Kaisa Ariva 23.09.2016 Praktiline töö nr. 2: artiklite ja õigusaktide leidmisvõimalusi Eestis Eesti humanitaar- ja sotsiaalteaduste artiklite andmebaas ISE - ise.elnet.ee 1. Mitu Rain Mikseri poolt ajavahemikul 2010-2015 kirjutatud artiklit õpetajaharidusest leiate? Millest need täpsemalt on? Kas täistekstile pääseb ka ligi? Kui jah, kuidas? Millist teemabaasi kasutasite? Leidsin ühe. Valisin autoriks ,,Rain Mikser" ja märksõnaks valisin ,,Õpetajaharidus", ajavahemiku valisin 2010-2015, artikli tüübi valisin ,,artikkel". Teemabaasi ei kasutanud. Täistekstile pääseb ligi, vajutades pärast otsingut lingile : http://www.digar.ee/arhiiv/nlib- digar:134642 Artikkel räägib: õpetajaharidus, mõisted, haridusajalugu, Prantsusmaa, Suurbritannia, Ameerika Ühendriigid, Eesti. 2. Mitu arvustust, mis puudutavad Mati Undi lavastust "Vaimude tund" ja mis on ilmunud ajakirjades ajavahemikul 2000-2010, leiate...
Delfi (pythia), Isthmose ja Nemeo mängude võitjate (vankrisõitjate, jooksjate, flöödimängijate) auks. Pindarose looming on mõjutanud Euroopa rahvaste luulet alates Renensansi- ja Barokkajastust. Epiniikion Etna Hieronile (esimene Pythia võidulaul) STROOF V 145 Kui su jutt käib ikka targu, kui lühidaks laia loo kokku tõmbad, siis inimestelgi raskem laita ju sind. Ülemäär tüütav lootust erka tuimaks töntsitab. 150 Ning eks kodanikkude meel ju vargsi ka teiste kiitmist kuulvana saa kadedaks. Ükstakõik kaastunde tulv on solvavam. Head ära käest lase eal! Hoia õiget tüüri sa pealikutöös ning 155 keelt aga tõealasil pinni järjest! "Kreeka kirjanduse antoloogia" "antiigileksikon"
kasutamine ehk siis tööstuslik tootmine. Mõtlen just viimastel aastatel kuna selle tarbeks mõeldud tehnoloogia on hetkel oma kõrgpunktis. Sellele ei pöörata võibolla tänapäeval enam nii palju tähelepanu kui teadmus- või infoühiskonnale, aga viimastest tuletatud avastusi rakendatakse just tööstusühiskonnas. Tööstuslik kaubatootmine kaotab küll tasapisi tähelepanu, aga pigem see pidevalt areneb, muutused ilmnevad tasa ja targu. Viimaste aastate põnevamaid sündmusi ühiskonnas on kindlasti Venemaa Gruusia konflikt, mis mõjutas tervet maailma ja pani inimesed nägema laiemat pilti ühiskonnast. Viimasel ajal esineb maailmas üldse väga palju poliitilisi konflikte, mis viivad välja sõdadeni. Kui säärased konfliktid lähiajal lahendust ei leia, võivad tagajärjed umbes kümne aasta pärast juba väga katastroofilised olla.
Grupijuhi analüüs Hea juhiga on meeldiv koos töötada, töö laabub ja probleemid saavad lahendatud. Kahjuks iga inimene ei sobi täitma juhi rolli. Kuid juhiks siiski ei sünnita, vaid elujooksul saadakse, õpitakse vigadest ning olles ise grupi liige ja jälgides, mis ümberringi toimub. Ometi mõned isikuomadused loovad eelduse juhiks saamiseks ja mõningad omadused ei lähe üldse kokku juhiks olemisega. Kõige olulisemas positiivsed juhi tunnused on oskus kujundada meeskonna koostööd, kuulamisokus, iseseisvate oskuste vastuvõtmise oskus, energilisus, tasakaalukus, järjepidevus ja esinemise julgus. Takistavateks tunnusteks on eraklikkus, vähene sotsiaalsus ehk siis hirm inimestega suhtlemise ees, usaldamatus ehk inimene, kes ei suuda teisi üldse usaldada ja nõrk stressitaluvus. Stressitaluvus on kindlasti väga vajalik omadus, mis peab grupijuhil olemas olema. Üks kindel omadus, mida mina enda juures peaksin m...
,,Esimene pääsuke ei tähenda veel suve." (Aristoteles) Soovides tõeliselt midagi saavutada, tundub iga väiksemgi tulemus tõelise eduna. Paljud lasevad end sellest näilisest edust pimestada ja riskivad kaotada kõik, mis juba olemas. Vahel tundub tõsiselt raske jääda kahe jalaga maa peale ja mitte lasta emotsioonidel enda üle võimust võtta. Alati tuleb mõelda selge peaga ning arvestada kõikide võimaluste ja asjaoludega, olgu need siis head või halvad. Tasa ja targu tegutsedes saab tulemust nautida alles siis, kui see on perfektne.
Reportaaz. Aia tänava ringtee Sõidavad autod, ning tasa ja targu ka bussid, püüdes kõigest väest püsida ajagraafikus. Sellest hoolimata, on kell tiksunud juba 47 minutit kaheteistkümne suunas. Tõotab tulla erakordne talvepäev, sest päike on tugevalt helkimas värskel öö jooksul maha sadanud lumevaibal. Liikvel on erinevaid inimesi, alustades ärihaidega ning lõpetades pensionäridega, kes kasutavad võimalust teha oma sisseoste mõni tund tagasi avatud Pärnu Keskturul. Kahjuks aga juhtub sellises kiires
19.august oli Moskvas riigipööre. Ülemnõukogu tahtsi Eestit muuta taas iseseisvaks. Eesti on okupeeritud, mitte kadunud. Teiselt poolt suruti peale uut Liidu lepingut. 1991 aasta märtsis hakati korraldama referendumit. 2 nädalat enne Liidu lepingut oli Eestil referendum. Iseseisvuse taastamist pooldab üle 77% elanikest. Tulemused kuulutas välja Ülemnõukogu. Kogu selle iseseisvuse taastamise aja jooksul, puudusid Eestil inimohvrid. Kõik asjaajamine käis tasa ja targu. Nõukogus oli üheks nipiks see, et Rüütli rääkimisega kurnati 23 venelast suhteliselt ära ning nii oli nende osalus väiksem. 21 august 1991 võeti vastu dokument, mis kinnitab Eesti taasiseseisvumist. Esimesena tunnustas Eesti riiki Island, mitte küll paberil kuid siiski. Seejärel Balti riigid. 24 august tunnustas Vene Föderatsioon, 25 august Prantsusmaa. Muu maailm hakkas taasiseseisvumist tunnustama peale Vene Föderatsiooni tunnustamist, kuna Vene riiki jälgiti kogu maailmas. 20
Minu õpioskused. Päris palju aastaid on möödunud minu viimastest õpingutest. Nüüd pean ma uuesti õppima õppimist. Katsun endas leida motivatsiooni õppimiseks. Mulle meeldib õppida ja uusi teadmisi saada. Väga meeldib õppida koos rühmakaaslastega. Tunnen, et ma ei ole üksi. Raskuste või probleemide korral julgen abi paluda kaaslaste käest. Olen seadnud endale reaalsed eesmärgid. Loodan, et suudan neid täita. Õpin tasa ja targu. Katsun oma testide ja ülesannetega hakkama saada. Ma arvan, et minu õpimotivatsioon ja oskused vajavad veel kõvasti lihvimist ja arendamist. Minu õpingute ajal meditsiinikoolis lugesime palju erialaseid õpikuid ja konspekteerisime kogu õppematerjali. Praegu meeldib mulle samuti konspekteerida. Isiklikult sobib mulle õppematerjal paberkandjal. Saan loengute käigus teha märkmeid oluliste asjade suhtes. Armastan üksinda õppida. Meeldib õppida lõunasel ajal
Ladina juriidiline terminoloogia 04.12. seminari kodutöö 1) Tõlkida tekstist 22 (lk 31) laused 1-10 (imperatiiv) ja 11-23 (infinitiiv). Imperatiivi vormide kohta lähemalt lk 126 (verb esse lk 118), infinitiivide kohta lk 127. 2) Rühmatöö esitamine ja esitlus. XXII 1. Divide et impera! – Jaga ja valitse! 2. Festina lente! – Kiirusta aeglaselt. (Tasa ja targu) 3. Nota bene! – Pane hästi tähele 4. Carpe diem! – naudi päeva, saa päevast osa! nopi/kasuta päeva 5. Salus populi suprema lex esto. – Rahva hüvang (heaolu) olgu kõrgeim (ülim) seadus. 6. Testes estote. – Olge tunnistajateks 7. Titius meus heres esto. – Titius olgu minu pärija. 8. Ita do, ita lego, ita testor itaque vos, Quirites, testimonium mihi perhibitote. - Nii ma annan, nii ma pärandan/määran ja nii ma teen testamenti, seega Teie, kviriidid (Rooma täieõiguslikud kodanikud), olge mulle tunnistajateks/pakkuge mulle tõendust. 9. Hominem mortuum, inquit lex, in urbe ne...
minnakse sabaga külanõia juurde. Nõia käest on võimalik igasugu asju muretseda, ainult armurohtu mitte. Kiuste just seda kraami viimasel ajal tema käest nõutaksegi. Jah, novembris on õitsele löönud varajane kevad ning esineb nii mõnigi õnnetu armulugu. Seegi on raamatus olemas. Teos on üles ehitatud kalenderpäevaraamatu sarnaselt. Iga peatüki pealkirjaks on kuupäev. Tundub, nagu oleks keegi asjaosalistest päevikut pidanud, kuid end targu tegevustest välja jätnud. Siiski ei tule tegevuse jooksul ilmsiks mingit progressi või silmnähtavat arengut. Võiks ikka arvata, et kord seebi üledoosi saanud hingevaakuv sulane enam teist korda mõisasse lillelõhnalist asjandust sööma ei lähe. Jääb vaid loota, et Kivirähk jutustab meile edasi ka detsembri, oktoobri ja kes teab, võibolla ka järgnevate kuude seikluseid juba tuttavaks saanud külarahva elus. Samuti annab tunda väike keelekasutuslik apsakas
ju vanadest üle. Aga ma ei mõista, miks peab siis niimoodi üldse rääkima? Kas me oleme mõelnud, et niimoodi öeldes ja arvustades, me hirmutame noori ning võib-olla just sellepärast nad põgenevadki. Tuleb olla väga ettevaatlik oma sõnadega. Ma siiralt usun, et küsimus: Quo vadis, noor ehk kuhu lähed noor, hakkab järjest enam positiivsemaid vastuseid saama, näiteks: Ikka edasi, kõrgemale ja kaugemale või siis jalutan tasa ja targu oma unistuste poole. Tuleb leida ainult üksteise vastu tugi. Üheskoos, murrame me noorte pahakäigud, eksimused ning lõpuks on kõik rahul. Noored lähevad ülespoole, oma unistusi täitma.
Mida veel tahta? Vaimustuses jääb tähele panemata väike tärn selle juures, mis lehekülje all teatab väga olulist lisainformatsiooni. Seda lugedes saame kohe aru, et täpsus on tagatud vaid vahetevahel, st juhul, kui on saadaval vähemalt 56 satelliiti kõrgemal kui 10 kraadi, nende paigutus meie suhtes (konstellatsioon, mida iseloomustab näitaja PDOP) on ühtlane ning meie ja satelliitide vahel pole mingeid segavaid objekte. Seda spetsifikatsioon ütleb, aga jätab targu palju veel ütlemata. Näiteks seda, et selline olukord peab olema stabiilne, mitte vaid hetkeks (läbi raagus puu võib see korra nii olla ja järgmine hetk jälle mitte olla). Mõni tootja ütlebki targu selle tärni juures veel kavalamalt ja üldisemalt, et täpsus sõltub mõõtmisajast, peegelduvatest signaalidest, atmosfääritingimustest, satelliitide arvust ning asendist jne. Niisiis tootjad lubavad eelpool mainitud täpsust vaid ideaalisarnastes olukordades (Jürgenson 2006).
Filosoofiline võib olla kraavikaevamine või kirikukellade kumin. Tammsaare mõtestab elu, lähtudes just Eesti oludest.,Tema teoste põhjal on kujunenud eestlaste identiteet, mis pole ainult positiivne, vaid milles nähakse eestlast ka tema sisemises vastuolus.. Iseloomusta Tammsaare-aegset matsi ja vurlet. Mats on traditsiooniline, püsiv, visa, alalhoidev. Mis tal on, sellest peab ta kinni, sest selle on ta omandanud mitte uisapäisa, vaid tasa ja targu. Tema armastab isegi seda, mille käest ta kannatab ja millega peab verist võitlust.,Vurle ei kipu kõige hingega millegi küljes ja tema tunneb vaevalt võitlust elu ja surma peale. (Parem paneb ta hõlmad vöö vahele ja läheb Austraaliasse või Brasiiliasse. Vurle seab end iga tuule järgi, puhugu see idast või läänest. Üleöö saab temast venelane, sakslane, prantslane või inglane. Aga seda ainult keele, riiete, mööbli või näovaaba poolest
Anton Hansen Tammsaare 1878-1940 Sündis Järvamaal Albu vallas. Anton hanseni isa käis pidevalt naabrimehega kohut, sellest ammutas tulevane kirjanik ainet Andrese ja Pearu tülide kirjutamiseks. Peresse sündis kokku kaksteist last ja suure hulga laste koolitamine oli pereisale raske ülesanne. Maakoht, kus ta elas, polnud ära lõigatud mitte ainult suurematest keskustest, vaid inimeste eluasemedki, tipitud lõputute soode ja rabade keskele üksikutele väljamägedele, olid üksteisest vähemalt kilomeetri- poolteise kaugusel. Seal ohtralt kogemusi hilisemas arengus. Väga varakult selginevad Tammsaarel suhted loodusega, kellesse ta kiindub mingi erilise teda ennastki üllatava tundejõuga. Kodune miljöö oli tüüpiliselt talupoeglik selles mõttes, et ute eluvormide poole rühiti siin tasa-targu. Kui raha ja kaubamajandus olid sel ajal juba vallutamas külaühiskondi, elati Tammsaare isakodus kaunikesti naturaalmajapidamise tavade kohaselt. Kõike, mis vä...
Tartu Kutsehariduskeskus Autode ja masinate remondi osakond APL 12 Kristjan Kikkas Aruanne Juhendaja Margus Ainsalu Tartu 2014 Sisukord Sissejuhatus Alguses räägin erinevatest keredetailide ühendamise tehnoloogiatest. Kuidas ühendada detaile omavahel erinevatel viisidel. Järgmisena on juttu kuidas vahetada autol karpi. Auto karbi vahetus on lahti seletatud kuidas ja miks seda vahetatakse ja milliste tööriistadega seda tehakse. Siis on ka juttu tööohutusest kuna ja miks peab midagi kasutama. Keredetailide ühendamise tehnoloogiad Auto kerdetailde ühendamise üks tehnoloogiast on keevitamine. Keevitusega keevitades liidetakse kaks detaili üksteisega kokku. Keevitusega saab keevitada metalle. Teiseks ühendamis...
vastupidine. Tammsaare matsi ja vurle kontseptsiooni järgi olid vurled seiklushimulised ning vastuvõtlikud igasugustele uuendustele, nagu seda on tänapäeval kõik euroopameelsed eestlased. Nad säilitavad oma rahvuse suutes samas rännata maailmas ja sulanduda massi. Tolleaegsele talupojale aga selline elukomme ei istunud. Nad olid matsid traditsioonide ja kommete säilitajad, püsivad ning alahoitud. Oma teadmised omandas talupoeg tasa ja targu pika aja jooksul. Kui mõelda, et Tammsaare võrdleb matse inglastega, siis tänapäeval poleks see mingil moel mõeldav. Mõlemad on küll püsivad ja alalhoitud, kuid tänapäevases kontekstis vaadatakse erinevalt inglastest matse pigem eemaloleva pilguga. Matsist on saanud negatiivne ning vurlest positiivne persoon. Vurled on selgesti matside üle võimust võtnud. Kuna vurled on pigem seotud linnarahvaga, siis pole see sugugi ka imestav. Uusaja algul elasid inimesed veel suuremal jaol
leidlikkus viisi, kuidas ebainimlikku süsteemi inimeste kasuks tööle rakendada. Oma täies ilus nägime Eesti demokraatia praktiseerimise kõrgpilotaazi 1980- date lõpu poliitiliste sündmuste keerises, kus vaenlast löödi tema enda relvaga; rahva tahte, sõna jõuga suruti Nõukogude koloss põlvili. Seega on eestlased kogenud demokraatia jõudu ja võluväge, ja seega on selge, et selle jõu kasutamisega tuleb targu ja ettevaatlikult talitada. Tuleb olla ettevaatlik ka sõnakasutuses: demokraatia on üldiselt hea, aga mida võiks tähendada liberaalne demokraatia? Kas see viib äkki demokraatia libedale teele, teele, kus demokraatia rakendatakse liberaalide teenistusse (olgu need siis kes tahes, igatahes mitte mina)? Liberaalne demokraatia on demokraatia vorm, kus pööratakse olulist tähelepanu osalejate vabaduse ning vähemuste huvide kaitsele. Johtuvalt meie ajaloost on eestlane loomult konservatiiv.
oli palju töökaid eesti külainimesi, kellel polnud unistamiseks mahti, kuid nende hulka oli sattunud ka üks läbi ja lõhki romantik - Villu. Villu isa, Katku Jüri, oli kogu oma elu jäärapäine, aga usin talupidaja. Jüri ei olnud visionäär ta ei pooldanud suuri muutusi ning pidas oluliseks traditsioone. Tema noorem poeg oli temast aga hoopis teistsugune. Villu oli loova vaimu ja teotahtelise loomuga, erinevalt oma ettevaatlikust isast, kes töötas tasa ja targu. Villu ei sobitunud oma suurejooneliste plaanidega ja tegutsemisega küla keskpärasesse keskkonda. Kui teised nägid looduses ainult söödavaid ande, ehitusmaterjali ja rohelist ümbrust, pani Villu palju rohkem tähele. Loodus - mets, järveümbrus, aasad - oli tema sõber ja ta viitis seal palju aega, lihvides oma jäljelugemisoskusi, mis selgelt viitavad tema romantilisele iseloomule. Realistid, nagu
Mida veel tahta? Vaimustuses jääb tähele panemata väike tärn selle juures, mis lehekülje all teatab väga olulist lisainformatsiooni. Seda lugedes saame kohe aru, et täpsus on tagatud vaid vahetevahel, st juhul, kui on saadaval vähemalt 56 satelliiti kõrgemal kui 10 kraadi, nende paigutus meie suhtes (konstellatsioon, mida iseloomustab näitaja PDOP) on ühtlane ning meie ja satelliitide vahel pole mingeid segavaid objekte. Seda spetsifikatsioon ütleb, aga jätab targu palju veel ütlemata. Näiteks seda, et selline olukord peab olema stabiilne, mitte vaid hetkeks (läbi raagus puu võib see korra nii olla ja järgmine hetk jälle mitte olla). Mõni tootja ütlebki targu selle tärni juures veel kavalamalt ja üldisemalt, et täpsus sõltub mõõtmisajast, peegelduvatest signaalidest, atmosfääritingimustest, satelliitide arvust ning asendist jne. Niisiis tootjad lubavad eelpool mainitud täpsust vaid ideaalisarnastes olukordades (Jürgenson 2006).
sellega elutee lõpuni. Ujulate puudus polnud ja pole ka praegu ainuke põhjus, miks ujumisharrastus pole nii levinud kui ta oma tervislikkuse poolest võiks olla. Siin on takistuseks olnud, kas liigne tormamine ujumiskunsti ja ujumistehnika õppimisel või siis tihti ka võimete ülehindamine. Tagajärjeks ebameeldivad mälestused ja loobumine kogu harrastusest. Kuid alustagem siis koos uuesti , tasa ja targu ning rahulikult. Ujumise õppimisel ja õpetamisel kehtivad kõik pedagoogika kuldsed reeglid: lihtsamalt keerulisemale; kergemalt raskemale; aeglaselt kiiremale jne. Et õppida ära vees elegantselt liikuma punktist A punkti B, peame esialgu omandama ujumise algtõed: õiged asendid ja hingamisrütmi. Seejärel jalgadekäte liigutused ja lõpuks need kõik osad individuaalselt sobivasse paketti köitma.
Õli eraldamisel saadav taimne jääk kasutatakse ära. Seega on biodiislit võimalik täielikult ära kasutada, ilma, et tekiks reostust mingisuguste tootmisjääkide näol. Arvan, et kuna maailmal on väga-väga varsti vaja umber kohaneda, siis oleks biodiesel hea lahendus. Ehkki on tal oma head ja vead, on ta siiski päris hea lahendus, ka praegu kasutusel olevatel fossiilkütustel on oma miinuspooli. Inimeste teadlikkust biodiisli suhtes tuleks tõsta, et kasutajad saaksidtasa ja targu umber hakata kohanema biodiisliga. Biodiislit võib segada diiselüliga ja segusid, mis sisaldavad alla 20% biodiislit võib kasutada ka diiselmootoris või minimaalselt modifitseeritud mootoris (kuigi mõned tootjad ei pikenda kindlustust, kui motor on kahjustunud niisuguste segued kasutamisest). Puhas biodiesel nõuab siiski ümberehitatud mootorit, et vältida hoolduse ja jõudlusega seotud probleeme. Kasutatud allikad: 1. http://biooil.ee/ 2. Lisamaterjal õpetajale
" vastu." "/.../ rahaga pole enne kindel, kui ta sul peos on." "Tarkuseks pole rammu tarvis, aga tarkusest on "Kas on ilma tõeta ausust? Ilma aususeta meil rohkem puudu kui rammust." otsekohesust?" "/.../ õlu peab panema laulma suu, mitte kõhu." "/.../ ilu pole tõde ja tõde ei näe peeglist. "Ikka tasa ja targu, ainult nõnda jääb roosk "Lahkud täna sõbrast, aga saad homme temaga tulemata /.../" kokku, siis on ta juba vähivõõras, - niisugused on "Mis inimene külvab, seda tema ka lõikab." inimesed." "Igalühel omad patud /.../ Kes teise hinge näeb, "Maailm on nii suur ja lai ja temas on niipalju igaüks tunneb ainult oma südant
Seep ja sünteetilised pesuvahendid Sisukord 1 Sissejuhatus..................................................................................... ................3 Seep................................................................................................. ................4 Seebi ajalugu............................................................................................. .......5 Kodune seebi valmistamine.............................................................................5 Seebi valmistamine kui keemiline protsess.....................................................6 Sünteetilised pesuvahendid............................................................................7 Seebi ja sünteetilise pesuvahendi võrdlus......................................................8 Kasutatud materjal.........................................................................................9 ...
jõuda, mis tegelikult tõele ei vasta. Ilmselgelt aga viib taoline suhtumine selleni, et riigis on liiga palju kõrgharidusega inimesi ning liiga vähe neid, kes kutseharidusel põhinevaid töid nagu näiteks keevitamine, oleks nõus tegema. Soodustades enam kutsehariduse omandamist, suudaksime tagada ühtlasema kvalifikatsiooniga inimeste jaotuse tööturul niing seetõttu ka suurema tööhõive. Tasa ja targu üritabki Eesti riik selles suunas mitte, propageerides jõudsalt meedias kutsehariduse omandamist, mis pikemas perspektiivis peaks olukorda tööturul parandama, sest praegusel ajahetkel on just kutseharidusel baseeruvast tööjõust puudus. Noorte üha kasvava tööpuuduse probleemiga tuleb riigis tegeleda Selleks on mitmeid võimalusi. Kõige enam saab selleks just riik ära teha, pakkudes noori tööle palkavatele
Sissejuhatus Selles referaadis räägin rohelisest värvist. Valisin rohelise värvi kahel põhjusel: esiteks on see üks minu lemmikvärv ning roheline on levinuim värv looduses. Selles referaadis räägin, kuidas mõjub värv ruumis. Milline on selle värvi mõju inimesele, kuidas mõjutab inimese tervist ja kuidas mõjub psüühikale. Milline on selle värvi sümbol ning millega see värv assotsieerub ja milline on selle optiline mõju. Värvi sümbol Roheline värv sümboliseerib surematust ja on metsa värv. Lääne kultuuris sümboliseerib roheline viljakust ja värskust. Tänapäeva Iirimaal on roheline katoliiklusega seonduv ja Püha Pätriku päeva (17. märts) värv. Roheline sümboliseerib kevade võitu talve üle, taassündi ja uuenemist heade tegude läbi. Tänapäevases kontekstis on roheline ka looduskeskkonna, turvatunde ja tervislikkuse sümbol. Rohekassinine on vihje ri...
Kokkuvõtte Enne ei teadnud ma volbripäevast eriti midagi, kui siis ainult seda, et tehakse lõket ja see on nõidade päev. Nüüd tean sellest palju rohkem. Huvitav oli teada saada, kust on tulnud selle päeva nimetus ning selle päevaga seotud tavadest. 8 Lisa 1 Kasutatud materjalid Sihvart, Anneli 2000. Tähtpäevi läbi aastasadade, Targu Talita, Maalehe raamat: Tallinn lk 34- 35 Vahtre, Lauri 1991. Maarahva tähtraamat. A/S «MIX» lk 18- 19 Hiiemäe, Mall 1984. Eesti rahvakalender III. Eesti Raamat, lk 153- 160 http://et.wikipedia.org/wiki/Volbrip%C3%A4ev 18.11.14 http://www.folklore.ee/Berta/tahtpaev-volbripaev.php 18.11.14 http://www.crestinortodox.ro/files/image/sfanta-walburga14.JPG 18.11.14 9 http://www.bauhof.ee/media/wysiwyg/l_ke_500x500px.jpg 18.11.14
Kokkuvõtte Enne ei teadnud ma volbripäevast eriti midagi, kui siis ainult seda, et tehakse lõket ja see on nõidade päev. Nüüd tean sellest palju rohkem. Huvitav oli teada saada, kust on tulnud selle päeva nimetus ning selle päevaga seotud tavadest. 8 Lisa 1 Kasutatud materjalid Sihvart, Anneli 2000. Tähtpäevi läbi aastasadade, Targu Talita, Maalehe raamat: Tallinn lk 34- 35 Vahtre, Lauri 1991. Maarahva tähtraamat. A/S «MIX» lk 18- 19 Hiiemäe, Mall 1984. Eesti rahvakalender III. Eesti Raamat, lk 153- 160 http://et.wikipedia.org/wiki/Volbrip%C3%A4ev 18.11.14 http://www.folklore.ee/Berta/tahtpaev-volbripaev.php 18.11.14 http://www.crestinortodox.ro/files/image/sfanta-walburga14.JPG 18.11.14 9 http://www.bauhof.ee/media/wysiwyg/l_ke_500x500px.jpg 18.11.14
tundide ülesehitust vähem nõukogudeaegseks. Jätkuvalt on tunnis põhirõhk õpetaja monoloogil, millest mõnel õpilasel on küll suur kasu, kuid mida kuulates mõni teine magab või tegeleb mõistmise ja mõtestamise asemel konspekti pähe õppimisega. Osalt on olukorras süüdi täistopitud õppekava, sest materjali maht piirab õpetaja võimalust tunnis teemadega eksperimenteerida ja õpilastega vestelda. Samas ei saaks sellest ilmselt nagunii eriti asja, sest Eesti laps õpib tasa ja targu ega ole harjunud, kui teda sel ajal segatakse. Tulemuseks on passiivne intellektuaal, kelle teadmised on põhjatud ja faktikogu ilmatu, aga kui küsitakse seisukohta või analüütilist vaatepunkti, siis jääb klassiruumi või veel hullem eluruumi rippuma vaikus. Siinkohal meenub mulle, kuidas Saksamaalt tulnud pedagoogid hakkasid meie koolis eesti õpilastele tunde andma. Algus oli neile sokeeriv. Mõni kandis lausa särki kirjaga ,,Tõstke kätt" ja solvus, nähes eesti
Tee valmistus: 1 tl lavendliõisi ja 1 tl humalakäbisid valada üle 1 kl keeva veega. Lasta tõmmata 5 minutit, kurnata ja juua kuni 2 tassi päevas, kuid nii võib teha vaid 14 päeva järjest. Lastele sissevõtmiseks ei soovitata. 7. KASUTATUD KIRJANDUS Karvak, E. Ürdiaed ehk ideid kauni tarbeaia rajamiseks. AS Ajakirjade Kirjastus, 2006 Rausch, A., Lotz, B. Maitsetaimede leksikon. Maalehe raamat, 2004 Väinsaar, T. Targu talita: Ürte oma aiast. Tallinn: Maalehe raamat, 1997
higistamine.ee/liighigistamise- ravi/botuliintoksiini-sustid/ 5. Liighigistamine, http://naistekas.delfi.ee/tervis/tervis/liighigistamine.d? id=4137806 6. Kasulikke näpunäiteid, http://www.higistamine.ee/liighigistamise- ravi/kasulikke-napunaiteid/ 7. Tohterduse ABC 9. osa, Rahvalik ilu- ja naharavi/ Koostaja K. Sarendik. 2010. Tallinn: Sünnimaa 8. Ilu ja tervis. Targu talita nipiraamat/ Koostaja H. Aso. 2002. Tallinn: Maalehe raamat
7. Enne tee, pärast kiida. 8. Ei virgal puudu tööd ega laisal aega 9. Ei ole halba ilma heata. 10.Ettevaatus on tarkuse ema. 11.Hallpead austa, kulupead kummarda. 12.Harjutamine teeb meistriks. 13.Hea sõna võidab võõra väe. 14.Heategu ei roosteta. 15.Hirmul on suured silmad. 16.Hommik on õhtust targem. 17.Hooletus ees, õnnetus taga. 18.Iga algus on raske. 19.Iga asi omal ajal. 20.Igal linnul ise laul. 1 21.Ikka tasa ja targu. 22.Julge pealehakkamine on pool võitu 23.Kaks meest ikka kaks meest.. 24.Kel amet, sel leiba. 25.Kelle jalg tatsub, selle suu matsub. 26.Kellel janu, sellel jalad. 27.Kergem on haiguse eest hoida, kui haigust arstida. 28.Kes alustab, peab lõpetama. 29.Kes ees, see mees. 30.Kes hiljaks jääb, see ilma jääb. 31.Kes kannatab, see kaua elab. 32.Kes kord on valetanud, seda teist korda enam ei usuta. 33.Kes tark, see võtab õppust. 34.Kes teisele auku kaevab, see ise sisse kukub.
nendele probleemidele mida ta silmitseb või minna lihtsamat vastupanu teed , võttes endalt elu ja puhata rahus . Lõpus ta siiski jõuab otsusele , et ta ei tea lõpuni mis teda ootab teispoolsuses ja lööb kohati kartma. Hamlet ja Poloniuse poeg Laetres on sarnases olukorras sellepoolest , et nende mõlemate isad on mõrvatud ning mõlemad pojad tahavad isa surma eest kätte maksta . Sellegipoolest on nende käitumistaktikad erinevad , nimelt Hamlet tegutseb tasa ja targu . Ta ei näita välja oma viha ja ei tegutse uisapäisa. Vastupidiselt Hamletile on Laertes väga väge täis ja tegutseb mõtlematult , uurimata miks tegelikult juhtus nii ja keda tuleks antud olukorras usaldada. Laertese õele e. Poloniuse tütrele saab isa surm väga saatuslikuks hoobiks. Nimelt läheb Ophelia hulluks ning hukkub veekogus sellest tingituna . Kõik leinavad . Ma usun , et Hamlet armastas Opheliat , aga kahjuks tuli nende vahele väga palju inimesi ja
töötama, nagu on seda teinud eurooplane. [---] Sügav ja intensiivne saab aga olla mitte võõrsilt laenatud asjus..., vaid selles, mis meile kõige põlisemat. Selleks olluseks on meil aga kahtlemata talupoeg. Muidu on tooniandev nõndanimetatud vurle, see matsi otsekohene vastand. Mats on traditsiooniline, püsiv, visa, alalhoidev. Mis tal on, sellest peab ta kinni, sest selle on ta omandanud mitte uisapäisa, vaid tasa ja targu, oma loomu ja tarvete kohaselt. Tema armastab isegi seda, mille käes ta kannatab ja millega peab verist võitlust. (Euroopas on kõige matsilisem rahvas inglased. Tema püsivus ja alalhoidlus on otse imetlusväärne. Seega on arusaadav tema valdav mõju maailmas.) Esimesed jutukesed ilmusid Tammsaarel juba 1900. aastal "Postimehes". Tähelepanu väärib asjaolu, et Tammsaare ühe esimese jutustuse "Ärakadunud poeg" lõpp oli
närvilisus ajab lõpuks kõik sassi, on mõistlik aeg maha võtta, sundida nii oma hingamine, liigutused kui mõtted aeglaseks ja asjad sujuvad palju paremini, lõppeks ka palju kiiremini. Seega: kui juba vanad roomlased teadsid kiirustamisest nii palju, et pidid oma kaasaegseid manitsema aeglaselt kiirustama, ja kui meiegi märkame oma justkui väga kiires ajas, et vahel saavutame tasa ja targu rohkem kui meeleheitlikult rapsides, siis tekib küsimus, mis asi see kiirustamine üleüldse on. Ilmselgelt on kiirustamine eelkõige miski, mis elab meie peades. Me oleme õppinud mõtlema oma ajastust kui kiirustavast ja iseendast kui kiirustavast inimesest. Seda õpetavad meile üha uued ja uued turule tulevad kommunikatsioonivahendid, alates üha kiiremast internetiühendusest, üha mugavamatest teenustest, tänu millele me ei peagi arvuti juurest või kodust teenuse
kaunid ja ei kulu tuhmiks ning koledaks. Kuna oleme väikene firma ning tegutseme tasa ja targu võite kindlad olla, et meil on teie probleemide ja küsimuste jaoks alati aega. Küsige ainult.
28.09.2014 ÕPIOSKUSTE TÕHUSTAMISE ARUANNE 1. Minu õpikäsitlus: mis on õppimine? milline olen õppijana? Mis on tugevusteks ja nõrkusteks minu õpihoiakutes ja -harjumustes? Õppimine on minu jaoks teadmiste ja oksuste omandamine kui ka tegelikult enamus inimeste jaoks. Muidugi õppimine võib olla ka kellegi jaoks suurt pingutust nõudev kohustus või vastupidi, võib pakkuda suurt avastamisrõõmu, kus uued teadmised ja oskused innustavad otsima üha uusi arenguvõimalusi.Mina isiklikult katsun endas leida motivatsiooni õppimiseks. Mulle meeldib õppida ja uusi teadmisi saada. Raskuste või probleemide korral julgen abi paluda kaaslaste käest ja usun, et nad aitavad mind. Olen seadnud endale reaalsed eesmärgid. Loodan, et suudan neid ka täide viia. Õpin tasa ja targu. Katsun oma testide ja ülesannetega hakkama saada. Ma arvan, et...
1. Eelmäng teatris (tegelased ja nende seisukohad) Direktor – Tahtis, et luuletaja teeks näidendi, kus oleks hästi palju näidata kuid sügavus puuduks. Et siis saaks luuletajast populaarne mees. Luuletaja – Tulev põlv ei hinda koort, vaid tuuma. Luuletajale direktori sügavuseta idee ei meeldi, ütleb et see on käperdus. Peab tähtsaks sisu mitte välimust. Komödiant – keskenduda tuleb kõigile(nii noortele kui ka vanadele). Välja tuleb tuua kõik – kirg, tunded, teravmeel, tarkus. 2. Proloog taevas. Millest kõnelevad inglid? Miks Mefistofeles nendega nõus ei ole? Mille üle vaidlevad jumal ja Mefistofeles? Milles seisneb nende vaheline kihlvedu? Kuidas õigustab jumal Mefisofelese ees inimest? Kuidas kavatseb Mefistofeles vastupidist tõestada? Inglid kõnelevad Issanda loomingust ja sellest kui ilus ja hea kõik Maa peal on. Raafael räägib sellest kuidas Päikese laul taeva all toob ingleile jõudu. Gaabriel räägib sellest, kuidas Maa ring...
Terpischore Tants Lüüra Kleio Ajalugu Kirjarull Urania Maateadus Maakera · Tüliõun*- Kui jumalad ei kutsunud riiujumalannat Erist (mis ei ole ka mingi ime) kuningas Peleuse ja merenümf Thetise pulma, viskas ta piduliste sekka kuldse õuna. Kui nad Zeusil otsustada palusid, suunas tema nad naiste viha kartes targu Trooja printsi Parise juurde, mis viis Parise otsuseni ja sealt juba Trooja sõjani. õun, mille riiujumalanna Eris viskas Olümposel piduliste hulka ja sellele oli kirjutatud ,,kõige ilusamale". Kõik jumalannad tahtsid seda, sõelale jäid lõpuks Hera, Athena ja Aphrodite. ^^põhjustas lõpuks Trooja sõja. Tänapäeval kasutatakse sõna "tüliõun" mingi asja või küsimuse kohta, mis tüli põhjustab.
Sissejuhatus Referaat tutvustab musta värvi lähemalt. Räägitud on musta värvi sümbolitest ja uskumustest, mis on kaasnenud musta värviga, millega kõige enam seda seostatakse ja sellest milline on musta värvi optiline mõju riiete kandmisel, ruumis, disainis, kuidas sobib kanda musta värvi riietega, ning kus või kellele mõjub must värv sümboolsena ja kuidas must värv üleüldiselt mõjub inimesele endale. Selle referaadiga toon välja tähtsamaid tõdesi musta värvi kohta välja, mida iga inimene võiks teada. Must värv kui sümbol Must on läänemaailmas tuntud kui leina ja allmaailma värv, millel on seos ka nõidusega. Hinduistlik hävingujumalanna Kali on must, Hiinas tähistab must põhjakaart ja talve. Mustast poolvääriskivist gagaadist e. pigisöest valmistatud ehted olid kuninganna Victoria ajal leina märgiks. Sellise moe lõi ta tahtmatult ise, sest oma meest leinates loobus ta säravatest ehetest. Eesti lipul sümboliseerib must värv kodumaa mul...
Terpischore Tants Lüüra Kleio Ajalugu Kirjarull Urania Maateadus Maakera · Tüliõun*- Kui jumalad ei kutsunud riiujumalannat Erist (mis ei ole ka mingi ime) kuningas Peleuse ja merenümf Thetise pulma, viskas ta piduliste sekka kuldse õuna. Kui nad Zeusil otsustada palusid, suunas tema nad naiste viha kartes targu Trooja printsi Parise juurde, mis viis Parise otsuseni ja sealt juba Trooja sõjani. õun, mille riiujumalanna Eris viskas Olümposel piduliste hulka ja sellele oli kirjutatud ,,kõige ilusamale". Kõik jumalannad tahtsid seda, sõelale jäid lõpuks Hera, Athena ja Aphrodite. ^^põhjustas lõpuks Trooja sõja. Tänapäeval kasutatakse sõna "tüliõun" mingi asja või küsimuse kohta, mis tüli põhjustab.
püksimõõtu võtma – kellelegi vitsa või rihma andma (enamasti lapse kohta) nahka üle kõrvade tõmbama – petma, tüssama või kedagi rängalt karistama ajusid liigutama – mõtlema, mõttepingutusi tegema nagu puuga pähe saanud – ebameeldiva ootamatuse tõttu jahmunud, rabatud, tegutsemisvõimetu olema kops läheb üle maksa – keegi saab millegi peale vihaseks, keegi vihastab keelt hammaste taga hoidma – targu vaikima, ülearust lobisemist vältima nagu välk selgest taevast – täiesti ootamatult, äkki, järsku vana kala – kogenud, kogemustega inimene kahe käega alla kirjutama – millegagi täiesti, jäägitult päri olema, midagi ülimalt heaks kiitma kadus nagu tina tuhka – äkki jäljetult kaduma kivi kotti! – ütlus millegi kordamineku soovimisel traati tõmbama – kellelegi telefoniga helistama
Kokkuvõte Rahvariideid ma kandnud pole, Sest ilm on väljas täitsa kole. Naistel olid tuusad vööd ja täitsa rasked kodutööd. Naistel suured rasked sõled, meestel laual maitsvad õlled. Rahvarõivastest ma rohkem ei tea, kuid minu raamat on väga hea. 7 Kasutatud kirjandus 1. ajakirjad "Eesti Naine" 2. A.Valgmaa, M.Rute, T.Rummo. Koduloo töövihik II klassile. Avita 1996. 3. Arvi Ränk. Eesti entograafia sõnaraamat. 1995. 4. Targu Talita nr. 25 1989. 5. Siluett lastele 1987. 8
TALLINNA PÄÄSKÜLA GÜMNAASIUM PUNANE Koostas: Kerttu Vetema NOVEMBER 2009 2 SISUKORD VÄRVI SÜMBOL...........................................................................................................................................5 VÄRVI ASSOTSIEERUMINE. VÄRVI OPTILINE MÕJU.................................................................... 5 VÄRVI AJALUGU................................................................................................................................6 VÄRVI MÕJU INIMESELE............................................................................................................7 VÄRV RUUMIS..........................................................................................................................9 HUVITAVAID FAKTE VÄRVI KOHTA........................................................................... 10 ...
Lilla-violett Uurimustöö kodunduses Tallinn 2009 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................................lk3 Värvi ajalugu.........................................................................................................................................lk4 Värvist üldiselt......................................................................................................................................lk5 Mõju inimesele......................................................................................................................................lk6 Värv ruumis...........................................................................................................................................lk7 Värvi kasutamine..............................................................................................
andma, sest õnnetusi ju ikka juhtub ja mõistma, et äkki oli selle äparduse indikaatoriks ka tema enda tegevus või käitumine. 4. Õpilased võiksid luuletuse põhjal vastata küsimusele: “Kas olukord oleks lõppenud teisiti, kui elevant poleks sipelgalt vabandust palunud?” Muna õpetab kana “Ettevaatus on tarkuse ema!” õpetas kana üht muna. Aga see muna arvas, et tema ise on targem kui kana, ja see muna õpetas kana: “Ettevaatus on iganenud, tasa ja targu on vananenud!” Talle ei meeldinud vanasõnad ja ta ei kuulanud kana sõna. Veeres minema nagu saks, kivi vastu siis põrutas: plaks! Ja lõppes see muna looke nii, et ei saadud munakookegi. 1. Luuletus pärineb Ira Lemberi raamatust “Prillmadu”. 2. Valisin selle luuletuse, sest sellel on nii õpetlik sisu kui ka sellega saab tutvustada õpilastele, mis on vanasõnad ja kõnekäänud ning mille poolest need eirnevad. 3
2.2.5 Mälestusteraamatud.....................................................................................18 3. ARVUSTUSED........................................................................................................20 3.1 Metsade ja merelaidude mees ............................................................................20 3.2 ,,Käopoja tänu''...................................................................................................20 3.3 Tasa ja targu kuuekümneseks ...........................................................................21 3.4 Ja parandab vead................................................................................................22 3.5 Minu arvamus Harri Jõgisalu loomingust..........................................................22 4. TUNNUSTUSED.....................................................................................................23 KOKKUVÕTE................................................
eurooplane. [---] Sügav ja intensiivne saab aga olla mitte võõrsilt laenatud asjus..., vaid selles, mis meile kõige põlisemat. Selleks olluseks on meil aga kahtlemata talupoeg. Muidu on tooniandev nõndanimetatud vurle, see matsi otsekohene vastand. Mats on traditsiooniline, püsiv, visa, alalhoidev. Mis tal on, sellest peab ta kinni, sest selle on ta omandanud mitte uisapäisa, vaid tasa ja targu, oma loomu ja tarvete kohaselt. Tema armastab isegi seda, mille käes ta kannatab ja millega peab verist võitlust. (Euroopas on kõige matsilisem rahvas inglased. Tema püsivus ja alalhoidlus on otse imetlusväärne. Seega on arusaadav tema valdav mõju maailmas.) · Vurle ei kipu kõige hingega millegi küljes ja tema tunneb vaevalt võitlust elu ja surma peale. (Parem paneb ta hõlmad vöö vahele ja läheb Austraaliasse või Brasiiliasse
Jaapan Parasvöötme segametsad Sissejuhatus Enamus Jaapanist on segametsade vööndis. uhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks Jaapani saarestik asetseb Ida-Aasias ja eraldab e Jaapani merd Vaiksest ookeanist. olmas tase Saarestiku moodustab 4 suurt saart: Honsiu, Neljas tase Viies tase Hokkaido, Kiusiu ja Sikoku, mitu saareahelikku ja tuhanded väiksemad saared. Suurim, Honsiu, katab üle 60% kogu Jaapani maismaast. Rohkem kui poolt ala katab mets, kusjuures põhjaosas valdavaks okas- ja segametsad, lõunas kasvavad igihaljad taimed. Kliima ...
Kihnus kasutati ornamenti iirissöödi raviks. Iirissööt on nagu sügeline, aga ringikujuline ja kiheleb. Raviks tehti õhus haigele kohale ühe liigutusega kaheksakand. Joonistada tuli hoides nimetissõrme, keskmist sõrme ja pöialt koos.16 Riideesemeid arvatavasti ravina ei kasutatud17. Toris usuti, et kui hõbedase kaheksakannakujutisega esemega 7 või 9 korda vastu soolatüügast vajutada, siis see kaob15. 14 Kelle, S. «Hingetuli tuleb päikesele toeks» Maaleht, Targu Talita [WWW-materjal] http://paber.maaleht.ee/?page=26839&grupp=targutalita&artikkel=367 (vaadatud 11.04.2010) 15 Artla, T. (2009) „Märgid, sümbolid ja värviilm rahvaornamentikas.” lk 39-42 [WWW-materjal] http://www.aveler.ee/public/files/Symbolid.doc (vaadatud 11.04.2010) 16 Karjam, R. (2009) «Elumõnu» Pärnu: AS Pajo lk 22 17 Karjam, R., Summatavet, K. (2008) «Kihnu Roosi kindakirjad» Tallinn: Tallinna Raamatutrükikoda lk 46
Oliivid Õlipuude loodusliku kasvukohana on enamasti tuntud Vahemeremaad. Nad on suhteliselt aeglase kasvuga ning küllaltki pikaealised. Eakamate puude vanus ulatub koguni üle 2000 aasta. Oliive kui kultuuristatud õlipuuvilju on inimkond kasutanud juba ligi 6000 aastat. Saagi korjamine Õlipuud annavad saaki kuumade suvede ja mahedate talvedega kliimas. Pidevad külmakraadid alla -12ºC võivad nurjata võimaluse saada järgneval suvel üleüldse mingit saaki. Oliivipuud on see-eest küllaltki vastupidavad kõrgetele temperatuuridele ja põuatingimustele ning parimaks kasvupinnaseks on vett hästi läbilaskvad alad. Korje meetod sõltub mitmest tegurist: piirkonnast, kus tootja asub, oliivipuu sordist, vanusest ning kliimatingimustest. Hoolimata masinkorje olemasolust, peetakse parimaks meetodiks tänapäeval ikka veel käsitsikorjet, millega välditakse oliivide muljumist ja hi...