* George Dawe. Portreekunstnik * John William Waterhouse 3) 3 kuulsat rezissööri välimaal * Randolph Severn Parker III. Üks South Parki loojatest. * Clint Eastwood 4) 5 kuulsat Eesti filmi * Nimed marmortahvlil * Klass * Viimne Reliikvia * Vallatud kurvid * Kevade 5) 2 Eesti dirigenti * Gustav Ernesaks * Eri Klas 6) 2 balletitansija nime * Age Oks * Toomas Edur 7) Eesti teatrid Eesti Draamateater Eesti Nuku- ja Noorsooteater Emajõe Suveteater Endla Teater Estonia Fine 5 Tantsuteater Kanuti Gildi SAAL Kuressaare Linnateater Pärimusteater LOOMINE R.A.A.A.M Rakvere Teater Salong - Teater Saueaugu Teatritalu Smithbridge Productions Stuudioteater Ilmarine Tallinna Linnateater Teater NO99 Teater Varius Theatrum Ugala Teater Uus Vana Teater Vana Baskini Teater Vanemuine VAT Teater Vene Teater Von Krahli Teater Võru Teatriateljee
Koos nendega tuli Austraaliasse ka nende kultuur. Seal levisid inglise ballaadid, vanadest eeskujudest lähtudes võrsusid uuel kodumaal uued rahvalaulud. Austraalia professionaalne muusika on arenenud Euroopa muusikakultuuri eeskujul. Tekkisid sümfooniaorkestrid ning ooperikultuur. Sydneys asub praegu maailma omapärasemaid ooperihooneid.Tänapäeva lauljatest on tuntud Joan Sutherland (1926-2010) Austraalia aborigeenide muusika- ja tantsuteater Descendance Descendance on üks maailma suurim Austraalia pärismaalaste tantsukompanii, kes on keskendunud kõigele aborigeenidega seonduvale. Nende juurde kuuluvad didgeridoo- mängijad, tantsijad, lauljad, rahvamuusikud, jutuvestjad, kunstnikud, näituste korraldajad, koreograafid. Descendance on ühtlasi ainuke kollektiiv, kes teeb koostööd ka teiste traditsiooniliste kultuuridega sealhulgas Hispaania, India, Asia, Aafrika, Lähis-Ida ja Ameerika indiaanlased.
tantsupedagoogilisest algatusest ei jäänud eesti tantsu suurt jälge, kuid andis esmase tõuke eesti plastilise tantsu ja üldse eesti kunstilise tantsu tekkeks Eestis hakkas moderntants uuest arenema peale nõukogude aega, sest varem olid kõik “läänemaailma pahed” keelatud Tänapäeval on loodud mitmesuguseid tantsu agentuure ning stuudioid, kus saab ka Moderntantsu õppida, kuid vanim neist on 1992. aastal alguse saanud Tantsuteater "Fine 5", mis on 5-liikmelise moderntantsutrupi “Nordic Star” poolt loodud. kuulamast! Kasutatud kirjandus http://www.tants24.ee/index.php?page=44 http://www.estonica.org/et/Kultuur/Tantsukunst/Moderntantsu_algus_ja_ klassikaline_ballett/ http://entsyklopeedia.ee/artikkel/moderntants https://en.wikipedia.org/wiki/Isadora_Duncan http://www.danceactcollege.ee/oppekava/ http://www.estonica.org/et/Kultuur/Tantsukunst/Moderntants_t %C3%A4nases_Eestis/
Vanemuine Tartus asuv Vanemuise teater on Eesti vanim teater: 1865. aastal loodud seltsi juures alustati teatritegevust 1870. aastal, kutselise teatritegevuse algust loeme 1906. astast. On veel teinegi omadus, mis eristab Vanemuist teiste Eesti teatrite hulgas see on tema mitmezanrilisus. Eesti oludes on unikaalne, et ühe teatri alla on koondunud sõna, muusika ja tantsuteater. Teisisõnu tähendab see, et Vanemuine viljeleb kõiki mõeldavaid etenduskunsti zanre ooperist klassikalise draamani, muusikalist lastetükini, modernballetist sümfooniakontserdini. Teatri jooksvas repertuaaris on umbes kolmkümmend erinevas zanris lavastust. Tartus on teatri mängupindadeks kolm saali pool sajandit tagasi valminud Vanemuise suur maja (Vanemuise 6), ajaloolisema auraga Vanemuise väike maja (Vanemuise 45a) ning Emajõe kaldal paiknev blackboxtüüpi
Teatriteaduse mõisted: Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, mis on mõeldud teatris esitamiseks Lavastus – kirjaniku, lavastajate, näitlejate, heliloojate jt koostööl loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis Etendus – lavastuse ühekordne esitamine Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab laval tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitleja kehastatuna Tuntud teatriteoreetikud: P.Brooke, K.Stanislavski, B.Brecht / P.Pavis, E.Fischer- Lichte, H-T.Lehmann Teatrikriitika funktsioonid: jäädvustamine, tagasiside teatrile, teatri vahendamine publikule: informeerimine, tähenduste selgitamine, hindamine ja väärtustamine antropoloogia – teadus inimesest kui liigist; hermeneutika – tõlgendusõpetus Teatrisemiootika uurib teatri märgisüsteeme, märkide loomist ja kasutamist etenduses. Performatiivsus: atmosfäär, kehalisus, sündmuslikkus (Erika Fischer-Lichte) Retseptsiooniuuringud – keskendutakse e...
tähenduse. Teksti võib kasutada mitmel erineval viisil vastavalt lavastaja kunstilisele nägemusele. · dramaturgiline tekst ei vasta enam traditsioonilise dramaturgia tingimustele (terviklik lugu, dialoogi pidavad tegelased jne) 29. Millised on peamised teatrikunsti liigid? · Sõnateater ehk sõnalavastusteater ehk draamateater · Muusikateater: ooper, operett, muusikal · Tantsuteater: klassikaline ballett, modernballett, kaasaegne tantsuteater ehk nüüdistants (postmodernistlik tants) · Nukuteater · miim, pantomiim · objektiteater, osavõtuteater, foorumteater 30. Nimetage ja defineerige muusikateatri peamised zanrid. · Ooper draamateksti ettekanne ühe või mitme kostüümidesse riietatud laulja poolt koos saateinstrumentidega
septembrist 1998. politseiametnik, 2009. a 1. jaanuari seisuga on Eestis kriminaalhooldusametnik kokku 67 komisjoni (15 maavalitsuse alaealiste komisjoni sekretär, juures tegutsevat AEK komisjoni, 8 psühhoolog. Tallinna linnaosade AEK komisjoni ja 44 KOV komisjoni). (Alaealiste komisjonide 2008.a. tegevuse analüüs) Noorte Eestis on üle 300 koolitusloaga Tantsuteater Rada MTÜ - huviharidus ja huvikooli, neis õpib ca 49000 noort: ca huvikool huvitegevus 13000 muusika- või kunstikoolis, ca Edulux - erahuvikool 19000 spordikoolides, ca 17000 teistes Lasnamäe Huvikool huvikoolides (www.hm.ee). Lasnamäe Muusikakool MTÜ Integratsiooni
TEATRITEADUSE ALUSED, MÕISTED 1. Theatron – Vana-Kreeka keeles vaatemängu koht, vaatamise viis Etenduskunstid – performing arts – laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat jne Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, teatris edastamiseks mõeldud Lavastus – koostöös kirjaniku, lavastaja, näitlejate, helilooja jne loodud teos, mida esitatakse teatris Etendus – lavastuse ühekordne esitamine, variant Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitlejana kehastatuna, näitleja + tegelane = roll 2. Teatriuurimise perspektiivid (kuidas uuritakse): Ajalooline teatriuurimise perspektiiv – alates Vana-Kreekast, kuidas teater kultuurides välja kasvas, Roomas, Euroopas jne Esteetiline ja teoreetiline teatriuurimise perspektiiv – kunstiküsimused, mis toimub laval, publikus, erinevad vaatepunktid Sotsiaalne ja kultuuriline teatriuurimise perspekt...
Sissejuhatus Nagu kõigil rahvastel on eestlastel oma igivanad mängud ja rituaalid, mis keskendusid aastaringi ja ühiselu pöördepunktidele. Kuid iseseisva kunstivormina tõid teatri siinsetele aladele sakslased, ja pikka aega toimis see hõredalt ja piiratult üksnes baltisaksa kultuurikeskkonnas. Läti Henrik mainib küll juba ristisõdijate korraldatud vaatemänge, ometi puuduvad meil andmed, nagu oleks keskaegne teater oma mitmesugustes vormides siin laiemalt levinud. Renessansiteatrit esindasid teadaolevalt üksnes harvad ladinakeelsed koolietendused, ja 17. sajandil piirdus teatritegemine mujalt tulnud rändtruppide juhuslike külalisesinemistega ja hootise kohaliku taidlusega. Baltisaksa teatri peamiseks keskuseks jäi alati Riia. Alles noore ja energilise August von Kotzebue juhuslik tulek Saksamaalt Tallinna pani mänguharrastuse 18. sajandi lõpul siin hoogsamalt käima, mis 1809 viis viimaks kuts...
Loodi ohtralt uusi truppe ja tantsukoole, tantsijad said võimaluse käia end täiendamas välismaal, välismaised tantsuõpetajad aga tulla Eestisse. 1991. aastal tekkis taasiseseisvunud Eestis Saima Kranigi eestvedamisel tantsutrupp Nordic Star. Eestit külastanud moderntantsu õpetajad seadsid erineva taustaga tantsijatele paar tollal Eestis uuenduslikuna tunduvat lavastust. Moderntantsutrupi Nordic Star viiest liikmest loodi 1992.aastal tantsuteater Fine 5. Nende eesmärgiks oli leida oma liikumise ja mõtete keel läbi erinevate improvisatsiooni- ja tantsutehnikate. Fine 5`i iseloomustas tantsijate kõrge tantsutehniline tase ning eripalgeline liikumine. Trupi loominguliseks liidriks sai Rene Nõmmik, kes on loonud suurema osa Fine 5 tantsuseadetest. Ta on kajastanud tantsus ühiskonda, ja nagu kunstnikud ikka, ka iseennast puudutavaid teemasid, ning leidnud tunnustust erinevatelt konkurssidelt. 1994. aastal loodi
· Teatri väljendusvahendite mitte-hierarhilisus · Simultaansus, paljude märgisüsteemide ja tähendusliinide samaaegne koostoimimine · Mäng märgi tihedusega · Muude väljendusvahendite esiletõus: muusikalisus, visuaalsus, kehalisus · Multimediaalsus (kasutatakse palju tehnoloogilisi vahendeid) 29. Millised on peamised teatrikunsti liigid? 1) Sõnateater ehk sõnalavastusteater ehk draamateater 2) Muusikateater: ooper, operett, muusikal 3) Tantsuteater: klassikaline ballett, modernballett, kaasaegne tantsuteater ehk nüüdistants (postmodernistlik tants) 4) Nukuteater 5) Miim, pantomiim 6) Objektiteater, osavõtuteater, foorumteater jne 30. Nimetage ja defineerige muusikateatri peamised zanrid. Ooper klassikaline muusikateatri zanr. On draamateksti ettekanne ühe või mitme kostüümidesse riietatud laulja poolt koos saateinstrumentidega. Sai alguse 16. Sajandi Itaalias. Giuseppe Verdi (,,Rigoletto");
Loodi ohtralt uusi truppe ja tantsukoole, tantsijad said võimaluse käia end täiendamas välismaal, välismaised tantsuõpetajad aga tulla Eestisse. 1991. aastal tekkis taasiseseisvunud Eestis Saima Kranigi eestvedamisel tantsutrupp Nordic Star. Eestit külastanud moderntantsu õpetajad seadsid erineva taustaga tantsijatele paar tollal Eestis uuenduslikuna tunduvat lavastust. Moderntantsutrupi Nordic Star viiest liikmest loodi 1992.aastal tantsuteater Fine 5. Nende eesmärgiks oli leida oma liikumise ja mõtete keel läbi erinevate improvisatsiooni- ja tantsutehnikate. Fine 5`i iseloomustas tantsijate kõrge tantsutehniline tase ning eripalgeline liikumine. Trupi loominguliseks liidriks sai Rene Nõmmik, kes on loonud suurema osa Fine 5 tantsuseadetest. Ta on kajastanud tantsus ühiskonda, ja nagu kunstnikud ikka, ka iseennast puudutavaid teemasid, ning leidnud tunnustust erinevatelt konkurssidelt. 1994. aastal loodi
Ideedraama idee kujutamine, propageerimine, kritiseerimine Ajalooline draama ajaloolised sündmused on keskmes Publitsistlik draama aktuaalsete probleemide otsejooneline esitus Sündmusdraama tegelased avanevad sündmuste kaudu Miljöödraama Näidend kujutab tegevusruumis valitud elulõike mitmekülgselt ja ulatuslikult, ühte kindlat ei valita välja. · Tantsuteater o Ballett varvastants, loo jutustamine on seotud tantsu, muusika ja kostüümidega. Sai alguse 16.saj Itaalias. (N: Tsaikovski, Tubin) o Moderntants 20. saj, balletile vastu, Isadora Duncan ja Martha Graham o Kaasaegne- e nüüdis- e postmodernetants liigub tantsu ja argikäitumise piiril. Mart Kangro, Teet Kask, Katrin Essenson Teatraalset käitumist analüüsinud V. Halizev eristab kaht käitumistüüpi
- Opera comique b) Operett koomilise sisuga lihtne muusikaline teos. Laulud vahelduvad dialoogide ja tantsudega. Omased on mängulisus, vähem tõsine muusikaline pool. Operetis kõneldakse. c) Muusikal kerge sisuga muusikaline lavateos. Dialoogil, tantsul ja laulul on kõigil võrdne kaal. d) Rokk-ooper rock'il põhinev muusikaline lavateos. Sisu tõsisem kui muusikalil. Nt ,,Jesus Christ Superstar" Tantsuteater klassikaline ballett, modernballett, kaasaegne tantsuteater, nüüdistants. Mõiste võeti kasutusele 1970ndatel seoses Bauschiga. See on etenduskunsti suund, kus tantsu ja liikumist kasutatakse teiste väljendusvahenditega võrdselt, kuid mitte peamise märgisüsteemina. Liikumisel võrdne kaal dekoratsiooni, ruumikasutuse, sõna ja muusikaga. a) Ballett varvastants, range ja kinnistatud tantsutehnikaga lavatantsu liik. Tantsuteatri vanim vorm. Arenes algselt koos muusikateatriga. Algas 16.saj Itaalias, aga 17.saj Prantsusmaal fikseeriti
on neist kõige olulisem muidugi lift, mida esitleti avalikkusele 1850. aastal ning juba 20 aastat hiljem ilmub esimene joonistus, millest saab välja lugeda, kuidas hakkab tuleviku arhitektuur välja nägema: liftiga ühendatud terasest korduvad korrused. [6]1980ndatel käis Koolhaasi ja OMA käest läbi ka juba kaks avalikku projekti. Esimene suurem avalik hoone oli 1987. aastal valminud Haagi tantsuteater. Teine oli 1989. aastal planeeritud Euralille Prantsusmaal. Euralille'i projekt tähendas Lille'i kesklinna ümberplaneerimist, projekteerides sinna hooneid alates rongijaamast, kongressihoonest ja kontserdimajast kuni kontorite, korterite ja ostukeskusteni. Ala valmis 1994. aastal. [7] 1990ndatel ehitustegevus hoogustus. (Nexus) Jaapani linnas Fukuoka 1991. aastal valminud majad koosnesid 24-st kolmekorruselisest