1. klassi loodusõpetuse tund õues KASK Tunni eesmärk: · anda teadmisi kasepuust · õpetada märkama loodust · arendada vaatlusoskust Sissejuhatus. Täna vaatleme me ühte lehtpuud.Seda puud olete te näinud väga sageli.Paljudel kasvab see koduõues. Läheme kooliparki ja saame selle puuga tuttavaks. Kasepuu vaatlus väljas. Mis puu see on ? Mille järgi te kasepuu ära tundsite? Kasepuid on erinevaid: arukask, sookask, vaevakask Kasepuu võib kasvada 30 m kõrguseks ja elada 150 aastaseks. Kasepuud kasutatakse ka palju koduses majapidamises: kütteks, saunavihtadeks. Kased tuuakse tuppa nelipühadel ehk kasepühadel maikuus. Kui me puid tundma õpime,vaatleme neid osade kaupa. Mis see on? (See on küll vars nagu teistelgi taimedel,kuid puul nimetame seda tüveks.) Mis värvi on kase tüvi? Miks on kase tüvi valge ? (Tüvi on pealt kaetud koorega,kasepuu koore pealmine osa on...
On vaja, et näha vektori teljesuunalist komponenti. 30. Tõestage, et isoleeritud süsteemis on impulss jääv. Isoleeritud süsteem- puuduvad välisjõud või nad kompenseeruvad. Olgu kahest kehast koosnev süsteem. Vastavalt Newtoni III seadusele mõjutavad nad teineteist võrdsete ja vastassuunaliste jõududega. Need on süsteemi sisejõud. Jõud on võrdne impulsi muuduga. Seega võime kirjutada: 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. a=2*R Fi=-m*2*R 52. Lähtudes kulgliikumise kineetilisest energiast, tuletage pöördliikumise kineetilise energia valem. Mis on inertsmoment 66. Kasutades alljärgnevat joonist, tuletage füüsikalise pendli perioodi arvutamise valem. 92
Kuidas joonistada mehhanisme kaarnooltega 1) Joonistage arusaadavalt välja (graafilise valemina) reagentide struktuurid. Kontrollige kas saate aru, millised on reagendid ning solvent antud reaktsioonitingimustel. Näiteks kui reaktsioon toimub aluselises keskkonnas, siis kas mõni ühend esineb anioonina? 2) Vaadelge lähteaineid ning produkte ning hinnake, mis on reaktsiooni käigus toimunud. Millised sidemed on moodustunud ning millised katkenud? Kas midagi on juurde liitunud või ära kadunud? Kas mõni side on molekulis asukohta vahetanud? 3) Leidke lähteainetes kõik nukleofiilsustsentrid ning otsustage milline neist on kõige nukleofiilsem. Seejärel leidke elektrofiilsustsentrid ning hinnake nende tugevust.
46. Mis vahe on kaalul ja raskusjõul. Mis on kaaluta olek ja ülekoormus? Andke valemid. Raskusjõud on kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust. Keha kaal aga on jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kaaluta olek on ilma toeta kukkumine. Ülekoormus tekib kui tugi liigub kiirendusega. Fr = m g T +m g = m a P = m ( g ± a) 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. 48. Mis on disbalanss ja kuidas seda arvutatakse? Disbalanss on tasakaalustamata inertsjõud pöörlevates masinaosades. Seda mõõdetakse suuruses mass*raadius 49. Coriolise jõu valem on antud. Kujutage need vektorid keha jaoks, mis liigub põhjapoolkeral läänest itta. Vektorid keha jaoks, mis liigub põhjapoolkeral läänest itta.
Kuidas kirjeldate ellipsit? · Seostatud teadmised näitab õpetajale õpilaste teadmiste struktuuri ja ekslikke arvamusi, õhutab õpilasi kriitiliselt ja võrdlevalt õppima. Nt. Kuidas kirjeldate seost ringi ja ellipsi vahel? · Loovad teadmised aitab õpetajal hinnata õpilaste võimet rakendada teadmisi probleeme lahendades. Arendab arusaamist, kuidas teadmisi kasutada ja aitab leida puudusi oma mõtlemises käsitletaval teemal. Nt. Vaadelge silindri erinevaid tasapinnalõikeid. Millised kujundeid leiate lõikepindadelt? Õppimine on koostöö, kus õpilased moodustavad teadmisi loovaid rühmi ning jagavad vastastikku kogemusi, teadmisi ja oskusi. Õppimine ja grupiprotsessid klassis Õpistrateegiad on teadlikud otsused rakendada olemasolevaid oskusi oma eesmärkide saavutamiseks. Holistlik kognitiivne stiil hästi jäävad meelde ruumilised kujutised, tuginevad juhuvalikumeetodile.
Konflikti lahenduse meetod: Kohelge teist inimest lugupidavalt Kuulake ja sõnastage teise inimese jutt ümber, nii ei ta sellega rahule jääb Sõnastage lühidalt oma seisukoht Koostööl probleemilahendamise meetod: 1. Defineerige probleem vajaduste, mitte lahenduste keeles 2. Korraldage ajurünnak võimalike lahenduste leidmiseks 3. Valige välja lahendus(ed), mis vastavad kõige paremini mõlema osapoole vajadustele, ja vaadelge nende võimalikke tagajärgi 4. Koostage plaan, kes teeb mida, kus ja mis ajaks 5. Viige plaan ellu 6. Hinnake probleemilahenduslikku protsessi ja kunagi hiljem ka seda, kui hästi lahendus toimus
kalasööta. Aga mida sa võtad kalasöödaks? Eks ikka selle, mida kalad söövad, mis neile meeldib. Vaevalt, kui sa õnge otsa maasika paneksid, su saak väga hea oleks. Selleks, et saavutada eesmärki - saada head kalasaaki - tuleb mõelda, mis kaladele meeldib, mitte mis teile meeldib. Nii on ka inimestega suhtlemisel. Ainuke viis teise inimese mõjutamiseks on rääkida sellest, mida tema soovib ja näidata talle, kuidas seda saavutada. Asetage mõnikord end teise isiku asemele. Vaadelge olukorda tema seisukohast ja probleem võib saada lahenduse. Tähtis on teada, mida ise soovid ja teha teisele inimesele selgeks, kuidas see temale kasulik on. Näide ka selle kohta. Kontoritöötajad. Üks mees tahtis veenda teisi korvpalli mängima ja ütles umbes nõnda: "Ma tahan, et te tuleksite korvpalli mängima. Mulle meeldib korvpalli mängida, kuid viimasel ajal, kui ma olen võimlas käinud, on seal ikka liiga vähe mängijaid olnud, et meeskoda kokku saada
46. Mis vahe on kaalul ja raskusjõul. Mis on kaaluta olek ja ülekoormus?Andke valemid. Raskusjõud on kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust. Keha kaal on jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kui keha kukub ilma toeta siis on ta kaaluta olekus. F kaal=m(g±a) a=g => Fkaal=m(g-g)=0 Ülekoormus on see kui kaal ületab toereaktsiooni: F kaal>T 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. 48. Mis on disbalanss ja kuidas seda arvutatakse? Tasakaalustamata inertsjõud pöörlevates masinaosades. Disbalanssi arvutatakse valemiga mass korda raadius. m*R antakse lubatud maksimaalse suurusena. 49. Coriolise jõu valem on antud. Kujutage need vektorid keha jaoks, mis liigub põhjapoolkeral läänest itta.
tulevad ebatäpsed. Lisaks võib sellise väära metoodika kasutamise korral mõõteseadme rikkuda. Mõõtmine toimub kahes osas: 4 Tallinna Tehnikaülikool Riski- ja ohutusõpetus 1. Uurige valguse neeldumist värvikaardil, kus on antud erinevad värvused erinevate tumedusastmetega. Mõõtmiste käigus vaadelge erinevaid värvusi, millel on sama tumedusaste (märgitud %). Esimene mõõtmine viige läbi ajahetkel t = 0 s. Esimese mõõtmise ajal mõõtke ära kõikide uuritavate pindade algtemperatuurid. Seejärel registreerige ettenähtud ajavahemike järel üksiku värviruudu (nt punase) temperatuurid. Seejärel laske pindadel jahtuda algtemperatuurini, enne uue värvuse juurde liikumist. Korrake mõõtmisi järgmiste värvidega. Tulemused märkida tabelisse 2. 2
Kindlasti vältida mõõtmist üle hõõglambi, sest sellisel juhul kuumutab hõõglamp termomeetrit ning näidud tulevad ebatäpsed. Lisaks võib sellise väära metoodika kasutamise korral mõõteseadme rikkuda. Mõõtmine toimub kahes osas: Tallinna Tehnikaülikool Riski- ja ohutusõpetus 1. Uurige valguse neeldumist värvikaardil, kus on antud erinevad värvused erinevate tumedusastmetega. Mõõtmiste käigus vaadelge erinevaid värvusi, millel on sama tumedusaste (märgitud %). Esimene mõõtmine viige läbi ajahetkel t = 0 s. Esimese mõõtmise ajal mõõtke ära kõikide uuritavate pindade algtemperatuurid. Seejärel registreerige ettenähtud ajavahemike järel üksiku värviruudu (nt punase) temperatuurid. Seejärel laske pindadel jahtuda algtemperatuurini, enne uue värvuse juurde liikumist. Korrake mõõtmisi järgmiste värvidega. Tulemused märkida tabelisse 2. 2
Mõõta igal pinnal võimalikult samas punktis kogu mõõteseeria jooksul. Kindlasti vältida mõõtmist üle hõõglambi, sest sellisel juhul kuumutab hõõglamp termomeetrit ning näidud tulevad ebatäpsed. Lisaks võib sellise väära metoodika kasutamise korral mõõteseadme rikkuda. Mõõtmine toimub kahes osas: 1. Uurige valguse neeldumist värvikaardil, kus on antud erinevad värvused erinevate tumedusastmetega. Mõõtmiste käigus vaadelge erinevaid värvusi, millel on sama tumedusaste (märgitud %). Esimene mõõtmine viige läbi ajahetkel t = 0 s. Esimese mõõtmise ajal mõõtke ära kõikide uuritavate pindade algtemperatuurid. Seejärel registreerige ettenähtud ajavahemike järel üksiku värviruudu (nt punase) temperatuurid. Seejärel laske pindadel jahtuda algtemperatuurini, enne uue värvuse juurde liikumist. Korrake mõõtmisi järgmiste värvidega. Tulemused märkida tabelisse 2.
PASTELLID · pastellidega võid joonistada hoides teda käes nagu pliiatsit või joonista pastelli küljega · segada saad pastelle tõmmates jooni üksteise peale · pastelle saad helendada, kattes värve valge värviga · höörudes värve sõrme või vatipulgaga, saad värvidele pehme efekti · katsu värvida pindadega, mitte joonteda- see on maalitehnika MAALI ÜLESEHITUS Enne maalima hakkamist vaadelge oma objekti või maastikku pikalt. Määrake kindlaks, missugused värvitoonid selles esinevad ja kus on varjud, kus valgus. Kissitage silmi ja vaadake sel moel oma objekti- kus on kõige tumedamad kohad, kus kõige heledamad, missugused detailid haihtuvad jne. Ärge töötage tükikaupa ehk siis maalite pildil ühe õuna täiesti valmis, siisteise õuna jne. Kõike tuleb maalida nö ühekorraga, et läheksid paika õiged tumedused ja heledused, vormid jms. Kõik peab hakkama omavahel suhestuma
Mis on kaaluta olek ja ülekoormus?Andke valemid. Raskusjõud- Kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust. Keha kaal- Jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kaalu ja raskusjõu erinevus on rakenduspunktis. Kui tugi liigub alla kiirendusega g, siis on kaalutaolek.Fkaal=m(g-g)=0 Kui tugi liigub üles kiirendusega, siis on ülekoormus Fkaal=m(g+a) 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. a=2*R Fi=-m*2*R 48. Mis on disbalanss ja kuidas seda arvutatakse? Dispalants- Tasakaalustamata inertsjõud pöörlevates masinaosades.Arvutatakse m*R. 49. Coriolise jõu valem on antud. Kujutage need vektorid keha jaoks, mis liigub
L O E N G 4 26 oktoober 2009 Kuidas tekitada tundeid? Teie tekitate endale igapäev tundeid seda endale tähele panemata. Kahjuks me tekitame endale tundeid negatiivses suunas. Egiptuses oli see nõue, et kui õpilane tahtis pühitsuse läbi teha, siis ta pidi oskama tundeid kustutada ja tundeid luua. Meie oleme rääkinud pikka aega tunnete kustutamisest. Oleme rääkinud, et kui teil on ebameeldiv tunne, siis vaadelge seda tunnet aga ärge samastuge selle tundega. Aga tavaliselt on nii, kui teil on ebameeldiv tunne, siis saate üheks selle tundega. Ütletegi mõttes endale, et see ongi minu tegelik reaalsus - nii ebameeldiv, nagu ma praegu tunnen. Selle asemel, et öelda: ma praegu kogen seda ebameeldivat energiat ehk tunnet. Me siin kahe jalaga maa peal kõndides oleme ära unustanud, et me kõik oleme inglid. Üks naine küsis
muutunud fanaatikuks. Igasugune sõltuvus seondub negatiivse indigosinisega. Indigosinine teab, millal edasi liikuda või millal olemasolevast kindlalt kinni hoida. Kuna struktuur on indigosinise üks omadusi, edendab ta õiglust ja rahu. Advokaatidel ja näitlejatel on seos indigosinisega. Indigosinine ja inimkeha osad: Indigosinine tähistab meie skeletti, eelkõige selgroogu, kuid ka ajuripatsit, aju alaosa, silmi ja põskkoopaid.[19] Et valmistada end ette uueks eluetapiks, vaadelge üksisilmi kesköise taeva sügavat indigosinist. [20] 11 Lilla Lilla on kuninglik kiirgus, valitseja, vaimne juht. Ta on ka kaitsja ja halaja vaim. Lilla on vaimuaristokraatia, ta pürgib valgustatud täiuslikkuse poole. Lilla on visionäär, ta funktsioneerib
See võib olla talle meeltmööda või mitte, aga tema kohustus teadlasena on selgitada asjade tegelik seis. 2. Sotsioloogia teaduseideaalid ja -eesmärgid Durkheimi ja Weberi järgi - Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad (perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin, siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. ,,Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid" => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist - näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus on sotsioloogia niipalju kui me saame selgitada ideaaltüüpe ja kausaalseid suhteid. Ehk lihtsustamine. Ühiskond ei allu reeglitele nii nagu Comte seda arvas. "ajaloo ja sotsioloogia ülesandeks on inimeste sotsiaalse tegevuse mõistev tõlgendamine".üldine ühiskonnateadus , fookuses teadlikult
Keha kaal on samuti jõud - millega keha mõjub pinnale, millele toetub või vahendile, millega see keha on üles riputatud. 𝑃 = 𝑚𝑔 Kaalu ja raskusjõu erinevus on rakenduspunktis. Kui tugi liigub alla kiirendusega g, siis on kaalutaolek (g=a).Fkaal=m(g-g)=0 Kui tugi liigub üles kiirendusega, siis on ülekoormus Fkaal=m(g+a) 47) Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. a=ω2*R Fi=-m*ω2*R 48) Mis on disbalanss ja kuidas seda arvutatakse? Dispalants- Tasakaalustamata inertsjõud pöörlevates masinaosades. Arvutatakse m*R. 49) Coriolise jõu valem on antud. Kujutage need vektorid keha jaoks, mis liigub põhjapoolkeral läänest itta. FC 2 m v
· mõõda silma järgi lille kaugust endast, kontrolli mõõtevahendiga (samm, nöör, jne) · nimeta sügiskuud, millal loodus sätib puhkama · leia kõige noorem ja kõige vanem lill · mõtle välja matemaatilisi jutukesi ja lahenda (10 astrit õitsesid aias 2 närtsis ära, palju järgi jäi) 2.4 Kunst/käeline tegevus Looduslikud värvid Arutlege lastega, millega vanasti joonistati, värviti söega, taimedega. Vaadelge loodust ja leidke, millega oleks võimalik värvida. Paluge lastel korjata taimi, mis nende arvates võiks paberile jälgi jätta. Õpetajal võib olla ka eelnevalt valmis kogutud erinevaid taimi, mida antud lähiümbruses ei kasva, kuid millega oleks hea värvida (nt aroonia, pihlakas jne). Proovige üheskoos, milliste taimedega paberit hõõrudes milline värvus tuleb. Seejärel proovivad kõik lapsed nn looduslike värvidega endale ühe pildi maalida.
1.*** Mida uurib klassikaline füüsika ja millistest osadest ta koosneb? Mis on täiendusprintsiip? Mis on mudel füüsikas? Tooge kaks näidet kursusest. Uurib aine ja välja omadusi ja liikumise seadusi. Klassikaline füüsika koosneb staatikast, kinemaatikast ja dünaamikast. Niels Henrik David Bohr (1885 1962, Taani, Nobeli preemia 1922): Ükski uus teooria ei saa tekkida täiesti tühjale kohale. Vana teooria on uue teooria piirjuhtum. Nii on omavahel seotud erinevad valdkonnad. Puudub kindel piir valdkondade vahel. Mudel on keha või nähtuse kirjeldamise lihtsustatud vahend, mis on varustatud matemaatilise tõlgendusega. näiteks: punktmass, ideaalse gaasi mudel, absoluutselt elastne keha, ainepunkt. 2.Mis on mateeria ja millised on tema osad? Mis on ruum ja aeg? Mida tähendab aja ja ruumi homogeensus? Loetlege vastastikmõjud tugevuse kahanemise järjekorras. ...
on kaaluta olek ja ülekoormus? Andke valemid. Inertsijõud on jõud, mis põhjustab taustsüsteemi kiirendust: Raskusjõud on kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust. Keha kaal on jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kui keha kukub ilma toeta siis on ta kaaluta olekus. F kaal=m(g±a) a=g => Fkaal=m(g-g)=0 Ülekoormus on see kui kaal ületab toereaktsiooni: F kaal>T 25. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. n m r i i r= i =1 n m i 26. Lähtudes isoleeritud süsteemi masskeskme i =1 võrrandist, tõestage see. Eeldan et ainepunkt on samane masskeskmega, siis saab rakendada Newtoni II-st seadust ainepunkti kohta. 27
46. Mis vahe on kaalul ja raskusjõul. Mis on kaaluta olek ja ülekoormus? Andke valemid. Raskusjõud on kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust. Keha kaal on jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kui keha kukub ilma toeta, siis on ta kaaluta olekus. Fkaal=m(g-a) ja g=a, ehk Fkaal=0. Ülekoormuse korral keha kaal suureneb, Fkaal=m(g+a). 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. 48. Mis on disbalanss ja kuidas seda arvutatakse? Tasakaalustamatus pöörlemistelje suhtes. Tasakaalustamata inertsjõud pöörlevates masinaosades. Disbalanss = m*r. (Disbilanss ei sõltu pöörlemiskiirusest) 49. Coriolisi jõu valem on antud. Kujutage need vektorid keha jaoks, mis liigub põhjapoolkeral läänest itta.
4. Millised on sotsioloogia teadmistehuvid ja eesmärgid Max Weberi ja Emile Durkheimi järgi? Millised on nendest tulenevad metodoloogilised suunad? Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad ( perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin , siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. „Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid” => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist - näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus on sotsioloogia niipalju kui me saame selgitada ideaaltüüpe ja kausaalseid suhteid. Ehk lihtsustamine. Ühiskond ei allu reeglitele nii nagu Comte seda arvas. “ajaloo ja sotsioloogia ülesandeks on inimeste sotsiaalse tegevuse mõistev tõlgendamine“.üldine
destruktiivne viis konflikti vältida. - Kompromiss - üksmeelne, mis on saavutatud vastastikuste järeleandmise abil (ma tulen sulle osaliselt vastu). Robert Townsend «Up the organization». Koostööl põhineva probleemilahendamise prosessi sammud: 1) Defineerige probleem vajaduste, mitte lahenduste keeles. 2) Korraldage ajurünnak võimalike lahenduste leidmiseks. 3) Valige välja lahendus(ed), mis vastavad kõige paremini mõlema osapoole vajadustele, ja vaadelge nende võimalikke tagajärgi. 4) Koostage plaan, kes teeb mida, kus ja mis ajaks. 5) Viidge plaan ellu. 6) Hinnake probleemilahenduslikku protsessi ja kunagi hiljem seda, kui hästi lahendus toimis. - Konflikt - olukord, kus kaks või rohkem inimestihaldavad mingeid eesmärke, mida nad tajuvad kui saavutavat ainult ühe või teise poolt, aga mitte mõlema poolt. - Ajurünnak - ideede kiire genereerimine ja kirjapanek, ilma et neid ideid lähemalt
töömeetodina dialoogi uuritava sihtgrupi ja laiema avalikkusega. • Sotsioloogia teaduseideaalid ja -eesmärgid Durkheimi ja Weberi järgi – Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad (perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin, siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. „Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid” => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist- näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus on sotsioloogia niipalju kui me saame selgitada ideaaltüüpe ja kausaalseid suhteid. Ehk lihtsustamine. Ühiskond ei allu reeglitele nii nagu Comte seda arvas. “ajaloo ja sotsioloogia ülesandekson inimeste sotsiaalse tegevuse mõistev tõlgendamine“.üldine
46. Mis vahe on kaalul ja raskusjõul? Mis on kaaluta olek ja ülekoormus? Andke valemid. Raskusjõud on kehale mõjuv jõud, mis on põhjustatud peamiselt gravitatsioonijõust ja tsentrifugaaljõust: . Keha kaal on jõud, millega keha mõjutab alust või riputusvahendit. Kaaluta olek on ilma toeta kukkumine: ( ). Ülekoormusel liigub tugi kiireneva kiirusega: 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses taustsüsteemis. Kujuta- ge kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid. Taustsüsteemi kiirendus ehk kesktõmbekiirendus: . Inertsjõud ehk kesktõukejõud ehk tsentrifugaaljõud: .
Seega on ainult sisejõudude momendid: 47. Joonisel on keha paigal pöörleval karussellil. Vaadelge kehale mõjuvaid jõude mitteinertsiaalses 2 taustsüsteemis. Kujutage kõik kiirused, kiirendused ja jõud ja andke jõudude arvutamise valemid.
Kontrollige, et sihikud oleks seatud õigesti. Vasaku käega viige tuleümberseadur asendisse R ja vinnastage relv. Veenduge, et vinnastuskäepide oleks täielikult tagumisse asendisse viidud ning laske sellel vabalt ette joosta. Parema käe pöidlaga lükake tuleümberseadur asendisse S. Tõstke relva pära õlga, raskus viige eesolevale jalale, hoidke vintraud suunatuna ette maha ja vaadake üle sihiku ette. Hoidke pea püsti ning vaadelge ees asuvat maa-ala või teile määratud laskeala. c. Käskluse peale “Tühjaks lae” Viige relv horisontaalasendisse. Jälgige, et parem nimetissõrm oleks päästikukaitsel. Vasaku käega pange tuleümberseadur asendisse S ning avage salvetasku. Kallutage relva paremale. Vasaku käega eemaldage salv, vajutades vasaku pöidlaga salve fiksaatorile ning asetage see salvetaskusse. 23
laiema avalikkusega. 4. Millised on sotsioloogia teadmistehuvid ja eesmärgid Max Weberi ja Emile Durkheimi järgi? Millised on nendest tulenevad metodoloogilised suunad? Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad (perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin, siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. „Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid” => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist- näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus ei saa anda mõistlikke nõuandeid ühiskondliku elu korraldamiseks,kuna sellega seotud väärtused on omavahel vastuolus. Sotsioloogia peaks olema väärtustevaba, pakkudes ainult vahendeid probleemide selgitamiseks ja lahendamiseks.
laiema avalikkusega. 4. Millised on sotsioloogia teadmistehuvid ja eesmärgid Max Weberi ja Emile Durkheimi järgi? Millised on nendest tulenevad metodoloogilised suunad? Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad (perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin, siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. ,,Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid" => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist- näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus ei saa anda mõistlikke nõuandeid ühiskondliku elu korraldamiseks,kuna sellega seotud väärtused on omavahel vastuolus. Sotsioloogia peaks olema väärtustevaba, pakkudes ainult vahendeid probleemide selgitamiseks ja lahendamiseks.
laiema avalikkusega. 4. Millised on sotsioloogia teadmistehuvid ja eesmärgid Max Weberi ja Emile Durkheimi järgi? Millised on nendest tulenevad metodoloogilised suunad? Durkheim :Inimeste elu reguleerivad reeglid on püsivad (perekonnaelu, majandus) ja toimivad inimestes eraldiseisvana. Durkheim lootis, et kui töötada välja sotsioloogia distsipliin, siis selle abil kehtestatud reeglid võimaldavad ühiskonda uurida üksikisiku kaudu. „Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid” => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist- näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju Faktide abil saab rääkida tõenäosusest. Weber: teadus ei saa anda mõistlikke nõuandeid ühiskondliku elu korraldamiseks,kuna sellega seotud väärtused on omavahel vastuolus. Sotsioloogia peaks olema väärtustevaba, pakkudes ainult vahendeid probleemide selgitamiseks ja lahendamiseks.
Channelling Jesua Teadvuse muutumisest Pamella Cribbe 04.01.2008 Varem oleme me kirjeldanud Valgusetöölise reisi, egokeskse teadvuse juurest südamekeskse teadvuse juurde, ajaloolisi tagamaid.See osa saab tervenisti pühendatud muutuste psühholoogilistele karakteristikutele. Me jagasime selle protsessi neljaks sammuks või etapiks, mis me siinkohal ära märgime: 1. rahulolematus sellega, mida pakub egokeskne teadvus, "millegi veel" otsing: lõpu algus. 2. egokeskse teadvusega seotuse tunnetamine, enda vabastamine egoga seotud mõtetest ja emotsioonidest: lõpu keskpaik. 3. egoga seotud vanadest energiatest vabanemine, kookoni mahajätmine, uue mina tekkimine: lõpu lõpp. 4. südamekeskse sisemise teadvuse ärkamine, armastuse ja vabaduse motivatsioon, muutumise lõpuga teiste aitamine. I Etapp: Ego ei rahulda enam. Teadvuse muutumine egokesksest südamekeskseks algab sisemise tühjuse tunnetamisest. Asjad, mis huvitasi...
Teostajatele ei tohi näidata kokkupandud kuusnurga skeemi. Juhiseid võib anda suuliselt või kirjalikult. Ise ei tohi joonistada ühtki skeemi, ei paberile ega õhku. Teostajad ei või liigutada tükke enne, kui on antud märku ülesande II etapi alustamiseks. Peale seda, kui teostajatele on alustamiseks märku antud, ei tohi Te rohkem juhiseid anda. Eemalduge ja vaadelge. Merlecons ja Ko OÜ 74 SUUR KUUSNURK Tööjuhend teostajatele Teie meeskonnal tuleb täita ülesanne vastavalt juhistele, mida Te saate planeerijate grupilt. Teie ülesanne algab hiljemalt 45 minuti pärast. Planeerijate grupp võib kutsuda Teid juhendamisele igal ajal järgneva 40 minuti jooksul. Kui nad seda ei tee, tuleb Teil endal selle aja möödudes nendega ühendust võtta. Te
Ja Miks? Küsimuste erinevus. Reaalteadused: need on sama. Kui me teame, mis juhtus, teame, miks juhtus. -Kuid me uurime vaba tahtega inimest. Weber uuris protestantismi ja industriaalse kapitalismi seoseid. Kui ta sai teada, mis juhtus, siis töö alles algas. Näide: rongi ootavad inimesed: lehvitamine, palvetamine, võimlemine, närvivalu. Ehk - me peame inimest mõistma. - def. 2 (Emile Durkheim 1856-1918: Les règles de la méthode sociologique): ,,Esimene ja kõige olulisem reegel on: vaadelge sotsiaalseid fakte kui esemeid" => fookuses kollektiiv mis suunab indiviidide käitumist - näeme, et toonitatud pisut erinevaid asju - kuidas neid kokku viia? kuidas on võimalik, et inimeste subjektiivne tegutseminetoodab maailma, mis on objektiivselt esemeline? * NB: Weberi ja Durkheimi definitsioonid sobivad mõlemad kokku varem esitatud Dag Østerbergi arusaamaga (uuritakse otsiaalseid kooslusi). Durkheim: sotsiaalsed faktid pole
Pertseptsioon ehk isikutaju Selleks, et jätta endast mulje, mis on kasulik, on mõttekas endale sisendada uskumisi, mida tahate väljendada. Naeratus on loomulikum, kui selle taga on uskumus, et klient on meeldiv ja teeb mulle rõõmu, ma olen õnnelik, et ta tuli. Lõppude lõpuks on mul alati võimalik ümber mõelda, näiteks tööpäeva lõpus. Vaadelge , joonistage ja kirjeldage erinevaid poose. Seejärel püüdke ühiselt leida neile kirjeldused, millega kõik nõus on. Tahtes saada kliendist täielikku pilti, ärge lähtuge ühest tunnusest, näiteks miimikast või käte asendist. Tegelikkuses on kasulik seostada erinevaid tunnuseid ja alles seejärel teha järeldused. Vaata joonist 10, mis kirjeldab keha piirkondi, milles toimuvate muutuste kaudu on võimalik aru saada, milles on
Õpetaja „Nii! Astu minema – mine nüüd, hakka astuma! Kui sa pole valmis minu tundi õigeks ajaks tulema, võid minema astuda. Mine ja külasta õpetaja Browni!“ Distsiplineerimine tunni kehtestamisfaasis Õpilane: „Jah, vaat lähengi, see on üks s—t tund...!“ [Ta pöörab ringi ja tormab minema.] • Vaadelge – keskenduge – vaadelge (vältige liiga pikka silmsidet mõne konkreetse õpilase või väiksema rühmaga). Loomulikult peame me õpilase hilinemisele reageerima, kuid pole vaja süüvida õpilase hiline- • Korrigeeriv sõnum olgu lühike. misse niimoodi kogu klassi ees ning sel ajahetkel. Mõned õpetajad lasevad end kergesti kaasa • Kasutage võimalusel positiivset keelt.
Järeldus 5.23 Kui funktsioon f on pidev lõigus [a, b], siis seosega (5.18) määratud funkt- sioon G on funktsiooni f algfunktsioon lõigus [a, b]. Tõestus. Iseseisvalt!z Järelduse 5.23 abil saame tõestada Newton–Leibnizi valemi. Kõigepealt kirjeldame funkt- siooni kõigi algfunktsioonide omavahelist vahekorda. Lause 5.24 Olgu D intervall, olgu funktsioonid F ja G funktsiooni f : D → R algfunktsioo- nid intervallis D. Siis leidub C ∈ R nii, et G(x) = F (x) + C. Tõestus. Vaadelge funktsiooni H(x) = G(x) − F (x), leidke, et H ′ (x) = 0 ning järeldage lause 4.12 abil, et H on konstantne funktsioon (iseseisvalt!z). Lause 5.24 tõttu on intervallis D funktsiooni f : D → R kõigi algfunktsioonide üldkuju F (x) + C, kus F : D → R on funktsiooni f mingi algfunktsioon. Algfunktsiooni üldkuju F (x) + C märgitakse sümboliga f (x) dx ning nimetatakse funktsiooni f määramata in- R tegraaliks
üllatava heki; jälgige mööda päratut linna voolavat Seine'i jõge, mis oma roheliste ja 7 4 kollaste lõikudega on vaheldusrikkam kui ussinahk, oma saartega üksikuteks harudeks rebitud ja sillakaarte all koomale pigistatud; vaadake taevassinisel horisondil selle vana Pariisi gooti profiili; laske ta kontuuridel hõljuda talveudus, mis ta arvutute korstnate ümber ripub; kastke ta pimedasse öösse ja vaadelge ses hämaras hoonete labürindis ta varjude ja valguse kentsakat mängu; kujutlege, et sinna langeb kuukiir, mis ta piirjooni ebamääraselt esile 130 toob ja laseb uduvinest suuri tornipäid nähtavale tulla; või võtke kas või seesama tume siluett, elustage varjudega ta tuhandete tippude ja katuseharjade teravnurki ning laske tal siis järsku mingi haikala sakilise lõualuuna joonistuda õhtutaeva vasekarva taustale. Ja võrrelge siis!