Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"teedevõrgustik" - 46 õppematerjali

teedevõrgustik on Brasiilia keskosas, kuna seal kõrgustik.
thumbnail
16
pptx

Vietnami põllud

VIETNAMI  PÕLLUD Kerlyn Tarendi 12B Tallinna Arte Gümnaasium OMATARBELINE PÕLLUMAJANDUS  Maastik on tasane.  Põllud on ristküliku või ruudu kujulised ning  korrapärased.  On nii suuri ja väikseid põlde.  Teede võrgustik on üsna tihe ning majad  asetsevad mööda teeääri ja väga tihedalt koos.  Enda jaoks kasvatakse riisi, juurvilju ning  loomadest sigu ja kanu. OMATARBELINE PÕLLUMAJANDUS RIISIPÕLLUD  Asetsevad kahe jõe vahelisel alal Vietnami põhja  osas.  Antud piirkonnas on maastik madala  pinnamoega ning niiske.  Teedevõrgustik on tihe.  Elamud asetsevad mööda teeääri ja hõredalt ning  neid ümbritsevad puud.  Taimedest kasvatatakse riisi ning loomadest  kanu ning sigu. RIISIPÕLLUD TERRASSPÕLLUD  Antud alal on maastik mägine.  Põllud on ebakorrapärase kujuga ning on nii  suuri kui ka väikseid põlde.  Põllud on ehitatud astmeliselt ehk trepp­ehitus.  Palju külasid, kus majad asetsevad lähestikku  n...

Geograafia → Geograafia
29 allalaadimist
thumbnail
35
pptx

PÕLLUMAJANDUS KEENIA JA UNGARI

Viies tase UNGARI SATELLIITPILT põllud ungaris Maalapid suhteliselt väikesed Asustus peaaegu puudub Talud asetsevad teineteisest psake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks kaugel Teine tase Teedevõrgustik vähearenenud Kolmas tase Kõrvuti asetseb palju põllulappe Neljas tase Viies tase PUSTA UNGARIS Suured põllulapid Talud paiknevad üksteisest sake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks kaugel

Geograafia → Geograafia
57 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Brasiilia metsad

Brasiilia metsad Maria-Elizabeth Rüütel, 11.b Metsandus • Brasiilia metsas on 62% • Metsasuselt teine riik maailmas • Suurem osa asub Amazonase vihmametsade aladel • Vihmametsade aladel puudub teedevõrgustik • Kasvab väga palju troopiliste puude liike • Liigirikas koht nii looduses, taimedele kui ka loomadele Puidu kasutamine • Küttepuud, paberipuud, ümarpuit • Eksporditoodang ja töötlemine Probleemid • Palju metsa maha raiutud • põlengud • On kasutusele võetud suured istutusprogrammid Tänan kuulamast!

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Paikade asustatuse põhjused

1. Looduslikud tingimused Madala asustatuse eeldused: Soe kliima 1. Külm/põuane kliima Parajalt niiske 2. Mägine maastik Tasane maapind 3. Tihedad vihmaetsad Piisavalt magevett 4. Kuiv ja viljatu pinnas Sellises kliimas on: hea viljasaak Vähesed nõudmised elamutele Pole vaja tugevat küttesüsteemi 2. Majanduslikud tegurid Teedevõrgustik Sidevõrgustik (nt internet) Majandus -ja asustuskultuur Eeldused: Loodusvarad Kerge ligipääs (veekogude ääres) Asustatuse tihedus maailmas 9.05.2011

Geograafia → Geograafia
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mille poolest oli agraarühiskonna kultuur parem kui tänane?

Õrnem sugupool tegeles kodus käsitöö või toidu tegemisega. Saadud saake ja muud sellist säilitati, et tulevikus oleks lihtsam. ­ Minu meelest on see väga hea näide töötavast ühiskonnast, kus iga üks tegi midagi aitamaks oma pere. Inimesed hoolisid ja hoolitsesid üksteise eest. Kõik andsid oma panuse, et asi toimiks ja toimis ka. Tol ajal oli tähtsam kodus aidata pere ja teha palju tööd, kui õppida koolis ja omandada haridust. Eks see oli raskendatud ka, sest puudus püsiv teedevõrgustik ja kommunikatsioon ning kohati ka sõiduriistad. ­ Seda saab mitmeti mõista, sest tol ajal isegi, kui sa tahtsid õppida, siis sa ei saanud, sest terve aasta vältel oli koduses majapidamises nii palju tööd. Kogukondadel olid suured maalapid mille eest tuli koguaeg hoolt kanda ning ka kuna pered elasid koos paljukesi, siis tihtipeale tuli ka vanavanemate või isegi vanavanavanemate eest hoolt kanda. Ning kodu oli sel ajal maakohtades ja kas lähedal oli äkki kool täis juba, siis

Ühiskond → Avalik haldus
5 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Oliivisalud Hispaanias

Joonis 1 Joonis 2 Taime- ja loomakasvatus Haritav põllumaa hõlmab üle poole Hispaania pindalast Hispaanias kõige suurem taimekasvatus on viinamarjukasvatus (5 Mln t), oliividekasvatus (3.6 Mln t) Kõige suurem loomakasvatus on seakasvatus (25.4 Mln t), lambakasvatus (16 Mln t) Põllumajandusliku maa-ala kasutus Intensiive põllumajandus ­ maa väga efektiivne kasutamine. Puuduvad võsad, kasutamat alad. Kogu maa-ala on kasutuses, läbimõeldud teedevõrgustik, maksimaalne korje ja kastmissüsteemide rakendamine Kaubaline põllumajandus ­ läheduses ei paikne elamuid ning haritavad maaala on suuremõõtmelised. Satelliidipilt Joonis 4 Põllumajanduse mõju keskkonnale Maa alade kasutus on keskkonnale kahjutu, kuna ei hävita looduslikke liike. Inimtegevus on istutanud oliivipuid ning kasutab ära kliimavöötmest tingitud eelduseid (päikesevalgus ning soe kliima) Piirkond on vähese viljakusega ­ valdavalt kesine taimestik

Geograafia → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Saksamaa üldine iseloomustus

SAKSAMAA Jaanika Golubeva EMA Merekool 11LJ 2011 Üldine iseloomustus Saksamaa asub Kesk-Euroopas. Parasvöötmeline kliima. Suhteliselt jahe kliima. Keskmine temp. Jaan. 1-2 kraadi, juulis 16-20 kraadi. Talved ja suved niisked ja vihmased. Sademeid 600-1000mmHg. Merelise ja mandrilise kliima siirdeala. Saksamaa asub sega-ja lehtmetsa vööndis. Majanduslikult väga hea geograafiline asukoht. Saksamaa on hästi arenenud riik. Föderaalne vabariik. Rahvaarv ja selle soolis-vanuseline iseloomustus Rahvaarv: 82079454 milj/in Rahvastiku Tihedus: 230in/km2 Aastane rahvastiku juurdekasv 0.02% (1998) 0-14 aastaseid: 13.3%(N-5232245, M-5569390milj/in.) 15-64 aastaseid: 66.1%(N-26617915, M-5569390milj/in.) 65 ja vanemad: 20.6%(N-9557634, M-7217163milj/in.) Rahvastiku püramiid Click to edit Master text styles Second level Third level ...

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Miks tasuda makse ausalt?

Ütlen “üritab,” sest inimesed leiavad alati kergema väljapääsu ja praguseks on see välja kujunenud Läti riigist alkoholi toomise näol. Makse kogutakse, et riigid ja kohalikud omavalitsused saaksid pakkuda igapäevaeluks vajalikke erinevaid teenuseid, näiteks tänavavalgustust, teha teederemonti, maksta pensione, lastetoetusi, üleval pidada koole jne. Tänu sellele, et maksame makse, on Eestis tasuta arstiabi, transporditeenused, haridus, kultuur, julgeoleku teenused, teedevõrgustik jne. Iga inimene saab sellest kasu. Toimiva progressiivse maksusüsteemi korral saame parandada Eesti jõukuse taset, kuna siis maksavad rohkem makse need, kellel on rohkem raha, ja vähem need, kes on raha poolest vaesemad. Seeläbi saab riik rohkem aidata vaeseid.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Põllud Egiptuses

põllumajandus vaid kunstlikust niisutusest. Vesi saadakse Niiluse jõest. Nii saabki kasvatada vaid ühe saagi aastas, kui sedagi. Parku on nii kuiva kliima tõttu vee olemasoluga samuti probleemid. Egiptus on üks kõige vaesema põllumaaga riik maailmas. Satelliidipilt Joonis 2: Kuvatõmmis Google Earth vaatest Kirjeldus Eelnevat pilti vaadates on näha, et asulaid ja ehitisi on tunduvalt vähem kui maalappe. Teedevõrgustik on üpriski hõre, vähemalt selles konkreetses piirkonnas. Ainult üsikud teed kulgevad kuivade ja viljatute maalappide vahel. Slaidil nr. 4 tõin välja, et Egiptuse pinnas on väga kuiv kuna vihma sajab vähe ja on suur palavus, siis pildil oleva ala ligidalt jookseb mööda jõgi, mis anna kindlasti teatud eelise sellele maalapile. Suuremalt jaolt tundub pinnamood tasane. Asustuste paiknemine liigub pikki teid. Asustuste vahemaad üle põldude on pikad.

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ökosüsteemi teenused

uurimispiirkonna kohta. Arvutamiseks kasutati järgnevat valemit: X HABITAT tähistab elupaikade väärtust A HABITAT tähistab CORINE klassi ala regioonis A TOTAL tähistab vaatluse all olevat piirkonda Neid indekse arvutati iga kolme põhjapõdra karjatamise piirkondade kohta eraldi ning kogu uurimise all oleva ala jaoks tervikuna. Maakasutuse vormid Valiti üheksa maakasutuse vormi, olenevalt sellest millise teguri mõju ÖTle uurida sooviti: 1) Looduskaitsealad 2) Teedevõrgustik 3) Mäeeraldised 4) Põhjapõtrade karjatamine, nii suvistel kui talvistel karjamaadel ning võttes arvesse ka inimtegevust nende karjatamisel 5) Metsamajandus, sealhulgas lageraie, harvendusraie, valikuline raie 6) Mootorsaani ja Husky safarid ning teekonnad, mille puhvrer on 4m ja 400m 7) Matka- ja suusarajad, mille puhvriks on 4m 8) Ajaloolised paigad 9) Paisjärved Nimetatud maakasutuse kategooriad on jagatud vastavalt nende poolt osutatavale mõjule

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Kallaste keskkonnaseisundi analüüs

tulevad nad suveti nautima peipsi randa.Kuid paljud huvituvad ka kallaste kirkutest. Samuti korraldab Kallaste linn iga aasta kala-sibulalaata, mis toob iga aasta palju rahvast kohale. Ka on Kallaste linnal oma turismitalu, mis ootab alati huviga turiste endajuurde. Samuti toimub iga aastane Peipsirock üritus , kuhu on oodatud väga kirju seltskond. Kokkuvõte Kallaste linnas asub heal tasemel keskkool ning lasteaed, korralik teedevõrgustik ning omapärane loodus. Puuduseks on kehv töötasu, enamus ettevõtteid maksab oma töötajatele miinimum palka, mille tõttu inimesed lahkuvad Kallaste linnast. Linn on teinud inimeste heaolu nimel palju ehitanud uusi teid, samuti üürib oma elanikele odava hinna eest kortereid. Kui linna tekiks uusi ettevõtteid, mis maksaks inimestele suuremat töötasu, siis suudaks linn kodanike arvu suurendada. Looduskaitsega tegeletakse Kallaste linnas aktiivselt, kaitse all on korralik hoiuala

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
24 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Igaühe õigus

Eestis aegade jooksul välja kujunenud igaühe õiguse moodustavad teatud tavad ja kombed, tuginedes seadustele ning moodustavad käitumisreeglid, mis määravad kindlaks igaühe õigused ja kohustused looduses viibimisel, loodusandide korjamisel, looduslike materjalide kasutamisel ning kogumisel. Teed ja rajad Tänapäeva linnastunud ühiskonnas elades mõtleme harva asfalteerimata jalgradadele, millest muistselajal kogu teedevõrgustik alguse sai. Vanadele eestlastele tähendasid metsarajad rohkem kui lihtsalt võimalust punktist A punkti B jõudmiseks teed olid ka metsakooli eest. Lastele pärandati teadmisi ravimtaimedest ning õpetati laulu järgi tundma linde ning koore järgi tundma puid. Kohalikud andsid tihti teedele ka nimesid ning tõenäoliselt võib pidada neid esimesteks looduse õpperadadeks. Riigija vallametsas olevatel märgistamata teedel ja radadel võib kõndida

Bioloogia → Bioloogia
36 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Brasiilia iseloomustus

Järva-Jaani Gümnaasium Brasiilia Koostaja: Anna-Marie Kellner Juhendaja: Toomas Põldma Järva-Jaani 2018 Sisukord Riigi üldiseloomustus.............................................................................................. 3 Geograafiline asend................................................................................................ 3 Looduslikud tingimused.......................................................................................... 4 Arengutase............................................................................................................. 4 Rahvusvahelistesse organisatsioonidesse kuulumine.............................................5 Rahvaarvu paiknemine........................................................................................... 5 Rahvastikupüramiid..................................................................................

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Saksamaa transpordivõrk

Joonis 1. Suurimad maanteed Saksamaal Joonis 2. Suurimad linnad Saksamaal Allikas: Wikipedia Allikas: Wikipedia Teedevõrgu tihedus ja teede kulgemise suund Tänu asukohale Kesk-Euroopas ning kõrgeltarenenud majandusele on teedevõrk hästi arenenud. Maanteed paiknevad tihedalt üle kogu riigi, teedevõrgu tihenemist on märgata suurlinnade läheduses. Kõrvutades jooniseid 1 ja 2, on näha, et joonisel 1 eristuvad selgesti suuremad linnad.. Tihedaim on teedevõrgustik riigi idaosas, kus asuvad lähestikku Essen, Dortmund, Köln jt suured linnad, teised suurimad väljajoonistunud linnad on Hamburg, Berliin jt. Eelised riigis Kuna Saksamaa näol on tegemist kõrgeltarenenud riigiga, on teed kaasaegsed, heas korras ning mugavad kasutada (lisateatetahvlite, teeviitadega jms). Asukoht Kesk-Euroopas motiveerib riiki panustama teede korrashoidu, et hoida transiidi pealt ning tasuliste teede pealt saadavaid makse. Puudused riigis

Geograafia → Geograafia
24 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Võru linna saastatus Referaat

puurkaevudes. Ülevaade Võru veekogudest andis selge pildi sellest, et vee kvaliteeti üritatakse parandada iga aastaga järjest enam, kuid see on raskendatud, sest näiteks suureneb prügi hulk ja ka inimeste hoolimatus. Võru linna veekogudest kõige puhtam on Kubija ja saastatuim on Tamula järv. Vee saastatust parandatakse vee puhastamisega. Võru linna maapind on toitainete rikas, kuid seda rikuvad peamiselt laienev teedevõrgustik ja reovesi. Maapinna reostus vähendab ka taimede liigirikkust. Võru linna maapinda tasakaalustavad enim metsad. Tõin välja ka graafiku Võrumaa pinnasest. Linna õhk on saastatud enim tänu sõidukite heitegaasidest ja tööstushoonetest, mis paiskavad õhku ohtlikke kemikaale. Õhu reostust saab vältida, kasutades keskkonnasõbralikke meetmeid. Kasutades ühistransporti ja keskkonnasõbralikke kütuseid. Samuti tuleb linnas propageerida keskkonnasõbralikku eluviisi

Loodus → Keskkonnaõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
8
doc

10. klassi geograafia materjal

Sissejuhatus. Geograafia jaguneb ühiskonnageograafiaks ja loodusgeograafiaks. · ühiskonnageograafia ­ uurib inimeste käitumist ja mõju keskkonnale. · majandus ­ inimestele vajalike hüvede valmistamise, jaotamise, vahetamise ja tarbimise süsteem. Majandus jaguneb makroökonoomikaks ja mikroökonoomikaks. · makroökonoomika ­ ühiskonna tasandil majandusprotsesside uurimine. · mikroökonoomika ­ ettevõtete tasandil majandusnähtuste uurimine. Maailma majandusgeograafia uurib terve maailma majanduse toimimist ruumis. · globaliseerumine ­ ülemaailmastumine. Riigid : USA, Kanada, Mehhiko, Venezuela, Kolumbia, Ecuador, Peruu, Tsiili, Argentiina, Brasiilia, Egiptus, Liibüa, Alzeeria, Maroko, Sudaan, Nigeeria, Kongo DV, Sambia, Angoola, LAV, Namiibia, Keenia, Hiina, Põhja-Korea, Lõuna-Korea, Jaapan, Mongoolia, Kasahstan, Usbekistan, Türkmenistan, Türgi, Iraan, Iraak, Saudi-Araabia, Iisrael, Afganistan, Pakistan...

Geograafia → Geograafia
123 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Karksi Valla keskkonnaseisundi analüüs

19. sajandi algul hoogustus linakasvatus, mis pani aluse jõukatele Mulgi taludele. Selle aja tummad tunnistajad on vanad rehetared ja mõisahäärberid. Igal aastal käib Karksi vallas hulgaliselt turiste, kõige rohkem pakub turistidele huvi Karksi Peetri kirik ja imeline vaade kiriku juurest. Kokkuvõte Karksi vallas asub heal tasemel keskkool, tihe teedevõrgustik, omapärane loodus. Puuduseks on kehv töötasu, enamus ettevõtteid maksab oma töötajatele miinimum palka, mille tõttu inimesed lahkuvad Karksi vallast. Vald on teinud inimeste heaolu nimel palju ehitanud uusi teid, samuti üürib oma elanikele odava hinna eest kortereid. Kui valda tekiks uusi ettevõtteid mis maksaks inimestele suuremat tööttasu siis suudaks vald kodanike arvu suurendada. Looduskaitsega tegeletakse Karksi vallas aktiivselt, kaitse all on palju üksikobjekteon rajatud

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
52 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Austraalia referaat

võimalus transportida kaupa edasi ja tagasi on läbi lennukite või laevade, kuid lennutransport on palju kallim kui laevadega. Riigi sisevedudes on oluline osa raudteel, mis on odav ja kiire viis liikuda ühest otsast teise. Linnades hakatakse aina rohkem kasutusele võtma ühistransporti tõusvate bensiini hindade pärast. Kasutatakse veel metrood linnasiseseks transpordiks. Kõige tihedam teedevõrgustik on Lõuna- ja Ida-Austraalias, sest seal asuvad kõige suuremad linnad ja tööstused. Austraalia autoteede kogupikkus on 913.000 km. Kõige hõredam on Kesk-Austraalias, sest seal on kõrb ja autoteedel ei oleks mingit kasutusala. Raudteed asuvad samuti enamasti Ida- ja Kagu-Austraalias, kus on suuremad linnastud. Austraalias on 448 erinevat lennujaama ja Austraaliale kuulub 53 laeva, mis registreerivad kokku üle miljoni tonni kandmisvõimes. Allikad: http://www.infrastructureaustralia.gov

Geograafia → Geograafia
23 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Keskkonna analüüs Tõlliste vald

Kuna, vabade töökohtade nappuse tõttu, suunduvad nooremad inimesed linnadesse on valla prioriteediks kutsuda Tõlliste valda uusi ettevõtteid. Suurt rõhku pannakse veel Tõlliste valla ühisveevärgi ja kanalisatsiooni arendamisele. (3) Vald võiks rohkem Sooru paisjärve lähiümbrusele tähelepanu pöörata. Kuidas minna edasi? Tõlliste vallas asuvad korralikud lasteaiad, heal tasemel keskkool, tihe teedevõrgustik ja kaunis loodus. Puudu on ainult ettevõtjad kes pakuksid kohalikele tööd ja konkureerivat töötasu. Kui Tõlliste vald suudab luua keskkonna, kuhu tekivad uued ettevõtted, puhkeb vald õitsele. Tõlliste valla vapp Kasutatud kirjandus (1) http://www.keskkonnakeskus.ee/media/pdf/sorteerimine/Tolliste.pdf (2) http://www.keskkonnakeskus.ee/media/pdf/Tolliste.pdf (3) http://4536617.la02.neti.ee/veeb/images/stories/dokumendid/yldplaneering/T6LLIST E_VALLA_YLDPLANEERING.pdf

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
277 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Suure-Jaani valla keskkonnaseisundi analüüs

viis kasutada järvevett alternatiivina põhjaveele, elektrienergiale samuti leida mõni alternatiiv ja pöörata tähelepanu õigele põlluharimisele. Väiksemad ettevõtjad võiksid samuti kasutada säästlikke tööviise, et järgmistel põlvkondadel oleks ka põld millel teravilja ja muud kasvatada, et oleks mets, kust endale talvised küttepuud muretseda. Kokkuvõte Suure-Jaani vallas on palju koole, sealhulgas nii gümnaasium kui ka kutsekool. Olemas on tihe teedevõrgustik, jäätmeladestamiskohad. Maalt linna kolimise tagajärjel väheneb valla rahvastik, mis on paratamatu, kuna maaelu sureb üha rohkem välja. Kaovad väikemad ettevõtted ning alles jäävad suuremad ettevõtlusega tegijad, kes pakuvad vallaelanikele küll töökohti, kuid mitte enam nii suurel määral. Kolitakse ära just finantsilistel põhjustel, kui pole piisava sissetulekuga töökohta, et oma peret ülal pidada, siis ei jäägi muud üle, kui linna või suurema asustusega piirkonda kolida

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
41 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Brasiilia - Riigi arengutaseme iseloomustamine

Brasiilia Küsimused lk 16 Riigi arengutaseme iseloomustamine 1 ja 2 Arengutaseme näitaja Brasiilia SKT ostujõu alusel $/elaniku kohta 8800 Sündimus %% 21 Suremus%% 6 Imikusuremus 27 Keskmine eluiga(N/M) 76/68 Kirjaoskus % 88,6 Hõive põllumajanduses% 8 Kuuluvus riikide rühma Uustööstusmaa Brasiilia on uustööstusmaade rühmas. Seda rühma iseloomustab ennekõike usina, kuid odava töötajaskonna olemasolu, kuid kus napib kapitali. Uustööstusmaad on keskmiselt jõukamad riigid. (Tabel on koostatud 2007 aasta näitude põhjal) Küsimused lk 20 Riigi kuulumine majandusorganisatsioonidesse 1.Brasiilia kuulub MERCOSUR majandusorganisatsiooni. MERCOSUR on 1991 aastal loodud Lõuna-Ameerika ühisturg. 2.Brasiilia...

Geograafia → Geograafia
168 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kunstiajalugu- Kreeka ja Rooma

Kaari kasutati erinevate seinas olevate avade jaoks. Silindervõlv annab võimaluse katta nelinurkse ruumi, kus raskus langeb kahele seinale. Veelgi kergemaks tegemisel võeti kasutusele ristvõlv, kus sai ära jätta seinad ja võlvid toetusid piilaritele. Ümmargused ruumid kupliga. Võeti kasutusele ehitusmaterjalid- kruus ja tellis. Mört koosnes kruusa ja tellise purust. Betooni kasutati müüride, võlvide ja kuplite katmisel. Ehitusuuendused, kuna inimesed vajasid neid. Roomas suur teedevõrgustik, sillutatud kividega, mis säilinud osaliselt tänaseni. Võlvid ja kaared aitasid ehitada sildu. Nii ehitati ka akvedukte. Linnad olid kaitstud betoonist müüridega. olulisel kohal ühiskondlikud hooned- termid ja amfiteatrid 70ndal aastal eKr hakati ehitama Colosseumit, mis oli kolmekorruseline ja oli arvestatud korruste funktsioone. I korrusel dooria sambad, II korrusel Joonia sambad, III korrusel Korintose sambad. 80 sissepääsu. Areeni all olid treeningruumid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Referaat Suurbritannia

Transport Suurbritannnias on transport väga kõrgel tasemel, erinevate transpordiliikide peale on mõeldud, olemas on autoliiklus, rongiteed, veeteed, isegi metrood ja Eurotunnel. Sisevedude tegemisel on põhiline ikka autovedu, kuna teed on hästi hooldatud ja neid on palju, samas rongiliiklus on ka tähtis. Rahvusvahelistel vedudel on peamised mereteed ning lennukiveod, kuna see on kõige kasulikum. Autotransport- nagu eelpool mainitud, on teedevõrgustik väga suur ja hästi hooldatud. Riigi lõunaosas on teid rohkem, aga ehitustööd käivad üle terve saare. Kokku on kattega maanteid ja teid 366 000 km. Rongitransport- rongitransport nii arenenud ei ole, kuna teid on kõigest umbes 17 000 km, kuid ehitatakse neid juurde sinna, kus oleks nõudlust. Prantsusmaa on ainuke, kellega on raudteekanal. Siseveetransport- jõgesid, mis sobivad transpordiks on saarel ainult 3200 km ja ühtset

Geograafia → Geograafia
68 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Kreeka

Suurima osa tööstuslikust impordist moodustavad masinad, transpordi varustus, kütused, kemikaalid. Ekspordi moodustavad söök, jook, nafta tooted, tekstiilid. 2011. aasta statistika andmetel on esikohal muud õlid ja saadused kui toornafta (6,1 mld eurot). Järgneb alumiinium (eksport 1 mld eurot); raua ja terasetooted (579 mln). Transport Transpordi infrastruktuuri mõjutavad nii pinnamood kui ka taimestik. Kreekas on hästitoimiv tihe teedevõrgustik. Kuigi saarte vahel on parvlaevad peaaegu ainuke transpordivõimalus ning riigi mägisus tekitab lisaraskusi, on auto-, raudtee-, linna- ja õhutransport muutunud palju tõhusamaks ja kiiremaks. Riigi sisene olulisim transporditeenus on meretransport, kuna enamik inimesi elab ranniku äärsetel aladel, kus paiknevad suuremad sadamad. Riigi sisevedudes on kõige mõistlikum kasutada raudtee- ja meretransporti. Võimalik on vedada suurt kogust väikese tasu eest

Geograafia → Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Keskkonna analüüs- Jõgeva vald

turistidele on loodud eraldi alad, kus nad saavad aega veeta. 8. Kuidas minna edasi? Olemasolevat on alati võimalik paremini kasutada. Alati on võimalik midagi paremaks muuta. Jõgevamaa arenguks on loodud mitmeid arengukavasi. Kodukoha tulevik on paljuski inimeste enda kätes. Arvatavasti asjad liiguvad paremuse poole ja kodukant muutub keskkonnasõbralikumaks. KOKKUVÕTE Jõgeva vallas asub palju erinevaid häid koole ja lasteaaedu, valda läbivad mitmed suuremad teed ning teedevõrgustik on hea, samuti on Jõgevamaal palju ilusat ja kaitseall olevat loodust, mida saab igaüks nautida. Arengukavad näitavad, et elu Jõgeva vallas üritatakse muuta aina paremaks ja keskkonnasõbralikumaks, mis on väga hea. Ettevõtteid siin on ja põllumaa on samuti viljakas. Igaüks, kes soovib, leiab siin endale midagi head ja meeldejäävat. Jõgeva vald on koht Eestis nagu iga teinegi oma heade külgede ja vigadega. Allikad 1. https://statistikaamet.wordpress

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
37 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Teede ja teerajatiste ehituse ajalugu

Selliselt edastatav sõnum olevat liikunud 2000km kaugusele 5 päevaga. 5. Rooma teed ­ nende ehitamine, rahastamine, konstruktiivsed lahendused, organisatsioon, reisimine, pikkus ja ulatus, kaardistamine, mõõdistamine. Nimeta üks Rooma peateedest ja märgi see kaardile + iseloomustus Rooma teede ehitamist ajendas lisaks kaubandusele ka soov sõdida ja oma valdusi laiendada. Laieneti ju kuldajal Euroopasse, Lähis-Idasse, Põhja-Aafrikasse, millega teedevõrgustik ulatus 80000km-ni. Roomlastel oli teedeehitus arenenud palju, kasutati trasside märgistamiseks täppisriistasid (grooma), teid kaunistati kiviraidurite nikerdatud miilikividega, kehtis seadusandlus, määrati koormuspiiranguid, teede pikaealisuse tõstmiseks kasutati rentslite ja kanalite süsteemi ja teele anti servade poole väike kalle vee ärajuhtimiseks. Võimalik oli muretseda teedekaarte.

Ehitus → Ehitus
12 allalaadimist
thumbnail
17
docx

PORTUGALI VABARIIK

11.2.Rahvusvahelised- ja siseveod Rahvusvahelistes vedudel on peamine rõhk laevatranspordil, sest Portugali ookeaniäärne asukoht on seda soodustanud ja laevaveod on hästi suuremahulised ja seetõttu odavamad, kuid tähtis on ka õhutransport. Sisevedudel on tähtsaimaks raudtee transport, sest samuti rong mahutab rohkem kaupa, kui teised transpordiliigid. Ka autotransport on sisevedudes tähtis, eriti kuna Portugalis on hea teedevõrgustik. Kuid kuna Portugalis on ka paljujõgesid on laevatranspordil sisevedudes oma roll. 11.3.Transpordiliikide arengutase Portugalis on 65 lennujaama, millest 45 on suuremad ja asfalteeritud hoovõturadadega. Lissabonis asub Portugali suurim Lissaboni Portela lennujaam (2009. Aastal teenindas 13 277 959 reisijat). Portugali peamine ja rahvuslik lennufirma on TAP Portugal. Lissaboni hea asukoha tõttu on see peatuspaigaks paljudele välismaistele lennuettevõtjatele.

Geograafia → Geograafia
31 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Rootsi

Jõhvi Gümnaasium Referaat Rootsi Koostaja: Klass: Õpeataja: Jõhvi 2009 SISUKORD 1. SISUKORD ...................................................................................................... 2 2. ÜLDANDMED .................................................................................................. 3 3. PINNAMOOD ...............................................................................................

Geograafia → Geograafia
24 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Projektikava

oluline, et projektimeeskonnal oleks võimalus kasutada asendusinimesi, kes on samamoodi kursis loengu sisuga ja on suutelised selle oskuslikult läbi viia. Tehnikarikete vältimiseks ja võimalikult kiireks parandamiseks tuleks teha koostööd professionaalsete tehnikutega. 15 Seminar tuleks korraldada aastaajal, mil ilmastik ei muutuks segavaks faktoriks. Halva ilma korral pole võimalik teatud loenguid läbi viia vabas õhus ja teedevõrgustik võib olla häiritud, mis takistab osalejatel jõuda kohale õigeaegselt. Seminar tuleks korraldada suvel, kui ilmad on soojad ja päikesepaistelised. Väga halva ilma korral tuleks seminar edasi lükata ning kõikvõimalike infokanalite kaudu sellest inimesi aegsasti teavitada. 16 4. TEGEVUSKAVA JA PROJEKTI EELARVE NING FINANTSPLAAN 4.1 Projekti tegevuskava MTÜ Eesti Noored huviks on korraldada sujuvalt toimiv seminar ning seetõttu on vaja

Majandus → Ettevõtluskeskkond
97 allalaadimist
thumbnail
17
docx

BRASIILIA

Transport Peamised veod ja reisiliiklus käib teedel. Brasiilia teedesüsteem kokku oli 2002. aastal 1.98 miljon kilomeetrit. 2002. aastal registreeriti 14 820 000 sõiduautot ja 3 300 000 kommertssõidukit. Nendest teedest on 95 000 km sillustatud ja 1 655 000km ei ole sillustatud, mis tähendab, et ainult 5% teedest on sillustatud. Brasiilias on ka väga väike autode omandus rahva seas, 1000-est inimesel on 140 autod. Kõik liiki teed on ehitatud föderaalse abiga, kõige tähtsam teedevõrgustik, mis on 14 000 km, koosneb sillutatud teedest Brasíliast lõunas, abi on osutatud ka nende hooldamiseks. Väga tähtis koht Brasiilia transpordil on lennundusel, mis on suurenenud viimase kahe aasta jooksul 35% võrra, enamasti turismi tõttu. Brasiilias on üle 4000 lennujaama. Peale lennujaamade on ka tähtis koht brasiilas rongidel ja metroodel, kuigi need ei ole parimas korras. WEF uuringul said Brasiilia raudteed 1.9 punkti 7-mest

Geograafia → Geograafia
52 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Jaapan

Seal on 1.2 miljonit kilomeetrit sillutatud teed. Transpordi infrastruktuuri arengut soodustab meri, mis võimaldab laevaliiklust, ning kuna saar pole väga suur siis võimaldab see katta suurema osa riigist teedevõrguga. Aga kuna Jaapan on väga mägine, siis raskendab see sillutatud teede rajamist igale poole. Riigi sisevedudes on olulised autotransport ja raudteetransport, kuna riik pole nii suur, et vajaks lennutransporti ning seal on väga suur teedevõrgustik. Rahvusvahelistes vedudes on lennu- ja meretransport kõige olulisemad, kuna tegu on saareriigiga. Autotransport Jaapanil on umbes 1 203 600 km maanteid, mis koosnevad 1 012 000 km-st linnade ja külade teedest, 129 000 km-st prefektuuri teedest, 55 000 km-st üldisest riiklikust maanteest ja 7600 km-st riiklikust kiirteest. Riigi põhjaosas on kõige hõredam ning saare lõunapool on tihedam, kuna seal asub rohkem suurlinnu. Raudteetransport

Geograafia → Geograafia
12 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Maailma regioonid

Omatarbeline põllu- majandus. Väga palju erinevaid istandusi (nt: banaaniistandused). Põllukultuurid: soja, tubakas, kohv, kakao jt. Kasvatatakse ka viinamarju, tomateid, kanepit, veiseid, sigu ja kanu. Tööstus On säilinud traditsioonilised majandussektorid – istandused, omatarbeline põllumajandus ja mäetööstus. Kiiresti areneb ka turismisektor. Transpordisüsteemid Suhteliselt hästi arenenud teedevõrgustik, kuid võiks olla parem. Maanteed on ülerahvastatud ning mõneti ka halvas seisus. Kasutatakse ka lennuki- ja laevatransporti, kuid lannukid ja laevad on vanematsorti. Panus maailma- Eksporditakse Ladina-Ameerika toorainet ning põllumajandussaaduseid alltööettevõtetesse üle kogu maailma. Ladina-Ameerika on maailma- majandusse vaates oluline metallide-, põllumajandus- ja metsasaaduste tootja (kohv, kakao, suhkur, mate jt.)

Geograafia → Geograafia
22 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Itaalia referaat

(670 820). Huvitavad faktid Rooma kohta: *Roomlased said omale nime sõna ,,romantika" järgi, kuigi elu Vanas Roomas ei olnud just kõige romantilisem. *Rooma oli esimene kaasaegne suurlinn, mis ületas 1 miljonilise rahvaarvu piiri. *Kõnekäänd ,,kõik teed viivad Rooma"(tähendab, et mis tee sa ka ei valiks, tulemus on ikka sama ja võrdne teistega) tuleb sellest, et roomlased olid tuntud väga heade ehitajatena. Nende teedevõrgustik viis alati pealinna poole ehk sõna otseses mõttes kõik teed viisid Rooma. *Pole ime, et Rooma juhib rahvusvahelist tippmoodi. Seal tegutsesid juuksurid juba 300 a eKr. *Itaalias ehitati 1920-ndatel aastatel maailma esimesed kiirteed ­ autostradad. Majandus Majanduse üldiseloomustus ja põhinäitajad Alates 1950­ndatest aastatest kuulub Itaalia maailma tugevaimate tööstusriikide hulka. Itaalia majandus-geograafiline asukoht Vahemere basseinis soodustas kaubanduse

Geograafia → Geograafia
145 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Soome referaat.

dollari väärtuses. Suurimad impordi partnerid on Venemaa (17.6 % kogutoodetest), Rootsi (13.6 %) Saksamaa (13.6 %), Holland (7.6 %), Hiina (4.2%), ja teised. 2011. aastal eksportis Soome tooteid 78,83 miljardi dollari väärtuses. Peamised ekspordi partnerid olid Rootsi (11.8%), Saksamaa (10%), Venemaa (9,2 %), Holland (6,8%), Suurbritannia (5,2%), USA (4.9 %) ja Hiina (4,7 %) 10. TRANSPORT 10.1. Transpordi iseloomustus Riigis on suurepärane teedevõrgustik. Bensiini ja sõidukite hinnast laekub iga aasta miljard eurot, mida kasutatakse teede arendamiseks ja parandamiseks. Soomes on 25 lennujaama, mida saab kasutada kommertslendude läbiviimiseks. Valitsus kasutab iga aasta hinnanguliselt 350 miljonit eurot raudteevõrgustiku hooldamiseks. VR GRUPP tegeleb raudteevõrgustiku arendamisega. Suurim rõhk on pandud laevandusele (Pilt 12). Kuna Soome on ümbritsetud Läänemerega, on parim (odavaim, kiireim) viis kaubavahetuseks, viia kaupu praamidega

Geograafia → Geograafia
49 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Rahvusvaheline majandus arvestustöö

(suurim eelis)- kindlustab suurema selguse. · Võib välja kaubelda soodsamad kaubavahetus tingimused, · Finantseering avaldab suuremat mõju annab tugevama arengu. · Väike riik võib kaitsekulud väliste partnerite kaela veeretada, läbi NATO. · Väikses riigis on suurem võimalus kommunikatsiooni vahendite ja infrastruktuuri rakendamine. NT: Eesti katmiseks mobiilsidega kulus vähe aega. Teedevõrgustik igati hea e. infrastruktuuri näide. 2. Väikeriigi puudused · Masstootmise eeliste puudumine põhjuseks, et siseturg väike, valitseb seaduspära mida suuremas koguses kaupa valmistada seda madalam on tema maksumus. Suurem osa suurest toodangust tuleb maha müüa teises riigis. Väikeriigi ettevõtted sõltuvad oluliselt välisturgude avatusest, stabiilsusest ja arengusuundadest,

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
25
docx

GRUUSIA JA ABHAASIA

Musta mere rannikuriigina on oluline osa ka meretranspordil. Enim arenenud on autotransport, kuna see on kiireim ja odavaim viis kauba vedamiseks. Autotransport ei nõua kauba ümberlaadimist ning on seetõttu ka mugav. Gruusia mägiste alade tõttu on autotransport ka kõige kasulikum, sest võimaldab läbida mägist maa-ala, mistõttu saab sõita kõige otsemaid teid pidi ning see vähendab olulisel määral transpordikulusid. Kõige tihedam teedevõrgustik on Thbilisi ümbruses. Raudteevõrgustiku rajamine on mägiste alade tõttu olnud mõnevõrra keeruline ning sellest on tingitud ka selle mitte nii kõrge areng. Peale NSVL-st lahkumist hakkas Gruusia raudteevõrgustikule rohkem tähelepanu pöörama ning tegeleb tänapäevani aktiivselt raudteevõrgustiku edendamise ja moderniseerimisega. Gruusias on raudteid kokku üle 1600 kilomeetri ning raudteeühendus on Venemaa, Aserbaidzaani, Türgi ja Armeeniaga.

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Rootsi kuningriik

pinnamood, samal ajal kui põhja- ja lääne osa on mägine ning takistab teede rajamist.Samuti on riigi põhja osas aasta ringi suhteliselt külm, mis teeb omakorda teede rajamise raskeks. Millised transpordiliigid võiksid olla olulised riigi sisevedudes, millised rahvusvahelistes vedudes? Põhjenda lühidalt. Riigi sisevedudes on olulised raudtee ja auto transport, sest mõlema liigi jaoks on hästi arenenud teedevõrgustik. Samas on Rootsi liiga väike,et tarvitada tuleks lennukeid. Rahvusvahelistes vedudes on oluliseimateks transpordi liikideks mere transport; tänu heale väljapääsule merele. Samas on hästi arenenud rongi liiklus Rootsi ja Taani vahel, ehk siis terve Euroopaga, samas on samad riigid ühendatud ka sillaga, nii et rahvusvahelises transpordis on oluline ka autotransport. Väga olulisel kohal on ka lennukitransport, kuid see pole sama oluline kui laeva või rongitransport.

Geograafia → Geograafia
81 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Brasiilia majandus

6. Transport Peamised veod ja reisiliiklus käib teedel. Brasiilia teedesüsteem kokku oli 2002. aastal 1.98 miljon kilomeetrit. 2002. aastal registreeriti 14 820 000 sõiduautot ja 3 300 000 kommertssõidukit. Kuigi kiirtee liikluse hulk on suurem lõuna- ja kesk-Brasiilia aladel (Joonis 13), tähtsad teed on konstrureeritud, et ühendada kirde-Brasiilia ja põhja-Brasiilia alasid tööstuslike lõuna-Brasiilia aladega. Kõik liiki teed on ehitatud föderaalse abiga, kõige tähtsam teedevõrgustik, mis on 14 000 km, koosneb sillutatud teedest Brasíliast lõunas; abi on osutatud ka nende hooldamiseks. 1970. aasta septembris, ehitamine algas 5000. km-l Trans- Amazoni kiirteel, ühendamine Brasiilias Atlandi rannikust Peruu piirini. 4198 km pikkune tee ühendab Santarémi üle Amazonase jõe Cuiabága. See on arvatavasti kõige ambitsioonikam üleriigiline teedeprojekt, mis on sellel sajandil ette võetud. World Bank uurimus varastel 1990

Geograafia → Geograafia
96 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Sissejuhatus romaani filoloogiasse

- Balkani piirkond Daakia 101-106 p. Kr.- Rumeenia, kõig viimane vallutus- Impeerium saavutab oma suurima ulatuse. Rooma laienemine arvudes: 509 eKr: Rooma vabariik- mõnisada km2 250 eKr: u 150 000 km2, u 3 milj elanikku 2. saj pK: 50 ­ 70 milj inimest Ladina keele levikut mõjutanud faktorid: 1) Rooma riiklik korraldus: Tugevalt tsentraliseeritud 1. sa pKr 212 pKr Caracalla edikt (kodanikuõigused kõigile impreeiumi elanikele 3. saj poliitiline anarha 3. saj lõpp keiser Diocletianus 2) Teedevõrgustik: kauplemine, kultuuri levik, linnade asutamine, koolide asutamine 3) Õigussüsteem: osalised ja täielikud kodanikuõigused. Rooma õigus on ka tänapäevase õigussüsteemi aluseks. Seda rakendati väga paindlikult ja osavalt. Eraldi puudutab see kodanikuõigusi. Latiniseerimine: ladina keele levik allutatud territooriumitel Caracalla edikt 212. a.- kodanikuõigused kõigile elanikele, oli hoobiks roomakesksele korraldusele

Filoloogia → Sissejuhatus romaani...
96 allalaadimist
thumbnail
30
odt

Suurbritannia referaat

Transport Suurbritannnias on transport väga kõrgel tasemel, erinevate transpordiliikide peale on mõeldud, olemas on autoliiklus, rongiteed, veeteed, isegi metrood ja Eurotunnel. Sisevedude tegemisel on põhiline ikka autovedu, kuna teed on hästi hooldatud ja neid on palju, samas rongiliiklus on ka tähtis. Rahvusvahelistel vedudel on peamised mereteed ning lennukiveod, kuna see on kõige kasulikum. Autotransport- nagu eelpool mainitud, on teedevõrgustik väga suur ja hästi hooldatud. Riigi lõunaosas on teid rohkem, aga ehitustööd käivad üle terve saare. Kokku on kattega maanteid ja teid 366 000 km. Rongitransport- rongitransport nii arenenud ei ole, kuna teid on kõigest umbes 17 000 km, kuid ehitatakse neid juurde sinna, kus oleks nõudlust. Prantsusmaa on ainuke, kellega on raudteekanal. Siseveetransport- jõgesid, mis sobivad transpordiks on saarel ainult 3200 km ja ühtset sisevetevõrku

Geograafia → Geograafia
59 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Popkultuur ja popmuusika

Kraftwerk. ,,Inimlikus mõttes on seda kasulikum, mida masinlikumad me oleme." Liikumise teema, selleks hea, et me mõistaks kuidas Kraftwerk eemaldab oma muusikast kirglikuse, tungi. Täiesti ilma kirgedeta liikumine. Stabiilne, motoriseeritud, nii nagu liiguvad masinad. Spetsiifiline idee kirgedest loobumise taga, tulenes, sellest, et Saksa ansambel, kogunes 60ndate lõpus, sõjast polnud palju möödas, kuidas sõja pärandit ületada. Liikumise kujund, Saksamaal väga välja arenenud teedevõrgustik. Tee, liikumine otseselt natsidega seotud. Hitleri ajal tehti. Soolisus neutraalne. VÕLTSINGU MUDEL. Kultuuris, popkultuuris. Võltsituse kujund. Pealispindsust, vastandina sügavale loomusele, mitte masina kujundi kaudu, teises võtmes. Demüstifikatsioon 70ndate teisel poolel leidis aset. 70ndate teisel poolel tuli oluline muutus popmuusikasse. Varasema ühe tervikliku asemel oli 2 popmuusikat. Lõhenemine, üks rokkmuusika oli vale, teine õige. Rokkkultuur OLI tervik. Autentsus.

Kultuur-Kunst → Kultuuriteadus
127 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Maailma usundid

Maailma usundid 5. veebruar 2010 Läbi aegade on kõrgkultuurides eksisteerinud huvi religiooni vastu. HERODOTOS kirjeldab usundeid (Egiptus1, Pärsia). TACITUS kirjeldab germaani usundit. Huvi religiooni vastu säilib ka kristluse vastu. Huvi on eelkõige poleemilist laadi, sest vaieldi mittekristlike usunditega. Esimestel sajanditel pKr on kristlikud kirjanikud pannud kirja palju infot paganlikest usunditest. Keskajal säilib samuti huvi mittekristlike religioonide vastu. Huvi intensiivistub ristisõdade ajajärgul. XII sajandil hakkab Euroopa haritlaskond tugevalt huvituma islamist. Koraan tõlgitakse ladina keelde. Eurooplased lähevad misjonäridena kaugetesse maadesse, nad kirjutavad samuti kohalikest usunditest. XV sajandi lõpul / XVI sajandi algul hakatakse rajama asumaid, puutuvad kokku teiste kontinentide religioonidega. Sellega kaasneb misjon, aga kohal...

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Vana-Rooma ajalugu ja kultuur

Proletaaridele heideti ette seda, et nad saadavad oma aega mööda täiesti mõttetute tegevustega ­ ei ole ühiskonnale kasulikud. Alates hilise vabariigi perioodist oli Roomal suhtlemine teiste rahvastega suht levinud. Populaarseks sai reisimine. Reisimist hõlbustas see, et rajati hästi funktsioneeriv teede süsteem. Esimene kivikattega maantee mis rajati oli Via Appia. Selle eeskujul hakatakse rajama ka teisi teid Rooma linnast teistesse keskustesse ning suht lühikese ajaga tekib tihe teedevõrgustik, mis soodustab reisimist. Reisiti kas ratsa või meritsi. Reisimine polnud vaid jõudeaja tegevus vaid selle põhjuseks oli ka soov end harida. Eluviisi osaks muutus nt see, et mingis eas isa saadab oma poja reisima, et ta saaks end harida. Külastati nii tarku õpetlasi, filosoofe, ka igasugu pühamuid, nt Delfi oraaklit. Roomlaste hulgas muutuvad hinnatuks reisid igasugu eksootilistele maadele. Reisidel muutub oluliseks ka vaatamisväärsuste külastamine

Ajalugu → Ajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Iisreali usundilugu - Kordamisküsimuste vastused eksamiks

Hilisemate kunigate puhul saab juba küüditamisest rääkida, viisid sõjaväe kohale ja küüditasid kohaliku ülemikihi kaugetesse provintidesse. Eesmärk hävitada rahvuslikud ambitsioonid, et kõik räägiksid ühte keelt jne. Seda taheti sest riik läks liiga suureks, ja rahvuslike motiivideta ühtset massi oli lihtsam kontrollida. Samuti olid põllumajandulikud ja klimaatilised tingimused soodsad Assüürias, ka käsitöölislikud oskused ja teedevõrgustik olid assüürlastel head, seega olid küüditamisel ka majanduslikud motiivid. Küüditamine tekitas ka religioosseid segadusi, Assüüriasse sisse toodud inimesed ei olnud jumalakartlikud. Assüüria kuningas lasi riigist välja küüditatud ülikute sealt preestri tagasi tuua et neile jumalakartlikust õpetada. 13.Lõunariik Juuda kuni kuningas Hiskija valitsusajani. Üldiseloomustus, tähtsamad sündmused ja valitsejad. Kokkupuuted Iisraeliga. Lühikokkuvõte:

Teoloogia → Üldine usundilugu
57 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

“ Ta teeb vahet ka nördimuse ja viha tundel, mille vastu me ei saa või mida me ei saa peatada „Jah.“ Mul oli tahtmine laulda „Naabrite“ tunnuslugu. Ma ei teinud seda. „Poisid, kas ma võiksin (nagu siis, kui oleme maanteel liiklusummikus ja meil on kiire ning me olime unustanud, kui teilt teenet paluda.“ Ma märkasin kerget pingesse tõmbumist (äkki tahan nende lubade numbrit kasutu teedevõrgustik tipptunnil on ja nii edasi) ning käitumisel, mis tuleneb meie vihast. Ta teada). „Ma püüan leida üht hotelli Basildonis.“ Ma selgitasin, kuhu ma üritasin jõuda. lisab: „Me vihastume või kardame ilma eelneva valikuta, igasugune loomutäius on aga mingi „Ma tean, kus see on!“ Ta kustutas oma suitsu kruusa peal. „See on...“ hakkas ta selgitama. valik ja teda pole ilma valikuta.“6 „Poisid, kas te võiksite mulle plaani joonistada

Psühholoogia → Psühholoogia
99 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

merevedude soosimisest, ei ole praktikas olulist edu saavutatud. Mitmed riigid on kehtestanud piirangud, et suunata kaubavood vee- ja raudteetranspordi teenindada, siiski on autotranspordi roll jätkuvalt kasvanud. Kesk-Euroopas on teedevõrgustik oma läbilaskevõime piiril ning ummikud maanteedel ei ole haruldased. Euroopa küllalt hästi välja arendatud teedevõrgustik on üle koorma- tud ning autotranspordi edasise kiire arengu pidurdamiseks kehtestavad riigid maanteevedudele üha uusi piiranguid. Küsimused

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun