tinistas perekonna uhkes restoranis tillukesteks, kuna nad ... a) ei jaksanud kalli lõunasöögi eest maksta Lõpeta laused, vali lünka õige vastus. Sobivaid b) tahtsid Viplala suurused olla variante võib olla mitu. c) olid väga uudishimulikud 1. Viplala oli ... 9. Lossi tagaküljel olevale platvormile a) parajalt paks mees oma parimates aastates viis pere ... b) harjasjuuste ja tigedate silmadega kummaline a) pääsuke mehike b) tuvi c) pöidlapikkune punase mütsiga päkapikk c) toonekurg 10. Lotje juurde haiglasse sattusid 2. Härra Blomi perekonda kuulusid ..
Kes olid (õde, vend, sugulane, vanus): Limpa sugulane ....................................................................................... Limmo .........vend .............................................................................. Limma õde ....................................................................................... 2. Raamatus on veel järgmised tegelased (tõmba õigetele joon alla): tekk, tiiger, laiskloom, ema, Noorpagan, mereröövlid, padi, linad , Viplala 3. Mis oli Limpa lemmiktegevus? ...limonadi juua.......................................................................................... ...... 4. Miks oli Limma tihti Limpa peale pahane? ...joob ise limonadi ja teistele ei jaga, teeb koledat krooksu....................................................................................... ................................................................................................ ............ 5
Esmane intervjuu. Nimi Janela Liist, 17a-ne Rahvus Eestlane Töökoht õpilane, momendil kodus, õppepuhkusel. Elukoht Kiisa Keel Eesti Kontaktisikud ema. Janela (nimetame teda edaspidi Patsiendiks) saabus vastuvõtule koos emaga. Riietus korrektne, must kampsun, maani seelik. Kampsunivarrukad on tõmmatud üle labakäte põhjuseks enesevigastused ehk siis armid kätel. Näol on tardunud ,,mask"naeratus, pilk tühi ning vaatab ainult 1 punkti. Küsimustele vastab ühesilbiliselt, pilku tõstmata. Peamine kaebus. Patsiendi enda sõnul kõik korras ja ok, kuid emale tekitab muret, et viimasel ajal (viie kuu jooksul) ei taha laps enam koolis käia, on kaua öösiti üleval, istub arvutis, lõigub end enesevigastuste hulk on suur, terve vasak käsi on armistatud, söövitatud happega, vasak reis on armistatud. Ema häirib see, et tüdruk peab seda täiesti normaalseks. Veel on ema sattunud peale salajasele foorumile internetis, kus omavahel suhtl...
taskud olid õllekorke täis mõtlesin kui õllekorkidest saaks kirjutamismasin 2. mõtlesin ühe mõtte siin kui hoomasin et hoomasin heitis enda hooratta meile hoorata ***** mul on palju suuri sõpru rohkem veel kui väikeseid nende turjalt sodida saan taevast ära päikeseid ***** NB Palindroomid! kena pagan igivana jakk ülim margi peenemini ajaja miks purtses kipsi pandi õnnelik kilen nõid napis piksest rupskimaja ja inimene epigrammi lükkajana viginaga panek seni viplala muna tallamas sabad näri tala ubin suga magus nibu alati rändab assamalla tanumal alpi vines ikka magatan kanada maria su teel leetu sai ramadan akna taga makki lalla kanal paprikakirp aplana kallal neeva sildu teen sinuga vagunis neetud lisaveen Enamik Contra luuletustest leidsin tema blogist (http://konnulacontra.blogspot.com) C II Eesti proosa 1990. aastatel Kirjuta teose retsensioon (300 sõna). Vali üks järgmistest teostest: A
5 Lindgren Meisterdetektiiv Blomkvist 3 Canavan Võlurite gild 3 Rannamaa Kadri 3 Shan Kesköine tsirkus 2 Besson Artur ja Keelatud linn 2 Dahl Matilda Jacobsson, 2 Olsson Sune 2 Kästner Veel üks Lotte 2 Lindgren Bullerby lapsed 2 Milne Karupoeg Puhh 2 Nöstlinger Vahetuslaps 2 Paolini Eragon 2 Schmidt Viplala 1 Brady Tüdruk ja raha 1 Burnham Kuninglikult untsus 1 Christie Poirot' lood 1 Dahl Suur sõbralik hiiglane 1 Dahl Tohlamid 1 Ernits Lendav õunapuu 1 Hilari Saffy ingel 1 Lindgren Pipi Pikksukk Väike Tjorven, Pootsman ja 1 Lindgren Mooses 1 Nimmo Charlie Bone 1 Nöstlinger Greteke 1 Pervik Arabella, mereröövli tütar
Eesti keel ja kirjandus 1. Üldalused 1.1. Keele- ja kirjanduspädevus Keele ja kirjanduse valdkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane keele- ja kirjanduspädevus, see tähendab suutlikkus mõista eakohaseid ilukirjandustekste ja nende osatähtsust Eesti ja maailma kultuuriloos ning tajuda keelt ja kirjandust kui rahvusliku ja iseenda identiteedi alust; keeleteadlikkus ja oskus end vastavalt suhtlussituatsioonile ja keelekasutuseesmärkidele nii suuliselt kui ka kirjalikult väljendada; arusaamine, et lugemine teeb vaimselt rikkamaks. Keele ja kirjanduse õpetamisega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane: 1) väärtustab keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit; 2) teadvustab keeleoskust õpioskuste alusena ning identiteedi osana; 3) omandab põhiteadmised keelest ja saavutab õigekirjaoskuse; 4) väljendab end selgelt ja asjakohaselt nii suuliseltkui ka kirjalikult, arvesta...