Supramax (37 protsenti kogu laevastikust) ja Handysize (34 protsenti kogu laevastikust): BDI: 1,667,00 (Day range 27.09.20). b). BCTI (Baltic Clean Tanker Index) – Bensiin, diisel jne. Seee määratakse erinevate turuosaliste esitatud standardteabe põhjal. Indeksi alarühmad kaaluvad 7 peamist laevateed ja registreerivad nafta- ja kemikaalitankerite ajalise prahtimise kulud. Nõudluse ja seega ka naftasaaduste veohinnad sõltuvad peamiselt sisemajanduse kogutoodangu kasvust, majanduse struktuursest muudatustest, tehnika arengust ning kütteõli ja kütuse hinnast. Lisaks vabade kaubaruumide kõikumistele mõjutab indeksi areng ka sadamate läbilaskevõimet, nõudluse kõikumisi (karmid talved Euroopas ja USA-s ) ning uue nõudluse turge nagu Hiina Rahvavabariik ja India. Indeksiga ei kaubelda Balti börsil. Erinevalt aktsia- ja võlakirjaturgudest on BCTI vaba spekulatsioonidest
logistikakulude juhtimist ja optimeerimist. Hinnakujundus transpordi juhtimisel Mõõduka konkurentsi tingimustes on vedajad pidanud eristuma kas läbi kõrge teenindustaseme või läbi kliendisõbraliku hinna. Kaasajal sellest enam ei piisa. Kliendid ootavat kõrget teenindustaset mõõduka hinnataseme juures. Kahjuks on ka praegu osa vedajaid arvamusel, et lihtsalt madal hind on hea konkurentsivõistluse hind. Kord väljatöötatud veohinnad ei tohiks jääda muutumatuiks pika aja jooksul. Muutused turul, toimingutes ja teenindamises nõuavad hindade perioodilist ülevaatamist ja vajadusel muutmist. Oluline aspekt on seejuures, kuidas ja millal teatada turule hindade muutumisest. Üldjuhul tekitab veohindade tõstmine turul enamasti negatiivse reageeringu. Veohindade tõstmine on klientuurile valulisem kui näiteks teatud tarbekauba hinnatõus.
veoteenuseid nii, et see toetaks logistikakulude juhtimist ja optimeerimist. Hinnakujundus transpordi juhtimisel Mõõduka konkurentsi tingimustes on vedajad pidanud eristuma kas läbi kõrge teenindustaseme või läbi kliendisõbraliku hinna. Kaasajal sellest enam ei piisa. Kliendid ootavat kõrget teenindustaset mõõduka hinnataseme juures. Kahjuks on ka praegu osa vedajaid arvamusel, et lihtsalt madal hind on hea konkurentsivõistluse hind. Kord väljatöötatud veohinnad ei tohiks jääda muutumatuiks pika aja jooksul. Muutused turul, toimingutes ja teenindamises nõuavad hindade perioodilist ülevaatamist ja vajadusel muutmist. Oluline aspekt on seejuures, kuidas ja millal teatada turule hindade muutumisest. Üldjuhul tekitab veohindade tõstmine turul enamasti negatiivse reageeringu. Veohindade tõstmine on klientuurile valulisem kui näiteks teatud tarbekauba hinnatõus. Hinnaliidrid
• veoprotsesside tasemel logistikalahendused • laadimistööde suur efektiivsus Kaubalaevade järjest suurenenud lastivedamise suutlikkus on vähendanud märgatavalt merevedudega seotud kulusid. Võrreldes muude veoviisidega on meretranspordis veohinnad kõige madalamad. Mida rohkem tõusevad maailmas mootorikütuste hinnad, seda suuremad konkurentsi- eelised saab merevedu muude transpordiliikide ees. Tankerid veavad kümnete tuhandete tonnide suuruseid vedellaste, kontinentidevahelised suu-