382121212 #REF! #NAME? (2- 3- - ) , (). 1. Nimi, Perenimi, Palk Amet ( ), 500 eur. , . 2. kood, Nimi Perenimi, . 3. Nimi , . Valik. Kood Nimi Perenimi Osakond Amet Palk 46806130216 Anu Kask Raamatupidamine raamatupidaja 325 36512120217 Aavo Kasesalu Plaaniosakond juhataja 550 36610031217 Jüri Tamm Tootmisosakond juhataja 570 47605200217 Tiina Paju Juhatus sekretär 250 36909230216 Eino Saar Finantsosakond juhataja 600 46304070216 Laine Lepp Raamatupidamine raamatupidaja 350 36411090217 Tiit Lepik Raamatupidamine pearaamatupidaja 700 37411030216 Riho Kuusk Tootmisosakond puusepp 400
OÜ KARU KOOGID AS VALMAR Teie 31.01.2013 1/20 Tootmisosakond Lai 11 Meie 19.01.2013 13/29 21000 RAKVERE Raamatupidamises vajaminevate materjalide tellimine Lugupeetud tootmisdirektor Soovime tellida juurdelisatud näidiste järgi valmistatud: käibedeklaratsioon 1000 tk kontoristid 2000 tk kassaraamat 1000 tk pearaamat 1000 tk maksudeklaratsioon 230 tk Triin Samra Juhataja Mare Taar 632 271 [email protected] Mäe 4 Telefon 58078059 Arvelduskonto 1001014162905 44107 Kunda E-post: [email protected] SEB Registrikood 568676398763 OÜ KARU KOOGID Mäe 4 Telefon 58078059 Arvelduskonto 1001014162905 44107 Kunda ...
Projektiplaan Arvutikomponentide tootja Eesmärgiks on arvutite emaplaatide tootmine. Ja nende edasimüüjatele edasi müümine. Kliendi sihtrühmaks on ettevõtted kes tegelevad arvutijuppide müümisega. Firma struktuur: Inimesed on jagatud osakondadesse, et organiseerida töö jaotust ja töö suundumust. Eriti tähtsal kohal on insenerid, kes toote üldse disainivad. Kui teeb vea näiteks inimene, kes kalibreerib masina valesti on toote kadu väiksem, kui siis kui insener on disaininud toote valesti ja praagi protsent on 100% Ülesanded: Juhataja hoiab kõike kontrolli all Müügiosakond tegeleb turundusega ja turu uuringutega Tootmisosakond toodab tooteid. Kvaliteediosakond kontrollib toodete nõuetele vastamist ja üldist töökõlblikust. Eksperimentaalosakond tegeleb uute lahenduste välja töötamisega (tekiks hiljem kui firma toob juba kasumit sisse) Pakkimisosakond on üsna enesest mõistetav. Logistika- ja ost...
(2x) kululiikide arvestuses, kulukoht, püsikulud (2x), mittetootmislikud kulud. 16. Kuluobjektiks toidukauplustes on (märkida õige tõmmates joone või värvides): - piim - kaubakulu - müüjate töötasu - kaupade soetusmaksumus - salatite osakond - juhataja töötasu - ostutegevus - hulgiostjad - uue jogurti tutvustamise projekt 17. Kulukohaks saapavabrikus on (märkida õige tõmmates joone või värvides): - saabas - tootmisosakond - saabaste materjalikulu - uue saapa juurutamise projekt - vabriku juhataja töötasu - toodetud saabaste arv - palgakulu - materjalide soetusmaksumus -IT osakond - amortisatsioon - võetud laen summas 500 000 kr - ostutegevus 18. Kululiigiks Sotsiaalministeeriumis on (märkida õige tõmmates joone või värvides): - personalikulu -väljamakstud toetus - Tervisekaitseinspektsioon - majandamiskulu - peretoetused - amortisatsioon - pensionide väljamaksmine 19
Kuressaare Ametikool Turismi-, toitlustuse- ja majutusteeninduse õpesuund Kokk Marie Rander, Riivo Mõttus KÜPSETUSMEISTER OÜ Turundusplaan Õpetaja: Heli Kakko Kuressaare 2016 Sisukord 1Turundusplaani kokkuvõte.................................................................................... 3 2Situatsioonianalüüs.............................................................................................. 4 2.1Turuanalüüs.................................................................................................... 4 2.2Konkurents..................................................................................................... 4 3Turunduse eesmärgid ja strateegiad....................................................................5 3.1Eesmärgid..........................................
· vastutuse probleem 2) JAOTUS EESMÄRKIDE, TULEMUSTE ALUSEL Igas osakonnas on endal olemas eelmises punktis nimetatud allüksused: JALATSIVABRIK KINGATSEHH SAAPATSEHH SUSSITSEHH varustamisosakond varustamisosakond varustamisosakond planeerimisosakond planeerimisosakond planeerimisosakond tootmisosakond tootmisosakond tootmisosakond turustamisosakond turustamisosakond turustamisosakond reklaamiosakond reklaamiosakond reklaamiosakond Avalik juhtimine toimub erinevate funktsioonide dubleerimine. Suure ettevõtte puhul ei ole see probleemiks. tekivad konfliktid allüksuste ja terve organisatsiooni eesmärkide vahel
1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on akt, kus soov...
spetsialistid, eksperdid, vahendajad. Esmane info on vajalik, kui teisesest infost ei piisa turundusotsuste langetamiseks. Teisene info on olemasolev informatsioon, mida ei ole kogutud spetsiaalselt käsiloleva probleemi lahendamiseks, vaid muudel eesmärkidel. See ei ole kellegil varem kogutud, töödeldud, avaldatud ning on kättesaadav paljudele. Teisene info jaguneb sisene ja väline info. Ettevõttesisesed allikad: finantsallikad, turustusosakond, teenindusosakond, tootmisosakond. Ettevõttevälised allikad: tarnijad, vahendajad, konkurendid, tarbijad, info-ja nõustamisfirmad. 7. Algandmete kogumise meetodid Küsitlus(otsene intervjuu, postiküsitlus, telefoniküsitlus), vaatlus, eksperiment 8. Turundusmeetmestik J. McCarthy 4 P mudel : 1. Toode 2. Hind 3. Turustus 4. Toetus 9. Toote määratus, olemus ja tasandid Toote all mõistetakse kõike seda, mis võib rahuldada turu vajadusi ja soove. Tooted võivad
Turundusmeetmestik? (klassikalise turundusmeetmestiku 4 komponenti: toode, hind, jaotus, edustus) Õpik lk 18 4.Turunduse võimalikud rollid ettevõttes. 5.Turundusosakondade juhtimisstruktuurid. 6.Ettevõttesisene keskkond: struktuur, probleemid, probleemide juhtimine. Ettevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad . (Müügi- ja turundusosakond, finantsosakond, ostuosakond, tootmisosakond, teadus-ja arendusosakond) 7.Vahendajate liigid ja tegevused. 8.Turu mõiste, määratlemine ja liigid. 9.Konkurentide liigitamise erinevad tasandid. ????? (õpik lk 74-75) 1)Vahetud konkurendid (Ettevõtted, kes pakuvad samasuguseid tooteid samasuguste vajadustega tarbijatele) 2)Kaudsed konkurendid (Pakuvad erinevatele tarbijatele vormilt või funktsioonilt sarnaseid tooteid. Nt lennukirehv vs autorehv)
Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs, turundusst...
Ettevõtteväline turunduskeskkond jaguneb omakorda mikro- ja makrokeskkonnaks. Ettevõte saab mikrokeskkonda mõjutada, kuid makrokeskkond mõjutab ettevõtet. 8. Ettevõttesisene turunduskeskkond Ettevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad. Peale turundusosakonna kuuluvad ettevõtte sisemisse turunduskeskkonda veel finantsosakond (raamatupidamine), ostuosakond, müügiosakond, tootmisosakond, teadus- ja arendusosakond, tippjuhtkond. Finantsosakond- vajab raha planeerimist võimalikult vara. Nõuab kulutuste põhjendamist, ülevaadet kuludest, huvituvad standardsest hinnakujundusest. Ostuosakond- tähelepanu hinnal, võimalikult suured, standardsed ja harvad materjalide ostud. Mõjub ohtlikult ettevõtte paindlikkusele ja kohanemisele turu muutustega. Tootmisosakond- meeldiks toota pikka aega ja suures mahus ühte ja sama asja, sealjuures
Selgub, et majutus- ja toitlustusvaldkond on kehvemas olukorras kui teiste valdkondade ettevõtted keskmiselt. 17. Finantskirjete prognoosimise meetodid - Finantskirjete prognoosimise meetodid Võtta aluseks mineviku finantsaruanded ja prognoosida nende seoste kaudu tulevikku. Finantsplaanide tegemisest peaksid osa võtma kindlasti ka mitmed ettevõtte allüksused: müügiosakond peab vaatama müügimahtusid ja kliente, ostuosakond arveldusi kreeditoridega ja sisseostude maksumusi, tootmisosakond planeerima varusid. 18. Kasumieelarve skeemide erinevused - Vastavalt kasumiaruande skeemile 2 liigendatakse kulud lähtudes nende funktsioonidest ja kulukohtadest: tootmis- (otse- ja üld-), turustus- ja üldhalduskuludeks. Lisaks muidugi finantstegevusega seotud kulud, aga nende osas on skeem 1 ja 2 identsed. Skeem 2 puhul kantakse otsekuludesse vaid müüdud toodangu kulu (COGS). Selle hulgas on lisaks ka see osa põhivara kulumist, mis kasutatakse otseselt toodete/teenuste müügiks.
tootmisosakondades muutuvateks kuludeks, mis võib omakorda kaasa tuua olukorra, kus tootmisosakonnal on kasulikum IT teenus sisse osta mõnelt väliselt pakkujalt. Oletame, et on väline pakkuja, kelle hind jääb alla 450 € kuid on rohkem kui 200 €. Sellisel juhul 23 tootmisosakond vähendab oma kulusid kui ostab teenuse odavama hinnaga sisse, kuid ettevõtte kulud tervikuna suurenevad. Näiteks tootmisosakond ostab teenuse sisse hinnaga 360€ tund tingimusel kus IT osakonnas on vaba võimsust. Lühiajalises perspektiivis tekitab see ettevõttele tervikuna juurde 160€ lisakulu tunni kohta, sest lisaks 200 € muutuvkulule makstakse välisele pakkujale juurde 160€ samal ajal kui oleks sama teenust võimalik tellida ka ettevõtte seest. Kasutades kahest määra, tuleb valida jaotusmäär iga alamkogumi kohta. Eeldame et kasutatakse eelarvestatud määrasid
Infosüsteemi väljatöötamisel on otstarbekas sammude järjekord järgmine: juhtide infovajaduse selgitamine (ohud - infot küsitakse igaks juhuks või unustatakse midagi olulist küsida; efektiivsuse nõue - tulu olgu suurem kui kulu); vajalike andmete hankimine sise- ja välisallikatest ning spetsiaalsete uuringute abil; andmete töötlus ja analüüs; info toimetamine juhini, õigel ajal ja sobivas vormis. Siseinfo allikateks on: ettevõtte aruandlus (bilanss, käive, tulud, kulud), tootmisosakond (tootmismahud, laoseisud, vabad võimsused), turustusosakond (ostjate ja konkurentide reageeringud) ning teenindusosakond (ostjate rahulolu, probleemid). Välisinfo allikateks on: hankijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid (nende endised ja praegused töötajad, publikatsioonid neilt ja nende kohta, vaatlused, toodete analüüs, patenditeated) ning info- ja nõustamisettevõtted (turu-uuringud, arenguprognoosid).
Ettevõtlus ja väikeettevõtte juhtimine Kordamisküsimused eksamiks - 2009/2010 õppeaasta 1. Ettevõtja mõiste - majanduskirjanduses ja Äriseadustikus. · Ettevõtja on isik, kes kulutab oma aja ja jõu oma ettevõtmisele, võttes enda kanda finants-, psühholoogilise ja sotsiaalse riski, saades tasuks rahulolu saavutatuga ja edu korral ka kasumi. · ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid. · isiklik huvi, kasumi motiiv · millegi uue käivitamine, organiseerimine, planeerimine · erinevus kapitali andja funktsioonist · initsiatiivi ülesnäitamine · riski, vastutuse võtmine ÄS: Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks. 2. Ettevõtja ja omanik-juht. Omanik-juht (owner-manager) - iseloomulik elustiiliettevõttele, juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole...
käsiloleva probleemi lahendamiseks, vaid muudel eesmärkidel. See on kellegi poolt varem kogutud, töödeldud ja avaldatud ning tehtud paljudele kätte saadavaks. Teisese info puhul pole vaja ligi pääseda nähtustele ega küsitletavatele. Kõige selle tõttu saavad teisest infot ka väiksemad ettevõtted. Teisene info jaguneb ettevõtte siseseks infoks ja ettevõtte väliseks infoks. Ettevõttesisesed allikad: · finantsosakond (bilanss, käive, tulud, kulud); · tootmisosakond (tootmismahud, laoseisud, vabad võimsused); · turustusosakond (ostjate ja konkurentide reageeringud); · teenindusosakond (ostjate rahulolu, probleemid). Ettevõttevälised allikad: · tarnijad ja vahendajad; · konkurendid (toodete analüüs, publikatsioonid nende kohta, vaatlused); · tarbijad; · info- ja nõustamisfirmad. 4.3. Turundusuuringute jagunemine a) Turundusmeetmetega seotud uuringud: · toote uuringud; · hinna uuringud;
1.Turunduse definitsioon, selle olulisemad rõhud. Turunduse majandusteooriast eristavad momendid. Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, müügitoetuste ja jaotuse planeerimise ning teos- tamise protsess loomaks soodsaid vahetusi individuaalsete ja organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks.Turundus jaguneb: praktiliseks tegevuseks ja teoreetiliseks käsitluseks. 2.Turunduse tuummõisted (vajadus, soov, nõudlus, toode, vahetus, tehing, turg) Vajadused- tarbed, soovid- nõudlus- tooted- vahetus- tehingud- turg 3. Turunduse arenguprotsess: põhilised kontseptsioonid (tootmiskontseptsioon, tootmiskontseptsioon, müügi-kontseptsioon, turunduskontseptsioon, ühiskondliku turunduse kontseptsioon).Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud nende kaupade suhtes, mis on massiliselt levinud ja odavad. Fookusesse tõuseb kulude kontroll, mille poole püüeldakse läbi tootmi...
loobuma, kuna polnud seda kuskil hoida. Turundusosakond, kus töötasid vahvad poisid, endised reklaamiagentuuri loovtöötajad, oli võtnud eesmärgiks muuta firma imagot, et seeläbi toetada müüki ja muuta firma müügiinimeste tegevus efektiivsemaks. Selleks otsustati tavapärane ratsionaalne reklaam asendada veidi filosoofilisema ja kunstilisemaga. Tulemuseks huvitavad, konkurssidel auhindu saanud reklaammaterjalid, kuid paraku firma klientidele harjumatud või arusaamatud. Ka tootmisosakond andis oma panuse kulude kokkuhoiuks. Uus tootmisliin, mis just oli täisvõimsusel tööle saadud, pidi tehtud investeeringud tagasi teenima. Seega polnud võimalik ka masinaid enam ümber seadistada väiksemate ja erinevamate partiide toomiseks. Kõik olulised osakonnad andsid oma panuse kulude kokkuhoiuks, kuid.... Kuigi selles firmas olid inimeste omavahelised suhted head, seal koostöö siiski ei toiminud. Igal allüksusel olid omad
innovatsiooni - eristumine toodetes/teenustes ja nende omadustes; esimesena turulejõudmine suhteid - koostöö klientide, partnerite või isegi konkurentidega läbi teadmise ja kogemuste jagamise · Ärifunktsiooni mõiste Organisatsioon täidab oma eesmärke teostades ärifunktsioone ja protsesse. Ajalooliselt on organisatsioonide ülesehitus funktsioonipõhine, kus igat konkreetset ärifunktsiooni täidab vastav osakond (raamatupidamisosakond; transpordiosakond; tootmisosakond jne). Kaasajal on suunaks organisatsioonide muutumine äriprotsessikeskseks, kus organisatsioon on üles ehitatud klientide vajaduste rahuldamise protsesside keskselt. Klientide vajaduste rahuldamisprotsessiks on tavaliselt tellimuse täitmisprotsess, mille raames teostatakse erinevaid ärifunktsioone. Ärifunktsiooni (business function) saab defineerida kui organisatsiooni ühe ametikoha või
Tallinna Majanduskool Täiskasvanute Koolituskeskus PERSONALI PLANEERIMINE õppematerjal Personalitöö eriala õppegrupile Õppeaine nimetus: PERSONALI PLANEERIMINE Õppeaine üldeesmärk: Anda teadmisi ja oskusi organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna analüüsimiseks ning piisava hulga nõutavate teadmiste ja oskustega töötajate olemasolu tagamiseks organisatsioonis Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane: Oskab analüüsida organisatsiooni sise- ja väliskeskkonda ning teha järeldusi organisatsiooni personali planeerimiseks Oskab koguda ja kasutada personali planeerimiseks vajalikku informatsiooni Oskab kasutada erinevaid meetodeid personali lühiajaliseks, keskpikaks ja pikaajaliseks planeerimiseks Oskab analüüsida tööjõu liikumist organisatsiooni sees ja organisatsioonide vahel, kasutades vastavaid mõõdikuid (sh tööjõu voolavuse ja tööjõu stabiilsuse indeksid) Oskab teha organisatsioonile...
3. Eriuurimus (primaarse e esmase info kogumine). 4. Andmete töötlus ja analüüs. 5. Lahenduse, soovituste väljatöötamine. Info allikad: Teisene info Firma sisene Firma väline Esmane info: Küsitlus Vaatlus Eksperiment Siseinfo allikad: ettevõtte aruandluse andmed (bilanss, käive, tulud, kulud), tootmisosakond (tootmismahud, laoseisud), turundusosakond, sh eriti müügipersonal (ostjate ja konkurentide reageeringud, vahendajate hinnangud), teenindusosakond (ostjate rahuolu, probleemid). Välisinfo allikad: hankijad, vahendajad, tarbijad (mõelda nende stimuleerimisele), konkurendid (nende endised ja praegused töötajad, publikatsioonid neilt ja nende kohta, vaatlused, toodete analüüs, patenditeated), info- ja nõustamisfirmad, ajakirjandus, statistikakogumikud, omavalitsusorganid jne.
3. Eriuurimus (primaarse e esmase info kogumine). 4. Andmete töötlus ja analüüs. 5. Lahenduse, soovituste väljatöötamine. Info allikad: Teisene info Firma sisene Firma väline Esmane info: Küsitlus Vaatlus Eksperiment Siseinfo allikad: ettevõtte aruandluse andmed (bilanss, käive, tulud, kulud), tootmisosakond (tootmismahud, laoseisud), turustusosakond, sh eriti müügipersonal (ostjate ja konkurentide reageeringud, vahendajate hinnangud), teenindusosakond (ostjate rahuolu, probleemid). Välisinfo allikad: hankijad, vahendajad, tarbijad (mõelda nende stimuleerimisele), konkurendid (nende endised ja praegused töötajad, publikatsioonid neilt ja nende kohta, vaatlused, toodete analüüs, patenditeated), info- ja nõustamisfirmad, ajakirjandus, statistikakogumikud, omavalitsusorganid jne.
Arvestussüsteemi Tegevusedukuse Tegevusedukuse Tegevusedukuse Tegevusedukuse muud mõjurid muud mõjurid muud mõjurid muud mõjurid poolt kulude kõrval tulude kõrval kasumi kõrval investeeringu- mittemõõdetavad rentaabluse kõrval Vastutused: ● tootmisosakond - mitte ületada toodete põhimaterjali koguseid ja töötunde ühiku kohta normidega võrreldes, mitte ületada lisakulusid eelarvega võrreldes; ● hankeosakond - tagada tootmismaterjalide hanked eelarvestatud hindadega või soodsamalt; ● müügiosakond - tagada toodete müük eelarvestatud mahtudega (etteantud ressursikulu piires); ● turundusosakond - teostada toodete tutvustusi (läbiräägitud mahtudes, mis peab tagama piisava
1. Turunduse olemus: Turundus ehk marketing sai oma nime turu järgi, kus vanasti toimusid kauba vahetused raha või teiste toodete vastu linna keskel oleval turuplatsil. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turunduskanalite valikut, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast jpm. Ajalooliselt on levinumad kolm turundustõlgendust: · Turundus kui kaubandustegevuse organiseerimine · Turundus kui kaupade realiseerimise organisatsiooniliste, tehniliste ja kommertsfunktsioonide süsteem · Turundus kui tootmise juhtimise turukonseptsioon Turunduse 5 põhialust · Kõige tähtsam on tarbijakesksus; · Tarbijad ei osta toodet, vaid probleemilahendust; · Turundus on liialt oluline jätmaks see üksnes turundusosakonna mureks; · Turud on heterogeensed; · Turud ja tarbijad on pidevas muut...
1 MIKRO-MAKRO 1.1 Mikroökonoomika uurimissuund ja tähtsus. Mikroökonoomika uurib, kuidas kodumajapidamised ja ettevõtted teevad majanduslikke valikuid nappivate ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. 1.2 Majanduse põhiküsimused Iga ühiskonna ressursid on piiratud ja see ei sõltu ei ühiskonna arengutasemest ega ka valitsevast ühiskonna korraldusest. Iga majandussüsteem peab enda jaoks lahendama kolm põhiküsimust: mida toota, missuguseid tootmistegureid kasutada ja kuidas toodetuid hüviseid jaotada. Peaaegu igat hüvist saab toota erinevatel viisidel, milline neist valida sõltub taotletavast efektiivsusest. Harilikult mõeldakse efektiivsuse all tootmise efektiivsust. Majandusteadlased kasutavad sageli aga mõistet majanduslik efektiivsus. Majanduslikust efektiivsusest saame rääkida siis, kui ei ole võimalik suurendada ühegi inimese heaolu, vähendamata samal ajal mõne teise inimese heaolu. Selline efekt...
Raportite andmed konverteeritakse tabelarvutusprogrammi (tavaliselt Excel), andmeid töödeldes, seoseid ja valemeid kasutades leitakse tellimissagedused, tellimispartiide suurused, kasutus- ja reservvarude suurused jne. Andmed tellimuse koostamiseks võib anda tellimuse koostajale ka müügi- või tootmisosakond. Tellimuse koostamiseks on ettevõtetel tavaliselt olemas kindel tellimisvorm, kuid kunagi pole liiast (eriti ostutööd alustades) veenduda mõningates põhitõdedes. Eelkõige tuleks vältida tellimuste esitamist telefoni teel – need võivad hiljem põhjustada suurt segadust ja arusaamatusi.