aasta juulikuus lindistas Sofia Rubina house-i lood ,,Game" ja ,, Set Me Free" koos Jaapani kohaliku artisti YUmaga. Need lood jõudsid ka Jaapani muusikaedetabelite tippu. Vähemalt korra kuus käib Sofia Rubina Lätis, Leedus või mujal Euroopas dzässiklubides ja kontserdisaalides esinemas. Heli-Mari Sakala 9b klass Sofia Rubina repertuaari kuuluvad nii tantsule õhutav rütmika kui ballaadid ning juudi laulutraditsioonidel põhinev dzässilike elementidega improvisatsiooniline muusika. Hobi korras tegeleb jooga ja tai chiga. Osaleb aktiivselt Eesti juudikogukonna kultuurielus. S. Rubina talenti ja silmapaistvust näitavad paljud võidud ja publikupreemiad konkurssidelt. Ise rõõmustab lauljatar enim Baltimaade noorte dzässilauljate konkursil "Sony Jazz Stage" saavutatud tunnustuste üle. konkurssidelt.
Tegemist on kiire ja lendleva liikumisega tantsuga, mis on 4/4 taktimõõdus. Kuna quicksteppi tantsitakse upbeat muusika järgi, sobib see nii ametlikele kui ka mitteametlikele sündmustele. Ajalugu Quickstep arenes välja 1920-ndatel New Yorkis, kombinatsioonina aeglasest fokstrotist ja charlestonist. Tantsul on inglise taust ning see standardiseeriti 1927. aastal. Arenedes välja küll fokstrotist, on quickstep tänapäeval siiski üsna erinev. Tantsule on kolm iseloomulikku figuuri/elementi: chassee’d, veerandpöörded ja lock’i samm. Iseloomustus See arenes väga dünaamiliseks, suure liikumisega ja keeruliste kujunditega, mille alla kuuluvad näiteks hüpped, jooksud, kiired impulsiga sammud ja pöörded. Tants peaks olema sujuv ja elegantne nagu ka aeglane fokstrott. Tantsijad peaksid jätma kergejalgse mulje. Tegu on väga energeetilise ja hoogsa tantsuga. Quickstepi muusikavalikus
Arne Oit (3. detsember 1928 28. november 1975) oli eesti helilooja ja akordionist. Muusikaõpinguid alustas Tallinna Muusikakooli teooriaosakonnas. Kompositsiooni õppis ta Tallinna Riiklikus Konservatooriumis professori Mart Saare ja professori Heino Elleri juures ning lõpetas 1956. aastal. Omal käel õppis ta mängima akordioni ja alustas kutselise akordionistina tegevust restoranis «Du Nord» (1947). Aastatel 19471949 kuulus ansamblisse "Rütmikud", mis viljeles muuhulgas ka improvisatsioonilist dzässi, 19511955 Eesti NSV Riikliku Filharmoonia estraadiorkestrisse, 1955-1974 Eesti Raadio instrumentaalansamblisse, olles eesti parimaid dzässiimprovisaatoreid akordionil. Peale konservatooriumi lõpetamist töötas ta Eesti NSV Riikliku Filharmoonia estraadiosakonnas, kus 1959. aastal pani aluse võistluskontsertite sarjale, mis 1976. aastast hakkas kandma nimetust Arne Oidi nimeline lauluvõistlus. 1960. aastast töötas ta ka eelpool nimetat...
Mille poolest erineb eelmisest esitusest? Concerto grosso mitmeosaline teos soolopillide grupile ja orkestrile. MK Händel Concerto grosso op 6 nr 1 Mis pillid on basso continuo bassi- ja harmooniapillideks? Mis pillid kuuluvad soolopillide gruppi? Süit mitmeosaline teos, mis koosneb erineva karakteriga tantsudest. 17. saj Saksamaal kujunes 4-osaline süit: Allemande Courante Sarabande Gigue Leia õpikust lk 109 igale tantsule iseloomulikud tunnused! MK Bach Allemande, Sarabande, Courante, Gigue (Prantsuse süit nr 2) Kuula ja võrdle Bach Orkestrisüit nr 3 Aaria "Procol Harum" "Whiter Shade of Pale"
Kuid on ka tantse, mis on täis energiat, emotsioone show, hip-hop, street need on tantsud, kus on vaja TÄPSUST, TERAVUST, TUGEVUST. Tantsus on tähtis igakülgne abi ja toetus nii lähedastelt kui ka ühiskonnalt. Ühiskonna all mõtlen rohkem kooli ja valla toetust. Tantse saad ise välja mõelda, jäljendada teisi ja teha neid mõlemaid koos. Tantsuga saab reisida nii kodus kui ka kodust kaugemal, Itaalia, Tsehhi, Leedu, Läti need on kohad, kus olen tänu tantsule saanud reisida. Tantsus võib olla ebaõnnestumisi, õnnetusi väänad jala välja ja oled näiteks kaks kuud tantsust eemal või võib tantsukarjäär ka sellega lõppeda. POLE VAHET KAS OSKAD TANTSIDA VÕI MITE, PEAASI, ET SEDA TEHES OLEKS MEELEOLU HEA... Nagu George Balancgine (üks 20.saj väljapaistvaim koreograaf) ütles: ,,Läbi tantsu saab muusika nähtavaks." AITÄH KUULAMAST
Inimene kehastab teatud tegelaskuju, riietudes ning olles olemuselt ,,teistsugune". Ta mängib teist persooni. Samuti on ka tantsuga. Tants on puhas mäng. ,,Kui me kõige sellega, mida muusikaks nimetatakse, jääme tegelikult alati mängu piiridesse, siis veelgi enam käib see muusikast lahutamatu kaksikkunsti tantsu kohta. Mõeldes kas loodusrahvaste pühadele või maagilistele tantsudele või kreeka kultustantsudele, kuningas Taaveti tantsule seaduselaeka ees või tantsule kui peolõbule mis tahes rahva juures või mis tahes ajastul, siis võib öelda sõna kõige otsesemas mõttes, et tants on mäng ise, jah, et ta on üheks mängu kõige puhtamaks ja kõige täiuslikumaks vormiks. Mängulisus ei pääse küll tantsu kõigis vormides sama täielikult maksvusele. Kõige selgemini on see tajutav ringtantsus ja figuurtantsus, ent ka soolotantsus, lühidalt seal, kus tants on show, etendus või siis rütmiline reastumine ja liikumine nagu menuetis ja kadrillis
Operett Kujunemine: Zanr tekkis 19 saj-l Prantsm-l itaalia koomilisest ooperist ning prantsuse vodevillist. On kõne, laulu ja tantsuga meelelahutuslik muu-sikaline näitemäng. Itaalia keeles operetta väike ooper. Prantslane Jacques Offenbach oskas valida prantuse lõbujanulise ja frivoolse publiku jaoks õige tooni oma loomingus. 1858 lavastas ta ,,Orfeus allilmas", millest sai triumf tänu tähtsale tantsule kankaanile, kus kroogi-tud alusseelikutes jalguloopiv tüdrukuteparv sai pr elurõõmu kehastajaks ja jäi tüüpiliseks tantsustiiliks kauaks ajaks. Vastandusid terav ühiskondlik satiir ja jõuline 2-osaline kankaan Prantsm-l. Õrn fantaasiamaailm ja lüüriline 3-osaline valss Viinis Johann Strauss noorema loomingus. Kunstiliigid: 1) kirjandus ehk süzee, mille põhjal libretist kirjutab libreto (laulude ja kõnedialoogide humoorikas tekst).
ta abielu päästa. Oblonskil oli armuke ning ta naine soovis lahku minna temaga. Kohe, kui Anna saabus, palus ta vend, et Anna räägiks Dolliga(Daria Aleksandrovna) ning Dolli andiski mõneks ajaks mehele andeks. 2. Vronski osaleb sõjaväeohvitseride hobuvõidusõidus. Vronski on 4. Anna tuli ballile imeilusas kleidis. Ta mees oli oma sõprade kogenud sõitja, kuid teeb ühe vale liigutuse ning ta hobune kukub seltsis, kui Vronski kutsus teda tantsule. Valssi tantsides, tundus 6. Anna soovis kohtuda Vronskiga rongijaamas peale ametiülesande ja vigastab oma selgrood. Anna kargab ning jookseb Vronski talle lausa aeg jäi nende ümber seisma, teised paarid ei liikunud ja täitmist. Anna sõidab pooleldi meeltesegaduses kohale. juurde, kartes et ka tema sai vigastada. et kogu saali tähelepanu oli suunatud ainult neile
õppimistest ning armastusest. Muusikali esitati vokaal-ja instrumentaalmuusikat. Tegelik helilooja on Steven Margoshes. Eestis lavastas selle muusikali Jüri Nael. Esinesid Kaire Vilgats, Ülle Lichtfield, Hannes Kaljujärv ja Andres Vaarik ( Õpetajate osatäitjatena). Õpilaste osatäitjatena olit tuntumad Susan Lilleväli, Rolf Roosalu, Nele-Liis Vaiksoo, Kaido Põldma ja Taavi Immato. ,,Fame" on teistest muusikalidest erinev, kuna seal oli pandud rohkem rõhku tantsule ja efeksusele. Muusikal iseenesest oli vaatemänguline ja kaasahaarav. Naljakais ja kummalisi momente oli ,,Fame´is" tõepoolest palju. Lugu, mis mulle kõige rohkem meeldis oli kirjutatud popstiilis ja kandis nime ,,Let´s Play A Love Scene", kahjuks ma aga ei mäleta kes seda lugu esitas. Lugu oli meeldejääv selle poolest, et see oli esitatud puhtalt ja siiralt. Muidugi ei saa ka teiste esitatud laulude kohta midagi halba õelda, kuid
ETOLOOGIA: Raivo Mänd - "Kutse tantsule" Conrad Lorenz - "Kuningas Solomoni sõrmus" Etoloogia - loomade liigispetsiifilise käitumise teooria. Pärishülglased ei saa ilma veeta toetuda mitte millegi peale, peale kõhu. Tunnevad ennast haavatavalt. Bakteritest lahtisaamisel on kõige tõhusam kuivatmine. Raisakotkas kasutab liha roiskumisbakterite lagundamisvõimet. Niss on looma eriala. Parasiidil on tähtis,et peremees elaks suhteliselt hästi. Niipalju hästi, et tal ei oleks energiat parasiidile vastu hakata. Parasiitsuhted on üsna tolerantsed. Ginkgo biloba - kasvatab ollust, et parasiidid saaksid sümbioosi teha. Karule laula! Ära eksklameeri!:) Ilves on tolerantne teiste ilveste suhtes. Hundid on sotsiaalsed kiskjad. Inimese liigil on ainukesena piiramatu hulk nisse. Absoluutselt kõik teised liigid on aktuaalseks või potensiaalseks ressursiks. Rass - mingisuguse komplektse liigi teatud kontignent, mis teistest selle liigi kont...
tuleb ülesastumisi ette mitmel korral kuus, olgu nendeks siis dzässiklubid või kontserdilavad. Kui paljud Eesti muusikataevasse lendavad tähekesed lähevad õhku täis, siis vaatamata paljudele konkursivõitudele on Sofia tagasihoidlik ja ehe. Sofia Rubina jääb tänaval tihti tundmatuks, aga ometi teatakse ta nime kogu Baltikumis. Samuti käib ta vähemalt korra kuus mööda Euroopat kontserte andmas ja vallutab edetabeleid muu hulgas ka Jaapanis. Sofia repertuaari kuuluvad nii tantsule õhutav rütmika kui ballaadid ning juudi laulutraditsioonidel põhinev improvisatsiooniline muusika (dzässilike elementidega). Tema esinemisi iseloomustavad julgus, lavasarm, vaba suhtlemine publikuga ja improvisatsiooni valdamine. Juudi päritolu Sofia käib kaks-kolm korda aastas Iisraelis, põhiliselt küll teiste jazz- muusikutega. Talle meeldib oma juuri uurida. Kuigi perekond ei pidanud juudi tavadest väga rangelt kinni, mäletab Sofia lapsepõlvest, et kodus peeti ikka sabatit,
Klassikalise balleti väljakujunemisele eelnes Prantsusmaal õukonnatantsude tekkimine. Kaks kõige tuntumat, klassitsismiajastuni püsinud tantsu olid menuett ja gavott. Menueti hiilgeaeg oligi 17.-18.sajand.See tants on 3/4 taktimõõdus, mõõduka tempoga ja kolmeosalises vormis. Eriti hästi väljendas menuett rokokooajastu graatsilist ja nõtket tantsukultuuri. Samaaegselt menuetiga kujunes õukonnatantsuks gavott, mis oli algselt rahvatants. Gavott on 4/4 või 2/2 taktimõõdus, tantsule on iseloomulik kahe veerandnoodiga eeltakt. 17.sajandil kujunesid Prantsusmaal välja klassikaline ooper ja ballett. Louis XIV aegsele prantsuse lavamuusikale oli iseloomulik püüd ühendada ühte tervikusse nii tants kui vokaalmuusika. 18.sajandil sai Prantsusmaal populaarseks klavessiinimuusika. Prantsusmaa on opereti sünnimaa-19.sajandi keskel alustas oma tegevust Jacques Offenbach ,kes jõudis luua umbes 100 operetti. Sama sajandi lõpus kujunes maailmakunstis ja
1646.aastal toapoisina ning 1653.aastal nimetati ta õukonnaheliloojaks. Hiljem rajas ta 16 parimast mängijast uue orkestri,mis oli ajastu parimate hulgas. Ta juhatas tantsuakadeemiat 1672.aastast ning ta asutas Kuningliku Muusikaakadeemia ning 1680.aastal sai temast Louis XIV sekretär tänu millele tõusis ta aadliseisusesse. Lully on läinud ajalukku esimese suure ning karmi orkestri-ja teatrijuhina. Tänapäeva balletis pannakse rõhku rohkem tantsule kui vokaalesitustele. Nüüdisajal esitatakse klassikalist balletti,kus lavateosed on oskuslikult modernsemate tantsunumbritega kombineeritud ning esitusi saadab orkester. Minu arvates on barokk huvitav ajastu. Kõige rohkem meeldib mulle barokkmuusika,kuna see on elav,emotsionaalne ning mängib orkester,erinevalt keskajast või renessanssist. Ballett on mind juba varem huvitanud,kuid klassikaline,kuna seal on rohkem tantsimist ning liikumist.
Sellest võime järeldada seda, et muusika on endiselt tähtsalt kohal inimese elus ja jääb tähtsaks veel mõneks ajaks kindlasti. Muusika ülesanne tänapäeval on vist meelelahutuslikuks muutunud. Muusika kuulamine on hea vaba aja veetmise viis. Kui inimene läheb koju, lülitab ta tihtipeale raadio sisse ja kuulab muusikat, lihtsalt ajaviiteks. Kindlasti ei saa seda unustada, et muusika järgi saab tantsida. Muusika on tantsule saateks ja diskod ilma muusikata, pole mingid diskod, kui puudub muusika. Samamoodi tantsuõhtud pole ilma muusikata tantsuõhtud, kuna pole millegi järgi tantsida. Ma usun, et mitte keegi meist ei kujuta ette, mis oleksid tantsupeod ilma muusikata. Täna muusikale on välja arenenud ka erinevad tantsuliigid. See, et muusika omab tänaseni suurt tähtsust näitab ka see, et laulupidusid korraldatakse juba aastatid ja iga aasta on osavõtt ja vaatajaskond suur
Shawn ei soovinud alati tantsijaks saada. Ta õppis hoopis teoloogiat, kuid teda tabas haigus, mis jättis ta rohkem kui aastaks osaliselt halvatuks. Haigusest paranemiseks pidi tegema ta erinevaid taastusharjutusi ja sealt tekkis ka ta huvi tantsu vastu. Tants oli aga 19. sajandi lõpul täielikult naiste ala ja oli mõeldamatu, et mõni mees tantsuetenduses kaasa lööb. Siiski otsustas Shawn oma teoloogiaõpingud katkestada ja pühenduda täielikult tantsule. Ta kolis Los Angelesse, et õppida tantsu. Ta tegeles balletti ja seltskonnatantsuga, elatist teenis masinakirjutajana. Samal ajal õpetas ta ka teisi. Varsti kolis ta New Yorki, kus kohtus Ruth St. Denis'ga. Varsti nad abiellusid ning lõid koos LA's tantsukooli Denishawn 1914. aastal. Seal koolis käisid paljud tuntud tantsijad nagu näiteks Martha Graham, Doris Humphrey ja Charles Weidman. Varsti kujunes välja nn Denishawni stiil, mida iseloomustasid eksootilised teemad,
..) Teose tekke tagamaad (miks teos sünids, mis oli ajendiks?). Muusikateoreetiline analüüs : Siin, teoreetilises osas, püüa olla võimalikult täpne, kõik alltoodud punktid peavad olema mainitud ehk kõik need mõisted peaksid töös esinema. Helistik Taktimõõt (taktimõõdu muutumine teose jooksul). Meloodia (keerukus, ulatus, iseloom jm eripärad) Rütm (millised on sagedamini esinevad rütmid, kas on kasutatud mõnele tantsule iseloomulikke rütme vms, kuidas on rütm seotud teksiga jne) Tempo (kogu teose lõikes). Dünaamika (kogu teose lõikes). Vorm (AB, ABA jne.) Sisuline analüüs: Siin, sisulises osas, võid olla loovam, kirjutada ka lihtsalt nii nagu sina teosest ja selle sõnumist ja muusikalisest aregust aru saad. Teose temaatika, süžee, põhiline idee. Teema arendus (mis toimub teose ajal). Kuidas muutuvad meeleolud, kus on kulminatsioon.
jalgadega tehtavatel löökidel (iiri clog, flamenco jt.), eristub Ameerika stepptants unikaalsete jazz muusika rütmide poolest. Stepis kasutatakse ragtime, jazz, swing ja bebop muusikat Flap kahekordne löök päkaga Shuffle löök päkaga edasitagasi Scuffle löök kanna ja päkaga edasitagasi Pick up tallalt või kannalt jala "üleskorjamine" päkalöögiga Stepptants ei ole traditsiooniline tants, kus kummardatakse partneri ees ja palutakse ta tantsule Steppimine nõuab pidevat treenimist ning harjutamist, eelkõige püsivust, sest esimeste tantsutulemuste nimel tuleb kõvasti vaeva näha. Vormisolemiseks tuleb harjutada võimalikult sageli. Steppida ei saa igasuguses riietuses,enamasti kantakse uhkeid tantsukostüüme Stepptants on loominguline tegevus. Kindlate tantsuelementide järjepidev kordamine ei ole veel stepp. See on komplekt kõigest korraga, mida vastavalt vajadusele ja rütmile muudetakse ja arendatakse.
Naljandaks tantsuks on võistlustantsude nimekirjas foxtrot. See on aeglane tants nagu valsski ning see on pärit Ameerikast. Otseses tõlkes tähendab sõna "foxtrot" rebase sörki, kuid kas just rebase jooksu järgi ka tants oma nime sai, pole kindel. Väidetakse, et nimi võis tulla hoopis ühe kuulsa ameerika muusiku, Harry Foxi järgi. Kuna foxtrot ei ole kiire ei ole selle õppimine nii keeruline. Küll, aga peab töötama kõvasti kraatsilisuse kallal, mis annab sellele tantsule hoopis teistsuguse näo. Olulise osa teeb selle loomisel ära naine, kes oma keerutustega ning painutustega tantsule selle viimase lihvi annab. Ilma partnerita ei ole, aga võimalik seda teha. Mees toetab oma käega naist, kui too end painutab ning aitab kaasa keerutuste õnnestumisele. Mees juhib naist mööda tantsupõrandat ning ei lase juhtuda millegil, mis võib kogu tantsuilu rikkuda. Näiteks ei tohi paarid põrandal kokku põrkuda
Gregoriuse koraal – kurb, vaimulik, paavst Gregorius suur, tekitab pigem masendavat meeleolu, väga aeglane lugu, meelib et laulus on nii nais kui ka meeshääli. Luterlik koraal "Mu süda ärka üles" – kurb, vaimulik , Cyrillus Kreek, sobib kirikus laulmiseks, tekitab ühtsuse tunnet. Palestrina "Missa Papae Marcellus" – kurb, vaimulik, väga melanhoolne melooodia, Lasso "Matona" – rõõmus, ilmalik, Orlando di Lasso, pigem lõbusa meloodiaga, isegi sobiks mõnele aeglasele tantsule lauluks. Bach "Fuuga" – kurb, ilmalik, Bach, tekitab sellise õudusfilmi tunde, väga salapärane laul Missa H moll - kurb, vaimulik, Bach concerto grosso – rõõmus( kohati oli ka kurb), ilmalik, Arcangelo Corelli, loo alguses tundus rõõmus laul, kuid seal oli ka kurvemaid hetki, saraband – kurb, ilmalik, väga keeruline tantsida, sellise aeglase loo järgi, tundub kuidagi emotsioonitu laul
Siin pole suuri hävitavaid maavärinaid, vulkaanipurskeid, on head mereteed, 4 aastaaega. Viimane on väga positiivne, kuna mõned inimesed ei näe kunagi lund, kuid meil on seda pea iga aasta ja samas ei puudu meil ka soe aastaaeg, mis on kena vaheldus. Nüüd aga räägiksin asjadest, mis mind häirivad. Esiteks, eestlaste vähene kultuursus, eriti väikelinnades. Rohkem võiks tähelepanu pöörata laulu kõrval ka tantsule, näiteks paljudes väikelinnades on inimesi, kes tegelevad tantsuga ja soovivad kedagi õpetada, kuid nad peavad lahkuma, kuna pole inimesi, kellega töötada. Arvan, et selle põhjuseks on noorte inimeste vähesed teadmised kultuurist või siinkohal konkreetselt tantsust, millega võiks koolis rohkem tegeleda. Peale selle häirib mind veel suur majanduslik killustatus, näiteks teenivad poliitikud
J.Sibelius(1865-1957)-Elulugu-Soomest, isa oli linnaarst, kodukeeleks rootsi keel, 5.a alustas klaveriõpinguid, 1885 lõp kooli kodulinnas ja läks Helsingisse õigusteaduskonda õppima. Õppis vormiõpetust(ülikoolis), harmooniat, viiulit (pärast ei pööranud sellele väga tähelepanu), polüfooniat. 1889 I välisreis Saksamaal, eesmärgiks õppida tuntud õppejõududelt ja õppida tundma kohalikku muusikat. Käis veel Austrias, Ungaris. Abiellus soome neiu Ainoga. 1899 läks tööle Soome Muusikaühingusse (organiseeris kontserte, muusikakoolis õppejõuks) Looming- kirj tuntuid sümfooniaid(7), tuntuim teos ,,Finlandia" kurvapoolne (1899), programmilised sümf. poeemid, mis on kirj Kalevala ainetel (enamus teoseid on seotud soome muistendite v saagadega). 2 viiulikontserti. sümf süidid (loodus draamaetendustele). Iseloomustab: 1) suursugusus 2) tõsisu 3) jõulisus 4) soome rahvalauludest arenenud meloodiad. Operett- meelelahutuslik zanr, kõnedialoogid lisak...
Pagendati Pariisist KIRJUTAS BALLAADE- värssjutustused, Ma prantslane, Pariisi kodanik ja selle üle olen õnnelik. Ent varsti köie kaudu, süld mis pikk. saab teada kael, mis kaalub tagumik. VILLONI LOOMING Luuletused koondas raamatutesse "Väike testament" ja "Suur testament" TEMAATIKA: inimhinge lõhestatus, elu ja surm, kaduvus ja igavik, ilu ja inetus, patt ja usklikkus Vahel tõsine ja pidulik, vahel küüniline ja rõve Surmatantsumotiiv surm kutsub tantsule kõik elavad, tema eest pole kellelgi pääsu, ka mitte neil, kes hiilguses elanud. Iseloomusta Villoni luulet 1. Iseloomusta F. Villoni luulet kui keskaegse linnakirjanduse ilmekat näidet. Väide: Villoni luule on keskaegse linnakirjanduse ilmekas näide. 2. Loo paralleele kaasaegsete luuletuste ja laulutekstidega. Väide: Villoni tekstides on sarnasusi kaasaegse luule ja laulutekstidega. LÕIGU ÜLESEHITUS VÄIDE 1 lause SELGITUSED NÄITED JA TÕESTUSED JÄRELDUS 1 lause
Eesti tantsupeod Tantsupidude ajalugu Tantsimine on eestlastele omane olnud ammustest aegadest alates. 19. sajandil ei pööratud tantsule siiski nii palju tähelepanu kui laulule ja pillimängule. Selleks, et tantsu kunstinähtuseks pidada, kulus rohkem aega. Huvi tantsukunsti vastu kasvas oluliselt 20. sajandi alguses. Seejuures oli suur mõju traditsiooniks kasvanud üldlaulupidudel. Toimusid tantsulised ühisesinemised. IX üldlaulupeo "Ilopüha" etenduses 1928. aastal ja X üldlaulupeo "Jaaniõhtu" lavastuses 1933. aastal tegid kaasa rahvatantsurühmad. Nii loodi side laulupidude ning tantsu vahel. Üldtantsupeo alusepanijaks võib pidada 1934. aastal aset leidnud I Eesti Mängude tantsu- ja võimlemispidu. Üritusel esines 1500 rahvatantsijat. II üldtantsupidu (II Eesti Mängud) toimus 1939. aastal, esinejaid oli seal juba 1800. II maailmasõja ajal katkes ka nooruke tantsupidude traditsioon. III üldtantsupidu toimus...
*Seda õppides tantsija justkui väljub pinnapealsest teadvusetasandist *Teeb lisaks füüsisele ka mõistuse erksaks *On rafineeritud jooga vorm *Äärmiselt tugevate rütmidega, jõuline ja sensuaaln India klassikaline tants bharatanatyam India klassikaline tants bharatanatyam on välja kasvanud iidsetest templitantsudest enam kui 2000 a tagasi. Stiil hõlmab endas puhast tantsu nrittat ja tantsulist pantomiimi abhinayat, mille abil jutustatakse lugusid India mütoloogiast. Tantsule omaseks on teatavas asendis olev ülakeha, väljapoole pööratud ning põlvedest painutatud jalad, mis löövad rütmi, kombinatsioonid tähendustega käemärkidest ehk murdadest ja väljendusrikas miimika. Bharatanatyam on füüsiliselt raske, pakub kordinatsiooniharjutamist ja ka emotsionaalset eneseväljendust. Tänapäeval tantsivad seda nii mehed, kui naised üle maailma, mitte vaid enam templitantsijad. Faktid bharatanatyamist *Esimesed ilmingud 2
Tantsupidu Tantsimine on eestlastele omane olnud ammustest aegadest alates. 19. sajandil ei pööratud tantsule siiski nii palju tähelepanu kui laulule ja pillimängule. Selleks, et tantsu kunstinähtuseks pidada, kulus rohkem aega. Huvi tantsukunsti vastu kasvas oluliselt 20. sajandi alguses. Seejuures oli suur mõju traditsiooniks kasvanud üldlaulupidudel. Toimusid tantsulised ühisesinemised. IX üldlaulupeo “Ilopüha” etenduses 1928. aastal ja X üldlaulupeo “Jaaniõhtu” lavastuses 1933. aastal tegid kaasa rahvatantsurühmad. Nii loodi side laulupidude ning tantsu vahel.
Esimesed bändid tekkisid 1990 aastal. Üks tuntumaid bände on Klash. Araabia electronica Electronic dance music on muutunud väga populaarseks. Tuntum artist on Richii. Ta on esitanud loo nagu nt "Ana Lubnaneyoun". Araabia rock Pole nii tuntud maailmas, aga Araabias väga armastatud bänd on nt. JadaL Araabia muusika on kõige rohkem tuntud Kairos, Egiptuses. TANTS Kõhutants on läänelik nimetus traditsioonilisele Egiptuse tantsule. See on tantsustiil, mille alla loetakse tänapäeval mõningaid Põhja-Aafrika, Lähis-Ida ja Anatoolia piirkondade folktantse kui ka nendest välja kujunenud lavatantse Tanoora Araabia tradisioonile tants – Tanoora.
Kostüümid olid kenad, aga mulle ei meeldinud kostüümide poole pealt üks asi. Nimelt see, et peaaegu kõikides kostüümides oli kasutatud Soti ruudulist mustrit. Minu meelest oleks võinud olla ilusad kleidid, mitte Soti seelikud. Aga see oli arvatavasti osa balletist. Nõidadel olid seljas lihtsalt räbalad. See sobis neile väga hästi. Sülfiidikostüümide juures mulle meeldis, et tiivad tantsides värisesid ja litrid sädelesid. See tekitas lendamise tunde ning andis tantsule palju juurde. Esinejate tase oli väga kõrge. Nad tantsisid väga hästi, koordinatsioon oli üllatamapanev. Eriti meeldisid mulle ,,Soti rahvatantsud",mis olid väga keerulised. Nendes olid ,,kokku pandud" ballett ja rahvapärane tants. Seevastu aga sülfiid tõepoolest ,,lendles" tantsides. 1 14.10.2007 etendatud A. Bournonville balleti "Sülfiid" kava 2 14.10.2007 etendatud A. Bournonville balleti "Sülfiid" kava See meenutas mulle natuke ,,Luikede Järve"
tulnud ka Eastern Cape Children`s Choir. Koor asutati aastal 1982 ja koosneb 6070 poisist ja tüdrukust, kes on vanuses 1015 aastat. Koori juhatab Lionel van Zyl. Nende kodulinn on Port Elisabeth ning novembris tuli välja nende kuues CD ,,On Wings of Songs". Koori Euroopa turnee tõttu jõudsid nad ka Eestisse, tuur on sellele koorile juba üheksas. Kontserti algus kujunes väga lapsemeelseks ning armsaks tänu noorema mudilaskoori laste tantsule. Koolieelne Mudilaskoor esitas lood ,,Sügis" ja ,,Mõmmi laul". Järgnevaid koore tutvustas õhtujuht Eve. Mudilaskoor esitas järgnevaks ka laulud ,,Mis on mõisa metsa taga" ja ,,Italia". Nende lugude puhul oli kõik väga selgelt arusaadav ning minu arvates meeldis publikule, ning mulle endalegi oli meelt mööda kogu esitatud kava. Järgnevaks kõlasid Lastekoori esituses lood ,,Gloria", ,,Modaalsed Etüüdid" ja ,,Leelokõnõ Laulukõnõ"
" Järsku nägi ta taevas valgus sähvatust ja talle kukkus kätte maailma kõige ilusam kleit, see kleit oli kulla värvi ja see säras kui täht. Koos kleidiga tulid alla ka kristall kingad. Mis sobisid talle täpselt.Tuhkatriinu pani kleidi selga ja kingad jalga . Kui ta uksest sisse astus vaatasid kõik teda suu ammuli ja silmad kissis, kuna see kleit oli tõepoolest särav. Kui Martin teda nägi oli ta silmapilkselt armund. Ta läks Tuhkatriinu juurde ja palus ta tantsule. Ta ei tundnud teda nii ilusas kleidis ära, mitte keegi ei tundnud. Nad tantsisid Martiniga terve õhtu, kuni Tuhkatriinu telefon helises ja ta peale röökis võõrasema. Ta käskis tal kohe koju tulla, kuna Tuhkatriinu oli unustanud võõrasema pesu pesemata. Tuhkatriinu kiirustas seillise kiirusega koju ,et tal tuli uksest väljudes üks king jalast . Aga tal ei old aega seda tagasi panna, nii et see jäi sinna ukse peale lebama. Enne koju jõudmist peitis ta kleidi ära põõsasse.
mõtte otsejoones maha, sest esiteks tema emale ei meeldiks see ja teiseks ta ei oskaks üldse tantsidagi. Elisabethi teenianna aga innustas teda nii palju, et printsess oli nõus osalema ja igapäev uimerdamise asemel tegi ta tantsutunde lossi saalis. Mõõdus ühel emal seitse last. Lõpuks jõudis kätte kaua oodatud nädalavahetus. Kuninga lossi oli kutsutud kõik naised kes vähegi oskasid tantsida. Teenia soovis talle kivi kotti ja nii merineitsi teele läksgi. Enne tantsule minemist pidid neiud ütlema printsile ühe tundmatu lause. Merineitsi ütles: ,, Teine mees teisel pool mäge, aga kumbki ei saa teineteisega kokku!" Prints ei suutnud ära aimata mida ta ütles ning pidi temaga tantsupõrandale tantsima minema. Nad tantsisid väga romantiliselt ja printsessil ja printsil tekkisid tunded, lõpetades tantsu, kogu saalisviibijad aplodeerisid tugevalt. Võistlus oli lõppenud ja hakati selgitama välja võitjat
Jive´i tempo peaks olema 4244 takti minutis 2 Sissejuhatus Ladinaameerika rütmid on mõeldud tulihingelistele. Kui standardtants on põhjamaalasele sobivalt rahulik, siis ladina tantsud kütavad kirgi neis on romantikat, erootikat, liikumist ja salapära. Kleididki on ladina tantsudes napimad ja see annab võimaluse nautida keha igat liigutust. Tegelikult on ladina tantse terve rida lisaks võistlustel tantsitavatele viiele tantsule võiks nimetada näiteks mambot, salsat, lambadat jt. Ladinaameerika tantsud võistlustel ( Eestis kasutuselolevas võistlusjärjestuses): samba, chachacha, rumba, paso doble, jive. 1 Põltsamaa Ühisgümnaasium LadinaAmeerika tantsud Referaat 2008mai Kasutatud kirjandus google.ee vikipeedia.ee 8 Sisukord 1.........
1950. aastate popmuusika Bill Haley lugu ,,Rock Around The Clock" (1954) andis stardipaugu rock'n roll'i ja rock- muusika hilisemate suundade tekkeks. Arusaamaks milline oli Eesti olukord sel ajal, tuleb meenutada toonast poliitilist olukorda, Nõukogude Liidu rahvusvahelised suhted mõjutasid ka riigi kultuuripoliitikat. Peale II maailmasõda oli see aeg, kus Eesti kinodes jooksid ameerika filmid ja vabalt võis mängida toonast moemuusikat Jazz'i. Glenn Miller ( sõjas hukkunud) oli svingivaimustust levitanud üle kogu maailma ning see oli liikunud ka Eestisse. Tuntumad ansamblid- orkestrid Kuldne 7, Rütmikud ( Koosseis: Arne Oit, Uno Naissoo, Valter Ojakäär, Gennadi Poldeski, Erich Kõlar & Vallo Järvi) ja Mikid. Rütmikud on kõige rohkem mõjutanud eesti popmuusika arengut. Tähtsama muutuse tõi kaasa 1949 aasta, mil algas niinimetatud külm sõda. Kõik mis sellega oli kaasa tulnud nimetati halvaks ja kahjulik...
muistsetest Soome legendidest ja ürgsest jõust kantud energia. Kokkuvõte Etendus oli minu arust väga põnev. Tavaliselt ei meeldi mulle väga balletid, kuid ,,Shannon Rose ,, oli kuidagi erinev, veidi kaasaegsem ja väga südamlik. Ka sisu oli suhteliselt põnev. Muusika poolest mulle küll väga ei meeldinud, sest klassikaline muusika ei ole minu maitse. Muusika sobis aga laval toimuvaga väga hästi kokku ja andis tantsule palju juurde. Lavakujundus jäi natuke liiga tagasihoidlikuks. Olen teatris näinud palju põnevamaid lahendusi. Kasutatud oli ainult kahte liikuvat ust ja vahepeal ka voodit ja maja tagaseina. Üldmulje oli siiski väga hea ja kindlasti oli ,,Shannon Rose" üks põnevamaid ballette, mida ma näinud olen. Kasutatud kirjandus 1."Shannon Rose" kava Sisukord 1.Esitajad lk.1 2.Muusikavalik lk.1 3
STANDARDTANTSUD Referaat 2009 Sissejuhatus Inimese loomulik liikumine on standardtantsude aluseks. Kõik mis näeb standardtantsus ilus välja on loomulik. See on justkui inimese keha andumine muusikale, mõnus loomulik liikumine muusika saatel. Nagu tänaval kõndideski astutakse tantsusammud. Ja peaaegu igale sammukombinatsioonile saab leida täiesti loogilise ja tihti inimese anatoomiga seotud põhjuse, miks nii just on vaja seda tantsusammu tantsida. Kuigi kõik ei ole sugugi algselt Inglismaalt pärit on standardtants eelkõige Inglimaa mõjutusel selliseks arenenud. Aeglane valss, tango, viini valss, aeglane fokstrott, quickstep on standardtantsude järjestus võistlustel (võib erinevates maades olla erinev, see kehtib Eestis). 2 Aeglane valss Valss on arenenu...
· Ballett-komöödia (kujunes 17. sajandi kuuekümmnendatel aastatel Moliére ja Lully koostöö loomingus). Õukondlik ballett levis Prantsusmaalt teistesse riikidesse. 1 2 18. sajandi kestel loobub ballett järk-järgult sõnakunstist ning keskendub ainult tantsule ja pantomiimile. Muusika aluseks olid vana süidi õukondlikud põhitantsud (allemande, courante, sarabande ja gigue), hiljem võeti juurde gavott, menuett, rigodoon, passacaglia jt. 18. lõpul 19. sajandi algul (klassitsismi ajal) balletimuusikale lisanduvad avamäng (intrada, introduktsioon) ja üksikud orkestrinumbrid. Beethovenile kuulub esimene katse sümfoniseerida balletti (1801). 19. sajandi balletis oli saavutatud muusika, lavalise tegevuse ja koreograafia täielik ühtsus:
koosnes tantsudest ja erinevatest muusikanumbritest; · Ballett-komöödia (kujunes 17. sajandi kuuekümmnendatel aastatel Moliére ja Lully koostöö loomingus). Õukondlik ballett levis Prantsusmaalt teistesse riikidesse. 1 2 18. sajandi kestel loobub ballett järk-järgult sõnakunstist ning keskendub ainult tantsule ja pantomiimile. Muusika aluseks olid vana süidi õukondlikud põhitantsud (allemande, courante, sarabande ja gigue), hiljem võeti juurde gavott, menuett, rigodoon, passacaglia jt. 18. lõpul 19. sajandi algul (klassitsismi ajal) balletimuusikale lisanduvad avamäng (intrada, introduktsioon) ja üksikud orkestrinumbrid. Beethovenile kuulub esimene katse sümfoniseerida balletti (1801). 19. sajandi balletis oli saavutatud muusika, lavalise tegevuse ja koreograafia täielik ühtsus:
Sai esineda, koos mängida ja tantsida. Vanemates klassides muutus hästi oluliseks see, kas sulle meeldiv noormees kutsus sind tantsima või mitte. Klassiruum muudeti hämaraks ja klassijuhataja jättis meid ka omapäi. Tol ajal peeti seda, et tüdrukud või poisid omaette või kõik koos pundis tantsivad, venelaste kombeks. Seda olime näinud sõpruskoolis Gorkis a Eestis tol ajal peeti seda naeruväärseks kombeks. Oli tavaks, et noormees tuleb neiu juurde, kummardub ja kutsub tantsule. Äraütlemine oli ka üsnakesti tabu ja seetõttu pidi tantsima ka selliste poistega, kes kohe üldse ei meeldinud. Kas klassiõhtul osalemine oli kohustuslik? Ma ei mäleta, et see oleks kohustuslik olnud, aga ega keegi sealt eriti puududa ka ei tahtnud. Need olid pigem oodatud sündmused. Kui keegi sealt puudus, siis pigem seetõttu, et ta mingil põhjusel osaleda ei saanud. Muidugi oli väga kahju, kui puudus sealt mõni selline poiss, kellega lootsid tantsida.
väsivad temal aga ei ole sellest midagi. Teinekord aga istub oma toas, käib tuulehoog, ja ta kinnitab, et on külmetunud." /.../ Mary silmis oli ta kindasti suur jutumees ning mühakas, kuna Petsorin käitus temaga nii. Näiteks ballil, rääkis ta palju anekdoote, et inimesed Mary ümbert tema ümber koguneksid ja see õnnestus tal, aga samas oli ta ka dzentelmen. Seal samal ballil, kutsus Maryt purjus mees tantsule, kuid Petsorin aitas sel korral Mary hädast välja. Petsorini elu oli muutunud igavaks, sest ta oli kõik saanud, kui ta tahtis väga naist ja sai selle naise, muutus naine tema jaoks igavaks. 4. Olulisemate kõrvaltegelaste iseloomustus Mina arvan, et kõige olulisem kõrvaltegelane oli Maksim Maksimõtsik, kuna tema oli see, kes seikles umbes aasta Petsorinikuga. Maksim Maksimõtsik oli ise umbes 50 aastane. Ta oli tõmmunahaline.
Aga pärast ministriks saamist, sai ta kohe suure tuntuse ja sellega ka meedia tähelepanu. Kui Andrus Ansip sai võimule, siis tänu tema poliitikale hakkas Eesti elu elavnema ja seega ka meedia teda kiitis. Kohe, kui tekkisid majanduslikud probleemid, siis oli tema esimene, keda süüdistati. Ja sellest lõikas omakorda kasu Savisaar, keda meedia hakkas omakorda kiitma. Kõik see on seotud meedia tegevuse ja poliitiliste "mängudega". Sageli mängib meedia sellisele tantsule kaasa, unustades ise oma endised ütlused, seega saaksin öelda, et meedia mälu on lühike. Pole tarvis muud kui veidike leidlikkust ning tõsist hoiakut kui vastavad andmed edastad ning rahvas on sellest kinni. Seetõttu on ka informatiivne meedia valdkond nii edukas. Kuigi kõik pole nii negatiivne, kui alguses paistab. Tänu informatiivsele meediale on meil siiski rohkem infot, kui oli seda võimalik saada Nõukogude Liidu ajal
Loomulikult ei jõudnud nad enam teha kergeid hüppeid ega kiireid sammusid. Mõningad pealtnägijate tunnistused ja vana päritoluga tantsude nimetused, nagu "Tuuletants", "Kuradipolka", "Marukibe" annavad aimu hoopis teistsugustest tempodest ja tantsude iseloomust. Ühelt poolt iseloomustab meie rahvatantsu tõepoolest rahulik laad, kuid teiste rahvastega võrreldes on eriline põhisammude liigirikkus suure laadiühtluse taustal. Valssi tantsib kogu maa, kuid erinevates paikades on samale tantsule lisatud või ära võetud nii palju erinevaid sammusid või krutskeid, et isegi ühe kihelkonna piires ei suutnud inimesed ühenimelist tantsu sarnaselt tantsida. Iga piirkonna inimesed kohandasid tantsu just endale, keskkonnale ja läbielatud sündmustele vastavaks. Tänapäeva rahvatantsurühmade repertuaaris ei kohta me eriti palju autentset etnograafilist loomingut. Esitatakse tantse, milles stiilid on segunenud. 1926. aastal avaldas Anna Raudkats raamatu "Eesti
Loomulikult ei jõudnud nad enam teha kergeid hüppeid ega kiireid sammusid. Mõningad pealtnägijate tunnistused ja vana päritoluga tantsude nimetused, nagu "Tuuletants", "Kuradipolka", "Marukibe" annavad aimu hoopis teistsugustest tempodest ja tantsude iseloomust. Ühelt poolt iseloomustab meie rahvatantsu tõepoolest rahulik laad, kuid teiste rahvastega võrreldes on eriline põhisammude liigirikkus suure laadiühtluse taustal. Valssi tantsib kogu maa, kuid erinevates paikades on samale tantsule lisatud või ära võetud nii palju erinevaid sammusid või krutskeid, et isegi ühe kihelkonna piires ei suutnud inimesed ühenimelist tantsu sarnaselt tantsida. Iga piirkonna inimesed kohandasid tantsu just endale, keskkonnale ja läbielatud sündmustele vastavaks. Tänapäeva rahvatantsurühmade repertuaaris ei kohta me eriti palju autentset etnograafilist loomingut. Esitatakse tantse, milles stiilid on segunenud. 1926. aastal
aastat. Kooli said sisse 60 valitut, nende seas olid kõik andekad ja teotahtevõimelised, kui välja arvata mõni ükskik (näiteks Tyrone). Esinemisjanus staarihakatised seisavad silmitsi tõsiasjaga tee tähtede poole on keerulisem, kui nad arvasid. Muusikal räägib noorte läbikukkumistest, saavutustest, õppimisest ning armastusest. ,,Fame" on teistest muusikalidest erinev, kuna seal pannakse rohkem rõhku tantsule ja efektsusele. Lavastaja enda sõnul on ,,Fame" kirjutatud suhteliselt naiivselt, mina nõustun ka sellega muide. "Fame'is" on kasutatud eri koreograafe ning tantsustiile. Musta nahaline rootslane Danne Dahlin osaleb projektis nii koreograafi kui ka näitlejana, kandes teksti ette eesti keeles(see tuli tal väga hästi välja). On kaunite kunstide kooli kuuskümmend õpilast, kelle kordamööda mängitud suhtekillud kuhugi ei jõua
AUGUST STRINDBERG PREILI JULIE Naturalistlik kurbmäng T E G E LA S E D PREILIE JULIE, 25 a. JEAN, teener, 30 a. KRISTIN, kokk, 35 a. Tegevus toimub krahvi köögis jaaniööl. LAVAPI LT Suur köök, mille lagi ja külgseinad jäävad kulisside varju. Tagaseinal vasakul kaks riiulit vask-, metall-, raud- ja tinanõudega; riiulid on kaetud gofreeritud paberiga; veidi paremal kolm neljandikku suurest võlvitud kahe poolega klaasuksest, mille tagant paistab Amoriga purskkaev, õitsevad sirelipõõsad ja püramiidikujulised paplid. Laval vasakul suure kahhelkivipliidi nurk, mille kohal paistab isa pliidikummist. Paremal pool on näha valgest kuusepuust teenijate söögilaua üks ots ja mõned toolid. Pliit on ehitatud kaselehtedest vanikutega; põrandale on puistatud kadakaokkaid. Lauaotsal suur jaapani vürtsi purk õitsvate sirelitega. Jääkapp, laud nõudega, nõudepesuvann. Ukse kohal suur vanaaegne kõlisti, uksest vasakul kõnetoru. Kristin seisab pliidi ...
. Samal poolsaarel on ka Portugal. Idas ja lõunas on vahemeri, Atlandi ookean lõunasse, läände ja põhja. Hispaania pinnavormides domineerivad kõrgplatood ja mäestikud nagu Püreneed ja Sierra Nevada. Kõrgustikelt laskuvad Ebro, Duero, Taguse ja Guadalquiviri jõgi. Hispaania teenuse- ja tootmissektorid on tugevad ning põllumajandus, eelkõige puu- ja köögiviljad, oliiviõli ja vein ning samuti on turism väga tulutoov. Hispaaniat tuntakse tänu flamnekomuusikale- ja tantsule, filmidele mis on saanud rahvusvahelisi auhindu,kunstile, Hispaania kööki teatakse eriti paella, tortilla ja sangaria järgi. Itaalia asub 800 km Vahemerre ulatuval saapakujulisel Apenniini poolsaarel. Põhjas moodustavad loodusliku piiri Alpid. Itaaliale kuuluvad Sitsiilia, Sardiinia ja hulk väiksemaid saari.Põhjas on Itaalial maismaapiir Austria, Prantsusmaa , Sloveenia ja Sveitsiga . Rannajoone pikkus on 7600 km. Suurem osa Itaaliast on mägine. Põhjas asuvad Alpid
siis, kui need juhtuvad olema vastassoost. Sedalaadi olukorrad eeldavad sageli eneseavamist, kaasinimestega lähemat tutvumist ning seksuaalse värvinguga füüsilist kontakti. · Ebaedu või tunnustamata jätmise kogemine iga olukord, kus ebaõnnestumise võimalus on tõenäoline, põhjustab ärevust, mõjutab inimese enesehinnangut ja kindlustunnet- eksami tegemine, oma võimete demonstreerimine, kutse tantsule. · Valu füüsilise valu või vigastuste võimalust tajutakse stressirohkena, hambaarsti külastamine, mõned sportmängud, doonorivere andmine jne. ÄREVUSEST JAGUSAAMISEKS JUURIDA VÄLJA OMA KALDUVUS NÄHA ASJU TUMEDATES TOONIDES. Kuidas seltskonnas tekkinud apsuga toime tulla? · Sõnaselge andekspalumine võib ulatuda harilikest vabandussõnadest kuni keerulisemate kahetsusavaldusteni ning tehtu parandamis- ja hüvituspüüeteni
BAROKK (16.SAJ-18SAJ I POOL) 1660-1750 Barokk - ebatavaline, kirg, ülepaisutatud, liialdav. Eu riikides valitses monarhia, seega absolutism. Kodusõjad:30 a'ne sõda (1618-1648). Baroki sünnimaa oli Itaalia, keskus Rooma (paavst oli seal). Tähelepanu oli emotsioonidel ja tunnetel. Barokk oli väliselt toretsev ja elu nautiv. Polnud ühtlane ja üleeuropaline stiil, omane maadele, milles valitses katolik kirik (Itaalia, Hispaania, MM-de lõunaosa, Lõuna-Saksamaa). Barokkmuusika üldiseloomustus ja vokaalmuusika Muusikaline barokkstiil on pärit Ülem-Itaaliast, enamik selle ajastu muusikažanre. Barokiajastule iseloomuliku meloodia saadet tähistab mõiste : b asso continuo-katkematu bass, generaalbass e nummerdatud bass (pause pole). Mängitakse pilli:1)bassipill (tšello, viola da g...
BAROKK (16.SAJ-18SAJ I POOL) 1660-1750 Barokk - ebatavaline, kirg, ülepaisutatud, liialdav. Eu riikides valitses monarhia, seega absolutism. Kodusõjad:30 a'ne sõda (1618-1648). Baroki sünnimaa oli Itaalia, keskus Rooma (paavst oli seal). Tähelepanu oli emotsioonidel ja tunnetel. Barokk oli väliselt toretsev ja elu nautiv. Polnud ühtlane ja üleeuropaline stiil, omane maadele, milles valitses katolik kirik (Itaalia, Hispaania, MM-de lõunaosa, Lõuna-Saksamaa). Barokkmuusika üldiseloomustus ja vokaalmuusika Muusikaline barokkstiil on pärit Ülem-Itaaliast, enamik selle ajastu muusikažanre. Barokiajastule iseloomuliku meloodia saadet tähistab mõiste : b asso continuo-katkematu bass, generaalbass e nummerdatud bass (pause pole). Mängitakse pilli:1)bassipill (tšello, viola da g...
täiskasvanu, ainult selleks et viimane laulaks. Samuti oli kutsutud ka Nikolai ja Sonja, kuid sonjat ei olnud toas ning natasa läks teda otsima , ning leidis ta koridorist kirstu pealt, mis oli rostovite perekonna noorsoo naiste kuravastuse kohaks. Natasa leidis sonja nutmas, kuna nikolaile oli saadetud sõjaväe kutse, õnneks suutis natasa neiu maha rahustada ning nad läksid koos laulma. Peale nn ühislaulu laulis Nikolai üksinda, ning Natasa läks Pierret tantsule kutsuma, kuna ta ema oli seda palunud. Pierre nõustus, ning natasa olin täiest õnnelik, selleüle, et ta tantsib täiskasvanuga, kes on tulnud välismaalt. Peale Nikolai sõjaväkke sõitu, ei olnud temast midagi kuulda, kuid äkki saabus kiri, et ta on haavatud, kuid keegi ei rääkinud seda natasale. Kuid neiule , kellele kogu perekonnast kõige rohkem oli antud võimet tunda häälekõla, pilkude ja näoilmete varjundeid sai juba lõunasöögi ajal aru, et midagi on valesti
mänglevad), religioossete ning meditatiivsete tantsude kõrval on ta küpsemal perioodil loonud ka heroilisi tantse, mille kontekst on enamasti poliitiline või sotsiaalne, ning tööliigutusi kasutavaid tantse. Duncani tantsud olid sageli inspireeritud vanast Kreekast või renessansist - ning väljendasid inimvaimu kogu selle ulatuses. Duncani zhestid nagu ideedki olid monumentaalsed ja meenutasid Michelangelo Viimset kohtupäeva. Isadora Duncani mõju oma ajastule, sh ka tantsule on olnud suur, kuigi mitte ehk sel viisil, nagu ta ise arvas või soovis. Balletis avaldus tema mõju süzheetute ehk "puhaste" tantsude loomises ja sümfoonilise muusika kasutamises. Võime tõmmata sirgjoone Isadora Chopini-tõlgendusest Fokini Sülfiidideni (meil tuntud nime all Chopiniana). Mainida võiks ka ameerika koreograafi, balletilise neoklassika looja George Balanchine'i Serenaadi, vaatamata koreograafi eitavale suhtumisele Duncanisse. Ka inglise 20. sajandi väljapaistvad
1. Carl Maria von Weber (1786 1826) SAKSA RAHVUSOOPERI RAJAJA, pööras tähelepanu saksa rahvalikule muusikale ooperis ja orkestritämbritele. Carl Maria von Weber, a cousin of Mozart's wife Constanze, was trained as a musician from his childhood, the son of a versatile musician who had founded his own travelling theatre company. He made a favourable impression as a pianist and then as a music director, notably in the opera-houses of Prague and Dresden. Here he introduced various reforms and was a pioneer of the craft of conducting without the use of violin or keyboard instrument. As a composer he won a lasting reputation with the first important Romantic German opera, Der Freischütz. kuulata: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00000J9H3/104-8000269-8907919? v=glance&s=music&vi=samples#disc_2 lisaks lugeda: http://en.wikipedia...