nr kuupäev nimi perekonnanimi 1 16.05.2005 Esimene Mees 2 16.05.2005 Teine Vennike 3 16.05.2005 Kolmas Naine 4 16.05.2005 Timo Ise auto mark aasta kubatuur mootor reg märk FORD SIERRA 1990 1,6 diisel 001AAA TÕENE AUDI A6 2005 3,7 diisel 234DES VÄÄR ASTON MARTIN BB7 1998 5,5 bensiin 453HGT TÕENE VW PASSAT 2004 2,2 bensiin 123ASE TÕENE Tagastatud TÕENE nr kuupäev nimi perekonnanimi 1 16.05
Slainger kohe suutis kirjutada omas võtmes. Tal oli mingisugune eriline anne, tekitada kerget segadust lugejas ning tabada teda täiesti ootamatu lõpuga. Eriliselt meeldis talle asju korrata. Ilmselt selle pärast, et lugejale mõte kindlasti kohale jõuaks. Samuti suutis ta läheneda asjadele lausa lapseliku lihtsusega ja kerge fantaasiaga. Tundub, et Salinger teadis, millest ta kirjutab. Samuti tundub, et ta kirjutas natuke ka oma elust ja kogemustest. Kergelt kiiksuga vennike, või mis? Keegi ei tuleks ju mõttele kirjutada "Banaanikalast", jah lugesid õieti. "Banaanikalast". Usun, et Banaanikala oli ta enda fantaasia vili lapsena. Lihtsalt ta pani selle kirja. Üks kõik kui jabur see teistele ei tundunud. Salinger oli, on ja jääb minu silmis ülimalt kahtlaseks, kuid huvitavaks kujuks. Loodan, et kui tema seif kord avatakse, on seal midagi, mis taas vapustab tervet maailma.
Pearu No on alles raske hommik. Eile sai ikka kõvasti viina võetud, küll nüüd kõik mehed seal kõrtsis teavad mis mees ma olen ja kui palju ma kannatan. Oi näe, magussai. Unustasin vist eile lastele anda. Kahju ainult, et Andrest eile kõrtsus polnud. Oleksin tahtnud temaga paar asja ära õiendada, aga nüüd pean jälle kohtusse minema. See mees ikka ei anna mulle rahu, on alles sitke vennike. Või tema otsib õigust, kuid mis õigust sa siin Vargamäel tahad. Minu arust võidab see, kes on kavalam. Ühes asjas oli siiski Andres õige valiku teinud, see oli tema kadunud naisuke Krõõt. Ma siiamaani mäletan tema heledat häält kui ta sigu minu maa pealt ära ajas. Küll Krõõt oli ikka väärt naisuke. Mina omast heast südamest ajasin isegi tee puhtaks Krõõda surma puhul, nii väärt oli Krõõt. Kahju, et teda enam pole. Oli
- LOOMING: - ,,Kui päike läheb looja" (esimene raamat) - ,,Vastu hommikut" - 1926 - ,,Ristisõjad" - 1927 - ,,Toomas Nipernaadi" (koosneb 7 novellist) 1928 - ,,Ekke Moor" ,,TOOMAS NIPERNAADI" analüüs 1. Sisututvustus: Minategelane Toomas Nipernaadi oli rändaja. Teekonda alustas varakevadel ja lõpetas hilissügisel. Varjas oma identiteeti, kord oli ta parvepoiss, sookuivendaja, pärlipüüdja jne. Nipernaadi oli parajalt libe vennike, ta meeldis naistele väga. Manipuleeris ja mängis naiste tunnetega ja kui tundis, et nüüd hakkas igav jätis nad maha ja rändas edasi. Sügisel läheb abikaasa Inriid meest otsima ja toob ta koju tagasi. 2. Tegelaspaarid: Nipernaadi: Seikleja, vabahing, ei vanuse ega abielu hoia meest tagasi laia Eestimaa peale rändama minna ja naisi võluma. Kui jutt ei olnud piisavalt libe võlus piigasi kande mänguga. Nipernaadi Ello:
magama minna ning ise pada valvata. Vanamoor oli sellega nõus, aga ütles meestele, et ärgu nad lasku kutsumata võõral keedust katsuda, muidu jäävad ise nälga. Mehed kinnitasid moorile, et valvavad kolmekesi kordamööda katelt. Esimesena oli valves Alevite armas poeg ning varsti saabuski Härjapõlvlase poeg, kes palus luba kapsakeedust maitsta. Alevipoeg ütles, et ta võib maitsta, kui kulbi sisse ära ei upu ning nii väike vennike tegigi. Peale leeme maitsemist sirgus poisike seitsmekümne süldi võrra ja kadus seejärel nagu tina tuhka, peale selle oli veel ka pada pühitud, katel koristatud. Alevite poeg täitis paja uuesti kapsapea ja veega. Teisena oli Olevipoeg üksipäini tule ääres ja natukese aja pärast tuli jälle Härjapõlvlase poeg ning juhtus sama lugu. Järgmisena oli vahiametis Sulevipoeg, kellega niisamuti juhtus. Viimasena valvas pada Kalevite poeg, kes oli kavalam
Härjapõlvlane väitis kavalalt, et kell on tal kaelas selleks, et teda võõralt väljalt üles leitaks, kui ta ära peaks kaduma. Kalevipoeg lubas peale sööki härjapõlvlase ise kella tagasi kaela köita. Kui Kalevipoeg kella kätte oli saanud, laksas ta härjapõlvlasele otsaette. Härjapõlvlane kadus. Sulevipoeg, Olevipoeg, Alevipoeg ja vanaeit ärkasid üles. Moor hakkas laulma ja tantsima oma noorusajast, kuni kukkus kuristikku. Kanged mehed hakkasid naerma. Mehed pajatasid, kuidas vennike katla oli nende vahi ajal tühjaks teinud, seejärel tegi Kalevipoeg ettepaneku magama jääda ja hommikul kõigil koju naiste ja laste juurde minna. Meeste juurde jõudsid murueide tütred. Nad tahtsid neile udumütsid ja kastekeerust kuuekesed valmistada. Kuulnud, kuidas kägu kurvalt kukkus ja linnuke leinalaulu laulis, käskisid murueide tütred meestel kurbuse kuusikusse ja leinamise lepikusse jätta, hobu ära ehtida ning teele asuda
tegelikkuses on midagi enamat kui eksisteerida vaid mõistuses. Sellega tõestas ta, et jumal on olemas, kuid seda ta tõestas ta ajal, mil inimeste nägemus asjast oli teistsugune kui tänapäeva inimestel. Kuid tänapäeval on inimesed rohkem matearlistlikud, sest neil on kindel seisukoht, et jumal kui kõike loojad pole olemas. Nende arvates päikesesüsteem on tekkinud gravitatsiooni toimel kosmolises tolmupilves, mitte, et nüüd ilus vennike kuskil vehib kättega ja maalib taeva ja maa ning muu galaktika. Kus juures olen kaalutlenud üht kui teist mõtted ning järeldan siiski, et midagi on, mis hoiab meid oma eluteel edasi nagu mingi vaikne sosina tuul kohiseb su kõrvast mööda ning ütleb: ,,Ära seda tee või ära sinna mine!" Paljud inimesed väidavad, et see on meie sisemine kõhutunne, mis hoiab meid sekeldustest eemale. Paljud arvavad, et see on jumala poolt
mereröövlina läks tülli oma laeva kapteniga ja pidi elama 4a üksikul saarel. Crusoe on õpetlik lugu inimese ja jumala vahekorrast. Crusoe oli saarel 28a. Crusoe sai karile sõitnud laevast tööriistad ja püssirohu. Ta leidis ka vilja, mille ta pani kasvama. Robinsonaad romaan, mis jutustab inimese hakkamasaamisest metsikus looduses. Jonathan Swift(1667 1745) Pärit Iirimaalt vaesunud vaimulikust perest. Sai hea hariduse tänu oma onule, kes oli mõjukas vennike. Tema kuulsaim teos on "Gulliveri reisid" - peetakse Robinson Crusoe paroodiaks. Filosoofiline satiir 18 saj Inglismaa elust. Esimene osa "Teekond Lilliputti" - kriitikat saab see, et need tegelased seal saarel on ka hingelt väikesed. II osa "teekond (hiiglaste juurde) seal on hiiglased hingelt suured ja Gulliver tunneb ennast väiksena. III osa ta jõuab Hiihnhmide juurde ja seal on ka jähuud. Esimesed on hobused..need käituvad nagu inimesed. Jähuud on siis inimeste asemel
Elas kord noormees nimega Juss. Juss oli hiljuti saanud 18 ja otsustas,et läheb ühele väiksele tripile. Plaanis teha siis väikse tripi ,mis kestab 7 päeva ja selle tulemusena tahab leida endale 7 mega uut ja vinged semu. Kogu Jussi teekond sai alguse Narvast. Esimesel päeval kui Juss oma uhke siksiga mõõda Narva külateid sõitis nägi ta tee ääres ühte vennikest tuterdamas. Juss tõmbas siksil pidurid plokki ja küsis: Et kes sina selline veel oled? Vennike vastas ää.. mina wä? Juss selle peale:Sina jah! Noormees vastas:Ma olen Valeeri. Juss küsis:Et millega sa siin tegeled? Valeeri selle peale: pudeleid korjan ,et saaksin väikse süstla täie herot osta.. See peale Juss kohkus ,hüppas autosse ja pani padavai minema. Teisel päeval Juss tegi väikse peatuse Võrus. Oli siis Juss just parajasti ühe seto poe juurde jõudnud ,kui äkitselt kuulis ,et kuskilt tuleb üks rämeda tümmiga BMW. Tuleb, siis see bemm Jussi kõrvale
Perekonnaloos on mõista, et nende pere oli pigem vaesem ning neid alandati selle tõttu, mis tuleb hästi välja luuletuses “Jõgeva ja Pedja vahel,” kus selgub ka see, et ta armastab loodust ja eriti lilli. Sõda mõjutas teda rängalt ning ta mõistis kogu seda hirmu ning vaimset vangistust. Tema jaoks oli sõda lihtsalt kõrgemate inimeste omavaheline rivaalitsemine, mille tõttu pidi kannatama kogu rahvas. Elu all on mõista, et tema jaoks on inimene kõigest vennike, sest meid mõjutab kõik muu. Elu algab ja kord ka paratamatult lõppeb 7. Lemmikluuletus: Minu lemmikluuletus on kindlasti “Tüli,” sest see on teema, mis läbib inimesi igapäevaselt ja ei ole kedagi, kes sellega kokku ei puutu. See on lühike ja konkreetne andes väga hästi edasi sõnumi, et inimeste omavaheline valesti mõistmine on tihtipeale algatus tühistele tülidele. Selle loo puhul räägivad inimesed lihtsalt
Tartusse ja Otepääle saadeti riideid ja mõõke, mis olid koos sakslaste verega. Tapetud sakslased jäeti põllule vedelema. Lühikeseks ajaks suudeti kogu Eestimaa enda kätte haarata ja vallutamatuks jäi ainult Tallinn. Hävitati kõik, mis meenutas ristiusku. Kaevati üles kristlikult maetud surnud ning põletati. Ristiusuveest pesti puhtaks endid ja oma hooned. Riiga saadeti sõnum: ,,Eestlased ei võta kunagi ristiusku, senikaua kui on elus veel üks aastavanune ja küünra pikkune vennike.’’ Õpiti kasutama ambu. 1223.a. piirasid sakslased jälle Viljandi ja eestlased sunniti ristiusku. Nüüd hakaksid koostööd tegema Pihkva ja Novgorod. Linnustesse paigutati vene väed. Koos venelastega üritati jällegi Tallinnat vallutada ja tagasiteel rüüstasid Harjumaa külasid. 1223.a. jõudis Tartu alla Novgorodi vürst Vjatsko 200 mehega, kes tahtis pärast võitu sakslaste üle Eestimaad omale. 1224.a. piirasid sakslased Tartu ja Vlatskole tehti ettepanek linnusest lahkuda, ta
silmnähtavalt „elusa“ elemendi, elavhõbeda, Hermese rooma nime Meruriuse järgi, mida meie seostame eelkõige kaubanduse ja rändamisega. Seda tõestavad arvukad hotellid, ühingud, ühendused ja muud sarnased , mis on ristitud Merkuuriks. (Fink, 2000) 1.2 Hermese järeltulijad Paljusid Kreeka vägevaid jumalaid ja jumalannasid ei ole kaheteistkümne olümplase kilda kunagi arvatud. Üks neist on vagur vennike, Paan. Ta oli sokusarvede ja –jalgadega väike habemega koletis, keda nähes kõik jumalad naerma puhkesid. Paan oli ürgne viljakusjumal ning lõbus metsavaim. (Graves, 2010) Pilt 1. Jumal Paan (2015) 4 Hermpahroditos oli imeilus Hermese ja Aphrotite poeg, kellesse armus palavalt allikanümf nimega Salmakis. (Graves, 2010) Pilt 2. Hermaphroditos (2015) 1
pärast kallasin veel vett peale ja nii kaks päeva järjest. Transpordist. Rongisõit on uskumatult odav. Näiteks 33 tunnine, 2150 kilomeetrine, loksumine Kolkatast Mumbaisse maksab Eesti rahas umbes 130 krooni! Ka takso ja riksahinnad on väga mõistlikud, kui jätkub viitsimist tingida. Mina selles väga osav ei ole. Lonely Planetis oli selge sõnaga öeldud, autoriksa lennujaamast lähiliinide rongijaama maksab 15 ruupiat. Riksamees kysis sada. Mina arvasin, et sada on liiga palju ja vennike oli nõus taksomeetri sisse lülitama. Siis ma võin ise veenduda, et hind on selline. Istusin masinasse, vana surus gaasi põhja ja andis tuld, aga ülla-ülla, taksomeetrit sisse ei lülitanud. Kui ma püüsin tema tähelepanu sellele juhtida siis tegi ta näo nagu ei kuuleks mind ja litsus ainult gaasi. Kohale jõudes, selle asemel, et selliga väitlema hakata, arvutasin hinna kroonidesse, mis tähendas et summa tundus ikka naeruväärselt väike ja maksin ära
Ema ja poeg vaatasid nõutult Jaani ja ema lõpuks küsis: ,,Leidsid sa, mida sa otsisid?" Jaan vaatas muigega eidele otsa ja vastas rahulolevalt: ,,Muidugi leidsin, saadana silmamuna oli juba poolel teel linna. Jooksis teine nagu vanakurat ise ajaks teda taga. Mind nähes proovis põllu peale joostes mind maha raputada, aga minu sõiduvahendiks olnud T-54 pole mingi papist poiss. Ajasin talle põllupeale järgi, kuni nägin et vennike enam ei suuda joosta ja tema viigipüksid hargivahelt värvi hakkasid muutma," irvitas Jaan, kes oli nüüdseks juba üpris lõbusas meeleolus ja jätkas, ,,jätsin truu ratsu seisma ja haarasin istme kõrvalt relva ja mõtlesin tol hetkel, et paneks talle mõne piraka ja viskaks siia samma kraavi, aga kahjuks või õnneks unustasin padrunid maha," sõnas Jaan kahetsusväärselt, tõusis püsti, võttis külmkapist vorstilati ning kapist saia ja hakkas endale õhtusöögiks võileibu tegema.
sealsamas muutus Linda kõrgeks kivisambaks. Mehed aga said koju jõudes aru et Lindat pole,ning röövimine on kindlasti tuuslari kätetöö. Ainult noorim poeg asus ema otsima,tänasida toimetusi ära viksa homse varna. Igal päeval omad ikkes,tunnil omad toimetused. Soome jõudes ehmatas Kalevipoeg niivõrd ühe kena neiu ära, et too langes sügavalle merre ja kunagi enam ei naasnud. Neiu vanemad aga istutasid suure tamme-mille hiljem pisike vennike,kes kotka tiiva alla elanud,maha raius.Tamme tüvest tehti vägev silda,ladvast tehti uhkeid laevu,tehti kalleid kaubalaevu,oksadest sai orjalaevu ja laastudesta lastelaevu. Tuuletarga juurde jõudes,ning tuuletarga käsilasi hävitades,ei leidnud Kalevipoeg oma kallist ema Lindat,ning lõpuks unenägu oli see mis andis Kalevipojale aru,et ema enam elavate seas pole. Tuuletark aga suikus surmaunne,vot nii tugev oli Kalevipoja vops.
Ivan Dmitrits Gromov Tema perekond oli kõik surnund. Ta ise oli töödanud mitmes erinevas kohas ning tal oli pidevalt kartus selleüle, et keegi tuleb teda kohe vahistama. Alati ringi kõndidest vaatas seljataha ja käitus imelikult ning pidevast kartusest läks lolliks ning ta pandi haigemajas suguhaigete palatisse kus ta hakkas inimesi tüütama ning lõpuks viidi ta üle palatisse nr 6. Talumees Nüri, täitsa arulage näoga, rasvas vennike kes oli kaotanud juba ammu mõtlemise. Päris täpselt ei olnud aru saada kudias ta sinna sattus. Postitöötaja Blondiin, kavala näoga postkontori sortija. Pole võimalik tekstist aru saada kudias ta täpselt sinna sattus, ilmselt läks lolliks nagu ka ülejäänud teised. Ragini mõtted mis väljendavad elule alistumise filosoofiat: ,,Harilik inimene ootab head või halba väljaspoolt, see on, kalessist või kabinetist, aga mõtlev olend iseeneselt."
Kuna kodus ei olnud tal millestki elada määrati ta haiglasse suguhaigete palatisse. Kuna ta aga hakkas teisi haigeid tülitama viidi ta peatselt Andrei Jefimõtsi korraldusel palat nr 6. · Juut Moisseika läks segaseks paarikümne aasta eest, kui ta mütsitöökoda maha põles · Postkontori sortija - pole teada millisel põhjusel ta täpsemalt haiglasse sattus. · Rasvunud talumees mõtlemisvõime kaotanud, arulageda näoga vennike Pikk kõhetu mees - Otsustades piinava, raiuva köha, kõhnuse ja põskede puna järgi algab tal peagi tiisikus. · Andrei Jefimõts Kuna ta külastas tihti palat nr 6 arvati, et ta on ära pööranud ja tema ametikohta ihaldanud Hobotov nägi selles oma võimalust. Tegelikkusele alistumise filosoofia: Ragini arvates peitub inimese mugavus ja rahulolu temas eneses, mitte väljaspool inimest.
Rapla Täiskasvanute Gümnaasium AJARONGIGA PAADREMAALT MÄRJAMAALE HARRI JÕGISALU Uurimistöö Autor: ..... ........ Juhendaja: ..... .... Rapla 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS ...........................................................................................................3 1. ELULUGU ................................................................................................................5 1.1. Lapsepõlvekodu...................................................................................................5 1.2. Lapsepõlv............................................................................................................6 1.2.1 Kooliaeg........................................................................................................6 1.3 Sõja-aastad........................
aidata,piksevälj lõi tuuslarisse ja sealsamas muutus Linda kõrgeks kivisambaks. Mehed aga said koju jõudes aru et Lindat pole,ning röövimine on kindlasti tuuslari kätetöö. Ainult noorim poeg asus ema otsima,tänasida toimetusi ära viksa homse varna. Igal päeval omad ikkes,tunnil omad toimetused. Soome jõudes ehmatas Kalevipoeg niivõrd ühe kena neiu ära, et too langes sügavalle merre ja kunagi enam ei naasnud. Neiu vanemad aga istutasid suure tamme-mille hiljem pisike vennike,kes kotka tiiva alla elanud,maha raius.Tamme tüvest tehti vägev silda,ladvast tehti uhkeid laevu,tehti kalleid kaubalaevu,oksadest sai orjalaevu ja laastudesta lastelaevu. Tuuletarga juurde jõudes,ning tuuletarga käsilasi hävitades,ei leidnud Kalevipoeg oma kallist ema Lindat,ning lõpuks unenägu oli see mis andis Kalevipojale aru,et ema enam elavate seas pole. Tuuletark aga suikus surmaunne,vot nii tugev oli Kalevipoja vops.
säras. Jaanus hakkas temasuguste jõmpsikate jultumusega habeme, nina ja roostetanud kübara kaudu selle näo silmi otsima. Asjatu töö. Kõik valge habe, ninapuna ja kübararooste. Poiss otsis, vahtis vahel mujale ja hakkas jälle otsima. Korraga tundis ta, et miski asi nagu Taara piksenool tema jalge vahele raksatas, ning üks hele hääl hüüdis: «Such', Tarapita, such'!» ja kõle must kogu müksas pea nii tormiliselt meie sõbra sülle, et ta vennike tagurpidi üle laua-hunniku lendas. Vali naerulagin kahest heledast kõrist tõusis seepeale sealsamas ligidal ja lossihärra lapsed, kümneaastane poiss ja pisut noorem tüdruk, tõttasid õnnetuspaigale. Siin sirgus meie noormees parajasti püsti ja märkas, mis temaga oli sündinud. Ta pilk langes esiti pahaselt suure koera Tarapita peale, kes oma isanda käsul nii harimata viisil ratast oli püüdnud. Koer ei näinud oma
Bill Rogers Käitumine klassiruumis Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat 1 Sisukord Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ 4 Autorist 5 Teemad 6 Tänuavaldused 7 ...
ja õrnust. Mida ligemale preester jõudis, seda nähtavamaks, selgemaks ja kiirgavamaks see naeratus muutus. Õnnetu oleks nagu tervitusega oma päästjat vastu võtnud. Aga kui hobueesel häbipostile nii ligidale jõudis, et ratsutaja võis süüaluse ära tunda, lõi preester silmad maha, pöördus järsku ümber, andis hobuees-lile kannuseid. Paistis, et ta kiirustab vältima alandavaid palveid, ega taha sugugi, et üks vennike säärases olekus teda teretab ja ära tunneb. See preester oli ülemdiakon Claude Frollo. Pilv Quasimodo näol tumenes veel enam. Vahel ilmus sinna küll ka naeratus, aga see oli täis kibedust, lootusetust, sügavat nukrust. Aeg kadus. Vähemalt poolteist tundi oli Quasimodo juba seal püsinud vaevatuna, häbistatuna, teotatuna, peaaegu kividega surnuks pillutuna. Äkki raputas ta uuesti oma köidikuid ja nii meeleheitliku ägedusega, et kogu ehitus värises