Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tunniplaan" - 42 õppematerjali

tunniplaan

Kasutaja: tunniplaan

Faile: 3
thumbnail
3
doc

Milline on talve värv

Miroslava Karlova LÕ-11 Mina ja keskkond ,,Milline on talve värv?" EESMÄRGID: 1. Kujundada kujutlust aastaaegadest; 2. Kujundada kujutlust, et loodusnähtused on tsüklilised; 3. Korrata, millega erineb talv. 4. Teha selgeks, miks talve peavärv on valge. VAHENDID: 1. Talve maastikud (pildid ja fotosid); 2. Kaardid, mis näitavad loodusnähtused, aastaajad; 3. Kaardid, fotod ja pildid, kus on erinevad loomad; 4. Suur valge paber; 5. Kuusnurgad, mis on tehtud paksust valgest paberist (lumehelvede jaoks); 6. Läbipaistev kile; 7. Käärid; 8. Värviline paber; 9. Suur jäätükk; 10. Audioheli talve loodusest. EELTÖÖ: 1. Paluda lapsi ja vanemaid tuua perefotosid, mis on tehtud talvel. Korraldatakse näitust ,,Meie Talv". 2. Lapsed vaatavad pilte ja ütlevad, mis on piltidel. 3. Kui on jalutuskäik, lapsed jälgivad, mis värv on kõige rohkem domineeriv talvel, leiavad va...

Pedagoogika → Didaktika alused
54 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Lukujärjestys tunniplaan sõnarägastik

2. Angelika 8.b PÜP F E M K B B O J U N B I O L O G I A H O M H Y N H R L L E I T F A B Q T T R V S N M X S C N O U I R Y D M U Z Z Q I B Y T N T M Z T R M K V D K D Z V N Y X Y L C O D Y K J L A L U T G K S Z I Z V M H A T M U S I I K K I J J L B N F R X A K F E E Q G M G K L G C Ä T L E Y C O A O W I T A X V T I P J E T R A J S A S N E F T J M C S I I A Z Q Z O J B A B L T N E S M W O V Q T I O H D D S E C F V I G F Y S I I K K A R J Q V Z G U S H I E L P E B I J U A M O T S J S F X O T T T A E V J...

Keeled → Soome keel a1
2 allalaadimist
thumbnail
15
doc

SWOT

1. KVALITEEDIJUHTIMINE (käsuliinid, juhtkonna abi, hierarhia ebaselgus, kontroll, koostöö lastevanematega ja vilistlastega, tugistruktuuride töö) 2. MATERIAALNE STAATUS (IT, raamatukogu, tehnilised vahendid, ruumide koormus) 3. INIMRESSURSS (kaadri, õpilaste kvaliteet, koormatus) 4. KASVATUSTÖÖ (tähelepanu kasvatamisele, hingeharidus) 5. SOTSIAALNE IMIDZ (maine, traditsioonid, sümboolika) 6. ÕPPEKORRALDUS (õpetuse tase, olümpiaadid, tunniplaan, klasside kasut. graafikud) 7. VÄLISTEGUR (hariduspoliitika, üleriigilised programmid, riiklik õppekava) Kategooria VARIA sisaldab maininguid, mis antud süsteemi kategooriate alla ei paigutunud. Toodud 6 põhifaktorit peegeldavad seda, millest kvalitatiivsetest näitajatest kollektiiv lähtub oma arenguruumi määratlemisel. 1.1. Tugevused Tugevuste tekstilise materjali kontent-analüüs tõi välja 4 põhifaktorit (vt tabel 1): 1. Õppekorralduse faktor 2. Inimressursi faktor 3

Majandus → Majandus
167 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vene keele sõnad

bussijaam автобусная станция kirik церковь emakeel родной язык kodakontsus гражданство valitsus управление valgeroos Белая роза rahvuslind национальная птица suitsupääsuke касатка kuupäev число esimeselkorrusel первом этаже vald волость kirikud Церкви venekeel русский Язык maakonnakeskus Центр уезда kodulinn Родной город aasta год riigipiir граница keskkool Средняя школа töötama работать elanikud жители ilmakaar страны света pühad праздник riigid страны rukkilill василёк tunniplaan расписание уроков veetorn водонапорная башня Viljandi järv Озеро Вильянд...

Keeled → Vene keel
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vene-Eesti ameti keele sõnastik

15) - dublikaat 16) - avaldus 17) - viit 18) ­ väljaminev kiri 19) ­ dokumendi säilitamine 20) - leping 21) - limiit 22) ­ raamatupidamis dokument 23) ­ isiklik toimik 24) ­ asjaajamis kord 25) -seletuskiri 26) - 27) ­ ligipääsu märge 28) - aruanne 29) - ametikiri 30) - kiri 31) - kutse 32) ­ originaal dokument 33) - allkiri 34) ­ koostöö pakkumine/vastu võtmine 35) ­ 36) - käskiri 37) ­ dokumendi mustand 38) - protokoll 39) ­ tunniplaan, päevaplaan 40) ­ käsk, käskkiri 41) ­ registreerimise tempel 42) ­ dokumendi registreerimise number 43) - dokumendiregister 44) ­ koosoleku otsus 45) ­ dokumendi tähtaeg 46) - rekvisiit 47) ­ lühi aruanne 48) - otsus 49) ­ arhiivi üleandmis akt 50) ­ dokumendihaldus süsteem 51) - memo 52) - nimekiri 53) - tõend 54) - standart 55) ­ arve 56) ­ tabeldokument (nt excel) 57) ­ dokument, mis kinnitab et saadetis on kohale jõudnud

Ametid → Sekretäriõpe
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mõned keskkooli vene keele sõnad

9. linnad - 10. rippsild - 11. sampoon - 12. suitsusaun - oa 13. käima - 14. Vene köök - 15. keskharidus - ee 16. pannkoogid (õhukesed) - 17. bussijaam - a 18. Vene muinasjutt - 19. emakeel - 20. infrapunasaun - 21. vigade parandus - o 22. vene keel - 23. Vene roog - oe 24. rukkilill - 25. vene salat - 26. sibul - 27. maakond - 28. pindala - 29. pesema - 30. teisel korrusel - Ha e 31. vene hing - 32. rahvused - 33. asutused - e 34. pirukas - 35. riik - 36. tunniplaan - oko 37. veetorn - 38. pelmeenid - 39. vihtlema - 40. valge roos - 41. vene saun - 42. rahvuslind - 43. rahvus - 44. suitsupääsuke - 45. seep - 46. omadussõna - 47. maakonnakeskus - a 48. raekoda - 49. Vene viin - 50. minema - 51. saun - 52. gümnaasium - 53. pannkoogid (paksud) - 54. kali - 55. Eesti vabariik - 56. toiduained - 57. pirukad - 58. linnapea - 59. president - 60. õppima - 61. pealinn - 62. kalamari - 63. Hüva leili! - C e ! 64. õppeained -

Keeled → Vene keel
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Küsimused õpingukorralduse I loengu kohta

olulisemaid TTÜ arengu ja tegevusega seotud küsimusi. 2. Dekaan tegeleb teatud teaduskonna juhtimisega. 3. Üliõpilast nõustavad dekanaat, õppekava juht ja üleülikoolilised nõustajad(tuutorid, üliõpilasesindus, karjääriteenistus). 4. Tüüpõpingukava on kirjas õppekava lisas ja on õppeainete soovituslik jaotus semestrite kaupa nominaalse õppeajaga lõpetamiseks, kus on kirjas nii kohustuslikud kui ka valikained. Selle järgi koostatakse tunniplaan. 5. Üliõpilasele on kohustuslik osalemine seminarides, harjutustundides, praktikumides ja õppepraktikal. Esimesel semestril ka loengutes. 6. Vabaaine on TTÜ-s õpetatav õppeaine, mis ei kuulu ühessegi TTÜ õppekavasse. 7. Vabaõppe mooduli puhul on antud ainult aine maht EAP-des, võib valida vabaained, TTÜ teiste õppekavade aineid või teiste kõrgkoolide aineid. 8. Eeldusaine on aine, mille läbimisel on võimalik õppida mõnda teist ainet, mida ilma

Kategooriata → Õpingukorraldus
107 allalaadimist
thumbnail
2
odt

109 vene keele sõna gümnaasiumis

1. rukkilill - 2. Vene salat ­ 3. sibul - 4. maakond - 5. pindala - 6. pesema ­ , 7. teisel korrusel ­ 8. Vene hing ­ 9. rahvused - 10. asutused ­ , 11. pirukas ­ , 12. riik - 13. tunniplaan ­ 14. veetorn ­ 15. pelmeenid - 16. vihtlema - 17. valge roos ­ 18. Vene saun ­ 19. rahvuslind ­ 20. rahvus - 21. suitsupääsuke - 22. seep - 23. omadussõna ­ 24. maakonnakeskus ­ 25. raekoda - 26. Vene viin ­ 27. minema - 28. saun ­ , 29. gümnaasium - 30. pannkoogid (p) - 31. kali - 32. Eesti Vabariik ­ 33. toiduained ­ 34. pirukad ­ , 35. linnapea - 36. president - 37. õppima ­ , 38. pealinn - 39. kalamari - 40. Hüva leili! - ! 41

Keeled → Vene keel
26 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Summerhilli kool

Summerhill. Peamine mõte/filosoofia Kool tänapäeval Haridus Kokkuvõte Alexander Sutherland Neill 1883-1973 12 õde-venda Seisis laste vabaduse eest Summerhilli asutaja Kooli ajalugu Asutati 1921 Dresdenis 1927 Leiston, Suffolk Asutati, et praktiseerida oma teooriaid ja uskumusi Summerhill. Peamine mõte 1921 Internaatkool Vabakasvatus Lapsed on olemuselt head. Tunnid vabatahtlikud Tunniplaan õpetajatele "the function of a child is to live his own life -- not the life that his anxious parents think he should live, not a life according to the purpose of an educator who thinks he knows best."- A.S. Neill Summerhill tänapäeval Zoë Neill Readhead Lapsed vanuses 5-18 Kohvik Koosolekud http://www.summerhillschool.co.uk/pages/themeeting.html Haridus Summerhillis Vanus, huvid Eksamid ei ole kohustuslikud

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Milline on kool 20 aasta pärast?

paariks kuuks vahetusõpetaja kas teisest koolist või isegi teisest riigist. Üks õpetaja võib samas koolis õpetada ainult kuni 9 aastat. Kui 9 aastat on täis, siis peab õpetaja minema teise kooli. See süsteem leiutati selleks, et õpetajad saaksid uusi kogemusi ja saaksid töötada erinevate õpilastega. Igal aastal on kõikidel õpilastel täiesti uued õpetajad. Kahekümne aasta pärast on igal õpilasel oma personaalne tunniplaan. Kõikides ainetes on umbes 4 gruppi, kellel on tunnid erinevatel aegadel. Ainuke asi, mis on kõikidel samal ajal, on vahetunnid. Ei ole olemas ühtegi tundi, kus kogu klass on korraga samas ruumis. Ainuke kord, kui kõik näevad üksteist, on testide ajal. Testid toimuvad alati suuremas ruumis, kus on kõik grupid koos. Kõik ained on üldiselt samad kui tänapäeval. Kuid igal õppeaastal on üks spetsiaalne lisaaine

Eesti keel → Eesti keel
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Plaanid ja tegelikkus

Kas ongi nii, et mõni suudab plaanidest kinni pidada, teine mitte? Kas on vaja, et sul on terve järgmise päeva plaanid juba eelmisel õhtul tehtud? Mitu inimest sajast teeb tegelikult iga päeva jaoks eraldi plaane? Mitu neist need plaanid ka 100% täidab? PLAAN- kindel tegevuste järjekord, tihti seotud kellaaegadega. Kogu meie elu on seotud plaanidega. Kui oled väike siis on kindlad söögiajad ja ka magamamineku aeg on kindel. Koolis on tunniplaan. Täiskasvanuna on sul kindlad tööajad. Millegipärast on nii, et me täidame kõige täpsemalt just neid plaane mis on teiste poolt koostatud. Näiteks tunniplaanist peetakse kinni. Ei ole nii, et lapsel tuleb mõtte et ma praegu eesti keelt ei taha lähen hoopis kehalisse kasvatusse. Ilmselt järgime teiste poolt koostatud plaane täpsemalt seepärast, et nende plaanide täitmist jälgitakse hoolega ja mittetäitmisele järgneb tavaliselt karistus

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kool 1970 –1980-ndatel aastatel

Kool 1970 ­1980-ndatel aastatel Uurimustöö Koostasin oma uurimustöö ajast, mil mu ema koolis käis. See polnud küll väga ammu, kuid paarkümmend aastat on sellest möödas ikkagi. Selle ajaga on koolielu veidi teistsuguseks muutunud. Ema läks kooli 7-aastaselt 1975. aastal ja lõpetas keskkooli 1986.aastal. Esimeseks kooliks oli Väike-Maarja Keskkool, 1980.aastal jätkas õppimist Kadrina Keskkoolis. Sel ajal käidi koolis ka laupäeviti (vähemalt 70-ndatel). Koolikorraldus oli tänapäevasega väga sarnane, aga üht ­ teist oli ka erinev. Üks erinevus oli see, et põhikool kestis kaheksa aastat praeguse üheksa asemel ja keskkool lõpetati seega ka kaheteistkümne aasta asemel üheteistkümnega. Üks õppeaasta lisandus kuskil 80-ndate aastate keskel, siis läksid lapsed vahepeal kooli juba 6-aastaselt. Koolis pidi käima koolivormiga: esimeseks koolivormiks algklassides oli tumesinise pihikseelik ja he...

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Jakob Hurt

Haridustee algas Himmaste külakoolis, kus õpiti juba aabitsat, katekismust, lauluraamatut ja testamenti. Jakob sai juba seitsmeaastaselt pärisõpilaseks. Kümneaastaselt pandi andekas poiss Põlva kihelkonnakooli, mis asus lähedas naabruses Mammaste külas. Kihelkonnakoolis tutvus ta ka muusikaga, käies Põlva vennastekoguduse palvemaja kooris laulmas. Jakob oli üks nooremaid õpilasi, mõni koolikaaslane oli juba abielus ning lapsevanem. Koolis kehtis algeline tunniplaan ­ iga päev oli kuus tundi, nendest esimene usuõpetus ja viimane laulmine. Enamik õpilasi ööbis koolimajas. Peamiselt magati vana hoone rehetares. Ainsat klassiruumi kasutati ka söögi- ja magamistoana. Lapsed pidid ise kogu nädala söögi kaasa võtma. Leiva kõrvale söödi hapukapsast või heeringat, keedeti ka körti või jahuputru. Kuna õpilased pidid juba kella 7-8 ajal magama heitma, et tulevalget kokku hoida, sisustati õhtutunde muinasjuttude pajatamisega

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
12
docx

KOOLIVORM-JAH VÕI EI?

kooki moosiga ning lärmasid kõvasti. 4. Rööpjoondusega lõik. Kord elas metsas üks kena väike hunt . Ta kartis kohutaval kombel punamütsikesi. Aga need käisid kogu aeg tema koopa ümber luusimas ja aknast sisse piilumas. Eriti hull oli olukord siis, kui sõber rebast kodus ei olnud. Punamütsikesed tulid ja nõudsid kooki moosiga ning lärmasid kõvasti. 6. Ülesanne(Home – Paragraph – Numbering, Bullets): Lase arvutil nummerdada tunniplaan alates 1-st!!! Emakeel Matemaatika Bioloogia Keh.kasv Füüsika Lisa nüüd Bioloogia ja Kehalise kasvatuse vahele ajalugu. Katseta ka erinevaid täpploetelusid! Kas kolmnurka on ka võimalik täpiks panna? Pane siis, kui saab! Õun Pirn Banaan Apelsin Proovi hüpikmenüü abil numbri vahelejätmist ja nummerdamise peatamist. Järgnevas loetelus nummerda loetelu algul kõik koos ja siis alates kapsast alusta uut nummerdamist. Õun Pirn Banaan

Pedagoogika → Pedagoogika
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

KOOLIVORM-JAH VÕI EI?

4. Rööpjoondusega lõik. Kord elas metsas üks kena väike hunt . Ta kartis kohutaval kombel punamütsikesi. Aga need käisid kogu aeg tema koopa ümber luusimas ja aknast sisse piilumas. Eriti hull oli olukord siis, kui sõber rebast kodus ei olnud. Punamütsikesed tulid ja nõudsid kooki moosiga ning lärmasid kõvasti. 6. Ülesanne(Home ­ Paragraph ­ Numbering, Bullets): Lase arvutil nummerdada tunniplaan alates 1-st!!! Emakeel Matemaatika Bioloogia Keh.kasv Füüsika Lisa nüüd Bioloogia ja Kehalise kasvatuse vahele ajalugu. Katseta ka erinevaid täpploetelusid! Kas kolmnurka on ka võimalik täpiks panna? Pane siis, kui saab! Õun Pirn Banaan Apelsin Proovi hüpikmenüü abil numbri vahelejätmist ja nummerdamise peatamist. Järgnevas loetelus nummerda loetelu algul kõik koos ja siis alates kapsast alusta uut nummerdamist. Õun Pirn Banaan

Ühiskond → Ühiskond
7 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Oopium

Jakob Westholmi Gümnaasium Oopium Inimeseõpetuse referaat Marleen Mikk 7.b Tallinn 2016 Sisukord Mis on oopimum?................................................................................................... 5 Kasutamine............................................................................................................. 5 Mõju........................................................................................................................ 6 Kahjustused............................................................................................................ 7 Sõltuvus.................................................................................................................. 7 Päritolu, levikualad................................................................................................. 8 Kasutatud allikad........

Keemia → Keemia
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kiirus, vaid kiirus ei muud...

Kiirus, vaid kiirus, ei muud… Hommikul üles ärgates meenus mulle unesegaselt üks heli, täpsemalt telefoni äratuskella helin. Käega kombates võtsin padja alt telefoni ja isegi korraks kartsin kella vaadata. Vajutades telefoni suvalisele nupule ilmus ekraanile kellaaeg mis ütles, et ma olen sisse maganud. Ajades ennast kiiresti püsti, hakkasin kähku riideid selga toppima. Tavaliselt enne mõtlen mida selga panna ja missugune riideese millega sobib, siis nüüd seda aega enam ei olnud. Õnneks oli mul õhtul koolikott tänase tunniplaani järgi valmis pandud. Ma ei jõudnud isegi hommikust süüa, vaid panin jope selga, saapad jalga, võtsin koti üle õla ning tõttasin kooli poole. Tee peal uuesti kella vaadates kõhklesin, kas jõuan bussile, mis peatub kahe minuti pärast Sõjakooli peatuses. Lisasin veel tempot, et ikka jõuda. Möödudes vana sõjakooli majast nägin ma peatust, kus ootasid juba paljud, nii väikesed kui suured....

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Projekt aines “Kontseptuaalne süsteemianalüüs”

1.4 Infovajadused SH spordiklubi klubiliikmete tähtsamateks infovajadusteks on:  Treeningute loetelu  Treeningute seis (kokku kohti, vabad kohad)  Pakettide hinnakiri  Treeningute kirjeldus  Treenerite nimekiri  Aktiivsed broneeringud 1.5 Tegutsejate loetelu: Juhataja Treener Klienditeenindaja Klient 1.6 Põhiobjektide loetelu: Broneering Treening Ruum Tunniplaan 4 1.7 Põhiprotsesside loetelu:  Broneeringu arvestus: Broneeringu tegemine Broneeringu tühistamine Broneeringute vaatamine Broneeringu aktsepteerimine  Tunniplaani arvestus: Tunniplaani koostamine Tunniplaani esitamine Tunniplaani aktsepteerimine Tunniplaani tagasilükkamine Tunniplaani muutmine  Ruumi arvestus: Vabaruumide vaatamine

Informaatika → Kontseptuaalne...
22 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Visuaalne programmeerimine - praktikumi ülesanded

docstxt/134709315406.txt

Informaatika → Visuaalprogrammeerimine
23 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tekstivorming

Muuda taandelõiku, liiguta alumist vasakpoolset piirajat. Vii see 3 cm kohale. Mis juhtus? Parempoolne piiraja nihuta 10 cm kaugusele. Et tekst näeks kena välja kasuta rööpjoondust. Siia on tipitud kolmas lõik teksti. Joonlaua kasutamine on sul nüüd selge. Proovi selle lõigu taanete määramisel kasutada korraldust VORMING/LÕIK. Joonda tekst vasakult 3 cm kaugusele ja paremalt 2 cm kaugusele. Esireataane 1,5 cm. Harjutus 7. Lase arvutil nummerdada tunniplaan alates 1-st 6. Emakeel 7. Matemaatika 8. Astronoomia 9. Bioloogia 10. Kehaline kasvatus 11. Füüsika 12. Keemia 13. Inglise keel Lisa nüüd Bioloogia ja Kehalise kasvatuse vahele ajalugu. Kas number tekkis ette? Kas teised numbrid muutusid ka suuremaks (õigeks)? Katseta ka erinevaid täpploetelusid! Kas näiteks telefoni pilti on ka võimalik täpiks panna? Pane siis, kui saab! Õun Pirn Mango Banaan Ploom Apelsin

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Refereering 41-aastase naisterahva koolipõlvest.

Kui juhtuski,et said mingis aines halva hinde, siis ei saanud karistuseks see päev teistega mängima ja pidid terve õhtu laua taga õppima. Eriti range oli minu vanaisa. Kodused õppimistingimused olid täitsa tavalised. Nagu paljudes kodudes, oli ka minu emal oma kirjutuslaud ja laualamp. Laua peale oli pandud paber, mille peale oli ema joonistanud mõned pildid ja pannud ka mõnedest ajakirjadest väljalõigatud pildid. Samuti pidi laual olema kindlasti tunniplaan ja kõige peale oli pandud klaas, et pildid ei määrduks. Vahest käisid vanemad ka koolis. Tavaliselt oli selleks põhjuseks ikka lastevanemate koosolek. Aga vahest kutsuti vanemaid ka eraldi kooli, aga selleks põhjuseks olid juba halvad hinded. Õnneks neid viimaseid põhjuseid oli vähe, ainult mõni kord. Ja kurjajuureks oli vene keel, eriti kirjutamine. Mõnikord käisid õpetajad ka kodus, eriti klassijuhataja aga vahest ka saksa keele õpetaja

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Madame Bovary sisukokkuvõte

Bovary arvas, et nii saab ta vormida oma pojast mehise mehe. Proua Bovary kasvatusmeetodid: vedas poissi ilmlõpmata sabas, lõikas talle papist vigureid välja, jutustas jutte, pidas nukratest, naljakatest ja kelmikatest kudrutustest kubisevaid lõputuid monolooge. Kui sealne kool lõpetatud, läks Charles Rouen'i Kollezisse, kus hakkas poiss õppima arstiteaduskonnas. Sealses tunniplaanis olevad ained: anatoomia, patoloogia, füsioloogia, farmakoloogia, keemia ja botaanika ja nii edasi. Uus tunniplaan jahmatas Charles'i, noormees polnud nendest ainetest midagi varem kuulnud. Esialgu käis ta kohal igas loengus ja võttis õppimist täie tõsidusega. Igal neljapäeval saatis ta emale pika kirja punase tindiga ja pitseeris selle kolme pitseriga kinni. Arstiteaduskonda ta siiski ei lõpetanud kuna pahed hakkasid teda ahvatlema, nimelt hakkas ta käima baaris doominod mängimas ning puudus väga paljudest loengutest

Kirjandus → Kirjandus
409 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Haridus

Avalikud koolid - Üldhariduskoolid on kas munitsipaalsed (st kohaliku omavalitsuse halduses) või riiklikud, era või avalikud koolid. Viimaste põhiosa moodustavad munitsipaalkoolid. Avalikes koolides ei ole õppemaksu. Vabanenud direktori koha täitmiseks peab kooli omanik (riik või omavalitsus, aga mitte eraomanik) korraldama avaliku konkursi. Ametisse võetava direktoriga sõlmitakse tööleping viieks aastaks. Direktori ülesanne on tagada kooli tulemuslik töö ja kodukord, kehtestada tunniplaan, juhtida koos hoolekogu, õppenõukogu ja õpilasomavalitsusega kooli õppe ja majandustegevust. Munitsipaalkoolide kulud (õpetajate ja direktorite palgad, õpikute soetamise ja õpetajate täienduskoolituse kulu, kommunaalkulud, remont jne) katab omavalitsus. Osa vajalikust rahast saadakse riigipoolse üldise toetuse raames. Sellest rahast makstakse õpetajate ning koolijuhtkonna palgakulud ja õppekulud. Omavalitsused on riigilt saadava raha kasutamisel järjest vabamad

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
99 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Opiaadid

Lähte Ühisgümnaasium Opiaadid Referaat SISUKORD................................................................................................ ......... 2 1. Mis on opiaadid? .......................................................................................... 3 2. Ajalugu............................................................................................. .........3 3. Erinevad opiaadid..........................................................................................4 · Oopium.................................................................................... ...... 4 · Morfiin.................................................................................... .........4 ...

Keemia → Keemia
6 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Hiina Rahvavabariik pärast II maailmasõda

(juhtis Mao abikaasa). Biao alustas vallandamisi armees; Mao kirjutas 7. Lin mail 1966 kirja Lin Biaole. Nõudis: Page 12 of 1 Kogu Hiina ühiskond tuleb sõjaväestada Armee muuta suureks poliitkooliks Teisitimõtlejad saata ümberkasvatuslaagritesse (rahvas hakkas neid hüüdma "7. mai koolid") Ümberkasvatuslaagris oli oma tunniplaan, tuli selgeks õppida Mao ideed ja töötada ühiskondlikus korras. Osa tunde oli ette nähtud ka enesekriitikaks. Sellega sai revolutsioon hoo sisse. Parteiorganisatsioon puhastati teisitimõtlejatest. Sai hoo sisse, kui Mao avaldas oma üleskutse: "Tuld staapide pihta!" aridusreformi seadus 1966. aasta suvel: H Keelustati kogu Lääne klassika (muusika, kunst, kirjandus) raamatute põletamine

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Interneti positiivsed ja negatiivsed mõjud ühiskonnale

Eesti on selles vallas väga heal tasemel. Maailmas pole just palju riike, kus nii paljusid teenuseid saab teha kodust lahkumata, läbi interneti. Juba väga paljud materjalid kooli jaoks on internetis olemas, siinkohal mõtlen ma väljatöötatud süsteeme, näiteks e-Kooli keskkonda või Õppeinfosüsteemi. Ülimalt mugav on loengus räägitud informatsioon kodus oma arvutist uusti läbi lugeda, saada koolilt teateid ürituste vms kohta, näha jooksvalt oma hindeid ning ka tunniplaan on internetis olemas. Tavakasutajate jaoks on kasulikud teenused internetipanga kasutamise võimalus, samuti saab võrgus esitada ka oma tuludeklaratsiooni. Palju on ka vähemtuntud võimalusi, näiteks saab oma arvutist lahkumata esitada kaevetööde teostamise avaldusi, avaliku ürituse taotlusi ja samuti saab endale koju tellida näiteks Euroopa ravikindlustuskaardi. Interneti negatiivsed küljed Nagu igas muus asjas, on ka interneti juures midagi halba. Tegelikult ei ole see

Informaatika → It eetilised, sotsiaalsed ja...
81 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Tähenduse andmine toimub läbi andmete omavahelise seostamise, töötlemise, konteksti panemise. Andmed muutuvad informatsiooniks vaid siis kui need omavad tähendust vastuvõtja jaoks - need peavad olema olulised vastuvõtjale, nende põhjal peab saama midagi peale hakata, nö on tegemist kasulike andmetega. Informatsioon võimaldab vastuvõtjal kergemini suhelda, saada aru, teha järeldusi, otsustada. Näiteks TTÜ tunniplaan on oluline ainult TTÜ tudengitele ja õppejõududele, teiste jaoks ei oma tunniplaani andmed võimet informeerida, tunniplaani andmed ei anna alust tegutsemiseks, teistel puudub vajadus sellelaadse informatsiooni järele. Ettevõtte juhtimise jaoks vajalik informatsioon väljendub eelkõige arvudes - suhtarvud ja trende väljendavad arvud. Suhtarvud võrdlevad üht sooritust mingi kindla etaloniga, n: millegi kasv (müükide, kulude vms kasv)

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Charles De Gaulle - referaat

kangelast , vaid ka seda , et tal oli meeles aurupaat , mis oli koos Marchand'iga läbi Aafrika Fasodasse rännanud. Esimese aasta lõpus , kui õpilased olid ametlikult kadetideks saanud ning neid hakati omadeks pidama , läks elu natuke kergemaks. 1911.aasta juulis viidi Charles de Gaulle koos oma kaaslastega üle ,,Fezi klassi'' , mis oli vist saanud oma nime Moroko pealinna järgi , mille Prantsusmaa oli samal aastal okupeerinud.Kõik jäi peaaegu samaks : tunniplaan , õppeained.Uus oli aga see , et nüüd võis ka Charles nooremate peale põlgikult ülalt alla vaadata , nagu see oli tavaks sellistes õppeasutustes.Etendati näidendeid ja tantsiti , on säilinud ka üks kutse ballile , mis pärineb aastast 1912. De Gaulle lahkus Sain-Cyrist 1912.aasta septembris nooremleitnandi auastme ja heade tulemustega kõigis ainetes , välja arvatud laskmine , ratsutamine ja vehklemine.Ta oli väga halb laskja , kuid

Ajalugu → Ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kooli ajalugu ja tänapäev

· elu eesmärgiks on LEIDA ÕNN või rahulolu läbi endale huvitava tegevuse ja haridus on vaid sellele ettevalmistav etapp Kesksed põhimõtted Summerhilli (1921) koolis: 1) Õpilaste vabadus " Iga indiviid on vaba tegema, mida ta tahab, kui ta ei riku teiste vabadust" 2) Õpetamisprotsessi väheolulisus ("õppimine on küpsemine oma aktiivsuse kaudu") 3) Kollektiivne juhtimine Summerhill'i kool ­ milline see on? Kool sobitub lapsele! · õppetunnid on vabatahtlikud · tunniplaan on ainult õpetajatele · mänguks, käsitööks ja hobideks on võimalus kogu aeg · nädalarütm (teater, muusika, kino jne.) Kuidas toimib vanim lastedemokraatia? · üldkoosolek · koostab/muudab seadusi, määrab trahve, arutab ettepanekuid jne. · igaühel üks hääl · kõik hääled on VÕRDSED · komiteed · spordi-, tantsu-, teatri-, sotsiaal-, juurdlus- jne. · ohvitserid · uneohvitserid, linnaohvitserid, majavanemad Summerhill täna

Pedagoogika → Pedagoogika alused
103 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Toote ja teenuse arendus. Klienditeekonna analüüs.

head mainet omavas spordiklubis üle kogu Eesti (Arctic Sport Club ... 2010). TÜ Akadeemiline Spordiklubi Fitness Klubi Fitness Klubi asub Tartus Ujula tänavas Tartu Ülikooli spordihoone uues osas. Spordiklubi pakub erinevaid aeroobika rühmatreeninguid, jõu- ja tõstesaali kasutust, sõude-ergomeetrite saali ja kergejõustikuhalli jooksmiseks, soojenduseks või 9 lõdvestumiseks. Rühmatreenningute tunniplaan on neil üks omapärasemaid, kuna neil on suuresti sellised treeningud, mida paljudes spordiklubides ei leidu, näiteks Boot Camp, kikkpoks aeroobika, bosu ja jõud, step ja jõud, aerotants, stripptants, Sivananda jooga ja muidugi on olemas ka bodypump, ringitreening, Zumba, pilates jne. Lisaks pakuvad nad ka personaalset nõustamist ja treeningkava koostamist. MTÜ Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi arendab avalikes huvides erineval tasemel

Turism → Turism
151 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Põltsamaa kooli endine õpetaja Helvi Laas

· 1. september 1983-15. jaanuar 1992 ­ 8 aastat I kategooria veeremikoristaja Viljandi Autobussi-ja Taksopargi Põltsamaa brigaadides. See oli Helvi viimane töökoht. Seal tegid nad peretööd. Ta sai selle töö eest aukirja oma 60-ndal juubelil(Lisa 7 punkt 1). 12 6. Klassijuhataja olemus varem Klassijuhataja töö oli mitmepalgeline. Kooliaasta alguses oli vaja korrastada klassiruum, seada sisse klassipäevik, anda tunniplaan, organiseerida ühistoitlustamist, jagada õpikuid ja teha muud vajalikku. Klassijuhataja ülesandeks oli õpilastelt nõuda koolivormi, pioneerikaelarätti, koolimütsi ja vahetusjalanõude kandmist. Klass ja klassijuhataja vastutasid klassiruumi ja inventari eest. Igal nädalal olid kaks õpilast korrapidajad. Vahetunnis tuulutasid klassi, pesid tahvli. Peale tunde koristasid klassi ja pesid ka põranda, seejärel andsid nad ruumi korrapidaja õpetajale üle

Kategooriata → Uurimistöö
40 allalaadimist
thumbnail
15
doc

HEV koordinaatori roll

Häid tulemusi võib saavutada üksnes õpetajate ühises koostöös ja eesmärgistatud tegevusega. Usun, et hoopis enim puudust tunnevad just algklassiõpetajad abiõpetajast tunnis, kes reaalselt aitaks nii õpetajat kui ka õpilasi, seda enam, et klasside õpilaste arvud suurtes koolides on hirmutavad. Aeg- ajalt tundub mulle, et HEV koordinaator võtab üle õppealajuhataja tööülesandeid, kes samuti koordineerib õppetööd ja õppekorraldust koolis, jälgib, et tunniplaan oleks vastavuses õpilaste arenguga, paigutab tunniplaani tugisüsteemi tunnid, organiseerib samuti huvi-ja spordiringide töö paindlikkust seoses õpilase tunniplaaniga ning osaleb kooli võrgustikutöös. Ma kindlasti ei arva, et HEV koordinaator ei oleks kooli vajalik, kuid jään kahtlevale seisukohale tema kohustuslikus määramises kehtivate seadusandlustega, põhjuseks 13

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

Õpetaja koolis ja ühiskonnas Elukestev õpe Kogu elu jooksul läbitav õpe, mille eesmärgiks on süvendada oma teadmisi ja oskusi ning tõsta kompetentsi taset vastavuses isiklike, kodaniku, ühiskonna ja/või tööturu huvidega. 4 eesmärki EL dokumentides:  enesearendamine  aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine  sotsiaalse tõrjutuse vähendamine  konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul. Prioriteedid:  õppimise väärtustamine  informatsioon, juhendamine ja nõustamine  aja ja raha investeerimine õppimisse  õppijate ja õppimisvõimaluste kokkuviimine  uued põhioskused – lugemisoskus, arvutioskus, võõrkeeled  innovatiivne/uuenev pedagoogika – aktiivõppemeetodite kasutamine Õpetajakoolituse kriitika Fookus on õpetaja suhteliselt lühiajalisele ettevalmistusele ülikooli põhiõppes, mitte aga õppimisel kogu tööalase karjääri jooksul. Ignore...

Pedagoogika → Pedagoogika
55 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

Õpetaja koolis ja ühiskonnas. Elukestev õpe. Kogu elu jooksul läbitav õpe, mille eesmärgiks on süvendada oma teadmisi ja oskusi ning tõsta kompetentsi taset vastavuses isiklike, kodaniku, ühiskonna ja/või tööturu huvidega. Euroopa Komisjon, 2001 Elukestva õppimise eesmärgid EL-i dokumentides * enesearendamine * aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine * sotsiaalse tõrjutuse vähendamine * konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul Lissaboni strateegia üldeesmärgid hariduses. 1.tõsta hariduse kvaliteeti(õpetajahariduse parandamine). 2.Lihtsustada õppimisele ligipääsu(kaasata õppimise laiem elanikkond ja muuta õppimine atraktiivsemaks). 3.Teadmusõhiskonnas vajalike baasoskuste määratlemine(eelkõige IKT ja isikuomaduste osas). 4.Avada haridus nii lokaalselt (vanemad, ettevõtted...) kui globaalselt (võõrkeeleõpe ja koostöö välismaiste institutsioonidega). 5.Suurendada ressursside (sh...

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
76
pdf

Nimetu

nii ja mitte teisiti), et koolis oleks rohkem õpilaste elulist harimist, mis annab koolis käimisele sügavama mõtte kui lihtsalt tulevikus töö saamise. Mitte õpetada mittesoovijatele füüsikat, keemiat jm. Sporti võiks ka rohkem olla ja nt need, kes käivad nädalas mitu korda trennis ei pea tunnis käima vms (et ei tekiks neile ülekoormus), sest terves kehas terve vaim.  Anda õpilastele vähem õppida, tunniplaan ühtlaselt nädalas ära jagada, vōimalkult vähe töid teha nädalas.  Vähem stressirohkeid asju. Pigem pühenduda õpilase tulevikule kui ainetele, mis pole nii olulised.  Õpilaste kuulamine  Tuleb kohaneda koormusega.  vähem mahukaid kodutöid jätta, pigem jätta üks väike ülesanne, et kinnitada ajju tunnis õpitut.  Seda on raske vähendada, sest kõik inimesed ju muretsevad millegipärast liialt.

Psühholoogia → Psühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Automaaler

üldehitusest, ülesannetest, üldtööpõhimõttest ja tehnilistest näitajatest. Moodul annab õppijale ettekujutuse tänapäeva autode olemusest, aitab õppijal orienteeruda autoalastes terminites. Mooduli eesmärgiks on suurendada õppijates huvi valitud eriala suhtes, aidata õppijatel kohaneda õpikeskkonnaga. 2. Nõuded mooduli alustamiseks Puuduvad 3. Õppe sisu 3.1. AUTOERIALA ÕPPEKORRALDUS. Kooli dokumentatsioon. Tunniplaan. 3.2. ÕPPEKAVA SISU JA ÜLESEHITUS. Õppekava eesmärk, struktuur. Kohustuslikud üldõpingud. Kohustuslikud põhiõpingud. Valikõpingud. Õppetöö ajaline jaotus aastate lõikes. Hindamine. 3.3. ERIALA TUTVUSTUS. Autotehniku eriala tugevad ja nõrgad küljed. Sõidukite ja väikemasinate tehnilise hoolduse ja remondiga tegelevate ettevõtete tutvustus. 3.4. AUTO AJALUGU. 3.5. AUTOD JA HAAGISED. Liigitus. Üldehitus. Tähtsamate süsteemide ja sõlmede üldtööpõhimõtted

Auto → Auto õpetus
204 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Majanduse suur konspekt

Vastavad kursused, õppused. 6) Käsk võetakse vastu arvestades antud hetke tingimusi. 7) Kontseptuaalne võimekus on näha enda majandustegevust tervikuna ja mis juhtub siis kui töötaja haigeks jääb, tahab lisatööd, tekib veeuputus? 3) Äriplaani olemus Kõik praegu õpitav on sisuliselt äriplaan. Vaatleme äriplaani ebaõnnestumisi. Äriplaan ­ kirjapandu, on majandustegevuse programm lähimaks ja kaugemaks tulevikuks. Võib olla erineva mahuga nt. koolis tunniplaan. Kirjapandud äriplaan konkretiseerib (täpsustab) eesmärki. Eesmärk on aasta pärast kliente rohkem, poole suurem kasum. Tegelikus elus tulevad takistused, selguvad ebaselged kohad, mille kohta polnud aimu, selleks on vaja kirja panna äriplaan. Suurtel edukatel firmadel on äriplaan. Eelnev töö on pikaajaline/mahukas. Äriplaani koostamise eelnevad küsimused: 1) Mis ettevõte see on, millega tegeletakse (tegevusala, mida valmistatakse, mis tingimused)?

Majandus → Majandus
210 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Harry Potter ja Tulepeeker detailne sisukokkuvõte

Erapooletu otsustaja valib, millised õpilased on kõige väärilisemad võistlema Kolmevõluri karika, oma kooli au ja 1000 galeoonise rahalise auhinna nimel ja ainult 17 aastased või vanemad saavad osaleda sellel turniiril. Siis oligi kõik läbi ja õpilased suundusid oma tornidesse magama. Järgmisel hommikul suundusid kõik suurde saali sööma, et siis hiljem tundidesse minna. Neile tuli ka post: sajad öökullid saabusid, et tuua kirju, pakke ja muid saadetisi. Harry tunniplaan oli selline: 2 tundi taimeteadust koos hufflepufflastega, maagiliste loomade hooldamine koos slytheriniga ja pärastlõunal 2 tundi ennustamistundi, mida Harry peale nõiajookide kõige rohkem vihkas. Nii möödusid päevad, kuni jõudis kätte neljapäev, mil neil oli mustade jõudude tund. Õpetajaks oli Hullsilm Moody, vana pensionil auror, kes oli puujalaga ja võlusilmaga, mis nägi läbi igasuguse eseme. Tema tund oli viimase peal, ta õpetas neile andestamatuid

Eesti keel → Eesti keel
69 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

mõelnud. Ajamõistete seletamisele aitab kaasa ka looduse vaatlemine. Millal on õues valge, pime, millal päike loojub, tõuseb jne. Kõige raskem on lastele mõistetav on öö. Nad ei teadvusta seda enda jaoks. Ta saab aru, et ta läheb õhtul magama ja tõuseb hommikul aga mis toimub öösel, seda ta ei tea. Eile-täna-homme on ka lastele segased. Kui neid õpetate, siis tasub teha klassi tunniplaan. Selle järgi saab vaadata, mida oli eile, mis on täna, mis homme. Lugeda seda nad ei oska, nii et tuleks kasutada piktogramme (pilte ainest). Tunniplaan on klassis väga hea asi, sest selle järgi saab alustada järgarve, järjestamist (mis oli enne matemaatikat, mis tuleb pärast), aga väljaprinditud õppeala juhataja saadetud tunniplaan ei mõju eriti. Peab olema ilus, suurelt kirjutatud.

Pedagoogika → Eripedagoogika
212 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Kodanikuõpetus III kursusele

Kaupade, teenuste, kapitali ja isikute vaba liikumine. Millised õigused ja vabadused on EL kodanikul? Tööjõu vaba liikumine. Ühtne turg ja tollid, kaubandus ühtsel turul. Euroopa Liidu maksupoliitika. Kõik iseseisvad tööd on kohustuslikud (vt ÕPIJUHIS). Iseseisvad tööd tuleb esitada antud tähtajaks, esitades hiljem, võib õpetaja alandada hinnet ühe palli võrra. Kuu möödumisel tähtajast on õpetajal õigus töö vastuvõtmisest keelduda. Kuna koolis on tsükliõpe ja tunniplaan muutub iga kuu, antakse tööde tähtajad jooksvalt vastavates tundides. Kirjandus põhjalikumaks teemaga tutvumiseks P. Palk ­ "Euroopa ühinemise lugu" "Missugused õigused ja võimalused on EL kodanikul?" Euroopa Komisjoni väljaanne P. Fontaine - "Kaksteist lugu Euroopa Liidust" ,,Kuidas Euroopa Liit töötab?" EL-i institutsioonide teatmik kodanikele. Euroopa Komisjoni väljaanne 1 J. Laffranque - "Euroopa Liit ja Euroopa Ühendused" S. Huntington ­ "Tsivilisatsioonide kokkupõrge"

Ühiskond → Ühiskond
105 allalaadimist
thumbnail
348
pdf

LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK Loogika määratlemisest

Ülesandel on kaks lahendust: a) matemaatika on 1. tund, keemia 2. ja ajalugu 3.; b) ajalugu on 1. tund, matemaatika 2. ja keemia 3. Nii lihtsat ülesannet saab muidugi lahendada ka proovimise teel. Kuid proovimise teel ei pruugi me üles leida kõiki lahendusi ja juhul kui ülesandel lahendusi pole, siis on seda proovimise teel väga tülikas tõestada. Esitatud lahendusmeetod töötab ka juhul, kui tunniplaan on palju pikem ning proovimine osutub palju tülikamaks. Vajaduse korral võib sellise lahendusalgoritmi jaoks kergesti koostada ka programmi. NÜ. Kolm neiut, Anne, Tiia ja Kadi käisid peol. Üks neist värvis juuksed punaseks, teine roheliseks ja kolmas siniseks. Küsimusele, mis värvi juuksed kellelgi neist olid, vastati hiljem, et Anne pea oli punane, Tiia pea ei olnud punane ja Kadi pea ei olnud sinine. Üksainus vastus osutus tõeseks. Mis värvi olid neidude juuksed?

Õigus → Õigus
39 allalaadimist
thumbnail
197
pdf

LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK

Ülesandel on kaks lahendust: a) matemaatika on 1. tund, keemia 2. ja ajalugu 3.; b) ajalugu on 1. tund, matemaatika 2. ja keemia 3. Nii lihtsat ülesannet saab muidugi lahendada ka proovimise teel. Kuid proovimise teel ei pruugi me üles leida kõiki lahendusi ja juhul kui ülesandel lahendusi pole, siis on seda proovimise teel väga tülikas tõestada. Esitatud lahendusmeetod töötab ka juhul, kui tunniplaan on palju pikem ning proovimine osutub palju tülikamaks. Vajaduse korral võib sellise lahendusalgoritmi jaoks kergesti koostada ka programmi. NÜ. Kolm neiut, Anne, Tiia ja Kadi käisid peol. Üks neist värvis juuksed punaseks, teine roheliseks ja kolmas siniseks. Küsimusele, mis värvi juuksed kellelgi neist olid, vastati hiljem, et Anne pea oli punane, Tiia pea ei olnud punane ja Kadi pea ei olnud sinine. Üksainus vastus osutus tõeseks. Mis värvi olid neidude juuksed?

Matemaatika → Matemaatika ja loogika
27 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun