Tarbija majanduses
TARBIJA MAJANDUSES.
1. TARBIJA VAJADUSED/KASULIKKUS
2. TARBIJA TURUALLIKAD
3. TARBIJA OTSUKÄITUMINE
4. TARBIJA KUI SÄÄSTJA
5. TARBIJA JA REKLAAM
6. TARBIJAKAITSE
7. TARBIJA JA KREDIIT.
TARBIJA VAJADUSED.
Vajaduse all mõistetakse inimese puudusetunne, mida rahuldatakse tarbimisega. Tarbimine
ongi vajaduste rahuldamine.
Maslow tõi välja tarbijate hierarhilise struktuuri.
Selle järgi saavad kõrgemad vajadused realiseeruda alles siis, kui madalamad on
rahuldatud.
1. Füsioloogilised vajadused tulevad inimese bioloogilise isendi loomusest vajab
toitu, sooja jne.
2. Turvalisuse vajadus inimene vajab kaitset nii sotsiaalse või füüsilise vägivalla
eest.
3. Sotsiaalsed vajadused tulenevad inimese kooselust. Meil on vajadus suhelda jne.
mitmed majanduslikud teenused orienteeruvad inimese sotsiaalsete vajaduste
rahuldamisele. Nt kinod, teatrid, kohvikud
4. Isiks...