Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"suunajad" - 26 õppematerjali

suunajad – I, -R (desaktiverijad). Alkaanid: 1)+O2CO2+H2O 2)+[O]alkohol/ ketoon/ karb hape 3)+Hal 4)+ HNO3(nitreerimine)R-NO2 5)võib ära võtta H (Ru; Rh; Pd; Pt; ZnO; Cr2O toimel)alkeen Tsükloalkaanid: 1)+Cl2/ HNO3kloro-, nitrotsükloalkaanid.
thumbnail
12
doc

AREENID

Orto-para suunajad- aktiveerijad Need on elektrodonoorsed rühmad, milledel on +I efekt (või väike ­I efekt) ja tugev +R efekt. R < OH < OR < NH2 < NHR < O Need asendajad suurendavad tuuma elektrontihedust ja sellega ektiveerivad tuuma. Orto-para suunamisefekt tuleneb asjaolust, et nendes asendites on karbkatioon kõige paremini stabiliseerunud +R resonantsi tõttu. Selles grupis ei ole tugeva ­I ja nürga +R efektiga halogeene. Orto-para liitumise suhe on 2:1. Orto-para suunajad ­ desaktiveerijad Need on halogeenid, milledel on tugev ­I ja nõrk +R. Orto-para suhe on <2:1. näited 1. 2. 3. 4. 5. NUKLEOFIILNE ASENDUS AREENIS Nukleofiilne asendusreaktsioon ei ole areenidele iseloomulik. Ainult desaktiveeritud areenide haliidid asenduvad nukleofiilsetes tingimustes. Nukleofiiliks on hüdroksiidioon:

Keemia → Orgaaniline keemia i
63 allalaadimist
thumbnail
1
docx

õppimine

tegevustest, niiöelda katse ja eksituse meetod (Näiteks koera treenimise puhul) sotsiaalne õppimine ehk kognitiivne õppimine tähendab õppimist läbi teiste kogemuste (näiteks lapsed õpivad täiskasvanuid jäljendades). teadmiste konstrueerimine- Konstruktivistlik õppimismudel väidab, et õppimine on teadmiste konstrueerimise protsess, milles õppijad on tähenduse loojad ja õpetajad nende suunajad. 4. Analüüsige oma õppetegevusi, millal ja kus kasutate. Kasutan kõiki eelnimetaatud õppimisviise, harjutamine, tingimine, sotsiaalne õppimine ja teadmiste konstrueerimine. Enamik õppetegevusi kasutan igapäevaselt koolis, kuid ka kooliväliselt, kui satun kokku mõne uue olukorraga.

Psühholoogia → Psühholoogia
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Koolisüsteem on saatanast?

Koolisüsteem on saatanast? Agnethe Ramler Algul võib selline intrigeeriv pealkiri tummaks lüüa aga essee eesmärk ongi raputada ajaloo tolm vanadelt tõdedelt ning heita pilk tänapäeva õpikeskkonda. Aastasadu on lapsed õppinud oma vanemaid imiteerides ja nende käitumismalle üle võttes. Vanemad on väikelapse esimesed õpetajad ja suunajad-see kehti ka kaasajal, aga mis on muutunud ,ongi just suuremate laste arenemine või õigemini ühiskonna progress on jõudnud endaga sellesse etappi, kus tuleb küsida, kuidas edasi? Kui võrrelda tänapäevast ja mineviku kooli lähevad käärid üsna suureks, kuid leidub sarnasustki. Alustades erinevusest: Kunagised klassid olid väiksemad kui praegused, sel oli muidugi ka oma põhjus, nimelt kooli jõudsid perekondade teravamad pliiatsid või õigemini need, kel polnud füüsilist jaksu raskele talutööle vastu seista. Tavaliselt saadeti linna kooli kõige noorem poeg, sest vane...

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Sotsialistlik realism

näiteks kollektiviseerimine), pidi kunstki võimalikult palju kajastama kõige uuemaid sündmusi. Kuid nii kunstnike kaasajast kui ka minevikust pärinevat ainest moonutati, kõikjal ja kõiges pidi näitama arengut klassivõitluse kaudu kommunismi poole. Sellisel moel sündinud kunst kujunes paratamatult ennast kordavaks. Esteetilised kaalutlused jäid sotsrealistlikus kunstis tagaplaanile, sest selle suunajad seadsid esikohale propaganda. Kontroll sellise kunsti üle oli range ja looja isikupära taandatud peaaegu olematuks. Sotsrealistlik kunst kujutas ideoloogiliselt moonutatud minevikku ja loojate kaasaega ning ennustas utoopilist tulevikku, mida kunagi ei saabunud. juuli 1951 Kunst ja kirjandus olid stalinistlikus Nõukogude Liidus kuulutatud ideoloogilise võitluse

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Paremasse homsesse viivad meid juhid

Paremasse homsesse viivad meid juhid Ühiskonna eksisteerimine ja selle hea elujärg nõuab tugevat meeskonnatööd. Et seda saavutada vajame stabiilset rütmi. Et saavutada harmoonilist elurütmi vajame me kedagi, kes meid suunaks. Seesuguseid suunajaid võib olla eri ühiskondades erinevaid. Perekonnapead, koolidirektorid, asutuste juhatajad, linnapead, ministrid, presidendid, keisrid, jumalad ­ nad kõik on oma ühiskonna suunajad ehk juhid. Definitsioon ütleb, et juhtimine ehk ohjamine on lihtsustatult subjekti ja objekti vaheline suhe ­ tegevus, mille tulemusena saavutatakse kontrollimist ja võimustamist. Juhtimise tüüpe on olemas mitut laadi. Peamisteks liikideks võime lugeda diktaatorlikku ning demokraatlikku juhtimist. Üks õige juht suunab oma meeskonda efektiivsele tegutsemisele, võttes ise sealjuures liidrirolli. Ta informeerib, jagab ülesandeid, määratleb vastused ja õigused. Kontrollib. Üldise töö...

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Arenguteooriad

• 6 faasi 2 kaupa 3 suureks perioodiks KÕLBELISE ARENGU FAASID KOHLBERGI JÄRGI I. Prekonventsionaalne periood (3-10 a) III. Postkonventsionaalne 1) Hirm karistuse ees periood 2) Reeglitest kinnipidamine (13-... a) II. Konventsionaalne 5) Sisemine koodeks periood 6) Üldinimlikud normid ja (10-13 a) väärtused 3) Teiste arvamus 4) Seadused ja kord LEV VÕGOTSKI TEOORIA • Arengu suunajad kultuur ja ühiskond • Keele omandamine ja mõtlemise areng • Kool kui muutuste põhjustaja • Lähima arengu taseme teooria  Erinevus lapse saavutuses üksi ja abiga  Mängu olulisus  Lapse vanus mängus BOWLBY KIINDUMUSTEOORIA • Lapse suhe oma ema ja hoidjaga • Kiindumusteooria – oluline on vanemate tundlik reageerimine lapse signaalidele TÄNAN! INFO ALLIKAS: H T T P : / / W W W . LV R K K

Pedagoogika → Pedagoogika
44 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Kevin Lynch „Image of the city“

Näiteks: Aed mõjub meie jaoks konkreetsemalt, kui näiteks puude allee. Merepiir mõjub üldiselt väga aktiivselt ja vahel ka väga selgelt. Näiteks: Jersey sadama alal oleval ranajoonel on viibimine rangelt keelatud. Meie pankrannikud. Tänavad mõjuvad tihti piirina, mis eraldavad kahte ruumi ja samas ka ühendavad neid. Näiteks: Pärnu mnt. mis eraldab Tammsaare pargi südalinnast samas ka ühendab neid. Piirid või ääred võivad käituda tihti kui rajad. Ääred võivad olla ka suunajad. Piirkonnad Rajoonid on suhteliselt suured piirkonnad, kuhu võib kujutluses siseneda ja millel on teatud ühine karakter. Piirkond erineb alati ümbritsevast alast. Kui liikumisteede süsteem on ebaselge, siis piirkond hõlbustab orienteerumist. Rajoonid on osad linnast, millel on ühene või identifitseeritav karakter. Vahel võib reeta ka rajooni nimi natukene tema olemuse kohta. Inimesed ja nende kombed loovad piirkonnale oma näo.

Arhitektuur → Maastikuarhitektuuri ajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Spikker orgaanilise keemia I eksami jaoks

Karbkatioon-pos ioon kus pos laeng on süsinikul. Foraalne laeg-iseloomustab laengu jaotust molekulis. Elektronegatiivsus-elemendi võime hoida kinni elektrone kovalentses sidemes. Polaarne side- elek paar küll ühine kuid ei jaotu tuumade väljas ühtlaselt. Iooniline side-laeg on täielikult ühel elem. Dipoolmoment- iseloomustab sideme ioonilisuse mahtu, mis on arvuliselt võrdne elementaarlaengu sajakordse väärtusega. Induktsioon-elektronegatiivse aatomi mõju edasikandumine piki sigmasidet. Isoeerija- sama mol mass ja valem erinev struktuur. Asendisomeer-erinevad paigutuse poolest. Radikaalne reaktsioon- toimub sümmeetriline sidemete katkemine(homolüütiline prot)ja moodustumine (homogeenne protsess). Polaarne reakts-mittesümmeetriline sidemete katkemine (heterolüütiline) ja tekkimine (heterogeenne). BRONSTEDI def: Hape-aine mis loovutab prootoneid.saab neg laengu muutub konj alusex Alus-aine mis seob prootoneid. LEWISE def: Hape-aine mis on...

Keemia → Orgaaniline keemia i
488 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ainus, mis segab õppimist, on mu eelnev haridus

valdkonna, mis on hetkel populaarsem. Kuid leian, et on vastuvõetamatu, et praegu koolis käivad noored peavad kohati õppima lausa kümme aastat vanadest õpikutest. Haridus kui riigi jätkusuutlikkuse tagaja peaks olema üks tähtsamaid valdkondi, mida pidevalt arendada ja uuendada. Kasvõi midagi nii väikest kui igale õpetajale algelise tehnoloogiaalase õpetuse tagamine aitaks ka noortele infotehnoloogia ala rohkem tutvustada. Õpetajad kui noorte ühed suurimad suunajad peaksid olema samuti motiveeritud kasutama uudseid vahendeid, ühtlasi ei teeks nii vajalikule ühiskonnagrupile paha ka suurem töötasu. Isegi kui on noori, kes huvituvad infotehnoloogiast, jääb nende edasine õppimistee tihti ka võimalustest mitteteadmise taha. „Kus mul seda tulevikus vaja läheb?“ oli põhikoolis käies iga matemaatika tunni lahutamatu osa. Ning kuigi õpetajad loevad seda küsimust enamjaolt

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kas inimene on enda saatuse sepp?

taga ootab meid keegi uus ning iga veel seni tähtsusetu teelõigu lõpus kohtame kedagi, keda alles eile kusagil mujal nägime. Ehk oskab ta meile öelda midagi, mida me varem ei teadnud või milles enne kindlad ei olnud. Ja võibolla aitab see kujundada meie arvamust. Seega meie valikud ei ole ainsad, mis kõike muudavad. Kellegi teise valik võib pöörata meie maailma pea peale nagu ka võime seda teha teistele. Meie vanemad, üks või mitu neist, on algupäraselt meie ainsad suunajad ­ hiljemalt lisanduvad kool, sõbrad ning loomulikult ka ühiskond, kus üles kasvame. Arusaamad õigest ja valest kujunevad ajapikku abiga meid ümbritsevast. Meile veel praegu õigena tundunud samm või pööre võib vaid hetke möödudes olla väär. Kuid kas me üldse saame vastutada valikute eest, mille kasuks oleme otsustanud, kui me eales ei tea, mis need endaga tegelikult kaasa toovad? Üks asi on ettekujutus, teine asi on reaalsus. Olukord võib muutuda ning kõik meie

Eesti keel → Eesti keel
169 allalaadimist
thumbnail
3
doc

ÖKOTURISMI VÕIMALUSTEST EESTIS

Eeskuju sellest, et turism saab loodushoiuga käsikäes käia, pole vaja otsida kusagilt kaugelt. Sel aastal tähistame Loodushoiu ja Turismi Instituudi asutamise 60. aastapäeva. EÖÜ korraldab koostöös Kaitsealade Liiduga, Turismifirmade Liiduga, Keskkonna-ministeeriumiga ja Turismiametiga aastapäeva tähistamiseks ja tänase olukorra lahkamiseks aasta lõpus foorumi. Eriti oodatud on sellele tänased üliõpilased, homsed otsustajad ja loodushoiu ning turismiarengu suunajad. See on minu üleminekuarvestustöö!!! See on minu tähtis tabel See siin on Viimane Veerg ehk see tekst On neljandas veerus.

Ökoloogia → Ökoloogia
21 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Mängu mapp

Teoses esitatakse ja analüüsitakse esi- ja algõpetuse ajaloolisi ja ühiskondlikke lähtekohti ja püütakse selgitada ainevaldkonna mõisteid. Vaetakse ka ühtse kasvuteooria poolt pakutavaid võimalusi väikelaste kasvatajatele ja teoorias peituvaid probleeme. ,,Õppekavad ja lasteaed" - See raamat on mõeldud kõigile, kes puutuvad kokku lasteaia, õppekava või mõlemaga - praegused ja tulevased lasteaiapedagoogid, alushariduse suunajad, ametnikud ja lapsevanemad. Teooriat illustreeritakse näidetega. Viimased on eelkõige lasteaia elust, ent lugema on oodatud ka need, kes tegelevad õppekavatööga mõnel teisel haridustasemel. ,,Lasteaialaps peres" - Raamatus käsitletakse selliseid teemasid nagu kunst, muusika, keel ja kõne, lasteaiamatemaatika, loodus, laste kultuur, reklaam ja enesekohaste oskuste kujundamine. ,,Tuju tõstvad mängud" - 300 kiiret ja lihtsat viisi, kuidas iga päev õnnelikumaks muuta

Pedagoogika → Mäng
110 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Mäng, mängimine, mängud

Nende tagajärgede vältimiseks tuleks lasta lapsel ennast võimalikult palju ja tema vajadusi arvestades väljendada. Lapse eneseväljendus on sama tähtis kui meie igapäeva vajadused kellegagi rääkida või süüa. Kui sa oled 1 aastane pisipõnn, siis mis muud sa oskadki tähelepanu saamiseks teha kui asju laiali loopida ja siis meile suurelt selle peale naeratada. MÄNG õPETAJA TÖÖS Lapse õige arengu loomine lasteasutuses nõuab meeskonnatööd, kus õpetajad on suunajad, toetajad ning meeldiva keskkonna loojad. Laste õppetegevuse korraldamisel tuleb arvestada laste individuaalsuse, võimete ja huvidega. Lapse meeleseisund peaks olema motiveeritud ja mängulises meeleolus. Sellises keskkonnas töötamine on meeldiv nii lapsele kui ka pedagoogile. Lasteaedade õppekava, uuendatud 2009, on kirjeldatud palju õppetegevusi läbi mängu. See soodustab laste motivatisooni ja tahet õppida, mida me loomlikult igalt lapselt ootamegi.

Pedagoogika → Mäng
102 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Televisiooni-, video- ja helitehnika I kordamisküsimused eksamiks

Televisiooni-, video- ja helitehnika I kordamisküsimused eksamiks 1. Heli: a. Mis on heli füüsikalised omadused? Sagedus(20-20000Hz umbes), õhurõhu muutumine õhus ehk helirõhk(muutumisel muutub heli), levimiskiirus(Õhus – 343m/s;Vees – 1482 m/s;Terases – 5960 m/s) b. Mis sagedustel helisid inimesed kuulevad? 20-20000 Hz c. Mis on heli puhul madalad, keskmised ja kõrged sagedused? 20-200 Hz madalad, 200-4000 Hz keskmised, 4000-20000 Hz kõrged d. Kuidas nimetatakse inimesele mitte kuuldavaid helisid ja kus/milleks neid helisid kasutatakse? Infraheli on alla 20 Hz, ultraheli on üle 20000 Hz;Infraheli – seismoloogia;Ultraheli – ultraheli uuringutes(meditsiin) 2. Heli levimine: a. Kuidas heli levib? Heli levib lainetena, helina tajub inimene õhurõhu muutumist b. Mis kiirusel heli levib? Mis mõjutab heli levimise kiirust? Õhus – 343m/s;Vees – 1482 m/s;Terases – 5960 m/s;Heli levimise kiirust mõjutab keskkon...

Tehnika → Tehnikaajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Eelkoolipedagoogika ajalugu vastused küsimustele

2) Mängupedagoogika alused 3) “Gaben” (annid) süsteem 4) Loodusmetoodika Eesti koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas on õppimiskäsitusena nimetatud, et õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes, oskustes jms ning nendevahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima. Õppe- ja kasvatustegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust. - Võrdle P. Põllu ja J. Käisi tegevust ja pedagoogilist pärandit. Millised on sarnasused ja millised erinevused? P.Põllu ja J.Käisi tegevuse sarnasused:

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
53 allalaadimist
thumbnail
9
docx

EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

ja väliskeskkonna vahel. Arenguliselt sobivad tegevused on üles ehitatud nii, et laps vastab ise oma küsimustele. Eesti koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas on õppimiskäsitusena nimetatud, et õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes, oskustes jms ning nendevahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima. Õppe- ja kasvatustegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust: 1) kavandada oma tegevust, teha valikuid; 2) seostada uusi teadmisi varasemate kogemustega; 3) kasutada omandatud teadmisi erinevates olukordades ja tegevustes;

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
164 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eesti innovatsioonipoliitika

See süsteem töötab päris rahuldavalt ja normaalselt funktsioneerivat süsteemi ei maksa ilmaasjata torkida. Mônda institutsiooni lähiajal - kui päevakorras on hoopis halduskulude oluline vähendamine - juurde teha on ilmselt vôimatu. Tänaseks oleme me juba aru saanud, et iseseisev riik on väga kulukas ja väike ning vaene Eesti ei suuda ka kôige suurema soovi korral Lääne tööstusriikide vastavaid struktuure täpselt kopeerida. Eesti teaduspoliitika suunajad peaksid pidevalt kaaluma, millised teaduslik-tehnilised valdkonnad on adekvaatsed riigi kui terviku strateegiliste püüdluste ja taotluste suhtes. Selleks tuleb arvestada * olemasoleva tööstuse ja teaduslik-tehnilise baasi tugevust ja võimalusi; * tööstuse ja kogu ühiskonna vajadusi tulevikus. Neid tegureid arvestades võiks kaaluda mõningate teaduslik-tehniliste programmide väljatöötamist. Nende programmide eesmärgiks oleks fokuseerida tähelepanu ja

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õpetaja suhete reguleerijana (lasteaed)

ning tehes tegevusi, mida armastab, kuid mis kipuvad igapäevase ameti juures tahaplaanile jääma. Leian, et enda armastamine on õpetaja professiooni juures väga oluline osa, sest ilma selleta ei suuda ta teisi aksepteerida ega armastada. Mis puutub õpetaja professiooni kui ametisse, siis on see loomulik, et tuleb võta täiendkoolitusi, et ennast ametialaselt pidevat täiendada. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad (Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava 2011). Kui lapse või täiskasvanu esimene õpetaja on halvasti koolitatud ja puudulikult motiveeritud, jääb nõrgaks põhi, millele kogu edasine õppimine rajatakse (Õppimine ­ varjatud varandus, J. Delors, 1999, lk. 142). Pedagoogidel peaks olema võimalus viibida kogemuste saamiseks mitmesugustes majandus-, sotsiaal- ja kultuurielu sfäärides

Pedagoogika → Lapse sotsiaalne areng
39 allalaadimist
thumbnail
20
docx

EELKOOLI PEDAGOOGIKA EKSAMI TÄISKONSPEKT

Päevakavas tuleb arvestada, et laps peab viibima iga päev sõltuvalt ilmastikust vähemalt 1– 2 korda õues. Lapse lasteasutusse toomine ja kojuviimine ei tohi segada une- ja söögiaega ning planeeritud õppe- ja kasvatustegevusi. Päevakava peab olema lasteasutuse rühmas nähtaval kohal. Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jms. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima. Lapse kaasamise puhul tuleks läbi mõelda võimalused, kuidas laste arvamusi uurida. Kasutada võib erinevaid meetodeid, näiteks laste küsitlemise, läbi laste tegevuste ja mängu vaatluse vastava info kogumine, laste

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
120 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

· üldõpetusliku tööviisi rakendamine · kodu ja lasteasutuse koostöö · eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine. Õpikäsitlus: · laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu (aktiivse tegevuse kaudu) · õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimisel ja kavandamisel arvestatakse laste eripära · õpetajad on lapse arengu suunajad ja arengut toetava keskkonna loojad · laps on tegevuses aktiivne osaleja ja tunneb rõõmu tegutsemisest · last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima · õppe- ja kasvatustegevusel luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust kavandada oma tegevust, teha valikuid; seostada uusi teadmisi varasemate kogemustega; kasutada omandatud

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Nimetu

7 ­ järelpõlemiskambri all paiknev õhu jaotus- ja reguleerimissüsteem 9 ­ avad põlevgaasidele 10 ­ suitsugaaside temperatuuri reguleeri- misklapp (katla taga) 11 ­ suitsugaaside suunajad 12 ­ isolatsioon 14 ­ juhtimispaneel 15, 17 ­ katla välis- sein; 16 ­ sooja tarbevee soojusvaheti Joonis 18. Pöördpõlemisega e kütuse eelgaasistamisega halupuukatel DRAGON Austria firmalt GRIM GmbH.

Metsandus → Metsandus
6 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Eesti kirjanduse ajalugu I

Laialdaselt kujutatakse kirjanduses õpetust ennast. Kristlik õpetus ise on varasemas kirjanduses üsna positiivses valguses esitatud. Nt esineb paljudes tekstides kirikuõpetaja kuju. See oli väga austusväärne amet. 19. saj oli Tartu ülikooli kõige populaarsemad erialad teoloogia ja arstiteadus. Kirikuõpetaja valis mõisnik. Kirik ja mõisnik teevad siis tihtipeale koostööd talupoegkonna survestamisel või koormamisel. Valgustusaja kirjanduse kirikuõpetajad on talupoja õigele teele suunajad, talupoja juhendajad ­ nende sõna on ülim tõde. Ka kirikuõpetajad räägivad ühes või teises teoses alkoholi pruukimisest. Varasemas kirjanduses talupoeg ka allub sellele õpetusele, see tunnistatakse ainuõigeks. Heale järjele jõudnud peremees on sügavalt usklik isik või peab sellest õpetusest rohkem või vähem lugu. Kapitalismi vaim ja protestantlik eetika käsikäes. Eelduseks on see, et inimene ei mõista Jumala tegusid ja loogikat. Protestantlus mõnevõrra õgvendab seda

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist
thumbnail
64
doc

Uurimistööde korraldamine

soovitusi ning lepitakse kokku teema (-de) valikutes. Juhendaja aitab selgitada õpilasele teoreetilise-, kirjaliku- ja praktilise tööga kaasnevat materjali mahtu, lahendamist vajavaid probleeme. Juhendaja suunab juhendamisprotsessis õpilast abistavate allikmaterjalidega tutvumiseks ning rõhutab õpilasele töö protsessi ja esteetilist lõpptulemuse tähtsust praktilises töös. 3. Õpetajad (juhendajad) peavad olema tasakaalustavad suunajad praktilise töö valmimisel. Praktilise tööga seonduvat õppeülesannet tuleb kavandada nii, et see nõuaks õpilaselt pingutust, kuid arvestaks ka jõukohasust. Tähtis on rakendada õppetöö käigus juba õpitud ja omandatud teadmisi ning praktilisi oskusi. 4. Lisaks koolipoolsele juhendajale võib õpilane praktilise töö juhendaja (võimalusel ja vajadusel) valida väljastpoolt kooli. Selleks tuleb õpilasel õigeaegselt

Kategooriata → Uurimistöö
35 allalaadimist
thumbnail
32
odt

Evolutsioon

Arutle, mis juhtub siis, kui mõni tingimus on täitmata. LV toimib kui esineb reproduktiivsus, pärilikkus, varieeruvus indiviiditi, erinev kohasus. Kui ei esineks reproduktiivsust, siis ei saaks LV substraati, kelle seast valida. Pärilikkuse puudumisel toimuks kaootiline muutumine (vanemad ei mõjuta järglasi, ei sarnane nendega). Kui jääks ära varieeruvus kohasuses, siis võib populatsioon kasvada üle oma kandevõime. Kunstlik valik või kandevõime on evo suunajad. 2. Millise valikutüübiga on tegemist? Selgita graafikuid. 1. suunav valik ­ muutunud või uute keskkonna tingimuste tõttu tõusevad esile võrreldes varasemate genotüüpidega uued genotüübid ja nende poolt määratud fenotüübid. Toimub kindlate alleelisageduste kindlasuunaline sagedusmuutus. Võivad fikseeruda ka retsessiivsed alleelid. Mida väiksem aju, seda kohasem 2. lõhestav valik ­ soosib isendeid, kellel aju suurused on äärmuslikud. Võib viia uue liigi tekkeni,

Bioloogia → Bioloogia
34 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Filosoofia p?eriood

16-aastasena läks Kartaagosse retoorikat õppima, tahtis juristiks saada. Kartaagos võttis endale armukese ja elas "kõlvatut elu"/vabaabielu (sai poja). Hülgas aristotellikud tõekspidamised. Cicerot lugedes tekib filosoofiline huvi, elu mõtte otsimine. Puutub kokku manilastega (pärslase Mani rajatud sekt, dualistlik - valguse ja pimeduse võitlus, need kaks on võrdsed, õpetus sarnanes gnostikute omale), kes olid tema esimesed religioossed suunajad. Oli sektis 10 aastat. Vahel tundub, et on tõe leidnud. Ei pöördunud kohe kristluse poole, kuna kristluse pühakiri oli liiga barbaarne sealt usutõe leidmiseks. Otsustab Kartaagost lahkuda. Sõidab Rooma (ema arvab, et käib Roomas päris alla), siis Milanosse, kus kohtub Ambrosiusega (teine suur kirikuisa). Oli hea jutlustaja, Augustinus käib ta juures jutlusi kuulamas ja vestlemas. 387 siesta ajal läheb Augustinus aeda jalutama ja kuuleb, kuidas lapsed

Filosoofia → Filosoofia
38 allalaadimist
thumbnail
316
pdf

JAOÜLEMA KÄSIRAAMAT

●● tõkestustöid teostatakse; ●● tõkestatav ala on läbitav. II aste (armed – lahinguasend): ●● tõkkest on läbipääsutee (4,5 m ühesuunaline ja 9 m kahesuunaline); ●● läbipääsuteele paigaldatavad miinid on ladustatud ohutult läbipääsude kõrvale (miinid ja sütikud eraldi); ●● erinevad tõkked on ette valmistatud (hävituslaengud on paigaldatud, raidtõkked ettevalmistatud); ●● valvepostid, suunajad on lahinguvalmis; ●● märgistus on paigaldatud. III aste ehk täideviidud (executed): ●● lõhkevad tõkked, raidtõkked ja takistused on valmis; ●● hävitustõkked on õhitud; ●● märgistus on eemaldatud (vajadusel). TÕKETE TUGEVUSASTMED Häiriv: Tekitab vastasele kaotusi kuni 10% ehk teisisõnu, tõkkele liikunud kümnest vaenlase soomukist muutub 1-2 soomukit liikumis- ja/või lahingvõi- metuks, miinide tihedus ühe rindemeetri kohta on 0,3.

Sõjandus → Sõjandus
35 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun