Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tarbijaturg" - 14 õppematerjali

tarbijaturg on see, kus majapidamised tegutsevad ostjatena ja on ettevõtte rahalise tulu allikaks.
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

1. Keskkond-mida need elemendid(tegurid) tooteid mõjuavad. N. tööjõud-haridus 2. Tarbijaturg - Maslow Füsioloogilised vajadused - õhk, vesi, toit, magamine, seksuaalsed vajadused jmt Turvalisuse vajadused - stabiilsus, tuttav ja turvalinne ümbrus, riski vältimine, füüsilie turvalisus jmt Kuuluvusvajadused - soov olla armastatud, kuuluda gruppi, olla grupi poolt aktsepteeritud, omada sõpru jne Lugupidamise vajadused - vajadus staatuse, eneseaustuse, prestiizi, üleoleku jmt järele

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
5
doc

1. KT küsimuste vastused.

Erinevad turud (kauba-, tööjõu-, kapitali-, jne) toimivad omavahel seostatult ning tasakaalustavad üksteist Riik saab rahva üldistes huvides tehtavaid majandusotsuseid realiseerida ainult kaudselt läbi seadusandluse Segamajandus: ühendab endas mitme erineva majandustüübi jooni ressursside ja hüviste (toodete/teenuste) jaotuse otsustab esmajoones turg ning vähemal määral riik või traditsioonid 10. Tarbimine ja tarbijaturg. Tarbijaostukäitumise protsess Tarbimine: *on hüviste (toodete, teenuste) kasutamine oma vajaduste rahuldamiseks *Tarbija püüab kasutada olemasolevaid rahalisi vahendeid tema jaoks maksimaalselt kasulikul viisil Tarbijaturu moodustavad: *Isikud ja pered *Ettevõtted *Avalik sektor Tarbijaostukäitumise protsess: 1)Turunduse mõjurid. 2)Individuaalsed mõjurid. 3)Keskkonnamõjurid. 4)Psüholoogilised mõjurid. 5)Tarbija ostuotsustus. 11. Ettevõtluse olemus Kes on ettevõtja? *Kasu saamine

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
844 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Riigi majanduse jätkusuutlik areng. Intergratsioon.

maksma rohkem kui oleks olnud impordi hind koos kõikide maksudega. Regionaalne integratsioon suurendab liikmesriikide poliitilist mõjuvõimu. Majanduspoliitikate ühine koordineerimine suurendab nende efektiivsust ja mõju kolmandatele riikidele. Ühine positsioon läbirääkimistel suurendab võimalusi oma eesmärkide saavutamiseks rahvusvahelistel läbirääkimistel. Partnerriikide turgudele vaba juurdepääs suureneb ettevõtetevaheline konkurents luuakse suur tarbijaturg. Liikmesriikide ühised poliitilised ja majanduslikud eesmärgid vähendavad investeerimisega kaasnevaid riske. Ühine turg võimaldab kasutada olemasolevaid ressursse efektiivsemalt. Kaubanduspiirangute vähendamine vähendab kauplemise kulusid ja seeläbi üldist hinnataset. Suurenevast konkurentsist siseturul tekkib surve hindade alanemiseks. Konkurents suunab ettevõtteid otsima uusi lahendusi, soodustades seeläbi innovatsioone. Suur siseturg loob

Majandus → Majandus
64 allalaadimist
thumbnail
13
docx

I Kontrolltöö Konspekt turunduses - Turunduse olemus ja turunduse planeerimine

I osa: Turunduse olemus ja turunduse planeerimine 1. Turunduse olemus, roll ja areng. Turunduse mõiste ja turundudmeetmestiku olemus. Turundus ­ on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus(analüüsile orienteeritud): vajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentsianalüüs, turundusstrateegia välja töötamine Taktikaline turundus(konr tegevuskava paikap.): sihtsegmentide valik, eesmärkide täpsustamine, turundusmeetmestik, turunduseelarve ja ajakava teostus ja ...

Majandus → Turundus
122 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Kauba liikumise protsess ja lisanduv väärtus B2B(äri) turult B2C(tarbija) turule Tooraine -> Agent -> Varustaja -> Tootja -> Hulgimüüja -> Jaemüüja -> Klient Tööstusturu olemus : Tööstustoodete ja -teenuste klassifikatsioon • Tööstusteenused • Põhitootmisvahendid • Abitootmisvahendid • Tööstuslikud tarbekaubad • Detailid • Tooraine • Töödeldud materjalid Tarbijaturg vs äriturg Tarbijaturu tunnused (B2C) Ärituru tunnused (B2B) Ostjaid on palju Ostjaid on vähe Ostukogused on väikesed Ostukogused on suured Ostjad on geograafiliselt hajutatud Ostjad on geograafiliselt kontsentreeritud

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs, turundusst...

Majandus → Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

juhtudest kukub uus toode läbi).  Toode pole uus turu jaoks (24%)  Tehnoloogiline viga (15%) 7. Tööstustarbija ja äritarbijaturg Turg on mehhanism, mille kaudu ostjad ja müüjad suhtlevad omavahel, määrates kauba hinnad ja nendega müüdavad-ostetavad kogused. Turuosa – ettevõtte toote osatähtsus vastava tooteturu üldises läbimüügis. Turutüübid:  B2B turg - Äriturg business to business  B2C turg - tarbijaturg business to consumer  C2B turg - consumer to business  C2C turg - consumer to consumer Tarbijaturu tunnused (B2C) Ärituru tunnused (B2B) Ostjaid on palju Ostjaid on vähe Ostukogused on väikesed Ostukogused on suured Ostjad on geograafiliselt hajutatud Ostjad on geograafiliselt kontsentreeritud Ostja ja müüja vahel ei kujune Ostja ja müüja vahel kujunevad

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majandusarvestuseks

Majanduse arvestus Loomingulise tegevuse väärtus ühiskonnale Looming on inimtegevus, mille eesmärgiks on luua midagi inimesele sobivalt kasulikku ja seda põhiliselt olevikku silmas pidades. Loominguline tegevus eeldab loovust st, et uue juhuse leidmiseks peab ta mõtlema selliselt nagu ta kunagi varem mõelnud pole. Ka tegutsemine peab olema kordumatu ja uus ning sellele lisandub inspiratsioon. Loomingulise tegevuse väärtus ühiskonnale väljendub eelkõige järgmises: 1) elunähtuste vahelistele seostele osutamine 2) inimeste maailmapildi muutmine 3) uute probleemide püstitamine ja vajaduste teadustamine 4) lahenduste pakkumine probleemidele, millega ühiskond hädas on 5) töötingimuste paremustamine 6) kultuuri rikastamine Majandusteooria olemus Majandusteooria kujunes välja 18.saj. lõpul. Selle aja vältel on ta läbinud mitmed etapid. Majandusteooria sisaldab kolme komponenti:...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
159 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

4 3,5 2,5 2 1,5 1 0,5 05 4,5 4 3,5 3 2,5 2 1,5 1 0,5 0 FIRMA ÄRITUGEVUS 35 5. TARBIJATURG 5.1 Tarbijakäitumine Tarbijaturu moodustavad isikud ja pered, kes ostavad tooteid isiklikuks või kollektiivseks tarbimiseks (Vihalem 2003). Tarbijakäitumise all mõistetakse toodete ostmise ja tarbimisega seotud nähtusi ning tegevusi. Tarbijakäitumist käsitletakse turunduses valiku- ja tarbimisprotsessina (vt joonis 4). Tarbijakäitumise protsess Toote- ja Ostukoha Ostu- Tarbimis-

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

Aasta (või muu ajaperioodi) osutpotentsiaal Tarbija (rühm) Ostjad kokku tk Ühe ostja kulutused (EEK) Kogu nõudmine (EEK) Oma osa turul % Oodatav läbimüük (EEK) Konkreetsete arvude ülesmärkimine peaks andma organisatsioonile täpsema ettekujutuse sellest, kui suurt tähelepanu antud turuosale peaks pöörama, ning milliseid turundus-meetmeid tuleks kasutada. 2.3.2 Turu kirjeldus Kõigepealt tuleks välja tuua see, millisel turul üldse tegutsetakse ­ tarbijaturg, tööstusturg, kaubandusturg või ametkonnaturg ­ ning seejärel anda selle üldiseloomustus. Igal turul on oma spetsiifilised iseärasused, oma tugevused ja nõrkused, oma ohud ja võimalused. Kui turundusplaani koostatakse sisenemaks uutele turgudele, siis tuleks kindlasti tähelepanu pöörata sellele: Kas antud sihtturul on üldse ruumi uuele tegijale? Kas eksisteerib turule sisenemise barjääre? Kuidas need ületada kavatsetakse? Veel tuleks antud alaosas kirjeldada:

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

SISSETULEK kinnisvara, autod ELUSTIIL autod, alkohoolsed joogid, kindlustusteenused ISIKSUS riided, kõrgtehnoloogilised tooted OSTUPÕHJUSED kondiitritooted, õnnitluskaardid 23 SUGU jalgrattad, iluteenused SOTSIAALNE KLASS antiikesemed, erakoolid, ajalehed OSTMISSAGEDUS õlu, värvid 24 5. TARBIJATURG 5.1 Tarbijakäitumine Tarbijaturu moodustavad isikud ja pered, kes ostavad tooteid isiklikuks või kollektiivseks tarbimiseks (Vihalem 2003). Tarbijakäitumise all mõistetakse toodete ostmise ja tarbimisega seotud nähtusi ning tegevusi. Tarbijakäitumist mõjutavad mitmed tegurid. 1. Kultuurilised 2. Sotsiaalsed 3. Demograafilised 4. Psühholoogilised · kultuur · sotsiaalne · vanus · motiiv

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Turundusplaani koostamise juhend

Ühe ostja kulutused (EEK) Kogu nõudmine (EEK) Oma osa turul % Oodatav läbimüük (EEK) 11 Konkreetsete arvude ülesmärkimine peaks andma organisatsioonile täpsema ettekujutuse sellest, kui suurt tähelepanu antud turuosale peaks pöörama, ning milliseid turundus- meetmeid tuleks kasutada. 2.3.2 Turu kirjeldus Kõigepealt tuleks välja tuua see, millisel turul üldse tegutsetakse ­ tarbijaturg, tööstusturg, kaubandusturg või ametkonnaturg ­ ning seejärel anda selle üldiseloomustus. Igal turul on oma spetsiifilised iseärasused, oma tugevused ja nõrkused, oma ohud ja võimalused. Kui turundusplaani koostatakse sisenemaks uutele turgudele, siis tuleks kindlasti tähelepanu pöörata sellele: Kas antud sihtturul on üldse ruumi uuele tegijale? Kas eksisteerib turule sisenemise barjääre? Kuidas need ületada kavatsetakse? Veel tuleks antud alaosas kirjeldada:

Majandus → Turundus
94 allalaadimist
thumbnail
57
docx

NAISKLIENDI TARBIMISHARJUMUSTE MUUTUSED RÕIVA- JA ILUTOODETE KATEGOORIAS

Kulutatud aeg Suur Väike Info otsimine Aktiivne Väheaktiivne, null Reageering infole Kriitiline hindamine Passiivne vastuvõtmine 13 Brändi hindamine Selge, arusaadav Ähmane, üldine Brändilojaalsuse Suur Väike tõenäosus Viimase 20 aasta jooksul on Eesti tarbijaturg oluliselt muutunud (vt Joonis 3). Järsemad muutused toimusid eelkõige möödunud sajandi viimasel kümnendil ja olid seotud eelkõige arengutega jaekaubanduses. Kuid loomulikult oli ka palju teisi sotsiaal-majanduslikke tegureid, mis kõik tarbijakäitumist mõjutasid (Voog 2011). Joonis 3. Eesti tarbijaturu arenguperioodid (Voog 2011). Üldiselt arvatakse, et paljude toote- ja teenuserühmade puhul huvitavad

Majandus → Kaubandus ökonoomika
10 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Nad annavad sageli ka informatsiooni variantide võrdlemiseks. Mõjukus tuleneb nende tehnilistest teadmistest või autoriteedist organisatsioonis. Väravavahid (infosõelujad) on isikud, kes kontrollivad ostuga seotud informatsiooni liikumist organisatsioonis (nt müüjatelt kasutajatele ja mõjutajatele saabuvat infot kontrollib varustusosakond). Otsustajad on isikud, kes teevad lõpliku ostuotsuse. Vahel on ostja ja otsustaja sama isik. Tegur Tarbijaturg Organisatsiooniturg Nõudlus Primaarne Tuletatud Tarbijate hulk Suur, väga hajutatud Väike, geograafiliselt kontsentreeritud Ostjad Üksikisikud ja Palju mõjutajaid, tihedad tööalased majapidamised, väga vähe suhted otsekontakte

Majandus → Turundus
50 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun