Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tugiprotsessid" - 18 õppematerjali

tugiprotsessid on põhiprotsesse toetavad (nt töötajate värbamine, seadmete hooldamine jms) ja ka põhiprotsesside tõhusus jälgimine (nt siseaudit). • Kriitilised protsessid on need, millest sõltub enim organisatsiooni visiooni, missiooni ja strateegiliste eesmärkide täitmine.
thumbnail
9
docx

Protsessijuhtimise KT

Automatiseerimine ­ (paljude) manuaaltegevustega protsessi üleviimine infosüsteemi või automaatjuhtimissüsteemi, Protsesside dekomponeerimise ning tegevuste määratlemise (detailiseerimise) aluspõhimõtted. Dekomponeerimine Juhtimisprotsessid, mis kirjeldavad organisatsiooni juhtimist Talitlusprotsessid (põhiprotsessid), mis kirjeldavad ettevõtte / organisatsiooni põhitegevust. Tugiprotsessid , mis toetavad talitlus- või juhtimisprotsesse. Tegevuste määratlemise aluspõhimõtted Hõlmab tegevuse kaupa protsessi käigus tehtavate toimingute ja nendevaheliste seoste kirjeldamist. Seda võib dokumenteerida visuaalse diagrammina, tekstidokumendina, interaktiivse mudelina. Ühtlase taseme hoidmiseks on tegevuste kirjeldamisel soovitatav jälgida OPOPOT (one person, one place, one time) põhimõtet, milles tegevus on toiming, mida...

Kvaliteedi ja...
87 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Põhimõisted

Toimimisprotsesside tüübid Kommertslikus mõttes olulised protsessid, mille tulemused toodete või teenuste näol antakse organisatsioonivälistele klientidele esmased või tuumprotsessid n: tellimuse täitmine Toimimise efektiivseks funktsioneerimiseks vajalikud protsessid tugiprotsessid n: eelarvestamine, tööjõu värbamine Juhtimise protsessid ­ juhtide tööd kirjeldavad näitavad, kuidas teisi protsesse juhitakse ja toimimise seoseid omanikega n: strateegiline ja taktikaline planeerimine, eesmärkide püstitamine 56. Seisundite modelleerimine Mõisted kordamiseks 12 Sissejuhatus infosüsteemidesse IDU3530 © Karin Rava...

Sissejuhatus...
184 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Teenindusfilosoofia ja teeninduse alused kordamisküsimused

· teenindada väga hästi sisekliente · hoolitseda töötajate teenindusmõttelaadi, teadmiste ja oskuste arendamise eest (vt teema 1) · panna töötajad harjutama (Mida teha siis kui... ?) ja oma tegusid analüüsima · kaasata töötajaid teenindamisega seonduvate protsesside, sh teenindusstandardite väljatöötamisse ja parendamisse, samuti nende täitmise kontrolli ja hindamisse · korraldada teenindamist toetavalt kõik tugiprotsessid · korraldada tehniliste seadmete regulaarne ennetav hooldus · kavandada vigade hüvitusmeetmed (sama hinna eest kõrgema teenindusklassi pakkumine, tasu mittevõtmine või vähendamine, täiendava teenuse tasuta pakkumine jms) · anda töötajatele piisavalt õigusi iseseisvalt ning paindlikult otsustamiseks · varustada töötajaid vajaliku asja- ning ajakohase teabega · luua teenindamist motiveeriv töökeskkond...

Turismi -ja hotelli...
217 allalaadimist
thumbnail
224
ppt

Kvaliteedijuhtimise aluste konspekt

Modeling) meetod · Kliendikeskne kavandamine (Quality Function Deployment) Protsessid · Protsess on tegevus või üksteisega seotud tegevuste kogum, mis kasutab ressursse sisendite muundamisel väljunditeks, luues sel teel tooteid või teenuseid sisemiste või väliste klientide vajaduste rahuldamiseks. · Põhiprotsess on seotud organisatsiooni põhitegevusega; kulgevad horisontaalselt läbi organisatsiooni luues väärtust kliendile. · Tugiprotsessid on vajalikud põhiprotsessi toetamiseks; toimivad sageli risti ettevõtte põhiprotsesse toetavate teenistustega. · Igal protsessil peab olema haldaja. · Võtmeprotsess on protsess, millest sõltub kõige enam organisatsiooni eesmärkide täitmine. Protsessi mudel OHJE (PROTSEDUUR) SISEND VÄLJUND PROTSESS...

Kvaliteedijuhtimise alused
209 allalaadimist
thumbnail
11
docx

KORDAMISKÜSIMUSED AINES TÖÖ- JA PALGAKORRALDUS

Millised kaasaja töökorraldussüsteemid? Käsitsitöö (tööriistad või vahendid; töötaja) Inimene-masin (masin või seade; töötaja) Automatiseeritud (automaatne masin või seade; töötaja ajutine kohalolek) 3. Mis on organisatsiooni põhiprotsess? Põhiprotsess on tegevuste ahel, millele organisatsioon seab oma fookuse. Kõikide tegevuste keskne osa, milles luuakse lisaväärtus. 4. Mis on organisatsiooni tugiprotsess? Tugiprotsessid ­ tegevuste valdkonnad, mis toetavad põhiprotsessi toimimist (personal, raamatupidamine, asjaajamine jne. 5. Mis on töö analüüs? Töö analüüs on organisatsiooni tegevuses valdkond, mille käigus kogutakse informatsiooni ametikohal tehtava töö kohta, ja uuritakse töö iseärasusi. Töö analüüsi tulemusena koostatakse ametikirjeldus (ametijuhend, töökirjeldus) ja vajadusel muud...

Töö- ja palgakorraldus
270 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majandusinfosusteemid KT

Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid. Süsteemi mõistet kasutatakse väga paljudes valdkondades. Näiteks võib tuua väga üldised eetiliste kategooriate alusel inimühiskonnas loodavad käitumismudelid, ehk süsteemid mida mõjutab kultuur. Võime ka uskuda, et kõrgemalt poolt on ette antud teatav õigussüsteem. Näiteks on olemas majandussüsteemid, sotsiaalsed süsteemid jne. Need süsteemid on tihti vaadeldavad ka mudelitena (nii on neid kasulikum kirjeldada). Mudelid omakorda on ka abstraktsel tasandil arendatavad ja nii võib luua uusi kasulikke süsteeme (tööpingid, robotid, elektrooniline pangandus jne) 2. Süsteemi definitsioon, selgita (kasuta joonist). Süsteem on omavahel seotud objektide terviklik kogum. Ta on mitteamorfne ja terviklik. Joonis 1 süsteem ja alamsüsteemid (dekomponeerimine), seosed ja liidesed 3. Selgita süsteemide klassifitseerimise aluseid. 1. Käitumine­staatilised süsteemid, dünaamilise...

Majandusinfosüsteemid
60 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

nendeni jõudmine; müügitehingu teostamine, toote levitamine või teenuse pakkumine Väärtusahela eesmärk on hinnata ja parendada organisatsooni tegutsemise viise analüüsides protsesse: · kui efektiivselt liigub informatsioon protsesside sees ja vahel · kui efektiivselt kasutatakse informatsiooni iga tegevuse jaoks protsessides · kuidas tegevusi ja protsesse omavahel siduda kulude vähendamiseks ja võimaluste suurendamiseks · kuidas tugiprotsessid ja ­tegevused saaksid põhiprotsesse paremini teenindada Väärtusahel piltlikult: Organisatsiooni toimimisviis (ärimudel) Organisatsiooni toimimisviis (ärimudel) on lugu sellest, kuidas organisatsioon tegutseb ja kuidas organisatsioon tulevikus toimib luues väärtust mitte ainult klientidele, vaid kõigile osapooltele, kellest ta sõltub (tarnijad, koostööpartnerid jne) Kõik uued toimimisviisid on kõigi tegutsemiste aluseks oleva universaalse väärtusahela variatsioonid....

Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Ettevõtte tutvustus

Põhieesmärgiks jaekaubanduses on kliendi rahulolu saavutamine. Ettevõte peab kindlaks tegema enda jaoks alljärgnevad küsimused (Lisa 1): · Millised kliendi vajadused on aluseks? · Millised on sisendid ettevõttesse? · Millised on ettevõtte põhiprotsessid (tegevused toote valmistamiseks ja teenuse osutamiseks)? · Millised on ettevõtte tugiprotsessid ? · Millised on väljundid ettevõttesse (tooted ja teenused)? Kui ettevõte on endale selgeks teinud kõik need küsimused, siis tuleks kindlasti keskenduda ka sellele ,,mida teha siis, kui klient ei ole rahul meie toodete või teenindusega?". Juba ettevõtet alustades tuleks koostada põhikirja kõrval kindlasti ka protsessiskeem ,,Reageerimine kliendikaebustele". (Lisa 2) 1.5 Ettevõtte eesmärk Ettevõtte eesmärkide hindamiseks on vaja toetuda kas siis smart, pure või clear...

Majandus
46 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Ettevõtlus mikrotasandil

enamasti kätte- strateegiatest saadav, kuna ... (või -kett). Selles on mh eristatavad põhiprotsessid ja tugiprotsessid . Ettevõtluse alused - A. Kuura (2013) 21 Ettevõtluse alused - A. Kuura (2013) 22 Paraku paljud alustavad väikeettevõtjad ebaõnnestuvad ­ kukuvad läbi, Lisaks ohusignaalid, mis võivad (kuid ei pruugi) viia läbikukkumisele: mille olulisimad põhjused on:...

Ettevõtlus
66 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Ettevõtja õiguslikud vormid

kliendile ning lisades väärtust sisendile, tavaliselt lähtuvad organisatsiooni põhikompetentsist (milles see on kõige tugevam ja/või omab konkurentsieelist). · Tugiprotsessid on põhiprotsesse toetavad (nt töötajate värbamine, seadmete hooldamine jms) ja ka põhiprotsesside tõhusus jälgimine (nt siseaudit). · Kriitilised protsessid on need, millest sõltub enim organisatsiooni visiooni, missiooni ja...

Ettevõtlus
54 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Konspekt Personalijuhtimine 2013

Personalijuhtimine 2013 Konkurentsivõime eeldab innovatsiooni, ettevõtlikkust, kooperatsioonivõimet, paindlikkust, transparentsust. Võitlus turuosa eest muutub võitluseks ajude eest. Bill Gates: "Kõige tähtsam asi, mida ma teen, on heade inimeste töölevõtmine" I ORGANISATSIOONI ARENDAV FUNKTSIOON II PERSONALITÖÖ FUNKTSIOON III SIDUV FUNKTSIOON Kaasaegsed trendid Inimressurss loob organisatsiooni peamise konkurentsieelise keskendudes intellektuaalsele ja sotsiaalsele kapitalile, see tähendab: Inimeste võimete avastamisele ja rakendamisele; Karjääri kavandamisele; Suhtevõrgustike ja sotsiaalse keskkonna mõjude juhtimisele; Organisatsioonilise keskkonna kujundamisele. Inimkapitali juhtimine...

Personalijuhtimine
116 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

Äriprotsessi saab võtta ärifunktsioonide teostuse seeriana. 18. Ettevõtte/organisatsiooni protsesside tüübid- kommertslikus mõttes olulised protsessid, mille tulemused toodete või teenuste näol antakse organisatsioonivälistele klientidele - esmased või tuumprotsessid või põhiprotsessid, n: tellimuse täitmine, taotluse rahuldamine jne  toimimise efektiivseks funktsioneerimiseks vajalikud protsessid - tugiprotsessid , n:eelarvestamine, tööjõu värbamine jne  juhtimise protsessid – kirjeldavad juhtide tööd - näitavad, kuidas teisi protsesse juhitakse ja millised on toimimise seosed omanikega, n: strateegiline ja taktikaline planeerimine, eesmärkide püstitamine jne 19. Ettevõtte/organisatsiooni protsesside muutmise võimalusi:  protsessi parendamine (process improvement) - protsessi teostuse kvaliteedi tõstmine....

Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kuluarvestus II KT kordamisküsimused

käitumise erinevaid aspekte, esinevad organistasioonis Kulukohtade arvestus peab selgitama, millistes organisatsiooni struktuuri või põhitegevuse protsessi osades erinevad kululiigid tekivad Kulukandjate (kuluobjektide) arvestus peab selgitama, millises mahus on erinevate arvestusobjektide (kuluobjektide) tarvis tehtud kulusid. 1. Protsessid: juhtimis- ja tugiprotsessid , põhitegevusprotsessid Juhtimisprotsessid juhivad süsteemi tööd. Tugiprotsessid – neid on vaja põhiprotsesside toetamiseks. Teatud tugiprotsesside eesmärk on jälgida põhiprotsesside tõhusust. Põhiprotsessid - kulgevad horisontaalselt läbi organisatsiooni, luues väärtust kliendile. Neid nimetatakse ka kliendile suunatud protsessideks (customer-faced processes)...

Juhtimine
51 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kuluarvestus logistikas II KT

Kulukandjad – näited – nn kulukohad: vastutuspõhise kuluarvestuse puhul vastutuskeskused (tulemusüksused), ettevõtte poolt osutatavad teenused/müüdavad tooted, projektid, põhivaraühikud, eelnevad kombineerituna. Protsessid ja tegevused 1. Protsessid: Juhtimisprotsessid – juhivad süsteemi tööd Tugiprotsessid – neid on vaja põhiprotsesside toetamiseks. Teatud tugiprotsesside eesmärk on jälgida põhiprotsesside tõhusust. Põhitegevusprotsessid – kulgevad horisontaalselt läbi organisatsiooni, luues väärtust kliendile. Neid nimetatakse ka kliendile suunatud protsessideks. Põhiprotsessid lisavad sisendile väärtust ja tavaliselt seonduvad ettevõtte põhitegevusega (põhiprotsessid) 2...

Kuluarvestus logistikas
34 allalaadimist
thumbnail
128
docx

Ülevaade psühholoogiast eksamiks valmistumine (Õppejõud: Kristjan Kask)

Teadvus, tähelepanu, uni. Mis on teadvus? Teadvus on välise maailma ja iseenda olemasolust, seisunditest ja tegudest teadlik olemine. - Primaarne - Reflektiivne - Eneseteadvus- Teadlikus enese psüühikast ja kehast. Teadvuseväline psüühika (teadvustamatu tunnetus) Väljaspool teadvust aset leidvad tunnetuslikud (ehk kognitiivsed) tugiprotsessid . Teadvustamatus - Muutunud teadvuse seisund - Kognitiivne teadvustamatus Pimenägemine (blindsight)- Aju nägemiskeskuse vigastusega isiku võime liikuda nägemisväljal olevate esemete suunas. Eneseteadvus • Iseendast teadlik olemine ja arusaamine • Mida inimene teab enda füüsilisest, vaimsest ja sotsiaalsest minast nii praegu, minevikus kui kujuteldavas tulevikus ( James, 1890) 14...

Ülevaade psühholoogiast
175 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Ülevaade psühholoogiast eksamiks valmistumine- mõisted (õppejõud: Kristjan Kask)

Transkraniaalne magnetstimulatsioon (TMS)- Meetod, mis seisneb peanaha korduvas magnetilises stimuleerimises, et teatud ajupiirkondi ajutiselt aktiveerida või passiivseks muuta. Teadvus-Teadvus on välise maailma ja iseenda olemasolust, seisunditest ja tegudest teadlik olemine.Primaarne,Reflektiivne,Eneseteadvus. Teadvuseväline psüühika (teadvustamatu tunnetus)-Väljaspool teadvust aset leidvad tunnetuslikud (ehk kognitiivsed) tugiprotsessid . Teadvustamatus -Muutunud teadvuse seisund,Kognitiivne teadvustamatus Pimenägemine (blindsight)- Aju nägemiskeskuse vigastusega isiku võime liikuda nägemisväljal olevate esemete suunas. Tähelepanu- Psüühilise tegevuse suunamine ja kontsentreerumine objektile, millel on püsiv või situatiivne tähtsus, tahtmatu, tahteline, tahtelisjärguline, suunatud. Stroopi efekt- Uurib tähelepanu Tähelepanu Omadused- valivus, maht, püsivus, jaotuvus, ümberlülitavus, esmasus...

Ülevaade psühholoogiast
114 allalaadimist
thumbnail
55
docx

KAASAEGNE JUHTIMINE JA PERSONALI KOOLITUS

3. Eesmärke ja standardeid saab seada vaid personali toimetuleku piiri alas, (millega pingutuse korral veel hästi hakkama saadakse). Seetõttu eeldab tulemuste ja kvaliteedi planeerimine oma personali väga head tundmist, tema potentsiaali avastamist ja võimete maksimaalset ärakasutamist. 4. Kvaliteedikoolituses on rõhk kogu personali sisekoolitusel. Grupitöödes analüüsitakse läbi kõik põhi- ja tugiprotsessid , avastatakse vead ning nende vältimise ja teisiti toimimise võimalused. 5. Suurt tähelepanu pööratakse juhtkonna arendamisele ja koolitusele. Ka koolituseelarves eraldatakse selleks nt kaks korda suurem osa vahenditest kui ülejäänud personalile. 6. Koolituse eesmärgid ja sisu on suunatud kvaliteedi tagamise protsesside (kvaliteedijuhtimine, standardid, spetsifikaadid, töö- ja infoprotsesside analüüs, meeskonnatöö jne) ning organisatsiooni...

Juhtimine
32 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Protsessid

ressursid sisend protsess väljund protseduurid Protsessid Põhiprotsessid klient Tellimuste menetlemine varustamine ladustamine sisendkontroll tootmine lõppkontroll ladustamine müük Põhiprotsess ja tugiprotsessid ‘ klient p Õ Tellimuste menetlemine H personal I varustamine seadmed P infrastruktuur R ladustamine lepingud TUGIPROTSESSID sisendkontroll lähtematerjalid T dokumentatsioon S tootmine mittevastavuste käsitlemine...

Majandus
18 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun