TÖÖLEPING nr 1/2010 Käesolev Leping on sõlmitud 22. veb 2010. a.Tallinnas. OÜ MATI POST (edaspidi nimetatud TÖÖANDJA), reg kood 10663533, keda esindab NILS SUHOV(PA07B) ja ERGO KASEMAA(PA07B) ning LAURI PIISANG (edaspidi nimetatud TÖÖTAJADD), sõlmisid käesoleva töölepingu (edaspidi nimetatud Leping) alljärgnevatel tingimustel: 1. LEPINGU TÄHTAEG, TÖÖ SISU 1.1. Töötajad asub tööle 20 märts 2010a. 1.2. Käesolev Leping on sõlmitud ajaks. 1.3. Töötajad töölevõtmisel rakendatakse katseaega, mille kestvus on 1 kuud. Katseaja viimaseks kuupäevaks on 20 mai 2010a. 1.4. Töötajad asub tööle postiljoni ametikohal. 1.5. Töötajad kvalifikatsiooninõuded, tööülesannete ja pädevuse kirjeldus on esitatud Töötajad ametijuhendis, mis on töölepingu lisa nr 1. 1.6
Küttesüsteem. Hoones on keskküte. Tuleohutus. Olemas on häiresignalisatsioon, suitsuandurid, tulekustutid, mis vastavad kehtivatele nõuetele. Tulekustutite paiknemiskoht ei ole märgistatud. Töötajatel puudub väljaõpe avariiolukorras tegutsemiseks. Evakuatsiooni- ja pääseteed on tähistatud. Töötajate tööohutusalane informeerimine. Puuduvad tööohutuse ja töötervishoiujuhendeid. Esmaabi. Esmaabivahendid asuvad tagaruumis, nende asukoht on märgistamata. Töötajad on läbinud esmaabikoolitused. Tervisekontroll. Töötataje tervisekontroll toimub 2009 a detsembri kuus. Olmetingimused. On olemas dussi- ja WC-ruum. Söömiseks ja puhkamiseks on ettenähtud eraldi ruum. Töökeskkonna puhtus. Ettevõttes on 3 koristajad, koristamine toimub iga päev. 2.Töötajate töökohtade määratlus, iseloomustus ja kirjeldamine Tabel 1. Töötajate töökohtade määratlus, iseloomustus ja kirjeldamine
Küttesüsteem. Hoones on keskküte. Tuleohutus. Olemas on häiresignalisatsioon, suitsuandurid, tulekustutid, mis vastavad kehtivatele nõuetele. Tulekustutite paiknemiskoht ei ole märgistatud. Töötajatel puudub väljaõpe avariiolukorras tegutsemiseks. Evakuatsiooni- ja pääseteed on tähistatud. Töötajate tööohutusalane informeerimine. Puuduvad tööohutuse ja töötervishoiujuhendeid. Esmaabi. Esmaabivahendid asuvad tagaruumis, nende asukoht on märgistamata. Töötajad on läbinud esmaabikoolitused. Tervisekontroll. Töötataje tervisekontroll toimub 2009 a detsembri kuus. Olmetingimused. On olemas dušši- ja WC-ruum. Söömiseks ja puhkamiseks on ettenähtud eraldi ruum. Töökeskkonna puhtus. Ettevõttes on 3 koristajad, koristamine toimub iga päev. 4 2.Töötajate töökohtade määratlus, iseloomustus ja kirjeldamine Tabel 1. Töötajate töökohtade määratlus, iseloomustus ja kirjeldamine
Näiteks 2011 aastal diagnoositi 11-l töötajal kutsehaigusena müratekkene kuulmisnõrkus. See ei ole ainuke asi, mis tegelikkuses liigses müras töötamisega kaasneb. Peale kuulmiskahjustuste võivad tekkida ka närvisüsteemi haired – peavalu, uimasus, nägemishäired, väsimus, tähelepanuvõime langus, võib rikkuda ainevahetust jne. Kahjustuste vältimiseks peab tööandja tagama, et töötajad saaksid asjakohase juhendamise ja väljaõppe – kui kahjulik on müra mõju tervisele, sellega seonduvad kahjustused, tevisekontrolli vajalikkus jne. Tööandja kohustus on saata kõik müraga kokku puutuvad töötajad õigeaegselt tervisekontrolli. Teise näitena tooksin välja toiduainetega töötajad. Kui toiduainete säilitusruumides on suur niiskus, on see ideaalne kasvupaik erinevatele hallitusseentele ja sellisel juhul on nende eosed väga vastupidavad.
riskide vähendamise kardinaalsete meetmete rakendamist. III. RISKIANALÜÜSI TULEMUSED Töökoht Ohutegur Riski suurus Kõik töötajad Komistamis- ja kukkumisoht (vaip, libe põrand, laoruumis 1 redelile ronimine) Kõik töötajad Äralöömisoht (mööbel, nurgad) 1 Müügiassistent, Tööasend, staatiline koormus 2 müügijuhid, raamatupidaja Laotöötajad Liikuvad masinad 2
Saastuda võivad horisontaalpinnnad kuni 1 m kauguseni nakkusallikast. 3.Piiskkontakt Nakkus levik õhu kaudu köhimisel, aevastamisel, nuuskamisel või nakatunud kehavedelikekaudu. Mikroobid võivad siseneda silma-, nina- ja suulimaskesta ning nahakaudu lähikontakti teel. Bioloogilistest ohuteguritest mõjutatud töökeskkonna töötervishoiu ja tööohutuse nõuded (Vabariigi Valitsuse 5. mai 2000. a määrus nr. 144, § 2) kohaldatakse kõikidele töödele, kus töötajad on või võivad olla bioloogilistest teguritest ohustatud. Määruse alusel jagatakse bioloogilised ohutegurid ohurühmadesse vastavalt nende nakatumisvõimele: 1. ohurühma ohutegurid teadaolevalt ei põhjusta inimese haigestumist (madal risk). 2. ohurühma ohutegurid võivad põhjustada inimese haigestumist ning seetõttu ohustavad töötaja tervist, kuid ei põhjusta nakkusohtu elanikkonnale. Nende vastu on olemas tõhusad ennetus- ja ravivahendid
on pigem ülesanded · Mis motivatsioon üldse on? 4 · Kuidas tuntud teadlased seda näevad (motivatsiooniteooriad)? · Kuidas juhiti ettevõtet vanasti ja kuidas juhitakse (peaks juhtima) praegu? · Millised on sisemised ja välimised motivaatorid? (nende eripära) · Mis töötajaid eelkõige motiveerib? · Kas töötajad tunnevad end motiveerituna? (Kas puuduvad jäljed vanadest juhtimisvõtetest?) · Mida tehakse valesti? Selle põhjal püstitan hüpoteesi- kuigi materiaalsete hüvede kõrval on muutunud üha olulisemaks ka mittemateriaalsed hüved, ei osata neid siiski paljudes ettevõtetes hinnata. Mida tegelikult inimesed tahavad? Mida tegelikult inimestele pakutakse? SISSEJUHATUS PERSONALI MOTIVEERIMISSE
SITUATSIOONIÜLESANNE Lk.99 JOE ADAMS 1. Probleem on Joe Adams´l, seotud osalusega organisatsioonis. 2. Probleem on pikaajaline, hõlmab tervet organisatsiooni. 3. PÕHJUS: 1) kui rakendada osaluskoosolekuid konveierliinil ning seda tööajal, siis toodang väheneb. 2) töötajad ei ole nõus oma vaba aega ohverdama. 3) füüsiliselt raske töö, töötajatel puudub kõrge haridustase. TUNNUS: 1) konveieritöö ei võimalda osalust kasutada. 2) osalusalased koosolekud vabal ajal. 3) juhtkonna range kontroll alluvate üle. TAGAJÄRG: 1) käive väheneb. 2) töötajate rahulolematus. 3) töötajad on pinges. 4. Probleemi valdkonnaks on osalusdemokraatia. 5. Probleemiks on, et Joe soovib teha osalusalaseid koosolekuid, kui juhtkond ei poolda
RISKIANALÜÜS - KOKK Ohutegur Kes on ohus? 1. Kemikaalidega puhastamine Kõik töötajad 2. Libe põrand Kõik töötajad 3. Kuumad ahjud Kokk, teised töötajad 4. Noad Kokk, teised töötajad 5. Katkised pistikupesad Kõik töötajad 6. Raskuste tõstmine Kokk 7.Viirused töölised, kliendid 8.Kõrge õhutemperatuur töölised, kliendid 9. Seadmete teravad ja liikuvad osad kokk 10.Valgustuse puudumine töökohal kokk 11. Loomaliha töötlemine kokk 12.Külmas köögis töötamine töölised 13.Sundasendis olemine kokk 14
Suhtumine- positiivne, abivalmis, sõbralik Minu arvates on selles asutus H. Harrisoni ideoloogiale põhinev organisatsioonikultuur. Organisatsioonis on rollikultuur, kuna kehtivad kindlad reeglid ja juhendid nii juhtidele kui ka töölistele. Nendest tulenevalt valitseb kord, mis tagab stabiilsuse ja kaitse. See saavutatakse ühise eesmärgina. Samuti võib Harrisoni ideoloogiast välja tuua selle, et organisatsioon on sooritusele orienteeritud. Töötajad töötavad ühise visiooni ja eesmärgi nimel, et pakkuda klientidele parimat ostuvalikut ning keskkonda. Organisatsioon on orienteeritud toetusele, mis kuulub samuti Harrisoni ideoloogiale. Töötajad tunnevad, et neid väärtustatakse kui isiksusi. Seda oli väga hästi näha sellest, et töötajaid peetakse meeles sünnipäevadel, samuti jõuludel ja muudel traditsioonilistel ühisüritustel kus neid tunnustatakse. Samuti on töötajad väga abivalmid kõigiga
Suhtumine- positiivne, abivalmis, sõbralik Minu arvates on selles asutus H. Harrisoni ideoloogiale põhinev organisatsioonikultuur. Organisatsioonis on rollikultuur, kuna kehtivad kindlad reeglid ja juhendid nii töötajatele kui õpilastele. Nendest tulenevalt valitseb kord, mis tagab stabiilsuse ja kaitse. See saavutatakse ühise eesmärgina. Samuti võib Harrisoni ideoloogiast välja tuua selle, et organisatsioon on sooritusele orienteeritud. Töötajad töötavad ühise visiooni ja eesmärgi nimel, et pakkuda õpilastele turvalist keskkonda, eneseteostust ja head haridust. Organisatsioon on orienteeritud toetusele, mis kuulub samuti Harrisoni ideoloogiale. Töötajad kui ka õpilased tunnevad, et neid väärtustatakse kui isiksusi. Seda oli väga hästi näha sellest, et töötajaid peetakse meeles sünnipäevadel, samuti jõuludel ja muudel traditsioonilistel ühisüritustel kus neid tunnustatakse
kindlustada töötajatele konkurentsivõimeline palk. Antud organisatsiooni üheks visiooniks võib kindlasti pidada ka toodangu valmistamist välisturule. 1.1 Organisatsiooni struktuur Organisatsiooni tegevust kontrollib nõukogu, mis langetab suuri otsuseid ja paneb paika pikajalised eesmärgid. Nõukogu liige on juhataja ka ise, kes juhib organisatsiooni igapäevategevust. Temale otseselt alluvad keskastmejuhid ja mõned teised töötajad. Keskastmejuhtidele alluvad omakord alaüksustejuhid ja töölised. 3 Organisatsiooni juhtimisstruktuur on toodud ka Joonisel 1, mis pärineb organisatsiooni allikast. Juhataja
toimub iiimese keha iahaveresooite aheiemiie, et Liidudele võimaldada varjualused. säilitada kehas ja elutähtsates orgaiites iormaalie temperatuur. Päikese või soojeidusseadmetest lähtuv kiirgustemperatuur. Niiskus/vesi Töötajad Liiiukasvataja puutub kokku pidevalt söödaiõude ja II Tuleb kasutada spetsiaalseid kummikiidaid ja jooturite pesemisel vee ja iiiskusega, mis võib põhjustada kreeme. iahapõletikku. Tallaiaha pakseiemiie, kaiialõhed, koiiasilm– kõik oi
Võrumaa Kutsehariduskeskus Tursimitool Erialatööga seotud tervistkahjustavad tegurid ning terviserikete ennetamise võimalused ja seadusandlik regulatsioon Eesti Vabariigis 1. Sissejuhatus 1.1 Tervishoiutöötajate tervis ja ohutus Tervishoiusektori töötajad peavad tegutsema mitmesugustes valdkondades ja keskkondades, mis kujutavad endast ohtu nende tervisele ja võivad kaasa tuua kutsehaigusi ja tööõnnetusi. Järgnevalt antakse selliste riskide kohta üksikasjalikku teavet ja käsitletakse tõhusaid meetodeid nende hindamiseks ning ärahoidmiseks või minimeerimiseks. Et tervishoiutöötajate töö hõlmab esmaabiteenuste osutamist füüsilise või vaimse puudega
Saab välistada mitte sobivad kandidaadid juba esimeses voorus ilma reaalselt nendega kohtumata. Nagu kõik muu on arenenud siis ka töökeskkond. Tööd võib teha nii kodus kui kontoris. Kliendid saavad suhelda kodust läbi arvuti/videosilla oma ettevõttega Inimesed on keskendunud oma aja targemale kasutusele ning kuidas komplektsemalt ühildada nii kodu kui tööd. Leida seejuures õige tasakaal. Tänapäeval kodus töötamine on täiesti tavaline. Töötajad leiavad, et ilma kodus töötamise võimaluseta oleks justkui miskit puudu. http://www.personaliuudised.ee/uudised/2018/03/13/korge-tooheaolu-on-arile-hea Kõrge tööheaolu on ärile hea Artiklis on toodud näited ja läbiviidud uuringud, mis tõestavad seda, et mida parem/kõrgem töökultuur ettevõttes seda väiksem töökadu. Selge seos on kultuuri ja investeeringute vahel. Mida rohkem ettevõte investeerib tervise ja heaolu edendamisse, seda tervemana töötajad ennast tunnevad
Mäetööstus-On tööstusharu, mis tegeleb maavarade kaevandamise ja esmase töötlemise ehk rikastamisega. Metallurgia-on tööstusharu,mis tegeleb metallide ja metallisulamite tootmise ning metalltoodte valmistamisega. Masinatööstus-on masinaid valmistav tööstusharu,milles eristatakse allharudena aparaadi tööpingi,elektroonika ja arvutustehnika tööstust. Keemiatööstus-On majandusharu,mis tegeleb keemia toodete valmistamise ja töötlemisega. Koopereerimine-on ettevõtete koostöö,eesmärgiga toode ühiselt valmistada,jaotada tehnoloogia protsessid eritootmis üksuste vahel. Spetsaliseerumine-on tootmiskorraldus kus mingite toodete ja nende osade valmistamine või mingid tootmis järgud kujundatakse iseseisvateks tootmisharudeks. Konveiertootmine-on tootmis korraldus, mis jagab tootmistsükli konveieril e vooluliinil järjestikku ja sooritatavateks lihtsateks operatsioonideks. Tehnoloogiakeskus-on koht kus asub palju väga teadusmahukat toodangut andvad t...
hingamisteedesse. Nakatumise teed (3) Kontaktülekanne 1. Otsene kontakt vahetu füüsiline kokkupuude nakkusallikaga. 2. Kaudne kontakt nakatumine pisikutega saastunud asjade kaudu. 3. Piiskkontakt nakkuse levik õhu kaudu köhimisel, aevastamisel, nuuskamisel, nakatunud kehavedelike kaudu. Bioloogilistest ohuteguritest mõjutatud töökeskkonna töötervishoiu ja tööohutuse nõuded kohaldatakse kõikidele töödele, kus töötajad on või võivad olla bioloogilistest teguritest ohustatud. Bioloogilise ohuteguri rühmad Ohuklassidesse jaotamise aluseks on nende · ohtlikkus inimesele · kaitsevajadus ohuteguri eest I ohurühm 1. ohutegurid teadaolevalt ei põhjusta inimese haigestumist 2. võivad põhjustada allergiat (laktobatsill, hallitusseened, biostimulaatorid). II ohurühm 1. ohutegurid võivad põhjustada inimese haigestumist 2. võivad ohustada töötaja tervist 3
Ohutegurid võivad olla seotud inimeste, vara ja tööprotsessidega; need võivad põhjustada õnnetusi, kahjustada tervist või töövahendeid, vähendada tootlikkust jne. Risk on ohuteguriga kokkupuutumisest tingitud vigastuse või haiguse raskusaste ja selle tõenäosus. Miks peaks riski hindama? Tööriski hindamise peaeesmärk on töötajate tervise ja ohutuse kaitsmine. Riskihindamine aitab minimeerida võimalust, et töötajad või keskkond saavad tööga seotud tegevuste tõttu kannatada. Samuti aitab see hoida see ettevõtte konkurentsivõimet ja tõhusust. Vastavalt tööohutuse ja töötervishoiu seadustele peavad kõik tööandjad hindama riski regulaarselt. Kuidas riski hinnata? Töökohaga seotud riske saab hinnata järgmises viies lihtsas astmes: 1. ASTE: Teabe kogumine 2. ASTE: Ohutegurite tuvastamine 3
Ohutegurid võivad olla seotud inimeste, vara ja tööprotsessidega; need võivad põhjustada õnnetusi, kahjustada tervist või töövahendeid, vähendada tootlikkust jne. Risk on ohuteguriga kokkupuutumisest tingitud vigastuse või haiguse raskusaste ja selle tõenäosus. Miks peaks riski hindama? Tööriski hindamise peaeesmärk on töötajate tervise ja ohutuse kaitsmine. Riskihindamine aitab minimeerida võimalust, et töötajad või keskkond saavad tööga seotud tegevuste tõttu kannatada. Samuti aitab see hoida see ettevõtte konkurentsivõimet ja tõhusust. Vastavalt tööohutuse ja töötervishoiu seadustele peavad kõik tööandjad hindama riski regulaarselt. Kuidas riski hinnata? Töökohaga seotud riske saab hinnata järgmises viies lihtsas astmes: 1. ASTE: Teabe kogumine 2. ASTE: Ohutegurite tuvastamine 3
Inimesed on väsinud ja nendel kaob motivatsioon. On arusaadav, et organisatsiooni tulemuslikkus kannatab, kuna suur hulk ülesandeid on ühe teenistuse õlade peal ja teised teenistused ei taha koostööd teha. Teenistuse A töötajad arvavad, et personalipoliitika on ebaõiglane ja et info teenistuste vahel ei liigu. OLUKORRA HINDAMINE Peamine probleemi põhjus on vastutuse piiride puudumine. Üks teenistus on ülekoormatud, aga teistel ei olegi mõni aeg üldse tööd. Töötajad ei tea täpselt kas nad peavad seda tegema, aga kui käsk on antud tuleb täita. Kui vaadelda probleemi organisatsioonilise õigluse seisukohalt, võib väita,et linnapea kasutab oma võimu ebaõiglasel t ja teenistuse A töötajad tunnevad, et neid koheldakse ebaõiglaselt, antakse rohkem tööd ja makstakse vähem palka. Ootuste teooria kohaselt võimalus, et inimene käitub teatud viisil sõltub ootuse tugevusest, et
mõelda läbi kuidas enda tööülesandeid paremini täita või mida võiks paremini teha. Kui töökoormus on madal või ülesanded said enne tähtaega valmis siis pake enda kaastöötajatele abi või küsi oma ülemuselt tööülesandeid juurde. Niisama istumine jätab mulje, et te ei tee 4 tööd, isegi kui olete oma ülesanded varem valmis saanud ning endal hakkab ka igav. Mida igavam on tööl seda vähem tahavad töötajad seal käia. Isegi kui hetkel pole midagi teha siis tasub endale leida mingi kasulik tegevus. Nt koristada oma laud ära või õppida midagi juurde. Pühendumine ei jää tasumata. Pühendunumad töötajad saavad suurema tõenäosusega ameti- või palgakõrgendust. Tänapäeval on raske leida endale paremat tööd. Seega tuleb hinnata oma tööd, tööandjat ning oma pühendumusoskusi. "Sundimise" asemel peaksid inimesed "tahtma" tööl käia. (Kokemuller 2015)
käivad kohal vastavalt vajadustele. Näiteks kui hotellis on palju rahvast, mõni rahvarohke üritus, põhikoha töötajal vaba päev. Kõikide teenindajate tööülesanneteks on klientide teenindamine, kohviku laudade korras hoidmine jne. Toitlustuskoha juhatajaks on hotelli omaniku noor naine, kellel on väga kõrge enesehinnang, varasem töökogemus liigse nooruse tõttu puudub ning samuti ei ole tal mingit erialast haridust. Suure õhtuse ürituse puhul kutsutakse kõik töötajad tööpostile välja. Teenindajad peavad põhikohaga töötajalt (tema on alati varem kohal) uurima, mis üritusega tegu, kas on õhtu kava ka ette antud. Põhikoha töötaja suhtub asendajatesse selliselt nagu nad peaksid iseenesest mõistetavalt teadma, mis üritus on. Juhataja jätab oma töö tegemata (enne töö algust koosolek - ülesannete jagamine, keelud, ohud, kliendi erisoovid jne). Seega kõik teenindajad vaatavad ise, mida teevad
hooldekodud) · teadustööd · tööd laborites (veterinaaria laborid, kliinilised laborid, diagnostilised laborid) · jäätmete, prügi töötlemine · töö reoveepuhastusjaamades Kutsenakatumisest enim ohustatud erialad: · meedikud (arstid, õed, sanitarid, kliiniliste ja teaduslaborite töötajad) · teenindajad · toiduainete ja karusnahatööstuse töölised · põllumajandustöötajad · kalatöötlejad · jahindusega tegelevad töötajad 2 · jäätmekäitlejad · geoloogid · arheoloogid · arhiivide töötajad Risk, mis on seotud eelkõige jäätmekäitlusega: a) jäätmekäitlus ettevõttes (sorteerimine, komposti tegemine) allergia, nakkus(infektsioon)haigused, mille põhjuseks on bakterid, viirused; toksilised haigused (endo- ja mükotoksiinidest), isegi vähkkasvajad. b) heitveepuhastusjaamad c) meditsiiniasutuste kliiniliste jäätmete käitlemine
ja põhiline inimressursikadu. Kui see on paigas on oluline neid inimesi ka motiveerida töötajaid innustusega oma tööd tegema. Suured ettevõtted nagu ka Kaiser Lachance Communication on hakanud oma töötajaid väärtustama kui inimesi, mitte kui tööjõuna. Kaiseri ettevõtte jaoks on oluline pakkuda oma töötajatele töö ja kodu balanss. Kui ettevõtte töötajad töötavad õigetel kohtadel ja nad on rahul oma töökohaga ning tunnevad end väärtustatuna siis sellised töötajad toovad ka ettevõttele just parimad kliente ja sellega kasvab ka ettevõtte kasum, samuti kui ettevõtjad leivad endale just neile ideaalsed töötajad siis suudavad need töötajad ka mõelda edasi ettevõtte huvidest lähtuvalt. Nimelt sellisel juhul võib juhtuda, et need töötajad tulevad ka ise suurepärastele ideedele, kuidas ettevõtet edasi viia uuele tasemele või arengule. Kokkuvõtteks võibki öelda, et hea ja eduka suure firma edu seisneb ettevõtte töötajates. Kui
vaja valida üks inimest kolmest – Nadezda, Indrek ja Siim. Mariliis valikuks osutus Indrek, kes oma ta oli kõige kõrgema staažiga ning ta oli palju vaeva näinud, et oma karjääriredelil tõusta. Niipea kui Mariliis oli oma ametikoha loovutanud Indrekule, siis tekkis probleem töötajate ja värskelt ametipostile saabunud Indrekuga. Inrek eelistas tema sõpruskonnas töötajaid rohkem ning määras neile kergema töö mis nõudis vähem füüsilist tööd. Paljud töötajad märkasid seda koheselt kui Indrek sai osakonna juhatajaks. Siis tekkis konflikt Indrek ja osade töötajate vahel, kuna kõigil peaks olema ühed töötingimused ning nende vahel peaks olema võrdsus. Probleemi määratlemine Kuidas taastada head suhted? Kas tulemustasusüsteem on vajalik? Kuidas see peaks olema üles ehitatud? Tegemist on juhtimisprobleemiga, sest situstsioon töös on muutunud halvemaks, sest suhted
Nad elasid sellistes tingimustes mitu kuud kuni ühel päeval tuli tervishoiu inspektor noorte elamist üle vaatama. Esimeseks võtsid inspektorid ette Aadu. Koputasid kolm korda uksele ja jäid ootama. Aadu aga ei avanud ust, kuna oli hetkel avamas just uut viinapudelid. Sotsiaalmajas oli Aadu hakanud alkohoolikuks. Inspektorid koputasid veel kolm korda ning ikka ei mingit vastust. Lõpuks saatsid nad Aadu facebooki sõnumi. See toimis, poss avas ukse. Tervishoiu töötajad ehmatasid. Nähes tema kesist seisu sotsiaalmajas soovitasid nad tal vanemate korterisse tagasi kolida. Aadu küll põikles vastu, kuid lõpuks nõustus ning läks tagasi sinna, kust põgeneda üritas. Järgmisena suundusid töötajad Atsi elamise juurde. Otsisid gpsiga maja ülesse ning sõitsid liftiga kõige viimasele korrusele. Lasid uksekella ja jäid ootama. Jälle ei mingit vastust. Töötajad olid kärsitud ja lasid veel mitu korda uksekella
Work Outcomes of Employee Engagement.. Procedia-Social and behavioral Sciences, 2012 (40): 498-508 Töötajate kaasamine organisatsiooni juhtimisse. On suur vahe, kas ettevõttes töötavad lihtsalt palgalised, või on nad kaasatud laiemasse projekti. Töötajate kaasamine mõjutab ettevõtte sisekliimat, inimeste lojaalsust ja tõstab tööviljakust, töötulemused paranevad. Suurem arv kaasatud alluvaid aitab organisatsiooni meelitada rohkem andekaid töötajaid, kui mittekaasatud töötajad on vähem viljakad, puuduvad sagedamini töölt, nendega kaasnevad suuremad koolitus-ja värbamiskulud. (Gallup 2005). Hooper (2006) väidab, et Austraalia majandus kaotab 51 bljonit dollarit aastas tööliste ebarahuldava kaasamise tõttu. Suurim vara organisatsioonis on tema töötajad ja tihe kommunikatsioon ning koostöö. The International Survey Research (2003) kirjeldas tööliste kaasamist kui kogemust, mille
pidada läbirääkimisi asukohariigi valitsusega; jälgida seaduslikul teel asukohariigi tingimusi ja arenguid ning nendest aru anda lähetajariigile; edendada sõbralikke suhteid lähetajariigi ja asukohariigi vahel ning arendada majandus-, kultuuri- ja teadussuhteid. Diplomaatilisi esindusi liigitatakse kaheks: alalisteks esindusteks ja suursaatkondadeks (Rahvusvaheline õigus, 2010). 10.4. Diplomaatiliste esinduste töötajad Diplomaatiliste esinduste töötajad jagunevad kaheks: diplomaatilise staatusega töötajad ja diplomaatilise staatuseta töötajateks. Dipolmaatilise staatusega töötajad on: esinduse juht – diplomaat, kellele lähetajariik on teinud ülesandeks tegutseda lähetaja nimel ning kes juhib esindust; muu diplomaatiline personal – esinduse liikmed, kes omavad diplomaatilist au- või
vahele.Pärnu ettevõttes käib töö kahes vahetuses:hommikuses (7.00- 15.30) ja õhtuses (15.30-24.00). 2.Materiaalsed ja mittemateriaalsed motiveerimise viisid · Kogu töö käib kaasaegsete töövahenditega · Kõikidele töötajatele on ettenähtud töökittel,jalanõud,kindad,isiklikud tööriistad · Toetatakse enesetäiendamist IT valdkondades · Peetakse koos peredega suvepäevi · Jõuludel makstakse jõulupreemiat · Kõik töötajad käivad perioodilises tervisekontrollis · Kõikidele töötajatele on ettenähtud iga kuu 400kroonine Tervise Paradiisi tervisekaart · Kaugemalt tööl käijatele makstakse bussisõidu kompensatsioon · Õhtusel vahetusel makstakse kinni taksosõit koju · Töökohale on loodud suitsunurk suitsetajatele · Igale uuele töötajale personaalne koolitus,kuidas töö välja näeb jne 3. Analüüs
Janeli Põder RP14 Eetilise konflikti lahendamine Rimis käik lõppes mürgistusega http://tervis.postimees.ee/3071541/rimis-kaik-loppes-murgistusega Juhtumi kirjeldus Esmaspäeval 26.01.2015 lekkis Rocca al Mare Rimis külmainet, mille tõttu töötajad ja kliendid evakueeriti, üks naine pöördus mürgitusega haiglasse. Kaupluses käisid parajasti uuendustööd, mille käigus asendati vanad külmikud uutega. Rimi pressiesindaja K.Bats selgitas, et tööde käigus tekkis olukord kus sulgurkraan vedas alt ning õhku paiskus külmainet. K.Balts kinnitas, et tegemist on inimese tervisele ohutu ainega, ehkki see surub hingamiseks vajaliku õhu madalale ja võib tekitada ebamugavustunnet, ei ole see tema sõnul vastavalt tooteinfole ohtlik.
sisekommunikatsiooni põimimine väliskommunikatsiooni ja ettevõtte põhitegevusega 1 Sisekommunikatsiooni eesmärgid 6.8 · suurendada töötajate motivatsiooni ning edastada neile ettevõtte ärieesmärkide saavutamiseks vajalikku teavet kaasata töötajad praktiliselt ja emotsionaalselt organisatsiooni eesmärkide täitmisse aidata töötajal mõista tema rolli ettevõttes aidata kaasa ettevõttesisesele infovahetusele ja koostööle tagada ettevõttesisese kommunikatsiooni avatus ja kliendivajaduste täitmine luua ning suurendada kuuluvustunnet aidata selgitada ettevõtte rolli ühiskonnas Ebaefektiivne kommunikatsioon 11.1 Tagajärjed: · halb maine organisatsioonis ja väliste sihtrühmade seas
Swedbank on jõudnud arusaamale, et kliendid ootavad tulevikus pankadelt rohkem paindlikkust ja personaalset lähenemist. Minu arust on personaalse lähenemise põhimõte aastal 2013 Eestis väga laialdaselt levinud. Ettevõtted on üha vastutulelikumad ja võimaldavad klientidele erinevaid viise, kuidas kaupu ja teenuseid soetada. Sellisele järeldusele pole jõudnud mitte ainult Swedbank, vaid ka paljud teised ettevõtted Eestis. Swedbanki ärifilosoofiasse elluviimisse olid kaasatud kõik töötajad. Mõisteti, et ärifilosoofia muutmiseks on protsessi vaja kaasata kõik töötajad. Selleks, et saavutada ettevõttes muutus, peavad muutusest osa võtma kõik inimesed, kes selles ettevõttes töötavad. Samuti ei juhtu muutused üleöö. Kui Eesti Swedbankis töötab 2446 inimest, siis muutus nende mõttelaadis toimub järk-järgult. Sõnumi edasiviimiseks kõikide töötajateni, töötas Swedbank välja seminariformaadi. Vabatahtlikel oli võimalik
saavutustele. Turvatunne on tagatud fikseeritud põhipalgaga, aga lisaks sellele on töötaja poolt toodetud toodete mahu suurendamisel võimalik ka oluline lisatasu teenida. Lisaks töö järjestamist käsitlevate otsuste langetamisele kohaldab Konesko meetmeid, mis osaliselt mõjutab väljaspool rolli olevaid tegevusi. See viitab sellele, et kui ettevõte stimuleerib teatud käitumist, eristavad töötajad tõenäolisemalt oma jõupingutusi ning keskenduvad rohkem tasuga seotud tegevustele Konesko jälgib töötajate rahulolu taset oma organisatsioonis ning pöörab regulaarselt tähelepanu oma personali kvaliteetsele koolitusele. Seetõttu on vähenenud tööjõu voolavus, paranenud klientide rahulolu ja isegi majandustulemused on suurenenud. Konesko usub, et nende töötajate jaoks on oluline oma tööülesannete ning tulemustasu seose mõistmine. Seega ettevõtte
Iseseisev töö Füüsikalised ohutegurid: *kuumus masinatel, mis teeb õhkkonna väga kuumaks ja võib end ära kõrvetada *temperatuur on väga kõrge, eriti suvel *õhkkond on aurune või lämbe *raske hingata *kliimaseadmeid ei olnud *seadmed ei näinud just kõige ohtumad välja, seega võib töötaja end kergelt vigastada *töötajatel ei ole kõrvakaitsmeid aga müra on väga vali Bioloogilised ohutegurid: *viirused levivad kiiresti, kuna inimesi on väga palju *levivad bakterid *haigused levivad kiiresti Keemilised ohutegurid: *kuna seadmeid ilmselt ei puhastata, siis on nende peal palju tolmu *mürgised lõhnad *ei olnud näha, et keegi seal koristaks, seega mustus on igalpool Füsioloogilised ohutegurid: *kõrge kuumus, mis ajab higistama *pidev sundasend *töötajad ei saa puhata *töötajad teevad ületunde *töötajad magavad ebamugavas asendis seal samas, kus töötavad *liiga pikad tööpäevad *pikka aega seismine või istumine ...
Ida-Virumaa Kutsehariduskeskus Salongi analüüs Õpilane:Valeria Uvarova 1PJUE Õpetaja:Ulvi Aro Jõhvi 2015 Käisin oma linna salongis,kus töötab mu tuttav,ta rääkis mulle natuke nende salongist,salong on mõelnud meestele,kui ka naistele. Salongis on kaks töökohti ,iga päev salongi töötajate juurde tulevad 6-9 inimest,tihti töötajad töötavad eraldi üks teisest,näiteks täna oli salongis ainult mu tuttav teist töötajad polnud. Nende salongi stiil on kollane(Seinad),valge(Lagi) ja hall(Põrand) Nendel on eraldi ruum,kus nad pesevad juuksed klientidele ja joovad kohvi,kahjuks sellest ruumist ma ei saanud pilti teha. Sain teada ka nende hinnad Lühikeste juuste lõikamine-8 eurot Keemilised lokkid-25 eurot Habe lõikamine-6 eurot Meeste soeng “Siil“-15 eurot
Äratasuvad kompensatsiooniplaanid Stephen D.Kirkland Organisatsiooni kõige väärtuslikum vara on töötajad, nad on äri selgrooks. Heade töötajate palkamine ja hoidmine peaks olema juhtidele esmatähtis. Kvalifitseeritud töötajate leidmine ja hoidmine on tänapäeval tõeline väljakutse. Selliseid töötajaid peab asutus motiveerima, et nad veelgi paremini töötaksid. Kui varem põhines palga maksmine töötajate kogemusel, ametinimetusel ning ettevõttes töötatud ajal, siis ühel hetkel avastati, et see ei tähenda veel töötajate kõrget produktiivsust.
7. Millised võivad olla pikaajalise stressi tagajärjed? Töötajale: kõrge vererõhk, tundeelu rahutus, segatud ainevahetus, alkoholisõltuvus, lihase häired; Tööandjale ja firmale: kasvav puudumine, aeglus, suurenenud kulutused, kahjustatud toimimine ja prduktiivsus, kasvav tööjõu volatiivsus; 8. Kuidas ja millised isikuomadused on seotud tööstressiga? Isikuomadused on seotud isiksuse, väärtuste, eesmärkide, vanuse, haridusetasemega ja pereolukorraga. Kui töötajad on võimelised tegelema riski faktoritega tööl, siis nad on rohkem kogenud ja enesekindlamad eesolevate sarnaste olukordade suhtes. Teisest küljest, stressi reaktsioonid nagu rasvumine ja pikaajalised tervise probleemid toodavad tihti inimese 3 võimet esineda hästi, ja nii ka raskendavad stressi kogemist, mis lõpuks väljenduvad kurnatuses ja kokkuvarisemises. Kindlad inimesed kalduvad võtma tööd liiga tõsiselt, mis toob kaasa mitte tervislikud tagajärjed
Kindlasti on üheks suureks abimeheks riskihindamise juures see, kui riske hindav isik, näiteks tööandja, kaasab hindamisse töölisi, sest paljusid asju ei pruugi tööandja üldse märgata. Väga oluline kogu selle protsessi juures on dokumentatsioon. See tähendab, et riskihindamise tulemused tuleb dokumenteerida. Sellel dokumendil võib hiljem põhineda asjaomastele isikutele antav teave. Dokument läheb järelvalve hindamiseks, kas võetud meetmed sobivad. Kõik töötajad võivad töö juures kokku puutuda neid kahjustavate riskidega, kuid kõige suuremas ohus võivad olla näiteks puuetega töötajad, rasedad ja rinnaga toitvad naised, ka vanurid ja noored, vähekogenud töötajad ning need, kellel pole väljaõpet, terviseprobleemidega inimesed ning need, kes tarbivad ravimeid. Mina isiklikult olen töötanud hotellis ning pidin palju aega köögis veetma. Minu arvates on
konfidentsiaalsus. Kui delikaatsed isikuandmed satuvad võõrastesse kätesse on kahju hindamatu. Selleks, et seda asutuses seda ei juhtuks on delikaatsete andmatega tegelevatele isikutele kehtestatud reeglid, kuidas nendega toimima peab ning mil määral neid kasutada, et need ei satuks ohtu. Praeguseks pole selliseid juhtumeid veel olnud. Töötajate tagant vargusega pole ettevõtte probleeme olnud kuid vahel tuleb ette õpilaste asjade vargust. Selleks, et töötajad ei varastaks kontrollitakse väga hoolikalt töölevõetud töötajate tausta, kuna on tegemist haridusasutusega. Samas aga õpilaste suhtes ei saa olla nii kontrolliv ,kuna kooli ei saa valida õpilasi keda kooli võtta või mitte. Kooli eesmärk on anda haridust kõigile õpilastele. Praeguseks on koolivargused vähenenud, kuna koolimaja garderoobis on igal õpilasel lukustatav kapp, kuhu saavad oma asjad panna ning kappe valvavad kaamerad. Vanasti pandi riided lihtsalt
Hindamine arvuliste näitajate abil. Praagi hulk, klientidelt saadud kaebuste hulk, läbimüük, toodetud tonnide arv jms. 7. Loetle hindamisjuhendi peamised komponendid ja kirjelda neist ühte põhjalikumalt Keda ja millises järjekorras hinnatakse? - Kõikide ametikohtade töötajaid - Teatud ametikohtade teatajaid - Juhte Kes hindab? - Hindamiskomisjon - Juht hindab alluvaid - Töötajad hindavad üksteist - Alluvad hindavad juhti - Enesehinnangu andmine Kui sageli hinnatakse? - Iga päev - Iga nädal - Iga kuu - Kord kvartalis - Kord poolaastas - Kord aastas 8. Milline on tippjuhi, vahetu juhi, töötajate hindamise vastutava isiku ja personali- või koolitusspetsialisti peamine roll tööalases hindamisel Tippjuht- hindamise ettevalmistamine ja vastutava isiku määramine. Tippjuht
4. Organisatsiooni põhiväärtused ja selgitage väärtusjuhtimise põhimõtted Väärtusjuhtimise põhimõtted: · Organisatsiooni väärtuste sõnastamine · Organisatsioonisisese kokkuleppe saavutamine väärtuste osas · Iga töötaja juhindub oma tegevuses ja valikute langetamisel organisatsiooni väärtustest 5. Nimetage organisatsiooni olulisemad huvigrupid Investorid, Poliitilised grupid, Tarbijad, Ühiskond, Töötajad, Kaubandus organisatsioonid, Pakkujad, Valitsus 6. Nimetage organisatsioonikultuuri tasandid Tehiskeskkond tehnoloogia, kunst, tajutavad käitumismudelid Väärtushinnangud- Määratlevad füüsilises keskkonnas, määratlevad ainult konsensuse puhul Peamised arusaamad suhe keskkond, suhe reaalsusesse, suhe inimesse, suhe aktiivsusesse, suhe inimsuhetesse 7. Millised tegurid mõjutavad organisatsioonikultuuri? 1. Individuaalne initsiatiiv:
kus polegi võimalik ilma müras viibimata töötada. Vaatleme tööandja kohustusi, müraga töötavate inimeste ees ja üldisi ennetuspõhimõtteid. Üheks füüsikaliseks ohuteguriks on ka kõrgustes töötamine. Enamik inimesi, kes kardavad kõrgust, tavaliselt sellisele kohale töötama ei asu. Need, kes seda tööd teha soovivad ja tahavad, peavad järgima kindlasti ohutuse põhimõtteid ja kasutama selleks turvalisi töövahendeid. FÜÜSIKALINE OHUTEGUR - MÜRA Miljonid töötajad kogu Euroopas puutuvad iga päev töökohal kokku müra ja sellega kaasnevate riskidega. Kuigi müra on endastmõistetavalt probleem sellistes tööstusharudes nagu töötlev tööstus ja ehitus, võib see olla valupunktiks ka paljudes teistes töökeskkondades alates kõnekeskustest ja koolidest kuni lavaaluste orkestriruumide ja baarideni. Iga viies Euroopa töötaja peab vähemalt pooltel juhtudel tööl häält tõstma, et end kuuldavaks teha, ning 7%-l on tööga seotud kuulmiskahjustusi
pakkuda toetust), kommunikatsioonioskus ning loomulikult eestvedamise oskus on midagi, mis ühel eestvedajal peavad olemas olema. Tähtis on, et inimesel, kes on juht kui liider, omaks vajalikke teadmisi, eelnimetatud oskusi ja käitumist. Tulemuslikkus ja töötajate rahulolu sõltuvad juhi erinevatest käitumismudelitest ehk millist liidri käitumist soovitakse ühes juhis näha. Kui on tekkinud probleem, vaadatakse esimese asjana juhi kui liidri poole ning oodatakse, kuidas tema reageerib. Töötajad ootavad, et juht pakuks välja selgeid lahendusi ning kui vaja, looks uusi juhiseid ülesannete täitmisel. Seega peab organisatsiooni juht oskama erinevates keerulistes situatsioonides vastavalt olukorrale käituda. Näiteks, kui organisatsioonis tekib suur konflikt või mõni muu probleem, peab juht olema võimeline esitama olukorra lahendamiseks võimalikult kiiresti lahendusi, uusi plaane või strateegiaid. Samuti on oluline positiivse tagasiside andmine ja töötajate motiveerimine selleks
Küttesüsteem. Hoones on keskküte. Tuleohutus. Olemas on häiresignalisatsioon, suitsuandurid, tulekustutid, mis vastavad kehtivatele nõuetele. Tulekustutite paiknemiskoht ei ole märgistatud. Töötajatel puudub väljaõpe avariiolukorras tegutsemiseks. Evakuatsiooni- ja pääseteed on tähistatud. Töötajate tööohutusalane informeerimine. Puuduvad tööohutuse ja töötervishoiujuhendeid. Esmaabi. Esmaabivahendid asuvad tagaruumis, nende asukoht on märgistamata. Töötajad on läbinud esmaabikoolitused. Tervisekontroll. Töötataje tervisekontroll toimub 2009 a oktoobri ja novembri kuus. Olmetingimused. On olemas dussi- ja WC-ruum. Söömiseks ja puhkamiseks on ettenähtud eraldi ruum. Töökeskkonna puhtus. Ettevõttes on 3 koristajad, koristamine toimub iga päev. 7 3.Töötajate töökohtade määratlus, iseloomustus ja kirjeldamine Tabel 3.1
Prince 2 TAGASI Milline metoodika ütleb: ,, Juhtimine peab lähtuma terviku huvidest" Piirangute teooria TAGASI Protsessipõhine metoodika, vaadeldes kaheksat põhiprotsessi ning kaheksat komponenti Prince 2 TAGASI Eeldab, et majandusorganisatsioonidel on viis liiki piiranguid Piirangute teooria TAGASI Annab projektijuhile teoreetilise Know-How Projektijuhtimise metoodika TAGASI Efektiivse organisatsiooni töötajad teavad, kellele nad alluvad ja mis on nende kohustused. Olulisel kohal on ettevõtte sisese info edastamine ja töötajate motiveeritus. Halvasti informeeritud ja motiveerimata töötajad on põhiliseks takistuseks projekti õnnestumisele Projektorganisatsioon TAGASI Iga projekti jaoks luuakse uus meeskond. Projektijuht ainsana jagab käske ja vastutust. Peale projekti täitmist saadetakse meeskond laiali Meeskonna organisatsioon TAGASI
Kaupluses tööl olles tekib tihti olukordi, kus teenindaja peab täpselt teadma, millised on tema tööülesanded. Põhilised tööülesanded on ametijuhendis kirjas ning täpsemalt ja lühidamalt on neid kajastatud teenindusstandardis. Kirjapandud ühtsete reeglite järgi on kõikidel teenindajatel lihtsam igapäevast tööd teha ning probleemide lahendamisel on võimalik taas reeglitest lähtuda. Eriti oluline on see uute töötajate kollektiivi lisandumisel. Uued töötajad tuleb meeldivalt vastu võtta. Vanad olijad peavad uutele liikmetele alati abiks ja eeskujuks olema. Väga palju mõjutab kollektiivi kolleegide suhtumine, kui keegi saabub tööle näiteks paha tujuga, siis tihti on nii, et selle all kannatavad just teised. Kõik isiksused on väga erinevad ning tuleb osata arvestada üksteise eripäradega. Kui suhted kollektiivis on head siis on töötajad rahulolevad ja kõik ettevõtte sisene õhkkond peegeldub ka klientidele.
4 1. Ärieetika. Ärieetika on eetikavaldkond, mis reguleerib ettevõtete ja nende juhtide käitumist konfliktiolukordades. Eetilise konflikti äri vallas põhjustab eelkõige vastuolu osapoolte vajadustes ja ootustes: kasusaamise eesmärgil algatatud tegevus mõjutab paratamatult mitmeid huvigruppe nii positiivselt kui ka negatiivselt. Ettevõtlusega otseselt seotud huvigrupid on ettevõtete omanikud, kliendid, töötajad, partnerid ja konkurendid, kaudsemad huvilised on ühiskond laiemalt (nii kohalik kui ka rahvusvaheline kogukond) ning looduskeskkond. Ärieetika aitab kaaluda kasude ja kahjude vahekorda, otsida kõige õigemat käitumisviisi ja seda põhjendada 1.1. Probleemid ettevõttes. Töötaja ja juhi vahekorda puudutavad küsimused, kus võib tekkida probleem ettevõttes on näiteks diskrimineerimine, distsipliin, pealekaebamine, konkurentsikeeld jne. Mitmed eetilised
pikemaajalisi hindamise ja edutamise protsesse, kuid lühemaid kui Jaapani ettevõtetes. Z- tüüpi ettevõtted ei oota kümmet aastat, et oma töötajaid hinnata ja edutada. Nii kaua oodates, ei suudaks enamik Lääne firmadest oma andekamaid ja parimaid töötajaid lihtsalt hoida. (Ouchi, 1982: 60) Z-tüüpi organisatsioonides on otsuste vastuvõtmise protsess konsensuslik, osavõtlik. Sotsiaalteadlased on kirjeldanud seda kui demokraatlikku protsessi, milles paljud töötajad on kaasatud oluliste otsuste vastuvõtmisel. Selline töötajate osavõtlus on üks mehhanismidest, mis tagab firmasisese laia informatsiooni ja väärtushinnangute leviku, kuid mis on raskesti esiletõstetavad ja testitavad. Sellised väärtushinnangud ja uskumused peavad olema ka uutele töötajatele konkreetsel viisil väljendatud, kui soovitakse, et nad oleksid arusaadavad ja usutavad, kuna uued töötajad saabuvad organisatsiooni eelarvamusega, et kõik ettevõtted on
isikud e 1 Liikuvad Platsil Töölised, IV Masina alla jäämine, masinad kliendid mis võib lõppeda vigastuse või isegi surmaga. 2 Müra Platsil Töötajad, I Puidu veoautod ning kliendid tõstukid toodavad kuni 120 dB, mis võib tekitada kuulmiskahjustusi. 3 Füüsilise töö Angaaris, platsil Töötajad III Kuna päeva jooksul on
Samuti toodi välja, et hea juht ei tohiks oma võimu kuritarvitada liigsete käskude jagamise ning pideva kontrollimisega. Lisaks olid enamus intervjuuritavatest arusaamisel, et juhiks ei sünnita vaid selleks saadakse kogemuste ja aja jooksul. Üks intervjuuritavatest tõi välja, et juht peaks oma töötajatega säilitama sõbrasuhteid ning suhtlusel töötajatega säilitama teatud autoriteeti. Vastaja arvates oli autoriteedi säilitama vajlik selleks, et töötajad ei hakkaks juhti lahkus ära kasutama ning üks vastajatest ütles, et juht peaks üritama oma töötajate säilitama sõbrasuhteid.Teised vastajad ei puudutanud neid teemasi. Samuti tõi üks intervjuuritavatest välja, et juht peaks oma töötajaid abistama, kui ta näeb, et keegi teeb oma töös vigu. Samuti tõi üks vastajatest välja, et juht ei tohiks oma töötajatesse üleolevalt suhtuda ning pingelistes olukordades ei tohiks töötajaid alusetult süüdistada