Turundusuuringud Meelis Zimmermann 1. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM JA TURUNDUSUURINGUD 1.1 Turunduse infosüsteem Turunduse infosüsteem (TIS) on inimeste , tehniliste vahendite ja protseduuride süsteem, mis kogub, korrastab, analüüsib ja teeb kättesaadavaks turundusotsuste langetamiseks vajaliku, õigeaegse ja täpse info. Infosüsteemi protseduuridega määratakse: - millist infot koguda, - kui sageli infot koguda, - millises vormis infot hoida, - milliseid analüüse teha korrapäraselt, - kelle ülesanne on info kogumine.
EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Ärijuhtimise õppekava Liina Tuulik I.L.U. e-poe kliendirahulou uuring Turundusuuring Juhendaja: Meelis Zimmermann, MA Tallinn 2020 EESMÄRK I.L.U. e-poe kliendirahulolu uuring võimaldab klientidelt välja selgitada, millised on ettevõtte parimad eelised konkurentide ees ja millised pakkumised on klientidele enim atraktiivsed. Antud uuring annab hea ülevaate, kus ettevõttel läheb hästi ja mida saaks veel paremini teha. Eesmärgiks on ülevaate põhjal hoida ja kasvatada lojaalset kliendibaasi ning läheneda neile personaalselt atraktiivsete pakkumistega. INFORMATSIOONIVAJADUS OÜ TKM Beauty Eesti avas Tallinna Kaubamaja Grupi poolt väljatöötatud kaubamärgi I.L.U. esimese kaupluse 2009. aastal. Täna tegutseb kolm kauplust Tallinnas (Rocca al Mare, Ülemiste, Kristiine), üks kauplus Tartus (Lõunakeskus) ja üks kauplus Pär...
Ostuprotsessi mõjurid: Keskkond – nõudlus, tulevikuväljavaated, tehnoloogiliste muutuste määr, poliitiline areng, konkurents Organisatsioon – eesmärgid, tegutsemisviis, protseduurid, organisatsiooni struktuur, kasutatav tehnoloogia Suhted – huvid, võim, staatus, empaatia, veenvus Isik – vanus, haridus, sissetulek, hoiakud, amet, haridus, kultuur, riskivalmidus 4. Turunduse infosüsteem ja turundusuuringud Turunduse infosüsteem on järjepidev ja interaktiivne inimeste, tehnikate ja meetodite süsteem vajaliku informatsiooni kogumiseks, talletamiseks, analüüsimiseks ja õigeaegseks edastamiseks turundusjuhtidele otsuste vastuvõtmiseks. Turunduse infosüsteemi allsüsteemid: Ettevõttesisene aruandluse süsteem Kogub allüksustest informatsiooni, mis kajastub sisemistes aruannetes. Näiteks kogutakse infot müügitellimuste, müügitulu, müügikulude,
saavutada seatud eesmärke, tuleb järgida strateegilise juhtimise ülesandeid. Samuti kasutatakse ettevõtlus- ja majandusuuringutes erinevaid uurimismeetodeid, nagu näiteks kvalitatiivsed uurimismeetodid, mis on oma olemuselt induktiivne ja uuriv. Samuti on olemas ka tarbija-, turu-, toote-, hinna-, jaotus- ja firmauuringud ning toetuspoliitika. Erinevate autorite arvamuste järgi võib eeltoodud uuringutüübid jaotada kahte gruppi: turu-uuringud ja turundusuuringud. Igal uuringul on omakorda erinevad läbiviimise etapid. Kuidas aga erinevaid uuringuid koostatakse ning milliseid uuringumeetodeid üldse olemas on ning mida nad endast kujutavad? Järgnevatel lehekülgedel käsitlengi põhjalikumalt uuringute olemusi, etappe ning infohankimise meetodeid. 1. STRATEEGILINE JUHTIMINE a. Strateegilise juhtimise põhiülesanded Enamik ettevõtteid saab alguse ühest äriideest ja ühest või paarist ettevõtjast. Ehk
Kohandamine Teravnev konkurents Tööstusharude koondumine/konvergents Jaemüügi transformatsioon Vahendusvajaduse kadumine Sotsiaalseosega turundus (SST) SST olemus Kolmepoolne kasu Näited Rühmatöö: kavandada SST, kus osaleks Eesti ettevõte ühiskonnale olulise probleemi (alkohol, tubakas, narkootikumid, HIV, AIDS, kasiinod) lahendamisel koostöös mittetulundusettevõttega. Kuidas kaasatakse toetada sooviv tarbija? Turunduse tulevikutrendid Turundusuuringud nende olulisus ja mõju toote arengule Bränd- tähtsus, brändi arendamine Turu segmentimine sihtrühmad turu fragmenteerimine (M.Earls) Tootega kaasnev lugu, selle tähtsus, tootega sidumise võimalused (R.Jensen) Turundusuuringud ja toote arendus Arvamused on eelarvamuslikud, inimesed arvavad seda, mida tahetakse kuulda Puudutavad minevikku, seda mis on tehtud Inimesed ei tea, mida nad tulevikus teevad
spetsiifiline turundussituatsioon, s.t. alus turundusotsuste tegemiseks. Loomulikult peab enne väga täpselt määratlema, milleks üldse andmeid vajatakse. Kui uurimise käigus unustatakse infole phinev turundusotsus, kujuneb uuring kaootiliseks faktide kogumiseks, mis ei oma praktilist tähtsust firma püüdluste realiseerimisel. Turu-uuringud ei anna vastust küsimusele, kuidas olla turul edukas. Sellele annavad vastused turundusuuringud. Turu-uuring kirjeldab olemasolevat turgu: tootjate hulka seal, tarbijate hulka, turumahtu, hindu, trende, eksporti-importi, asendustooteid jm. Info kogumine baseerub peamiselt olemasolevale faktilisele materjalile. Turu-uuringuid teevad firmad peamiselt ise nii sise- kui välisturu kohta. Turundusuuringud aga kirjeldavad tarbijat ja tema käitumist, hinnanguid, hoiakuid, elustiile, turusegmente ning selle käigus luuakse eelkige uusi fakte, s.t. tulemused on
Lisaks pakutakse abi reisikulude planeerimisel ja aruandluse korraldamisel. Ärikliendile pakub reisibüroo soodustusi broneerimis-ja teenustasudelt, võimalust kasutada Estraveli kokkuleppehindasid, soodustusi maksetingimustes, reisiteenuste koolitust, koolitusreise ettevõttes reisitellimustega tegelevatele töötajatele, igakuist uudiskirja ja 24h reisiabi tellimiskeskusest. 5. Ettevõtte turundusinfosüsteem, kliendiandmete kogumise ja kasutamise võimalused ja turundusuuringud 80% Estraveli turundustegevusest on e-turundus, põhjuseks selle kiirus ja mõõdetavus. Oma e-posti listile, kuhu kuulub rohkem kui 60 000 aadressi, saadab Estravel nädalas umbes 3 e-maili, mis sisaldavad erinevaid pakkumisi. Kasutusel on ka masspostitusprogramm MailChimp. Facebookis on Estravelil rohkem kui 48 000 fänni, kus viidi läbi ka kliendi andmete kogumise kampaania ja juurde saadi 30 000 uut e-posti aadressi.
rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Kuna turunduse juhtimine on ülimalt laiaulatuslik valdkond, ei ole käesoleva töö raames võimalik kõikidele nüanssidele ja nende selgitustele tähelepanu pöörata, mistõttu toob töö auto järgnevalt välja tähtsamad punktid. 1.1 Turunduse tegevused Turundus koosneb järgmistest tegevustest: keskkonna ja ettevõtte seisundi analüüs; turundusuuringud ja informatsiooni otsimine; 4 Turunduse olemus ja kampaaniad kriisi ajal tarbijaanalüüs; nõudluse prognoosimine; turunduse juhtimine; toote planeerimine ja arendus; toetuse planeerimine; turustuse planeerimine; ja hinna planeerimine.
- kontekstis. Muud võimalused - järgige tehnoloogiaarendusi ja oma fantaasiaid ja soove. See on kõige levinum lähenemine. Toodete väljatöötamisel on vaja arvestada eripärasid tema elutsüklit, mis koosneb neljast etapist: sissejuhatus, kasvu, küpsuse ja kahanemise. Kauba liikumine on oma eripärad igas etapis. Tootearenduse etapid on: Idee genereerimine Idee sõelumine Kontseptsiooni väljatöötamine ja testimine Kasulikkuse analüüs Testimine ja turundusuuringud Tehniline teostamine Kommertsialiseerimine Uue toote hinnakujundu Tootearenduse kohta näide: Vaakumkott kuhu panna tooteid. See oleks idee, seda hakkad edasi arendama ja kas see tasub ära. On see võimalik ja mida selleks vaja jne. 7 Toode 3. TOOTE LIIGITAMINE Tootemääratlus hõlmab kõike, mida turule pakutakse ja mis rahuldab mingit soovi või vajadust
konkreetne skoorimine. Tänu minu pikaajalisele ja tõsisele spordisuhtele usun, et sobiksin ideaalselt Washington Wildcatsi andmeanalüütiku ametikohale. Illustreeri kirgi, unistusi ja eesmärke Lisaks oskustele ja kogemustele pakub tööandjale huvi ka sinu tuleviku karjääriplaanid eesmärgid ja unistused. Tööandjad palkavad meelsamini just neid töötajaid, kes on motiveeritud ja teevad oma tööd kirglikult. Näide: Sisuturundus, sotsiaalmeedia ja turundusuuringud on minu jaoks rohkem kui lihtsalt töö. See on minu kirg ja usun, et need valdkonnad on iga eduka digiturundaja vundamendiks. Minu töö on minu hobi ja olen seetõttu väga motiveeritud töötaja ning usun, et sobin suurepäraselt digitaalse meedia turundusjuhiks. Räägi tõtt Kaaskirja kirjutamise ajal kujutle, et oled juba uuele ametikohale tööle saanud. Visualiseeri, et oled parasjagu puhkeruumis kui sinu kolleeg hakkab pärima, miks otsustasid just nende ettevõtte kasuks
tänapäeva turumajanduses on peaaegu võimatu müüa kaupa ilma korraliku turu uuringuta ega turundusplaanita. 3 1.TURUNDUS 1.1.Turunduse sisu Turundus on kollektiivi sihikindel töö toote ja ettevõtte konkurentsivõimelisena hoidmiseks. Selleks tuleb rakendada järgmist tegevuste kompleksi: a) keskkonna ja ettevõtte seisundi analüüs b) turundusuuringud ja info otsimine c) tarbija analüüs d) nõudluse prognoosimine e) turunduse juhtimine f) toote planeerimine ja arendus g) toetuse planeerimine h) turustuse planeerimine i) hinna planeerimine Loetud tegevused on turunduse põhifunktsioonideks. Turunduse konseptsioon lähtub kahest seisukohast; inimeste soovid ja vajaduste rahuldamine. Turundus ja turustus on erinevad mõisted. Turundus on terviklik õpetus, turustus aga selle osa, mis
Turundus, praktilise tegevusena on eksisteerinud aastatuhandeid, alates aegadest, kui naturaalmajandus polnud enam piisavalt efektiivne ja tekkis vajadus tooteid kas omavahel vahetada või neid müüa ja osta. Turundusilminguid võib leida juba 19.sajandist. Nii loodi esimene reklaamiasutus Inglismaal 1800. ja USA-s 1840. aastal. Reklaamitööle asusid selleks spetsialiseerunud inimesed. Põhilistele reklaamivahenditele lisandusid plakatid, vaateaknad jms. Reklaamimise praktilised kogemused rikastusid aja jooksul ning arenes ka reklaami teoreetiline alus. Turundus teoreetilise käsitlusena on aga suhteliselt noor distsipliin, mis hakkas küll arenema juba 20.sajandi esimesel poolel, kuid selle põhiseisukohad kujunesid välja alles pärast II maailmasõda. Turunduse sünnimaa on USA, sest just Ameerikas leidis aset 20.sajandi algusaastatel majanduse kiire industrialiseerumine, millega kaasnesid laiaulatuslik kaubapakkumine ning sellest tulenevad jaot...
tegurite rühma: organisatsiooni sees, nt ametkonnaturu moodustavad riiklikud ja turutegurid, majanduslikud ja tehnoloogilised tegurid, kohalikud võimuorganid. konkurentsitegurid, keskkonnategurid. Välisturg - riigipiiri taga asuv turg. 7. Turundusuuringud Homogeenne turg koosneb ühesuguste vajadustega tarbijatest, Turundusuuringu etapid: võib kasutada massturundust ja ühesugust probleemi defineerimine ja eesmärkide seadmine, turundusmeetmestikku ning massikommunikatsioonivahendeid.
4. KASUTATUD KIRJANDUS Vihalem, A., 1997. Marketing. Turg, toode ja tarbija. Tallinn: Külim Miljan, M., 1998. Turunduse juhtimine I. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus Mauring, T., 2001. Turunduse alused I. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus Teder, J., Puulinn, V., 1999. Turunduse alused. Tallinn: Teabetrükk Pajula, M., 2009. Majanduslangus nõuab... Internet: Turundusguru.ee Mägi, J., Turundus. Õppematerjal. Internet: www.agri.ee/public/turundus.doc Kivihall, T., 2009. Turundusuuringud ja planeerimine. Internet: Turundusliit.ee Raave, H., 2008. Turundus depressiooni ajal. Internet: Henrikraave.blogspot.com Internet, 2009. Turundusetegevuse juhtimine. Turundusguru.ee Internet, 2009. ,,Üllatavar" reklaamijad. Turdundusguru.ee Intenret, 2004. Turunduse sisu ja põhimõisted. Tuulberg.ee 10
neljale komponendile? hind (Price) – erinevatele segmentidele sobivad erinevad hinnad müügitoetus (Promotion) – erinevad segmendid vajavad erinevaid müügitoetuse meetodeid (toodete positsioneerimine vastavalt segmendile; erinevate turustuskanalite valimine jne) toode (Product) – kõik segmendid ei vaja kõiki tooteid; tuleb toodet muuta/täiendada koht (Place) – ei saa müüa toodet kohas, kus puudub sellele turg 6. Turundusuuringud 1. Turundajad kasutavad erinevaid ahvatlusi selleks, et tõugata tarbijat mingeid samme astuma. Too näiteid, kus mängitakse järgmiste motivaatorite peale: hirm, seks, armastus ja ühtekuuluvustunne, staatus ja prestiiž; Hirm, seks, armastus – erinevate ilutoodete reklaam naistele kus rõhutakse sellele, et kui sa teatud toodet ei kasuta, ei ole sa vastassugupoolele piisavalt atraktiivne.
turunduses. Turundusplaan on ettevõtte üldplaani oluline osa, kus visandatakse turunduseesmärgid ja esitatakse nende saavutamise teed - turundusstrateegia. Turunduse juhtimine - sihtostjatega soodsate vahetuste sisseseadmiseks, alalhoidmiseks ja laiendamiseks mõeldud vahendite ja võtete analüüs, planeerimine, elluviimine ja kontroll lõppeesmärgiga saada kasumit. Turunduse juhtimise protsess on esitatav järgmiste etappidena: 1. Turundusvõimaluste analüüs turundusuuringud ja turundusinfo Nõuab turu-uuringut. Turu-uuringust saadav info turundusplaani jaoks koosneb teabest turu kohta: turu mahust turu tunnustest turu staatusest turu edasise arengu võimalustest ja teabest toote kohta: seoses ettevõttega seoses konkurentidega seoses võimalike tarbijatega. turunduskeskkond Ettevõtteväline keskkond:
Ostuosalus- näitab aktiivsust, mida inimene panustab ostmisega seotud tegevustesse. Taju- tegelikkuse, selle esemete ja nähtuste peegeldamise protsess, mille käigus tunnetatakse ümbritsevat maailma. Hoiak- suhteliselt püsiv, omandatud valmidus reageerida teatud objektide suhtes mingil kindlalt soosival või mittesoosival viisil. Arvamusliider- inimese jaoks oluline isik, kes kannab etalongrupi funktsiooni, tema arvamusega arvestatakse. 4. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM JA TURUNDUSUURINGUD Turunduse infosüsteem- informatsiooni kogumise süsteem, mille eesmärgiks on organiseerida infot nii, et seda saaks kasutada otsuste vastuvõtmisel. Turunduse infosüsteemi allsüsteemid: Ettevõttesisene aruandluse süsteem Turunduse seiresüsteem Turundusotsuste tugisüsteem Turundusuuringute süsteem Turundusuuringute olemus: on informatsioonil põhinev funktsioon, mis seob tarbijat, klienti ja üldsust turundajaga. Turundusuuringute liigid:
toodete valmistamisel, teenuste osutamisel või müümisel. Probleemi tunnetamine----vajalike omaduste, koguste selgitamine Potensiaalsete pakkujate valimine ja hindamine------ pakkumiste kogumine------- pakkumiste analüüs ja hindamine-------tellimise ja maksmise rutiinide valimine----- ostujärgne analüüs. Ettevõtte eesmärgid ja tegutsemine 4. Turunduse infosüsteem ja turundusuuringud Turunduse infosüsteem ja selle elemendi; turundusuuringute olemus, liigid, etapid, valimivõtu meetodid. Turundusuuring on informatsioonil põhinev funktsioon, mis seob tarbijat, klienti ja üldsust turundajaga. Aitab täiustada/parandada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. Teisesed andmed on need, mis on juba olemas, st informatsioon, mis on varem kogutud teistel eesmärkidel kui uuringu probleemi lahendamine
probleemuuringu (uurija valib uuringu suuna, nagu turundusuuringud), baasuuringud (uue info saamine). c) Levinumaid turundusuuringute liigitamise viise on lähtumine uuringumeetodist: kvalitatiivuuringud (väikse valimiga, statistilise andmetöötluse meetodeid kasutamata tehtud uuring) ja kvantitatiivuuringud (suure valimiga ning kasutatakse statistilise andmetöötluse meetodeid). d) Kestuse ja korraldamise perioodilisuse alusel liigitatakse turundusuuringud järgmiselt: ühekordsed ehk ad-hoc-uuringud (uurimistulemuste omandiõigusest lähtuv liigitus) ja jätku-uuringud. e) Uuringutulemuste omandiõigusest lähtuv liigitus: monopoolne uuring (tulemus on infovajaja ainuomand), mitme tellija uuring ja sündikaatuuring ehk valmisuuring. Etapid, mis on turundusuuringu tegemiseks kohustuslikud ja vajalikud on planeerimine, uuringumetoodika väljatöötamine ja uuringu teostamine.
Reklaamiagentuurid Infoagentuurid (äripartneri tausta hindamiseks) Ekspertiisiettevõtted Inkassoettevõtted 7.Turundus Turundus Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärke realiseerida. 1. Turundusuuringud Juba ettevõtte rajamise eelselt puututakse kokku turu-uuringutega. Mõnikord väikeettevõtjad alahindavad uuringute tähtsust, on liiga enesekindlad oma teadmisteosas või arvavad, et turundusuuringud on jõukohased vaid rikastele suurfirmadele. Korra pankrotistunud, kuid uuesti ettevõtlusega alustavate ettevõtjate küsitlus näitas, et teisele katsele minnes püüti kõige sagedamini vältida kolme viga: 1
Planeerimine ettevõttes Plaanide väljatöötamise suuna alusel eristuvad planeerimise MEETODID: Ettevõtja (kui organisaator ja juht) peaks tegelema ka planeerimisega. A) retrograadne plaanimine - toimub "ülalt alla": tippjuhtkonna (või eemalseisva Planeerimine (ehk plaanimine, kavandamine) ei ole (sotsialistlik) igand! omaniku, nt emaettevõtte, riigi, jne) välja töötatud üld- ehk raamplaan Planeerimine on juhtimise üks osategevusi probleemi tunnetamine, lahenduste liigendatakse osaplaanideks, mida täpsustatakse madalamatel planeerimistasanditel ning mis võivad omakorda olla raamplaanideks väljatöötamine ja hindamine ning tulevikku suunatud otsuste tegemine, milles madalamatele tasanditele. sisaldub: ...
· Reklaamiagentuurid · Infoagentuurid (äripartneri tausta hindamiseks) · Ekspertiisiettevõtted · Inkassoettevõtted 7. Turundus (vt. lisa 17) Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärke realiseerida. 7.1. Turundusuuringud UURINGU PROTSESS: 1. Probleemi defineerimine. 2. Situatsiooni analüüs (info kogumine ja analüüs sekundaarse e teisese info baasil). 3. Eriuurimus (primaarse e esmase info kogumine). 4. Andmete töötlus ja analüüs. 5. Lahenduse, soovituste väljatöötamine. 7.2. Ärikeskkonna analüüs (e/v eneseanalüüs) Ettevõtte sisemise ja väliskeskkonna analüüsi baasil on võimalik kokku panna ettevõtte SWOT-analüüs. 8. Rajatava ettevõtte finantsplaanid 8.1
Kvalitatiivuuringuid kasutatakse kas eeluuringuna edasise infokogumise suundade täpsustamiseks või väga detailse ja sageli ka samas raskesti otseselt sõnadesse valatava teabe hankimiseks. "Miks"- küsimused on pahatihti sellised, millede puhul sunniviisiline otsevastus võib viia uurija valedele järeldustele; Kvantitatiivuuringud on tavaliselt suure valimiga uuringud ning kasutatakse statistilise andmetöötluse meetodeid. Andmed on üldjuhul esmased. Projekti suuna järgi võib turundusuuringud klassifitseerida järgmiselt: 1. Andmehõive-suunaline uuring (fact-gathering investigation), kus uurijale püstitatakse konkreetne ülesanne. Uurimise suund on antud ja uurijal on vaja määrata andmeallikad ning koguda vastavad andmed. 2. Rakenduslikud ehk probleemisuunitlusega uuringud (applied or solution seeking research) ehk ad hoc uuring. Uurijale antakse tellija poolt probleemi üldine olemus ja ta peab valima uuringusuuna. Põhiline hulk turundusuuringuid kuulub sellesse kategooriasse.
omadustesse ja hinda; eksitav positsioneerimine - brändi positsiooni muudetakse pidevalt; ebaoluline positsioneerimine - mida nõrgem on side brändi ja tarbija vahel, seda tõenäolisem, et brändil ei ole kohta tarbija elus. Turulooja on vaid niisugune firma, mis positsioneerimisel suudab vältida vigu ja mille tootearendusstrateegia on innovaatiline ning positsioneerimine täpne. 6. TURUNDUSUURINGUD 6.1. Turundusuuringud ja turunduse infosüsteem Ajalooliselt on väikesed kohalikul turul tegutsevad ettevõtted suhteliselt hästi tundnud oma tarbijat ning olnud temaga vahetus kontaktis. Tänapäeval on aga sageli vaja tunda suuremaid ja kaugemaid turge, uurida üldist majandusolukorda, teada tarbijate reageerimist konkreetsetele reklaamimeetmetele jne. Infot on palju, raske on sellest välja filtreerida kõige olulisemat. Kiirinfo on ebatäpne, aeglane aga aegub.
Sisukord VÕIM.................................................................................................................................. VÕIMULIIGID........................................................................................................................ Ametlik ehk formaalne võim.............................................................................................. Hirmul rajanev võim............................................................................................................ Premeerimisel/tunnustamisel rajanev võim........................................................................ Seaduslik võim.................................................................................................................... Informatsioonil rajanev võim......................................................................................
TURUNDUSE EKSAM Peatükk 6 ,, Toode" Toode pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks ja tähelepanu äratamiseks. Võib olla nii toode, teenus, inimene, organisatsioon, kogemused või idee. TARBEKAUBAD Mugavustooted · Tarbija ostab tihti ja kohe, kulutades minimaalselt aega ja energiat ostu sooritamiseks. · Toote teisi alternatiive ei kaaluta · Madala hinnaga ja neid on saadaval igal pool nt seep, ajalehed ja muud majapidamistarbed · Esmatarbetooted tarbitakse tihti, rutiinselt ja igas leibkonnas · Impulsstooted ostetakse kiiresti ja planeerimata impulsi ajel. Kui toode pole hetkel saadaval siis seda tavaliselt ei osteta · Hädaostutooted ostetakse pärast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn põleb läbi ostab uue lambi Valiktooted · Ostetakse harvem ja mõ...
kulud pole tekkinud otseselt tootega seoses, saab neid siiski tootega seostada. Need on püsi- või muutuvkulud (materjalid, mida kasutatakse erinevate toodete tootmisel saab nende vahel jaotada näiteks remont, küte, elekter). Kui puudub objektiivne jaotamise alus, tuleb neid kulusid käsitleda üldkuludena. üldkulud näiteks administratiivkulud, mis on ühised paljude osakondade jaoks; need kulud ei muutu, kui mingi tegevusvaldkond peatatakse (näiteks turundusuuringud ja arenduskulud). alternatiivkulud on tulu, millest me loobume, valides antud tegevusvaldkonna (ka antud tooted). Need kulud on olulised kui kasutatakse kõiki võimsusi või kui ressursid on piiratud. rahalised ja mitterahalised kulud kulud võivad olla sularahas või arvestuslikud (amortisatsioon). otsesed muutuvkulud kui antud toodet ei toodeta, võrduvad nulliga. pool-muutuvkulud varieeruvad sõltuvalt tootmise mahust, kuid ei võrdu nulliga tootmise puudumisel.
optimaalse lahenduseni. Klassikalisse turundusmeetmestikku kuulub neli osa: Toode (Milliseid tootega seotud otsuseid on vaja vastu võtta?); Hind (Milline hind tuleks määrata?); Turustus (Kus ja kuidas tuleks turustada?); Toetus (Kuidas tuleks suhelda tarbijatega, veenmaks neid pakutavat ostma). Turundusmeetmestiku elemendid peavad olema omavahel kooskõlas ja vastama parimal võimalikul viisil sihtturu vajadustele. 9. Turu-uuring Turu- ja turundusuuringud ongi aluseks ettevtte turundusplaani loomisel. Kui tarbijaturul on uuringute tähelepanu suunatud peamiselt tarbimisharjumuste, reklaami, disaini, pakendi, teeninduse kvaliteedi jms. uurimisele, siis organisatsiooniturul, s.h. puiduturul eelkige turumahu, jaotuskanalite, lpptarbijate (s.h. pooltoodete ostjate), hulgi- ja jaehindade jm. väljaselgitamisele ning seda nii enese kui ka konkurentide osas. See info on aluseks turundusotsuste
1990 Nachmias, C-F., Nachimias, D. 1996. Research Methods in the Social Sciences. St Martins´s Press, Inc. Patton, M-Q. 1987. How to Use Qualitative Methods in Evaluation. Center for the Stady of Evaluation. Los Angeles: University of California. Perens, A. 1998. Teenuste markenting. Tallinn: Külim. Sipilä, J. 1994. Lühike sissejuhatus sotsiaalpoliitikasse. Sotsiaaltöö küsimusi. Tallinn: Eesti Vabariigi Sotsiaalministeerium. Sirkel, R. 2001. Turundusuuringud. AS Kirjastus Iloy. Sosiaalinen pääoma: globaaleja ja paikallisia näkökulmiä. 2000. Toim. Kajanoja, J. & Simpura, J. STAKES. Saarijärvi: Gummerus Kirjapaino OY. Tamm, V. 1996. Statistika baasmõisted ja meetodid. Tartu Ülikool 1996 Toivonen, T. 1999. Empiirinen sosiaalitutkimus: filosofia ja metodolologia. Helsinki Tooding, L-M. 1998. Andmeanalüüs sotsiaalteadustes. Tartu Ülikool 1998 Vilkka, M. 1996. Kohtaaminen taitona: dialogisuus ihmistutkimuksen lähtökohtana ja menetelmäna
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasuta...