Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tankeri" - 29 õppematerjali

thumbnail
15
odt

Nafta ja selle produktide võidukäik läbi ajaloo

Referaat: NAFTA JA SELLE PRODUKTIDE VÕIDUKÄIK LÄBI AJALOO Maarja Janson Parksepa Keskkool 11d klass 2007 Koostis Nafta on looduslik maakoores leiduv peamiselt vedelate süsivesinike segu. Nafta koosneb põhiliselt süsinikust (82...87%), vesinikust (12...15%), väävlist (1,5%), lämmastikust (0,5%) ning hapnikust (0,5%). Hoolimata sellest, et elemendiline koostis on naftal suhteliselt lihtne, on molekulaarne koostis väga keerukas. Peamised naftat moodustavad ühendid jaotatakse kolmeks: parafiinid, nafteenid ning aromaatsed ühendid. Parafiinide ehk alkaanide keemiline valem on CnH2n+2. Nende keemistemperatuur on 40...200°C. Nad on nafta peamised koostisosad. Nafteenide keemiline valem on CnH2n. Nad on raskemad ning keerukama struktuuriga kui parafiinid. Nende hulka kuulub ka asfalt. Aromaatsed ühendid on keemilise valemiga CnH2n-6. Nende hulka...

Keemia
127 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Londoni konvensioon

Reoveed V. Prügi VI. Heitmed õhku I LISA ­ NAFTAREOSTUSE VÄLTIMISE REEGLID Naftatankeri ehitus, segregeeritud ballast jm Toornaftapesu (COW) IOPP ­ rahvusvaheline naftareostuse vältimise tunnistus Naftaraamatud: 1.masinaruumi, 2.last Rangemate nõuetega eripiirkonnad ­ Läänemeri jm II LISA AL. 01.01.2007 REEGEL 2 RAKENDUSALA Käesolevat lisa rakendatakse laeva suhtes, millel on tunnistusega lubatud vedada kahjulikke vedelaineid (NLS) Kui NLS tankeri lastiruumis veetakse lisa I lasti (nafta ja naftasaadused), siis tuleb rakendada vastavaid lisa I nõudeid III LISA REOSTUSE VÄLTIMINE PAKITUD OHTLIKE AINETE MEREVEOL Adekvaatse pakendi kasutamine Siltide ja märkide kasutamine Ohtliku aine deklareerimisel MARINE POLLUTANT Paigutamine laevas (võimalusel teki alla) Koguselised piirangud (merevedu keelatud) Erandid ­ õnnetused merel, selle tagajärgede kõrvaldamine IV LISA ­ REOSTUSE VÄLTIMINE LAEVA REOVETEST...

Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Bermuuda kolmnurk ja infraheli

Veebruaril 1963. Vastavalt teatele oli laeva asukoht Florida väina lähedal . Kolm päeva hiljem leidis rannavalve üksiku päästevesti hulpimas rahulikus vees 40 miili edelasuunas kohast kus tanker teatas oma viimase asukoha . Ühtegi muud märki ei ole tankerist ega 39st meeskonna liikmest hiljem leitud . Laipade puudumist võib selgitada fakt , et selles piirkonnas liigub palju haisid ja barrakuudasid. Tankeri laadungiks oli 15 000 tonni sulatatud väävlit mis paiknes neljas metallist mahutis, millest igaüks oli soojendatud 275 kraadini Fahrenhaiti järgi ja ühendatud kahe boileriga. Keegi ei tea täpselt kas laadung võis plahvatada , aga see võis juhtuda. Juhul kui gaas hakkas mahutitest lekkima, mürgitades meeskonna võis juhtuda , et radistil ei jäänud enam aega hädasignaali saatmiseks enne kui ta üle parda lendas ....

Füüsika
20 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ookean

Ent praeguseks on muutunud õlisaaste iseloom ja allikad. Vähenenud on küll suurte õnnetuste hulk, kuid kasvanud väikereostajate osakaal. Enamik vette sattunud õlist pärineb nüüd leketest õli ümberpumpamisel. Laevade masinaruumist või merre lastud õlijääkidest ja jõgede väljakandest. Ohtlikud on ka tankeri pesemiseks kasutatavad väga toksilised ained. Muu reostus ­ Merereostust ei põhjusta vaid naftatankerite katastroofid ning naftatööstustehaste ja tööstusettevõtete heitevete merrelaskmine. Sama tõsist ohtu mereelule kujutavad endast pestitsiidid ja raskemetallid, eriti elavhõbe ja kaadmium, mida sageli heitevetes leidub. Paljudel väiksematel ettevõtetel puuduvad siiamaani heitevete puhastusseadmed, seetõttu lastakse need lihtsalt merre. Pestitsiidid satuvad jõkke...

Bioloogia
23 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vee kasutamine ja kaitse

Vett kokku hoida : vett taas kasutada., üks tähtsaimaid kekkonna kaitse eesmärke on kindlustada kvaliteetne joogivesi ja kaitsta vett saastumise eest. Kõige enam on ohustatud ranniku - , mere piirkonnad. Meri kannab reostuse randa. Kuna reostus on peamiselt pindmistes kintides , randa kannavad tuul ja lained.Rannikul on tihti tööstused ja suured linnad ­ kanalasitsiooni vesi. Omaette on nafta ja selle saadustega reostamine. Satub vette tankeri õnnetustel. Rasked ühendid langevad põhja. Hakkavad pikkamööda lagunema. Mõjutavad mere elustikku , hiljem inimest. Kergemad ühendid aurustuvad. Kokku kogumine on väga raske. Nafta reostuse tõttu kannatavad ka mere linnud. Reovee puhastamine. Puhastatakse reovee puhastites. Kasutatakse põhiliselt 1) mehaanilist puhastamist : setitamine ja filtreerimine. 2) bioloogiline puhastamine : Puhastamine toimub mikro organismide toimel. 3) Veekeemiline puhastaine : Kloor....

Geograafia
30 allalaadimist
thumbnail
7
docx

UFO

Need on gigantsed sigarikujulised objektid, mille pikkus on 1,5 kilomeetri ringis. On jälgitud, kuidas neist on eraldunud hulk väiksemaid UFOsid 3) UFODE LEND Iseloomulikud jooned: 1.Võime sooritada kiirust vähendamata täisnurkseid pöördeid. 1968.a. oktoobrikuus nägi Rumeenia tankeri "Arges" meeskond Mosambiigi väinas, kuidas taevas kihutas uskumatu kiirusega umbes 17-meetrise läbimõõduga sätendav ja sinakasrohelisi kiiri eraldav ketas. Ootamatult muutis see 90o võrra oma liikumissuunda ja kadus 2.Võime liikumatust positsioonist arendada momentaalselt suuri kiirusi 1954.a. juulikuus jälgiti Alberquerques'is (New Mexico osariik) üheksat rohelist helendavat ümmargust, liikumatult rippuvat UFOt, kes siis arendasid äkitselt kiirust 4000 km/h ja...

Füüsika
38 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Naftareostuse võimalik mõju elusloodusele

Läänemeri on ohtlik ka talvel, kui meri on jääs ja läbitavad koridorid kitsad. Näiteks 2003 aastal vangistas kuhjuv rüsijää laevad ning omal jõul nad liikuma ei pääsenud. Oli oht, et jää võib vigastada mõnda tankerit . (Loodusesõber 1/2004) 3. Naftareostusest tingitud probleemid elusloodusel Sulgedele või karvkattele kinni jäänud õli, nagu toorõli või tankeri kütus, võivad põhjustada palju probleeme. Üks nendest on lindude puhul alajahtumine, kuna nafta pärsib nende sulgede isolatsiooni ning vettpidavuse omadusi. Hülgepoegadel tekib samuti alajahtumine, kuna nafta jääb nende pehme karvkatte külge kinni, mis muidu hoiab neid soojas. Täiskasvanud hüljestel on rasv, mistõttu ei kannataks nad maaõliga kokku puutudes alajahtumise käes. Delfiinidel ja vaaladel pole karvkatet, seetõttu ei kleepu nafta nende külge nii kergelt...

Ökoloogia
38 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Reostus ja eutrofeerumine

5% 8% 8% Õnnetused, lekked Tarbimine ja 13% jaotus Veondulikud 34% operatsioonid 32% Nafta õnnetused Joonis 3. Nafta tankeri õnnetus 2 Esimesi suuremaid nafta tankeriga toimunud õnnetusi juhtus 1967. aastal, kui "Torrey Canyon" tankerist Inglismaa lähistel sattus merre üle 100 000 tonni naftat. Osa selles kandus rannikule, kus hakati seda puhastama, kuna oli tegemist suurte suvitusaladega. Randu puhastati kemikaalidega. Need rannad, mida ei puhastatud, olid 2-3 aasta pärast ise taastanud oma algse kuju,...

Mereteadus
76 allalaadimist
thumbnail
73
doc

Konteinerveod

0,9399 0,000607 0,8000...0,8099 0,000765 0,9300...0,9499 0,000594 0,8100...0,8199 0,000752 0,9400...0,9599 0,000581 0,8200...0,8299 0,000738 0.9500...0,9599 0,000567 13 Lahendame eelmise ülesande tiheduse parandite tabeli abil: t = 0 0,7779 + (15 ­ 5,8 t) 0,000805 0 0,785306, m =3650 × 0,7853 = 2866,345 t. Sihtsadamasse saabunud tankeri last lossitakse kaldaterminali mahutitesse või ujuvmahutitesse. Tagamaks tühjakslossitud tankerile vastuvõetavaid meresõiduomadusi ja püstuvust, tuleb reeglina tankidesse võtta teatud hulk merevett, mida nimetatakse ballastiks. Lastitankide täitmist mereveega aga nimetatakse ballastimiseks. Ballasti kogus sõltub eeldatavatest ilmastikutingimustest, reisi pikkusest ja tankeri pikkuse ja süvise suhtest. Üldiselt moodustab ballast 20 ­ 50 % kandevõimest....

Laevandus
53 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Jäätmeseaduse ülesanne

Vanaraud vanaraua kokkuostupunkti Puulehed kompostihunnikusse Paber ja klaas vastavasse kogumiskasti Kui suur on karistus? Jäätmete tekke vältimise, jäätmehoolduse nõuete rikkumise või jäätmete ladestamise eest väljaspool jäätmekäitluskohta ­ karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut. Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, ­ karistatakse rahatrahviga kuni 50 000 krooni. Tõsieluline juhtum(30.11.1998) Vene tankeri kapten viib laevaomanikele Eestist halva uudise, et uhiuue kütuselaeva tehnika vea tõttu Miiduranna sadamas tekkinud kütuseleke toob neile 30 000 dollarilise trahvi. Volgograd mahutitesse kütust pumbanud vene meremehed ei märganud leket enne, kui merevesi oli tankeri ümber reostusest kirju. Mereinspektorid arvutasid välja, et merre sattus ligi 2 tonni kütust. Volgogradi omanikult, kütusekontsernilt Lukoil nõutakse looduse reostamise eest 450 000 krooni hüvitust...

Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
55 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Somaalia Piraadid essee

Piraatluse tegevus Somaalias on üldjuhul korraldatud eesmärgiga lunaraha nõudmine ning võimalikult ka seda saamine. Nende soov rikastuda on ühelt küljelt arusaadav kui me käsitleme probleemi inimlikult. Riik on vaene, raha ei ole, seega toidu ei piisa. Teiselt küljelt nende tegevus on oluliselt õigusvastane ning vajab lahendamist. Kuigi suhtumine pantvangidesse muutus aastal 2011. Aastal 2010 pärast Vene federatsiooni tankeri vabastamist olid tapetud 10 Somaalia piraate. Aastal 2011 piraadid mõrvasid 4 ameerika kodanikke hõivatud jahtis. Tulemusena üks piraat avaldas, et pantvange tapetakse juhul, kui neid püüakse vabastada. Praegu (aasta 2012 seisuga) kõige aktiivseim piraatlus toimib Somaalia regiooni Puntlandi ranniku lähedal. Seega on näha, et peamiseks aluseks, miks tekkis piraatlus Somaalia rannikult, on riigi vaesus, nõrk majanduslik olukord ning tsentraliseeritud võimu puudumine. Oleks ebaõiglane...

Kriminoloogia
34 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

Mõned nõuavad jahutamist või kuumutamist (vedel väävel) ja mõned survetanke. Reeglina on see alaliik tankereid kahekordse pardaga. Vaheseinad tankide ümber on võimalikult siledad, et oleks kerge jälgida tankide hermeetilisust ja neid hooldada. Vaheseinad on tavaliselt roostevabast või sööbimiskindlast terasest, kujult lainelised e. gofreeritud. See tankeri alaliik on kohane ka toiduainete ­ taimeõlid, veinid jne. ­ transpordiks. Veeldatud gaasi tankerid Sõltuvalt lasti veeldumistemperatuurist on kasutusel alljärgnevad alaliigid: kuni -55 C ­ puuraugugaas (LPG), ammoniaak; kuni -104 C ­ etaan, eteen; kuni -164 C ­ maagaas (LNG), metaan Konstruktiivselt on nad ideaalse isolatsiooniga ja isoleeriva ballastiga. Tankid on kas sfäärilised, silindrilised või kandilised. Materjaliks peab olema külmarabeduseta metall (näiteks alumiinium)...

Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

Mõned nõuavad jahutamist või kuumutamist (vedel väävel) ja mõned survetanke. Reeglina on see alaliik tankereid kahekordse pardaga. Vaheseinad tankide ümber on võimalikult siledad, et oleks kerge jälgida tankide hermeetilisust ja neid hooldada. Vaheseinad on tavaliselt roostevabast või sööbimiskindlast terasest, kujult lainelised e. gofreeritud. See tankeri alaliik on kohane ka toiduainete ­ taimeõlid, veinid jne. ­ transpordiks. Veeldatud gaasi tankerid Sõltuvalt lasti veeldumistemperatuurist on kasutusel alljärgnevad alaliigid: kuni -55 C ­ puuraugugaas (LPG), ammoniaak; kuni -104 C ­ etaan, eteen; kuni -164 C ­ maagaas (LNG), metaan Konstruktiivselt on nad ideaalse isolatsiooniga ja isoleeriva ballastiga. Tankid on kas sfäärilised, silindrilised või kandilised. Materjaliks peab olema külmarabeduseta metall (näiteks alumiinium)...

Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Laevade arhitektuur

Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Laevade ehitus. Teema 3. Transpordilaevade väliskuju ja arhitektuurilis- konstruktsioonilised omapärad. 3.1 Transpordilaeva arhitektuurilis-konstruktiivse tüübi üldskeem. Laevad erinevad üksteisest nii väljanägemise kui ka konstruktsiooni poolest. Laevade mitmesuguste arhitektuuriliste ja konstruktsiooniliste vahele ranget piiri tõmmata ei ole võimalik. Seega on tüpiseerimine küllalt tinglik. Laeva arhitektuurilist tüüpi iseloomustab tema välisilme, mis oleneb masinaruumi asetusest, tekiehitiste arvust ja paigutusest, kere kujust ja vormidest, korstnakatte kujust, mastidest ja paljust muust. Tekiehitiste arvu ja paigutuse järgi liigitatakse laevu järgmiselt: Tekiehitis - see on peate...

Laevade ehitus
44 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Laevaruumid ja ehituse detailid

Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Reelingud. Joon. 9.33. Reelingud eemaldatavate postidega. Kaitserinnatisega, mida nimetatakse reelinguteks ääristatakse kõrgemal olevad tekid ja tankerite peatekid. Kõrgematel tekkidel ei ole umbreelingut lainete kaitseks vaja. Tankeri madal peatekk on aga enamasti kogu aja lainete uhtuda ja reelingud soodustavad vee maha jooksmist tekilt. Reelingu postid (ka reelingu titsid või püsttoed) on kõrgusega mitte alla 1,2 m, mis on omavahel ühendatud 3-4 horisontaalse varvaga, millest ülemine on teistest jämedam või tehtud puidust (reelingulatt). Sellist reelingut nimetatakse ka varbreelinguks. Võib kohata ka reelinguid, kus kõik varvad peale ülemise (vahel ka ülemine) on asendatud pingule tõmmatud trossi või ketiga...

Laevade ehitus
57 allalaadimist
thumbnail
77
doc

TEHNOÖKOLOOGIA EKSAM

1 1. TEHNOÖKOLOOGIA KUI TEADUSALA MÕISTE TÄHENDUS 2. MIS ON SADAMA EESKIRI? 3. JÄÄTMEKÄITLUSE ARENGUD 1) Tehnoökoloogia on teadusala, mis uurib ja kavandab meetodeid ja meetmeid inimese elukeskkonna kaitseks ja parendamiseks ning inimühiskonna jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tehnoökoloogia on õppeaine, mis tutvustab meetodeid ja meetmeid, mis on vajalikud inimese elukeskkonna kaitseks ja parendamiseks ning ühiskonna jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tehnoökoloogia nimetus on tuletatud selle sisust: tehno (kr. techne ­ tehis, kunst, meisterlikkus) + öko (oikos - kodu, kodukoht) + loogia (logos - õpetus). 2) Sadama eeskiiri on dokument,mis peab olema iga sadamal ja kus on peavad olema kirjeldatud vähemalt: 1) sadama üldandmed; 2) veesõidukite sadamasse sisenemise korraldus; 3) laevaliikluse korraldus sadama akvatooriumil; 4) veesõidukite sadamas seismise korraldus; 5) veesõidukite sadamast lahkumise korraldus; 6) o...

Tehnoökoloogia
42 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

Mõned nõuavad jahutamist või kuumutamist (vedel väävel) ja mõned survetanke. Reeglina on see alaliik tankereid kahekordse pardaga. Vaheseinad tankide ümber on võimalikult siledad, et oleks kerge jälgida tankide hermeetilisust ja neid hooldada. Vaheseinad on tavaliselt roostevabast või sööbimiskindlast terasest, kujult lainelised e. gofreeritud. See tankeri alaliik on kohane ka toiduainete ­ taimeõlid, veinid jne. ­ transpordiks. Veeldatud gaasi tankerid Sõltuvalt lasti veeldumistemperatuurist on kasutusel alljärgnevad alaliigid: kuni -55 C ­ puuraugugaas (LPG), ammoniaak; kuni -104 C ­ etaan, eteen; kuni -164 C ­ maagaas (LNG), metaan Konstruktiivselt on nad ideaalse isolatsiooniga ja isoleeriva ballastiga. Tankid on kas sfäärilised, silindrilised või kandilised. Materjaliks peab olema külmarabeduseta metall (näiteks alumiinium)...

Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Meresaaste vältimine eksami küsimused-vastused

HNS vastutusest ja kahju hüvitamisest ohtlike ainete mereveol (1996) BUNKER tsiviilvastutusest laevakütusereostuse korral (2001) AFS laevakorpuse kinnikasvamist takistavatest värvidest (2001) BWM laevade ballastvete ja setete kontroll ja käitlemine (2004) jt. 2.Milliseid võimalikke reostusallikaid käsitleb MARPOL 73/78 (Lisad)? I lisa ­ reegel 13G Kahekerelise tankeri ristlõige, II lisa-reostuse kahjulikest kemikaalidest kontrolli all hoidmine.III lisa ­reostuse vältimine pakitud ohtlike ainete mereveol. Lisa IV Laevade reovetest põhjustatud reostuse vältimine. Lisa V Laevade prügist põhjustatud reostuse vältimine. Lisa VI Õhureostuse vältimine laevadelt 3.Milliseid reostuse allikaid kätkeb endas laev? Millega võib laev reostada keskkonda? Heitmed õhku,prügiveod,pakitud ohtlik kaup,kemikaalid,reoveed,nafta ja...

Eriala seminar
32 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

Need peavad tagama päästepaadi püstuvuse ja ujuvuse, kui selles on täiskomplekt inimesi ja varustust, kui korpuses on auk allpool veeliini ja päästepaat on vett täis. Tankeritel kasutatakse ainult kinniseid päästepaate, mis võimaldavad läbida vähemalt 8 minuti jooksul põlevaid naftalaike tankeri ümbruses. Parema parda paatidel on paaritud numbrid, vasaku parda paatidel paaris numbrid. Päästepaadi väliskülgedele kleebitakse kaks rida valgust peegeldavaid plastikribasid, mis kergendavad õnnetuse korral paadi otsinguid pimedas. 2. Lootsi laeva vastuvõtmine ja ärasaatmine, nõuded lootsitrepile Nõuded lootsitrepile:  Peab tagama lootsi ohutu laevatuleku ja lahkumise;  Peab olema puhas ja hästi hooldatud;...

Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Nafta

lääneriikidele, Iraani revolutsioon, Iraani-Iraagi sõda, Aasia väljumine majanduskriisist languse põhjused: OPEC kehtestab tootmiskvoodid, Saudi Araabi suurendab tootmist, OPEC suurendab kvoote, Lahesõda Tegurid, mis mõjutavad nafta hinna kujunemist 1. nafta tootmine 2. Globaalsed konfliktid 3. OPECi otsused 4. nafta tarbimine 5.varude suurus 6. nafta ammutamise kallidus 7. nafta keemiline koostis Torujuhe VS tanker tankeri eelised: Kaugveod üle ookeani. Suhteliselt odav. tanker puudused: Õnnetuste puhul saastuvad ookeanipiirkonnad. Spetsiaalsete sadamate rajamine on kulukas. Tuleb teha tühivedusid. torujuhtme eelised: Hoolduskulud väikesed. Vedu on pidev ja ühtlane. Neid võib rajada pea - aegu kõikjale maismaale. torujuhe puudused: Lekke puhul saastub pinnas. Rahvusvahelised naftatööstused Rosneft, Royal Dutch Shell, ExxonMobil Ammutavad naftat, maagaasi, rafineerivad naftat ja toodavad...

Geograafia
2 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun