Kohe peale sõda, 1946 1947 ilmusid romaanid "Kõik, mis kunagi oli" ja "Ei juhtunud midagi", milles jutustatakse 1939-1940 aasta meeleoludest. 1953a ilmus, kõikide üllatuseks esimene tõeliselt modernistlik romaan ,,hingede öö". Seal jutustatakse inimese teekonnast, sellest, kuidas inimene tunneb end maailmas võõra ja pagulasena. 1961 hakkas ilmuma ajalooliste romaanide seeria, mis räägivad enamasti Euroopa ajaloost, kuid seal on viiteid ka kaasaja sündmustele. Tegevusruum on põhiliselt Vahemeremaade ajalugu, aga ka Madalmaad, Saksamaa ja Prantsusmaa. Ilmus 11 ajaloolist romaani.
ei pruugi ühtida täiskasvanute omadega (Näsman ja von Gerber 2002, Prout ja James 2005). Lapsi nähakse indiviididena, kellel on oma õigused nagu täiskasvanutelgi. Lapse õiguste tagamine ühiskonnas sõltub muuhulgas sellest, milline on elanikkonna nägemus lastest. Arusaam sellest, millised lapsed üldiselt on, määrab, kuidas lastesse suhtutakse, millised võimalused, piirangud ja kohustused neile seatakse ja milline on laste üldine tegevusruum ühiskonnas. Näiteks, kui domineerib hoiak, et lapsed on vastutustundetud ja ebaküpsed, võib see olla takistuseks lapse osaluse, aktiivsuse ja otsustusõigusega seotud õiguste tagamisel. 4 NELI ARUSAAMA LASTEST Lapsed on ebaküpsed- lapsed on oskamatud, vastutusvõimetud, abitud ( Goldson 1997)
· konkreetne ruum, · teaduslik ruum, · sümboolne ruum, · pertseptuaalne ruum, · visuaalne ruum, · taktiilne ruum, · akustiline ruum, · olfaktoorne ruum, · universaalne ruum, · homogeenne ruum, · müütiline ruum, · maagiline ruum, · matemaatiline ruum, · tegevusruum (orgaaniline ruum). Pertseptuaalne ruum peaks eesti keelde tõlgituna olema tajuruum või tajumisruum või vastuvõturuum või kujutlusruum (ld. k. pertceptio = vastuvõtt, kujutlus). [Vääri, E., 2000, lk. 756] Taktiilne ruum oleks tõlgituna kompimisruum või puuteruum või puudutusruum (ld. k. tactilis = kombitav). [Vääri, E., 2000, lk. 970] Olfaktoorne (ld. k. olfactus = haistmine) ruum oleks aga haistmisruum või nuusutamisruum. [Vääri, E., 2000, lk. 703]
Selgitage alternatiivide ruumi olemust ja juhitavate tegurite rolli alternatiivide ruumi kujunemisel. Tegurite juhitavus määratakse otsustuse elluviimise konkreetsete ajaliste ja ruumiliste tingimustega. Tegurite juhitavuse adekvaatsest analuusist sõltub paljuski otsustuse ettevalmistamise protsessi edasine edukus. Tegurite juhitavusest lähtudes jagatakse majandussubjekti tegevusruum tema poolt kujundatavaks alternatiivide ruumiks ja tema tegevuse tulemusi mõjutavaks väliste tegurite ruumiks. Alternatiivid kujundatakse juhitavate tegurite konkreetsete väärtuste kombinatsioonidena (tinglikult juhitavate tegurite väärtused juhi määratavas muutumise piirkonnas). Alternatiivseks tegutsemisvariandiks on juhitavate tegurite konkreetsete väärtuste igasugune kombinatsioon (igalt juhitavalt tegurilt uks väärtus), mille
pilvik"1967) pääses trükki alles tsensuuri kadudes 1980-ndate lõpus, nagu ka kirjanduslik vastulöök ,,Kaheksa jaapanlannat" tabanud süüdistustele irooniline lugu kriitikust. Kellele kõikjal viirastub Kafka (,,Kummitab" 1970). Kogus ,,Sõnumitooja" muutub situatsioonide side tavategelikkusega veel hapramaks, ülekaalu saab (kujutlus)mängulisus. Mitmes novellis suhestatakse irooniliselt või paradoksaalselt tegevusruum ja sellele omistatud tähendused: ,,Vabaduses" kannab tähendust ,,suur vaba maailm" kinnise vaimuhaigla müüriga piiratud õu; novellis ,,Müür" osutub aktiivset ja angazeeritud eluhoiakut tähistav müürilõhkumine tegelikult üksnes kompensatoorseks rahmeldamiseks tähtsusetu müürijupi kallal kõrvalisel tänaval; ,,Tõrvikukandjas" on universumi vastuseks pime surnukamber. Skepsis sotsiaalse aktiivsuse suhtes laieneb inimelu mõtestatusele üldse, nagu näha novellides
Retla Kool Uurimistöö: Ilu, rõivastus ja mood läbi aegade. Anni Ruugla 8.klass Juhendaja: õp. Liivi Vassar Retla 2007 Sissejuhatus. Kuidas olla ilus? See on küsimus, mis on vaevanud inimesi aegaade algusest. Alljärgnevas uurimuses püüangi vastust leida sellele küsimusele, mida on teinud inimesed selleks, et olla ilusad. 2 Sisukord. Muinas Egiptus .........................................................................................................................lk 4. Kreeta. ............................
Retla Kool Uurimistöö: Ilu, rõivastus ja mood läbi aegade. Anni Ruugla 8.klass Juhendaja: õp. Liivi Vassar Retla 2007 Sissejuhatus. Kuidas olla ilus? See on küsimus, mis on vaevanud inimesi aegaade algusest. Alljärgnevas uurimuses püüangi vastust leida sellele küsimusele, mida on teinud inimesed selleks, et olla ilusad. 2 Sisukord. Muinas Egiptus .........................................................................................................................lk 4. Kreeta. ............................
kõikdele teada tuntud ruumid ja paigad, objektid nag riided või kaubad, tegevused, mis on puhtalt tänasesse olevikku kuuluvad. Sellepärast paiskub tekstidesse lõputu tulv brändinimesid, osutus logodele või firma nimedele, popstaaridele jne. Selle võtte nimeks on name dropping. Selle kaudu luuakse rõhutatult kaasaegsust. Need autorid kääsitlevad loogiliselt seda aega, mida nad kõige paremini tunnevad. 4. Tegevusruum on nihkunud nö avalikku ruumi, samas teatud tekstides on oluliseks jäänud ka privaatne ruum. Väga palju tegevust kohvikus, baaris, kontoris jmt. See privaatsuse osa on küll olemas, aga see on vähenenud. 5. ,,Noortepärasus" need tekstid on orienteeritud noorele lugejale, kellel on juba teistsugune kultuuritaust ja teistsugused arusaamad sellest, mis on põnev ja mis on huvitav. Nendes tekstides ei kohta üldjuhul tegelastena üldse vanu inimesi. Kõik