Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"viied" - 44 õppematerjali

thumbnail
12
pptx

Inglismaa Prantsuse revolutsiooni ajal

Inglismaa Rasmus Roos Revo Karro Kartused Euroopa ees Prantsuse revolutsioonil oli sihiks saada parlamentaarseks monarhiaks nagu Inglismaa, kuid Inglased olid sellele vastu, sest arvati, et mäss võib tungida saarele. Inglased lõid mitmeid koalitsioone, et Prantslasi sõjaliselt võita. Kuna Inglismaal olid paljud Prantsuse demokraatia pooldajad, kes nõudsid kehtiva riigikorra uuendamist. Parlamendireform Inglismaa parlamendis olid kaks parteid: toorid ja viigid. Toorid esindasid vana maa-aadlit ning viigid esindasid kaubanduse ja tööstusega tegelevat kodanlust. Inglismaa valimissüsteem oli aegunud, peamiseks probleemiks olid inimtühjad piirkonnad, kuid ikka pidid need kohad saatma ühe esindaja parlamenti. 1832. aastal toimus parlamendireform tänu millele anti osa mahajäetud kohtade mandaate linnadele, enamarenendud põllumajanduspiirkondadele ning Iiirimaale ja sotimaale. Briti parlament 18. sajandil ...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Letter and Essay 2008

Dear Mr Roberts I am writing to express my concern about the closing of the art studio and to bring out reasons why the art studio should be left open. Firstly, there are teachers at the studio, who offer tutoring for many artists. Furthermore, there are lots of necessary facilities. In addition, as the studio is located in an easily accessible area and opened around-the-clock, it is irreplaceable for lots of students. Moreover, young talents can exhibit their creations in the studio. In conclusion, it can be clearly seen that the art studio is important for many young artists, therefore we do not hesitate to even organise a protest march against closing the studio. I hope that the art department agrees and will not close donw the art studio. Yours sincerely, Mari Mets ESSAY Choices after secondary school Many young people decide to go univeristy after secondary school, while others think that...

Keeled → Inglise keel
426 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mormon Polygamy

Mormon Polygamy Polygamy was a defining characteristic of early Mormonism. Polygamy comes from Late Greek meaning ''often married'', is a form of marriage when a person has more than one spouse at the time. There are different types of polygamous families. When a man has more than one wife it is called polygny, when a woman has more than one husband it is called polyandry. If there are multiple wives and husbands it can be called group marriage. Mormonism is to say that it was dedicated to restoring everything in the Bible. Joseph Smith,Jr., Mormonism's founding prophet,who felt especially close to the Old Testament, believed his mission was to restore the customs from the Old Testament including the ancient Semitic custom of plural marriage. He himself did not acknowledge having multiple wives publicly since it was illegal. After Joseph Smith's murder by a mob on June 27, 1844, th...

Keeled → Inglise keel
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pikk tee endani. Kirjand.

tähtsale kohale õpetajad ja teised õpilased. Lisaks kodustele traditsioonidele kasvab kooli ürituste tähtsus. Mäletan hästi, kuidas 1997. aasta sügisel alustasin kooliteed ­ kõige vanema klassi õpilane viis mind käest kinni hoides kooli sisse, direktor kutsus kõiki uusi õpilasi ükshaaval enda juurde, et meil kätt suruda ja ulatada elu esimene aabits. Uhke tunne oli. Kuna mu vanaema oli kooli direktor ja matemaatika õpetaja, olid mul kuni kuuenda klassini kõik viied, sealt edasi neljad-viied. Õppimine koolist koju jõudes oli vältimatu ­ vanaema arvas, et see on teadmiste kinnistamiseks ja õpiharjumuse kujundamiseks vajalik. Samas olid klassis populaarsemad mitte nii heade hinnetega õpilased, kes tihti jätsid õppimata ning aasta lõpus direktorilt terve kooli ees kiituskirja vastu võttes soovisin pigem, et oleksin rohkem teiste moodi. Õppimine polnud ,,lahe", hoopis ägedam oleks olnud õpetajatele vastu

Eesti keel → Eesti keel
64 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kaka ja kevad – Andrus Kivirähk

Siis õeldi et ta hakkas vett jooksma ja villu arvas et tal hakkas suu vett tilkuma kuna tal oli isu veel kellegi järele. Lusikas otsustas mereröövliks hakata. Ning läks supi sisse teisi püüdma. Hiljem ei teadnud ta mida peale hakata. Aga siis otsustas ta vaesele koerale kinkida röövitud kartulid, frikadellid ja herned. Madli pinginaaber oli vanaema. Kes julgustas madlit koolis käima. Esimese veerandi lõpul kui tunnistus anti olid vanaemal kõik viied ja ta ütles et ta enam ei tule kooli kuna madli vend vajab lasteaias julgust.

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Enesetutvustus

Enesetutvustus Minu nimi on Allan Andronik ning ma olen 16-aastane. Elan Põhja- Eestis Harju maakonnas Tallinna kesklinnas kortermajas. Õdesid ega vendi mul pole ­ olen ainuke laps peres. Õpin Tallinna 21. Koolis 10.B klassis. Enda koolis olen õppinud alates 2002. aastast ehk 1. klassist. Meie kool kuulub Tallinna 10 parima kooli hulka, sellepärast nimetatakse seda "eliitkooliks". Meie kooli üheks tugevaks küljeks on inglise keel, mida minu klassis õpitakse süvendatult. Hinneteks on mul tavaliselt neljad-viied, kuid mõnikord ilmuvad ka mõned kolmed. Enda koolilt ootan saada kvaliteetset ja mitmekülgset haridust. Suurt huvi pakkuvad mulle võõrkeeled. Ma õpin eesti, vene, inglise, saksa ning sellest aastast ka prantsuse keelt. Teada mitut võõrkeelt on väga tähtis kuna keeled annavad võimaluse valida ning suhelda teiste inimestega kogu maailmas. Vabal ajal tegelen ma spordiga, käin vä...

Eesti keel → Eesti keel
142 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Enesetutvustus vahetusõpilaseks saamiseks

Minu nimi on … Olen 16-aastane ja elan .... Mul on õde ja kaks kassi. Hetkel õpin Tallinna Polütehnikumis esimesel kursusel. Erialaks valisin tarkvaraarenduse, kuna see on huvitav, mitmekesine ja kasulik. Kooliga olen rahul nii õpetajate kui ka õppeainete suhtes. Lemmikainet ei ole, ent erialalised ained on muidugi kõige paremad. Keeltest oskan hästi inglise keelt ja halvemini vene keelt. Hinded on mul head, peamiselt neljad ja viied. Edasi tahan kindlasti minna ülikooli. Vabal ajal tegelen enamasti arvutiga - nii uudiste lugemiseks, meediatöötluseks kui ka mängimiseks. Lisaks käin tihti ka kinos. Suvel meeldib rannas ujuda, talvel jäähallis uisutada. Iseloomult olen sõbralik, töökas ja kohusetundlik. Ma ei ärritu kergelt, proovin teisi inimesi aidata ning üritan olla alati positiivne. Üldiselt olen ma uutes kohtades ja sündmustes vaikne,

Eesti keel → Eesti keel
57 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lause tüübid

kõrvallause (alistuv) ­ ei saa tarvitada üksi SELLELE KIRJUTAS ÕPETAJA HEA HINDE. 2. Kes tundis ainet hästi, 3. TIIALE, KIRJUTAS ÕPETAJA HEA HINDE. Kes tundis ainet hästi, Õpetaja ütles, PEALAUSE et vastama tuleb Tiia, 1.astme kõrvallause kes võttis päeviku, 2.astme kõrvallause kus olid ülekaalus viied. 3. astme kõrvallause Õpetaja, kutsus kohe Tiia vastama, Kes istus kohale, kui oli päeviku avanud. Õpetaja ütles, et vastama tuleb Tiia ja meie peame teda kuulama. Õpetaja ütles, ja käskis meil käe tõsta, et vastama tuleb Tiia, kui Tiia peaks eksima

Eesti keel → Eesti keel
143 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Koolirõõm ja koolimure"

Koolirõõm ja koolimure Enamus maailma inimestest on koolis käinud, käivad siiani, kuid on ka väikseid lapsi, kes veel pole kooli jõudnud, kuid küll tuleb ka nende aeg. Igal inimesel on olnud või on praegugi koolis oma rõõmud ja mured. Koolis saad endale uusi sõpru ja näed neid peaaegu iga päev, kuid on ka selliseid õpilasi, kes teistega ei suhtle ja on kõrvale jäetud. Koolis on väga mitmeid rõõme, saad endale palju uusi sõpru ja tuttavaid. Väiksemad saavad omavahel mängida, suuremad niisama jutte rääkida. Kui minna esimesse klassi on kõik õpilased väga rõõmsad, sest nad on juba nii suured, et saavad kooli minna. Nad on rõõmsad, et nad saavad õppida ning siis saavad targaks. Tänu koolile saavad nad unistada igasugustest huvitavatest ametitest kelleks saada soovivad. Kuid koolis pole kõik nii lilleline ka, mida vanemaks õpilane saab, seda raskemaks tal läheb. Päevad muutuvad pikemaks, aineid...

Eesti keel → Eesti keel
30 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Robot meie koolis

Kui nad kooli sisse läksid nägid nad palju enda sanaseid olendeid. Kui koolikell helises läksid Naod neljandale korusele ruumi 405. Selles klassis hakkas just eesti keele tund. Naod küsisid õpetajalt:,,Kas me võime tulla ka siia õppima?'' Ja õpetaja vastas:,, Jah, loomulikult.'' Naod olid väga õnnelikud,et nad said selles klassis õppida eesti keelt.Nad istusid viimastesse ridadesse ja hakkasid tundi kuulama. Naod oskasid päris hästi eesti keelt ja said kohe viied. Järgimine tund oli matemaatika ja seal nad said suurepäraselt hakkama. Kui tunnid läbi olid läksid Naod poodi ja peale seda enda hotelli. Järgmisel päeval pidid kõik koolilapsed minema prügilasse ekskursioonile.Kui nad prügilasse jõudsid nägid Naod paljusi roboteid kes oli ära visatud.Kui nad olid pool tundi prügilas kõndinud läksid kolm Naod hulluks ja hakkasid karjuma. Nende kolme nimed olid: Tegusõna Nao, Nimisõna Nao ja Omadussõna Nao

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Mida arvate kodustest töödest koolis ja koolipäeva pikkusest?

Arvamusartikkel- Mida arvate kodustest töödest koolis ja koolipäeva pikkusest? Hetkel Eestis ja üleüldse kogu maailmas palju temaatikat tekitanud koolinoorte probleem, et koolipäevad on rasked ja kodus antakse palju ülesandeid on viimasel ajal hoogu kogunud. Viisime läbi tänavaküsitluse ja selgus, et selle kohta sobib väga hästi ütlus “Nii palju, kui on inimesi, on ka erinevaid arvamusi.” Kui küsisime 46. aastase Merikese käest, mida tema arvab tänapäeval koolipäeva pikkusest ja lastele antavate kodutööde kogusest, võrdles ta seda, nagu arvata, enda kooliajaga. Tema sõnul ei tohiks lapsed kurta, et neil on raske, kuna mõelda vaid-tema ajal oli veel raskem! Kuna Merikesel on kolm last: algkooliealine, gümnasist ja tudeng, oskas ta sel teemal sõna võtta küll. “Tõsi, algkoolis on pojal küll nii noore õpilase kohta pikk päev, kuid koduseid ülesandeid neile minu arvates palju ei anta. Nii noorelt ei osata veel aega planeerida ja seepärast k...

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Igaüks on oma õnne sepp

paremuse poole ja ennast mingil moel teostada. See tähendab, et igaüks saab olla õnnelik, kui ta vaid mõistab seda põhitõde ja üritab oma olukorda parandada. Tõepoolest igaüks on oma õnne sepp. Lõpetuseks sooviksin tuua siia ühe näite, kus põhikoolis olles meie õpetaja rääkis, kuidas tema vanadest õpilastest, kellel kooliaegu olid vaid negatiivsed hinded on saanud tänaseks kas suurfirmade juhid või tõesti kõrgel töökohal töötavad inimesed ning samas need kellel oli vaid viied ja neljad, nemad istuvad siiani kodus ja otsivad tööd. Sest halvemate hinnetega lapsed tihtipeale on nii madalate hinnetega kuna veedavad oma vabaaega pigem sõpradega väljas ning maailma avastades, kui õppides ja tänu sellele avardavad oma maailmavaadet ja muid elutarkusi. Samas aga need kes olid alati olnud kõrgete hinnetega koolis käivad mööda trenne ja õpivad selleks, et sooritada kõik oma tööd väga headele tulemustele.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Gümnaasium - kellele ja milleks?

oma eluga peale hakata ja mida tulevikus teha. Kolm aastat aega mõelda, millisesse ülikooli minna ja millist eriala edasi õppida. Aga et üldse kuskile ülikooli sisse saada, tuleb saada piisavalt heade tulemustega lõputunnistus ja selleks omakorda tuleb õppida. Kui põhikoolis saadi ilma erilise õppimata sobivad hinded kätte, siis gümnaasiumis nii lihtsalt ei saa. Näen seda juba oma pooleteist kuuga. Põhikoolis ma sain väga kergesti oma viied kätte, väga vähe pidin selleks midagi tegema. Nüüd gümnaasiumis on asjad teisiti ­ paar üksikut hinnet saab mittemidagi tehes siiski kätte, aga muidu peab nüüd hakkama topelt tööd tegema. Mulle aga tundub, et paljud ei võta seda gümnaasiumi väga tõsiselt, kaasa arvatud vahel minagi. Oma tahtmise järgi minnakse tundidest minema ja asjad jäetakse õppimata. Ometigi on ju kõik tulnud siia õppima, nagu väidetakse.

Eesti keel → Eesti keel
40 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas tõde - avastatakse või luuakse?

Kas tõde avastatakse või luuakse? Teema on raske, aga ületamatuid asju pole olemas nii,et proovime. Kas siis tõde avastatakse või luuakse? Siin kohas võivad inimesed vaielda lõpmatuseni. Igal inimesel on oma arvamus sellel teemal,nii palju kui on inimesi on ka arvamusi.Ühed räägivad,et nemad loovad tõde teised,aga räägivad,et nemad avastavad tõde. Äkki alustaks üldse sellest, et mis on tõde? Tõde on mingisugune alus,mis vastab tõele ehk asjad on nii nagu nad tegelikult on. Ega tõde pole sinu tulevik,et sa saad seda ise luua. See tähendab seda, et sa võid oma tuleviku luua. Teha praegu kindlaid tegevusi, et tulevikus oleks sul hea elu. Aga kuidas saab tõde luua? Muidugi, kui võtta erandjuhul selline näide: sa ütled, et sul on eluaeg olnud ainult viied nii koolis, kui ülikoolis. Aga ainult sel juhul sa lood seda tõde, kui sa oled kooli ja ülikooli lõpetanud ja tõestanud oma hinnetega, et sa ...

Filosoofia → Filosoofia
14 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Mida annab inimesele haridus?

eraõpetajaid. Nüüd oleme aga seisus kus terve kool on täis mornide nägudega õpilasi ja on ka neid, kes jäävad kahe astme vahele kõõluma ja satuvad hiljem elu hammasrataste vahele. Miks selline asi aga üldse juhtub? Arvan, et kool on hetkeseisuga ülepaisutatud teema. Iga klassi lõpus on tasemetööd või koolisisesed eksamid. Kõige olulisem on see, et käid kallis eragümnaasiumis või mainekas riigikoolis. Tunnistusel peavad olema kõik viied ja näpu vahel kiituskiri. Kuid see ei peaks üldse nii olema. Loomulikult tahame me kõik edukad olla. Kuid edukus ei peaks väljenduma kellestki teisest parem olemises, vaid enda eelmise tulemuse ületamises. Nõnda seame me endale realistlike eesmärke ega rebi ennast puruks. Kuidas jääks me näiteks ellu kui meid visataks mõnda maailma mainekaimasse ülikooli üldse? Koht kus on koos kõik tipud: priimused, parimad õpilassportlased, noored ettevõtjad ja oma koolide parimad

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Sindrinahkses kasukas" - kokkuvõte

Urmases hakati õige pea märkama tulevast andekat muusikut. Ta mängis orkestris. Suurt vaimustust tekitas ta avalikul erialaeksamil mängides ette kauaharjutatud Tsaikovski I klaverikontserti. Kõik kuulajad olid üksmeelsel arvamusel, et see mees peab konservatooriumisse sisse saama. Kehva õppeedukuse tõttu, võltsitud tunnistusega saigi Urmas Tallinna 5. õhtukeskkooli abituurumisse. Selles koolis sai tema elu ratastele, temas tärkas teadmishimu ning hinneteks tulid neljad ja viied. Lõpuks sai Urmas ka Konservatooriumi, tänu viiele sooritatud erialaeksamile, millest sai tõeline legend. Rain Ungert 12b

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Riigikogu valimised - võrdluses maailma ja lähinaabritega

Riigikogu valimised- võrdluses maailma ja lähinaabritega Eestis on toimunud pärast iseseisvumist viied Riigikogu valimised. 1992. aasta valimised jäävad eelkõige silma suure hulga esindatud erakondade arvuga, mis on tänapäeval kahanenud mõnevõrra, kuid erinevate jõudude vahekorrad on jäänud oluliste muutusteta. Võitja tulemus on erinevatel aastatel olnud üsna sarnane- ligi 30 kohta, mõningate kõikumistega. Liidererakonnal on üpriski tihedalt kannul teine partei, kolmas partei tuleb juba suurema vahega ning ka neljanda partei positsioon

Ühiskond → Avalik haldus
21 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Hotelli majanduse alused

Tallinna Teeninduskool Anna Popova HT13-KE Kodutöö Küsimustele vastused Õppeaine: Hotelli Majanduse Alused Õpetaja: Kris Leinatamm Tallinn 2013 Ülesanne 2.10 EHRL stipendiumile võivad kandideerida hotelli- või toitlustuseriala õpetavate EHRL-i kaasliikmete kutseõppeasutuste õpilased, mille õppekavad ja õppebaas on läbi vaadatud EHRL Personalitöö- ja Koolituskomisjoni või Kutsekomisjoni poolt. EHRL Personalitöö- ja Koolituskomisjon valib välja iga aasta kutseõppeasutused, mille õpilased võivad EHRL stipendiumile kandideerida. 2013.a. kutseõppeasutused on: 1. Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkool EHTE 2. Haapsalu Kutsehariduskeskus 3. Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool 4. Kuressaare Ametikool 5. Narva Kutseõppekeskus 6. Pär...

Turism → Hotellimajandus
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Jõudmaks selgusele võimalikus, peab taotlema võimatut

mäng, mu poiss. Elu on tõesti mäng, mida tuleb mängida reeglite kohaselt." Igal pool surutakse reegleid ja norme peale. Kui koolis üks poiss kõnekunsti tunnis üritas rääkida siiralt ja südamest oma farmist, kus ta üles kasvas, siis tuletati talle ikka meelde, et tuleb teemast kinni pidada, kuigi jutt oli väga huvitav. Kuigi õpilane võib rääkida väga ilusa loo, saab ta ikkagi halva hinde, viied saavad ainult need, kes normidest ja teemast kinni peavad. Caulfieldile see ei meeldi ja ta otsustab süsteemi vastu võidelda, sest see on üks osa sellest kuristikust, mis kukutab lapsi allapoole täiskasvanute maailma poole, kus järgitakse ainult reegleid ja muud pähesurutud põhimõtteid. Holden on oma mõtteviisiga inspireerinud inimesi vaatama elu teise pilguga. ,,Kuristik rukkis" on inspireerinud 60ndatel alguse saanud hipi-ja

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Navitrolla

Ülikooli ajal luges ta palju raamatuid, eriti filosoofilist- ja ilukirjandust, ning õppis hiina ja hispaania keelt. Samal ajal külastas ta ka sageli Tartu Tähetorni, kus meeldis talle vaadata teleskoobiga Kuud. Kui 1989. aastal ka kolmas katse sisse saada ametlikku kunstikooli luhtus, otsustas ta peale edukat eksamite sooritamist ülikoolist lahkuda ning hakata tööle, kuigi ta polnud üldsegi halb õpilane, hoopis vastupidi, tal olid viied ning ta oli ainuke, kes sai kursuselt kõrgendatud stipendiumit. Kursusekaaslase Tarmo Roosimölderiga, kellega nad ülikoolist koos lahkusid, lõid nad mitteametliku kunstnikerühmituse "Lüliti". Päevast, mil Navitrolla lahkus ülikoolist, hakkas ta ennast kunstnikuna teadvustama. 1989/90.aastatel toimus "Lüliti" esimene näitus Tartus, millele peatselt järgnevad ka teised Tallinnas, Võrus ning mujalgi. 1990. aastal pidas järjepidev Heiki vajalikuks veel üritada sisse astuda kunstikooli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Olemuslugu

Seda võib-olla saangi lugeda oma ainsaks hobiks." Fredi jutu peale oma hinnetest ja tulemustest koolis võib jällegi väita, et tegemist on tõesti andeka abituriendiga. ,,Niikaua kui mäletan, olen õppinud viitele. Põhikoolis lõpetasin vist ainult ühe klassi tunnistusega, kus oli rasvaselt neli peale trükitud. See oli muusikas nimelt. Aga ma ei kahetse seda nelja. Ma pole kunagi eriline laululind olnud. Pealegi, Laidoneril olid ka kõik ained peale muusika viied aga see ei teinud temast halvemat meest, või mis?" Suhted Fredi naissuhetest saan niipalju teada, et tal oma tüdruksõpra pole olnud. ,,Pole vajadust," räägib noormees. Eks tüdrukud olekski ainult segavaks faktoriks Fredile. Küll tal veel aega naiste südameid murda. Sõprade kohta ütleb ta, et neid tal palju pole. ,,Ma ei ole eriti seltskondlik. Sõpradeks pean hetkel ainult neid tüüpe, kellega juba 12 aastat koos samas klassin käinud olen. Õpetajaid samuti. "

Meedia → Meedia
147 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eestlased olümpial sõdadevahelisel perioodil

Lühiuurimus Eestlased olümpial sõdadevahelisel perioodil Kahe maailmasõja vahel toimusid viied suveolümpiamängud.Siis sekkus sõjamasin ning kahed järgmised mängud jäid toimumata, kuigi said mängude loetelus järjekorranumbri.1920.aastatealgul asus sõjatules karastunud maailm õhinal uut elu üles ehitama ja hoogsalt läks käima ka spordiliikumine. Esimesed sõjajärgsed olümpiamängudki olid täis pulbitsevat energiat ja optimismi. Seal n-ö uuestisünni ajastul astus olümpialiikumisse ka väike Eesti. Oma rahvuslipu all, oma võistkonnaga.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Me õpime edaspidiseks eluks, mitte kooli jaoks

Me õpime edaspidiseks eluks, mitte kooli jaoks Õpilaste poolt tehtud tööd on vaja hinnata. Kõik õpilased on tuttavad hinnete ja protsentide vahekorraga. 90%-100% on hinne 5, 70%-89% on hinne 4 jne. Paljude lase kodudes nõutakse ja tahetakse, et ikka nende laps õppiks väga hästi ning oleks väga tubli. Osades peredes isegi antakse raha või pakutakse preemiat selle eest, et lapsel kõik viied tunnistusel oleksid. Need lapsed, kes istuvad kodus, pöörates tähelepanu enamasti ainult koolitööde õppimisele, on küll targad, kuid kas nad suudavad ka elus läbi lüüa? Või äkki laps, kes pole küll kõige parem õpilane, kuid siiski on tal teadmised ning ka mingisugune elukogemus on nii öelda targem ja tugevam. Elus läbilöömiseks ei piisa ainult koolitarkusest. Kool õpetab meid ainult ise loogilisi järeldusi tegema ja mõtlema asjadele mitu käiku ette

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keskmine gümnaasiumilõptaja - eluvõõras äpu või küps elluastuja

Toon ühe elulise näite: õpilane, kes kohusetundlikult oli harjunud järgima vaid koolireegleid ja õppeprogramme, langes peale kooli lõpetamist sisemisse segadusse. Mu õe endine klassiõe elukeskmeks oli vaid õppimine. Ta elas saja protsendiliselt koolisüsteemis, alati oli tal kõik õpitud ja kogu oma aja pühendas ta õpingutele. Kui tal gümnaasium oli lõpetatud kuldmedaliga, oldi veendunud, et tegu on targa inimesega, sest tal on ju ometigi kõik viied, ta on ju süsteemis tipus. Ta valis minna õppima arstiks, vaid seepärast et mõistis,et seal on piisavalt palju õppida. Samas, tajudes pisutki teistsugust struktuuri, sattus ta segadusse ning kokkuvõtlikult hakas ta oma elu kallale. Preagugi on tal probleemid, sest kuna ta on oma aja vahetanud heade hinnete vastu, puuduvad tal elukogemused ning ta ei oska enam seltskonda sulanduda, ta ei oska enam suhelda, ta on end kapseldanud

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Juhan Viiding

Kirst millest koolilapsi mööda saalis Kes haige puudus muidu terve kool . JA ÕPETAJA PULDIST RÄÄKIS JUTTU Ei rääkinud kus Bonn või Pakistan Ma ukse juures kuulsin keset nuttu Kui hüüti et ma käimist takistan . DIREKTOR TULI SIIS ÜKS PABER NÄPUS Ja ütles: Helmut teame sinu soov (õhk järjest rohkem talumatuks läppus) on olnud hästi lõpetada kool . JA TUNNISTUS SIIS TALLE KIRSTU PANDI Kus igas aines viied kevadeks Ma tundsin nähes seda viimast andi Et selg mul pikkamööda tõmbus higiseks . Esimene Tean, et läbi irvituse, läbi teineteisepiina kaotame me ligimese. Sinagi. Iseennast ma ei talu talutavana. Olen kuulmas: leia rahu endas. Elavana. Ei ma ela seda kaasa, millest tõukun siiski. Ainult nähtu võtan kaasa.

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Tehnovõrkude eksluatatsioon KT1

TEHNOVÕRKUDE EKSPLUATATSIOON MA SAAN KÕIK TULEVASED EKSAMID VIIED! HOMNE EKSAM ON VÄGA VÄGA LIHTNE MINU JAOKS Kontrollküsimused 9. oktoobri 2012.a. kontrolltööks SISSEJUHATUS TEHNOHOOLDUSE VALDKONDA 1. Millistest komplekstegevustest koosneb ehitiste korrashoidmine? -haldamine -tehniline hooldamine -heakorrastamine -ehitus-, renoveerimis ja rekonstrueerimis tööde korraldamine -omaniku kohustuste täitimine -energia, vee ja kommunikatsiooni teenuste tagamine -tugiteenuste tagamine 2

Ehitus → Tehnovõrkude ekspluatatsioon
69 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Navitrolla

Ülikooli ajal luges ta palju raamatuid, eriti filosoofilist- ja ilukirjandust, ning õppis hiina ja hispaania keelt. Samal ajal külastas ta ka sageli Tartu Tähetorni, kus meeldis talle vaadata teleskoobiga Kuud. Kui 1989. aastal ka kolmas katse sisse saada ametlikku kunstikooli luhtus, otsustas ta peale edukat eksamite sooritamist ülikoolist lahkuda ning hakata tööle, kuigi ta polnud üldsegi halb õpilane, hoopis vastupidi, tal olid viied ning ta oli ainuke, kes sai kursuselt kõrgendatud stipendiumit. Kursusekaaslase Tarmo Roosimölderiga, kellega nad ülikoolist koos lahkusid, lõid nad mitteametliku kunstnikerühmituse "Lüliti". Päevast, mil Navitrolla lahkus ülikoolist, hakkas ta ennast kunstnikuna teadvustama. 1989/90.aastatel toimus "Lüliti" esimene näitus Tartus, millele peatselt järgnevad ka teised

Kultuur-Kunst → Kunst
10 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ürituse kava-Emadepäeva karusell

Kõik lapsed võivad oma emme, vanaema või õe juurde minna. Kellel täna siis kedagi ei ole, tulgu abiõpetaja Riina juurde. Nõndaks, alustame. Viieks loe. ( Jagan rühmadesse ka lapsed, kellel peol kaaslast ei ole). Number ühed astuge palun ette ja võtke end siis gruppi kokku. Number kahed astuge palun ette ja võtke end siis gruppi kokku. Number kolmed astuge palun ette ja võtke end siis gruppi kokku. Number neljad astuge palun ette ja võtke end siis gruppi kokku ja number viied astuge palun ette ja võtke end siis gruppi kokku. Nüüd on meil 5 rühma palun igast rühmast ühe inimese siia kelle kätte jääb kaart. Paneme kõigile südamele, et treppidest tormama ei pea ja kõik väiksemad ja suuremad lapsed tuleb ikka järgi oodata, tegu ei ole võistlusega. Koolikella helina peale vahetate te, päripäeva kaarti lugedes, klassiruume. Minu hüüde peale ,,läks" alustame. Tähelepanu, valmis olla, LÄKS!" Iga tegevus klassis toimub 5 minutit. MUUSIKA KLASS:

Pedagoogika → Pedagoogika
8 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Moskva olümpiamängud 1980

spordihotellis. Tookord mulle tundus, et võimsamat ja vägevamat ja uhkema kohta pole olemaski, olin väga uhke selle üle, et sain seal olla. Saavutasin ka kuulitõukes esimese koha, sest rohkem võistlejaid sellel alal polnud peale minu. Ha, ha, ha... Ja kolmas mälestus, mis seostub mul just nende mängudega on pärit Moskvast. Kui Tatru kooli lõpetasin,pidin asuma tööle, aga minu tubli kursusekaaslane, kes lõpetas punase diplomiga (st olid kõik viied hinnetelehel), asus õppima Moskva Pedagoogilisse Instituuti ja selle kooli ühikaks oli olümpiaküla üks kõrghoonetest .Ehk siis ta elas õppimise ajal Moskva olümpiakülas. Sel korral Moskva jättis mulle taas kustumatud mälestused, aga olümpiakülas pettusin küll: seisid võimsad kõrghooned, aga ümbrus oli räämas ja majade vahel olevad haljasalad oli kui niitmata heinamaad. Loomulikult olümpia ajal see nii ei olnud.

Kategooriata → Uurimustöö
10 allalaadimist
thumbnail
23
doc

NOORTE PROBLEEMID HELGA NÕU NOORSOOROMAANIDES

Klassi kõige rinnakam tüdruk on Marika, poiste pilgud lausa kleepuvad tema küljes. On veel mõningad ilusad tüdrukuid, kuid enamus on ikka õlipatsid ja vinninäod. Tiina meeldib oma klassivennale Villele, kes on samuti Eestist pärit, õigemini tema vanemad on aga Ville ise pole kunagi Eestis käinud. Tiinale tekivad külmavärinad, sest Ville ei hakkaks talle elusees meeldima.Ükskord aga ühel peol nende vahel tekkis midagi. Tiina klassis käib ka üks tuupur, kellel on kõik viied ja kodused tööd on alati tehtud, kuid ta ei suhtle klassist mitte kellegagi ja ei aita kedagi, just seepärast kõik teda põlgavadki. Ta nimi on nimelt Sven Allan. Sven on väikest kasvu ja tal on suured prillid. Svenile meeldib oma klassiõde, kes elab ta vastas, vahel õnnestub tal Ingridiga ühel ajal koos kooli minna. Sven Allani isa on poja üle väga uhke ja uhkustab kõigi ees, Sven on sellest aga väsinud ja ta ei taha enam nii tark ja eeskujulik olla. Ühel

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Suguvõsa Lepa koolielu läbi kolme põlvkonna

Päevas on 4-8 õppetundi. Üks tund kestab 45 minutit. Koolis on võimalik süüa ka sooja toitu.Toidumenüü on mitmekesine. Kooli sööklas on puhvet, kust lapsed saavad osta magusaid saiakesi. Sellepärast ei söögi pooled meie koolis lõunat. Tunnistused on eestikeelsed. Klassi saab lõpetada ainult siis, kui tunnistusel on vähemalt kolmed. Paremad õpilased saavad kiituskirjad. Need, kellel on ainult viied, saavad kuldses kirjas kirjutatud kiituskirja, natuke kehvemate tulemustega noored saavad hõbedases kirjas kirjutatud kiituskirja. Meie koolis pole kehtestatud koolivormi. Poisid kannavad tavaliselt teksapükse, fliisi ja särki. Tüdrukud kannavad seelikut ja pluusi. Jalas kantakse sandaale, sest botased on keelatud. Koolikotid on meil ülearu rasked, sest õpikuid on suhteliselt palju. Õpikute õmber on jõupaber ja vihikute õmber on kilest kaaned

Informaatika → Informaatika
45 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Vaibakunstnik Anu Raud

Vaibakunstnik Anu Raud Anu Raud,kes saab sel kevadel 70aastaseks, on Viljandi külje all Heimtalis elu liikuma pannud ja võitleb üleüldise üheülbastumise vastu. Nimetab globaliseerumist interrosoljeks, kus iga asi kaotab iga sekundiga oma värvi, maitset, lõhna ja karakterit Kogu Anu Raua olemine ja töö on mõtestatud, suure laenguga. Seda, kuidas kunstniku mõte on aja jooksul süvenenud ja edasi arenenud, võib näha kunstihoones nätusel “Eesti asi” – Raua parimaid töid. See pole niisama näitus – lihtsalt ilus kunst. Ja peabki olema, kui vaipade valmimise kiirus on keskeltläbi ruutmeeter kuus (ning sääl saalis on väljas kuid ja kuid, aastaid!). Raud teeb esmalt akvarellidega kavandi ja alles siis saab kangastelgedel tööle asuda. Kunstnik elab Viljandi lähedal Heimtali külas Kääriku talus. See on vana mõisamoonaka maja (1860ndaist), kus on kolm kööki, kolm sahvrit, kolm tuba, sest sääl elas ka kolm peret. Raua vanaisa ostis talu ära 191...

Muu → Käsitöö
1 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Terve aasta eesti keel

müüja jälle leidis, et siseneja on suur valija ja hädaldaja, kelle tõttu tuleb asjata raisata energiat. Kus tegijad, seal nägijad. Asjasse sekkus kõrvalseisja, kes väitis, et ostja olnud liiga familiriaarne. Teendindaja väärivat pigem preemiat kui nooijat. Mida arvavad koosolijad? Noor neiu Õie uurib maikellukeste õiekesi. Sitket puud on raske raiuda. Too jutukas naine on pärit meie majast. Ta ei jõudnud enam sammugi käia. Siin käisid viied vaatajad ja kuued kuulajad. Töö kiidab tegijat. Teekäija on väsinud. Alati on peied olnud kurvad sündmused. Loomgi hoiab oma nahka. Väikesest riiust võib tõusta suur tüli. Võõrsõnad Võõrsõnad on teistest keeletest laenatud sõnad, mille võõrapärasus pole veel täiesti kadunud. Võõrsõna eristab omasõnast iseloomulik tunnus: · G, b, d sõna algul · Võõrtäht · Pearõhk järgsilbil

Eesti keel → Eesti keel
67 allalaadimist
thumbnail
35
pdf

Uurimustöö Lebrehti perekonnast

medali kohti ja olen ka saanud Võrumaa meistriks oma kaalukategoorias. Tänu Võrumaa Poistekoorile olen saanud ka kahel korral osa võtta Tallinna Laulupeost. Mulle on väga meeldinud seal ja ma loodan, et ma saan kunagi veel seal esineda. Foto 16. Sander Lebreht Tallinnas laulukaare juures. Fotograaf on Valev Lebreht. Foto pärineb perekonna fotokogust. Kõige selle kõrvalt olen õppinud väga hästi. Viiendas ja kuuendas klassis olid mul tunnistusel veel kõik viied, aga seitsmendas klassis olid mul juba üks neli sees. Hoolsus ja käitumine oli mul alati eeskujulik. Olen osa võtnud paljudest olümpiaadidest. Kõige rohkem ma olen käinud matemaatikaolümpiaadidel, aga ka olen osa võtnud ajaloo-, geograafia-, bioloogia-, loodusõpetuse-, keemiaolümpiaadidelt. Tulemused on olnud head. Olen võtnud osa ka ,,Nuputa" võistlustest ja olen saavtanud ühe aastal esimese koha.

Kategooriata → Uurimustöö
109 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kirjandiartikklid

Voldemar Kolga: ,,Kellel on adekvaatne Küllap see on nii ka tänapäeval, enesetunnetus, see enamasti ei lase sest me ju igatseme nii vabadust kui ka ennast sõpradest, iidolitest, autoriteetidest, armastust. Aga ilmselt oli vabaduse reklaamist, poliitikast mõjutada." algne ja konkreetne tähendus selline: ta laskis mind vabaks, sest ta armastab ,,Haridus teeb vabaks" ­ see sentents mind. Kui õpetaja armastab õpilasi, on omistatakse Vana-Kreeka filosoofile õpilased vabad, ja vastupidi, kui õpetaja Epictetusele. Kui kirjutada Interneti otsimootorisse juhtumisi ei armasta õpilasi, siis on nad only educated are free (ainult orjad. haritud inimesed on vabad), saame teada, et Vana-Kreeka stoikust filosoof HARIDUS T...

Kirjandus → Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Taasiseseisvunud Eesti presidendi

Ta suri 1995. aastal, oma 90. eluaastal õnnelikuna taasnähtud Eesti iseseisvuse üle. Minu saatuse määras Audla algkooli lõpetamise järel see, et olin ainus poeg ja talu pärija. Ehkki tegelesin kunstiga ja olin unistanud õppida arhitektuuri, polnud mul ka põllumajanduse vastu midagi. Läksingi edasi õppima Kõljala põllunduskooli ja sealt Jäneda tehnikumi. Õppimisega polnud muret, hinded olid valdavalt viied. Jõudsin tegelda ka pillimängu ja spordiga - peamiselt võrk- ja korvpalliga. Jänedal valiti mind mu aktiivse tegutsemise tõttu õppurkonna komitee esimeheks. Sealt said alguse ka mu esimesed poliitilised vastuolud. Üks niisuguseid tekkis kooli direktori, Venemaa eestlase Pressiga. Komitee tegeles kõigi koolielu tahkudega, samuti võtsin osa õppenõukogu koosolekutest, kus minu arvamus erines mõnigi kord direktori omast. Hoolimata tema vastuseisust valiti mind esimeheks ka teisel aastal

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Tõde ja õigus II kõide

kolistamist, mille peale saabus tundi härra Maurus. Ta ajas õpetaja klassist välja ja siis seletas klassile et Vihalep on hulluks läinud. Järgmisel tunnis saabus tundi uus usuõpetaja,kes nägi palju vanem välja,kui seda oli olnud Vihalep ja igal tunnil leidis ta mingi teema väljaspoole usuõpetust ja Pauluse reisidest, millest rääkida ja kunagi ei jõudnud ta eriti usuõpetuse juurde. Kui lõpuks oli vaja panna õpilastelehinded, siis ohkas õpetaja ja pani kõigile viied, kuna ta ei osanud hindeid panna. XXII Järgmisena tekkis poistel probleemid matemaatika õpetajaga kellele meeldisid number ühed ja nullid ja kes seletas, et number ühe ja nulli vahel on lõpmatus. Sellest sai ta ka endale hüüdnime. Eesotsas Tigapuuga hakkasid poisid streikima ega läinud tundi. Paar tundi kannatas õpetaja nii ära, kuid lõpuks läks härra Mauruse juurde, kes hiljem keset usuõpetuse tundi sisse sadas ja aru nõudis. Sellele vastuse saades käsutas nad kõik tundi,

Kirjandus → Kirjandus
1633 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Wikmani poisid

Paljud poisid õppisid ainult osa piletitest ning jäid lootma õnne peale, et võtavad just selle pileti, mida on õppinud. Jaak võttis õppimise väga intensiivselt ette ­ ta uuris ja puuris 3 päeva iga päev 16 tundi jutti. Penn oli aga eriti osavalt oma plaani välja mõelnud: võtab mingi teema ja keerutab osavalt sellelt Eiffeli torni peale, mida ta oli veidike uurinud. Eksamipäeval läks Trullil ja Jaagul väga hästi, saadi viied. Tumbu, kes õnne peale läks, kukkus läbi ning arvas, et ehk on järgmine aasta teises koolis. Penn aga keerutaski oma jutuga osavalt Eiffeli tornile ­ pettusmanöövrit märkas preili Jakovleva, kes tahtis teemast möödarääkimise eest kahe panna, Lüllii (pr.k.õp) oli aga vaimustunud (armastas Eiffeli torni) ja tahtis nelja panna. Lõpuks sai Penn siiski kolme. Pärast eksamit läksid paljud Maria juurde, kuid Jaak mitte. Enne koolimajast lahkumist

Kirjandus → Kirjandus
1919 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Tõde ja õigus II osa - märkmed

tema oli ainus peale õpetaja, kes selle sõna tähendust teadis, õpetaja märkis Indreku perenime üles ja uuris kuidas oleks seda õigem käänata - uut õpetajat hakati kutsuma Kreskuks - Järgmisel tunnil arutati millal sai alguse maailm, ja mis on igavene, küsimusele oskas vastata Lible, kelle nimi õpetajale meeldis - õpetaja ei jõudnudki tihti oma tundides uue testamendini, sest ta jutt kaldus tihti mujale maailma asjadele - õpetaja pani kõigile klassipoistele viied jumalasõna eest XXII - poistele õpetas matemaatikat õpetaja Kurlov, kes rääkis ainult nullidest ja ühtedest, poisid tahtsid uut õpetajat, Maurus keeldus uut võtmast - Tigapuu juhtimisel hakkasid poisid streikima ja ei läinud enam Kurlovi tundi, Maurus sai sellest teada, pragas poistega, aga see neid ei peatanud, streikisid edasi seni, kuni Kurlov otsustas lahkuda - uus matemaatika õpetaja Molotov oli noor ja tark, sõimas ise ka Kurlovit tainapeaks, oli

Kirjandus → Kirjandus
400 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Jaan Kross "Wikmani poisid"

ning ka prantsuse keelega oli sina peal. Paljud poisid õppisid ainult osa piletitest ning jäid lootma õnne peale, et võtavad just selle pileti, mida on õppinud. Jaak võttis õppimise väga intensiivselt ette ­ ta uuris ja puuris 3 päeva iga päev 16 tundi jutti. Penn oli aga eriti osavalt oma plaani välja mõelnud: võtab mingi teema ja keerutab osavalt sellelt Eiffeli torni peale, mida ta oli veidike uurinud. Eksamipäeval läks Trullil ja Jaagul väga hästi, saadi viied. Tumbu, kes õnne peale läks, kukkus läbi ning arvas, et ehk on järgmine aasta teises koolis. Penn aga keerutaski oma jutuga osavalt Eiffeli tornile ­ pettusmanöövrit märkas preili Jakovleva, kes tahtis teemast möödarääkimise eest kahe panna, Lüllii (pr.k.õp) oli aga vaimustunud (armastas Eiffeli torni) ja tahtis nelja panna. Lõpuks sai Penn siiski kolme. Pärast eksamit läksid paljud Maria juurde, kuid Jaak mitte. Enne koolimajast lahkumist vestles poisiga veel

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Wikmani Poisid

Paljud poisid õppisid ainult osa piletitest ning jäid lootma õnne peale, et võtavad just selle pileti, mida on õppinud. Jaak võttis õppimise väga intensiivselt ette ­ ta uuris ja puuris 3 päeva iga päev 16 tundi jutti. Penn oli aga eriti osavalt oma plaani välja mõelnud: võtab mingi teema ja keerutab osavalt sellelt Eiffeli torni peale, mida ta oli veidike uurinud. Eksamipäeval läks Trullil ja Jaagul väga hästi, saadi viied. Tumbu, kes õnne peale läks, kukkus läbi ning arvas, et ehk on järgmine aasta teises koolis. Penn aga keerutaski oma jutuga osavalt Eiffeli tornile ­ pettusmanöövrit märkas preili Jakovleva, kes tahtis teemast möödarääkimise eest kahe panna, Lüllii (pr.k.õp) oli aga vaimustunud (armastas Eiffeli torni) ja tahtis nelja panna. Lõpuks sai Penn siiski kolme. Pärast eksamit läksid paljud Maria juurde, kuid Jaak mitte. Enne koolimajast lahkumist vestles poisiga

Kirjandus → Kirjandus
37 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Raamat Nullpunkt

Peale seda hakkasid J hinded koolis langema ja kõik läks allamäge. Kooli vahetusest loodab J saada elumuutust ja motivatsiooni, et elu taas rööpasse saada. Kuigi võetud ülesanne ei tundu juba esimsel koolipäeval kerge, sest tegemist on eliitkooliga, kuhu saab mitmepäevaste katsete tulemusena, tema aga on lihtsalt 20 min direktoriga rääkinu- isegi tunnistust ei esitanud- ütles, et neljad viied, aga tegelikult oli matem kolm. Kartust tekitab veel praktiliselt olematu vene keele oskus ja siinses rootsi keele tunnis ainult rootsi keeles rääkimine. Uus klass on suur-36 õpilast ja varesematel parematel kooliaastatel, kui kodune elu oli veel paigas oli J klassi ja kooli edukaim, aktiivseim ja igas mõttes liidripositsioonil olev õpilane. Selgub ka et paar tüdrukut on tal varasemadt tuttavad. Eevaga on

Kirjandus → Kirjandus
81 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Maailmakirjandus

SIIS ÜHEL PÄEVAL OLI KOOLISAALIS sääl turnimisepuudest ukse pool kirst millest koolilapsi mööda saalis kes haige puudus muidu terve kool JA ÕPETAJA PULDIST RÄÄKIS JUTTU ei rääkinud kus Bonn või Pakistan ma ukse juures kuulsin keset nuttu kui hüüti et ma käimist takistan DIREKTOR TULI SIIS ÜKS PABER NÄPUS ja ütles: Helmut teame sinu soov (õhk järjest rohkem talumatuks läppus) on olnud hästi lõpetada kool JA TUNNISTUS SIIS KIRSTU TALLE PANDI kus igas aines viied kevadeks ma tundsin nähes seda viimast andi et selg mul pikkamööda tõmbus higiseks Oo seda rasvast rahulolu oo seda rasvast rahulolu kus hingitseb mu hingelaad oo naljamehe sümbolmolu kel elulaad on ELULAAD mu rahvus: eestlane ja sugu: mees ma olen sündinud ENSV-s käib käsi hästi süda magab see ongi minu eesti jonn kes avalikult mõtteid jagab on äraandja etalon mu rahvus: eestlane... käib kulla ülekuldamine

Kirjandus → Kirjandus
225 allalaadimist
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

kinni ei võta. Eesti poisi pea peab kõik kinni võtma, kõik, kõik, kõik, muidu ei ole ta õige eesti poiss. Ja need, kes sealt kaugelt tulevad, maksavad härra Maurusele raha, aga teie ei maksa midagi. Solotarskil on ka nullid, aga temal on ausad ja korralikud vanemad, nemad maksavad oma poja eest, temal olgu või kõik nullid. Härra Mauruse majas valitseb kindel kõrd: maksa ja siis ela või nullidega, aga kui maksab härra Maurus, siis peavad olema viied." Et asi omandas isikliku ilme, siis arvas Ollino paremaks lahkuda. Nõnda võis härra Maurus vabamalt jätkata: ,,Rääkige tõtt: see on mõni tüdruk, kes teile nullid teeb. Teie olete liiga pikk, tüdrukud ulatavad teile otsa vaatama. Aga kui mõni tüdruk vaatab pika poisile otsa, siis lendavad matemaatikas kohe nullid. Härra Maurus on vana, teda ei saa petta. Vastake: on see tüdruk või ei ole?" Aga Indrek vaikis. Sellepärast ütles direktor: ,,Tähendab, tüdruk

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun