Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tahvlile" - 156 õppematerjali

tahvlile on kantud musta värvi 24 mm laiuse joonega 150 mm kõrgune kirje „RASKE VEOS”.
thumbnail
80
pdf

Matemaatika õpetajaraamat 1. klassile I osa

11 Kõverjoon, sirgjoon, punkt ja sirglõik Tööraamat lk 14 ja 15 Selles tunnis tutvuvad lapsed mõistetega kõver ja sirge, punkt ja sirglõik. Esmalt vaadeldakse ja võrreldakse mitmesuguseid esemeid ümb- ruses ja tööraamatu piltidel. Siin sobib näitlikustamiseks jupp nööri. Kui nöör pingule tõmmata, saab kujutada sirget joont; kui nöör lõdvaks lasta, saab kujutada kõverat joont. Õpetaja joonestab tahvlile sirgeid ja kõveraid jooni. Õpilased näita- vad, missugused jooned on sirged ja missugused kõverad. Õpilased joonestavad paberile kõveraid jooni. Seejärel laseb õpetaja joonestada ka sirgeid jooni. Õpilased märkavad, et need jooned ei ole päris sirged. Sirget joont ei ole lihtne joonistada. Sirgete joonte joonestamiseks kasutatakse joonlauda. Õpetaja näitab tahvlil, kuidas sirgeid jooni joonestada. Nüüd proo- vivad õpilased joonestada sirgeid jooni ka paberile.

Matemaatika → Matemaatika
14 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Muutuse väljendamine protsentides

300 kr 1 = = 0,2 osa on 20% 1500 kr 5 Näide 2 Tagametsa külas elas 60 inimest. Siis kolis sinna elama kaks 5-liikmelist peret. Mitme protsendi võrra kasvas külaelanike arv? Kahes 5-liikmelises peres on kokku 10 inimest. Moodustame suhte 10 1 = = 0,1666... 0,17 osa on 17 % 60 6 Peastarvutus Arvud kirjutatakse tahvlile. 1. Leia 10% ­ 50 kroonist (5 kr) ­ 200 meetrist (20 m) ­ 3 kilogrammist (300 g) ­ tonnist (100 kg) 2. Leia 25% ­ aastast ( 3 k) ­ tunnist (15 min) ­ 400 kroonist (100 kr) 3. Saapad maksavad 800 krooni, nende hinda alandatakse 10% võrra. Kui palju

Matemaatika → Matemaatika
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

La Comedie

LA COMEDIE Ehk reklaam esitlusele ,,Minu Tehnikamaailm" The Narr Nii Tark Näidend ~8 minutit Tegelased: Krat Iin; eliidi esindaja, endassetõmbunud geenius (raamat alati endaga kaasas) Rran Eth; müügiagent, kes püüab iga hinna eest oma toodet kliendi pähe moosida I Klassiruum, taustaks mõnus dzasspala vms. - (sammud, köhatus) - (tõstab hetkeks pea, uurib peanupust jalataldadeni, pilk range ja hindav) - Eem... Tere? - Mida teile vaja? (külm) - Rran Eth ,,Tehnikamaailma" reklaamiagentuurist. (nimi tahvlile) Mitte mu nime tagurpidi lugeda, kui võimalik... Tulin tutvustama teile parimat taevaste loomingut, mis eales maa peale on säranud ­ meie suurepärast ajakirja, mis kõlabki kõikvõimsalt: Tehnikamaailm (laiutab käsi). - Kiitus kiituseks, aga mul on vaja fakte. Asugem koge asja kallale. (pilk süvenenud raamatusse) - Fakte? (iga järgneva hüüatusega paberhunnik õhku) Fakte! Fakte! Fakte! Kog...

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hulga samaväärsus, mõõtmistegevused, suuruste võrdlemine, arvu tutvustamine, hulgad ja loendamine

joonlaud) 3. Millised on suuruste võrdlemise etapid? 1. kahe teineteisest kontrastselt erineva eseme võrdlemine pikkuse, laiuse ja kõrguse alusel. Nii kujunevad paariviisi vastandmõisted. 2. kolme eseme võrdlemine pikkuse, laiuse, kõrguse järgi (3 esemest järjestatud paaride seadmine) 3. kuni 5 eseme suurustunnuse järgi järjestamine, mille käigus omandatakse oskus seada esemeid kasvavasse või kahanevasse järjekorda ning seda sõnaliselt väljendada. 4. Joonistaks tahvlile pliiatsi ja küsiks lastelt, mitu pliiatsit on tahvlil? Joonistaks pliiatsi juurde ka kustutuskummi ning küsikus mitu kustutuskumi on tahvlil? Kas pliiatsid ja kustutuskummid on paaris? Joonistaks tahvlile lisaks pliiatsile ja kustutuskummile veel ühe pliiatsi ja küsiks, kas nüüd on ka pliiatseid ja kustutuskumme ühepalju? Miks arvad, et ei ole? Mida on rohkem, mida vähem? Mida peaks tegema, et neid oleks ühepalju? Viimaks joonistan tahvlilr pliiatseid ja kustutuskumme ühepalju

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
63 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õppimine sünnib sädemest. Õpetaja on sädeme süütaja, avaja ja võimaldaja

Ma pean teile täna kõne õppimisest ja õpetajatest!! Alles see oli, kui väikesed koolijütsid ema-isa käekõrval kooli läksid. Uhiuus koolimüts peas, valge pluus seljas, lilled käes. Lilled oma esimesele õpetajale. Ausõna, võimas! Ei mäleta täpselt oma esimest koolipäeva, küll aga seda, millal minu esimesest õpetajast, klassijuhatajast minu jaoks vaieldamatu autoriteet-arvamusliider sai. See oli siis, kui õpetaja oma imeilusa käekirjaga tahvlile kirjutas, kui laulutunnis klaverilt kaane tõstis ja seda imelist pilli mängima hakkas, kui tahvlile joonistas või enda tehtud pilte näitas. Ta oskas minu jaoks kõike, mida minagi tahtsin osata. Sest peale oli mu emal tükk tegemist, kui tal tuli vastamisi seista minu poolt esitatud "aga õpetaja- ütles!" argumentidega, kui meil vaidlemiseks läks. Vaene ema, eks oli ju temagi minu jaoks sel ajal väga oluline inimene, turvaline tugi ja arvamusliider.

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tunnikava

Kas te olete näinud sadamast lahkuvat teemast. teemasse sisse ja laeva? Miks muutub laev väiksemaks ja koondan nende mõtted lõpuks kaob? tunniteemaga. Kuulan ära laste vastused ja kirjutan tahvlile tunniteema. Täna räägime Maa kujust. Mida Te selle kohta teate? II Põhiosa 10 minutit Õpilased loevad õpikust (lk 46-49) läbi Saan õpilaste Õpilased viivad end *peab tagama (9:32) teema ,,Maa kuju". Ootan. vastustet teada, kas teemaga kursi ja saavad

Eesti keel → Eesti keel
80 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Vaegnägija õpilase õpetamise eripära

1.3. Tööpinnale langev valgus peaks tulema selja tagant või küljelt 1.1.4. Vajadusel reguleeritav kohtvalgusti Õpetaja ei tohiks seista akna eesIstekoht vastavalt nägemispuude eripärale 1.2.2. Tööpind peaks olema kontrastse värvusega ja mitteläikivast materjalist 1.2.3. Laud sobiva kõrgusega, et mitte rikkuda lapse rühti 1.2.4. Abivahendina kasutada raamatualusttahvel 1.3.1. hästi valgustatud, puhas (et oleks tagatud kontrastsus), tahvlile tuleb kirjutada suurelt 1.3.2. kriit silmapaistva värvusega 1.3.3. nägemispuudega õpilasega klassis kasutada tahvlit minimaalselt 1.3.4. vaegnägija peaks istuma tahvlile võimalikult lähedal 1.4. muud reeglid 1.4.1. Nägemispuudega õpilasele tuleb klassiruumi tutvustada, näidata potentsiaalseid ohuallikaid 1.4.2. Laps peab hästi orienteeruma nii koolimajas kui selle ümbruses 1.4.3

Pedagoogika → Eripedagoogika
51 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mängud kõne arendamiseks

Mängud kõne arendamiseks Kodulinnud(3 aastased) Eesmärk. Tekitada huvi eakaaslastega suhtlemise vastu, harjutada õiget hääldamist. Vahendid. Esemed või pildid kodulindude kujutistega: pardid, haned, kanad, kukk. Mängu käik. Lapsed istuvad poolringis toolidel. Õpetaja paneb tahvlile järjest kodulindude pilte ja lapsed nimetavad neid. Täpsustatakse nende lindude häälitsusi. Seejärel selgitab õpetaja mängureegleid: „Mina nimetan linde, aga teie teete nende lindude häält. Olge tähelepanelikud!” Õpetaja Lapsed Meie pardid hommikul Prääks-prääks-prääks Meie haned tiigi ääres Ka-ka-ka Meie kanad põõsa all Kaak- kaak- kaak Aga meie kukk see laulab Kikerikii!

Pedagoogika → Alusharidus
26 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Iseseisev ülesanne: Vaatlustunni analüüs

matemaatikaga Ülesanne täita töövihiku Töövihiku täitmine, harjutus, mida ei tea, jätta ükshaaval loevad tehtut Tunni ettevalmistamise tühjaks. käigus oleks õpetaja pidanud Liigub klassis ringi, Kirjutavad kohapeal, üks kooli sünnipäeva kontrollib tegevusi. läheb kirjutab tahvlile täpsustama. Lahendas Õpetaja kutsub tahvlile olukorra, et vaatavad kirjutama üksikuid õpilasi Õpilased ei teadnud kooli vahetunnis netist. sünnipäeva. V Uue osa Tekst võidusõiduautodest, sissejuhatus pilt õpikust. Küsimused Küsimustele vastamine Puuduvad lisaks näitlikud (5 min.) loetu kohta

Pedagoogika → Pedagoogika alused
60 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Emadepäeva minikontsert

koostada emadepäeva minikontserdi * peab tagama Juhendada kava koostamist arvuti abil kava arvutis. Rühmatöö, planeerimise õpetusliku eesmärgi harjutamine täitumise 13. min. Tahvlile skeem: järjekorra nr. planeeritav aeg, pealkiri, Kava mustandite koostamine kes esinevad. rühmatööna Iseseisev grupitöö, õpetaja saab tagasiside, Iseseisva töö andmine

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Vahatahvlid, sulg, siid

Vahatahvlid. Vahatahvleid kasutati Euroopas. Vahatahvli keskosas oli süvendpind. Tahvli keskosa täideti vahaga.Vahatahvlile kirjutati stiilusega, Kirjapulga üks ots oli terava otsaga. Teine ots oli lame. Teade kriibiti vahasse terava otsaga. Teate saaja luges selle läbi ja kustutas. Vastuse kirjutas ta samale tahvlile. Mitu vahatahvlit moodustasid raamatu. Vahatahvkeud jasytatu arvepidamiseks. Samuti kasutati neid ka kirjavahetuseks. Nad olid kirjutusmaterjaliks mitu sajandit. Sulg Teravaotsalisest metallist või elevandiluust valmistatud stiilus ei olnud papüürusele ja pärgamendile kirjutamiseks kohane. Sobivam oli kõrkjast või pilliroost valmistatud sulg. Pliiatsipikkuse roo ots lõigati katki poolpõigiti, laia linnunoka taliselt.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ettevõtlus ja äriplaani loengu protokoll

11 2014 nr 3-2/28 Algus kell 14.15, lõpp kell 17.30 Juhatas Liivika Ivanov Protokollis Maret Jõgar Võtsid osa: 27 õpilast ( LISA 1 ) Puudusid: Stiven Danilov ja Tiit Jõe PÄEVAKORD: 1.Esitluste esitamine 2.Frantsiisiettevõtte tundmine 3.Mõistete seletus 1.KUULATI: Õpilased pidid tegema loenguks valmis tagurpidi ajurünnaku moodulil esitluse.Ettekanne oli vabal valikul, kas powerpoindi esitlusena, teatrina või joonistades tahvlile. Esimeses loengu pooles esitlesime ettekandeid. Teises loengu pooles saime selgeks, mis on frantsiisiettevõte ning õppisime mõisteid ettevõtlus, ettevõtja, ettevõte. Sõna võtsid: M. Schneeberg osales arutelus õpetajaga, mis on frantsiisiettevõte. OTSUSTATI: 1.1 Järgmiseks loenguks materjali lugeda. 1.2 Ülejärgmisel loengul on test. Liivika Ivanov Maret Jõgar Lektor Protokollija LISA 1 Võtsid osa: Maarika Adli Annika Aitsar Jelena Gämmer Kristina Gämmer

Majandus → Ettevõtemajandus
23 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Bizagi näidis

Protsessi üldkuju: · Koostada protsess, mis koosneb järgmistest tegevustest (NB! Kasutada õigeid tegevuste tüüpe): 1. Avalduse sisestamine; 2. Andmete edastamine registrile; 3. Andmete töötlemine; 4. Andmete tagastamine; 5. Punktide arvutamine; 6. Tulemuste väljapanek tahvlile. · Koostada protsess, mis: 1. algab iga päev kell 14.00; 2. algab saabuva sõnumi peale; 3. algab teatud reegli või tingimuse korral; 4. algab mõnelt teiselt protsessilt saadava signaali korral; 5. võib alata ühe või mitme erineva sündmuse korral; 6. koosneb alamprotsessist ja võib lõppeda veaga; 7. koosneb kahest samaaegselt tehtavast tegevusest (millal protsess lõpeb?); 8

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
56 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Ajurünnak, kui aktiivõppemeetod

Kõik ideed on oodatud Ära kritiseeri Ütle välja kõik, mis pähe tuleb Mida loovam, metsikum mõte- seda parem Ütle mõte välja nii, nagu see esimesena keelele tuli kõik öeldud mõtted pannakse kirja Mida rohkem erinevaid ideid, seda uhkem Täienda ja kombineeri varemöeldut Käsitle teemat erinevatest suundadest Meenuta endale aeg-ajalt ajurünnaku teemat Käi oma ideed välja ühekaupa ja lase seda teha ka teistel Jälgi, et kõik Sinu ideed sõnastatakse tahvlile täpselt Hea nali värskendab seltskonna ajusid mõte ja idee tuleb väljendada lühidalt Pikemad selgitused antakse pärast ajurünnakut Grupitöö Iga grupp kirjutab oma ideed paberile lausetena Aega 8 minutit! Ajurünnaku teema "Kuidas arendada oma firmas täiskasvanute koolitust?" Valige grupisiseselt parim idee ning joonige alla. Grupiesindaja riputab oma tiimi ideed seinale. Valime parima idee Click to edit Master text styles

Pedagoogika → Andragoogika
60 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eduard Vilde elu ja looming - test

Tunni eesmärk: Anda ülevaade Eduard Vilde elust ja loomingust. Õpetada mõistma Vilde tähtsust tollases ja praeguses eesti kirjanduses. Anda detailsem ülevaade Vilde mitmetahulisest loomingust. Teha sissejuhatus "Pisuhänna" käsitlemiseks. Lühikirjeldus. EVOKATSIOON Tahvli keskele kirjutatakse EDUARD VILDE. Õpilased meenutavad kõike, mis seostub neil selle kirjaniku nimega: teoste pealkirjad, faktid eluloost jne. Õpetaja teeb õpilaste abiga tahvlile mõistekaardi. Küsimused: 1. Milliseid Vilde teoseid olete lugenud, milliseid veel oskate nimetada? 2. Kas olete mõnd Vilde teost näinud teatris, televisioonis? Millist? Muljed? 3. Miks saavutas Vilde nii suure populaarsuse? 4. Nimetage Vilde kaasaegseid kirjanikke! TÄHENDUSE MÕISTMINE Ülesanded töölehel. REFLEKTSIOON Kirjuta, mida uut said tunni jooksul E. Vilde kohta teada. Millised küsimused tekkisid? Kas sulle meeldis arvutist küsimustele vastuseid otsida või on õpikuga

Kirjandus → Kirjandus
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kontori-, esitlus- ja konvrentsivahendite kasutamine

suundudes vasakule 13. Mida peab arvestama esitluse planeerimisel? Põhjenda! ­ Kui suur on vaatajaskond, et teada kuidas ette kanda. Kas mahub teatud aega, nt 10min, et kuulajatel ei hakkaks igav. Kui palju infot on kirjas, kuidas esitlust võimalikult huvitavaks teha, ehk liiga palju teksti, ei pane inimesi eriti sind kuulama. 14. Interaktiivse tahvli olemus. ­See on tahvel mis on ühendatud projektori ja arvutiga. Arvutist edastatakse pilt projektori abil tahvlile. Arvutita saab kontrollida puudutuse või pliiatsi abil. 15. Erinevad mikrofonide tehnoloogiad- nende tööpõhimõtted ja kasutusalad 16. Milles seisneb ekraanide roll? ­Et pilt edastataks võimalikult arusaadavalt ja kvaliteetselt. Et kogu auditoorium näeks hea kvaliteediga pilti. Ekraaniga saavutatav efekt tagab ühtlase, ilma moonutusteta pildi, tõesed värvid, säilib kontrast ja kvaliteet. Kui on hea ekraan on võimalik raha kokku hoida projektori soetamisel. 17

Infoteadus → Kontori-, esitlus- ja...
4 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Praktika aruanne

Haapsalu Kutsehariduskeskus Taavi Metsvahi Arvutid ja arvutivõrgud 09 2. Tunni sisu 1. Sissejuhatus Eelmine tund sai võetud siis ette pool ja täisperiood aladid ning see tund me vaatasime sealt edasi, nimelt pooljuht sildalaldi diskreet elementidel ja integraalse silla kasutamist ahelis. 2. Pooljuht sildaladi dikreet elementidel Õpetaja tegi tahvlile all näidatud skeemi ja andis meile kätte vajalikud detailid. Nendeks osutusid siis: · Trafo Hahn UI396 0102 o Standards EN 61558 o Secondary 14...30 VA, 2 x 6...15 VAC/4 x 6...9 VAC o Height 36.0 mm o Primary 2 x 115 VAC, 50...60 Hz ±10% o Weight 550 g o Test voltage 6000 VAC o Ambient temperature max70 °C o Power30 VAl o Secondary voltage 9(2x) VAC

Informaatika → Informaatika
26 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Keeleõpetuse tunnikonspekt 4. klassile

KEELEÕPETUSE TUND Konspekti koostaja nimi, aeg: Nimi, kuupäev Tunni toimumise aeg: kl 9.10 Tunni toimumise koht ja sihtrühm (klass): Eesti kool, 4. klass Juhendaja nimi: Tere Hommikusy Tunni teema: lause Tunni eesmärk (eesmärgid): 1) Õpilane tunneb ära tegusõnad ning selle järgi lausetüübi (liht-, liitlause) Tunnis kasutatavad vahendid: töölehed, slaidid Aeg, etapid, võtted Õpetaja kõne ja tegevus Lapse kõne ja tegevus Abi, märkused kl 9.25 Tere! ORGANIS. Mis kuupäev täna on? Kes on *häälestus korrapidaja? * kordamine + Sul oli kodus tv-st mõned ülesanded kodutöö kontroll teha. Kontrollime lk 32 harjutust 24. Loe esimene lause, K ja ütle, mis märgi lõppu panid. Miks sa punkti panid (mis Punkt Abi: kas klass teab? lausega on tegu?) jne Sest on j...

Pedagoogika → Pedagoogika
56 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis on mikroosakesed? Mis on spinn? Elemendi maksiumum ja miinimum.

1)Mis on mikroosakesed? Aatomid ja nendega seotud koostisosad 2) Osata iseloomustada prootonit, elektroni, neutronit (kus asub, mass, tähistus, laeng) Prooton ja elektron on samad nad asuvad aatominumbril. Neutron on aatommass- aatomnumber. 3) Kuidas tekib ioon ? Mis on anioon? Mis on katioon? Kui aaton loovutab või liidab elektroni 4) Millega võrdub elemendi järjekorra number? 5) Mis on orbitaal? Ruumi osa, kus electron paikneb sagedamini 6) Mis on spinn? Spinn on elektroni pöörlemine 7) Mis on ruutskeem? Näitab elektronide jaotust orbitaalidel 8) Mis on elektronvalem? Elektronvalem näitab elektronide jaotust kihtidel ja alakihtidel 9) Mis on elektronskeem? On aatomi elektronkatte ehitust väljendav skeem, mis näitab elektronide arvu elektronkihtides. 10) Osata kirjutada elemendi aatomi kohta elektronskeemi, ruutskeemi, elektronvalemit 11) Mis on a) periood b) rühm? a)horisontaane elementide rida b)vertikaalne elementide ...

Füüsika → Füüsika
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Kirjandus - looming või äri?" Essee

Essee Kirjandus ­ looming või äri? Kirjandus on kirjutamise kunst. Alguse sai see Sumeri eeposest ,,Gilgamesh", mis kirjutati umbes 2700. a. eKr. kaheteistkümnele tahvlile. ,,Gilgamesh" räägib suuresti eesmärgist igavesele elule, kuid praeguse ajastu inimesed on millegi hoopis muu järel. Juba sellest faktist lähtudes leiame, et rahvaste eesmärgid elus on aja jooksul muutunud. Teades, et kirjanduse arvatavasti esimene teos oli eepos, siis suure tõenäosusega seda äri eesmärgil ei tehtud. Aja jooksul on inimeste mõttemaailmades niimõndagi muutunud. Mitmed kirjanikud tegelevad oma ,,hobiga" just raha pärast. Kuid ka selleks peab olema oskus

Eesti keel → Eesti keel
59 allalaadimist
thumbnail
53
pptx

VUNKi kogemusseminar "Liikumist täis koolipäev"

Lapsed mõtlesid välja väga erinevad ettekanded. Oli naljakas, liikuv, arenes esinemisoskus, julgus, suuline eneseväljendus. 3. JUTUSTAN PÕNEVA LOO Klass jagatakse pooleks. Pool klassist on väljakutse esitajad (A- rühm), teine pool on jutustajad (B- rühm). Klassi taga on põrandal/ laual on VUNK- kaardid pildiga laua poole. Koos hakatakse väljamõeldud juttu looma ja jutustama. A-rühm: Üks õpilastest jookseb VUNK- kaartide juurde ja toob klassi ette tahvlile pildi. B-rühm: Esimene laps, kellel tuleb idee, hakkab jutustama (Püsti seistes, kiikudes päkalt kannale) Nii kordub seni, kuni õpetaja tahab või kui kõik õpilased on saanud vastata. Tuleb kokku väga naljakas lugu. Lisaks areneb õpilastel loovus, suuline eneseväljendus. 3. Tugi- ja liikumiselundkond Õpetaja näitab inimese mulaazil lihaseid ja õpilased nimetavad lihaseid nende nimetuste järgi (Nt rinnalihas, deltalihas, trapetslihas, kõhusirglihas jne).

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Nimetu

Kas üldse kehtivad aastatetagused nõuded meie suuresti muutunud elu ja õpilaste juures? Ja kas sõna pannkook on ortogramm 6. klassis? Ka pole üldjoontes oluline, kui palju on etteütluses sõnu, sest klassid on väga erinevad ja töö eesmärkki võib olla erinev. Et tekstide huvitavus säiliks, pole nimelt välditud raskemaid sõnu (mõnes töös on neil joon all ja otsus on kindlasti väga subjektiivne ), sest neid saab enne kirjutama asumist tahvlile märkida. Kuna teksti tuleb ette lugeda igati õigesti (pausid, intonatsioon jms), siis pole loobutud ka niisugustest kokku- ja lahkukirjutamise juhtumitest, mida õpilased ei ole veel tõesti õppinud. Kirjutaja peab ju ülima tähelepanuga kuulama, et teha õige otsus iga sõna ja lause kohta. Õpilasel on seotud teksti puhul ilmselt parem kirjutada, kui ta saab enne töö algust teada, millest tuleb juttu. Üldiselt on alguses kergemad ja lühemad etteütlused

Varia → Kategoriseerimata
43 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu suhtumine kooli

Ma õpin kahtistkümnendas klassis. Minu klassis on head inimesed. Mõnikord on nad väsitavad. Ma armastan oma klassi, sest meil on lõbus. Я сижу в первом ряду за первой партой. Мне подходит это место потому что я хорошо вижу на доску. Я хочу сидеть одна. Ma istun esimeses reas esimese laua taga. Mulle sobib see koht, sest ma näen ilusti tahvlile. Ma tahan istuda üksinda. Я люблю математику и музыку, но я не люблю английский язык. Я не люблю делать домашние задание потому что это занимает слишком много времени. Ma armastan matemaatikat ja muusikat, aga ma ei armasta inglise keelt. Ma ei armasta teha kodutöid, sest see võtab liga palju aega. Я учусь хорошо. Я не опаздываю на уроки

Keeled → Vene keel
3 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Pedagoogika ülddidaktika tunniettevalmistus

Õpilastele on konspekt heaks uue ptk vastuvõtmisel. organiseerimine kinnistuseks, aga ka hilisemaks meeldetuletuseks. Powerpoint kui tahvel (ise on keerukam jooniseid teha tahvlile kriidiga) * tähelepanu 5 min Palun õpilastel püsti tõusta, ootan Õppetöö nõuab keskendumist ning see on viis, Oma malbes ranguses haaramine kuni klass rahuneb, tervitan neid suudan ma siiski neid kuidas neid vahetunni lainelt taas keskenduma

Ühiskond → Ühiskond
29 allalaadimist
thumbnail
42
odp

Vana Aja Kool

Vana aja kool Kooli mindi vanal ajal seitsmeaastaselt. Väiksemate laste elu oli rahulik, neid lasti niisama olla, neid koolijuttudega ei tüüdatud.Aga vaevalt oli laps seitsmeaastaseks saanud, kui täiskasvanud hakkasid talle koolijutte rääkima Kooliasjad Koolikott Koolikotti nimetati ranits Miks vana aja portfellerid kiiresti kulusid? Sest lapsed lasid potfelleritega talvel mäest alla Juuksed punuti kahte patsi, et valus oli, ja sidus valged siidilehvid otsa Koolivorm Koolitüdrukud hakkasid kandma sinist pihikseelikut või seelikut, poiste koolivormiks oli tume ülikond. Nii poisid kui ka tüdrukud kandsid argipäeviti rohekassinist koolipluusi, pidulikeks puhkudeks oli ette nähtud valge pluus, mis tüdrukutel oli rüüsidega. Põll kadus koolivormist, seda kandsid vaid mõne vene õppekeelega kooli õpilased. Vana vormi lubati edasi kanda, kuni see veel kandmiskõlblik ...

Ajalugu → ALG AJALUGU
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Oskar Luts

Mina arvan, et tänapäeva noortele on antud liiga palju vabadust. Näiteks meie klassis valitseb täielik segadus ja meie muusikaõpetuse õpetaja arvates oleme me kooli kõige lärmakam klass. Vahel olen ka mina üks nendest, kes lärmab, aga seda juhtub vaid siis kui ma kellegagi ühes pingis istun. Vanasti sai selline asi toimuda vaid siis kui õpetaja oli klassist väljas või vahetundide ajal. Tundide ajal oli vaikus ja kord. Vanasti kirjutasid lapsed krihvliga tahvlile ja kui tahvel täis oli pidid lapsed kõik ära kustutama. Paberit oli vaid rikkamatel. Praegu on pabervihikud kõigile kättesaadavad ja kui lehekülg täis saab, siis keerame lihtsalt uue lehekülje. Veel saab tekste arvutisse trükkida ja printerist välja printida. Lisaks on tänapäeval e- raamatud ja e-õpikud, mida õppetöös kasutada saab. See võimalus pole veel kõikides koolides, aga loodan, et varsti on. Siis muutub ka raske koolikott kergemaks.

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Klassiruumid- hiilgav paradiis või igavene nuhtlus

Lisaks mahutavad üksiklauad palju rohkem inimesi klassi ära ja omavad ka koti hoidmise kohta, et ei peaks kotti põrandal maas hoidma. Üks meeldivatest asjadest on ka veel see, et ruumides on suured avarad aknad, mis lasevad suhteliselt palju valgust sisse ning loodusvaade akendest on ka päris ilus. Lisaks meeldib mulle, kuidas on asetatud projektori ekraan kõrgemale tavalisest tahvlist. See võimaldab õpetajal samal ajal tahvlile kirjutada ja ei pea nägema vaeva iga kord ekraani alla tõmbamisega. Väike meeldiv detail on ka see, et tahvlite jaoks on eraldi valgustus tahvli kohal. Lisaks tahvlitele ja laudadele on ka huvitav see, et klassiruumide seinad on eredat värvi, mis tekitab sellise efekti, et ruum oleks valgem ja valgust rohkem. Olen samuti tähele pannud, et aknalauad on mõnusat tibukollast värvi, mis on väga mõnus silmadele. On ka palju asju, mis ei ole väga meeldivad ruumide puhul

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Judaism ja kabala

teadmist ja tervenemist, ning nende üle mediteerides edenevad kabalistid oma teel Keterisse. Tetragrammaton Ehkki Moosele avaldati Jumala nimi, oli see väljaütlemiseks liiga püha ja nii tähistati seda sümboolselt tetragrammatonina tähtedega J,H,W,H. Vokaalide lisamisega kujunes Jahwh, mida tõlgitakse Jehoovaks või Jahveks. Võimu ja väe sümbol. Tihti sünagoogis või kodus tahvlile kirjutatud, et meelde tuletada pidevat Jumala kohalolekut ja väge. Kabalistlik ilmapuu Kabalistlikul ilmapuul ehk sefirotipuul kujutatakse kümmet omavahel ühendatud sfääri, mis esindavad kabalistliku traditsiooni keskset süsteemi. Sefirot on universiumi ja hinge kaart, kosmose loomise plaan, mis näitab teed vaimsele valgustumisele. Ringid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Rooma kultuuri mõju tänapäeval

tähtsamad riiklikud ametikohad valitavad, kusjuures valimisõigus laienes ka vaesematele kodanikele. Siiski polnud tagatud kõigi riigi elanike esindatus ning talupojad olid sageli sunnitud hääletama oma maaomaniku soovi järgi ­ rahva võim kehtis vaid teatud piirangutega, valitud pärinesid valdavalt aristokraatide seast. Tsiviilõiguse klassikaks peetav Rooma seadustik on aluseks kogu tänasele õiguskorraldusele. Oluliste seaduste kaheteistkümnele tahvlile jäädvustamisel kujunes oluliseks sõnaühend ius scriptum ­ õigus loodi selle kirjapanemise läbi. Kuid ka siin ei olnud roomlased esimesed, kes niimoodi oleks talitanud. Vahemereäärsetes maades pandi seadustekstide koostamisele algus juba varem, kirjutatud õigusest on märke ka varasest kuningate ajajärgust. Rooma 449. aastal eKr kehtestatud seadused sidusid esmakordselt aga kõiki selle riigi kodanikke, olles nõnda eelkäijaks kaasaegsetele konstitutsioonidele.

Ajalugu → Ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Hingede öö" Karl Ristikivi

"Hingede öö" jaguneb kolme ossa: "Surnud Mehe maja", "Seitse tunnistajat" ja ´"Kiri proua Agnes Rohumaale". "Seitse tunnistajat" - algab piiripunktist, jätkub ooteruumiga ning jõuab välja kohtuni, kus tõesti esinevadki seitse tunnistajat. Ainult et need seitse tunnistajat on justkui ise süüpingis. Need oleks justkui kirjaniku alter egod või tema isiksuse eri tahud. Seitse tunnistajat annavad aru seitsme surmapatu teemadel. Iga tunnistaja ajal kirjutatakse see "patt" tahvlile. Peategelast süüdistatakse absurdsete süüdistustega, milles ta tegelikult süüdi ei olnud. Teda süüdistatakse seitsmes surmapatus. Autor toob välja, et ka patuvastasus võib muutuda patuks(ka voorus võib mingis situatsioonis muutuda patuks). Suurim etteheide peategelasele on mõttelaiskus. Süüdistuste mõte seisneb selles, et inimene peab leidma oma sisemise vabaduse. "Kiri proua Agnes Rohumaale" - osa, kus autor justkui seletab lahti, milline peab olema

Kirjandus → Kirjandus
306 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Riskianalüüs

Kuulmine ja keskendumisvõime pole häiritud. Oht tervisele on ebatõenäoline ja erilisi abinõusid ei vajata. Puhkepausidel on vähene risk omada tervisekahjustusi ja lisaabinõusi rakendama ei pea. Pausid on süsteemselt välja töötatud tunniplaanides ja probleemi pole senini tekkinud. Seega mitte kunagi ei esine talumatut riski. Kogu kooli meeskond on pausidega rahul. Valgustusega on vastuvõetav risk kuid kindlasti võiks abinõusid kasutada ja parandada mõne klassi valgustust näiteks tahvlile. Mõni valgus on liiga here ja rikub silmi. Harva esineb ka keskmist riski. Tervisehäire tekkimise tõenäosus võib ulatuda väikesest kuni suureni, tagajärje raskusaste vastavalt tõsisest tagasihoidlikuni.Hetkel on tagasihoidlik risk oma silmi kahjustada. Kuid selle probleemiga peaks tegelema peatselt (3- 5 kuu jooksul) pärast riski hindamist. Bioloogilised ohutegurid nagu bakterid, viirused, hallitused võivad esineda kuid see on vastuvõetav risk ja pole midagi

Muu → Riski- ja ohutusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kuulmine, nägemine, haistmine

................. 6. Mis aitab lisaks kõrva tasakaaluelundile rulaga sõites tasakaalu hoida? ........................................................................................................................................................ NIMETA KÕRVA OSAD(3) PÕHJUSI, MIKS VANANEDES KUULMINE NÕRGENEB KIRJUTA MILLISTE ELUNDITEGA JA MILLIST INFOT SAAD LIHA GRILLIDES JA SÜÜES. 1. 2 3. B. 1. Jüri märkas,et ta ei näe enam selgelt koolis tahvlile kirjutatud teksti ja kodus televiisorits filmide alla kirjutatud tõlget. Kui ta õopikust teksti luges oli see aga täiesti selge. · Milline nägemishäire oli Jüril tekkinud?.......................................................................... · Millise silmaosa talitlemisega on see muutus seotud?...................................................... · Milliseid prille peab Jüri hakkama kandma?..........................................

Bioloogia → Bioloogia
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajaloo kt

Liseen: kitsad püstribad, mis liigendavad seinu BÜTSANTSI MOSAIIGID 4.Pildikummardajad(usulise sisuga piltide pooldajad) on IKONODUULID Pildirüüstajad(usulise sisuga piltide vastased) on IKONOKLASTID Seega tähendab IKONOKLASM ikoonkunsti 5.Ikoonidel ehk pühapiltidel kujutati tavaliselt PÜHAKUTE MÄLESTUSPILTE, kõige sagedamini aga MAARIA JEESUS LAPSEGA 7.Millele ikoonid maaliti? Maaliti kokku liimitud laudadest tahvlile 8. Ikoonid maaliti algul ENKAUSTIKA tehnikas, kus värvide sideaineks oli KUUM VAHA, alates 8.sajandist kasutati TEMPERA värve, mis segati MEE; MUNAVALGE VÕI MÕNE MUU ORGAANILISE SISEAINEGA VANAVENE ARHITEKTUUR 10. Mis on ikonostaas? Kus võiksid sina mõnda ikonostaasi näha? See on paljudest üksikutest ikoonidest koostatud sein, mis eraldab kiriku kõige pühama, idapoolse osa tavalistee usklikele jäetud kirikuruumist. Võib näha kirikutes. KAROLINGIDE KUNST 4

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Projektorid Rivo

Fourth level Fifth level XJ-H1650 Laser-Led hübriid valgusallikas eluiga 20000h. Casio XJ-H1650 pakub 3500 ANSI luumenilist valgusjõudu ja võimalust edastada pilti projektorisse juhtmevabalt tablet arvutitest ja nutitelefonidest kasutades MobiShow aplikatsiooni. Lisaks on projektor varustatud interaktiivse pliiatsiga, mis võimaldab Teil tahvlile kirjutada elektroonilise tindiga ja juhtida kõiki arvutifunktsioone. Second level Third level Click to edit Mastertext styleslevel Fourth Second level Fifth level Third level

Informaatika → Arvutite lisaseadmed
18 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Jaan Kross"Wikmani poisid"kokkuvõte peatükkide kaupa,tasuta

Jaak ja Virve rääkisid Vaimukultuuri Ühingust. Neiu arvates oli seal väga igav. Penn hoidis Aino kätt hetkel kui ema parasjagu ei vaadanud. Seitsmes peatükk Laasikule makstava summa kogumine sujus hästi. Üks poistest oli siiski raha maha unustanud ja otsis kedagi, kes talle laenaks. Koos rahakoguja Varega saadi vajalik summa Tumbult (Tummel), kes muidu kunagi raha ei laenanud. Jaak oli Virvesse armunud ning sodis lauale luuletuse. Õpetaja märkas seda ning käskis selle ka tahvlile kirjutada. Ta tõi välja luuletuse head ja vead. Kaheksas peatükk Kirjutati kodukirjand teemal Kreutzwald ja Koidula. Virve kirjutas Pennile kirjandi valmis. Jaak pidi oma kirjandi Vaimukultuuri Ühingus ette kandma. Ta kutsus ka Virve seda kuulama. Pärast uuris poiss, kas niul oli olnud huvitav või nii igav, kui eelmine kord seal käies. Üheksas peatükk Jaak saatis Virve koju. Hetkel kui poiss mõtles neiu suudlemisest astus uksest välja Laasik, kes oli jäänud Kerese malepartiisid

Kirjandus → Kirjandus
632 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Ãœlegabariidiline veos

2) ,,LAI VEOS", kui eriveose laius on üle 3,5 m ja autorongi või masinrongi pikkus ei ületa suurimat lubatud suurust; 3) ,,PIKK VEOS", kui eriveose laius ei ületa 3,5 m ja pikkuse tõttu on nõutav saateauto. Kui suurveose mõõtmed ei nõua saateauto kasutamist, aga veol on kõrguse tõttu vajalik liikluse reguleerimine, peab saateauto katusel olema välisvalgustusega helkpinnaline või seestvalgustusega kollasetaustaline ristkülikukujuline 900 mm laiune ja 450 mm kõrgune tahvel. Tahvlile on kantud musta värvi 24 mm laiuse joonega 150 mm kõrgune kirje ,,KÕRGE VEOS". Kui raskeveose veo korral kasutatakse saateautot, peab saateauto katusel olema välisvalgustusega helkpinnaline või seestvalgustusega kollasetaustaline ristkülikukujuline 900 mm laiune ja 450 mm kõrgune tahvel. Tahvlile on kantud musta värvi 24 mm laiuse joonega 150 mm kõrgune kirje ,,RASKE VEOS". Saateautode ja erisõidukite juhid tuleb varustada sidevahenditega.

Logistika → Logistika alused
28 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas on inimeste maailmapilt muutunud tänu teaduse ja tehnika arengule.

Meil pole vaja lugeda, kuna me võime raamatu kokkuvõtet ka internetist lugeda, see on mugavam. Ma ei väida, et see mugavus halb on, kuid ma arvan, et inimesed, eriti meie, noored, kuritarvitame seda järjest rohkem. Muidugi on tehnika ja teaduse areng kaasa aidanud suuresti inimeste võimalustele areneda ja õppida, ma ei kujutaks enam ettegi kui peaksin koolis õppima näiteks nii nagu mu ema, kui peaksin kirjutama kriidiga väiksele tahvlile, või tinti laiali pritsiva ja määriva sulepeaga. See oleks meie põlvkonnale juba vastuvõetamatu, ebareaalne. Kahju on sellest millest meie noored tegelikult ilma jääme, me ei tea tänu tehnika arengule palju sellest, mis toimus näiteks 100 aastat tagasi. Jah, meile räägitakse sellest, me üritame ette kujutada, kuid seda tunnet ei saa me kunagi kogeda, kuidas oleks sõita kooli hobusekaarikuga, selle asemel istume igal hommikul mugavasse autosse, kuidas oleks vedada

Kirjandus → Kirjandus
107 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Lapse kaasamise tehnikad

Grupitööna võib juhtuda, et mõned mõtlevad ja teevad ära, ilma et mõni laps saaks üldse midagi kaasa öelda. Selle mängu puhul pole valesid vastuseid on lapse arvamus ja tema nägemus sellest pildist, mida ta parasjagu näeb. 2. Teine mäng, kuhu kaasame kõik loengus osalejad on Päikesemäng. Selle mängu eesmärk on taaskord oma arvamuse välja ütlemine ja lisaks sellest mängust ka õppimine, teiste mõtete kuulamine. Meie paneme tahvlile päikese, kuhu on näiteks kirjutatud keskele: Kuidas ma kaitsen ennast liikluses? Miks mind keegi koolis kiusab? Ma ei sõida purjus peaga, sest . . . Selliseid teemasid saab erinevaid ära kasutada ja teha loeng huvitavamaks. Lastele omakorda jagame päikesekiired, kuhu siis iga laps peab kirjutama vastavalt teemale vastuse ja kui kõik on ära kirjutanud, asetame kiired päikesele juurde, sealjuures

Pedagoogika → Koolipedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Rõhk, kõnetakt, sõnavälde, silp + tööleht harjutamiseks

HÄÄLDUSVEAD. RÕHK. KÕNETAKT. PALATALISATSIOON. SILBI EHITUS. SÕNAVÄLDE. TÖÖLEHT HARJUTAMISEKS. Hääldusvead Kui võõrsõna algab g, b või d-ga, siis tuleb neid häälikuid hääldada helitult. Poolheliliselt häälduvad g, b, d ainult heliliste häälikute vahel. Häälikuühendit hv (kohv, lehv) asemel hääldatakse sageli ekslikult f-ga. Nud-kesksõna tunnuse lühenenult hääldamine (lugend, vaadand) on stiililt kõnekeelne. Sõnaalguline jä esineb vaid sõnades jätkama, jätkuma, jänn ja jändama. Sõnu lüüa, müüa, süüa tuleks hääldada üi. Ainuke häälik, milles võib sõna alguss hääldamata jätta on h. Rõhk. Kõnetakt RÕHK-rõhk on suurenenud hääldusintensiivsus. Rõhk muudab kõne rütmilisemaks. Rõhulisele silbile järgneb tavaliselt 1-2 rõhutut silpi. KÕNETAKT-see on rõhuline silp koos tema juurde kuuluvate rõhutute silpidega. Kõnetakt ÜHESILBILISED KAHESILBILISED ...

Eesti keel → Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kunstitegevuse konspekt : Sügise värvid

õues ringi keerelda. Pärast laulu laulmist paneb õpetaja vahtralehe laste lauale, meenutatakse viimast õueskäiku, kui lehti korjati. Räägitakse läbi, mis värvi lehed on kevadel ning mis värvi on nad sügisel. Õpetaja võtab enda laualt näidise. Näitab lastele, mida nad täna tegema hakkavad. Õpetaja käib laua juurest laua juurde, et kõik näidist ka lähedalt näeksid. Õpetaja võtab enda laualt puhta paberilehe, vahtralehe ning rasvakriidid. Õpetaja asetab puhta lehe tahvlile, et kõik lapsed näeksid, kasutades selleks magneteid. Nüüd asetatakse vahtraleht paberilehe alla. Vahepeal peab õpetaja pisut rutakamatele lastele mainima, et enne kui nemad tegutsema saavad hakata peavad nad ära ootama, et õpetaja selgitaks ära mida nad edasi peavad tegema. Nüüd haarab õpetaja pihust kriidid ning asetab lapiti paberile. Edasi hõõrub õpetaja kriidiga paberit niikaua kuni vahtraleht on ilusasti paberile välja joonistunud. Õpetaja kordab veel

Pedagoogika → Pedagoogika
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Wikmani poisid kokkuvõte

Aga see oli läinud poistele, vähemalt algselt, veel kõigest kõige vähem korda. Hr. Hellmann/Helmhotz ja tema suhe Pennoga Kord tema tunnis proovis Penno kammi suule asetades ja puhudes pininat tekitada. Tolmuahv aga ütles talle, kui sa mängid meile Mozardit või Bachi, siis me kuulame sind meeleldi, aga see pinin jäta küll järgi. Kuna Penno midagi paremat ei osanud, istus ta rahumeelselt tagasi pingile. Hr Trump ja suhe Penno ning klassiga Tema käsi oli väga täpne, kui ta joonistas tahvlile palju käega ringi ja laksas selle keskele punkti, mis silmaga vaataja jaoks asuski täpselt keskel. Kuid ühel tunnil, kui ta joonestas järjekordselt tahvlile, ei saanud ta kuidagi nii hakkama, et asi õieti välja tuleks. Selle peale vihjas Penn, et ta olevat näinud Trumpi eelmisel õhtul Tähe tänava nurgal ja mitte just kõige kainemas seisus. Briljant olevat seisnud seal kahe preiliga. Ta oli hoidnud ühe käega ühel ja teisega teisel ümber piha. Ja püsti oli ta

Kirjandus → Kirjandus
158 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Pimedate planeet KOKKUVÕTE / ANALÜÜS / ISESEISEV TÖÖ

kuna mimeograafil paljundatud tekst on kahvatu ja liiga väikeses trükis; võimlemisest olen vabastatud, keemia õpetaja teeb mulle iroonilise märkuse, nähed mind pinginaabriga sosistamas. Ma küsin, mis tahvlile kirjutatud on, aga õpetaja kuulutab, et ,, meil on vist midagi erilist käsil"( Lk. 72) ,,Lisaaja vajadust pole ülikoolis ette nähtud". Tal on kurisev kurguhääl, nagu vee vulin, mida ma kord vana mootorpaadi kulunud väljalasketorust isse ja välja voolamas kuulsin

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
29 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Kooliharidus ja tehnika areng keskajal, maadeavastused

KORDAMISKSIMUSED 7. KL. KONTROLLTKS 1. Kellel oli keskajal vimalik koolis ppida? Miks ei kinud koolis kik lapsed? (p. lk 72) ldist koolikohustust keskajal ei olnud. Koolitamise eest tuli maksta ning ainult vhestel vanematel oli vimalik selliseid kulutusi teha. Seega oli kooliharidus kttesaadav peamiselt hiskonna nn paremale osale, enamik inimesi olid kirjaoskamatud. Kik lapsed ei kinud koolis, kuna nende vanemad ei saanud seda endale lubada ja osad pidasid haridust mittevajalikuks 2. Kuidas toimus ppet keskaja koolides? Mida seal piti (sealhulgas 7 vaba kunsti)? (vt lk 73 lisatekst ppimine keskajal ja lk 74) Toomkoolid andsid haridust tulevastele vaimulikele ja valmistasid ette neid, kes kavatsesid likoolidesse astuda. ppeprotsess rajanes tervenisti pheppimisel, lputul kordamisel ja rakirjutamisel(tahvlile). Srastpetamise viisi phjustas kirjutusmaterjalina kasutatava prgamendi kallidus ning ksikirjaliste raamatute vhesus...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Loovustehnikate meetodid

9. ,,Kuradi kaitsmine" Läbiviija valmistab ette plaani probleemi lahendamiseks, mida osa osalejatest peavad kritiseerima. Hindamise võib vormistada aruandena või siis kujundada elava diskussioonina. Lõpuks otsuste vastuvõtjad kas aktsepteerivad, muudavad või arendavad ettepanekut edasi. 10. ,,Mis on küsimus" ehk jäälõhkuja. (kasutada grupi liikmete puhul, kes pole tuttavad omavahel) Läbiviija kirjutab tahvlile kolm sõna, näiteks rohelie, kaheaastane, Jaapan. Osalejad peavadküsima küsimusi, mis vastaks sõnale. Näiteks Mis on su lemmikvärv? Mis värvi on su auto? Mis värvi on su maja? Kui vana on su laps? Kui läbiviija küsimustele on vastatud, võib panna osalejad tegema sama kolmeliikmleistes rühmades. Hiljem palub läbiviija tutvustada ennast (või oma kaaslast) kogu grupile nende märksõnade kaudu. 11. ,,Mitte midagi tegemine"

Psühholoogia → Psühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Tutvuda metallide ja metallisulamite mikrostruktuuridega

Tallinna Tehnikaülikool 2018 Mehaanika ja tööstustehnika instituut Praktikumi nr. 3 aruanne aines MTX0010 Materjalitehnika Üliõpilane: Rühm: Esitatud: Töö eesmärk: Tutvuda metallide ja metallisulamite mikrostruktuuridega, nende struktuurides esinevate faaside ja mehaaniliste segudega ning tutvuda turvetöötluse mõjuga metallide ja matellisulamite struktuurile. Kasutatud töövahendid: Kuue erineva materjali lihv Mikroskoop Katsetulemused: vask Mikrostruktuuride jooniste selgitus: Lihv 1 ­ Puhas lõõmutatud vask (Cu). Joonisel märgitud eri värvi terad on tegelikult täpselt ühesugused. Söövituse käigus on need eri värvi läinud. Lihv 2 ­ Puhas külmdeformeeritud vask (Cu). Erinevad värvid on jälle kujunenud söövitamise käigus. (Tahvlile oli kirjutatud, et tegu on terasega aga moodlis olevas dokumendis on kirjas v...

Mehhatroonika → Mehhatroonika
73 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Võnkumine ja laine

pendli pikkusest, siis x-telg on pendli pikkus m ja y-telg on T võnkeperiood s 2) Kui moodustada graafik võnkeperioodi sõltuvuse uurimiseks m pendli raskusest, siis x-telg on pendli raskus kg ja y-telg on T võnkeperiood s · Selgitus: pendli pikkus l, ühik üks meeter (m). · Vearistid on lõigud, mida tähista nii nagu tunnis tahvlile näidati! Abiks on peene otsaga pliiats. Terita pliiats kodus ja võta tundi kaasa koos kustukummi ja joonlauaga. ·

Füüsika → võnkumine ja lained
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Probleemilahenduse eksam

vigu. Töö toimub rühmas, mida juhib juht. TT meetod koosneb neljast osast: 1 Info kogumine ja kirjeldamine faktid. Näiteks: vajalik võimsus, kiirus, mõõtmed, mass, hooldus, remont, ergonoomikanõuded, jne. Faktid kirjutatakse paberilehekestele, igale lehele üks. Juht ei tohi neid kritiseerida ega muuta. Kirjutada tuleb lühidalt, selgelt, hästi loetavalt. Töötatakse, kuni rühma liikmed on end ammendanud. 2 Faktide rühmitamine Rühmitamiseks laotakse paberilehed lauale, seinale või tahvlile. Kõik lehed loetakse kõigi poolt hoolega läbi. Fakte kritiseerida ei tohi. Ühtesobivad faktid koondatakse kokku, nii moodustuvad rühmad. Jätkatakse seni kuni kõik lehed on mingil viisil rühmitatud. et lõpuks saada vähem kui kümme rühma. rühmadele sobivad nimed. 3 Skeemi tegemine Selgitatakse kõikvõimalikud seosed rühmade vahel, rühmad paigu-tatakse vastavalt seostele nende vahel. Enamseotud rühmad paigutatakse lähestikku

Muu → Probleemilahendus
88 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

M.Twain Tom Sawyeri seiklused

1.peatükk Tädi Polly oli Tomi peale vihane sest Tom tegi igast vempe. Tom jäi Tädi Pollyle vahele et ta oli koolist poppi teinud, Tom jooksis kohe peale seda majast minema. Ta jalutas suveõhtul kuni ta märkas ühte poissi. Nad hakkasid vaidlema sest Tom lubas talle naha peale anda. Lõpuks ikkagi Tom läks tundmatule poisile kallale kuni ta ütles aitab. Tom ajas reeturit kuni tema majani taga et teada saada kus ta elab. Kui Tom koju jõudis nägi Tädi Polly Tomi mustade riietega, ja tänu sellele muutus laupäevane puhkus sunnitööga vangistuseks. 2.peatükk Oli laupäeva hommik ja Tom pidi värvima plankusid. Tomi aitas Jim, Tomi sõber. Neile ei meeldinud see töö aga nad ei julgenud ka katkestada sest Polly oli liiga kuri tädi. Varsti tuli Ben Rogers, ta sõi õuna ja kõndis hüplevalt ja tantsisklevalt. Ben mängis et ta oli laev, kapten ja masintelegraaf, lõpuks tahtis Ben ka värvimist proovida. Tom ei lubanud sest ta ütles et seda tööd oskab ai...

Kirjandus → Kirjandus
109 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Wikmani poisid - raamatu kokkuvõte

Jaak hakkas Virvega rääkima. Jaagule meeldis Virve. Ka Laasikule meeldis tüdruk. · Hoogu kogus raha kogunemine. Ühel päeval polnud Keldril raha anda ning küsiti Tumbult, kes aga ei laenand põhimõtteliselt. Siis Jaak seletas, et mees peab olema oma põhimõtte omanik : ,,Kumb peab olema otsustav, kas põhimõte või põhimõtte omanik?" Lõpuks Tumbu laenas. · Jaak mõtles pidevalt Virvele. Kirjutas luuletuse Virvest. Õpetaja nägi seda luuletust ja käskis tahvlile kirjutada ­see oli hea.Õpetaja käskis selle kõigil vihikusse kirjutada ja analüüsis seda. · Õpetaja andis klassile kirjandi teema ,,Koidula ja Kreutzwald". Õpetaja arvas, et Penn sai liiga kõrged hinded(Virve oli kirjandi valmis kirjutanud). Jaagu kirjand oli silmapaistev ning õpetaja saatis poisi Vaimuühingu koosolekule seda ette lugema. Seda Jaak oligi üritanud, kui kirjandit kirjutas. Ta proovis kirjutada nii huvitavalt, et Virvel koosolekul igav ei hakkaks.

Kirjandus → Kirjandus
268 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Interaktiivne puutetahvel

tarkvara. 1991. tõi SMART Technologies turule interaktiivse tahvli, mis suutis kasutada platvormina Microsoft Windowsi. Statistika näitab, et 26% kogu Suurbritannia algkoolidest omab interaktiivset tahvlit. Vähemalt üks interaktiivne tahvel kooli peale on 73% algkoolidest. Alates aastast 2003 on interaktiivne tahvel jõudnud ka Eesti koolidesse. Aga tänu Notebook tarkvarale ja interaktiivsele tahvlile, muutub palju hõlpsamaks. Kui nüüd võtta eelpool nimetatud konspekt, mis sisaldas pilte, heli ja teksti, siis tänu Notebook tarkvarale, on võimalik pilte, heli ja teksti otse tahvlil manipuleerida. Manipuleerimisel all peab autor silmas teksti ja pildi keeramist, suurendamist-vähendamist, lõikamist-kopeerimist jne. Elementaarsed on ka kõiksugu joonistamise võimalused (erinevad pliiatsid). Üldiselt saab teha kõike seda, mida enamike pildiredaktoritega

Pedagoogika → Haridus
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun