Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tundmaõppimisel" - 69 õppematerjali

thumbnail
11
docx

OSI KIHID

OSI 7-kihilise arhitektuuriga baasmudel annab loogilise struktuuri konkreetsetele andmesidevõrkude standarditele. Tegelikus elus on andmesidevõrkudes kasutusel terve rida erinevaid protokollistikke (TCP/IP, NetWare, AppleTalk, DECnet, ATM, SNA ja SS7 jne.), mis ei vasta täpselt OSI mudelile (näit. on paar OSI kihti ühendatud üheks kihiks vms), kuid põhimõtteliselt täidavad need kõik ühtesid ja samu funktsioone ning OSI mudel on heaks õppevahendiks ka teiste protokollistike tundmaõppimisel. 1982.a. said ISO ja ITU-T valmis ka OSI protokollistandardid, kuid esiteks oleks nende kasutuselevõtt nõudnud täielikku loobumist kõigist teistest protokollidest ja teiseks olid vahepeal tekkinud ja jõudsalt arenenud Internet oma TCP/IP protokollistikuga ning Ethernet ja Token Ring kohtvõrgud, siis 1996.a. lõpetati jõupingutused OSI protokollistiku juurutamiseks ja kogu projekt loeti äpardunuks. Praegu on OSI mudel kasutusel peamiselt metoodilise õppevahendina

Informaatika → Arvutivõrgud
32 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eugese ja Vana-Kreeka vaasimaal 1

Mükeene ja Vana-Kreeka vaasimaal Kreeta vaasimaalile on omane ere värvirõõm ja dekoratiivsus.Ornamentika on paljudel juhtudel väga looduslähedane ,isegi naturalistlik.Mõnel vaasil on kujutatud mereloomi,neid vaase on võrreldud akvaariumitega-ruumiliselt tajutavad kaheksajalad,kalad , meritähed jne.Teatud perioodidel eelistati vaasimaalidel stiliseeritud ja sümeetrilist ornamentikat. Kreeklaste vaasimaal kulges paralleelselt muu maalikunsti arenguga.( saj ema pärinevad geomeetrilise ornamendiga vaasid on üldse esimesteks kreeka kunsti mälestusmärkideks.Hiljem hakati kujutama inimfiguure.Esialgu valitses nn mustafiguuriline stiil.630 ema tärkas nn punasefiguuriline stiil,kus tehtnika oli vastupidine.Uus moodus oli palju elavam ja paindlikum,võimaldas edasi anda keerulisi poose , riietust jne ning oli seega kooskõlas kreeka kunsti üldise arenguga suurema loodusläheduse poole.Kreeklastel poln...

Kultuur-Kunst → Kunst ja käsitöö
25 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vanaaja eeposed

"Ilias" on vanakreeka eepos, mille autoriks peetakse traditsiooniliselt pimedat Joonia laulikut Homerost. Sõnavara erinevusi ja sarnasusi kirjeldav mudel näitas, et "Ilias" pärineb ligikaudu aastast 762 eKr.[1] Iliase tegevus toimub Trooja sõja 10. aastal. Eepos räägib ahhailaste ja troojalaste vahel peetud lahingutest, Achilleuse raevust tema orjatari Briseise ära võtmise ja sõbra Patroklose surma pärast ning Hektori surmast. Ilias ei räägi sõja põhjustest, algusest ega sõjale järgnevatest sündmustestIlias on kirjutatud Trooja sõja muistendi ainetel. Kreeka ja Euroopa kirjanduslugu algab antiikeeposega "Ilias". Mahābhārata on vanaindia eepos, maailmakirjanduse mahukamaid luuleteoseid. Eepos koosneb kokku umbes 106 000 paarisvärsist, mis jagunevad 18 osaks. Värsivormi, milles eepos on kirja pandud, nimetatakse šlokaks. Tänapäeaval tuntakse eepose teksti XV/XVI sajandi käsikirjade põhjal, tema tegelikku tekkeaega täpselt ei teata....

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Loodusõpetuse võimalused lapse väärtushinnangute ja maailmapildi kujundamiseks ja selle tähtsus

Loodusõpetuse võimalused lapse väärtushinnangute ja maailmapildi kujundamiseks ja selle tähtsus Loodusõpetuse roll koolieelses kasvatuses on väga suur. Läbi loodusõpetuse saavad nii lapsevanemad kui ka õpetajad väga edukalt kujundada lapse maailmapilti ja väärtushinnanguid. Kuidas seda aga edukalt teha? Minu arvates on lastele kõige tähtsam positiivne eeskuju. Õpetaja või lapsevanem võib ju lapsele rääkida, et näiteks prügi pole ilus maha visata, kuid kui ta seejuures ise seda teeb, ei võta laps täiskasvanu juttu nii tõsiselt ja hakkab ka ise suure tõenäosusega prahti maha loopima. Samuti on näiteks ka vee kasutamisega. Kui laps näeb, et vett kasutatakse säästlikult, näiteks hammaste pesemise ajal ei lasta veel koguaeg joosta, käitub ta samuti, kui aga kodus ega lasteaias sellele üldse tähelepanu ei pöörata, ei teagi ta, et vett ei tohi raisata. Lapse tähelepanu tuleks s...

Loodus → Keskkonna ja loodusõpetus
91 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tööjuhend 8. klassile - Okasmetsad

Tööjuhend 8. klassile Nimi :Rasad Nadzafov Okasmetsad Ava lehekülg www.geo.ut.ee/kooligeo/loodus/index.htm Loe läbi tutvustav osa loodusvööndite kohta. Täida lüngad, vasta küsimustele. Vali vasakult OKASMETSAD. 1. Nimeta okasmetsa (taigat) iseloomustavad suurused. a) kõige suurem loodusvöönd b) enim okasmetsi on Kanadas, Skandinaavias ja Venemaal c) 6 kuud aastast on keskmine temperatuur alla 0 oC d) suved on soojad vihmased ja niisked e) taimeliike ja loomaliike ei ole eriti palju, siiski enam kui tundras KLIIMA 2. Mille poolest Norra diagramm erineb teistest? a) Norras on sademete hulk kõrgem b) Temp. Kõikumine on väike 3. Millised tunnused iseloomustavad taiga jõgesid? a) Talvine jääkate b) Kevadine suurvesi TAIMED 4. Kuidas on okaspuud kohastunud lumega hakkama saamiseks? neil on koonuseline kuju, ...

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Reisimine

traditsioonid arendavad silmaringi, eriti seto leelo kuulamine, mis on kirja pandud ka UNESCO maailmapärandi väärtuste hulka. Välisriikidesse reisimine vajab rohkem ettevalmistust ning kõvasti julgust. Alustama peaks naaberriikidest, kuna nende kultuur, keel ja ajalugu on meile tuttavad. Edasi peaks liikuma kaugemale, kuid siiski jääma Euroopa piiridesse. Kaugemate Euroopa riikide ajalugu on meile enam-vähem teada ning see aitab kaasa kultuuriga kohanemisel ning selle tundmaõppimisel. Järgmise sammuna peaks kindlasti ära käima Aasias, Lõuna- ja Põhja-Ameerikas, Okeaanias ning Aafrikas. Ise olen käinud Aasias, elanud koos Indoneesia perega, jälginud kohalikku kultuuri, kombeid ja tavasid. Indoneesia Bali saare kultuur erineb märgatavalt Eesti omast, eriti usu poolest. 93% Bali elanikest on hindud. Seda võis näha templitest, mis olid ehitatud igale linna või küla tänavale ning ka peaaegu iga pere maalapil pesitses väike ohverdustempel. Tänaval kõndides tuli

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee Mida arvan mina tehnikast

Minu meelest on tehnika mõlemas mõttes tohutult aja jooksul arenenud ning areneb tulevikus ilmselt veelgi kiiremini ning efektiivsemaks. Kuid et mõista, kuidas inimkond on praeguseni jõudnud, tuleks alustada minevikust, aastasadade või isegi -tuhandete tagant. Suurima arengu on minu meelest läbi teinud energia saamise tehnika. Kiviajal oli ainsaks soojusallikaks päike, kuni õpiti kasutama tuld. Tule tundmaõppimisel hakati avastama, et tänu kõrgele kuumusele on lisaks toiduvalmistamisele võimalik sulatada ka erinevaid kivimeid, et valmistada tööriistu. Üheks selliseks oli pronks, mis on vase ja inglistina sulam. Pronkskirvestega oli parem raiuda puid ning valmistada elamuid, pronksist odaotsad muutsid küttimise efektiivsemaks. Siis õpiti valmistama ka rauda, mis edendas paljusid eluvaldkondi, sealhulgas kaubavahetust. Rauaajal õpiti kasutama ka tuule- ning vee-

Tehnika → Tehnikalugu
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Antiik-Kreeka ja Antiik-Rooma olulisimad teosed

Lisaks sellele on Vana-Kreeka ja Vana-Rooma teosed aidanud areneda Euroopa keeltel ja kultuuril. Seetõttu ongi vajalik teada tähtsamaid antiikaja teoseid ja nende mõju tänapäeva ühiskonnale. Homeros (8.-7. sajand eKr) on väidetavalt kirjutanud Vana-Kreeka eeposed „Ilias“ ja „Odüsseia“. Mõlemad teosed on kirja pandud värsivormis ning just nende järgi õppisid noored kreeklased mitusada aastat oma keelt. Eeposed on oluliseks allikaks Antiik-Kreeka mütoloogia ning eluviisi tundmaõppimisel. Loomulikult on raske lugeda neid teoseid täispikkuses või lausa originaalis, pigem peaksid inimesed teadma just eeposte sisu, et saada paremat ülevaadet selleaegsest Kreeka riigist. Kõrge taseme saavutas kreeka tragöödia. Selle üheks tuntumaks esindajaks on Sophokles, kellelt on meieni jõudnud seitse tragöödiat. Tema on kirjutanud ka antiikaja kuulsaima tragöödia „Kuningas Oidipus“. Inimesed on sadu aastaid tõlgendanud seda teost erinevatel viisidel

Ajalugu → Antiikkirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ida-Virumaa kultuuripärand ja kuulsused

põletatud ja uuesti üles ehitatud. Eriti tugevasti kannatas elamu Liivi ja Põhjasõja ajal. PärastPõhjasõja lõppu (1721.a.) ühendati Purtse mõisa maad Püssi mõisaga ning Purtse kindluselamu läks Stackelbergide valdusse. Saka-Ontika-Toila Pankrannik Vanaaegkonna kivimite tundmaõppimisel on Virumaal asuv pankrannik pälvinud loodusteadlaste tähelepanu viimase kahe sajandi vältel. Rusukaldal kasvab unikaalne pangamets. Virumaa rand on enamasti klibuline, vaid üksikutel lõikudel domineerib jämedateraline liiv. Pankranniku keskmine kõrgus on üle 50 m, Ontika

Turism → Turismi -ja hotelli...
41 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Motivatsioon ja vajadused

Teisteinimestega suhete loomisele ja säilitamisele suunatu ehk sotsiaal-kultuurilised motivatsioonid Arengumotivatsioon On püüdluste kogum iseenda võimete, oskuste ja iseenese ning oma suhete paremaks muutmiseks. Näiteks; Uudishimu- Uudishimu ehk uute muljete ja elamuste motivatsioon. Algatab paljusid inimlikke tegevusi. Ei piisa vaid unistustest, me tahame ka tegelikkuses kogeda maailma tema mitmekesisuses ja iseenda muljeid ning läbielamusi selle tundmaõppimisel. 2. Kontrollitunne- Kontrollitunne maailma adekvaatne tunnetus, veendumus enda asjatundlikkuses ja suutlikkuses antud valdkonnas tekitab meis kontrollitunde. 3. Tunnetuslik ebakõla- ebakõla ehk kognitiivne dissonants. Psühholoog Leon Festinger seletas seda kognitiivse dissonantsi teooriaga, mille kohaselt ebakõla tunnetav inimene kas üritab suurendada probleemi omavahel kooskõlaliste elementide arvu või muudab oma arvamusi nii, et

Psühholoogia → Psühholoogia
84 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhi ja alluva rollid ja ülesanded

Vajadused ajendavad tegutsema. Sageli sõnastatakse vajadused tegutsemise sihtidena. Alluva rolli on kergem täita, kui teatakse oma eesmärke. Eesmärkide realiseerimisel aitab inimest see, kui ta teab oma tugevaid ja nõrku külgi. Alluva rolli täitmisel on tähtis, et inimene tunneks oma isiklikku tööstiili. See koosneb paljudest teguritest, nagu iseseisvuse aste, soov üksinda või kellegagi koos töötada, töötamise tempo jne. Oma võimete, huvide ja vajaduste tundmaõppimisel abistavad mitmesugused testid ja vestlused erinevate inimestega. Inimene, kes armastab domineerida, peab allumisel sageli tegema suuremaid tahtelisi pingutusi kui teistest sõltuv alluv. 2. Tee kindlaks, kas mõistad oma juhi huve! Juhi huvide ja vajaduste mõistmine aitab rolliootusi täpsustada. Selleks tuleks mõelda, millised on juhi huvid ja eesmärgid. Kindlasti sõltub juht oma tegevuses paljudest teistest, seetõttu on oluline

Ühiskond → Ühiskond
24 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Lapse kasvamine ja areng-selle toetamine täiskasvanute poolt

Teema 1. Lapse kasvamine ja areng, selle toetamine täiskasvanute poolt. Sotsiaalne areng Kehaline areng Emotsionaalne areng Vaimne areng MÄNGUOSKUSED SOTSIAALSED OSKUSED TUNNETUS- JA ÕPIOSKUSED ENESEKOHASED OSKUSED 25/09/2018 LEHTE TUULING TÜ NARVA KOLLEDZ 2 TUNNETUS- JA ENESEKOHASED MÄNGU- SOTSIAALSED ÕPIOSKUSED OSKUSED OSKUSED OSKUSED MINA JA KESKKOND EESTI KEEL KEEL JA KÕNE KUI...

Pedagoogika → Lapse areng
7 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Karl Ernst von Baer

Kuid Baer lootis oma kolleegide juurde jõuda endises priskuses, sest Arhangelski elanike külalislahkus oli tõesti piiritu. Baeri ekspeditsioon oli esimeseks teaduslikuks ekspeditsiooniks Novaja Zemljale. Tema ekspeditsioonis ilmnesid loodusteaduste ja eelkõige just geograafia uued tendentsid... 19. sajandi esimeste aatakümnete vene meremeeste ekspeditsioonidet hakkasid loodusteadlased üha sagedamini osa võtma. Baeri ekspeditsioon oli väga tähtsaks sammuks Arktika tundmaõppimisel. Ta oli esimene, kes teaduslikult kirjeldas Novaja Zemlja taimeriiki. Kuue nädala jooksul õnnestus tal tänapäeval tuntud 160 taimeliigist korjata ja uurida 135 liiki. Samal ajal andis ta teadusliku ülevaate imetajaist, lindudest, kaladest ja alamatest loomadest, kes elasid Novaja Zemlja rannikul ja rannavetes. Kõrge vanaduseni säilitas Baer huvi polaarmaade uurimise vastu. "Autobiograafias" ütles ta oma elule kriipsu peale tõmmates, et tema elu kõige eredamaks ja unustamatuks

Geograafia → Geograafia
23 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

1-2 aastase lapse areng

võimeid ja emotsioone ning juhtida enda käitumist. 1-2 aastase lapse mängu areng · 12-16 elukuud- Lapsed on selles vanuses agaralt ametis maailma tundmaõppimisega. Nad teevad seda mitmel moel ­ uurimis-, suhtlus-, sümboli- ja etendamismängu abil. Laps võib kaasata mängu ka teisi inimesi. 16-20 elukuud- Kiirelt arenevad erinevad mänguliigid ning kõik need aitavad last maailma tundmaõppimisel. Talle meeldib mängida nii omaette kui ka kaaslasega. 1-2 aastase lapse mängu areng 20-24 elukuud- Üks selles lemmikmänge on täiskasvanute ,,aitamine" igapäevastes toimingutes. Lapse arenenud käeline osavus ja võime pikemalt keskenduda võimaldavad tal rõõmu tunda ka sellistest leludest, millega mängimine on keerulisem ja nõuab kontrolli oma käte üle. Käte ja silmade koordinatsioon · 15-18 elukuud- Näeb seost oma käe liikumises ja selle

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
41 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Loengu konspekt psühholoogias

Alla 70- vaimne mahajäämus 70-89- madal vaimne võimekus 90-109- keskmine vaimne võimekus 100- keskmine skoor 110-130 - hea vaimne võimekus Üle 130- väga hea vaimne võimekus(andekus). Mida on oluline teada testi tegemisel: · Tulemust võivad mõjutada kõrvalised aspektid(halb enesetunne, peaavalu, muud mõtted jne) · Head tulemused on usaldusväärsemad kui halvad tulemused · Testutulemust mõjutav testitegemise kogemus · Test on abivahend võimete tundmaõppimisel · Ainul testi põhjal ei saa teha järeldusi inimese intelligentsuse kohta · Tulemused peavad olema konfidentsiaalsed ÕPPIMINE Õppimine on seotud kõikide käsitletud psüühiliste protsesside ja omadustega: · Aistingud ja taju · Tähelepanu · Mälu · Mõtlemine · Motivatsioon, vajadused · Emotsioonid · Võimed · Isiksuseomadused(teperament, huvid, hoiakud, veendumused, iseloomuomadused)

Psühholoogia → Psüholoogia
175 allalaadimist
thumbnail
4
docx

1-2 aastase lapse mänguoskused

Kõige rohkem on lastel kasu tundlikust partnerist, kes saab aru, millal on õige aeg kaasa lüüa ja aidata ning millal laps omapead maailmaga tutvuma jätta. Etendamismängu arengut saab täiskasvanu soodustada lapsele võimalikke tegutsemisviise ette näidates. Kõigi mänguliikide puhul on omal kohal täiskasvanu sobiv keeleline mõjutus (Terane Laps Dr Sally Ward 2000). 16-20 elukuud Kiirelt arenevad erinevad mänguliigid ning kõik need aitavad last maailma tundmaõppimisel. Kuna laps õpib väga kiiresti, peab tal olema lai valik mänguasju ning võimalus kogeda paljusid erinevaid olukordi. Talle meeldib mängida nii omaette kui ka koos kaaslastega. Väga tähtis on lapse mängusoovidele vastu tulla. Tavaliselt annab laps sulle selgesti märku, kui ta sind mängukaaslaseks soovib. Uurimismäng 12-16 elukuud Laste kasvanud käeline osavus võimaldab neil nüüd oma mänguasjade kallal palju keerulisemat uurimistööd läbi viia kui varem

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
23 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Rooma kunst

Rooma skulptuurikunst Rooma skulptuurikunstis domineerisid esialgu kreeka meistrid. Kreeka kunsti hiilgus nagu pidurdas rooma kunstnikke, nad ei usaldanud asuda uute, originaalsete teoste loomisele, vaid piirdusid kreeklaste matkimisega. Mõnikord võtsid nad mõne kreeka skulptuuri ainult eeskujuks, sageli aga lihtsalt kopeerisid neid. Roomaaegsed koopiad ongi, nagu eespool öeldud põhiliseks allikaks kreeka kunsti tundmaõppimisel. Siiski arendasid roomlased kolmes lõigus hellenistlikke traditsioone tunduval määral edasi, nimelt portreeskulptuuris, ajaloolistel teemadel loodud reljeefkunstis ja monumendiplastikas. Rooma ühiskond hindas kõrgelt riigimehi ja väejuhte ning nende mälestust aitasid jäädvustada portreebüstid. Roomlaste kaine ja asjalik hingelaad ei hoolinud portreeritavate välisest idealiseerimisest, vaid tahtis neid näidata võimalikult sellistena, nagu nad olid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Tähtkujud

taevaparalleelist +30 r kõrgemale.Sellest paralleelist täielikult kõrgemale jäävat tähtkuju võib nimetadapooluselähedaseks tähtkujuks. Põhjanael on alati ühe koha peale.Kõik teised tähed keerutavad,tema aga seisab paigal nagu nael seinas. Oleme põhjarahvas;tarvitseb vaid heita pilk gloobusele,et veenduda:põhjanaba on meile lähemal kui paljud enam tuntud paigad maakeral.Seetõttu on ka taeva tundmaõppimisel targem alustada põhjasuunast.Pealegi on sealsed tähtkujud nähtaval alati sõltumata aasta-ja kellaajast,kui ainult ilm on sobiv. Kui tõmmata Põhjanaelale mõtteline ring ümber,mille raadius on võrdne Põhjanaela kõrgusega,siis selle ringi sisse jäävad tähtkujud ei looju meil kunagi.Ringist väljaspool olevate tähtedel jääb osa päevateekonnast silmapiiri taha-need on loojuvad tähed.Vaadelda

Füüsika → Füüsika
60 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kirjandi kirjutamise juhend

Kirjandi kirjutamisel pean meeles järgmist: 1. Pealkirjas ei tohi teha omavolilisi muudatusi. 2. See, mida kirjutan, peab olema ka lugemisväärne. Tühised mõtted, mis on igavalt ja halvasti sõnastatud, ei huvita kedagi. 3. Kirjand peab olema veenev, lugeja veenmine on kirjandikirjutaja üks peamisi eesmärke. 4. Kõike, mida väidan, pan ka põhjendama. Tähtis on otsida vastust küsimusele 'miks?' 5. Sõnastusega tuleb õppida töötama eeltöö ehk mustandi käigus. Eesmärgiks peab olema võimalikult täpne, selge ja lakooniline (napisõnaline) väljendusviis. Mis vähegi võimalik, tuleb lausest välja jätta. Igal sõnal lauses on oma koht ja funktsioon, midagi ülearust ei tohi olla. 6. Kirjand koosneb lõikudest ja lõik koosneb lausetest. Taandridadega liialdamine ja taandrea mittekasutamine on mõlemad vead (ülesehitusvead). Ei tohi harjuda kasutama ühe- ja kahelauselisi lõike, sest reeglina need ei õigusta ennast. Lõik on siiski ühe tervikliku mõtte arend...

Kirjandus → Kirjandus
196 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Kärgpere

selline üllatus võib lõppeda väga halvasti. Igatahes, Apple’i ja Raini läbisaamine ei olnud alguses kõige parem, kuid hiljem, kui Apple õppis Rainile järgi andma, et järjekordne tüli ei tekiks, hakkas ka Rain teda rohkem usaldama ning Apple omakorda nägema tegelikku Raini. Neil läks küll aega, kuid lõpuks suutsid nad nii palju teineteist tundma õppida, et vähemalt ei teinud asju, mis teise vihaseks ajasid. Ma arvan, et tüdrukute teineteise tundmaõppimisel oli kaastegev ka ema, kes tihti kaua kodust ära oli, mistõttu tüdrukud olid terve päev kahekesi. Alguses see küll Apple’ile ei meeldinud, kuid hiljem oli neil Rainiga vähem tülisid ning nad suutsid koos palju rohkem toredaid asju ette võtta. Kärgpere probleemiks võib pidada ka distantsilt suhtlemist ja asjade korraldamist. Näiteks kui on vaja üks laps kuhugi viia ning ema ei saa, siis peavad vanemad suhtlema ning asju hakkama

Ühiskond → 12. klassi ühiskond
0 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Essee psühholoogias teemal "Eestlased kõrvaltvaates"

Nii siin riigis elavad eestlased kui venelased peaksid kas või üritama vaadata mööda stereotüüpidest, et vältida praeguseks maad võtnud ,,meie" ja ,,nemad" kategoriseerimist. Oleme siiski valdavas enamuses kõik EV kodanikud, milleks siis selline klassideks jaotamine. Samas usun, et aastatega juurdunud võõristamist pole niisama lihtne leevendada. Eestlased on välisvaatlejale tuntud eelkõige oma reserveerituse ja külmuse poolest, kuid lähemal tundmaõppimisel ,,sulab jää" ning sõnaahtrast inimesest saab hea vestluskaaslane. Sellised me eestlased olemegi- väikese rahvusena umbusklikud võõraste suhtes, sest maailmas on kõigest miljoniringis meiesuguseid ning enese alalhoiuinstinkt on meile sügavalt sissekodeeritud. Seesama instinkt on meid alal hoidnud tuhandeid aastaid ning ilmselt hoiab ka edaspidi. Tunnistan ausalt, et kuigi ma seda ei oodanud, siis tunnen end praegu neid sõnu kirjutades täpselt külma, vaoshoitud,

Psühholoogia → Psühholoogia
77 allalaadimist
thumbnail
39
odt

17. sajandi maalid: aksessuaarid

kriteeriumist ­ aksessuaaride esinevus. Viimaseid saab leida ainult porteedelt. Enda jaoks sain teada, et kõik need porteed olid tellitud rikkaste inimeste poolt ning neil kujutati neid ennast. Tavakodaniku jaoks oleks endast maali tellimine kujunenud üle jõu käivalt kulukaks. Minu uurimistöö võiks olla kasulik õpilastele, kellel on tarvis uurida, mis piirkondades telliti rohkem portreesid või milline mood oli tol ajal. Kindlasti saab antud uurimistööst abi ka 17. sajandi kunsti tundmaõppimisel, mistõttu oleks see ka ideaalseks abimehek kunstiajaloo tundides. 2 Autor: Rembrandt Harmenszoon van Rijn Pealkiri: The Stoning of Saint Stephen Aasta: 1625 Asukoht: Musée des beaux-arts de Lyon, Prantsusmaa Link: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stoning_of_Saint_Stephen 3 Autor: Rembrandt Harmenszoon van Rijn Pealkiri: Andromeda Chained to the Rock Aasta: 1631

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Karjääriplaneerimine vastused

saatuse peremees. Sisemise kontrollkeskmega inimene usub, et tema rahulolu ja edu sõltuvad eelkõige temast endast, tema võimetest ja pingutustest. Välise kontrollkeskmega inimene usub, et rahulolu ja edu sõltuvad pigem teistest inimeste ja heast õnnest kui temast endast. 10. Analüüsige peatükis toodud 21. Sajandi trende karjääri valdkonnas. Nimetage 3 olulist uut teadmist või ideed, mida te sealt enda jaoks leidsite. Inimene peab olema aktiivne, põhirõhk on enese tundmaõppimisel. Karjääriplaneerimine muutub aina rohkem elu planeerimiseks, lähtuvalt sellest, millisena inimene oma elu näha soovib. Edukaks toimetulekuks peab pidevalt õppima, ennast täiendama, vajadusel ka ümber õppima. Suureneb vajadus kasutada sotsiaalseid oskusi ja infosüsteeme. Töötempo ja tööintensiivsus tõusevad. 11.Analüüsige konspektis toodud karjäärietappe (Super) ja vastake alltoodud küsimustele: 11.1. Millises etapis toimub erinevate elukutsete hindamine ja nende seast

Majandus → Personali juhtimine ja...
14 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Laste areng looduses

Kuna me õpetame lapsi loodust tundma, siis esmaseks vahendiks on vaatlemine. Seega peab õpetaja enne vaatlema asumist äratama lastes huvi vaadeldava vastu. Seda saab teha, seostades vaadeldavat lapse igapäevaelu või huvidega. Vaadelda võib kõike alates ilmast ja lõpetades sipelgatega. Laste jaoks on ka väga olulised õppekäigud ja katsed, kui lastele niisama midagi rääkida, ei kinnistu see nii hästi, kuid õpperada ja ­käik on headeks vahenditeks looduse praktilisel tundmaõppimisel. Õppekäike kasutatakse kõige enam loodusobjektide või loodusnähtuste vaatlemiseks. Kuid laste motiveerimise seisukohalt oleks otstarbekas õppekäike kavandada nii, et lapsed saaksid aktiivselt ise tegutsedes loodust uurida ja tähelepanekutest järeldusi ka teha. Rühmaruumis peab olema koht, kus: katseid demonstreerida; vaatlusi, katseid ja muid rühma ning individuaalseid tegevusi läbi viia; laste täid eksponeerida; laste töid säilitada;

Loodus → Loodus
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Dendroloogia põhimõisted

DENDROLOOGIA PÕHIMÕISTED Käesoleva õppematerjali eesmärgiks on anda ülevaade põhilistest mõistetest, mida on vaja teda dendroloogilise kirjanduse kasutamisel ja puu ja põõsaliikide tundmaõppimisel. Dendroloogias puudub kahjuks terviklik õppematerjal ja seetõttu on vajalikud mõisted laiali erinevates raamatutes ja artiklites. Loodud õpiobjekti abil on võimalik mõisteid paremine käsitleda ja lihtsustada õpilaste iseseisvat õppimist. Dendroloogia on teadus puittaimedest, nende omadustest ja kasutamisvõimalustest.Tegemist on osaga süstemaatilisest botaanikast. Liikide kirjeldamisel ja määramisel on peamine tähelepanu suunatud lehtedele, võrsetele ja pungadele, õite

Metsandus → Dendroloogia
177 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Referaat Cicerost

1 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 2 1. MARCUS TULLIUS CICERO ELULUGU...........................................................................3 2. CICERO KIRJANDUSLIK PÄRAND...................................................................................5 KOKKUVÕTE............................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJANDUS.....................................................................................................8 ...

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sisehaljastus - sõnajalgade kasvatamine ja hooldamine

……………. Maastikuehitus Mittestatsionaarne õpe SÕNAJALGADE KASVATAMINE JA HOOLDAMINE Sisehaljastuse referaat Koostaja Anne Rosenberg Juhendaja ……………….. ………….. 2020 SISUKORD Sissejuhatus............................................................................................................................3 1. SÕNAJALAD....................................................................................................................4 2. SÕNAJALGADE KASVATAMINE.................................................................................6 2.1. Valgus..........................................................................................................................6 2.2. Temperatuur.............................................................................................................

Botaanika → Aiandus
3 allalaadimist
thumbnail
20
odt

KEHAKEEL

stop-märki. Politseiametnik tõmbas nad vahele. Paar selgitas, et nad olid linnas uued ega tundnud kohalikku liiklust väga hästi. Niisis anti trahvi asemel neile hoiatus. Tänu märgiks viitas mees politseiniku poole ülessuunatud pöidlaga. Seepeale kutsus politseinik abiväge ja vahistas mehe. (Ülessuunatud pöialt peetakse Uus-Meremaal väga ebaviisakaks žestiks). Kokkuvõte Uurimuse käigus selgus, kui olulist rolli mängib kehakeel meie igapäevaelus. See võib inimese tundmaõppimisel suureks abiks olla, juba esimesel käepigistusel võib teha omad järeldused teise isku kohta. Tänu kehakeelele saab inimene näiteks abi, aga see võib ka neid reeta. Kaasa on sündinud geneetilised omadused, näiteks imikuna teatakse instinktiivselt, kuidas imeda. Edasi sõltub kõik sõpradest, kultuurist jne. Üldiselt võib öelda, et paari lihtsa pidevalt kasutatava žesti tundmine kasvatab tajumisvõimet, peenendab intuitsiooni

Psühholoogia → Enesejuhtimine
12 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Arhailine periood Kreekas - Vana - Rooma maalikunst

Oluline oli ka kreeka ja hellenistliku kunsti mõju. Roomlased tõid vallutatud maadest kunstiteoseid sõjasaagina kaasa, õppisid neid imetlema ja hindama. On öeldud, et kui Rooma vallutas Kreeka, vallutas kreeka kultuur Rooma. Rikkad roomlased hakkasid kunsti tegema. Nnende jaoks hakati valmistama koopiaid kuulsastest kreeka teostest. Koopiad võisid olla teisest materjalist ja väga erineva kvaliteeidga, kuid nad on peamiseks allikaks kreeka skulptuurikunsti tundmaõppimisel. Kreeka kunsti mõjul levis Rooma skulptuuris lisaks realismile ka idealiseeriv laad. Seda eelsitasid esimene keiserAugustus ja tema õukond. Tema seisva figuuri eeskujuks on POLUKLEITOSE "ODAKANDJA". KEISER AUGUSTUSE MARMORKUJU Keiser Carcella pea, Keiser Tiberiuse pea maalikunst Rooma maalikunst on hoopis vähem säilinud kui skulptuurI. Peamiseks rooma maalikunsti vaaraidaks on 79. aastal pKr Vesuuvi tuha alla mattunud Pompeji ,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
7
docx

MÄNGU ARENGU TREPP

Katsed pill plastikpudelist, mis eakaaslastele lähenemisel ­ lelude loopimisega tähelepanu püüdmine. on täidetud riisi või ubadega. Keerukamad võtted objektide tundmaõppimisel ­ paranenud silmade Tähtis on, et laps saaks ja käte koostöö, parem kontroll oma keha, eriti käte üle. Peamine mängida eri liiki uurimisvahendi roll silmadel ja kätel. Huvi pakuvad pisikesed detailid mänguasjadega. (muster kleidil). Meeldib ringi liikuda, et uurida ja käsitseda Vajalikud on asjad mis erinevaid esemeid ja materjale ­ laieneb arusaam ümbritsevast tutvustavad lapsele

Pedagoogika → Alusharidus
28 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Kehakeele referaat

Sest nii istutakse ka nt. loengusaalis või ebamugaval toolil. Kui aga inimene on lisaks sellele ka käed ristanud, siis on ta end vestlusest välja lülitanud (Pease, 1994). 13 6. Kokkuvõte Nagu lugeda võib on kehakeele zestidel palju erinevaid tähendusi, iga väiksemgi liigutus võib midagi tähendada. Selle uurimine on väga põnev ja tasuv töö. Kehakeel võib inimese tundmaõppimisel suureks abiks olla, juba esimesel käepigistusel võib teha omad järeldused teise isku kohta. Varem igapäevases vestluses teiste inimestega ei pannud ma kehakeelele mingit rõhku, aga nüüd jälgin ma vestluskaaslaste kehakeelt, et aru saada, mida inimene püüab selgeks teha või kas teda üldse huvitab antud vestlusteema. Enda puhul olen tähele pannud mitmeid kaitsepositsioone just ristatud käte puhul. Ma pole varem sellele nii palju tähelepanu pööranud, aga nüüd

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
34 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Oskar Luts

Isa soovil katkestab Luts 1908. a. algul vähetasuva kirjanikuameti ja läheb Tallinna Oppermann'i pärijate apteeki proviisori abiliseks, kaasa võttes ,,Kevade" pooliku käsikirja. Siin tutvub ta ajakirjanikega. Maksuta kaastööna sepitseb Luts lühijutte ,,Päevalehele" ja vahetevahel jätkab ,,Kevade" kirjutamist. Tähelepandava huviga jälgib ta ,,Estonias" eesti lavakuulsuste kunstilist mängu, mis on talle tänuväärseks eelkooliks lavatehnika tundmaõppimisel. O. Lutsu kirjandusliku tegevuse alguseks on märgitud ühelt poolt 1904. a., teiselt poolt 1912. a., mil ilmus tema jutustus ,,Kevade" I. Need ajatähistused pole täpselt õiged kumbki. On tõsi, et Luts hakkas kirjanduse alal katsetama juba varases nooruses: esimesed sellekohased sepitsused sündisid Palamuse kihelkonnakoolis ja jätkusid Tartu reaalkoolis. Kuid need jäid enesele ja ei ilmunud trükis. Esimese pala ilmumine langeb 1907

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
14
docx

KARISTUSÕIGUS ISLAMI ÕIGUSKULTUURIS

TARTU ÜLIKOOL ÕIGUSTEADUSKOND Eraõiguse osakond Kristjan Joosep Jalakas KARISTUSÕIGUS ISLAMI ÕIGUSKULTUURIS Referaat Õppejõud Lektor Maie Ruus, PhD Lea Leppik Tartu 2019 Sisukord SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1ISLAMI ÕIGUSE OLEMUS....................................................................................................4 1.1Islami õigussüsteem ja šariaat............................................................................................4 1.2Islami karistusõigus............................................................................................................4 2ISLAMI KARISTUSÕIGUSE AJALUGU JA ARENG...................

Õigus → Õigussüsteemide ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
54
docx

Arvutivõrgud ja andmeside

OSI 7-kihilise arhitektuuriga baasmudel annab loogilise struktuuri konkreetsetele andmesidevõrkude standarditele. Tegelikus elus on andmesidevõrkudes kasutusel terve rida erinevaid protokollistikke (TCP/IP, NetWare, AppleTalk, DECnet, ATM, SNA ja SS7 jne.), mis ei vasta täpselt OSI mudelile (näit. on paar OSI kihti ühendatud üheks kihiks vms), kuid põhimõtteliselt täidavad need kõik ühtesid ja samu funktsioone ning OSI mudel on heaks õppevahendiks ka teiste protokollistike tundmaõppimisel. 1982.a. said ISO ja ITU-T valmis ka OSI protokollistandardid, kuid esiteks oleks nende kasutuselevõtt nõudnud täielikku loobumist kõigist teistest protokollidest ja teiseks olid vahepeal tekkinud ja jõudsalt arenenud Internet oma TCP/IP protokollistikuga ning Ethernet ja Token Ring kohtvõrgud, siis 1996.a. lõpetati jõupingutused OSI protokollistiku juurutamiseks ja kogu projekt loeti äpardunuks. Praegu on OSI mudel kasutusel peamiselt metoodilise õppevahendina

Informaatika → Arvutivõrgud
44 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Filosoofia lohutus

Inimestele langeb palju rohkem hädasid osaks kui loomadele. Kits võib rahulikult süüa oma rohuliblet karjamaal ning olla õnnelik ja rahulik, ilma et ta oleks õppinud ja teadmisi omandanud. Ilma et tal oleks keeruline mõistus, mis inimesel on. ,,Kas söendame siis väita, et suur eelis, mõistus, mille pärast me nii palju kisa teeme ja millele tugenedes me peame ennast kogu ülejäänud loodu isandaiks ja valitsejaiks, on pandud meisse meie piinamiseks? Mis mõte on asjade tundmaõppimisel, kui me kaotame seeläbi rahu ja puhkuse, milles me muidu viibiksime..." Montaigne arvab ka, et inimesel tuleks leppida oma kehaga ning mitte jagada end pooleks. Seetähendab aru saada, et mõistus ja hing käivad koos meie kehaga ning me peame mõlemat poolt aksepteerima ja mitte häbenema. Nagu Epikuros, nii uskus ka Montaigne, et sõprus on õnneks hädavajalik komponent: ,,Rõõmu eest, mida pakub sobiv ja meeldiv kaaslane, ei ole ükski hind liiga kõrge. Oo, sõber!

Filosoofia → Filosoofia
28 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Õiguspsühholoogia ekspertiis

vastus puudub (nt subjekti tulevane, potentsiaalne ohtlikkus, karistuse mõju hindamine); "otsuse tegija, päästepaat"- ekspertide arvamusi püütakse kasutada enda otsuste dekoratsioonina, toetudes neile kui kolmandale osapoolele. Psühholoogiaekspertiisi korraldamise metoodika üldised etapid on järgmised: 1. Kriminaalasja faabula selgeks tegemine, mis põhineb eelkõige kriminaalasja materjalide tundmaõppimisel. 2. Ekspertiisialuse individuaal-psühholoogiliste eripärade analüüs kriminaalasja materjalide põhjal. 3. Ekspertiisialuse psüühilise tegevuse dünaamika analüüs juriidilist tähtsust omavates situatsioonides kriminaalasja materjalide põhjal. 4. Kliinilis-psühholoogiline vestlus, eksperimentaal-psühholoogilised uuringud ja ekspertiisialuse vahetu jälgimine, mille annab kokku võtta terminiga. psühhodiagnostika 5

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Meeskonnatöö sünergeetilise efekti maksimeerimine

Koolitused võivad olla nii töötajale erialased kui ka suhtlemist või suhtekorraldust, klienditeenindust vms. hõlmavad, olenevalt firma spetsiifikast. Või ka lihtsalt arvuti- või keelekursused ühe üksuse/firma töötajatele, et mitte ainult täiendada teadmisi mingis valdkonnas, vaid ka koos tegutseda tööst erinevas õhkkonnas ja õppida üksteist tundma teistsugustes oludes, mis pole enam töö aga mitte ka vaba aeg. Sellises õhkkonnas võib üksteise tundmaõppimisel tulla üllatusi, sest inimene kipub erinevates situatsioonides käituma erinevalt ja ainult töö kaudu 5 kokku puutudes jääb osa külgi paratamatult varju, millede avalikustamine tuleks kasuks ka tööalases lävimises. · asutusesisese interjööri, arhitektuurilise infrastruktuuri ja kodukorra inimsõbralik ja kollektiivsust soodustav kujundamine (näiteks kohvinurgad,

Psühholoogia → Organisatsiooni psühholoogia
110 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Uurimus Aristotelesest

6. kirjandusteoreetilisi küsimusi poeetika osas - seoses mõnesuguste esteetika-alaste probleemidega vaadeldakse lühikeses samanimelises uurimuses, mis näib olevalt ainult osaliselt ehtne. Peale ülaltoodud teoste on Aristoteleselt säilinud kirjutisi ka loodusteaduste alalt, milledes vaadeldakse pea kõiki tähtsamaid loodusteaduste valdkondi: füüsikat, astronoomiat, meteoroloogiat, psüholoogiat, zoloogiat ja botaanikat. Kuigi nad omavad tähendust autori maailmapildi tundmaõppimisel, ei oma nad filosoofia seisukohalt mainimisväärset tähendust. Seda huvipakkuvamaks osutuvad nad aga üldise teadusliku, eriti aga loodusteadusliku mõtlemise seisukohalt neile, kes tegelevad sellealase mõtlemise ajaloo uurimisega. 4. Aristotelese mõtlemise üldlaad. Aristoteles ise on ennast alati lugenud platonistliku koolkonna mõtlemistraditsioonide jätkajate hulka, kuigi ta suhtub oma õpetaja vaateisse kriitiliselt

Filosoofia → Filosoofia
26 allalaadimist
thumbnail
8
doc

KÕIK SÕNNIDEST

probleeme. SÕNN-KAKSIKUD Märgid on esmapilgul väga erinevad, kuid tegelikkuses suudavad osapooled üksteisest leida piisaval määral ühiseid jooni.Mõlemad märgid tunnevad üksteise suhtes suurt külgetõmmet ning kindlasti toovad osapooled suhtesse ka eripärasid, mille tulemusena suhe täieneb. Suhe nende kahe märgi vahel peaks toimima üsna stabiilselt, kuid osapooled peaksid kindlasti olema valmis ka suuremaks pingutamiseks üksteise tundmaõppimisel. Lisaks sellele on kindlasti vajalik ka teatud asjades kiire kompromissile minek. Kui selleks ollakse valmis, siis probleeme suhtes tavaliselt ette ei tule. SÕNN-VÄHK. Neil on tundlikkus ilusate asjade vastu ning see on ühine pind sõnni ja vähi jaoks. Neis mõlemis on vajadus kaitse järgi (ehkki erinev) ning tavaliselt alus heale sobivusele. Suhe nende kahe märgi vahel peaks olema üsna stabiilne ning pikaealine. Ühistest ettevõtmistest

Astronoomia → Astronoomia
86 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Mükoloogia eksam

inimesele kahjulikud ning pärmide valgud, mille koostisse kuulub koguseliselt liiga vähe loomadele, s.h. inimesele hädavajalikke aminohappeid. Endofüüdid. Endofüüdid – suur hulk seeni elab taimekudedes (lehtedes, vartes) ilma neid kahjustamata. Kaitsevad taimi seenparasiitide, putukate ja ka imetajate eest. Mõningad rohttaimed võivad sisaldada endofüüte, mis toodavad suures koguses kariloomadele toksilisi alkaloide Seened kui mudelorganismid bioloogiliste protsesside tundmaõppimisel. Lihtne kasvatada Petri tassis lihtsal söötmel Nõuavad vähe ruumi ja hoolt ning märgatavalt odavamat aparatuuri kui näiteks taimede ja loomade uurimine Sugulisel paljunemisel tekkivaid eoseid lihtne eraldada ja kultiveerida. Kasvavad kiiresti, lühike elutsükkel ja suhteliselt väike genoom (eukarüootide kohta) Ehitusmükoloogia mõiste. - Ehitusmükoloogia uurib ehitistes ja nende ümbruses kasvavaid

Bioloogia → Mükoloogia
24 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused

Alternatiiv ­ kõigi otsustaja käsutuses olevate vahendite (ressursside) ja tema mõju all kujunevate tegurite kõik otsustajast olenevad seisundid. Väliskeskkonna seisund ­ otsustaja poolt mittejuhitavad (mittemõjutatavad, mittereguleeritavad) tegutsemistingimused, mis alternatiivide tulemuslikkust oluliselt muudavad. Otsuste väljatöötamise lähenemisviisid. Struktuurne lähenemisviis Struktuurset lähenemist kasutatakse laialdaselt majanduses, nt kulude struktuuri tundmaõppimisel. Selline lähenemine on ka juhtimises, ehkki harva, ja seda keerukuse tõttu. Nähtusi vaadeldakse koostoimes, süsteemina. Määratakse nähtuste prioriteetsus. Rakendades juhtimises struktuurset lähenemist, määrame kasutatavate tegurite, meetodite, põhimõtete ja teiste juhtimisinstrumentide omavahelised prioriteedid, osakaalud, et suurendada ressursside jaotamise põhjendatust. Turundusalane lähenemisviis Juhtimine on orienteeritud tarbijale

Majandus → Operatsioonijuhtimine
51 allalaadimist
thumbnail
18
doc

DELFI MEETOD JA TEISED PROGNOOSIMISE MEETODID

Prognoosimise protsess, mis toetub statistilistele meetoditele jaguneb kaheks etapiks: 1. induktiivne ­ seisneb teatud perioodi jooksul vaadeldavate andmete üldistamises ning vastavate statistiliste seaduspärasuste esitamises mudeli näol. Statistiline mudel saadakse kas analüütiliselt väljendatud arengu tendentsi näol või võrrandi näol sõltuvalt ühest või mitmest faktorist-argumendist. Paljudel juhtudel keeruliste majanduslike näitajate komplekside tundmaõppimisel kasutatakse nn. üksteisega seotud võrrandite süsteemide väljatöötamist. Statistilise mudeli ülesehitamise ja kasutamise protsess prognoosimises hõlmab alati võrrandi vormi valikut, mis kirjeldab nähtuste dünaamikat või seost ning selle parameetrite hinnangut. 2. deduktiivne ­ avastatud statistiliste seadupärasuste põhjal määratakse kindlaks prognoosi tunnuse oodatud tähendus. Peab märkima, et saadud tulemusi ei saa vaadelda kui lõplikke

Majandus → Juhtimise alused
50 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Kreeka kunst

Sisukord 1. Sissejuhatus 3 2. Arhitektuur 4 3. Maalikunst 7 4. Skulptuur 9 5. Keraamika 15 6. Kokkuvõte 18 7. Kasutatud kirjandus 19 2 Sissejuhatus "Oleme vabad avalikus elus ja omavahelistes suhetes, lahendades igapäevaseid hõõrumisi ja ebameeldivusi...Me oleme parajal määral ilu sõbrad ja õigel määral tarkuse sõbrad, kaldumata nõrkusesse. Me kasutame rikkust rohkem heal eesmärgil kui et selle üle sõnadega kelkida...Meie tegevus põhineb meie enda otsusel ja meie enda veendumusel." Perikles 3 Arhitektuur Kreeka ehituskunsti suurimaks saavutuseks on templid. Vanimad templijäänused pärinevad ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Geograafia küsimused eksamiks

et see võib kaasa tuua hoopis negatiivseid tagajärgi, seda varianti ei rakendata. 2. Seismilistes ohupiirkondades seisneb 'kohastumine' maavärinatega nii konstruktsioonide rajamises, hoiatussüsteemide väljatöötamises kui inimpsühholoogias. 3. Maavärinatest põhjustatud kahjude kompenseerimiseks on arenenud riikides loodud kindlustussüsteemid ja riiklikud abifondid; arengumaad võivad loota teatud ulatuses 'rahvusvahelisele abile'. 9. Maavärinate abi Maa siseehituse tundmaõppimisel. Kui me näiteks panemi maaümber detektorid, siis kuskil toimub maavärin, siis vastavalt sellele me võime eripiirkondades seda maavärinat vastavalt nendele P- ja S-lainetele leviku vastuvõtta. Aga kuna S lained ei levi vedelas keskkonas, see alusel on kindel tehtud maasisse ehitus. Lainete murdumise tõttu tekkivad varju tsoon, mis saab olla põhjendatud ainult sellega et maa sees on mingisugune sfäär vedelikus olekus ja kus ükski laine murdumise tõttu siia piirkonda ei jõua.

Geograafia → Geoloogia
38 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Laste mõtlemine

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Klassiõpetaja kõrvalainega EKL-2kõ Laste Mõtlemine REFERAAT Koostaja: Kadri Kivirand Juhendaja: Marika Veisson Tallinn 2008 SISUKORD Tallinna Ülikool......................................................................................................................... 1 SISUKORD................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1 LASTE MÕTLEMINE............................................................................................................ 5 1.1 Beebide ja väikelaste mõtlemine...................................

Pedagoogika → Arenguõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Mükoloogia eksam

Gorgonzola, Stilton jne). Mükoproteiin. Koosneb peamiselt seenemütseelist. Mükoproteiini oleks võimalik toota mitmesugustel jäätmetel kasutades pagaripärmi. Endofüüdid: Suur hulk seeni elab taimekudedes neid kahjustamata. Kaitsevad taimi seenparasiitide, putukate ja ka imetajate eest. Mõningad rohttaimed võivad sisaldada endofüüte, mis toodavad suures koguses kariloomadele toksilisi alkaloide. Seened kui mudelorganismid bioloogiliste protsesside tundmaõppimisel: Lihtne kasvatada Petri tassis lihtsal söötmel. Nõuavad vähe ruumi ja hoolt ning märgatavalt odavamat aparatuuri kui näiteks taimede ja loomade uurimine. Sugulisel paljunemisel tekkivaid eoseid lihtne eraldada ja kultiveerida. Ehitusmükoloogia mõiste: Mükoloogia rakenduslik haru. Uurib seenkahjustusi puitrajatistes. Jaotus: Väljanägemist kahjustavad seened ­ sinetused; Tugevust kahjustavad seened - majavamm, majamädik, saunaseen;

Bioloogia → Bioloogia
14 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Üldpsühholoogia eksamimaterjal

eristamine ja moodustamise omandamine ning lõpuks probleemilahendamise oskus. Tänapäeval ei vaadata enam hierarhias vaid paralleelsena õpioperatsioone. Kognitiivsed strateegiad osutavad inimeste tavadele analüüsida ja kodineerida oma taju, mälu ja mõttetööd. Strateegiad: ainekäsitluse skeemid, mälutehnikad, probleemanalüüsija lahenduse võtted, loova mõtlemise meetodid jne. Kognitiivne stiil iseloomustab seda, milliseid põhistrateegiaid inimene kasutab välismaailma tundmaõppimisel, info hankimisel, probleemide lahendamisel. 8. Vilumuste omandamise etapid. Vilumus on harjutamise tulemusel tekkinud tegevuse oluline automatiseerumine. Vilumus põhineb aja ja energia kokkuhoiul, tegevus sooritatakse sujuvalt ökonoomsel viisil, ilma, et inimene peaks jäägitu tähelepanuga oma operatsioone jälgima (autojuht keerab rooli, vahetab käiku jne automaatselt, ilma suurt tähelepanu pööramata). 9. Humanistlik kogemusõppe kontspetsioon (Kolb).

Psühholoogia → Psühholoogia
325 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ÜLDPSÜHHOLOOGIA EKSAM

ÜLDPSÜHHOLOOGIA EKSAM KEEL JA KÕNE 1. Kõne tekke teooriad Jumaliku tekke käsitlus- mitme usundi meelest andis Jumal koos inimeste loomisega neile ka kõnelemisvõime ja keele. Kõnekasutuse alged on bioloogilise päritoluga ning inimesed sünnivad ilma valmis kõnelemisvõimega. Kui inimene ei õpi kõnelema kriitlises elueas, läheb tal keele omandamine hiljem äärmiselt vaevaliselt. Sotsiaalse leppe teooria- sõnad ja grammatika alged tekkisid meie kaugete esivanemate omapärase kompromissi tulemusena eelistada ühtesid mõisteid ja muutevorme teistele. Auh auh teooria- inimkõne tekkis loodushäälte jäljendamisel, häälitsuste edasiarendamisel. Häälitsuste ja hõikamiste arendus- inimkõnet mõisteti valdavalt reflektoorse protsessina. Watsoni meelest õpib laps kõnelema oma keskkonda jäljendavate häälitsuste kinnitamise kaudu. Kognitiivne käsitlus- keele aluseks on tunnetusskeemide e. kognitiivsete struktuuride teke. Pikt...

Psühholoogia → Psühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Vasakukäelise õpilase toimetulek koolis

omandamiseks algklassides. (Rosin, Saaremaa Ühisgümnaasium, 2015) Vasakukäelised inimesed tulevad paremakäelistest paremini toime ülesannetega, mis nõuavad kiirust ning reageerimist paljudele samaaegsetele signaalidele, kuid näiteks on vasakukäelistel suuremaid raskusi kella tundmaõppimisega. (Tammemägi, 2008) Eripedagoog Ruth Lobjakase intervjueerimisel küsiti ka tema arvamust väite kohta, et vasakukäelistel on suuremaid raskusi kella tundmaõppimisel. ,,See võib tõesti nii olla. Kui kuskil teoorias on nii mainitud, siis järelikult on sellel mingi iva, kuskil on seda märgatud. Ma arvan küll, et see on tõsi, vasakukäelisena justkui hakkad kella võibolla teistpidi vaatama." Sundida last oma eelsoodumuste vastaselt paremakäelisele tegutsemisele, tähendab tugevat ohustamist. Vasaku käega kirjutavat ja töötavat last tuleb julgustada selles, et tal on õigus kasutada oma osavamat kätt

Pedagoogika → Pedagoogika
8 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu. Konspekt.

Kunstiajalugu. Konspekt. XII klass · Kunst Vana-Kreekas: ehituskunst ` Kreeka kunst algab toorlaste tulekuga praegusele Kreeka territooriumile 12. Sajandil e.Kr, kuid ometi kulus 6 sajandit enne kui suudeti kunsti vallas midagi märkimisväärset luua. Ajalooliselt jaguneb kreeka kunst kolme perioodi: 1. Arhailine aeg - 600 e.Kr - 480 e.Kr ( suure pärslaste kallaletungi tagasilöömine) Selle ajajärgu alguses olid kreeklaste hooned enamasti puidust ning seega pole neist enam midagi alles. Küll aga pärinevad arhailisest ajast vanimad templite jäänused (ehitusmaterjaliks oli juba kivi, eriti marmor ja lubjakivi, tänapäeval on pühakodade jäänused happevihmade tõttu suures ohus). Tempel seisis astmeliselt tõusval alusel ja koosnes akendeta ruumist, kus asus jumalakuju. Hoone ümber paiknesid kas ühes või kahes reas sambad, mis jaotuvad kolme stiili: 1. Dooria stiil - lihtne, aga tugev stiil. Dooria sammas on raskepärane ja keskosas pisu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
151 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun