Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"veetransport" - 85 õppematerjali

veetransport on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul.
thumbnail
3
docx

Laevandus ehk veetransport

Laevandus ehk veetransport Laevandus on vanimaid transpordiliike, mis jaguneb merelaevanduseks ja siseveekogude laevanduseks. Kaubavedu merel hõlmab eri vorme, näiteks liinilaevandust ja tramplaevandust. Tramplaevandus on merevedude teostamine prahilaevadega ja liinilaevandus on kaupade merevedude korraldusviis kindlal marsruudil ning kindla sõidugraafiku alusel kaupu vedavate laevadega ehk liinilaevadega Veetransport muutub ebapraktiliseks kui transporditakse kiiresti riknevaid kaupu. Selle eeliseks on, et on võimalik transportida väikse kuluga suuri koormaid, näiteks sütt, kütust ja põllusaaduseid 90% maailma kaubavahetusest toimub tänu veetranspordile Maailma suurimaid laevad on konteinerlaevad ja tankerid. Tänapäeva konteinerlaevad on umbes 400m pikkused ja võivad pardale võtta 16 000 ­ 18 000 konteinerit. Suurimate tankerite kandevõime ulatub üle poole miljoni tonni. Üks

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Transpordiliigid

__ Pole võimalik korraldada vedusid uksest-ukseni Vajadus täiendava transpordiliigi järele Mägistel aladel on raske korraldada kaubavedu kõrged terminalikulud · MAANTEETRANSPORT: + ökonoomsem kui rongitransport Kauba saab vedada lähetajalt saajale ilma vahepealsete ümberlaadimisteta-uksest ukseni teenus marsruutide optimeerimise võimalus __ suhteliselt kõrged veotariifid ja väike veovõime . · VEETRANSPORT: + on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul väikese kütusekulu tõttu Väga suurte veomahtude puhul võib veetransport olla raudteetranspordist kolm korda odavam JKHK Regita Eesmaa LM31 __ aeglane ja lühike navigatsiooniaeg Sadamate ja muu infrastruktuuri vajadus teeb veetranspordi kalliks Karmid pakkimisnõuded võivad tuua kaasa ebamugavusi · ÕHUTRANSPORT: +

Logistika → Logistika
120 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Industriaalühiskond

omanik pidas tööaja arvestust tööline pidi kasutama tööaega otstarbekalt töötegemine pidi olema võimalikult ratsionaalne olid kasutusele võetud uued tehnoloogiad peamiseks sissetulekuallikaks muutus palgatöö Raudteede areng ­ algul vedur kaevanduses, esimene raudteeliin (6 km) 1825 Inglismaal Raudtee soodustas tööstuse arengut ja avardas inimeste liikumisvõimalusi Raudteede ümbrusse kerkisid asulad ja tööstusettevõtted Veetransport ­ aurulaeva areng: sõukruvi ja raudlaevad Kanalite ehitamine 19.saj teisel poolel leiutasid Diesel ja Benz diisel ja bensiinimootori Patarei ­ Alessandro Volta Elektrigeneraator ja mootor ­ Michael Faraday Elektripirn ­ Thomas Alva Edison Elektriahi ­ Carl Wilhem Siemens Röntgenitoru ­ Wilhem Conrad Röntgen Telegraaf ­ Samuel Morse Telefon ­ Alexander Graham Bell Tekkisid uued sotsiaalsed kihid Suurenes tööliste osa elanikkonnas

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Logistika eksam

on asjaolus, et kauba saab vedada lähetajalt saajale ilma vahepealsete ümberlaadimisteta. Autotransport jääb kiiruses alla ainult lennutranspordile, kuid lühikestel vahemaadel ka mitte, 3 kuna lennutranspordil on summaarne aeg suur (lennujaamani jõudmine ja kauba mitmekordne peale- ja mahalaadiminedudel. Ta on äärmiselt paindlik aja ja marsruudi poolest. 15. Veetransport (sh. eelised, puudused, järeldused). [10 p.] Veetransport tegeleb nafta, teravilja, liiva, söe, kruusa, metsamaterjali ja teiste hästi säilivate ning odavate masstoodetega. Ta on odavaim, kuid aeglaseim transpordiliik. Veetranspordi puhul võib eristada:  meretransporti;  siseveekogude (jõe-, järve-) transporti. Meretransport - ligikaudu 90% rahvusvahelistest kaubavedudest maailmas toimub meritsi.

Logistika → Logistika
87 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Maanteetransport

riigi sees, siis see on odav transport. Maanteetranspordi veotariifid(2) Tavaliselt, kui on palju kaupa, veotariifid arvestatakse tonn-kilomeetridega (eur/t-km) või tonnidega (eur/t). Kui ei ole palju kaupa, siis veotariifid arvastatakse sellest, et kui kaugel on vaja vedada kaup. Siin arvestatakse kilomeetridega (eur/km). Veotariifide võrdlus teiste transpordiliikidega Raudteetranspordi veotariifid on madalad. Nad on odavad ainult pikkadel vahemaadel Veetransport on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul väikese kütusekulu tõttu. Väga suurte veomahtude puhul võib veetransport olla raudteetranspordist kolm korda odavam. Õhutransport on kõige kallim transpordiliik, ainuüksi lennuvälja rajamine ja korrashoidmine nõuab väga suuri kulutusi. Veetakse peamiselt kergeid ja kiiresti riknevaid kaupu, siis ka seda, mida on vaja kiiresti toimetafa kohale. Näide veotariifidest Kasutatud kirjandus http://et

Logistika → Baaslogistika
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Säästlik tarbimine

Jangtse võib lähikümnenditel maakaartidelt üldse kaduda. · Eestis tekitatakse igas kodupidamises keskmiselt 425 kg olmejäätmeid, see on 5 konteineritäit aastas. Sellest üle 60% on pakend, niisis veame rohkesti jäätmeid iga päev endaga poest koju kaasa. Transpordivõimalused: Transpordisüsteem peab olema võimalikult ohutu ning koormama võimalikult vähe meid ümbritsevat keskkonda. (Ühistransport, kergliiklus, raudtee- ja veetransport on suhteliselt keskkonnasäästlikud) · Õhutransport- väga kõrge energiakulu ja otsene mõju osoonikihi hõrenemisele, müra, mitmesuguste lennuväljadel kasutatavate kemikaalide pääsemine pinnasesse ja põhjavette. · Veetransport- Laevateede ja sadamate ehitamine, jää lõhkumine, õnnetused ohtlike veostega, suured kruiisi ja reisilaevad.

Majandus → Majandus
53 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Geo küsimused

Keskusi omakorda ümbritsevad turualad, mis muude mõjutajate puudumisel oleksid kuusnurkse kujuga ja moodustaksid mesilaskärge meenutava süsteemi. 14.transpordi liigid nende iseloomustus A) auto-e maantee transport. B) raudtee transport. C)veetransport. D)õhutransport. E)torutransport A) Autotransport on kõige maugavam transpordiliik selles mõttes, et võimaldab inimesi ja kaupu vedada ,,uksest ukseni". Kui kaupade veol on kõige olulisemal kohal veetransport, siis reisijateveo mahust (sõitjakäibest) moodustab autotransport 80%. Paljudele eelistele vaatamata on autotranspordil ka mitmeid puudusi. * efektiivseks tööks on vaja häid teid, tihedaid teenindusvõrgustikke (bensiini ja remonditöökodasi). *Autotranspordiga saab vedada küllaldki väikseid kaubakoguseid. *on kütuse pärast kallimaid transpordiliike. *Autotransport on 1 enim keskkonda saastav transpordiliike.

Geograafia → Geograafia
59 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Industriaalühiskonna palgejooni

vajalike tarbekaupadega. Industrialiseerimine tõi omakorda kaasa põhjalikud muudatused mitte ainult tootmises, vaid ka teistes ühiskonnaelu sfäärides - põllumajanduses, olmes, vaimuelus ja moraalis. TRANSPORDI ARENG · Industriaalühiskonna kujunemisele aitas kaasa transpordi, eriti raudtee areng. · Esialgu kasutati vedurit. · kaevandustes. 1825. a. ehitati esimene raudteeliin Inglismaal. · Raudteede kõrval etendas olulist rolli ka veetransport. Raudteed soodustasid tööstuse arengut ning avardasid oluliselt inimeste liikumisvõimalust. Raudteedest sai industriaalühiskonna transpordisüsteemi keskne osa, mille abil oli võimalik toorainet ja valmistoodangut vajalikesse kohtadesse vedada. Olulist rolli etendas ka veetransport. aerulaevanduse kiire areng, sõukruvi kasutuselevõtmine ja raudlaevade ehitamine võimaldasid hakata ühendust pidama peaaegu iga maailma piirkonnaga. Sellega käis kaasas ka ulatuslik kanalite ehitamine. 19

Ajalugu → Ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Kergetööstus

Raudtee ehitus on kallis- tulus ainult pikkade vahemaade ja suurte veoste korral ( mlj. t /a) Põhja riikides 100 km kohta 4-13 km raudteid Lõuna riikides 100 km kohta 0,1 km raudteid Raudteetransport Tulemuslikult toimib vaid koos teiste transportidega Tööviljakus on kõrge, vedude omahind madal Pikad kaubaveod või kuni 1000 km reisijateveod Prantsuse kiirrong TGV sõidab kiirusega 300 km/h, hõljukrongid kiireimad ( max kiirus 431 km/h) Veetransport (mere- ja siseveetransport) Jaotatakse 1) ranna ­ 2) välislaevanduseks Mereteedel piiramatu läbilaskevõime, laevadel suur mahutavus, väike kütusekulu 2/3 maailma kaubavedudest meritsi ­ keskmine kaugus 5000km Sõltuv suurte veosekoguste koondamisest, looduslikest tingimustest Veetransport Atlandi ookeanis pool merelaevanduse veostest, 2/3 sadamatest Põhja riikide sadamad universaalsed, Lõuna riikidel spetsialiseeritud Rohkem kui 1/3 laevadest

Geograafia → Geograafia
126 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Austraalia

tõusnud. · 2003.aastalkülastasriiki 4,35miljonit turisti. · Külastajatepeamisedsihtkohadon lisaksSydneyleka aborigeenidepühamägiUluru (AyersRock) ja Kakadu- rahvuspark · Külastamiseks on parim aeg märtsist novembrini, sest turismi tipphooaeg on detsembrist veebruarini. Jõulud ja lihavõtted on eriti tihedad; paljud äriinimesed puhkavad sel ajal. Transport riigis: · Bussitransport · Autoliiklus · Veetransport · Raudteetransport · Lennutransport Majutus, ööbimine: · Reserveerimiskeskused · Hotellid · Motellid · Puhkekülad · Maaturismikeskused · Külalistemajad Vaatamisväärsused: · Melboourne Observation Deck- kõrgeim büroohoone lõunapoolkeral 253 meetri kõrgune. · Sydney ooperimaja ­ selle taga laiub Sydney kuningriigi Botaanikaaed · Tarongo zoo- peetakse teiseks maailma kaunimaks loomaaiaks.

Geograafia → Geograafia
12 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Geograafilise asendi, loodusressurside, rahvastiku ja kultuuri mõju majanduse arengule

Geograafilise asendi, loodusressurside, rahvastiku ja kultuuri mõju majanduse arengule Jaotatud kolmeks osaks: -Majandusgeograafiline asend -Loodusgeograafiline asend -Poliitgeograafiline asend Geograafiline asend - väga tähtis mõju on vee (ookean, meri) lähedusel, sest suur osa kaubandusest toimub vee abil. Vee puudumisel väheneb kaubanduslik aspekt. -veetransport on odavam, kui maismaal Loodusressursid -Taastumatud ja taastuvad- mõjutavad riigi rikkust -Taastumatud: teemantid, nafta, kivisüsi, mets -Taastuvad: vesi, muld, loomad Kliima -Suurim mõju majandusele -Mõjutab maa viljakust, vett, sademeid, maavarasid, jne Loodus -Mäed: looduslikud takistused, blokeerivaid otse teid, vähe loodusressursse -Kõrbed: samuti looduslik takistus, vähe ressursse, hõredalt asustatud -Vesi: takistaja, kuid enamjaolt ka abistaja, kalandus, vee- teed Rahvastik -7.6 billionit inimest -Jaotunud ebaühtlaselt (nt: India, Hiina) Rahvastik (negat...

Geograafia → Geograafia
8 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Logistika erialane kogumaterjal

Juurdepääs peaaegu igasse kohta ja ökonoomsus väikeste kaubasaadetiste puhul toovad kasu nii ostjale kui müüjale. Autotranspordil on ka marsruutide optimeerimise võimalus. Kuid autotranspordi puudused on suhteliselt kõrged veotariifid ja väike veovõime. Autotranspordi puhul on kauba saatmiseks kaks võimalust: täiskoormad ja osakoormad. Täiskoormad liiguvad ühe kliendi saadetisega, osakoormad erinevate klientide saadetistega. Veetransport on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul väikese kütusekulu tõttu. Suhtelise aegluse tõttu sobib ta veeteede läheduses asuvatele saatjatele. Laadimistööd võtavad palju aega. Väga suurte veomahtude puhul võib veetransport olla raudteetranspordist kolm korda odavam. Veetransport on aeglane ja tal on lühike navigatsiooniaeg. Sadamate ja muu infrastruktuuri vajadus teeb veetranspordi kalliks. Karmid pakkimisnõuded võivad tuua kaasa ebamugavusi

Logistika → Logistika
201 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Veondus - Raudtee

Getter Anett Arro Jane Floren 9a VEONDUS EHK TRANTSPORT Kaubavedu Reisjate vedu Torutransport e. torujuhtme Maismaa transport transport Veetransport Õhutransport e. laevandus e. lennundus Raudtee Maantee- Jõe- Mere- -transport transport transport transport Raudteetranspordisüsteem Eestis on umbes 1200 km pikkune ja raudteeliinidest 900 km on avalikuks kasutamiseks. Raudtee peamine omanik on riik ning seda reguleerib Eesti Raudteeinspektsioon. Raudteetransport Eestis sai alguse 1870

Geograafia → Geograafia
11 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Saksamaa Liitvabariik

­ Tasane pinnamood põhja ja keskosas soodustab põllumajanduse arengut ­ Saksamaa on põllumajandus toodangu poolest euroopa liidus kolmandal kohal Metsamajandus: ­ 32% kaetud metsaga ­ Peamised puuliigid: kuusk mänd lehis ­ Hoolitsetakse ka metsade järelkasvu eest Hooldusraie Istutamine Maaparandus Transport ­ Infrastruktuur: ~625 tuhat km maanteid ~30 tuhat km raudteid ~15 tuhat km elektrifitseerituid raudteid ~8 tuhat km siseveeteid ­ Veetransport: 31 suuremat sadamat 5051 siseveelaeva 844 suuremat laeva ­ Õhutransport: 541 mitterahvusvahelist lennujaama 13 rahvusvahelist lennujaama Loodus Asub parasvöötme merelises kliimas Paikneb lehtmetsa vööndis Niiske kliima tõttu suured veevarud Kolmandik riigi pindalast on tasane Vähe järvi ja palju jõgesid Suurim ja tähtsaim jõgi on Doonau Suurim järv Bodeni järv Sademeid 500mm aastas Vegetatsiooni periood kestab 10 kuud

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tööstuslik pööre

Varsti hakkas toimuma ka suur transpordi areng, eelkõige raudteede. 19.sajandi algul edukalt katsetatud vedurit kasutati esialgu kaevandustest söe vedamiseks. Rajati esimene raudteeliin(6km) Inglismaal. Raudteed soodustasid tööstuse arengut ning avardasid oluliselt inimeste liikumisvõimalusi. Raudteede abil oli võimalik toorainet ja valmistoodangut vajalikesse kohtadesse vedada. Raudteede ümber kerkisid asulad ja tööstusettevõtted. Raudteede kõrval etendas ka olulist rolli veetransport. Aurulaevanduse kiire areng ,sõukruvi kasutuselevõtmine ja raudlaevade ehitamine võimaldas hakata ühendust pidama peaaegu iga maailma piirkonnaga. Industriaalühiskonnas hakati laialdaselt kasutama elektrit. Esimesena leiutas itaallane patarei, siis leiutati elektrigeneraator, mis võimaldas elektrit toota juba suurtes kogustes ning hiljem leiutati ka elektrimootor. Elektri kui uue energiaallika rakendamisel kujunes murranguliseks elektrijuhtmete

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Ajalugu KT küsimused ja vasrused

1)Tööstusliku pöörde eelistused on 1. raha 2.inimesed 3.masinate kasutusele võtt. 2)Tööstuslik pööre sai alguse inglismaalt, sest 1. Söe kaevandus 2.Ketrus ja kudumismasina leiutamine 3. Feotaalsete takistuste puudumine. 3)Auruajastu leiutised 1.aurik 2.aururong 3.aurumasin 4)Muutused põllumajanduses 1.uued maaharidusviisid ja põllukultuurid 2.raudader 3. külvi ja viljaplaksu mais 5)Tööstusliku pöörde tagajärjed 1.käsitöö asendumine masinatega 2.töö puudus 3.elujärje purunemine 4.suurenes sööviljakus 5.alandas kaupade hindu 6)Transpordi areng 1.söe vedamine 2.leitati raudtee võrgustik 3.raudtee ümber kerkisid asulad ja tööstuettevõtted 4.veetransport 5.leiutadi diisel- ja bensiinimootor. 7)Elektriga seotud leiutised 1.elektrijuhtmed 2.patarei 3.elektrigeneraator 4.elektrimootor 5.elektrilamp 6.elektrikoorohi 7.elektriline võidukäik 8. elektri telegramm 8) Elu linnas 1.Linnad muutusid 2.elutingimused paranesid 3.paranemine linnaelus 4.ko...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ehituses kasutatavad masinad ja väikeseadmed

8 Kokkuvõte lk.9 Kasutatud allikas lk.10 Ehitusmasinate ülevaade Ehitusmasinad jagunevad nelja peamisse rühma: - Üld- ja eriotstarbelised masinad - Üldotstarbelised ehitusmasinad - Spetsialiseeritud ehitusmasinad - Käsimasinad Üld- ja eriotstarbelised masinad: Veoautod, haagised ja poolhaagised, traktorid ja vedukid, eriotstarbelised treilerid ja haagised, õhutransport, veetransport, pidevtranspordivahendid. Üldotstarbelised ehitusmasinad: Tõstemasinad, mullatöömasinad, vaiatöömasinad ja -seadmed, betooni- ja raudbetoonitööde masinad, viimistlus-ja katusekattetööde masinad. Spetsialiseeritud ehitusmasinad: Pinnavee alandamise masinad ja seadmed, montaazimasinad korruste tõstmise meetodil, raudtee-ehitusmasinad, tunnelehituse masinad, magsitraaltorujuhtmete masinad, kanaliehitusmasinad, rekonstruktsioonitööde masinad, teedeehitusmasinad, need jagunevad omakorda

Ehitus → Ehitus
60 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Keskkond

Abiootilised tegurid: päikesevalgus,temperatuur,sademed,tuul,pH,toiteainete sisaldus,tuli,rõhk,veereziim. Biootilised tegurid: sümbioos,kommensalism,parasitsm,kisklus,fütograafia,konkurents. Antropogeensed: keskkonna saastatus, metsade hävimine, soode kuivendamine, võõrliikide sissetoomine. Sümbioos + - Kommensalism + 0 Parasitism + - Kisklus + - Herbifooria + - Konkurents - - Omnivooria- segatoiduline. Populatsioon- ühisel territooriumil samal ajal elavad ühe liigi isendid. Nt sama tiigi karpkalad saavad anda järglasi vaid omavahel. Nt jugapuud Hiiumaal, euroopa naarits Hiiumaal. Ökosüsteem- isereguleeruv süsteem, millesse kuuluvate populatsioonide koosseis ja arvukus on pikema aja jooksul stabiilne. Ökoloogiline taaskaal- kui populatsioonide arvukus püsib pikemat aega stabiilse...

Bioloogia → Bioloogia
15 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Industriaalühiskonna kujunemine

Peamiseks kütuseks muutus kivisüsi,1800 leiutas A.Volta valmistas patarei ja aku, M,Faraday valmistas elektrigeneraatori ja hiljam ka elektrimootori, 1879 valmistas T.Edison elektrilambi INGLISMAA Tööstuslik pööre algab ÜK-s ÜK kiire maj. Arengu põhjused 17.saj kod.rev kõrvaldas feod takistused Maavarade rohkus, juhtuv riik ülemerekaubanduses ÜK oi saareriik, mis jäi kõrvale suurtest sõjalistest konflikidest Unioon Sotimaaga, tollivaba maja.piirkond Puudus pärisorjus Heal tasemel veetransport Muutused toimuvad esimesena söe ja tekstiilitööstuses, veepumbad, ohutu kaevurilamp, puitseadmes asendati metallist masinatega Ketrus ja kudumismasinate leiutamine Söetoodang kasvas kolm korda, rauatoodang 4 korda , puuvillatoodang 8 korda ,terast toodeti 1880 1,3 mln tonni , euroopas 1,5 tonni Elanikkond kasvas 1750, 1881 7,4 mln-ilt 29,7 mln-ni INDUSTRIAALÜHISKONNA TEKE Masinatootmine muutus valitsevaks 19.saj keskel, st kujunes industriaalühiskond

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Riigid globaliseeruvas maailmas

HDI 2. Iseloomusta teedevõrku ( raudteed, maanteed) antud riigis Sisevedudes on olulised raudteed ja autoveondus, kuna teisi transpordivahendeid ei ole võimalik kasutada. Autotranspordi jaoks on teedevõrk tihe Atlandi ookeani ääres. Suuremaid maanteid ei ole eriti palju. Raudteid on riigis küllaltki palju, võrreldes teiste naaberriikidega. Tšiili, Paraguay ja Boliiviaga on Argentinal hea raudteeühendus. 3. Kas ja kuidas on arenenud veetransport a. Siseveeteed( jõed, kanalid), milleks kasutatakse? Jõetranspordil on mõnedes kohtades eluliselt tähtis osa sisetranspordist. Mõnedes kohtades pole jõetransporti vajagi. Kanalitega on ühendatud. b. Meretransport- suuremad sadamad, kas neid kasutatakse transiitvedudeks või riigisisesteks vedudeks Transiitvedudeks c. Kopeeri siis riigi kaart ja kanna suuremad sadamad riigi kaardile 4

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Lõuna-Korea arengutase

Maagaas: 5,237 miljonit USA dollarit; sealhulgas Katarist 26% ja Omaanist 19% 4. Naftasaadused: 4,650 miljonit USA dollarit; sealhulgas Araabia Ühendemiraatidest 20% ja Kuveidist 13% 5. Automaatika, optika: 3,040 miljonit USA dollarit; sealhulgas USA-st 21% ja Jaapanist 15 % Transport · Teed Lõuna-Koreas · Lõuna-Korea kiirteed · Autotransport Lõuna-Koreas · Raudteetransport Lõuna-Koreas · Veetransport Lõuna-Koreas Riigieelarve Riigieelarve maht on 118,1 miljardit dollarit. Rahaühik Lõuna-Korea rahaühik on von (KRW) ( ). 1 USA dollar on 1251,09 voni (2002).

Geograafia → Geograafia
23 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Geograafia KT teemal 9.

2. 1) argiteenus 2) perioodilised teenused, mida vajatakse teatava ajavahemiku tagant ja mida osutavad juuksurisalongid ujulad turud jt ettevõtted, mis kujunevad tasuvaiks kui nende teeninduspiirkonnas elab vähemalt mõnituhat elanikku 3) episoodilised teenused 4) harva kasutatavad teenindusettevõtted 5) eriteenused 3. Aautotransport on kõige mugavam transpordiliik selles mõttes, et võimaldab inimesi või kaupu vedada uksest ukseni. Kui kaupade veol on kõige olulisemal kohal veetransport siis reisijateveo mahust (sõitjakäibest) moodustab autotransport 80%. Aautotransport on 20. sajandi transpordiliik, sest see tekkis sajandi algul kui maailmas oli vaid mõni tuhat autot ning on seejärel olnud üks kõige kiiremini arenenud majandusharu. Autotööstus tarbib mitmeid ressursse rohkem kui ükski teine tööstusharu,samuti on see kaasa toonud mitmete majandusharude arengu. logistika ­ eesmark on tagada veoste viimine täpselt vajalikul ajal minimaalsete

Geograafia → Geoloogia
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

GEOGRAAFIA KT: TEENINDUS

Üleeuroopaline transpordivõrgustik on oluline ka Euroopa Liidu ühtse siseturu jaoks. Transpordiga seotud keskkonnaprobleemid: 1) CO jt kasvuhoonegaaside tekitamine autode, busside poolt 2) müra (kõik transpordiliigid) 3) veereostus (laevad, naftatankerid, torujuhtmed) Eestis toimub põhiosa reisijate- ja kaubaveost autotranspordiga Autostumine on üks riigi arengutaseme näitajaid Transiitvedude transpordiliigid: 1) raudteetransport 2) maanteetransport 3) veetransport (eelkõige just mere kaudu) Kaubasadamad Eestis: 1) Muuga (see on ka suurim ja moodsaim) 2) Paldiski 3) Sillamäe Praamisadamad, mis ühendavad mandit Muhuga: Virtsu-Kuivastu Praamisadamad, mis ühendavad mandrit Hiiumaaga: Rohuküla- Heltermaa Muhult Saaremaale pääseb põhimaantee kaudu Õhutransporti kasutatakse inimeste, posti ning kiiresti riknevate ja kallite kaupade veoks

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
7
doc

San Marino

6. TÖÖSTUSE ARENG San Marino ainsaks tooraineks on ehituskivi. Tööstusharudest on esindatud: tekstiilitööstus, keraamika, elektroonikatööstus ja toiduainetööstus(juust, vein). Enamus vaja minevatest tööstustoodetest imporditakse, eksportkaubaks läheb juust, vein ning elektroonika. 7. TRANSPORDI ISELOOMUSTUS Infrastruktuuri areng on tagasihoidlik, sest riik ise on väike ja enamus transpordist käib autotranspordina, sest muud transpordiliigid (nagu veetransport ning õhutransport) ei ole võimaldatud/võimalikud, raudteeühendus ei ole välja kujunenud, sest ei tunta selleks vajadust. Riigil on hästi väljakujunenud maanteede võrgustik, mis on enamalt jaolt kõik asfalteeritud, teede kogupikkuseks arvestatakse ~220km, San Marino sõltub suuresti oma ainsast naaberriigist Itaaliast. 5 8. TURISMI ISELOOMUSTUS. San Marino peamiseks SKT allikaks ongi turism(50%!)

Geograafia → Geograafia
11 allalaadimist
thumbnail
2
odt

majandusgeograafia ja transport

Sissejuhatus majandusgeograafiasse Mida uurib majandusgeograafia? · Majandusgeograafia uurib majanduse toimimist ruumist, st kuidas majandamine sõltub selle ruumi "asendist", loodusoludest, inimeste iseärasustest. · Majanduse paigutustegurid ­ tingimused, mis mõjutavad majandusharude ja ettevõtte paigutust ehk majandusgeograafilist arengut. · Majanduse spetsialiseerumine ­ mõne tootmisharu või toote eelisarendamine mingis riigis lähtudes looduslikest eeldustest ja inimresurssidest. · Import ­ on kasulikum, kui tootims- ja veokulud kokku jäävad väiksemaks, kui kohapeal tootes. · Geograafiline tööjaotus ­ otstarbekas kaupade tootmine ja vahetamise ruumiline korraldus (riikide vahel, riigisiseselt jne) · Geograafilise tööjaotuse aluseks on loodusvarad, loodusolud, kapital, tööjõud. Majandusharud 1. Hankiv majandus ­ looduslikud tegurid; põllumajandus, kalandus, metsandus, jahindus. 2. Töötl...

Geograafia → Geograafia
34 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Transpordisüsteemide arengust ja selle mõjust maailma majandusele 21.sajandil

Ennem autööstuse arengut kasutati veoste tegemiseks hobuseid , eesleis ja kaameleid, veekogude ületamiseks paate ja laevu. Transpordi tehnika areng oli väga oluline tegur 20. sajandil majandusele maailmas. Viimase paarikümne aastajooksul on eriti kasvanud auto-, õhu-, ja torujuhtmetransport. Autotransport hakkas arenema 20. sajandi alguses ning oli üks kiireima arenguga majandusharusid. Ükas vanimaid transpordiliike on veetransport ehk laevandus, aja ja kütuse säästmiseks meretransporsid on rajatud 1869.aastal avatud Suessi kanal ja 1914.aastal avatud Panama kanal. Noorim transpordiliik lennundus ehk õhutransport jaguneb tsiviil,- ja sõjaväelennunduseks. Pöördeliseks sammuks lennunduses kujunes reaktiivmootorite laialdane rakendamine ka tsiviillennukitel 20.sajandi keskpaigast. Nafta ja gaaside ökonoomseks ümberpaigutamiseks kasutatakse sageli torujuhtmetransporti, maailma esimene torujuhe ehitati 1860 aastal.

Geograafia → Geograafia
16 allalaadimist
thumbnail
8
docx

ALUMIINIUM JA SELLE KASUTAMINE

Lisab tugevust ja parandab levimust. ● Magneesium oluliselt suurendab tugevust, ilma et väheneks plastilisus. ● Vask tugevdab sulamid, maksimaalne jäigastumine on saavutatav, kui vase sisaldus on 4-6%. Alumiiniumi ja selle sulamite kasutamine Praegu alumiiniumi ja selle sulameid kasutatakse peaaegu kasaegse tehnoloogia valdkondades. Peamised alumiiniumi ja selle sulamite tarbijas on lennundus- ja autotööstus, raudtee- ja veetransport, masinaehitus, elektrotehnika ja aparatuur, tööstus- ja tsiviilehitused, keemiatööstus, tarbekaupade tootmine. Enamikul alumiiniumi sulamitel on kõrge korrosioonikindlus loomulikus atmosfääris, merevees, soola lahustes ja enamikus toiduainetes. Konstruktsioone alumiiniumist sageli kasutatakse mereveega töötamisega. Päästepaate, laevu ja praame ehitatakse alumiiniumist alates 1930. aastast. Allumiiniumist tehakse ka maaalsed torud. Aastal 1951. Alaskas ehitati 2,9 km pikka toru

Keemia → Keemia
4 allalaadimist
thumbnail
33
pdf

NEPAL

NEPAL Kuusalu Keskkool Annaliisa Ande Adler 11. klass ÜLDANDMED Kontinent: Aasia Ajavöönd: GTM +5,45 Pindala: 147 181km² Rahvaarv: 29,384,297 (juuli 2017) Pealinn: Kathmandu (1,183 mln inimest) Riigikeel: nepali keel Rahaühik: ruupia GEOGRAAFILINE ASEND Lõuna-Aasias Naaberriigid: Hiina ja India Koordinaadid: 28° N, 84° E Puudub merepiir PINNAMOOD Keskmine kõrgus merepinnast on maailma maade seas kõige suurem. Dzomolungma mägi, mille kõige kõrgem punkt on 8848m merepinnast Madalaim punkt merepinnast on 70m. KLIIMA Mussoonkliima Riigi põhjaosas on jahedad suved ja karmid talved Riigi lõunaosas on lähistroopilised suved ja pehmed talved SADEMED Sademete hulk piirkonniti väga erinev. Keskmine sademete hulk üldlõikes 1500-2500mm. LOODUSVARAD Kvarts Vesi Puit Vask Koobalt Rauamaak TAIMED Orhideed Kuldne Michelia Jatamansi Serpentina Himaalaja jugapuu LOOMAD ...

Geograafia → Geograafia
1 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Kuidas mõjutas tööstuslik pööre inimeste igapäevaelu?

hiljem juba põhimõtteliselt kõige vedamiseks. Esimene raudtee rajati inglismaale, kust ka tööstusrevolutsioon alguse sai. Raudteede ehitamine mõjutas oluliselt ka inimeste liikumisvõimalusi. Sellest sai industriaalühiskonna üks tähtsamaid lülisid, kuna rongiga oli võimalik toorainet ja toodangut vedada üsna suurtes kogustes. Raudteede ümber kerkisid uued asulad ja erinevad tööstusettevõtted. 19. sajandil hakkas arenema ka veetransport. Aurulaevade tekkega sai võimalikuks peaaegu iga maailma piirakonnaga ühendust pidada. Mina arvan, et transpordi areng mõjutas inimesi ainult positiivselt. Nüüd tekkisid võimalused oma silmaringi avardamiseks ja pikkade vahemaade läbimiseks. Reisidele kulunud aeg vähenes rohkem kui poole võrra, mis tähendab, et aega muudeks tegevusteks jäi rohkem. Peale transpordi arenesid ka sidevahendid. Juba 1840. aastal leiutati elektriline telegraaf,

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tuumaenergia miinused ja plusid

Tuumaenergia eelised ja miinused · tuumajaamad ei reosta keskkonda kahjulike gaasidega(SO2, NOx, HCl, CO2, CO jt.), lendtuha ega aerosoolidega. · Tuumaenergia tehnoloogia on juba välja arendatud, seega ei pea seda enne välja arendama. · tegelikult on tuumajaamades tõsiste avariide oht nullilähedane · saab suhteliselt vähese kütusega palju energiat. · Tuumaenergiat kasutatakse laevadel meeletu koguse kütuse asemel. · Ei sõltu ilmastikuoludest · Tehnoloogia mis tegeleb radioaktiivsete ainete hävitamisega on teatud ja tõestatud · Paljud inimesed on tuumaenergia vastu teadmata nende tegelikku väärtust · miinused · Tuumaenergia tootmisel järele jäävad jäägid on radioaktiivsed ja osad tekkinud jäägid jäävad ohtlikeks aastasadadeks ja - tuhandeteks. · Tehniline probleem on ka tuumajaamade saatus peale nende kasutusaja lõppu. Kõik seadmed ja ra...

Keemia → Keemia
84 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti majandus

kõrgtehnoloogilist tootmist. Euroopa turu lähedus Saab valmis toodangut väiksema transpordi kuluga müüa. 19. Mis soodustavad kõrgtehnoloogia arengut Eestis? * rahva suhteliselt kõrge haridustase * uue infotehnoloogia kiire juurdumine * arenenud teadus 20. Skeem veonduse harude kohta Eestis. Õhutransport Torutransport Veetransport Veondus Maismaatransport Meretransport Jõetransport Raudteetransport Maanteetransport 21. Millised Eesti maavarad sobivad kasutamiseks tervishoiuasutustes? Ravimuda, mineraalvesi Kus ja milleks neid kasutatakse? Liigeseraviks, seedehäireteraviks, sanatooriumites. 22. Iseloomusta Eesti puhkemajandust. Veondus bussifirmad, taksod Majutus turismitalud, hotellid, hostelid, puhkemajad Toitlustamine restoranid, kohvikud, sööklad

Geograafia → Geograafia
265 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Lääne-euroopa ja lõuna-euroopa turismisihtkohana

Euroopa regiooni meelitab. Transport: Lääne-Euroopasse saabuvad turistid peamiselt lennukiga, kuna lennuliiklus on antud piirkonnas kaugele arenenud. Teisel kohal on autoliiklus ja olulist rolli mängib ka rongiliiklus. Näiteks on Saksamaal välja töötatud kiirteede võrgustik, mis suudab turiste omakorda palju kasutama rendiautosid. Ka kiirrongide süsteem aitab kiiresti liikuda ühest paigast teise ja pea igas Lääne-Euroopa riigis on heal tasemel bussiliiklus. Veetransport on enamikus Lääne- Euroopa riikides oluline, kuid teistest transpordiliikidest väiksema osakaaluga. Lõuna-Euroopas on regiooni transpordisüsteemi tase erinev. Võib öelda, et võrreldes Lääne-Euroopaga on transpordivõimalused ning kvaliteet kehvemad. Olulisemates turismisihtkohtades (Hispaania, Itaalia, Portugal, Kreeka) on rahvusvaheliste turistide vastuvõtuks arendatud lennujaamu ning muid transpordivõimalusi, nt 75% turistidest saabub Hispaaniasse lennukiga

Turism → Turismi -ja hotelli...
50 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Valgustus, Prantsuse revolutsioon ja tööstuslik pööre

8. Tööstusrevolutsiooni avaldumine põllumajanduses, transpordi arengus, rahvastikus, olmes ja ühiskonna struktuuris. Rong: · Alguses kasutati vedurit söe vedamiseks kaevanduses · 1825.a esimene raudtee liin · Avardas inimeste liikumisvõimalusi · Tagas tooraine ja valmistoodangu transpordi suuremates kogustes · Uute asulate ja vabrikute/ tööstusettevõtete teke Veetransport: · Aurulaevade kiire areng · 1900.a sõukruvi kasutusele võtt ja raudlaevade ehitamine · Võimalus hakata pidama ühendust peaaegu iga maailma piirkonnaga · Ulatuslik kanalite ehitamine Põllumjandus: 9. Poliitilised õpetused: konservatism, liberalism, sotsialism? (tähendus, tekke põhjused ja seisukohad majanduses, poliitikas sealhulgas kodanikuõigused) Konservatism: Toetajaid leidus kõigis ühiskonna kihtides

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Austria

naftat, maagaasi ja kivisütt. Kaunis loodus, tervislik kliima, terviseveeallikad, kultuuriväärtused ning suurepärased talispordivõimalused on teinud Austriast turistide meelismaa, aastas käib seal umbes 11-12 mln turisti. Maailmakuulsad on Austria kunstkäsitöö, samuti moeehted, keraamika ja klaasitööd. Transpordivõrk on väga hästi arenenud: üle poole raudteedest on elektrifitseeritud ja üle poole autoteedest on kõva kattega; heal tasemel on ka õhu- ja veetransport. Peamised liiklusteed on maanteed ja raudteed. Ka mägedes on teestik tihe, palju on tunneleid, sildu ja viadukte; pikim maanteetunnel(14km) asub Vorarlbergi ja Tirooli piiril. Doonaul veetakse eeskätt koksi, kivisütt ja rauamaaki. 9 6.MAAVARAD Tooraine- ja energiatootmise sektoris on Alpivabariigil olemas rikkalikud ressursid, ometigi vajab järjest arenev tööstus üha suuremas koguses imporditavat toorainet. Riik on maailma

Geograafia → Geograafia
82 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ehituses kasutatavad masinad ja väikemehhanismid

on pikk ja sellest kirjutangi ma oma referaadis. Ehitusmasinate jagunemine Ehitusmasinad jagunevad nelja peamisse rühma: · Üld- ja eriotstarbelised masinad · Üldotstarbelised ehitusmasinad · Spetsialiseeritud ehitusmasinad · Käsimasinad Üld- ja eriotstarbelised masinad Üld- ja eriotstarbeliste masinate hulka kuuluvad veoautod, haagised ja poolhaagised, traktorid ja vedukid, eriotstarbelised treilerid ja haagised, õhutransport, veetransport ja pidevtranspordivahendid. Veoautod on enimlevinud transpordi vahendid ehitustöödel. Veoautod jagunevad kolme rühma: Kallurauto laadib koorma maha iseseisvalt, selleks ei ole vaja täiendavaid masinaid. Kallurautodega veetakse reeglina puistematerjale (liiva, kruusa, killustiku). Madelauto koorma laadimiseks ja mahalaadimiseks on vaja täiendavaid masinaid. Masin iseseisvalt koormat maha ei kalla. Madelautod on ettenähtud materjali veoks, mille

Ehitus → Ehitus
25 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eesti veed

Pandivere osaliselt asub nii Lääne-, kui ka Ida-Eesti vesikonnas. Pandivere alamvesikonnast saavad alguse Viru, Peipsi, Pärnu ja Harju vesikondade jõed. Peamised meetmed aastateks 2005-2007: elanikkonna kvaliteedi nõuetele vastava joogiveega varustamine, põhjavee varude ja kvaliteedi säilitamine, pinnaveekogude looduslähedaste seisundite säilitamine, veekeskkonna elustiku kaitse. 4)Veemajanduse tüübid/valdkonnad ? Vastus: veevarustus ja heitveekäsitlus. Puhkemajandus ja sport. Veetransport. Üleujutuste ennetus ja avariide likvideerimine. Veekogude hooldus. Veealased uuringud. Vee-energia tootmine. Maaparandus. 5)Piiriveekogudega ümber käimine. (mida peab silmas pidama nende puhul). Vastus: Eesti ja Venemaa vaheline piir on suures osas veepiir, mille ulatus merel on 122 km ja piki suuri siseveekogusid 201 km ehk 80% Eesti-Vene piirist on veepiir (koos merega). Eesti­ Vene peamised piiriveekogud on Peipsi järv (sh Pihkva ja Lämmijärv) ning Narva jõgi ja veehoidla

Loodus → Eesti veed
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Geograafia kordamine - 10 klass

Geograafia kordamine 1. Seleta mõiste - tootmisviis Tootmisviis on ühiskonna eluks ja arenguks vajalike elatusvahendite hankimise viis, mille aluseks on majanduses kasutatavad tehnoloogiad ning neile vastavad ühiskondlikud suhted. Tootmisviisid võivad olla traditsioonilised, industriaalsed. Tootmisviiside järgi võib eristada ühiskondi: agraarühiskond/agraarajastu., industriaalühiskond/industriaalajastu, infoühiskond/infoajastu. 2. Iseloomusta erinevaidühiskonna arenguetappe (agraarühiskond, tööstusühiskond, infoühiskond) põhitunnuste alusel (tootmise eesmärk, peamised majandusharud, osalemine maailmamajanduses, töökorraldus) Agraarühiskond: toodeti enda vajaduste põhiselt; peamised majandusharud olid metsandus, kalandus, põllundus; maailmamajanduses osalesid üksikud kaubad; tööd tehti käsitsi, tööviljakus oli madal. Tööstusühiskond: eesmärk oli parandada elujärge, müüa saadusi edasi; peamised majandusharud olid tekstiilitööstus, met...

Geograafia → Geograafia
68 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Energiamajandus

28) Analüüsi erinevate transpordiliikide eeliseid ja puudusi. · Autotransport. ,,Uksest ukseni", Reisjateveo mahust moodustab 80%. Neg. Vajab head teede ja tihedat teenindusvõrku. Autoga ei saa vedada väga suuri koguseid. Kallis. Einim saastav transpordiliik · Raudteetransport. Ei saasta keskonnda. Tulus pikkade vahemaade ja suurte koguste korral. Neg. Liinid ristuvad harva, Saab toimida ainult koostöös teiste liikidega. · Veetransport. Suured kogused, Suur tööviljakus, piiramattu läbilaskmisvõime, väike kütusekulu. Neg. Sõltub looduslikest ja navigatsioonitingimustest. Vajab kalleid sadamaid. · Õhutransport. Kiire, igast maakera punktist igale poole. Neg. Kallis, sõltub ilmastikust, väike maht · Torutransport. Kasutatakse vedelike ja gaaside transpordiks. Madal omahind, väikesed kaod, suhteliselt väikesed kapitalimahutused. Neg. Lekked, keskonnaohtlik 29) Millega tegeleb logistika?

Geograafia → Geograafia
183 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Belgia

Aravete Keskkool BELGIA Uurimustöö Koostaja: Kaari Tamtik 10. klass Juhendaja: õp Maie Paap Aravete 2008 1 Riigi üldiseloomustus............................................................................................................3 0.1 Riigi üldandmed................................................................................................................3 0.2 Geograafiline asend...........................................................................................................4 0.3 Looduslikud tingimused....................................................................................................5 1 Riigi arengutase.......................................................................................................................6 1.1 Arengutaseme näitajad....

Geograafia → Geograafia
57 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Välisõhu kaitse seadus

tegurite ilmnemine Saasteallikas Saasteaine, mis võib kahjustada inimese tervist või keskkonda; müra; ioniseeriv või ioniseeriva toimeta kiirgus; infra- või ultraheli. Saasteallikad jagunevad paikseteks ja liikuvateks saasteallikateks. Liikuv saasteallikas on püsiva asukohata saasteallikas, mis samal ajal saasteainete välisõhku eraldamisega võib vahetada asukohta. Liikuvate saasteallikate sektori moodustavad: maanteetransport, raudtee-, õhu- ja siseriiklik veetransport, samuti tööstus- ja põllumajandusmasinad. Paikne saasteallikas on püsiva asukohaga üksik saasteallikas või ühel tootmisterritooriumil asuvate saasteallikate grupp. Paiksete saasteallikate all mõistatakse energeetika- ja tehnoloogiaseadmeid, mis on suure osa globaalprobleemide allikaks. Paiksetest ja liikuvatest saasteallikatest eralduvate vääveldioksiidi, lämmastikoksiidide, lenduvate orgaaniliste ühendite ja ammoniaagi heidete summaarsed piirkogused ja nende saavutamise tähtajad

Keemia → Keemia
2 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Turismiettevõtlus

TURISMIETTEVÕTLUS SISSEJUHATUS TURISMIMAJANDUSE ALUSTESSE TERMINID: Turism ­ inimeste reisimine väljaspoole nende igapäevast elukeskkonda puhkuse, äri või muudel eesmärkidel kestusega vähemalt 24 tundi kuni üks kalendriaasta. Turismi alla kuuluvad reisid, mille eesmärgiks on muu kui tasustav tegevus sihtpunktis. Turismi alla ei kuulu reisid oma elukoha piires, rutiinreisid ja pikaajalised elukohamuutused. Laiemalt võiks turismi vaadelda kui süsteemset käsitlust: · Inimest, kes turisti või külastajana asub väljaspool oma igapäevast tegevuspiirkonda. · Turismiinfrastruktuuris ja -võrgustikest, mis rahuldavad turisti vajadusi. · Paikadest kust tulevad turistid ja paikadest, kuhu turistid lähevad ning nendevahelistest suhetest. · Suhetest turistide ja kohaliku kogukonna vahel. TURISMIMAJANDUS/ETTEVÕTLUS: Turismiettevõtluse/turismimajanduse all mõeldakse turismialast et...

Turism → Turism
35 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnikaajaloo 10.klassi kursus

TEHNIKAAJALOO KONSPEKT TRANSPORT JA LOGISTIKASÜSTEEMID Transpordi olemus ja vajadused selle järele: Transport ­ kaupade, inimeste, teenuste ja info vedu. Transport on kindlalt inimesese tegevusest mahajääv jälg. TRANSPORDI LIIGID: · Maismaatransport · Veetransport · Õhutransport · Torutransport (veevärk, gaasi- ja naftatorud, elektri ja interneti kaablid) TRANSPORDI VAJADUSED: · Toiduainete vedu · Ehitusmaterjalide vedu · Inimeste vedu · Toorainete vedu · Toodangu vedu · Jäätmete vedu ALGELISED TRANSPORTIMISE VIISID: · Seljas kandmine · Veoloomade seljas kandmine (härjad....) · Lohistamine · Vankritega vedu · Veosüsteemide rakendamine

Tehnika → Tehnikalugu
19 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Kokkuvõte 10.klassi materjalist

Perioodilised teenused ­ juuksur, vähemal mõni tuhat elanikku Episoodilised teenused ­ teater, kino, vähemalt paarkümmend tuhat elanikku Harva kasutatavad ­ autokauplus, sada tuhat elanikku Eriteenused ­ kirurg, mõni sada tuhat Veondus Veonduse liikide tähtsus, plussid ja miinused Autotransport ­ mugav ja kiire, kaubakogused väiksed ja kallis Raudteetransport ­ odav ja suure mahutavusega, aeglane ja rööbaste panek kallis Veetransport ­ odav ja liikumisel pole piire, hooajaline ja aeglane Õhu ja torutransport ­ kiire, kallis ja piiratud liikumisega Logistika ­ veoste võimalikult odav ja täpne transport Sidevahendite muutumine ja tähtsus kaasaaegses majanduses Turism Soodustavad tegurid ­ Takistavad tegurid ­ Positiivne mõju ­ Negatiivne mõju ­ Tuntud turismipiirkonnad ­ Dumping ­ kunstlik hinna langetamine konkurentsis püsimise eesmärgil

Geograafia → Geograafia
187 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Esmasektor

* maailmamere reostumine- nafta ammutamine merepõhjast * meretransport * õnnetused tankeritega * aktiivne tegevus rannikualadel Keskkonnaprobleemid: * Moodne püügitehnoloogia rikub mere ökosüsteeme. * Kalavarade vähenemisel on palju ulatuslikum mõju kogu ökosüsteemile, kannatavad ka linnud ja teised loomad, kes kaladest toituvad. * Inimtegevuse mõju mereelustikule, liikide hävimine, loodusliku mitmekesisuse vähenemine, ökosüsteemide hävimine. * Veetransport maailma erinevate piirkondade (veekogude) vahel on põhjustanud võõrliikide sissetungi. Tähtsamad püügipiirkonnad: Ida- Aasia, Euroopa lääne- ja kirdeosa, Põhja- Ameerika idaosa, Põhja- Ameerika lääneosa, Lõuna- Ameerika lääneosa Teised püügipiirkonnad: Aasia lõuna- ja kirdeosa, Austraalia kirde- ja lääneosa, Vahemere piirkond, Lõuna-Ameerika edela- ja kirdeosa, põhja- Ameerika edela- ja kirdeosa, aafrika lääne-, kirde- ja edelaosa. Suurimad kalariigid:

Geograafia → Geograafia
321 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Prantsusmaa referaat

näiteks veini. Ilmastikukatastroofid: Enamik ilmastikukatastroofe on seotud kuumalainete, tormide ja tornaadodega. Näited: 14.08.2003 kuumalaine tapab 10 000 inimest. 28.02.2010 torm 40 ohvrit 4.08.2008 tornaado tapab 3 inimest. (weather disasters) VESI Riigi veevarud on piisavad. (water resources) Prantsusmaa suuremad jõed on Seine, Loire, Garonne ja Rhone. Mitmel pool on need veetranspordi parandamiseks ühendatud kanalitega. Veetransport majandusele suurt mõju ei avalda.Jõgede peamiseks toiteallikaks on sulanud lumi ja sademed, lisaks ka Vahemeri.(Prantsusmaa jõed...2009) Veetaseme kõikumist võib esineda kevadel kui ilmad lähevad soojemaks ja lumi hakkab sulama. Kõikidel Alpidest tulevatel jõgedel esineb üleujutusi. (overflow of french...) Prantsusmaal pole suuri järvi. Tähtsaim järvedest on Genfi järv, mis on suurim Alpides

Geograafia → Geograafia
26 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Teenindusmajandus

Teenindusmajandus Teenindus Teenuste osutamisel ei teki uut toodet. Teenused on millegi müümine, vedu, triikimine, parandamine, õpetamine, ravimine jne. 20. Sajandini teenindaja ja tarbija asukoht sama. Teenuste alaliigid Tootja- ehk äriteenused ­ hind kajastub lõpptoodete hinnas (uurimis-arendustöö, turustamine, transport) Isikuteenused ­ lõpptarbimine (tarbija maksab vahetult teenuse tarbimise eest) Avaliku sektori teenused ­ teenused, mida osutavad riigiasutused otse või vastav teenus ostetakse eraettevõttelt või riiri (omavalitsuse) poolt asustatud ettevõttelt allhanke korras. (nt. Haridus, politsei jms, mida korraldab ja osutab riik elanikkonnalt ja ettevõtetelt kogutud maksude eest) Teenuste alaliigid (kasutamise sageduse järgi) Argiteenused Perioodilised teenused (trennid, muusikakoolid) Episoodilised teenused (ostad reisifirmast nt reisi) Harva kasutatavad teenused Eriteenused (teatud inimrühm...

Geograafia → Geograafia
38 allalaadimist
thumbnail
8
txt

Tehnikaajalugu konspekt terve kursus

humanitaarkultuur - inimestega seotud massikultuur - kik mis inimesed omavahel toimetavad, televisioon jne. krgkultuur - kindel ja tnapevasel hetkel ainulooming. (Arvo Prt) ei ole kikide jaoks tehnika kujunemine - tehniline lahendus, teaduslikud avastused, disan ja vajadused Teaduste ssteem: loodusteaduste ssteem: tehnikateadused meditsiin (rahendusteadused) astronoomia bioloogia (uurivad teadused) geograafia fsika keemia geoloogia filosoofia matemaatika Tehnika harud: *mehaanika *elektroonika *tuumatehnoloogia *keemia *biotehnoloogia *kberneetika (arvuti alusteadus) Tehnika perioodid: *kiviaeg *rauaaeg *rniaeg Transport ja logistikassteemid Transpordi olemus ja vajadused selle jrele: Transport - kaupade, inimeste, teenuste ja info vedu transpordi liigid: *maismaatransport *veetranspo...

Tehnika → Tehnikalugu
5 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Hotellimajanduse globaalsed probleemid

Vesi on kõige kriitilisema tähtsusega loodusvarasid. Turismitööstus on suur vee ülekasutaja, sest vett kulub hotellide veevarustuseks, ujumisbasseinidele, golfiväljakutele ja turistide isiklikuks tarbeks. Selle tagajärjel võib veevarude seisund halveneda, aga ka suureneda reovee kogus. Hotellis peatuv turist kasutab reeglina kolmandiku võrra rohkem vett, kui kohalik elanik. Koos turistide arvu kasvuga ning nende üha suureneva liikumisega suureneb ka maa, õhu- ja veetransport. Turismi arvele langeb praegu üle 60 % lennureisidest, seega põhjustab turism suure osa õhusaasteainete, näiteks süsinikdioksiidi heitkogustest. Transpordis ning energiatootmisel tekkinud saasteained põhjustavad happevihmu, kliimasoojenemist ning õhureostust. Hotellide ning puhke- ja muude rajatiste ehitamine seab suurema surve alla ka reovee puhastusseadmed, eriti seepärast, et turismi tipphooajal on mõningates piirkondades rahvast mitmeid kordi rohkem kui kohalikku elanikkonda

Turism → Turismi -ja hotelli...
132 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ukraina

UKRAINA TRANSPORDIGEOGRAAFILINE ASEND. Siseriiklikud veod. Riigi sisevedudes on oluliseks raud- ja maanteed. Põhilised teederistumiskohad on Ukraina pealinnas Kiievis. Sinna on koondunud suuremad raudteed, mis tulevad põhiliselt Venemaalt, Poolast ja Moldaavias ning raudteed, mis läbivad kõiki Ukraina suurimaid linnu. Paljud maanteed ja raudtee saavad alguse põhilistest sadamatest, mis asuvad Musta mere ääres. Rahvusvahelised veod. Rahvusvahelistes vedudes on väga olulisel kohal veetransport. Ukrainat läbib tema põhijõgi ­ Dnepr, mis suubub Musta merre. Ukraina põhilised sadamad on Nessebur, Yalta, Odessa. Olulised on ka Venemaalt alguse saanud raudteed, mis läbivad Ukrainat, põhiliselt Kiievit ning suunduvad Euroopa poole. Samuti läbib Ukrainat Venemaa poolt suured naftatorustikud, mis suunduvad Euroopasse. Looduslikud olud ja transport. Ukraina on väikeste kõrgustikega tasane maa. Kõrgeimad mäed on Karpaadid riigi lääneosas

Geograafia → Geograafia
39 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Energia

28) Analüüsi erinevate transpordiliikide eeliseid ja puudusi. · Autotransport. ,,Uksest ukseni", Reisjateveo mahust moodustab 80%. Neg. Vajab head teede ja tihedat teenindusvõrku. Autoga ei saa vedada väga suuri koguseid. Kallis. Einim saastav transpordiliik · Raudteetransport. Ei saasta keskonnda. Tulus pikkade vahemaade ja suurte koguste korral. Neg. Liinid ristuvad harva, Saab toimida ainult koostöös teiste liikidega. · Veetransport. Suured kogused, Suur tööviljakus, piiramattu läbilaskmisvõime, väike kütusekulu. Neg. Sõltub looduslikest ja navigatsioonitingimustest. Vajab kalleid sadamaid. · Õhutransport. Kiire, igast maakera punktist igale poole. Neg. Kallis, sõltub ilmastikust, väike maht · Torutransport. Kasutatakse vedelike ja gaaside transpordiks. Madal omahind, väikesed kaod, suhteliselt väikesed kapitalimahutused. Neg. Lekked, keskonnaohtlik 29) Millega tegeleb logistika?

Geograafia → Geograafia
10 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun