Tahmafilter
TAHMAFILTRID
1
Diiselmootorite heitgaaside koostises on keskkonnale ohtlikumaks komponendiks
tahm (puhas süsinik). Kaasaegsetel diiselmootoritel on karme saastenõudeid
arvestades hakatud tahma koguma filtritesse, kus hiljem see töö käigus põletatakse.
Diiselmootorites DW12TED4 koguneb tahm filtrisse, mille esi- ja tagumises otsas on
erilised rõhuandurid. Need annavad heitgaasi rõhu kohta signaali mootori arvutisse:
kui rõhkude erinevus muutub väga suureks, on see signaaliks filtri ummistumisest
tahmaosakestega. Sellisel juhul rakendab mootori arvuti nn. sundregenereerimise
programmi: peale tavalist tööprotsessi mootori silindris pihustatakse silindrisse kütust
veel lisaks töötakti lõpus, mis ei jõua väljalaske takti alguseks veel ära põleda ja
heitgaasidesse jääb...