Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"turupositsioon" - 64 õppematerjali

turupositsioon on tugev ja kelle strateegia pakub kaitset nende konkurentsijõudude surve vastu.
thumbnail
2
docx

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus?

Palgakasv aga ei tulene mitte niivõrd tööjõu tootlikkusest, kuivõrd tööjõu liikumisest tootlikumatesse regioonidesse ja ettevõtte võimalusest odavat laenuraha kasutada. Eesti tegelik probleem ongi tööjõu madal tootlikkus. Kindlasti ei saa väita, et meie inimesed teevad vähe tööd, lihtsalt teistes riikides osatakse tööd teha tõhusamalt ja ressursse kasutatakse oskuslikumalt. Ainult üksikutest headest lepingutest tingitud soodne turupositsioon võimaldab paljudel Eesti ettevõtetel käivet saada ja end majandada. Ent selline heaolu ei pruugi majanduses kaua kesta kuna soodne turupositsioon võib muutuda ning ebasoodsa turukonjunktuuri korral võib ettevõte oma tegevuse lõpetada pankrotiga. Häid lahendusi polegi lihtne välja pakkuda. Tööjõu tootlikkus on otseselt seotud inimtööjõu vajadusega ettevõttes, mis tähendab, et tootlikkuse kasvuga vabaneb tööjõud efektiivsematest ettevõtetest.

Majandus → Majanduse alused
132 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Fazer

loovad tervikliku, naudinguid pakkuva elamuse, milles tahame alati klientide ootusi ületada. Fazeri pagaritööstus Eestis Fazeri pagaritööstused (Fazer Leipomot OY) on Soome juhtiv pagaritööstusettevõte, mis kuulub 1891. aastal asutatud Fazeri kontserni. Pagaritööstused asuvad lisaks Soomele ka Eestis, Lätis, Leedus, Rootsis ja Venemaal. Fazeri eesmärgiks on olla Põhjamaade juhtivaks ettevõtteks kõigis oma tegevusvaldkondades ning saavutada lähipiirkondades kindel turupositsioon. Fazer pakub värskeid, maitsvaid ja tervislikke pagaritooteid ning nendega seotud teenuseid. Firma jaoks on eriti olulised laitmatu kvaliteet, kliendikesksus ning maitseelamus ­ seega toodame puhast meelehead! Fazer Eesti AS on asutatud 1993. aasta aprillis. Alates 2008. aasta detsembrist kuulub ametlikult Fazer Eesti AS ka Fazer Maiustuste üksus 15 töötajaga. Kokku töötab ettevõttes üle 400 inimese, neist Pagarites 390.

Toit → Pagar-kondiiter
44 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Fazer Referaat

Freddy Kriisa Fazer FAZERI PAGARITÖÖSTUS EESTIS Fazeri pagaritööstused (Fazer Leipomot OY) on Soome juhtiv pagaritööstus -ettevõte, mis kuulub 1891. aastal asutatud Fazeri kontserni. Pagaritööstused asuvad lisaks Soomele ka Eestis, Lätis, Leedus, Rootsis ja Venemaal. Fazeri eesmärgiks on olla Põhjamaade juhtivaks ettevõtteks kõigis oma tegevusvaldkondades ning saavutada lähipiirkondades kindel turupositsioon. Fazer pakub värskeid, maitsvaid ja tervislikke pagaritooteid ning nendega seotud teenuseid. Firma jaoks on eriti olulised laitmatu kvaliteet, kliendikesksus ning maitseelamus ­ seega toodame puhast meelehead! Fazer Eesti AS on asutatud 1993. aasta aprillis. Alates 2008. aasta detsembrist kuulub ametlikult Fazer Eesti AS ka Fazer Maiustuste üksus 15 töötajaga. Kokku töötab ettevõttes üle 400 inimese, neist Pagarites 390.

Toit → Pagar-kondiiter
56 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Spikker_KT2

turundusmeetmestik. Positsioonimine tähendab selle turundusmeetmestiku ehk väärtuste ja omaduste Positsioonimine tähendab selle turundusmeetmestiku ehk väärtuste ja omaduste kogumi viimist tarbija kogumi viimist tarbija teadvusse. Positsioon on seega selle brändi tähendus ja asukoht tarbija teadvuses. teadvusse. Positsioon on seega selle brändi tähendus ja asukoht tarbija teadvuses. Positsiooni mõõdetakse Positsiooni mõõdetakse positsioonimiskaardil. Turupositsioon ­ mitte mingi turuosa, tähendus (nt. mis positsioonimiskaardil. Turupositsioon ­ mitte mingi turuosa, tähendus (nt. mis tähendusega see bränd tähendusega see bränd on?). on?). Toote olemus: 1) Laiendatud toode (tootega kaasnevad lisateenused, mis taas tõstavad hinda, kuid Toote olemus: 1) Laiendatud toode (tootega kaasnevad lisateenused, mis taas tõstavad hinda, kuid

Majandus → Interaktiivne turundus
72 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

Tootmine tellimus ost toimetamine hooldus ii. Müügiplaan Kirjeldage detailselt ettevõtte toote/teenuse müügistrateegiat. See osa peaks hõlmama ka turundust, müügiinimeste värbamist ja tasustamist, lisaks ka sihtgrupi kirjeldust ning viisi, kuidas neile läheneda. Milline on hinnapoliitika, müügijärgne tegevus, logistilised kanalid ning kuidas erineb turupositsioon konkurentide omast. Kui tegemist on uue ja innovaatilise toote või teenusega, mida veel turustatud ei ole, siis tooge välja senine klientide huvi toote/teenuse vastu. iii. Juhatus Kirjeldage ettevõtte juhtkonna varasemat kogemust. Vajalik on välja tuua võtmeisikute nimed, haridus, töökogemus (ettevõtted ning ametikohad, kus varem töötanud). Kui mõni juhtiv koht on veel täitmata, on oluline mainida, et ollakse selle valdkonna spetsialisti otsingul. Tabel. Ettevõtte juhtkond

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Fazer saiaküpsetusleti hinnakujundus Tartu erinevates jaekauplusettevõtetes

3 2. Fazer Eesti AS tutvustus Fazeri pagaritööstused (Fazer Leipomot OY) on Soome juhtiv pagaritööstusettevõte, mis kuulub 1891. aastal asutatud Fazeri kontserni. Pagaritööstused asuvad lisaks Soomele ka Eestis, Lätis, Leedus, Rootsis ja Venemaal. Fazeri eesmärgiks on olla Põhjamaade juhtivaks ettevõtteks kõigis oma tegevusvaldkondades ning saavutada lähipiirkondades kindel turupositsioon. Fazer pakub värskeid, maitsvaid ja tervislikke pagaritooteid ning nendega seotud teenuseid. Firma jaoks on eriti olulised laitmatu kvaliteet, kliendikesksus ning maitseelamus. Fazer Eesti AS on asutatud 1993. aasta aprillis. Alates 2008. aasta detsembrist kuulub ametlikult Fazer Eesti AS ka Fazer Maiustuste üksus 15 töötajaga. Kokku töötab ettevõttes üle 400 inimese, neist Pagarites 390. Fazer Pagarid on Eesti jaekauplustes küpsetuspunktide suunanäitajaks. Fazeri pagarikodade

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Turunduse alused

mis annab tööd enam kui 160 töötajale. Kontserni käive 2007. a oli üle 362 miljoni krooni. K&H jätkab tegevuse arendamist Lätis sooviga läbi oma filiaali ja tütarettevõtte saavutada tugev positsioon Läti ehitus- ning projekteerimisettevõtete turul. Pikaajalised kogemused, ka keerukate rahvusvaheliste projektide juhtimises, mitmekülgne teenustevalik, usaldusväärus, professionaalsus ning selgetest kvaliteedireeglitest kinnipidamine on aidanud ettevõttel saavutada tugev turupositsioon. Kõik K&H vastutavad spetsialistid on erialase kõrghariduse ning töökogemusega antud valdkonnas. Ettevõttele on omistatud rahvusvahelised kvaliteedi- ja keskkonnajuhtimissüsteemi ISO 9001 ja ISO 14001 sertifikaadid TÖÖTAMINE K&H AS K&H on tööandjaks rohkem kui 160 inimesele. Emaettevõttes töötab neist ligi 115. Hoiame ja väärtustame oma töötajaid luues neile ettevõtlikkust soosivaid motivatsiooni- ja tunnustussüsteeme:

Majandus → Majanduse alused
77 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ärieetika

Majandus ja ühiskond on teineteisest sõltuvad. Otsus, mis mõjutab ühte poolt, mõjutab kohe ka teist. Vastutustundliku ettevõtte tunnused Eestis: • võtavad eesmärgiks olla head äripartnerid, • panustavad oma töötajate rahulolusse, • edendavad kohalikku või Eesti elu, • lahendavad keskkonnaprobleeme • või arendavad mõnda eluvaldkonda (kultuur, sport vms). Kasu CSRst: • Paranenud maine ja turupositsioon kogukonnas • Suurem teadlikkus ettevõtte heast nimest ning kaubamärgist • Klientide lojaalsuse kasv • Ressursi efektiivsem juhtimine, kulude vähendamine • Konkurentsieelis töötajate leidmisel ning hoidmisel • Töötajate motivatsiooni ja lojaalsuse tõus ning ka suurem töötootlikkus • Uute ärivõimaluste loomine ja kasutamine • Riskide maandamine • Madalam barjäär ettevõttele oluliste võtmeisikute, ametnike ning juhtidega kogukonnas

Majandus → Ärieetika
52 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Külmutus- ja köögiseadmete turundus koduturul

erinevaid andmebaase. Loomulikult peab ka silmas pidama asjaolu, et interaktiivsed andmebaasid erinevad oma ülesehituse, ligipääsuvõimaluse, infosisalduse poolest ja tasuta/ tasulised. 11 10.SWOT- ANALÜÜS Tugevused: Nõrkused: -professionaalne kaader -küllalt tugev konkurent turul -tugev turupositsioon -klientide madala sissetulekute -tarbijateadlikkus ja maine tase -pakkumised on võrreldavad ja -klientide hulk väike kontrollitavad -müügivõrk kitsas -pakkumised soodsamad, kuna -vähene reklaam hindamine on lihtsam ja riske vähem -pakkumiste analüüsimine on tellija jaoks kerge ja valiku tegemine riskivabam -võimaldab avastada võimalikke

Majandus → Turundus
108 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Väliskaubandusteooria

üksiku firma suurusest (konkurents). Sisemine mastaabisääst ilmneb, kui ühiku kulud olenevad üksiku firma suurusest ja mitte tööstusharu suurusest (monopol). Algfaasis on tähtsaim suhtelise eelise tekitaja tehnoloogiline eelis. Keskmises faasis toote mitmekesistamine (kaasneb ka mastaabisäästu efekt). Hilises faasis, tootmistegurite proportsioonid ja mastaabisäästuefekt. Mitmekesistatud kauba tootmine võimaldab firmadel välja arendada tugev turupositsioon ja väljuda hinnaalasest konkurentsist (monopoliseerumine). Turu suurenemine toob kaasa uute firmade tekke ja tarbijale pakutavate kaupade valiku suurenemise. Nõudlus muutub tundlikumaks hinna taseme suhtes. Mida rohkem on alternatiivseid kaupu turul, seda kergemini lülitub tarbija ühelt kaubalt ümber teisele kui hind muutub. Rahvusvahelise kaubavahetuse iseloom sõltub paljuski sellest, kui sarnased on kaubavahetuse pooled

Majandus → Majandusteaduse alused
2 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Konspekt

Rentaablus kahes tahus- MAX- eesmärk MAX, vahendid FIX MIN- eesmärk FIX, vahendid MIN AJALISEST aspektist lähtudes lk 72 · pikaajalised eesmärgid- arukas oleks pikaajalisi mitte piiritleda (üle 5 aasta) · lühiajalised eesmärgid- võiks olla piiritletud (kuni 1 a on lühike) EESMÄRKE võib liigitada ka lk 73 · organisatsioonilisest aspektist lähtudes 1. ettevõtte kui terviku eesmärgid (kasum, turupositsioon, ettevõtte kasv jne) 2. üksikisiku või gruppide eesmärgid (tootmine, turundus, logistika jne) · varjatud ja avalikeks eesmärkideks- avalikud, mis on kirja pandud (eesmärgid mida tahetakse saavutada ja mis on kooskõlas ühiskonnaga. Mida võib välja öelda); varjatud- ebakõlbelised, omakasupüüdlikud, peegeldavad tetud kitsaid erahuvisid Mida on oluline eristada eesmärkide saavutamisel? Horisontaalseid ja vertikaalseid seoseid

Majandus → Sissejuhatus...
206 allalaadimist
thumbnail
16
docx

ETTEVÕTTEMAJANDUSE EKSAM

2. Horisontaalsest seosest lähtudes võivad mistahes kaks eemsärki olla Samasuunalised(ühe eesmärgi taseme tõus ja teise taseme tõus), vastassuunalised (üks eesmärk tõuseb teine langeb), sõltumatud(ühe täitmine ei mõjuta teist), teineteist välistavad(ühe eesmärgi täitmine välistab teise) Konkureerivate eesmärkide paarid: kasv ja stabiilsus, kõrge ja madal risk, kasumimarginal ja turupositsioon. Empiirilised uuringud ja nende tulemused Uuringute probleemid: · Majandusteadlased pole ühisel seisukohal, kas ettevõtte eesmärkide all mõeldakse institutsioonilisi või ettevõtja isiklikke eesmärke. · Kajastatakse tegelikke aga mitte tegelikke eesmärke · Uuringu grupp on liiga väike et järeldusi teha · Ainus võimalus ettevõtte eesmärkide väljaselgitamiseks. Turumajandusliku ettevõtte tegevuse suunad; 1. Kasumi maksimeerimine. Lähtuti ainult kasumist

Majandus → Ettevõtemajandus
44 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Sisekomminukatsiooni uuring

Mõne arvates toimiks see veel paremini, võiks läbi viia veel mõned muudatused. Ettevõtte tugevused: · Ettevõttes levib oluline info mitmeid kanaleid pidi töötajateni; · Kokkuhoidev kollektiiv, mis tagab head töötulemused; · Meeldiv töökeskkond ja arvestatav palk, mis motiveerib töötajaid parimaid tulemusi saavutama; · Juhti hinnatakse kõrgelt ja ei kardeta tema poole probleemide korral pöörduda; · Ettevõttel on hea maine ja stabiilne turupositsioon, kus on võimalus arenenda; Arenguvaldkonnad: · Kõik firma töölised võiksid olla paremini teadlikud firma eesmärkidest ja hetke olukorrast; · Tootmisvaldkonnas tiimitöö parandamine; · Nooremate töötajate arvamusega rohkem arvestamine, et ka nemad ennast vajalikumana tunneksid; 14 · Olles ise tutvunud ka organisatsiooni struktuuriga, leidsime, et juhatajal on tõesti liiga

Majandus → Juhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majandussotsioloogia kordamismaterjal

Sotsioloogia kordamine 2. Loeng – Ühiskonna areng ja (majandus)sotsioloogia kujunemislugu 1. Riigi, ühiskonna ja majanduse arengu eeltingimused A.Smith’i järgi, selle kriitika Arengu eeldus 1: tööviljakuse kasv läbi tööjaotuse, spetsialiseerumise • Töö = algne universaalne vahetusväärtus, määrab kauba hinna • Tööjaotus => vilumus, uued tehnoloogiad, spetsialiseerumine => tööviljakuse kasv, aga ka rutiin, ühekülgsus • Rahvusvaheline tööjaotus => efektiivsus + lõputu kasvumasin: konkurents, tööjaotuse süvenemine, toodangu mahu kasv, laienemine uutele turgudele, tootmise ümberkorraldamine, madalamad hinnad (prognoosis Inglismaa arengut) Arengu eeldus 2: vaba turukonkurents, majanduse eneseregulatsioon • Vaba konkurents kui majandusliku arengu mootor – • Vabanemine riigi seatud piirangutest majandusele • Ratsionaalne isiklik huvi + vaba turg (turu eneseregulatsioon e n...

Majandus → Majandussotsioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Premia Foods AS kasvuaudit

prognoose saada ei õnnestunud, et Ansoffi maatriksit teha. Teiselt poolt ettevõttel on kolm suurt tegevusvaldkonda ning sadu tooteid, mistõttu eraldi Bostoni maatriksit ei loonud, kuna mul puudub selle täitmiseks piisav informatsioon. Loodan, et seda sisuliselt võiks asendada eelnevalt toodud joonis 1 koos joonis 2 näitajatega. Küll aga on esitatud SWOT analüüs: Tugevused Nõrkused 1. Ettevõttel on tugev turupositsioon 1. Ettevõtte kasumlikkus on endiselt prioriteetsetes segmentides/turgudel üsna madal 2. Pikaajaline kogemus tarbijale meelepärase 2. Toodang on küllaltki lokaalne, toodangu valmistamisel, turutunnetus keeruline laieneda 3. Vertikaalselt integreeritud tootmisprotsess 3. Tugev konkurents kõikides 4. Erinevad segmendid toetavad üksteist, sh segmentides ja turgudel

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Rahanduse alused arvestuse kordamisküsimused 2011

Kordamisküsimused õppeaines "Rahanduse alused" 1. Rahanduse tekkimise eeltingimused: · peab olema riik; · kaubalis-rahalised suhted peavad olema valitsevad; 2. Rahandus - majandustegevuses rahaliste vahendite moodustamise ja kasutamisega ning rahaliste tehingute sooritamisega tekkinud suhted 3. Rahanduse valdkonnad: · riigi rahandus; · ettevõtete rahandus; · tulumittetaotlevate organisatsioonide rahandus; · üksikisikute ja perede ehk kodumajapidamiste rahandus; 4. Raha põhifunktsioonid: · vahetus-vahend; · arvestusühik; · rikkuse akumuleerimise funktsioon; 5. Raha omadused: · stabiilsus · kaasaskantavus · kulumiskindlus · ühtlus · jagatavus · äratuntavus 6. Raha likviidsuse püramiidi olemus: · Sularaha · Krediitkaart · Jooksevkonto ·...

Majandus → Rahanduse alused
200 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUSE EKSAMIKS

Kasumivajadus ­ hinnalisa tänu Turunduskanali nõuded kasuminõudlusele Laovarud ­ laovarude kuhjumine tingib Riiklikud regulatsioonid ­ hinnaalandusi ja vastupidi hinnakokkulepete, diskrimineerivate hindade, dumpinghindade, tarbijat petvate hindade keelustamine jne Turupositsioon ­ enamasti annab tugevam positsioon rohkem mänguruumi ja vastupidi 25. Integreeritud turunduskommunikatsioon Integreeritud turunduskommunikatsiooni kontseptsiooni kohaselt ettevõtted integreerivad ja kooskõlastavad oma kommunikatsiooni, et edastada selget, järjepidevat ja kaasahaaravat sõnumit ettevõttest endast ja tema toodetest 26. Mis on promotsioon? 27. Mis on reklaam? Reklaam ­ igasugune makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on

Majandus → Turundus
65 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Toote positsioneerimise võtted turunduses

(Vihalem 2003:66) Toote positsioneerimise võtted turunduses 12 Kõrge-passiivse strateegia puhul on võimalik müüa kalleimaid tooteid rõhutades peamiselt nende hinnaga mitteseotud aspektidele, turusegmendid peavad olema huvitatud peamiselt toote kvaliteedist ja funktsioonidest. (Vihalem 2003:67) Madala-aktiivse strateegiat kasutavad paljud vahendajad, efektiivne on see sel juhul, kui tarbijale on tähtis hind, kuid firma turupositsioon on tugev ja tal on konkurentidega võrreldes kulueelised. (Vihalem 2003:67) Madalat-passiivset strateegiat rakendavad peamiselt ettevõtted, mille tootmiskulud on suhteliselt väikesed. Need firmad ei saa hindu madalatena reklaamida, sest kliendid võivad hakata kahtlema toote kvaliteedis, need firmad peavad pigem propageerima toote väärtust. (Vihalem 2003:67) Erinevatele ettevõtetele sobivad erinevad hinna abil positsioneerimise viisid, seega on väga

Muu → Ainetöö
340 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Rahanduse Kontrolltöö

edasi müüjale, ostja esitab dokumendid transpordifirmale, saab kauba kätte. Millised juhul on soovitatav Kui ostja ja müüja on geograafiliselt eraldatud, kui ostja ei taha maksta kasutada maksmisel inkassot? enne, kui kaup on müüja poolt saadetud, kui ostjal on müüjast parem turupositsioon, kui müüja soovib kindel olla, et ostja ei saa kaupa enda valdusse enne, kui ta on tasunud kauba eest või lunastanud dokumendid maksekohustuse vastu, kui müüja usaldab ostjat Inkasso plussid ja miinused. Imortija Plussid · Krediidivõimalus, kui on määratud kindel tähtaeg kauba eest

Majandus → Rahanduse alused
151 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Eesti olulisemad arengusuunad toiduainetööstuses, turismis ja puhkemajanduses.

eesmärkideks Eesti toidusektori jätkusuutlik areng, tulu maksimeerimine kogu tootmis- töötlemis-kaubastamisahelas ning tarbija huvide kaitse, informeerimine ja ootuste rahuldamine. Visioon oli sõnastatud järgnevalt: tänu Eesti toodete heale konkurentsivõimele (hind, ohutus, kvaliteet, sortiment) ja välja arendatud ning jätkusuutlikult toimivale tööstuse ja kaubanduse infrastruktuurile on saavutatud hea turupositsioon ja tarbijate rahulolu, mis tagab tulu kogu keti ulatuses. Nimetatud eesmärke ja visiooni kannab ka käesolev arengukava, mistõttu tuginetakse osaliselt "Eesti põllumajandussaadusi töötleva tööstuse ja kaubanduse arengu strateegias" kirjeldatud meetmete rakendamisele. STRATEEGILINE EESMÄRK ­ EESTI TOIDUSEKTORI JÄTKUSUUTLIK ARENG Eesti toidusektori jätkusuutliku arengu tagamisel on olulise tähtsusega ettevõtete ja toodete

Põllumajandus → Põllumajandus
21 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Analüüs Eesti mõisahotellide kohta

Mõisatel on siin väga erinevaid võimalusi sellise suundumuse ära kasutamiseks ja sidumiseks teenustesse. Näiteks erinevate looduse õpperadade välja arendamine (sh oma 14 mõisaparkide aladel). Koostöös teiste lähiettevõtjatega on mitmeid võimalusi kohaliku toidu, piirkonna kultuuripärandi jms teenustes ära kasutamiseks. Eestil tervikuna on oma paljude kaitsealadega sellest aspektist hea turupositsioon. Loodusturismi arendamine on ka riikliku turismi arengukava osa. Majanduslik keskkond Eesti üleminek eurole toetab nähtavasti meie turismiteenuste ostmist, sest mitmetest riikidest välisturistidel on lihtsam meile reisida (turismi hinnainfot lihtsam tõlgendada, vähem vajadust rahavahetuseks jm.). Samas võib see lisada ka teatud määral kindlustunnet Eesti kui turvalise reisi sihtmaa osas. Tehnoloogiline keskkond

Majandus → Turunduse alused
200 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kordamisküsimused õppeaines “Rahanduse alused”

raha, saab samal ajal kätte dokumendid, annab korralduse tasuda müüja pangale, pangast edasi müüjale, ostja esitab dokumendid transpordifirmale, saab kauba kätte. (11) 21. Millised juhul on soovitatav kasutada maksmisel inkassot? Kui ostja ja müüja on geograafiliselt eraldatud, kui ostja ei taha maksta enne, kui kaup on müüja poolt saadetud, kui ostjal on müüjast parem turupositsioon, kui müüja soovib kindel olla, et ostja ei saa kaupa enda valdusse enne, kui ta on tasunud kauba eest või lunastanud dokumendid maksekohustuse vastu, kui müüja usaldab ostjat 22. Inkasso plussid ja miinused. Plussid Miinused Importija · Krediidivõimalus, kui on · Võimalik, et maksenõue tuleb määratud kindel tähtaeg kauba täitsa koheselt ja seetõttu ei

Majandus → Rahanduse alused
113 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Kordamisküsimused õppeaines “Rahanduse alused”.

raha, saab samal ajal kätte dokumendid, annab korralduse tasuda müüja pangale, pangast edasi müüjale, ostja esitab dokumendid transpordifirmale, saab kauba kätte. (11) 21. Millised juhul on soovitatav kasutada maksmisel inkassot? Kui ostja ja müüja on geograafiliselt eraldatud, kui ostja ei taha maksta enne, kui kaup on müüja poolt saadetud, kui ostjal on müüjast parem turupositsioon, kui müüja soovib kindel olla, et ostja ei saa kaupa enda valdusse enne, kui ta on tasunud kauba eest või lunastanud dokumendid maksekohustuse vastu, kui müüja usaldab ostjat 22. Inkasso plussid ja miinused. Plussid Miinused Importija · Krediidivõimalus, kui on · Võimalik, et maksenõue tuleb määratud kindel tähtaeg kauba täitsa koheselt ja seetõttu ei

Majandus → Rahanduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs, turundusst...

Majandus → Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Müük ja müügitehnikad

ostukriteeriumid, väärtustatavad faktorid jms.) Ning lõpetades isiksuse tüübiga (eneseusaldus otsuse langetamisel, riskivalmidus, ambitsioonid, usaldusisikud jms.) Ettevõtte puhul tuleb alustada tema valdkonnast. Mis tooteid teenuseid pakub, ettevõtte tüüp, kellele ta pakub – organisatsioonid või elanikkonnale, sihtkruppide iseloomustus, jne. Firma turupositsioon, konkurentide seis, firma tugevad ja nõrgad küljed. Olemas olevad tarnijad ja nende rahulolu. Kes on firmas otsustajad, ameikohad. Mis on firma probleemid ning lõpuks finantsolukord. 14. Mida tähendab ahelmeetod klientide otsimisel?  Ahelmeetod seisneb tutvusringkonna järk-järgulises laiendamises. Pärast tehingut palub müügiagent igal kliendil nimetada oma tutvusringkonnast

Majandus → Müügitöö alused
95 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Rahanduse alused kordamisküsimused

1.Millised on rahanduse tekkimise eeltingimused? Peab olema riik; Kaubalised-rahalised suhted peavad olema valitsevad. 2.Rahanduse mõiste. Tuleneb ladinakeelsest sõnast financia, mis tähendas algselt rahalist makset. Rahandus on rahaliste fondide moodustamise, jaotamise ja kasutamise protsess ning selle käigus fondide vahel kujunevate suhete kompleks. Majandustegevuses rahaliste vahendite moodustamise ja kasutamisega ning rahaliste tehingute sooritamisega tekkinud suhted. 3. Nimetage rahanduse valdkonnad Riigi rahandus, ettevõtete rahandus, tulumittetaotlevate organisatsioonide rahandus, üksikisikute ja perede ehk kodumajapidamiste rahandus. 4.Raha põhifunktsioonid. Vahetusvahend, Arvestusühik, Rikkuse akumuleerimise funktsioon 5.Raha omadused Stabiilsus, Kaasaskantavus, Kulumiskindlus, Ühtlus, Jagatavus, Äratuntavus 6.Raha likviidsuse püramiid Sularaha Krediitkaart Jooksevkonto Lühiajalised riigi võlakirjad Rikaajalised riigi võla...

Varia → Kategoriseerimata
77 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Avalik juhtimine

milliseid teenuseid osutada. KORRALDAJA tahab saada võimalikult suurte kulutustega lepingut, mida ei taha saada tellija avalik leping. TARBIJA (RAHVAS) tellija on huvitatud ärakasutama tarbija informatsiooni. Korraldaja jääb kahe kontrolli vahele. TARBIJA turupositsioon paraneb, kui ta leiab institutsiooni, mis on huvitatud tema informatsioonist. Läbi tellija jõuab tarbija info ka poliitilisele tasandile. Avalik juhtimine PLANEERIJA TELLIJA KORRALDAJA TARBIJA PLANEERIJA kaob administratiivne funktsioon, hakkab tegelema poliitikaga.

Majandus → Juhtimise alused
132 allalaadimist
thumbnail
19
odt

TÖÖKORRALDUSE PRAKTIKA aruanne

üllekannega, töötaja panka konto peale. Minu arvates on see väga positiivne ja hea. Lisaks rahalisele tasule pakutakse ettevõttes ka muid soodustusi, näiteks tasuta launa söök, kohv. Töö ja isikliku elu tasakaalu eesmärgiks on toetada töötaja tasakaalustatud elustiili, et töötaja saaks piisavalt puhata ja taastuda. Samuti võimaldab ettevõte töötajal tegeleda oma huvidega. Seda kõike võimaldavad täiendavad puhkepäevad ja paindlik töögraafik. Palgakorralduse turupositsioon võrreldes teistega on võrdne. Palka makstakse sama palju nagu teistes sarnastes ettevõtetes. Töötajad ei tunne ennast alamakstuna, kulud on samas suurusjärgus nagu teistel sarnastel ettevõtetel. Tööaeg ei lange ööajale, ning selle eest ei pea tööandja töötajale lisatasu maksma. Kui aga langeks, mida on vahel ka juhtunud, siis peab tööandja töötajale maksma 1,5-kordset töötasu. Tegemist on asutusega mis on avatud iga päev, sealhulgas ka riigipühadel

Majandus → Töö-ja palgakorraldus
370 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

hinnapoliitika valimine – hinnapoliitika leidmine – konkreetse hinna kehtestamine Hinnapoliitika eesmärgid (ettevõtte eesmärgid): Hinnakujunduse mõjurid: Ettevõttesisesed: - Ettevõtte eesmärgid ja strateegiad - Turunduse eesmärgid ja strateegiad - Tootmiskulud – nii muutuv- kui püsikulud - Kasumivajadus – hinnalisa tänu kasuminõudlusele - Laovarud – laovarude kuhjumine tingib hinnaalanduse ja vastupidi - Turupositsioon – enamasti annab tugevam positsioon rohkem mänguruumi ja vastupidi Ettevõttevälised: - Nõudlus – sh sesoonsus, hinnaelastus - Kliendid ja nende ootused väärtuse ja hinna suhtes - Konkurents – hinnakonkurents ja hinnaväline konkurents - Turustuskanali nõuded - Riiklikud regulatsioonid – hinnakokkulepete, diskrimineerivate hindade, dumpinghindade, tarbijat petvate hindade keelustamine Hinnakujunduse meetodid:

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

· Arvestamine huvigruppide vajadustega · Tasakaalu leidmine keskkonnaga seotud, sotsiaalsete ja ariliste eesmarkide vahel · Jarjepidevus, eesmargiparasus, labipaistvus ja strateegilisus Miks on kasulik? · Paranenud maine ja turupositsioon kogukonnas · Suurem teadlikkus ettevotte heast nimest ning kaubamargist · Klientide lojaalsuse kasv · Ressursi efektiivsem juhtimine, kulude vahendamine · Konkurentsieelis tootajate leidmisel ning hoidmisel · Too tajate motivatsiooni ja lojaalsuse tous ning ka suurem tootootlikkus · Uute arivoimaluste

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Sotsioloogia üldkursus

Sotsioloogia üldkursus Loengumärkmed I SOTSIOLOOGIA ­ teadus inimühiskonnast, sotsiaalsetest suhetest ja sotsiaalsest käitumisest. Sotsioloogia sünd: 19. sajand Auguste Comte, 1838 ,,Cours de la philosophie positive" (socius, ld ­ kaaslane; societas, ld ­ühiskond; socium, ld ­ kollektiiv; logos, kr ­ sõna, õpetus) Sotsioloogia uurib inimest kui kaaslast (kui kollektiivi või ühiskonna liiget)! Peamine mõtteviis: inimkäitumine kujuneb rühmades, kuhu inimesed kuuluvad; inimühiskond on struktureeritud ja diferentseeritud, pidevas muutumises. Me oleme need, kes me oleme, sest me elame teatud ühiskonnas, teatud ruumis ja teatud ajal! C. WRIGHT MILLS (1950ndad) Sotsioloogiline kujutlusvõime ­ mõista ajaloolises kontekstis inimeste eluvõimalusi, nende tähendust ja mõju inimeste käitumisele. Sotsioloogiline kujutlusvõime aitab mõista, missugune on suhe eraelu ja avaliku elu sfääride vahel. Sotsioloogia esitab 3 liiki küsimusi: ...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
539 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Ettevõtluse alused - Eksamiks kordamine

T (time bounded) – kindla ajakavaga, tähtaegadega. Strateegia on seega üldine tegevuskava finantsiliste ja strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Kui eesmärgid, strateegia ja taotletav konkurentsieelis on paigas, tuleb kavandada täpsem tegevuskava tulemuste saavutamiseks. See näitab: Kes? Millal? ja Mida peab tegema. Strateegilisi valikuid mõjutavaid tegureid on palju, neist tähtsaimad on: - Tegevusharu ja konkurentsitingimuste olemus. - Ettevõtte enda turupositsioon, tugevad ja nõrgad küljed. - Väikeettevõttes on tähtis omaniku roll. 45. Ettevõtte üldstrateegia, äri- ehk konkurentsistrateegia, funktsionaalsed strateegiad (Milles seisnevad, millisele küsimusele peavad vastama). Ettevõtte üldstrateegia – Mida teha ? Millistel turgudel, milliste äriüksuste ning milliste toodete ja teenustega me konkureerime ? Äriüksus – ettevõtte autonoomne osa, millel on omad kliendid ja konkurendid, tulud ja kulud

Majandus → Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Rahanduse arvestus-kordamisküsimused

Rahanduse arvestus Raha ajalugu ja rahasüsteemid 1.Millised on rahanduse tekkimise eeltingimused? Peab olema riik; Kaubalised-rahalised suhted peavad olema valitsevad. 2.Rahanduse mõiste. Tuleneb ladinakeelsest sõnast financia, mis tähendas algselt rahalist makset. Rahandus on rahaliste fondide moodustamise, jaotamise ja kasutamise protsess ning selle käigus fondide vahel kujunevate suhete kompleks. Majandustegevuses rahaliste vahendite moodustamise ja kasutamisega ning rahaliste tehingute sooritamisega tekkinud suhted. 3. Nimetage rahanduse valdkonnad Riigi rahandus, ettevõtete rahandus, tulumittetaotlevate organisatsioonide rahandus, üksikisikute ja perede ehk kodumajapidamiste rahandus. 4.Raha põhifunktsioonid. Väärtuse mõõt, maksevahend, akumulatsioonivahend, kogumisvahend, vahetusvahend, arvestusühik 5. Raha liigid Kaupraha, metallraha, paberraha, krediitraha. 6.Raha omadused Stabiilsus, k...

Majandus → Rahanduse alused
23 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Majandusteooria alused kontrolltöö vastused

1) toodetakse ühte hüvist 2) toodetav kogus = realiseeritav kogus 16 (pole varusid) 3) ettevõte kui ühtne üksus (lahkarvamused ja otsustusprotsess jäävad vaatluse alt välja) 4) ei ole oluline ei ettevõtluse vorm ega omandivorm (ettevõtja=omanik=tegevjuht) 5) ettevõte käitub ratsionaalselt – lõppeesmärgiks maksimaalse kasumi teenimine (mitte heategevus või turupositsioon vms); börsiettevõtte puhul aktsia väärtuse tõstmine. 6) turuvormiks täielik konkurents ehk toodangu müügihind ja tootmistegurite ostuhind on fikseeritud (üks ettevõte hindu muuta ei saa) 3) Tootmistegurid firmateoorias. Majapidamised nõuavad tooteid ja teenuseid, ettevõtete ülesandeks on neid pakkuda. Tootmine on ressursside muutmine hüvisteks. sisend→väljund Tootmiseks vajatakse tootmistegureid, firmateooria lihtsustatud mudelis jagame

Majandus → Majandusteaduse alused
117 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majandussotsioloogia eksmiks kordamine

2. Loeng – Ühiskonna areng ja (majandus)sotsioloogia 2. Loeng – Ühiskonna areng ja (majandus)sotsioloogia kujunemislugu kujunemislugu 1. Riigi, ühiskonna ja majanduse arengu eeltingimused A. Smith’i järgi, selle kriitika 6. Riigi, ühiskonna ja majanduse arengu eeltingimused A. Smith’i järgi, selle kriitika Riigi rikkuse ja ühiskondliku arengu eeldused: Riigi rikkuse ja ühiskondliku arengu eeldused:  tööviljakuse kasv, mille tagab tööjaotus;  tööviljakuse kasv, mille tagab tööjaotus;  turukonkure...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
13 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kordamisküsimused õppeaines rahandus

Kordamisküsimused õppeaines "Rahanduse alused" 1. Millised on rahanduse tekkimise eeltingimused? · Peab olema riik · Kaubalis-rahalised suhted peavad olema valitsevad 2. Rahanduse mõiste. Rahandus on rahaliste fondide moodustamise, jaotamise ja kasutamise protsess ning selle käigus fondide vahel kujunevate suhete kompleks. Majandustegevuses rahaliste vahendite moodustamise ja kasutamisega ning rahaliste tehingute sooritamisega tekkinud suhted. Rahanduse uurimisobjektiks on rahavoogude jaotumine ajas ja majandussubjektide vahel. 3. Nimetage rahanduse valdkonnad? Millega tegelevad? · Majandusteoreetiline rahandus ­ huvi on siin suunatud raha- ja kapitaliturgudele, finantsvarade pakkumisele, nõudlusele ja hindadele ja finantsinstrumentidele, mille puhul on oluline nende seotud pikemate ajavahemike ning riskiga. Tähtsamate valdkondadena nähakse finantsturu efektiivsuse küsimusi, tulu (määra) ja riski kaksikprobleemi, optsioonide hindamis...

Majandus → Rahanduse alused
95 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Kordamisküsimused õppeaines “Rahanduse alused”.

Kordamisküsimused õppeaines "Rahanduse alused". 1. Millised on rahanduse tekkimise eeltingimused? Peab olema riik, kaubalis- rahalised suhted peavad olema valitsevad. 2. Rahanduse mõiste. Rahandus on rahaliste fondide moodustamise, jaotamise ja kasutamise protsess ning selle käigus fondide vahel kujunevate suhete kompleks. Majandustegevuses rahaliste vahendite moodustamise ja kasutamisega ning rahaliste tehingute sooritamisega tekkinud suhted. 3. Nimetage on rahanduse valdkonnad? Millega tegelevad? · riigi rahandus; · ettevõtete rahandus; · tulumittetaotlevate organisatsioonide rahandus; · üksikisikute ja perede ehk kodumajapidamiste rahandus. 4. Raha põhifunktsioonid. · vahetus-vahend; · arvestusühik; · rikkuse akumuleerimise funktsioon. 5. Raha omadused. · stabiilsus · kaasaskantavus · kulumiskindlus · ühtlus · jagatavus · äratuntavus 6. Raha likviid...

Majandus → Rahanduse alused
71 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Tartu kutsehariduskeskuse hotell

peetud ,,suust-suhu" reklaami. Organisatsioonil, olles ümbritseva keskkonna osa, on samavõrd oluline nii majanduslik, keskkondlik kui ka sotsiaalne mõju, mille ta oma eksisteerimisega jätab. Läbimõeldud vastutustundlik juhtimissüsteem, mis arvestaks kõikide huvipooltega ning tooks kaasa huvide tasakaalustamise ja lisandväärtuse sidusrühmade silmis, võimaldab järgnevaid kasutegureid: · Paranenud maine ja turupositsioon kogukonnas · Suurem teadlikkus ettevõtte heast nimest ning kaubamärgist · Klientide lojaalsuse kasv · Ressursi efektiivsem juhtimine, kulude vähendamine · Konkurentsieelis töötajate leidmisel ning hoidmisel · Töötajate motivatsiooni ja lojaalsuse tõus ning ka suurem töötootlikkus · Uute ärivõimaluste loomine ja kasutamine · Riskide maandamine · Madalam barjäär ettevõttele oluliste võtmeisikute, ametnike ning juhtidega kogukonnas

Majandus → Organisatsioonikäitumine
89 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

anname. Mida ta hoiab kokku või vastupidisel juhul suurendab? Turundusplaani koostamise võimalused (5 varianti) • Turundusplaan ühtne kogu firmale • Turundusplaan eraldi kindlale tootele või tooterühmale või konkreetsele brändile • Turu segmente puudutavad plaanid • Kliente puudutavad plaanid • Turundusplaan iga sihtturu kohta eraldi Turundusplaani struktuur 1. Sissejuhatus ja missioon 2. Praegune turupositsioon 3. Turuülevaade 4. SWOT analüüs 5.Tulevikuväljavaated 6. Eesmärgid 7. Strateegiad (Strateegia lühikirjeldus; Sihtturg; Positsioonimise kirjeldus; Brändistrateegia; Tootestrateegia; Hinnastrateegia Turustus- ehk jaotusstrateegia; Toetusstrateegia) 8. Ressursi vajadused ja eelarved Kliendisuhete juhtimine (CRM) Klientide valimise strateegiline protsess, kus ettevõte keskendub klientidele, keda ta suudab kõige kasumlikult rahuldada.

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Ettevõtluse alused - kordamisküsimused

Inglise keele baasilt on sõnastatud põhimõte, et eesmärgid peavad vastama SMART reeglile, st olema. Eesmärgid näitavad soovitavat lõpptulemust, strateegia määrab eesmärkide saavutamise teed ja vahendid. Strateegia on seega üldine tegevuskava ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Strateegilisi valikuid mõjutavaid tegureid on palju, neist tähtsaimad on: * Tegevusharu ja konkurentsitingimuste olemus. * Ettevõtte enda turupositsioon, tugevad ja nõrgad küljed. Väikeettevõttes on tähtis omaniku roll. Kui eesmärgid, strateegia ja taotletav konkurentsieelis on paigas, tuleb kavandada täpsem tegevuskava (taktikaline tegevus) tulemuste saavutamiseks. See vastab küsimustele: Kes, millal ja mida peab tegema? * Milliseid tegevusi tuleb eesmärkide saavutamiseks rakendada? • Mida need tegevused täpselt sisaldavad? • Kuidas mõõdame nende tegevuste tulemusi? • Kes nende tegevuste eest vastutab?

Ühiskond → Avalik haldus
27 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

· A (achievable) ­ saavutatavad. · R (relevant) ­ olulised, tähtsad. · T (time bounded) ­ kindla ajakavaga, tähtaegadega. STRATEEGIA: · Eesmärgid näitavad soovitavat lõpptulemust, strateegia määrab eesmärkide saavutamise teed ja vahendid. Strateegia on seega üldine tegevuskava ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. o Mõjutajad: Tegevusharu ja konkurentsitingimuste olemus. o Ettevõtte enda turupositsioon, tugevad ja nõrgad küljed. o Väikeettevõttes on tähtis omaniku roll. · Ettevõtte tegelik, elluviidud strateegia kujuneb tavaliselt seguna kahest komponendist: · 1. Kavandatud eesmärgipäraste sammude astumine (kavandatud strateegia). · 2. Reaktsioon ootamatutele muutustele (tehnoloogilised muutused, valitsuse astutud sammud, tarbijate käitumise muutumine jms) ja konkurentide käitumisele. Muutustele

Majandus → Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
26
odt

Strateegilise juhtimise praktika

2.4. Konkurendid, kliendid ning nende positsioon. Konkurentide arv ja konkurentsisituatsioon olenevad sellest, missuguses konkurentsis firma tegutseb. Teised Paide ettevõtted ei paku kohvikule konkurentsi, sest toodete arendus on erinev (kiirtoidud, pubid, restoranid). Kohvikus on ainuke Paides tegutsev kondiitritsehh. Kui konkurentide edutegurid, strateegia ja tegevuspõhimõtted on kas või üldjoontes teada, on palju kergem ennetada nende tegevusi ja kasutada nende nõrkusi. Kohviku turupositsioon sõltub: · turuosast, käibest; · tarbijate lojaalsusest; · finantsvahenditest; · tehnoloogiast; · innovatsioonist, toote kvaliteedist, valikust, kuludest; · arengupotentsiaalist jm. Kuna tegemist on Kultuurikeskusega, siis 25% käibest annavad majas toimuvad üritused, see näitab ka seda, et tuleb teha pingutusi ka väljaspool maja. Paide linn on väike linn ja paljud tunnevad

Haldus → Strateegiline juhtimine
381 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

Eesmärgid peavad vastama SMART reeglile: Specific, measurable, achievable, relevant, time bounded. Eesmärkide saavutamiseks vajatakse strateegiat, taktikat ja tegevuskava. Strateegia on üldine tegevuskava ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Eesmärgid näitavad soovitavat lõpptulemust, strateegia määrab eesmärkide saavutamise teed ja vahendid. Tähtsamad strateegilisi valikuid mõjutavad tegurid:  Tegevusharu ja konkurentsitingimuste olemus.  Ettevõtte enda turupositsioon, tugevad ja nõrgad küljed.  Väikeettevõttes on tähtis omaniku roll. Ettevõtte tegelik, elluviidud strateegia kujuneb tavaliselt seguna kahest komponendist:  Kavandatud eesmärgipäraste sammude astumine  Reaktsioon ootamatutele muutustele ja konkurentide käitumisele. 46. Ettevõtte üldstrateegia, äri- ehk konkurentsistrateegia, funktsionaalsed strateegiad (Milles seisnevad, millisele küsimusele peavad vastama). Ettevõtte üldstrateegia „Mida teha?“:

Majandus → Ettevõtluse alused
112 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

· HINNAKUJUNDUS PROTSESS 1. Hinna kujundust mõjutavad tegurid 2. Hinna eesmärkide määramine 3. Hinaakujundusmeetodite valik 4. Hinaapoliitika väljatöötamine · Hinna kujundust mõjutavad tegurid · Ettevõtte sisesed: · Ettevõtte eesmärgid ja strateegiad · Turunduse eesmärgid ja strateegiad · Tootmiskulud-muutuv kui püsikulud · Kasumivajadus ­ hinnalisa tänu kasuminõudlusele · Laovarud ­ nende kuhjumine tingib hinnaalandusi · Turupositsioon ­ tugevam positsioon annab rohkem mänguruumi · Ettevõtte välised: · Nõudlus · Hinnaelastsus - näitab kui palju muutub kauba nõutav kogus protsentides, kui hinda tõstetakse 1%. Kui nõutava koguse protsentuaalne muutus on suurem kui hinnatõus, siis nõudlus on hinnaelastne ja elastsuse väärtus on suurem kui 1.( neid tooteid saab asendada nt eksootilised puuviljad. ) Kui nõutava koguse protsentuaalne muutus on

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Finantsjuhtimise kordamisküsimused

kordajat. 10. Kontrolli säilitamine – ettevõte maksab vähem dividende, et hoida eemal uusi võimalikke aktsionäre ning säilitada sama omanike ringi. Ettevõtete restruktureerimise ja tegevuse lõpetamise analüüs 1. Mille poolest erineb horisontaalne ühinemine vertikaalsest? Horisontaalne – ühinevad sarnase tegevusalaga ettevõtted (näiteks kaks konkurenti). Eesmärk – mastaabisääst, parem turupositsioon. Vertikaalne (ette- või tagasivaatav integratsioon) – ühinevad erinevate väärtusahela lülide ettevõtted (näiteks hankija ja klient). Eesmärk – suurem tarnekindlus, kulude vähendamine 2. Mille poolest erineb horisontaalne ühinemine konglomeraatühinemisest? Horisontaalne – ühinevad sarnase tegevusalaga ettevõtted (näiteks kaks konkurenti). Eesmärk – mastaabisääst, parem turupositsioon.

Majandus → Finantsjuhtimine
38 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

3. Hinna ja kulude suhe 4. Hinna ja investeeringute suhe Hind peaks olema mõjutatud ka sellest, kuidas ettevõte tahab oma toodet positsioneerida. Ajalooline kolmekihiline segmenteerimine jaotab tooted: · säästutoode · keskklassi toode 9 · kõrgklassi toode Traditsiooniliselt käib hinna määramine järgmise järjestusega: toote disain - kulud - hind - turupositsioon Aga strateegiline lähenemine hinna määramisele pöörab järjestuse ringi. Kõigepealt juhtkond defineerib oma soovitava turupositsiooni sõltuvalt soovitud tarbijatest ja konkureerivatest brandidest, positsioneerimine määrab võimaliku hinna ning see omakorda jällegi vastuvõetava kulude taseme. Lõpuks disainitakse toode võttes arvesse kulupiiranguid. Kokkuvõttes hind määrab kulud, mitte vastupidi.

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

3. Hinna ja kulude suhe 4. Hinna ja investeeringute suhe Hind peaks olema mõjutatud ka sellest, kuidas ettevõte tahab oma toodet positsioneerida. Ajalooline kolmekihiline segmenteerimine jaotab tooted: · säästutoode · keskklassi toode 9 · kõrgklassi toode Traditsiooniliselt käib hinna määramine järgmise järjestusega: toote disain - kulud - hind - turupositsioon Aga strateegiline lähenemine hinna määramisele pöörab järjestuse ringi. Kõigepealt juhtkond defineerib oma soovitava turupositsiooni sõltuvalt soovitud tarbijatest ja konkureerivatest brandidest, positsioneerimine määrab võimaliku hinna ning see omakorda jällegi vastuvõetava kulude taseme. Lõpuks disainitakse toode võttes arvesse kulupiiranguid. Kokkuvõttes hind määrab kulud, mitte vastupidi.

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

Eesmärgid peavad vastama SMART reeglile: Specific, measurable, achievable, relevant, time bounded. Eesmärkide saavutamiseks vajatakse strateegiat, taktikat ja tegevuskava. Strateegia on üldine tegevuskava ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Eesmärgid näitavad soovitavat lõpptulemust, strateegia määrab eesmärkide saavutamise teed ja vahendid. Tähtsamad strateegilisi valikuid mõjutavad tegurid: Tegevusharu ja konkurentsitingimuste olemus. Ettevõtte enda turupositsioon, tugevad ja nõrgad küljed. Väikeettevõttes on tähtis omaniku roll. Ettevõtte tegelik, elluviidud strateegia kujuneb tavaliselt seguna kahest komponendist: Kavandatud eesmärgipäraste sammude astumine Reaktsioon ootamatutele muutustele ja konkurentide käitumisele. 26. Ettevõtte üldstrateegia (Corporate strategy), äri- ehk konkurentsistrateegia, funktsionaalsed strateegiad (Milles seisnevad, mida määratlevad). Ettevõtte üldstrateegia ,,Mida teha?":

Majandus → Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

plaanis sisalduvaid nägemusi ja andmeid jagatakse äripartneritega ainult valikuliselt, vastavalt nende vahel saavutatud vastastikuse usalduse astmele D plaani saab kasutada vajalike laenude või ekspordiabi taotlemisel. Turundusplaani ülesehitus: D kokkuvõte - turundusplaani põhiseisukohad, mis ei sisalda konfidentsiaalset infot ja on mõeldud firma perspektiivide selgitamiseks äripartneritele ning investorites huvi äratamiseks. D saavutatud turupositsioon - ettevõtte olemasoleva toodangu iseloomustus, müügitulemused turgude ja tooterühmade lõikes.Saavutatud turuosa müügikäive ja müügikate senistel turgudel. D turunduse arendamise võimalused - tooted, mille tootmismahtu saaks suurendada. Turud, millel tuleks otsida uusi müügivõimalusi. Sihtturgude potentsiaalse mahu hinnang ettevõtte tootmisvõimsustega võrreldes. Täiendavate turu-uuringute korraldamine.

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

Konkreetse hankija poolt pakutavad kogused ja kvaliteet on ostjale väga tähtsad 8 Mida tugevamad on nimetatud konkurentsijõud, seda madalamad on ettevõtte kasumid. Ideaaljuhul peaks kõik konkurentsijõud olema nõrgad. Kui osa konkurentsijõude on tugevad, siis võib tegevusharu olla siiski atraktiivne ettevõtetele, kelle turupositsioon on tugev ja kelle strateegia pakub kaitset nende konkurentsijõudude surve vastu. JÕUD MUUTUVAD AJAS - Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama ­ huvigruppide mõju ja täiendkaubad: Mitmesugused huvigrupid: valitsusorganid, omavalitsused, keskkonna- ja tarbijakaitse organisatsioonid, konkurentsiamet, ametiühingud jms. Täiendkaupade valmistajad: ettevõtted, kes valmistavad tooteid, mida tarbitakse koos haru ettevõtete toodetega (nende hangete piisavus ja hind).

Majandus → Ettevõtlus
263 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun