Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"vihikusse" - 127 õppematerjali

thumbnail
2
odt

Vaimne kultuur 18. sajandil Eestis KAVA

Vaime kultuur XVIII sajandil KULTUURIMÕJUTUSED 18.SAJANDIL 1. Saksamaalt pärit haritlased leidsid tööd Baltikumis 1.1. puudus pastoritest, juristidest, arstidest kui ka koduõpetajatest LUTERI KIRIK PÕHJASÕJA-JÄRGSETEL AASTATEL 1.Vaimuelu kandev osa jäi luteri kiriku hooleks 1.1. Õpetajade puudus kogudustes ­ põgenenud, küüditatud 2. Kiriku mõju oli kahanenud 2.1. Kirikuelu juhtis Liivimaal superintendent, Eestimaal üks maanõunikest 3. Rüütelkondade vahelesegamine kirikuasjadesse 3.1. 18.saj. Esimesel poolel väga tavaline 3.1.1. lõppes enamasti aadli tahte pealesurumisega PIETISM 1. uus usuvool, Saksamaalt alguse saanud 1.1. taotlesid usu sügavamat sisemist tunnetamist ja elu kõlbelisemaks muutmist 2. 1720-1730-ndatel omandas PIETISM siinse pastorkonna hulgas valitseva seisundi 2.1. pietistidest õpetajad aitasid kirikul kiiremini üle saada Põhjasõja-järgsest madalseisusest 3. Taotlesid ka usudogmad...

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
2
doc

3. klassi I poolaasta matemaatika raudvara

ARVUDE NIMED LIITMISEL: ARVUDE NIMED LIITMISEL: 7 + 6 = 13 7 + 6 = 13 LIIDETAV LIIDETAV SUMMA LIIDETAV LIIDETAV SUMMA LIIDETAVAD on arvud, mida liidame. LIIDETAVAD on arvud, mida liidame. SUMMA on liitmise tulemus. SUMMA on liitmise tulemus. ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL: ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL: 14 - 6 = 8 14 - 6 = 8 VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE VÄHENDATAV on arv, millest lahutame. VÄHENDATAV on arv, millest lahutame. VÄHENDAJA on arv, mida lahutame. VÄHENDAJA on arv, mida lahutame. VAHE on lahutamise tulemus. ...

Matemaatika → Matemaatika
130 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Füüsika KT kordamine (Mehaaniline liikumine, võnkumine, inerts, graafikud)

Keha trajektoori pikkus on teepikkus. 8. Teepikkuse tähis ja ühik? Tähis ­ s Ühik ­ m, cm, mm, dm, km jne 9. Mida näitab aeg? Aeg näitab liikumise kestvust. 10. Aja tähis ja ühik! Tähis ­ t Ühik ­ sek, min, h, õp ... 11. Kuidas leiame Tartust Tallinna sõitva auto kiiruse, kui teame teepikkust ja sõitmiseks kulunud aega? Jagame teepikkuse sõiduks kulunud ajaga. 12. Valem: V=s/t 13. Kiiruse ühik ja tähis: Tähis ­ v Ühik ­ km/h ; m/s ..... 14. Vihikusse! Väljenda järgmised kiirused km/h: 8 m/s ­ 25,8 km/h 12 m/s ­ 43,2 km/h 10 m/s ­ 36 km/h 15. Vihikusse! Väljenda järgmised kiirused m/s: 18 km/h ­ 5 m/s 72 km/h ­ 20 m/s 100 km/h ­ 27,8 m/s 16. Kuidas liikumist liigitatakse (2) ? Ühtlane liikumine ­ liikumine, mille jooksul keha kiirus ei muutu Mitteütlane liikumine ­ liikumine, mille jooksul keha kiirsu muutub 17. Kuidas nim. Kiirust, kui leiame selle mitteühtlase liikumise puhul ning jagame läbitud

Füüsika → Füüsika
63 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Kodusõjad ja vabariigi lõpp

sõduriteks hakkasid vabatahtlikud • Riik andis sõdurile varustuse • Sõdurile maksti palka Kodusõdade algus • Kellele olid ustavad palgalised sõdurid? • Sellele väepealikule, kes talle palka maksis ja suuri võite võimaldas • Mida tegid mõned väejuhid, sest usaldasid oma sõdureid nii tugevalt? • Ei täitnud seaduseid ja senati otsuseid • Mis põhjustas kodusõjad Roomas? • Väejuhtide soov võim Roomas enda kätte saada Kirjuta vihikusse • Mõned väejuhid ei kuulanud senati otsuseid ja ei täitnud käske. • Kodusõjad algasid, sest paljud väejuhid tahtsid võimu Rooma linnas endale saada. Orjade ülestõus • Millal puhkes orjade ülestõus? • 73. aastal eKr puhkes orjade ülestõus • Kes juhtis orjade armeed/ülestõusu? • Endine gladiaator Spartacus juhtis orjade ülestõusu Vihikusse • Aastal 73 eKr puhkes suur orjade ülestõus.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

II osa Kvantoptika

kineetilise energia mv2/2 näol, kus m on elektroni mass ja v tema kiirus ainest välja tulemisel. 23. Kirjuta fotoefekti punase piiri sageduse valem. f = A/h 24. Kirjuta fotoefekti punase piiri lainepikkuse valem. = c/f = ch/A, kus (loe lambda) 0n valguse lainepikkus ja c = 300 000km/s = 3.108 m/s on valguse kiirus vaakuumis, f valguse sagedus ja A elektroni väljumistöö ainest. Kirjuta vihikusse näidisülesanne lk 86 ja lahenda ülesanded 1-9 lk 87-88 ja vasta paragrahvi lõpus toodud küsimustele R 05.05.2006 Fotoefekti rakendused 14.1 Fotoelement ja fotokordisti 1. Mis juhtub fotoelemendis pealelangeva valgusega? Valguse toimel tekib elektrivool ehk valguse energia muundatakse elektrienergiaks. 2. Joonista fotoelemendi skeem. Selgita töö põhimõtet. Fotoelement on õhutühi kolb, mille sisemine pind on osaliselt kaetud metallikihiga, mille väljumistöö on väike

Füüsika → Füüsika
14 allalaadimist
thumbnail
39
pptx

,,Inimesed ajas II osa" e 2. poolaasta

Ristisõdadeks nimetatakse kristlaste sõdu moslemite vastu ja Jeruusalemma vabastamist Toimusid 11.-13.sajand Kokku oli 8 ristisõda Ristisõjad suurendasid kristlaste ja moslemite vastuolusid Ristisõdade järel jõudsid Euroopasse idamaised kaubad ja uued esemed- peegel,diivan,tuuleveski Sultan Saladin: Moslemite kuningas 12.sajand Võitles edukalt ristirüütlite vastu Vallutas tagasi Jeruusalemma Oluline valitseja molemitele,teda austasid ka kristlased Vasta küsimustele kirjalikult vihikusse: Mis on Sultan Saladini tegelik nimi? Miks peeti ristisõdu? Millisena nägid ristisõda kristlased ja millisena moslemid? Marco Polo: Kaupmees keskajal,pärit Veneetsiast Elas kaua Hiinas Khaan-mongolte valitseja Tõi teadmisi Hiinast ja Indiast Euroopasse Trükikunst,jäätis,petrooleum,püssirohi,kell,paber. Neid asju nägi Marco Polo Hiinas. Veneetsia: Oluline kaubalinn Vahemere ääres Itaalias Vürtsid-maitseained,nõutud ja kallis kaup Euroopas

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Keeleõpetuse tunnikonspekt 4. klassile

tegusõna on? Rohkem pole? Seega, kui lauses on mitu tegusõna, siis nimetatakse seda liitlauseks. (tahvlile) Järgmine: kas on lause? miks? (jah Ei, ei ole tegusüna lause ei ole terviklik!) Järgmine, loe vaikselt. Mis lausetüübiga Liitlausega? on tegu?Miks? mitu tegusõna on? Tegusõnasid on 3 Jne. *Reegi vihikusse Paneme reeglid vihikusse ka kirja. Võta kirjutamine vihik. Pealkirjaks „lihtlause ja 1 tegusõna liitlause“ Ütlevad Lihtlause on lause, milles on...mitu tegusõna? Oskad tuua näite? (näide Abi: kui ei ütle ise thavlile kirja) Mitu tegusõna näidet, võtame minu

Pedagoogika → Pedagoogika
56 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Elektromagnetism

Palun ärge unustage, et õpite enda jaoks. Loe, pinguta, küsi klassikaaslastelt, tee teema ENDALE selgeks. 1. Ptk Elektrivälja tugevus. Tee vihikusse lühike kokkuvõte, mis on elektrivälja tugevus, mida ta näitab, kuidas seda arvutatakse ja ühik(ud). Pane tähele, mille laengust välja tugevus sõltub. Lahenda järgnevad kaks ülesannet vihikusse, siia faili kirjuta ülesande taha ainult vastused. 2. Leia elektrivälja tugevus, kui laengule 40 nC mõjub jõud 8 µN. 200 N/C 3. Kui suur on punktlaengu 2 µC tekitatud elektriväljatugevus 0,2 m kaugusel sellest laengust? 4 50000 N/C Siit alates, palun kirjutage nüüd vastused siia dokumenti, et ma saaks need üle vaadata. Probleemsed kohad vaatame järgmisel nädalal üle. Ptk Voolu magnetväli. 4. Millise nähtuse avastas H. C. Oersted

Füüsika → Füüsika
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Erivajadustega laste kõnearendus. Käände harjutamine.

Erivajadusega laste kõnearendus KÄÄNDE HARJUTAMINE Alalütlev: Kellel? Millel? Kus?  Millel istub kaisukaru? Kaisukaru istub kapil.  Millel istub siniste pükstega jänku poiss? Jänku poiss istub toolil.  Kellel on silmad kinni? Kassil on silmad kinni.  Millel istub roosade pükstega jänku tüdruk? Jänku tüdruk istub vaibal.  Kus ripuvad pildid? Pildid ripuvad seinal. Osastav: Keda? Mida?  Mida vaatab jänku tüdruk (roosade pükstega)? Jänku tüdruk vaatab raamatut.  Mida vaatab jänku poiss (siniste pükstega)? Jänku poiss vaatab arvutit/pilti?  Keda näeme ülemisel voodil? Ülemisel voodil näeme kassi.  Mida joonistas jänku tüdruk oma raamatusse/vihikusse? Jänku tüdruk joonistas sinna lipsu.  Mida mängib jänku seinal oleval pildil? Pildil mängib jänku jalgpalli?

Pedagoogika → Pedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Bioloogia KT: Juur, Võsu, Vars

Juur Millised võivad olla juure ülesanded? Ülesanded: kinnitab taime mulda hangib vett ja mineraalaineid varuainete säilitamine paljunemisvahend Mis on juurestik? Ühe taime kõik juured kokku. Nimeta ja iseloomusta juurestiku tüüpe ning too näiteid! Sammasjuurestik (peajuur ehk sammasjuur ja külgjuured) ja narmasjuurestik Joonista vihikusse juurestiku tüübid! Joonista juure pilt ja kirjuta juurde tema vöötmed! kasvuvööde, imevvööde ja külgjuurte tekkimise vööde Joonista tabel ja täida see! vööde asukoht iseloomustus ja ülesanne kasvuvööde juure tipus noored rakud kasvavad imevvööde järgneb on juurekarvad, imatakse vett ja kasvuvöötmele mineraalaineid

Bioloogia → Bioloogia
46 allalaadimist
thumbnail
3
doc

KIRJANDUSE ŽANRID

Tööleht 8. klassile KIRJANDUSE ZANRID 1. Joonista vihikusse skeem ja jaota skeemi all olevad sõnad õige põhiliigi alla KIRJANDUSE PÕHILIIGID EEPIKA ehk LÜÜRIKA ehk DRAMAATIKA ehk JUTUSTAV KIRJANDUS LUULE NÄITEKIRJANDUS 1. .... 1. .... 1. ...... 2

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Taime osad

Juur Millised võivad olla juure ülesanded? Ülesanded: kinnitab taime mulda hangib vett ja mineraalaineid varuainete säilitamine paljunemisvahend Mis on juurestik? Ühe taime kõik juured kokku. Nimeta ja iseloomusta juurestiku tüüpe ning too näiteid! Sammasjuurestik (peajuur ehk sammasjuur ja külgjuured) ja narmasjuurestik Joonista vihikusse juurestiku tüübid! Joonista juure pilt ja kirjuta juurde tema vöötmed! kasvuvööde, imevvööde ja külgjuurte tekkimise vööde Joonista tabel ja täida see! vööde asukoht iseloomustus ja ülesanne kasvuvööde juure tipus noored rakud kasvavad imevvööde järgneb on juurekarvad, imatakse vett ja kasvuvöötmele mineraalaineid

Bioloogia → Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Seksuaalsus ja ühiskond

 Erinevates kultuurides on suhtumised naistesse ja meestese erinevad ja samuti ka suhtumine seksuaalvähemusse.  Paljudes Euroopa riikides tähtsustatakse seksuaalsuhete puhul eelkõige vaba tahet ja turvalisust. Seksuaalsus ja meedia  Seksuaalsuse tõlgendus meedias ja seksuaalsus reaalselt kipub rohekemal või vähemal määral erinema.  Meediasõnumite ajel võib tärgata soov kogeda seksuaalkogemusi, ilma ise seesmiselt valmis olematta.  Ül. Vihikusse kirja panna võimalikult palju meedia allikaid. pornografia  Pornograafia-meelelahutuseks mõeldud toode, mis on kavandatud seksuaalse erutuse tekitamiseks  Teha töövihikust teemale vastavad ülesanded

Inimeseõpetus → Seksuaalkasvatus
15 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Assüüria ja uus-babuloonia

Assüüria ja Uus- Babüloonia Töö paarilisega. Õpik lk 78 - 81 Jagage paarilisega teemad: 1) Assüüria suurriik 2) Uus ­ Babüloonia riik Loe oma osa läbi. Jaga vihik kaheks ja täida tabel. Assüüria Uus - Babüloonia Arutlege ja tehke vihikusse kokkuvõte. Aega: 20 min. Assüüria Uus - Babüloonia Mesopotaamia põhjaosas. Nebukadnetsar II Pealinn Niinive. Põlluharimine + niisutuskanalid. Babüloonia linn ­ 2x müürid kaunistustega. Sõjakas rahvas ­ rauast relvad, suured kilbid, Marduki tempel ­ Paabeli torn (90 m) kaitserüüd. Kiired sõjavankrid.

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tööjuhend kultuuriloos õpik „Inimene, ühiskond, kultuur” II osa keskaeg alusel

Islam. Tööjuhend kultuuriloos õpik ,,Inimene, ühiskond, kultuur" II osa keskaeg alusel I osa: lk 50-55 Muhamed ja kalifaat 1. Mis on mis? Leia järgmiste mõistete, sõnade, nimede tähendused, kirjuta oma vihikusse Meka, Kaaba tempel, Allah, Muhamed, islam, moslem, koraan, raamatu rahvad, prohvet, Mediina, kaliif, dzihaad, emiir 2.Kuidas mõjutasid araablaste traditsioonilised uskumused ning kristlus ja judaism islami kujunemist? (lk 50) 3. Millal, kuidas, kus tekib islam? Missugune oli Muhamedi roll islami tekkes? (lk 50-51) 4. Millistel põhjustel käisid araablaste vallutused käsikäes islami levikuga ja mis tagas araablaste kiire sõjalise edu? (lk 52-53)Ei ole vajalik, aga kui huvitab, vasta siis.

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Enesekontroll: Väärtused

Kontrolltöö "Enesekontroll. Väärtused." Kordamisküsimused : 1. Mis on enesekontroll? Enesekontroll on tegevus, mille käigus inimene jälgib ja suunab oma mõtteid, tundeid ja käitumist. 2. Neli näidet enesekontrolli kohta. a) Püüan rahuneda, et ma emotsioonide mõjul ei käituks mõtlematult. b) Enne mõtlen, siis tegutsen. c) Jälgin oma käitumist. d) Keskendun lahenduse leidmisele. 3. Kirjuta neli enesekontrolliks sobivat lauset. ( Vihikusse sai kirja kümme lauset. Kontrolltöös piisab nelja lause teadmisest. ) "Loen kümneni, enne kui midagi ütlen". "Kas nii on lubatud käituda?" "Rahu!" "Teen kohe praegu kodutöö ära". 4. Mis on väärtushinnang? Väärtushinnang on hinnang, mis peegeldab arusaama heast ja halvast, õigest ja valest. 5. Mis on väärtus? Väärtus on asi, idee või nähtus, mida peetakse oluliseks ja mille poole püüeldakse. 6. Millised on üldinimlikud väärtused? Üldinimlikud väärtused on lugupidav

Psühholoogia → Psühholoogia
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Logopeedia häälikuseade

" (nii kõigi sõnadega) 3.2. L häälikuga kordamine (3x) ,,Proovime nüüd korra veel l-i teha. Kuidas Abistame taaskord kokteilikõrrega kui vaja. see meil siis nüüd käiski? Tubli! Tee suu natukene lahti. Näita, peeglile ka, mis su keeleke teeb." 3.3. Kodune töö, tagasiside lapsele ,,Mari, sina olid meil täna väga tubli. L Kirjutan vihikusse harjutused keelele, et laps tuligi meil juba täitsa ilusasti välja, peab kodus treeniks keelelihaseid. Uutest lihtsalt vaatama, et sa ei lase keelt liiga harjutustest lisan ,,keelekella" ja ,,ette- taha. Laisaks ei tohi lasta keelekesel keskele-taha" harjutuse. minna. Aga ma kirjutan sulle vihikusse

Pedagoogika → Eripedagoogika
156 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Asulate taimed

Taluvad tallamist ( võilill, teeleht, valge ristik, nurmik jne.) Taluvad saastunud õhku Taluvad kunstlikku valgust ( tänavavalgustus) Taluvad kas vähest vett või üleujutust Taluvad koerte ja kasside uriini Taimede jaotus Kultuurtaimed ehk istutatud taimed Nt: erinevad lilled- võõrasema, peiulill Looduslikud taimed, mis taluvad tallamist Nt teeleht, võilill, lõhnav kummel Prahitaimed- puju, takjas Mis tähtsus on taimedel asulas? Taimede tähtsus- kirjuta vihikusse Parandavad keskkonda ( õhk) Aitavad summutada müra Loovad elutingimusi loomadele Ilmestavad asulat ( ilusad) SAMMAL SAMBLIK Omapäraseks kahe elusolendi - vetikate ja seente - kooseluvormiks on samblikud. Samblikud on välimuselt väga erinevad. Samblik ei ole taim, sammal on taim. SAMMAL SAMBLIK Nurmik Lõhnav kummel Puju Takjas Karuputk Hallvares https://arhiiv.err.ee/vaata/osoon-hallvares-tulemaa-perekond-palo Puuk 11 minutil

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Roomast saab suurriik

)___ . • Kreekas kehtis Makedoonia  ülemvõim.  • Roomlased  kasutasid osavalt kreeklaste ja makedoonlaste tülisid ära, jättes mulje, et nad tahavad kreeklased vabastada Makedoonia ülemvõimu alt . • Aastal 168 eKr toimus Põhja-Kreekas lahing roomlaste ja makedoonlaste vahel. • Kreekas puhkes ülestõus . Aastal 146 eKr surusid Rooma väed selle maha ja karistuseks hävitasid Korintose linna . • TV lk 44 h 3, abi saad Õ lk 90 Kirjuta vihikusse • 168 eKr alistatakse Rooma võimu alla Kreeka ja Makedoonia. • 146 eKr hävitatakse ülestõusu eest karistusena Korintose linn. Provintside valitsemine • Loe lk 91 • Võida miljon • Töövihik lk 44 h 4 Vallutussõdade tagajärjed • Pane kirja vähemalt 1 tagajärg • Roomasse toodi kõik väärtuslik vallutatud aladelt (kuld ja hõbeesemed, raha, väärtuslikud kunstiteosed ja palju muud) • Roomasse toodi ORJE • Talupoegade olukord muutus halvaks (MIKS?)

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Bioloogia kordamine

Kordamispunktid kontrolltööks: 1. Valkude ülesanded ja näited. 1. Ensümaatiline funtksioon 2. Ehituslik funtksioon 3. Transpordifuntksioon 4. Retseptorfunktsioon 5. Regulatoorne funktsioon 6. Kaitsefunktsioon 7. Liikumisfunktsioon 8. Energeetiline funktsioon 2. DNA, RNA, valgu ja suhkru jooniselt ära tundmine (selgita lühidalt, miks just see - st mingi põhitunnus leia molekuli ehituses). 3. Nukleotiid, selle ehitus. Suhkur. Fosfaatrühm. Lämmastikalus 4. Aminohape ja selle ehitus. Aminohappe ehitus: 1) aminorühm (­NH2) aluseliste omadustega 2) karboksüülrühm (­COOH) happeliste omadustega 3) varieeruv osa (R) 5. Võrdle DNA-d ja RNA-d. Sarnasussed: Erinevused: 6. Suhkrud, jaotus ja näited. Monosahariidid(glükoos). Oligosahariidid(Laktoos). Polüsahariidid(tärklis) 7. DNA ja RNA tähtsused (selgita) DNA informatsiooni kopeerimine ning transportimine 8. Lipiidide tähtsused-ülesanded organismides. Kaitsefunktsioon.Varuaine. 9. Sahhariidid - tä...

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Oma haridus, Oma valik

Minu arvates on see üleliia, et põhikoolis karistatakse tähelepanematuse ning laiskuse eest. Usun, et peale algkooli lõpetamist tuleks ära lõpetada kõik hoolsusega seoses märkused ning karistused. Arvan, et algkoolis peaksid õpetajad karistama õpilasi, kes jätavad kodused tööd tegemata, vajalikud asjad koju jne. Usun, et põhikooli õpilased on piisavalt vanad, et võiksid ise otsustada kas nad tahavad koolis käia, kas nad tahavad kirjutada mingisuguse konspekti oma vihikusse jne. Samuti usun, et alates seitsmendast klassist võiks olla õpilasel valik, mis aineid ta õppida tahab, kuna õpetatakse paljusid asju, mida ei vaja mõni õpilane tulevikus kunagi. Näiteks nagu muusikaõpetus. Põhikoolis õpetatakse igasuguseid noote ning astmeid. Algoolis õpetatavad põhiteadmiseid pean vajalikuks, kuna neid peaks iga inimene teadma. Selle asemel, et kodus muusikaõpetuse koduseid ülesandeid teha, võiks õpilasel olla rohkem aega keskenduda reaalainetele, mis on 100%

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lõdvestuspausid

"Õnnehetk" - Õpilased tõusevad püsti ja hakkavad üksteisele nt mingit väikest palli, mängulooma vms edasi viskama. Ülesanne on palli/mängulooma visates öelda kaasõpilasele midagi toredat (nii klassikaaslast iseloomustava kui ka õpilasi ümbritseva kohta) nt. ,,Sul on armas naeratus" või ,,Väljas on nii tore päike" jne. Selline meetod teeb kõigi tuju toredaks. 4. "Joonistushetk" - Mõne pika lugemis/kirjutamistüki vahepeal võiksid lapsed endale vihikusse miskit vahvat joonistada, mis seostuks äsja õpituga. Teine võimalus seoses joonistamisega oleks see, et õpetaja paneks käima mõnusa rahuliku muusikapala (võib olla ka nt veevulin, linnulaul) ja lapsed joonistaksid muusikast inspireeritult mingi toreda pildi. Pärast võiks arutleda, mis mõtted kellelgi tekkisid. Selline lõdvestuspaus arendaks kindlasti ka lapse loovat meelt ja oleks heaks vahelduks raskele õppetööle. 5

Loodus → Loodus
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Laiskusest ja mugavusest

pimedat metsateed kõndima. Vaid väga halva ilma korral koguti külalapsed kokku ja viidi hobusega kooli. Tänapäeval, kui on olemas kõikvõimalikud ilmastikukindlad riided ja jalanõud, soovime ikka et vanemad viiksid meid autoga koolimaja ukse ette. Külm on ju, tuuline, vihmane, porine. Väga vanal ajal kasutati koolis kirjutamiseks krihvlit ja tahvlit. Hiljem võeti kasutusele paber ja sulepea. Kõik ülesanded ja harjutused tuli algusest lõpuni vihikusse kirjutada. Tänapäeval on meil võimalus poest osta erinevaid vihikuid. Valime vihiku suuruse, värvi, kaane pildi, paksuse ja lehtedele tõmmatud joonte arvu järgi. Pastapliiatsid on letil rivis ja ei oska õiget valida. Koolis kasutatakse palju töövihikuid, kus on tekstid juba valmis kirjutatud, tuleb ainult lüngad täita. Kuid ,,õpetaja teeb meile ikka nö. ülekohut ning jätab palju õppida". Vanasti tuli koolilõuna kodust kaasa võtta. Vahel oli see talvel

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Demokraatia levik

Demokraatia levik 12. klass Demokraatia (demos+kratos) ­ rahvavõim · ­ poliitiline kord, kus riigi juhtimine toimub rahva valitud saadikute kaudu, · eksisteerivad kodanikuvabadused ja õigused · Demokraatlik riigikord pärit antiik-Kreekast. Alusepanija Kleisthenes (6.-5. s eKr). · Kesksel kohal oli rahvakoosolek, kus langetati tähtsaid otsuseid, kehtestati seadusi, valiti kõrgemad ametiisikud ja väejuhid. · Osa võisid võtta kõik Ateena vabad täisealised meessoost kodanikud (u 10- 25%). · Rahvakoosolekul osalemise eest maksti päevaraha. · Rooma vabariigis oli rahvakoosoleku tähtsus väiksem, siiski valiti seal enamik kõrgematest ametnikest. Poliitikat suunas vanematekogu ­ Senat. Arutas läbi rahvakoosolekule esitatavad eelnõud, kontrollis ametiisikute tegevust, kehtestas makse, otsustas sõja ja rahu üle. · 2.-1. saj demokraatia kriis · Demokraatia taaselustub 18. sajandil seoses ...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Klassikaline tahhümeetriline mõõdistamine

Metoodika: Tahhümeetriline mõõdistamine klassis 2A13. Panin teodoliidi seisupunktile PP-26. Tsentreerisin, horisonteerisin. Sisestasin seisupunkti ja tagasivaatepunkti andmed tahhümeetrisse. Valisin tagasivaade punkti SM-7. Sisestasin intsrumendi ja prisma kõrguse, mis on võrdne 1,59m-ga. Nullisin kõik andmed. Mõõdistasin 2 lauda, 8 nurka. Prisma kõrguse muutmine, instrumendi kõrgus ei võrdu prisma kõrgusega. Kirjutasin kõik andmed vihikusse. Tegin kontrolli tagasivaatepunktide. Vahe ei ületa lubatavat ±30´´. Tegin plaani paberil, pärast skaneerisin. Valemid: VD=HD*tanVA Kui PK=HI, siis HD=HD´ ja VA=VA´, jarelikult VD´=HD´ *tan VA´=VD=HD*tanVA Jaam: PP-26 Instrumendi kõrgus: 1,59m Jaama kõrgus: 53,410m Kuupäev: 3.03.2011 Instrument: Nikon DTM-332 Vaatleja: Tarmo Kall Tabel 1.1 väliraamat Sihtpun Joone hor. Hor. suuna Vert

Geograafia → Geodeesia
120 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ärkamisaeg õpimapp

Kõige rohkem jäin rahule just teemaga. Mulle meelis uurida Eestile väga suure tähendusega kuulsustest. Meeldis võib-olla sellepärast, et see on meile-eestlastele-väga oluline teada, mis toimus meie ajaloos just kultuuri valdkonnas. Kui ajaloos õpitu on siiamaani üldine, siis väga huvitav oli võtta seda valdkonda põhjalikumalt. Ma arvan, et igas asjad on võimalik midagi paremini teha. Õpimapi juures ma jätaks kõik nii nagu on. Võib-olla vihikusse tehtud asjad võinuks paberil välja printida. Kindlasti mida oleksin võinud paremini teha on aja planeerimine. Enamus asju jätsin viimasele päevale, arvates, et siis on kergem teha, kuid see polnud nii nagu arvasin. Mulle kõige enam vajalikud teemad olid loovtööd. See arendas minu kirjutamis oskust, loovust. Nõrgimaks küljeks on mul esseede, juttude ja kirjandite kirjutamine ning õpimappi vajavate loovtööde ja juttude kirjutamine aitasid mind väga.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

"Inimesed ajas"

Ristisõdadeks nimetatakse kristlaste sõdu moslemite vastu ja Jeruusalemma vabastamist Toimusid 11.-13.sajand Kokku oli 8 ristisõda Ristisõjad suurendasid kristlaste ja molemite vastuolusid Ristisõdade järel jõudsid Euroopasse idamaised kaubad ja uued esemed- peegel,diivan,tuuleveski Sultan Saladin: Moslemite kuningas 12.sajand Võitles edukalt ristirüütlite vastu Vallutas tagasi Jeruusalemma Oluline valitseja molemitele,teda austasid ka kristlased Vasta küsimustele kirjalikult vihikusse: Mis on Sultan Saladini tegelik nimi? Miks peeti ristisõdu? Millisena nägid ristisõda kristlased ja millisena moslemid? Marco Polo: Kaupmees keskajal,pärit Veneetsiast Elas kaua Hiinas Khaan-mongolte valitseja Tõi teadmisi Hiinast ja Indiast Euroopasse Trükikunst,jäätis,petrooleum,püssirohi,kell,paber. Neid asju nägi Marco Polo Hiinas. Veneetsia: Oluline kaubalinn Vahemere ääres Itaalias Vürtsid-maitseained,nõutud ja kallis kaup Euroopas

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Didaktika

"Kaka ja Kevad", jne) Pildimaterjali vaatlemine. Keel ja Milliseid teatmeteosid Häälikuõpetus,tähenimetus Kuidas hoida raamatuid? Kirja eelharjutused Vestlusring - Kokkuvõte kõne lapsed ise nimetavad? "A". Raamatute tähtsus. vihikusse (A). nädalateemast (iga laps Raamatu "Klaabu"ümber- erinevad raamatuliigid saab rääkida) jutustamine ja arutlemine (luulekogud,muinas- koos lastega. Klaabu keha- jutud jne). osade iseloomustamine (munakujuline,tundlad jne). Mate- Nädalakalender. Numbrimärgid 1-12-ni

Pedagoogika → Didaktika alused
83 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Suur Prantsuse revolutsioon (1789 – 1799)

b) Poliitilised rühmitused SK-s:  žirondiinid – mõõdukad revolutsionäärid (Gironde’i maakonna järgi). Pooldasid esialgu monarhiat, toetajateks kodanlus ja haritlased (264 saadikut)  jakobiinid – vasakpoolsed revolutsionäärid (Püha Jakobi kloostri järgi). Revolutsiooni süvendamise pooldajad, toetajateks lihtrahvas (136 saadikut)  soo – saadikud, kes ei suutnud end poliitiliselt määratleda (435 saadikut) 5. Iseseisev töö vihikusse a) Täida tabel revolutsiooni põhjustest: Ühiskondlik kriis Poliitiline kriis Rahandus- ja majanduskriis b) Täienda skeemi esinduskogudest revolutsiooni algul: I, II ja III seisus ▼ III seisus lahkub ja moodustab ▼ Sellega liitub osa aadlikke Võttis vastu I põhiseaduse c) Lõpeta laused revolutsiooni algusest:

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sirged tasandil 12. klass kordamine

................................................... Leia nende sirgete lõikepunkti koordinaadid....................................................... ............................................................................................................... ............................................................................................................... ............................................................................................................... Lahenda vihikusse. Kolmnurga kolm tippu on A(2; 1), B(5; 3) ja C(3; -4). Kirjuta selle kolmnurga 1. Külgede võrrandid 2. Nurkade suurused 3. Küljele AB tõmmatud mediaani võrrand 4. Küljele BC tõmmatud kõrguse võrrand 5. Küljega AC paralleelse kesklõigu võrrand 6. Leia saadud kõrguse ja mediaani lõikepunkti koordinaadid ja leia selle punkti kaugus küljest AC.

Matemaatika → Matemaatika
57 allalaadimist
thumbnail
1
docx

“Mis on Eesti?”

Wilhelm Leibnizi töö "Monadoloogia", Garlieb Helwig Merkeli bioloogilis- juriidiline vaade rahvaste ajaloole, Carl Robert Jakobsoni manihheistlik rahvuskäsitus, Jakob Hurt introvertne rahvuskäsitus olid tähtsad eestlaste alusideoloogia kujunemisel. Tuttavat oli üsna palju, kuid näiteks Faehlmanni ja Kreutzwaldi Eesti eksistentsialismi teooriast ma ei ole varem kuulnud. Loengu sisu oli tihedalt seotud ajalooga ja kirjandusega. Loengu ajal konspekteerisin vihikusse. Arvan, et saadud teadmised on vajalikud igaühele, kes elab Eestis, ning neid saab rakendada kõikjal alustades vestlusest tuttavatega lõpetades poliitilise artikliga.

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Romantism

õppeprotsessi ilmestamiseks ja hõlbustamiseks. TUNNIKS VAJALIKUD VAHENDID JA MATERJALID: E. A. Poe "Novellid" Maailmakirjanduse lugemik Arvutivõrk Internet projektor TUNNI KÄIK: I Korjata kokku esseed ja hinnata II Loeng E. A. Poe elust ja loomingust, abiks kasutada Poe teose"Novellid" järelsõna ja Interneti lüheküljel www.crjg.vil.ee/Varia/oppematerjalid/Emakeel/Ameerikakirjandus/sld005.htm olevaid slaide. Slaidid projitseerida ekraanile. 1) Kirjutada vihikusse novellide temaatiline jaotus III Poe novellide lähivaatlus RÜHMATÖÖ 1. RÜHM ­ Lugeda läbi novell "Ovaalne portree" ja tutvustada seda teistele 2. RÜHM ­ Lugeda läbi novell "Reetlik süda" ja tutvustada seda teistele 3. RÜHM ­ Lugeda läbi novell "Must kass" ja tutvustada teistele IV Tehke kuuldu põhjal vihikusse Poe novellide üldiseloomustus KODUS: Lugeda novell "Usheri maja langus" "Maailmakirjanduse lugemikust" lk 443-455 9

Kirjandus → Kirjandus
87 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Armastus

armastuskirjadest lõpetades ajalehte tutvumiskuulutuse lisamisega. Ma arvan, et ikka tutvumiskuulutust ajalehte lisada ei ole mõtet, sest igale inimesele on siia ilma loodud keegi ja kui ta ei ole veel tulnud siis peab teda lihtsalt veel ootama, küll ta tuleb. Tunnen ära inimese selle järgi, kui ta on armunud, et ta on koguaeg "omas mullis´´, ta ei kuule kui temaga räägitakse, on väga õnnelik iga päev, räägib kuidas talle keegi meeldib ja sodib tema nime esitähte endale vihikusse või kuhugile lehele. Kui ma ise olen armunud, siis ma mõtlen koguaeg,et tahaks temaga koos olla, temaga rääkida, valin tihti tema numbri ilma, et mul temaga midagi rääkida oleks, kirjutan vihikusse tema nime esitähe, küsin alatihti endalt mida ma tema vastu tunnen ja kas tema on see õige.Ma tean ka seda, et kui keegi on ta nime öelnud siis hakkan punastama.Koguaeg kui temale mõtlen on mul liblikad kõhus.

Ühiskond → Perekonnaõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Tõde ja õigus

oma talu prandada.Surevad nii Andres kui Pearu.Kolmas plvkond vtab tegevuse le. Millele eri osad keskenduvad?(aeg,teema,autori phihuvi) 1 osa Phisisuks on vitlus maaga.Algas 1800. aastate lpul.Teema te ja iguse tagagotsimine 2 osa Sajandivahetusel.Indreku vitlus jumalaga. 3 osa 1900.aastate algus.Phiteema on vitlus hiskonnaga 4 osa Eesti Vabariigi algusaastad..Phiteema vrtusorientatsioonide olemasolu. 5 osa Phiteema on alistumine.. Ja siis ji veel see ajatelg,mis me vihikusse tegime,see ji phe ppida.(Y) ja siis ra unusta eesti keelt teha

Kirjandus → Kirjandus
299 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Ene Sepp-medaljon

Ene Sepp ,,Medaljon" Tutvustus Raamatu autor on noor Raplast pärit neiu Ene Sepp. Oma esimese raamatu kirjutas Ene 17-aastaselt. Raamatu kirjutamist alustas ta vaid jutukesena vihikusse koolitundides. Koolis pani ta ka raamatu tervikuks kokku. ,,Medaljon" võitis 2008.aastal Eesti Lastekirjanduse Teabekeskuse ja kirjastuse Tänapäeva noorsooromaani võistlustel kolmanda koha. Looming ,,Medaljon" ,,Minevikuta mälestused" ,,Minevik olevikus" ,,Hooveri maja " Luuletused ,,Hingesugulus" ,,Palved" ,,Unistused" Raamatu sissejuhatus ,,Medaljon" on lugu noortest, nende vahelistest suhetest,

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Ene Sepp „Medaljon”

Ene Sepp ,,Medaljon" Annely Lindmets Tutvustus Raamatu autor on noor Raplast pärit neiu Ene Sepp. Oma esimese raamatu kirjutas Ene 17-aastaselt. Raamatu kirjutamist alustas ta vaid jutukesena vihikusse koolitundides. Koolis pani ta ka raamatu tervikuks kokku. ,,Medaljon" võitis 2008.aastal Eesti Lastekirjanduse Teabekeskuse ja kirjastuse Tänapäeva noorsooromaani võistlustel kolmanda koha. Looming ,,Medaljon" ,,Minevikuta mälestused" ,,Minevik olevikus" ,,Hooveri maja " Luuletused ,,Hingesugulus" ,,Palved" ,,Unistused" Raamatu sissejuhatus ,,Medaljon" on lugu noortest, nende vahelistest suhetest,

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Väike Illimar - kirjandusliku kirjandi kava

Kirjanduslik klassikirjand ,,Väike Illimar" NB! Ma ei oota küsimustele nummerdatuid vastuseid, vaid JUTUSTAVAT KIRJANDITEKSTI!!! Vormista lõigud ja kasuta etteantud kava(küsimusi) kirjandi kirjutamiseks. Loomulikult hindan kõrgemalt tekste, kus on toodud näiteid teosest ja milles on palju õpilase enda hinnangulist suhtumist teosesse. Teretulnud on ka tsitaadid teosest. Loetelusid kasuta tekstis minimaalselt. PUHTAND KIRJUTADA KIRJANDUSE VIHIKUSSE (selle puudumisel küsida õpetajalt paberit). Hindamine: Hindan kirjandi üldist sisu (maksimaalselt 10 punkti), stiili (maksimaalselt 5 punkti), vormistust (maksimaalselt 5 punkti) ning vastavust loetud tekstile (maksimaalselt 20 punkti). Kui tekstis on 1- 2 õigekirjaviga, siis läheb alla -1 punkt, kui 2 - 3 õigekirjaviga, siis läheb alla -2 punkti, kui 4-5 õigekirjaviga siis läheb alla -3 punkti, kui 6-7 õigekirjaviga, siis läheb alla

Kirjandus → 10,klass
97 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Unistuste muusikatund

Selline tund oleks väga kasulik kuna kui me õpime kuidas arvutiga muusikat teha, siis saame võibolla karjääri ehitada või vähemalt internetis kuulsaks saada. Ma olen kaua aega mõelnud, et võiks õppida kuidas muusikat just nii teha, kuid mul pole kunagi aega seda teha olnud. Nüüd kui kool seda õpetaks poleks aeg enam probleem. See oleks parem kui tavalise pilli õppimine sellepärast, et arvutis on lihtsam pillide jaoks viise teha. Füüsiliselt pead kirjutama noodid vihikusse ja proovima kas viis kõlab ilusalt, ning olema piisavalt hea mängija, et seda mängida. Arvutis saad viisi hiirevajutustega valmis ning saad reaalajas arvuti seda mängima panna ning arvutis on palju rohkem võimalusi, näiteks on võimalik veel laulule bassilööke panna ja laulu tooni muuta, mida füüsiliselt ei saa.

Muusika → Muusika
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti keele iseloomustus

Nt: mina ­ meie o Eesti keel on aglutineeriv keeletüüp (keeletüüp, kus sõnavorme saadakse sõnatüvele tunnuste ja lõppude lisamise teel). Nt: pesa + de+ le +gi ­ pesadelegi 4. Eesti keeles on 14 käänet: 1) Nimetav ­ Kes? Mis? ­ Nt: vihik 2) Omastav ­ Kelle? Mille? ­ Nt: vihiku 3) Osastav ­ Keda? Mida? ­ Nt: vihikut 4) Sisseütlev ­ Kellesse? Millesse? ­ Nt: vihikusse 5) Seesütlev ­ Kelles? Milles? ­ Nt: vihikus 6) Seestütlev ­ Kellest? Millest? ­ Nt: vihikust 7) Alaleütlev ­ Kellele? Millele? ­ Nt: vihikule 8) Alalütlev ­ Kellel? Millel? ­ Nt: vihikul 9) Alaltütlev ­ Kellelt? Millelt? ­ Nt: vihikult 10) Saav ­ Kelleks? Milleks? ­ Nt: vihikuks 11) Rajav ­ Kelleni? Milleni? ­ Nt: vihikuni 12) Olev ­ Kellena? Millena? ­ Nt: vihikuna

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
56
pptx

Katteseemnetaimed

arenema seemned Tolmlemine Enamikku taimedest tolmeldavad putukad Vili??? • Viljaks nimetatakse sigimikku koos selles valminud seemnetega • Selle sees on seemned kaitstud • Vili aitab taimel ka levida Varred ja lehed • Juhtsooned keerukamad – moodustavad torustike süsteemi • Lehtede ehitus erineb olenevalt kasvukohast. Meile tähtsad viljad, • õied. Kirjuta vihikusse, kuidas inimene õisi ja vilju kasutab. • Lisa mõni näide Meile tähtsad õied ja viljad • Tärkliserohked teraviljad on tähtsaim toiduallikas • Peamine taimne valguallikas on liblikõieliste seemned • Suure õlisisaldusega seemnetest ja oliividest valmistatakse toiduõli • Erinevaid vilju kasutatakse toiduks nii värskelt kui töödeldult • Jookide valmistamiseks kasutatakse kakaoube, kohvipuu

Bioloogia → Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Raamatupidamise ajalugu

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool xxx xxx RAAMATUPIDAMISE AJALUGU Essee Õppejõud: Siiri Luts Mõdriku xxx Tihtilugu arvatakse, et raamatupidamine on kuiv ja tüütu numbrite jada jälgimine, mis nõuab head matemaatilist taipu. Leian, et sellisel arvamusel olevad inimesed ei tea tegelikuklt raamatupidamisest ehk arvepidamisest midagi ning ei ole isegi suvatsenud oma silmaringi laiendada. Raamatupidamise ajaloost nähtub, et arvepidamine kui selline ulatud mitme tuhande aasta taha. Muidugi vastavalt aja arengule on muutunud arvepidamine täpsemaks ja süstematiseeritumaks. Inimkonna arenedes kasvas ka inimeste vara ning selle kogust pidi hakkama arvestama. Loetleti üles inimeste karjad, templite ja kloostrie varad ning kogused pandi kirja. Londamiseks kasutati vastavalt k...

Majandus → Raamatupidamine
4 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Seksuaalsus inimese elus

Hedonism ... Soov kogeda naudingut ja vältida valu (4 dimensiooni), seksuaalse iha rahuldamine on sama loomulik, kui söömine ja joomine (esmane vajadus e. füsioloogiline vajadus A. Maslovi järgi) Siia võib liigitada ka üheöö suhted, kui inimene arvab, et suhtest võib kujuneda midagi tõsist edaspidises, tulevikus. Noorte ja meeste seas populaarsem R.lk.53-59 Loe ka kollast ja sinist teksti Mõtle (lk 59 väited)- Kui vabameelsed on eestlased? Kirjalikult- Vihikusse kirjuta sinu enda armastuse definitsioon Kui vabameesed on eestlased Suhtumine prostitutsiooni Suhtumine juhuslikesse vahekordadesse Abielueelsetesse seks. suhetesse Armastuseta seksuaalvahekorda Homoseksuaalsusesse RVV kasutamine JAH / EI Põhjenda Seksuaalsuse areng ja eneseleidmine Bioloogiline sugu M/N hermafrodiit Ema ja lapse vaheline suhe on aluseks tulevases elus suhete loomisel Sooidentiteedi kujunemine Suguküpsuse saavutamine (8-16 elu. a.),

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Vulkanism

Töö käik: 1. Õpilased jagada 4-5 liikmelisteks rühmadeks 2. Jagada suured paberilehed ja markerid igale rühmale 3. Iga rühm arutab omavahel ja toob välja kõik võimalikud näited vulkaanilise tegevuse mõjudest, tagajärgedest ja tähtsusest inim- ja looduskeskkonnale. Kirjutab need oma paberile. 4. Rühmad kannavad kordamööda kirjapandud näited tahvlile ( iga rühm üks näide korraga ).Samal ajal kirjutab igaüks näited ka oma vihikusse. 5. Kirjapandud näited arutatakse õpetaja juhtimisel läbi, liigendades need positiivseteks ja negatiivseteks. 6. Kokkuvõte: Küsimus, mõte õpilastele esitamiseks. " Kas vulkanism on inimkonnale ainult ohtlik või ka kasulik?" Õpetajale võimalikke näiteid mida võib välja tuua: 16. tekivad uued pinnavormid 17. kivimid 18. vulkaaniline tuff 19. maa sisesoojus 20

Geograafia → Geograafia
36 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Vene keel võõrkeelena

3 1. Häälestus 4 min · Tunni Õpetaja tervitab õpilasi, Õpilased tervitavad See orgmoment on hästi oluline. Selle eesmärgid on: organiseerimin kontrollib, kes on klassis õpetajat, võtavad istet, - positiivse tööatmosfääri loomine e ja kes puudub, kirjutab kirjutavad vihikusse - õpilaste töökuse ja valmisuse kontroll · eesmärgi tahvli peale tunniteema ja tunniteemat ja kuupäeva. - motiveerimine, huvi tekkimine püstitus kuupäeva, seletab - sideme tekkimine õpilaste ja õpetaja vahel · õpilast tunnieesmärki (on - õpilaste tööjõudude ja oskuste aktiviseerimine,

Kategooriata → Õppekeskkond ja selle...
42 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Eesti keele grammatika

Eesti keele grammatika Koostas G.Jalivets KUHU? MIS? KUHU? SUVILA SUVILASSE RAAMAT RAAMATUSSE PINAL PINALISSE LOOMAAED LOOMAAEDA LASTEAED LASTEAEDA KAUPLUS KAUPLUSESSE..KAUPLUS SE RAAMATUKOGU RAAMATUKOKKU TEATER TEATRISSE ARVUTI ARVUTISSE VIHIK VIHIKUSSE KUHU?MIS? KUHU? KOTT KOTI SUSS SUSSI KAPP KAPI TASS TASSI PARK PARKI AED AEDA TRENN TRENNI KINO KINNO SAAL SAALI JÕUSAAL JÕISAALI SAUN SAUNA ÕU ÕUE HOOV HOOVI KÖÖK KÖÖKI KUHU? Pane tähele! MIS? KUHU? TUBA TUPPA JÕGI JÕKKE MESI METTE VESI VETTE

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

TUUMAENERGIA PPT

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Mk_6_nuclear_bomb. 1. Tuumapomm 2. Tuumareaktor ja selle ehitus 3. Tuumaenergia eelised http://c1redgreenandblueorg.wpengine.netdna- http://bartsimpsonpictures.squarelogic.net/bart-simpson-02.gif NB! Järgnev teema on väga lihtne!! Tuleb vaid kuulata ja soovitatavalt teha kospekt vihikusse!! 1.Teema: TUUMAPOMM · Tuumapommi ehitus: · Lõhustuv aine paikneb nii, et juhuslikult tuuma lõhustumisel tekkinud neutronid väljuksid ainest ilma uusi tuumi kohtamata. · Suuremas ainekoguses läheb vähem neutrone kaotsi. http://www.global-peace.go.jp/en/qfile/qfileimage/qa-11-2-1.jpg Kriitiline mass · Kriitilise massi (vähim

Füüsika → Füüsika
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Arvo Pärdi film „Isegi kui ma kõik kaotan“

eluloost. Ma olen draamafilmide fanaatiline austaja ja võin öelda, et kohati oli film väga dramaatiline. Olles sellel ajal, kui filmi lasti Kose Kultuurikeskuses, vaimselt ja emotsiooniliselt väga räsitud, ei suutnud mu keha sellele enam vastu panna. Ma vabandan sellepärast. Ma räägiks mõnest seigast selles filmis ja kuidas mina seda endale tõlgendasin. Esiteks see, kuidas ta näitas kaamerasse, et lind oli ta vihikusse ekskremendi lasknud. Selle juurde oli pandud kellaaeg ja kuupäev, millal see lind sinna kakas. Ma ei tea kui vanarahvaatarkus see on, aga minu vanemad ja vanavanemad on ikka öelnud, et kui lind sulle või sinule kuuluvate asjade peale kakab, siis see toob sulle õnne. Seda ma ei oska öelda, kas Arvo Pärdil läks sellel päeval või isegi sellel nädalal hästi, kuid ma usun, et sellel võib tõepõhi all olla. Kasvõi

Kultuur-Kunst → Kultuur
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Majanduse planeerimine – makromajanduspoliitika

Majanduse planeerimine – a)Majandusarengu toetamine ja tööpuuduse makromajanduspoliitika vähendamine. Iseseisev kirjalik töö vihikusse õpikuga (ptk 5.4). NB! Kirjuta b)rahandusministeerium maksuseaduste kaudu, mille küsimus ette! muutmine on Riigikogu pädevuses. 1. Nimeta riigi eesmärgid majanduspoliitika 7. Fiskaalpoliitika teostamise vahenditeks on: kujundamisel. Riik kehtestab seadused või reeglid, 1) riigieelarvelised kulutused, 2) maksud. mis määravad ettevõtete ja majapidamiste käitumiskeskkonna

Majandus → Makroökonoomia
7 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Sotsiaalmeedia mõju inimsuhetele

Ehk sellepärast, et siis nad saavad endale luua täpselt sellise imago, nagu nad endale päriselus tahavad luua. Sotsiaalmeedias domineerivad veel peale suhtlusportaalide veel blogimissaidid nagu näiteks twitter, wordpress ja blogspot. Nende ajaveebide eesmärk on ehk see, et autor saaks avaldada oma loominguid, eelkõige oma mõtteid. Blogide pluss on see, et saab võrrelda enda kunagisi mõtteid või loominguid, mida ta oli kirja pannud enne blogimise võimalust vihikusse. Blogide kõige tavalisem põhjus on see, et inimene saaks jäädvustada igapäevaelu, ehk mis juhtus ja mida ta tegi. Kuna ma ka ise olen blogiomanik, saan öelda, et vahel südamelt ära rääkimine või ehk blogisse kirjutamine toob tihti väga hea sisemise rahu, mida näiteks olin vajanud iseendale. Igasugused ajaveeid, nagu näiteks myspace, on ka väga asendamatu abivahend noortele muusikutele. Läbi myspacei on väga hea uutel muusikutel tutvustada

Eesti keel → Eesti keel
151 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ajaloo Kordamisküsimused Õ. lk. 29- 49

Kordamisküsimused Õ. lk. 29- 49 Kontrolltöö nr 2 1. Õ.lk 34 küs 1, kirjalikult vihikusse. Mida tähendab territoriaalne terviklikkus? Miks on see riigile oluline? 2. Millest koosneb riik? SKEEM Riik koosneb territooriumist , avalikvõimust ja rahvast. 3. Mis moodustab riigi territooriumi? Riigi territooriumi moodustab maa-ala, maapõu, terriotaalvesi ja õhu ruum. 4. Mis kujutab endast riigi avalik võim? Riigi avalik võim : riigiorganitesüsteem: riigikogu , valitsus , riigikohus. 5. Kuidas võib jaguneda riigi rahvastik?

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun