Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"töölehed" - 76 õppematerjali

töölehed on vaid üks abivahend, mis aitab tunde liigendada ja uut materjali süste- matiseerida. Juba omandatu kinnistamiseks saab nende juurde ikka ja jälle tagasi pöörduda. Töölehtedelt saavad lapse ema ja isa teada, mida laps on keeletegevustes teinud; laps saab vennale ja õele näidata, kuidas lasteaias õpitakse – nii kujuneb kodu toetav suhtumine ja osavõtlikkus.
thumbnail
44
pdf

Töölehed 1. klassile

TÖÖLEHT 1. MINA Töölehed 4­5aastastele SIIN ON LAPSED. SEE ON POISS. SEE ON TÜDRUK. KÄSI KÄED JALG JALAD SILM SILMAD KÕRV KÕRVAD NINA SUU PEA MINA OLEN POISS. MINA OLEN TÜDRUK. MINA TANTSIN. MINA LAULAN. MINUL ON HEA TUJU. MINUL ON ILUS NINA. SEE ON ILUS LILL. TÖÖLEHT 2. AASTAAJAD Töölehed 4­5aastastele VÄRV VÄRVID KOLLANE KOLLASED PUNANE PUNASED PRUUN PRUUNID LEHT LEHED SEEN SEENED LIND LINNUD SEE ON SIIL. SEE ON LIND. ON SÜGIS. PÄIKE PAISTAB. ÕUES ON SOE. MIS VÄRVI ON LEHT? SEE LEHT ON KOLLANE. SEE LEHT ON PUNANE. KUS ON SEENED? SEENED ON KORVIS. TÖÖLEHT 3. LOOMAD Töölehed 4­5aastastele KARU KARUD REBANE REBASED

Eesti keel → Akadeemilise kirjutamise...
333 allalaadimist
thumbnail
9
doc

4.klassi matemaatika II poolaasta töökava.

Aine : Matemaatika Klass: 4 B Õpetaja : Kasutatav õppekirjandus: Matemaatika õpik 4. klassile II osa. K. Kaasik, Avita 2005 Matemaatika töövihik 4. klassile II osa. K. Kaasik, A. Kaasik, Avita 2005 Matemaatika kontrolltööd ja tunnikontrollid 4. klassile. A. Kaasik, Avita 2002 Matemaatika lisaülesanded 4. klassile. K. Laanmäe, Avita 2002 Nüüd on minu kord. E. Pehkonen, L. Pehkonen, Avita 1997 Matemaatikaviktoriinid 1.­4. klassile. E. Saidla, Avita 2003 Interaktiivsed töölehed Üldeesmärgid : Jätkuvalt pöörata tähelepanu õppeedukuse kvaliteedi parandamisele. Tõhustada oluliselt koostööd aineõpetajate vahel. Märgata õpilase individuaalsust ja leida õpilase arenguks sobivaim õpikeskkond (võimeterühm, individuaalne õppekava) Kujundada oma aine ja klassijuhataja töö kaudu positiivset suhtumist õppetöösse, muutes õppetöö vaheldusrikkamaks ja suhtlemise sõbralikumaks

Matemaatika → Matemaatika
72 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Harjutamine 3. klassi tasemetööks

Harjutamine 3. klassi tasemetööks Siin on töölehti, mis pakuvad kordavaid ülesandeid, et valmistuda 3. klassi tasemetööks kevadel. Töölehtede ülesanded: · korrata 3. klassis õpitut; · kinnistada ja harjutada; · kontrollida omandatud teadmisi. Töölehed hõlmavad: · arvutamist · tehete järjekorda · avaldise koostamist · puuduva arvu leidmist · kella tundmist ning aja ja kella peale ülesandeid · geomeetriaülesandeid · teisendamist · tekstülesandeid Töölehed on valmistatud nii, et neid saab kohe välja printida ning õpilastega koos teha või ka kontrollida õpilaste teadmisi. Õpetaja Inga Lokko Elva Gümnaasiumi õpetaja

Eesti keel → Eesti keel
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õpimapp: koostamise ja hindamise juhend

- kirjalikku tööd korrektselt vormistama, üles ehitama ja kokku panema - oma õppetegevust eesmärgistama, planeerima ja hindama - infot koguma, organiseerima, talletama ja kasutama Õpimapp on õpilase abimees et , õppida kontrolltöödeks ning õpetajale lihtne võimalus perioodi lõpus hinnata ning mõõta õpilase arengut ja saavutusi. Vormistus Hea õpimapp on köidetud nii, et paberilehed selle vahelt välja ei kao ja õpimapi lehitsemine on lihtne. Vihik, mille vahele on klammerdatud töölehed, on väga halvasti kasutatav. Lihtsalt omavahel kokkuklammerdamiseks on töölehti liiga palju. Nõuanne: kasuta kiirköitjat. Piisab lihtsast mapikaantest (maksab poes 20 - 25 eurosenti), kuhu saab lehti vahele panna. Hea õpimapp on korrektse välimusega. See tähendab seda, et paberilehti ei ole murtud või käristatud. Lehed on köidetud kohakuti ja õiget pidi. Hea õpimapi sisu on loogilises järjekorras. Konspektid, töölehed, arvestuslikud tööd jm on õpimappi

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
5
doc

KODANIKUD JA DEMOKRAATIA

Ühiskonnaõpetus 9. klassile ­ Töölehed Nimi: Klass: KODANIKUD JA DEMOKRAATIA Teema: KODANIKEÜHISKOND Klass: IX Õpilane peab teadma Oskab kasutada tegutsemisvõimalusi kodanikeühiskonnas, teab ja oskama: kodanikeühiskonnas vajalikke käitumis- ja suhtluspõhimõtteid,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
5
doc

HINGEDEAEG JA HINGEDEPÄEV

Töölehtede kasutamiseks on mitu võimalust: 1) Õpetaja loeb klassi ees aeglaselt õpilastele töölehel nr 1 oleva jutukese kaks korda ette. Esimesel lugemisel õpilased vastavad töölehel nr 2 olevatele küsimustele. Teisel lugemisel kontrollivad õpilased oma vastused üle. Peale seda on õpilastel tunni lõpuni aega iseseisvalt täita ära ka harjutused 2 ja 3. 2) Õpetaja jagab õpilastele kätte töölehe nr 1 ja annab selle läbi lugemiseks 15 minutit aega. Õpetaja korjab töölehed nr 1 kokku ja jagab õpilastele kätte töölehed nr 2. Õpilastel on töölehtede täitmiseks aega kuni tunni lõpuni. 3) Töölehed nr 1 ja nr 2 võib anda õpilastele kodus täitmiseks. 4) Töölehe nr 2 võib anda õpilastele kodus täitmiseks. Õiged vastused tuleb leida ilma töölehel nr 1 asuva abistava tekstita.

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Ravimtaimed - töölehed

1 Koostas: Laura Räni 4-7 aastastele TÖÖLEHT ­ RAVIMTAIMED 1. ÜHENDA: (PILT, NIMETUS, KIRJELDUS) JÕHVIKAS PÕLETIKU VASTASED, VÄGA HEA JUUA SIIS, KUI OLED KÜLMETUNUD, NÕRGALT KÕHTU LAHTISTAV TOIME KIBUVITSAMARJAD HEA PÕLETIKUVASTANE TAIM, PARANDAB HAAVU, VALUVAIGISTAVA JA RAHUSTAVA TOIMEGA SAIALILL KASUTATAKSE PALAVIKU ALANDAMISEKS, HAIGE ...

Pedagoogika → Elu mitmekesisus
59 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Läänemaa

· C · 5,6% · M · · 16 · · · · K · · · · · · · http://www.visithaapsalu.com/avasta-laanemaa/tutvust us/huvitavaid-fakte-haapsalust-ja-laanemaast · Töölehed

Keeled → Vene keel
2 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

JUHEND veebis töölehtede koostamise kohta

salakirja lahendamist, tee linnuke ette Kuidas seda printida, sellest tööleht vormistada? Siin saab valmis ülesande aktiivseks tehes Wordi kopeerida. 5 Prinditavate õppematerjalide koostamine veebis Juhendi koostas Margit Lindau 4. kujundtekst, sellega töölehed. http://www.festisite.com/text-layout/ Tekst genereeritakse ja edastatakse .pdf failina. Et saaksid sisutada oma Wordis koostatud töölehte kujundtekstiga, soovitan PrtSc-ga teha ekraanitõmmis. Vaata eespoolt. Ülesanded teksti juurde oleksid näiteks: - Mõistatus on esitatud luuletusena, milles on read segi aetud. - Korrasta järjekord ja kirjuta värssides esitatud mõistatus

Informaatika → Arvutikasutus
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

INGLISE KEELE TÖÖPLAAN 6. KLASSILE

Unit 5. Unit 1-4 materjali teksti lugemine ja tõlkimine vastastikune õpetamine, arutlus, kordamine kontrolltööks KONTROLLTÖÖ sõnavara rühmatöö, õpetaja selgitus, ja grammatika kohta. töö õpiku ja töövihikuga. Unit 6. Meeldetuletus kuidas teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, näitlikustamine, kirjutada / öelda kuupäevi. tööleht paaristöö, töölehed, iseseisev Teadmised Inglismaa töö õpiku ja töövihikuga. ajaloost (viikingid) Unit 7. Huvialadega seotud töölehed arutlus, töölehed, ideekaart, sõnavara omandamine, enda oma huvialadest jutustamine paarislugemine, ahelküsimine, huvidest rääkima õppimine töö õpiku ja töövihikuga. (sport, muusika, ...)

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Pedagoogika ülddidaktika tunniettevalmistus

seda mõjutavad. Õpilased on kuulnud põgusalt erineva rahvastikuarenguga riikidest. Kõik õpilased pole teadmiste hulga poolest võrdsed, mõned vajavad lisaks praktilisi ülesandeid või pinginaabriga arutlemist. Tutvutud on vaid mõningase teoreetilise osaga demograafia teemast. Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale: Vajalik on teha Powerpointi esitlus, mis baseeruks õpetaja enda konspektil ning aitaks õpilasi iseseisval tunni konspekteerimisel. Samuti jagada töölehed, millel küsimused ja näidis rahvastikudiagrammid. Eelnevalt vajalikud tegevused õpilasele: Kodus lugeda läbi ptk lk 44-47 ning vastata eelmise peatüki küsimustele kirjalikult lk 44. Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: Õpik: Maailma ühiskonnageograafia gümnaasiumile, G. Raagmaa, Tartu 2003. Omakoostatud konspektivihik demograafia materjaliga Jagatavad töölehed õpilastele kodus täitmiseks Tahvel omapoolsete selgituste/mõistete kirjutamiseks

Ühiskond → Ühiskond
29 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Atmosfääri kordamine kontroltööks

Atmosfääri kordamine Põhimõisted atmosfäärist: atmosfäär, troposfäär, stratosfäär, osoonikiht, kiirgusbilanss, kasvuhoonegaasid, kasvuhooneefekt, kliimat kujundavad tegurid, polaar- ja pöörijooned, üldine õhuringlus, õhumass, õhurõhk, tsüklon, antitsüklon, soe ja külm front, , mussoon, passaat, läänetuuled, idatuuled, ilmaprognoos. 1. Iseloomusta atmosfääri koostist ja ehitust. 2. Selgita ilmaelementide vahelisi seoseid. 3. Nimeta Päikese kiirgusspektri osasid. 4. Selgita, millistest teguritest ja kuidas sõltub maapinnale jõudva päikesekiirguse hulk. 5. Selgita, kuidas sõltub albeedo aluspinnast. 6. Selgita kiirgusbilansi olemust. 7. Selgita kasvuhooneefekti olemust ja too näiteid võimalikest tagajärgedest. 8. Selgita osooniaukude tekkepõhjusi ja võimalikke tagajärgi. 9. Too näiteid kliima soojenemise võimalikest tagajärgedest. 10.Iseloomusta glob...

Geograafia → Geograafia
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õpioskused - Seoste märkamise ja analoogiate leidmise oskus

mida saab arendada erinevatel viisidel. Raamatus on toodud välja kõige levinumad viisid, milleks on märkmete tegemine, loetu ümbersõnastamine, küsimustele vastamine, selgituste andmine jt (Krull, 2018). Meie õpioskuste ülesanne sisaldab seoste märkamise oskust läbi analoogiate leidmise. Tegevus seostub põhikooli riikliku õppekava punktidega 2.1.4. luuletuse sisu avamine õpetaja abiga, riimuvate sõnade leidmine; 3.2.3.1 Mõisted: riim. Õpetaja valmistab ette töölehed, kus ühes servas on erinevad sõnad nt puu, pass ja kõrval on erinevad pildid, mis riimuvad nende sõnadega nt suu pilt ja tassi pilt. Iga õpilane saab ühe töölehe ning peab vastavalt juhisele selle ära täitma. Õpilased loevad sõnu ning peavad leidma sõnaga riimuva pildi ja need omavahel ühendama. Tegevuse läbiviimiseks kulub umbes 15 minutit. Tegevuse läbiviimiseks on vaja eelnevalt koostatud töölehti ja õpilastel kirjutusvahendit.

Pedagoogika → Õppimine ja õpetamine I ja II...
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Keeleõpetuse tunnikonspekt 4. klassile

KEELEÕPETUSE TUND Konspekti koostaja nimi, aeg: Nimi, kuupäev Tunni toimumise aeg: kl 9.10 Tunni toimumise koht ja sihtrühm (klass): Eesti kool, 4. klass Juhendaja nimi: Tere Hommikusy Tunni teema: lause Tunni eesmärk (eesmärgid): 1) Õpilane tunneb ära tegusõnad ning selle järgi lausetüübi (liht-, liitlause) Tunnis kasutatavad vahendid: töölehed, slaidid Aeg, etapid, võtted Õpetaja kõne ja tegevus Lapse kõne ja tegevus Abi, märkused kl 9.25 Tere! ORGANIS. Mis kuupäev täna on? Kes on *häälestus korrapidaja? * kordamine + Sul oli kodus tv-st mõned ülesanded kodutöö kontroll teha. Kontrollime lk 32 harjutust 24. Loe esimene lause, K ja ütle, mis märgi lõppu panid

Pedagoogika → Pedagoogika
56 allalaadimist
thumbnail
1
doc

„Raamatuvillak“

Õpetaja annab igale rühmale teema (näiteks teemad ja probleemid, tegelased, sündmustik, aeg ja koht, tsitaadid, intertekstuaalsus). Rühm sõnastab sellest teemast lähtuvalt mängulaual 5 alateemat (näiteks sündmustiku alateemad: võtmesündmused, ajaline järgnevus, korduvad sündmused, üllatavad pöörded, pidurdavad sündmused jne). Edasi koostab rühm mängulaual 20 küsimust ja lisab ka vastused. Tunni lõpus korjab õpetaja töölehed kokku. Järgmiseks tunniks võib õpetaja rühmatööde põhjal koostada klassile ,,Raamatuvillaku" (jeopardylabs.com abil) paralleelklassi küsimusi kasutades (siis ei ole ühelgi vastajal eelist, et oma rühma koostatud küsimusele on lihtsam vastata). See eeldab, et tegemist pole paaristundidega. 2. tund Mängitakse klassis võistkondlikku ,,Raamatuvillakut". Mängulaud on ekraanil, võistkonnad on samad nagu eelmises tunnis. Küsida saavad võistkonnad kordamööda

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Raamatute kokkuvõte, erivajadusega laps

toetajast ning miks võib andekaid inimesi tabada ebaõnn. Lõpus on väga vajalik kirjanduse loetelu. Suurepärane raamat kõigile, kellel on kokkupuudet andekate lastega. Kõik vajalik info on selles raamatus olemas. 4. Bill Rogers ,, Taasleitud käitumine" ( 259 lk) Raamatus on käsitletud nii laste probleemse käitumise mõistmist kui ka neile sobiva käitumise õpetamist. Raamatus on suurepärase kopeeritavad töölehed. Raamatus on järgmise artiklid: Käitumishäiretega laste mõistmine: Õpetajate eraldatus, kolleegide toetav suhtumine, põhjuslik patoloogia, mida me saame kontrollida, kordarikkuv käitumine või käitumishäire, tähelepanupuudulikkuse häire, käitumise õpetamine. Käitumistaastuse põhijooned: käitumisprofiili tuvastamine, kava koostamine, klassiõpetaja roll, juhtuminõustamine, neljasilmakohtumised.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
180 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Töötamine exeliga

Andmete seoste loomiseks on vaja teha juurde veel üks tabel, nagu on näha alloleval pildil. Töö Excelis toimub samuti tabelitega, sinna sisestatakse ka kõik andmed. Exceli saame käivitada: Start -> Programmid -> Microsoft Excel. Microsoft Exceli dokumenti nimetatakse vihikuks ehk workbook (mõnikord ka raamatuks). Peale Exceli käivitamist antakse esimesele tühjale vihikule nimeks Vihik1 (Book1). Exceli vihikus olevad lehed (sheets) on nelja tüüpi: töölehed (worksheets), diagrammilehed (chart sheets), dialoogilehed (dialog sheets) ja makrolehed (macro sheets). Liikumiseks erinevate lehtede vahel tuleb klõpsata vastavatel sakkidel akna vasakus ääres. Faili salvestamisel salvestatakse raamat tervikuna (kõik lehed koos), faililaiendiks on tavaliselt .xls. Tööleht on tabel, mis koosneb veergudest ja ridadest. Veerud paiknevad vertikaalselt (ülalt alla) ja on pealkirjastatud suurtähtedega: A, B, C, D, E jne

Informaatika → Informaatika
63 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hiina

RIIKIDE TÖÖLEHED-HIINA Asukoht Ida- ja Sise-Aasia Ametlik nimetus Hiina Rahvavabariik Pealinn Peking Pindala 9572900km Rahvaarv 1 298 848 000 Riigikeel hiina Peamine religioon budism, taoism Rahaühik jüaan Peamised ekspordiartiklid tekstiilitooted, jalatsid, mänguasjad, kütus SKP inimese kohta(dollarit) 780 Interneti domeen .cn Ajatsoon(GMT) GMT+0800 Autode sõidusuund parempoolne Elekter 220V Hiina on üks maailma vanemaid riike. Inimesed on Hiinas elanud u. 500 000 aastat. Linnu hakati seal ehitama palju varem kui Aafrika, Aasia...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti keel, kordamiseks

KORDAMINE ARVESTUSTÖÖKS TEOORIA 1. mõisted - foneetika: keele häälikuline ehitus (haalikute moodustamine, tajumine) fonoloogia: häälikute käitumine ? palatalisatsioon: peenendamine võõrhäälikud: häälikud, mis esinevad võõrsõnades - f;s;... võõrtähed: esinevad võõrsõnades ( f,s, c,q,z,n,y,x, z) fonotaktika: häälikute kombineerumise reeglistik ( ühes silbis max. 2 täishäälikut; silbi algul tavaliselt 1 kaashäälik; ei esine häälikujärjendit JI ; rõhutus silbis a,e,i,o,u. sünonüüm:samatähenduslik sõna ( kass- kiisu) polüseemia: mitmetähenduslikkus ( ühel sõnal mitu teineteisega tihedalt seotud tähendust : keel - organ, õppeaine, pillikeel ) homonüümia: samakõlalisus ( mitme keelemärgi e. tähistaja häälikuline kokkulangevus - kuum tee/pikk tee/ ära tee ! ) keelkond: ühte keelepuusse kuuluvad keeled moodustavad keelkonna onomatopoeetiline väljend: keelesugulus: rühm keeli on ajaloolise arengu tulemusel kujunenud ühest algkeelest, mida räägiti...

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Õppe kavandamine tunnikonspekt

tagasiside õpetajale (kas Palun õpilastel 4-5 teemast saadi aru). liikmelised rühmad * harjutamine, moodustada. Jagan igale kinnistamine ja/või, rühmale kätte töölehed. rakendamine Annan juhised. 3 min Palun õpilastel öelda 2-3 Õpilased heidavad tunnile Saada tagasiside, mis Tagasiside asja, mis tunnist kõige tagasivaatliku pilgu ja õpilastele tunnist meelde paremini meelde jäid. räägivad sellest, mis kõige jäi.

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
122 allalaadimist
thumbnail
18
xls

Harjutus ülesanded

Pärnu Niidupargi Gümnaasium Koostas: KAJA ORAV Töölehed VIII klassile 2002/2003 õppeaasta Antud elektroonilised töölehed on mõeldud VIII klassi matemaatika mõistete, geomeetria ülesannete ning tehete kohta üks-ja hulkliikmetega kursuste iseseisvaks kordamiseks või teadmiste kontrollimiseks. Iga küsimuse lõpus oleva rohelise kastikese täitmine õige vastuse ees oleva tähega annab järgmisele reale liikumise korral tulemuseks ÕIGE. Kui Te ei leidnud esimesel korral õiget vastust, siis võite uuesti proovida. JÕUDU TÖÖLE! Küsimused ja kommentaarid on oodatud aadressil [email protected]

Matemaatika → Matemaatika
154 allalaadimist
thumbnail
17
doc

RAAMATUPIDAMISE PRAKTIKA ARUANNE

....................................................................................................... 7 5.7. Tööaja tabelid, töölehed ..................................................................................................................................

Majandus → Raamatupidamine
481 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Multimeedia kasutamine õppetöös

MULTIMEEDIA KASUTAMINE ÕPPETÖÖS Tiina Puusalu 2010 MULTIMEEDIUMI MÕISTE Multimeedium (ka multimeedia, ingl. k. "multimedia") termin, mis väljendab mitme erineva infoedastusviisi (näiteks teksti ja heli) koos kasutamist. Ka ,,puhas" tekst on meedium. Lisame siia heli, pildi jm ja kasutame neid koos ehk väljastame infot kasutades kompleksselt mitut erinevat vormiteksti, hüperteksti, pilti, animatsioone, heli, videot ­ja saamegi multimeediumi. MULTIMEEDIUMI RAKENDUSED Multimeediumi suurteks rakendusaladeks on näiteks komplekssed teabesüsteemid, õpitarkvara, entsüklopeediad, veeb ning arvutimängud. MULTIMEEDIUMI KOMPONENDID visuaalsed: pildid ja illustratsioonid ; graafilised kujundid ja sümbolid; videod ja animatsioonid Kuuldavad (audio): helifailid, MP3 failid jms; MIDI muusikafailid (Musical Instruments Digital Interface) kombitav : mitmed seadmed (peamiselt mängukonsoolid...

Informaatika → Arvutikasutus
4 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Mittemetallide esitlus

Mittemetallid Mis on mittemetall? · Nimigi ütleb - ei ole metall. Täpsemalt, mittemetall on lihtaine, millel ei ole metallidele iseloomulikke omadusi, nende väliselektronkihis on tavaliselt 4-8 elektroni. Aga miks erinevad mittemetallid metallidest? · Peamine põhjus on nende ehitus, kus kõik aatomid on omavahel ühendatud (ei jää sellist vaba ruumi nagu metalli kristallis, kus elektronid saaksid vabalt liikuda). Mis siis iseloomustab mittemetalle? · Nende ehitusest tulenevalt ükski mittemetall ei ole hea elektri- ega soojusjuht (välja arvatud süsiniku allotroop grafiit). Sellest tulenevalt koosnevad elektri- ja soojusisolatsiooni materjalid mittemetallidest. Lisa! · Kui metallid olid enamasti tahked ained, siis mittemetallid on enamasti gaasid (hapnik, vesinik, lämmastik, fluor, heelium jne) või ka vedelikud (broom) ja tahked ained (väävel, süsinik, r...

Keemia → Keemia
11 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsiaalsete oskuste arendamine lasteaias

püksid, pluuse, jope. Õpetaja hõikab: "Müts!" Lapsed jooksevad oma laua juurde, valivad mütsi ja panevad selle pähe. Õpetaja hõikab kordamööda kõiki riideesemeid. 1 Rollimäng Lapsed valivad endale nuku ja riietavad seda. On poiss nukke ja tüdruk nukke, lapsed peavad nukud õigesti riidesse panema. Täiendamine Õpetaja on värviraamatust paljundanud töölehed, kus on peal erinevad riideesemed. Lapsed värvivad pilti. Kinnitamine Iga laps paneb ennast ise riidesse nii hästi kui oskab, ilma kõrvalise abita. Diskussioon Ühises ringis arutatakse, milliseid riideid on kõige raskem selga panna ning mis on riietumise juures üldse kõige raskem. 6. Rakendamine Õue mängima minnes püüavad kõik lapsed ennast ise riietada. 7. Iseseisev harjutamine Lapsed panevad riidesse ilma teiste abita. 8. Jätkuvuse kindlustamine

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti ja Euroopa veestik

pankrannik. Vihik · Laidrannik- rtüüp, kus on madalat rannajoont liigestavad madalad väiksed saared ehk laiud ­ esineb Eestis Väinameres ja vahemeres. · Skäärrannik- rtüüp, kus erkival laugrannikul paiknevad skäärid ­ esineb Rootsis, Norras. · Fjordrannik-rtüüp, kus kõrget kaljust randa liigestavad pikad kitsad kaugele maismaasse ulatuvad sügavad lahed ­ esineb Norras, Põhja-Iirimaal, Alaskal, Islandil 9. Millest toituvad Eesti jõed ja järved? Töölehed · Jõgi: sademed, põhjavesi, lumesulavesi · Järved: sademed, põhjavesi, lumesulavesi, jõgede sissevool 10. Jõe iseloomustamine: lähe, suue, langus, parempoolsed ja vasakpoolsed lisajõed, toitumine, vooluhulga iseloomustamine ja põhjendamine hüdrograafi ja atlase abil. Tööleht 11. Üleujutuste põhjused ning ärahoidmise võimalused. Tööleht Kiire lumesulamine, inimtegevus, merevee ootamatu tõus, metsade ulatuslik maharaiumine, intensiivsed vihmad. 12

Geograafia → Geograafia
45 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kas keskaja võimustruktuurid olid inimest kaitsvad või hävitavad?

Kas keskaja võimustruktuurid olid inimest kaitsvad või hävitavad? Keskaeg on ajalooperiood vanaaja ja uusaja vahel. Kokkuleppeliselt loetakse alguseks aastat 476 (Lääne-Rooma langemine) ja lõpuks 15. sajandi lõppu/16. sajandi algust (Ameerika avastamine 1492, Konstantinoopoli langemine 1453, reformatsioon 1517). Võimul olid sel ajal piiskopid, kuningad ja ka ordu(Põhja-Eestit valitses Taani kuningas, Lääne- Eestit Saare-Lääne piiskop, Kagu-Eestit Tartu piiskop ning Edela-ja Kesk-Eestit Liivi ordu). Liivimaa piiskopid ja Liivimaa ordumeister olid keskaja lõpuks Saksa-Rooma riigivürstid, alludes ametlikult keisri ülemvõimule. Piiskoppide ja ka Riia peapiiskopi vaimulikuks isandaks oli Rooma paavst. Kui vanaajal oli maarahva ülekaal üsna suur, siis umbes 11. sajandil ehk kõrgkeskajal hakkas elavnema linnaelu, mille eelduseks oli põllumajanduses toimuv murrang. Tähtsaimaks orduks keskajal oli Liivi ordu. Liivi ordu võim oli väga suur ning ...

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Võõrkeeles õpetamise metoodika õpimapp

refereering ja muu kasulik info õppeaine kohta. Õpimappi koostamisel kasutan palju raamatuid, õppeaine materjal ja informatsioon internettist ja ajakirid. Töö eesmärgiks oli luua õppematerjal, mis aitab mulle luua tervikpilti õpitud materjalist, koguda kokku vajalikku, enda jaoks olulist, informatsiooni, et seda siis hiljem uuesti kasutada ja ka täiendada. Õpimapi materjal aitab koostada huvitavat töölehed, tunnikonspektid. Tulevikus, õpimapi abil ma saan tuletada meelde varemõpitut, koguda uusi teadmisi ja luua nende vahel seoseid. Üliõpilase Curriculum vitae ISIKUANDMED Nimi Sünniaeg Rahvus Kodakondsus KONTAKTANDMED Aadress Telefon E-post HARIDUS 1997-2007 2007-2010 2010-2015 TÖÖKOGEMUS 2012- ... TÄIENDUSKOOLITUS & LISATEGEVUSED 2006- 2008 2002-2007 KEELTEOSKUS Vene keel Eesti keel Inglise keel LISAINFO Juhiload Arvutioskus

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
64 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Alternatiivkommunikatsioon (AAC)

abiõpetaja, kaasõpilased, kooli tugi- jaabipersonal jne. ? 2. Kuidas motiveerida neid rakendama oma tundidesalternatiivkommunikatsioonivõtteid ja vahendeid? 3. Kuidas kaasata õpetamis- ja kinnistamisprotsessi lapse kodused ja lapsega kokku puutuvad tuttavad? 4. Kuidas motiveerida lapsevanemaid osalema lapse kommunikatsiooniõpetuses? 5. Kes valmistaks lapsele nii vajalöiku isikliku suhtlusraamatu, -raami, -stendi, kommunikaatorite töölehed ning rakendaks muudki IT vahendid suhtlussüsteemi? 6. Kus ja kuidas on võimalik testida tehnilisi abivahendeid? 7.Kes aitab valida, muretseda lapsele sobiliku IT kommunikatsioonivahendi? 8. Kust saada alternatiivkommunikatsioonivahendeid täiendavaid esemeid ja materjale (alusstende,suhtlusraame, voldiktaskuid, isiklikke suhtluspäevikuid ­ taskukalendreid jne.)? Antud turg meil Eestis puudub. 9. Kust saada (või kes koostab) õpematerjale juba edasijõudnumatele, kes suudavad

Pedagoogika → Eripedagoogika
124 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Sotsiaalsete oskuste areng

Sotsiaalse oskuse komponentide määratlemine -teema osadeks lahutamine, etapiviisiline järjestus Sotsiaalse oskuse modelleerimine - demonstreerimine ja jäljendamine 21 Lasteaiaõpetaja kui sotsiaalsete oskuste toetaja Käitumise harjutamine - õpitu sooritamine Tegevuse läbiviimiseks on erinevad võimalused - valik, rollimäng, täiendamine, kinnitamine, diskussioon Rakendamine - töölehed, joonistamine Iseseisev kasutamine - õpitu rakendamine väljaspool lasteaeda Jätkuvuse kindlustamine - õpitu kinnistamine 22 Aitäh! 23

Pedagoogika → Pedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Exceli exami materjal

Exceli exami materjal Exceli töövihik - Exceli faile nimetakse töövihikuteks. Exceli tööleht - Tööleheks nimetataksegi seda suurt tabelit, mis "laiutab" suuremal osal ekraanil. Aktiivne lahter ­ Lahter, mis on aktiivseks tehtud. Lahter või pesa ­ rea ja veeru ristumiskoht. Igal lahtril on aadress, mille moodustavad veerutäht ja reanumber (A1, C5 jne.). Lahtri aadress ­ A1 jne Lahtriplokk ­ Märgistatud lahtrid Aktiivne lahter ­ kus sa praegu asetsed Valem - on Exceli eriline moodus teha arvutusi, kasutades seejuures teistes lahtrites asuvaid andmeid. Funktsioon ­ Funktsioon on lühidalt öeldes eeldefineeritud valem teatud kindlat tüüpi tegevuse (enamasti arvutuste) sooritamiseks. Liigendtabel ­ risttabel. Risttabelite abil saad teha algandmete alusel mitmesuguseid koondeid, analüüse ja aruandeid Makro - makro on käskude järjend, makro käivitamisel täidetakse ükshaaval makrosse kitjutatud käsud Iseloomusta ...

Informaatika → Arvutiõpetus
139 allalaadimist
thumbnail
5
docx

RAHVASTIKU PAIKNEMINE JA ASUSTUS

RAHVASTIKU PAIKNEMINE JA ASUSTUS (Õ lk 48-70, töölehed, konspekt) 1. Nimeta rahvastiku paiknemist mõjutavaid tegureid läbi aegade. · Joogivee lähedus · Ligipääs merele · Vajaliku kütuse (puit) olemasolu · Põllumajanduses kasutatava maa lähedus · Vajalike ehitusmaterjalide lähedus · Kaitse vaenlase ja halva ilmastiku eest · Soodne transpordi-geograafiline asend 1. Võrdle linnu ja maa-asulaid arenenud ja arengumaades.

Geograafia → Geograafia
137 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Psüholoogia kontrolltöö küsimused ja vastused

Õpikust lk.33 ­ 47; vihiku materjal; töölehed ül.15, 16 1. Arengupsühholoogia põhiküsimus Põhiküsimus on kas inimese käitumist mõjutab rohkem geneetika või keskkond. 2. Uurimismeetodid: longituudne, ristlõike- ja kaksikute meetod ­ kuidas nende abil inimest uuritakse Longituudne ­ katseisikuid uuritakse nende sünnist surmani Ristlõike ­ katseisikud erinevas vanuses ja uuritakse, mis on neile ühine, setud nende vanusega ja mis on erinev seotud konkreetse isikuga Kaksikute ­ ühe munaraku kakikud, kes on mingil põhjusel sattunud kasvama erinevasse keskkonda.Mis on sarnane geneetikaga, erinev kasvatusega. 3. Küpsemine ja kasvamine kui arengu mõisted Kasvamine - füüsiline areng(kasv, kaal) Küpsemine - seostub teatud väljakujunemisega või täiuslikkuse saavutamisega ning võib olla nii füüsiline kui ka vaimne. 4. Kõikide arenguperioodide iseloomustus alates sünnieelsetest kuni hilise täiskasvanueani 1. Eostum...

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Muuseum - kas vanakraami ladu või avatud õpikeskkond

gümnaasiumile, mis käsitlevad vanimaid tsivilisatsioone Egiptusest, Mesopotaamiast ja Vana- Kreekast. Võrreldakse eri kõrgkultuure ning neile omaseid ilminguid kirjakunstist religioonini, teadussaavutustest müütideni. Spetsiaalselt töötati välja 6. klasside tund, lähtudes riiklikust õppekavast. Näitusel eksponeeritu kaudu kordavad õpilased üle koolis saadud teadmised ning lisandub uusi tarkusi, mille paremaks omandamiseks kaasnevad tunniga töölehed, mida koos lahendatakse. Praktilise ülesandena saab iga laps proovida savile kirjutamist, võttes eeskujuks Mesopotaamia kiilkirjaga savitahvlid. Muuseumitund annab õpilastele uue lähtepunkti aja- ning kultuuriloos orienteerumiseks. Koolis omandatav teooria ning muuseumide ekspositsioonid loovad möödunud aegadest terviklikuma ja paremini meeldejääva pildi. Muuseumitundide koostamisel oleme endale

Meedia → Meedia
27 allalaadimist
thumbnail
120
pdf

Õpetajaraamat

11.6. Minu sõbrad 27 11.7. Minu pere ja kodu 28 11.8. Laulud sünnipäevaks 30 11.9. Aastaajad, ilm 30 11.10. Mänguasjad, loomad, linnud 32 11.11. Laulud jõuludeks 35 12. Töölehed nelja-viieaastastele lastele 37 TÖÖLEHT 1. Mina 37 TÖÖLEHT 2. Aastaajad 38 TÖÖLEHT 3. Loomad 39 TÖÖLEHT 4. Riided 40 TÖÖLEHT 5. Kes on? Kus on? 41 TÖÖLEHT 6

Eesti keel → Eesti keel
72 allalaadimist
thumbnail
16
xlsx

Kodutöö Excel

1. Luua uus töövihik ja kopeerida sellesse antud vihiku järgmised töölehed: Variandid, Töötajad määrata nimi Excel_perekonnanimi.xlsx 2. Lisada töölehele Lisa tabel kuu nimetustega ja aastaaegadega. Kasutada seda tabelit otsingu rakendamisel. 3. Töölehtedel Töötajad ja Lisa määrata kõikidele tabeli veergudele nimed (nime võib anda ka 4. Lisada tabelisse lehel Töötajad veerud Sugu, Sünnikuupäev ja Vanus ning koostada valemid leidmiseks isikukoodide abil. 5. Lisada veerud Tähtkuju, Sünnikuu ja Aastaaeg

Informaatika → Informaatika
217 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Vana-Egiptuse kunst

Kõigepealt loobuti igasugustest jumalakujudest. Püüti tabada iga kehaliigutuse ilu ja looduse pidevat muutumist. Vaarao kujude juures ei varjata enam ebatäiuslikkust, vaid püütakse seda isegi alla kriipsutada. Värvivalik muutus tunduvalt varjundirikkamaks. Siiski ei loobutud aga kontuurist. Skulptuuridele lisati õrnust ja sarmi, n.-ö. maist ilu. 7 Kasutatud kirjandus · Remmel "Peatükke kunstiajaloost" · Vana-Egiptuse töölehed, mis on tunnis täidetud · Google pildiotsing · http://images.google.ee/imgres?imgurl=http://www.zone.ee/vana- egiptus/images/niilus2.jpg&imgrefurl=http://www.zone.ee/vana- egiptus/Geograafia.html&h=416&w=330&sz=94&hl=et&start=1&um=1& tbnid=JcIHnhS_XqRpRM:&tbnh=125&tbnw=99&prev=/images%3Fq %3Degiptuse%2Bniilus%26um%3D1%26hl%3Det%26lr%3D%26sa %3DG · http://www.tdl.ee/~anu/kunstiajalugu/egiptus.htm · http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/egiptus/index

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
120 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Bioloogia üleminekueksami materjal (8.kl)

1.Taime- ja loomarakk (TÖÖLEHED) 2.Bakterid (+JOONIS õ.lk.23)on ainuraksed st. et bakterid koosnevad ainult ühest rakust Ehitus: 1)Bakterid on eeltuumsed organismid - bakterirakkudes puudub selgelt väljakujunenud tuum, pärilikkusaine on neil rõngakujulises kromosoomis otse tsütoplasmas. 2)Bakterid on värvusetud, sinised või punakad, erineva kujuga, üksikud või ahelatena. 3)Bakterite keskmine pikkus on mõni mikromeeter. 4)Kõiki bakterirakke ümbritseb tihe rakukest, mistõttu toit saab rakku sisenda ainult lahustunud kujul. 5)Mõnedel bakteritel ümbritseb rakukesta kaitsev limakest (aitab säilitada niiskust, või siduda rakud kolooniaks), sageli on nad ka varustatud ühe või mitme viburiga, mida kasutatakse kulgemiseks. 6)Bakterid liiguvad lima, viburi ja kruvi taoliselt loogeldes. Talitlus: 1)Rakukest - kaitseb, annab rakule kindla kuju 2)Limakapsel - aitab säilitada niiskust või siduda üksikud rakud kolooniaks 3)Rakumembraan - reguleerib a...

Bioloogia → Bioloogia
151 allalaadimist
thumbnail
8
xlsx

Kontserniarvestuse kodutöö 1

KODUTÖÖ NR.3 Konsolideeritud töölehed, kaks aastat järjest, soetusmaksumuse meetod. 1.01.07. Parker Firma ostis 95% Sid Company tasudes $160.000. Omandamisel oli Sid'i omakapital $ 120,000; ülekurss 10000 $ ja jaotamata kasum, $ 23.000.Kahe ettevõtte proovibilansid: 31.12.2007 Parker Sid Parker Raha $62 000 $30 000 Tasumata arved $19 000 Ostjatelt laekumata arved $32 000 $29 000 Muud kohustused $10 000 Varu $30 000 $16 000 Aktsiakapital $180 000 Investeering(T-firmasse Sid) $160 000 $0 Ülekurss $60 000 Masinad ja seadmed $105 000 $82 000 Jaotamata kasum, 0I.01 $40 000 Maa $29 000 $34 000 Müügitulu $260 000...

Majandus → Kontserniarvestus
96 allalaadimist
thumbnail
54
docx

Näitus „Alar Kotli – sümbolite arhitekt“

kaugemalt sugulase mälestuse jäädvustamisest. Märgiti, et mööbel koos maalidega lõi algkoolimaja saalis erakordselt sarnase miljöö Kotli kunagise koduga Tallinnas Endla tänaval. Õpilased Näitust külastas üks Simuna kooli klass ja kõik Väike-Maarja Gümnaasiumi klassid. Algklasside õpilased tutvusid näitusega giidi juhendamisel. Põhikooli õpilastele koostasid gümnaasiumiõpilased kunstiõpetaja Eda Errase juhendamisel töölehed küsimustega, millele tuli lastel näituselt õiged vastused leida. 2.2.5. Küsitlused ja nende analüüs Näitusel oli võimalus vastata ka küsitlusele, mille olime koostanud vastavalt sellele, mis väljapanekul näha sai. Küsitlus 1 (28.08 – 28.09) Näitusekülastajatelt tagasiside saamiseks kohapeal vahetult peale näitusega tutvumist koostasime küsitluslehed (vt lisa ?). Küsitluse eesmärk oli …. Täienda! Küsitlusele vastas 41 inimest. 1. Kuidas jäite rahule näitusega?

Kultuur-Kunst → Kultuur
5 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Võimude lahusus ja tasakaalustatus

VT õpik ja töölehed! 2.1 Võimude lahusus ja tasakaalustatus 1. Mis on võimude lahusus ja milline on selle eesmärk? Võimude lahusus- valitsemisasutuste omavaheline tööjaotus ; on seadusandliku, täidesaatva- ja kohtuvõimu lahus hoidmise põhimõte. Eesmärk: püütakse vältida võimutäiuse koondumist ühe institutsiooni või isiku kätte, sest see look eeldused riigivõimu kontrollimatule kasutamisele ja seega kuritarvitamisele. 2. Millised on horisontaalse lahususe puhul riigivõimu kategooriad? Seaduseandlik võim: parlament Täidesaatev võim: valitsus, riigipea Kohtuvõim:kohtusüsteem 3. Millised asutused esindavad horisontaalse lahususe puhul erinevaid võimuliike Eestis? Nende ülesanded?  Seaduseandlik võim: parlament-algatada, võtta vastu ja menetleda seadusi; riigieelarve kinnitamine  Täidesaatev võim: valitsus, riigipea-viib ellu riigi sise-ja välispoliitikat; suunab ja koordineerib valitsusasutuste tegevust; koo...

Ühiskond → Ühiskond
95 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Taasleitud käitumine

(maht: 252 lk.) ,,Taasleitud käitumine" keskendub sellele, mida õpetaja saab teha, vaatamata kõigele, mis ei toeta tema tegemisi või isegi töötavad tema vastu. Õpetajate igapäevane töö on tegelemine käitusmisprobleemsete lastega. Selle raamatu abil on võimalik omandada viise, kuidas olukord pöörata taas enda kasuks. Raamat koosneb kaheksast osast ning lõppu on lisatud ka kopeeritavad töölehed, millest on juttu terve raamatu vältel. Esimesena on tähtis seletada lahti mõisted, mida raamatus ning ka minu kokkuvõttes on kasutatud. Palju on juttu emotsionaal- ja käitumisraskustega (EKR) lastest, kelle käitumine jääb ,,sageli" ja ,,tüüpiliselt" väljaspole õpilase käitumise ,,normaalseid piire". Teisena on tihti kasutuse tähelepanupuudlikkuse ja hüperaktiivsuse häire (TPHH) mõiste. Selles raamatus ei tugine käitumistaastuse

Pedagoogika → Lapse areng
179 allalaadimist
thumbnail
12
docx

KT 3 kirjakeele ajalugu

saj kirjakeele tekstid (teada aastaid ja seda, miks tähtsad) ● 1600 – 1606 - G. Mülleri jutlused - 39 jutlust, 341 lk. ● Esimesed eesti keele grammatikad 1637 - H. Stahli põhjaeesti grammatika - Tema kujundatud ebaühtlane kirjaviis lähtus saksa keelest, mõeldud sakslastele 1648 - J. Gutslaffi lõunaeesti grammatika -ladinakeelne 5. Bengt Gottfried Forselius eesti rahvahariduse ja kirjakeele arendajana, õp lk 84 + konsp, töölehed ● Rahvakoolide juurutaja (Mis moel?) - Forselius õpetas talupoistele päris tasuta lugemist, kirjutamist, usuõpetust. Natuke arvutamist, kirikulaulu, saksa keelt ja raamatuköitmist. ● Vana kirjaviisi looja - Praktikuna märkas Forselius, missuguseid raskusi on eestlastel Stahli-pärase kirjavara omandamisel. Forseliuse aabitsates avaldub tema uudne kirjaviis

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Lasteriiete poe asjaajamiskord

asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teabeks. 9.2. Nova Eesti OÜ-s on tunnistatud asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teabeks: 9.2.1. õiguserikkumise menetluses kogutud teave kuni asja kohtusse esitamiseni, kuid mitte kauemaks kui aegumistähtaja lõpuni; 9.2.2. teave turvasüsteemide või turvameetmete kirjelduse kohta; 9.2.3. eelnõud ja selle juurde kuuluvad dokumendid või töölehed enne nende allakirjutamist; 9.2.4. põhjendatud juhtudel asutusesiseselt adresseeritud dokumendid, mida dokumendiregistris ei registreerita (arvamused, teated, memod, õiendid, nõuanded); 9.2.5. isikuandmeid sisaldavad dokumendid. 9.3. Isikuandmeteks, mille suhtes kehtib juurdepääsupiirang ja mis on ette nähtud asutusesiseseks kasutamiseks, loetakse delikaatsed ja muud eraelulised andmed

Ametid → Juhiabi
22 allalaadimist
thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

võrdlemine, innovatsioon teemaga seonduvad kasutades Seente välisehituse virtuaalnäituse töölehed. näidisobjekte mitmekesisus külastamine) või tavalisemate kott- ja Kultuuriline identiteet 23. veebipõhiseid

Bioloogia → Bioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Näidis: nädala õppekava 4-5 a.

venitame ennast) ja hästi madalale (kükitame). (4 min.) Siis meenutame erinevate loomade häälitsusi ning häälime neid hästi selgelt .Mina ees, lapsed järgi (auhh, mjäu, piiks-piiks, ammuuu, röhh-röhh, mää, kirerikii, kaak-kaak, auuu, mõmm- mõmm jne.) (4 min.) Järgmiseks häälin mina täht haaval loomade nimesid ja lapsed ütlevad mis looma nime mida ma häälisin (p-õ-d-e-r...põder, j-ä-n-e-s...jänes, o-r-a-v...orav, h-o-b-u-n-e...hobune jne.) (5 min.) Edasi jagan kõigile töölehed (lisa 12). Täidame neid. (7 min.) Muusikategevus: (20-25 min.) Eesmärgid: Tajub rütmi. Peab viisi. Häälib selgelt ja emotsionaalselt. Hääle soojendus. (2 min.) Laulame ja tantsime klaveri muusika saatel. Laulud on järgmised: ,,Rongisõit" (lasen CD plaadi pealt, siis on parem tantsu lüüa, aga ise laulame ka kaasa), ,,Mu koduke", ,,Koer Muki", ,,Kiisu läks kõndima", (lisad 13-16) (20-23 min.) Lisad: Lisa 1. Kodulooma pildid.

Pedagoogika → Pedagoogika alused
200 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Lapse sotsiaalsete oskuste areng?

Võtetest saab kasutada julgustamist, premeerimist, privileegide võimaldamist ja arvestuse pidamist tehtud edusammude üle. • Diskussioon – korraldatakse arutelu osalejate ja “pealtvaatajatega”. Küsitakse, kuidas nad end rolli täites tundsid ja nt. milliseid raskusi nad näevad antud oskuse kasutamisel igapäevaelus. 6. Rakendamine. Kasutatakse tegevust, mis aitavad õpitud käitumist üldistada, töölehed, joonistamine jne. 7. Iseseisev kasutamine. Positiivse käitumise kinnistumiseks on vaja tegevust, mis aitaks õpitut väljaspool lasteaeda rakendada. Tähtis roll peredel ja sõpradel. 10 8. Jätkuvuse kindlustamine. Tegevuse lõpus rõhutakse, et omandatud oskuste rakendamisel on positiivne mõju nii suhetele lasteaias kui väljaspool lasteaeda.

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
69 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Võimalustest muuta töö- ja tehnoloogiaõpet õpilasekesksemaks ning deduktiivsemaks

uurimismeetodeid:  kontentanalüüsi — hinnates erinevate kirjalike allikate sisu;  SWOT – analüüsi — kasutatakse valikuid tehes ja otsustades;  interpreteerimist — tõlketöödel;  sünteesi — tööhüpoteesi, õppevara prototüübi ja järelmite koostamisel. Selleks tööks püstitatud ülesannete lahendamisel on a l g m a t e r j a l i d e k s : Kirjalikud, nii traditsioonaalsed kui ka virtuaalsed, Tööõpetuse eestikeelsed õppematerjalid: õpikud, töölehed, töövihikud, lüümikud, veebilehed. Muukeelne (ingl.) analoogiline õppevara. Seadused ning määrused mis õppeviisi valikut reguleerivad. Erialane õppe – ja teaduskikjandus. Erialase töö ja elukogemus. T ö ö k o o s s e i s u s on Eritelu ehk analüütiline osa ja Süntees, ehk koostav osa, mis kätkeb tööhüpoteesi teema empiiriliseks uurimiseks, õppeviisi kirjeldust ning tööjuhendi prototüüpi. Töö lõpeb Kokkuvõttega, mis sisaldab olulisemaid

Tehnoloogia → Tehnoloogia
13 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Koolipedagoogika

uurimismeetodeid: kontentanalüüsi -- hinnates erinevate kirjalike allikate sisu; SWOT ­ analüüsi -- kasutatakse valikuid tehes ja otsustades; interpreteerimist -- tõlketöödel; sünteesi -- tööhüpoteesi, õppevara prototüübi ja järelmite koostamisel. Selleks tööks püstitatud ülesannete lahendamisel on a l g m a t e r j a l i d e k s : Kirjalikud, nii traditsioonaalsed kui ka virtuaalsed, Tööõpetuse eestikeelsed õppematerjalid: õpikud, töölehed, töövihikud, lüümikud, veebilehed. Muukeelne (ingl.) analoogiline õppevara. Seadused ning määrused mis õppeviisi valikut reguleerivad. Erialane õppe ­ ja teaduskikjandus. Erialase töö ja elukogemus. T ö ö k o o s s e i s u s on Eritelu ehk analüütiline osa ja Süntees, ehk koostav osa, mis kätkeb tööhüpoteesi teema empiiriliseks uurimiseks, õppeviisi kirjeldust ning tööjuhendi prototüüpi. Töö lõpeb Kokkuvõttega, mis sisaldab olulisemaid

Pedagoogika → Pedagoogika
15 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Paranduskasvatus referaat

mitte riskida piinlikustundega valede vastuste pärast. Kerge kommunikatsioonihäire, mis võib juhtuda, kui emotsionaal- ja käitumishäirega õpilane ei mõista, mida õpetaja oma juhtnööridega silmas pidas, võib viia õpilase põgenevale või vältivale käitumisele.(Harrison, J. jt, 1996) Õpilased võivad koolist poppi teha, selleks, et vältida tunnikontrolli aines, millest nad aru ei saa või rebib õpilane katki töölehed, lootes töö tegemise eest põgeneda, kui lehel olevad juhised ei ole talle mõistetavad. Kui hälbiv käitumine väljendub alati vastumeelse stiimuli( nt. test, töölehe täitmine, juhtnöörid)eest põgenemises või selle vältimises, siis hoiab seda ilmselt alal negatiivne sarrustus.(Harrison, J. jt. 1996) Emotsionaal- ja käitumisraskustega õpilaste suhe õpetajatega on seoses nende õpiraskustele ja käitumisele keeruline

Pedagoogika → Eripedagoogika
39 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun