Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"suprematism" - 46 õppematerjali

suprematism on ruumi puhas väljendus on seotud punktiga, kus värv, vorm ja ruum ühinevad must ruut valgel pinnal valge ruut valgel Suprematism
thumbnail
1
doc

Abstraktsionismi teke ja levik

Abstraktsionismi teke ja levik 1. Milline oli suhe loodusega abstraktsete kunstiteoste puhul? Looduse otsene kujutamine jäi tahaplaanile 2. Keda peetakse üldisel ,,abstraktsionismi isaks"? Vassili Kandinsky 3. Kust ta pärines ja kus töötas abstraktsionismi sünniaegadel? Moskva, kasvas Odessas. Töötas Saksamaal Münchenis. 4. Kes olid tema peamised mõttekaaslased? Paul Klee, August Macke ja Franz Marc 5. Mida püüdsid nad väljendada oma teostega? Defineerimatut ja salapärast ,,sisemist konstruktsiooni" ei loodetud tunnetada ei aistingute ega mõistuse abil, vaid usuti, et selle avastab intuitsioon kunstniku alateadvusest. 6. Milline vahe on abstraktsionismi ekspressiivsel ja geomeetrilisel suunal? Konstruktiivne abstraktsionism ­ tööd koosnevad peaaegu ühesuunalisest toon- toonis värvilaikudest. Puhtad perspektiivid ja kindla vormiga kujundid. 7. Kes on silmapaistvaim geomeetrilise ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Abstraktsionismi spikker

1. Loobuti nähtava ümbruse jäljendamisest (alates juba postimpist oli looduse otsene kujutamine tahaplaanile jäänud) 2. Abstraktsionismi rajaja: VASSILI KANDINSKY (Valge joon). Toetus postimpile, Matisse'i ja Picasso loomingule. Tema looming viib arengu lõpule. Värvid ei kujuta midagi. 3. Oli venelane, 1910 maalis esimese abstraktse akvarelli ­ elas saksamaal Münchenis. 4. Mõttekaaslased (rühmitus Sinine Ratsanik): PAUL KLEE (Senecio, Maagiline kanaarilind), AUGUST MACKE (Tüdrukud puude all) ja FRANZ MARC (võitlevad vormid, Tirool, Sinised Hobused). 5. Rõhutasid puhaste, kujutamise koormast vabastatud värvide väljenduslikku jõudu. 6. Värvilaikude paigutust ei paista valitsevat mingi mõistuspärane süsteem, vaid tundeküllus. Pandi alus eksperssiivsele abstraktsionismile. Prantsusmaal arenes kubismist uus tüüp ­ konstruktiivne või geomeetriline abstraktsionism. 7. Esimeste esindejate seas oli tsehh FRANTISEK KUPKA. Kõieg järjekindlam oli a...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kokkuvõte

1910. Kompositsioon 2: jooned ja värvid. 1913 Kandinsky - Ekspressionistlik (väljenduslik) abstraktne kunst, ei ole mingit sümeetriat piltides, värvid onlihtsalt laiali paisatuid. See kunst tuleb tunnetest, mõistusega pole seotud ja väljendab tundeid. Mondrian ­ Geomeetriline abstraktsionism, sirged vertikaalsed, horisontaalsed jooned. Kasutas 5 värvi- punane kollane mustsinine ja valge. Kazimir Malevitsh. Suprematism. Supremus Nr. 58. 1916. Geomeetriline abstraktsionism, rohkem segi paisatud , kasutab geomeetrilisi kujundeid. Suprematism ­ ülim , kõrgeim kunst Sürrealism Tähendab üleloomulikku realismi. Unenäolised seosed ja väljamõeldud olukorrad. Tunneme ära kujutatava reaalsuse aga kujutatava objektide seos on ebaloomulik. Salvador Dali Salvador Dali. Mälestuse püsivus (Pehmed kellad). 1931. Joan Miro Joan Miro. Arlekiini karneval

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Kazimir Malevitš

Kazimir Malevits Kaarel Vandler 11B Elu Poola päritolu vene maalikunstnik 23. veebruar 1897 Kiiev ­ 15. mai 1935 Leningrad (56 aastat) Isa kuulus alamaadlisse ja hiljem oli suhkruvabriku juhataja. Ema aga oli koduperenaine Elu Joonistama õppis alles 15-aastaselt Aasta hiljem läks ka kunstikooli (joonistamiskooli) 17-aastaselt töötas joonestajana, kuid ka tegeles edasi maalimisega 1898. aastal oli väidetavalt tema esimene maalinäitus Elu Aastatel 1905 ja 1906 elas kunstnik Moskvas, kus ta üritas kahel korral sisse astuda maalikunstikooli, kuid teda ei võetud kummalgi korral vastu 1909. aastal lahutas Malevits oma naisest, kuid leidis kohe uue. Uue algusega rändas kunstnik ringi Moskvas ja Peterburis olles tegeles ta väga intensiivselt kunstiga 1913. aastal kujundas ta Peterburis ooperile `'Võit päikese üle'' kulissid ja kostüümid 1915. aastal pani Malevits aluse supermatismile. Suprematism pidi võimaldama tajuda esemetust, eimis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
1
docx

KUNSTIAJALOO kordamine KT-ks

,,HORISONTAAL", ,,KOMPOSITSIOON", ,,MUST LAIK", ,,TURUPLATS", ,,SININE RATASANIK". PIET MANDRIAN ­ HOLLANDI MAALIKUNSTNIK; MAASTIKUPILDID, PÕHIVÄRVID KOLLANE, MUST, VALGE, PUNANE, SININE, REAALSETE KUJUNDITE KAOTAMINE, HUVI FILOSOOFIDE TEOORIATE VASTU, PUHTAD VÄRVID, LEMMIKKUJUNDIKS NELINURK. ,,BROADWAY BOOGIE WOOGIE", ,,TRAFALGAR SQUARE", ,,KOMPOSITSIOON PUNASE, KOLLASE JA SINISEGA". KAZIMIR MALEVITS ­ POOLA JA VENE KUNSTNIK; SUPREMATISM, GEOMEETRILISE ABSTRAKTSIONISMI ESINDAJA. ,,MUST RUUT VALGEL TAUSTAL", ,,SUPREMATISM", ,,INGLANE MOSKVAS", ,,NIITJA". NAIVISM: PÜHAPÄEVAMAALIJAD, KUJUTASID ISIKLIKKU ELU, PRIMITIIVSUS, MAALISID ENDA LÕBUKS, EI TUNNETATUD VÕIMETE PIIRE, LAPSEMEELSUS, MAALIMINE ALGAS PENSIONIEAS. NINO PIROSMANISVILI ­ GRUUSIA MAALIKUNSTNIK; VAHARIIDELE MAALIMINE, MAALIS AADLIKKE, KAUPMEHI, POEPIDAJAID, TÖÖLISI, LOOMI, MONOKROONSED MAALID, KASUTAS ÜHTE VÄRVITOONI, ARMASTAS LOOMI JA MAAELU

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Klassikaline modernism

J.A.D INGRES ,,valpiconi kümbleja" G.COURBET "Emilie Zola portree" ,,Kunstniku 1868 stuudio"1854/55 E.DELACROIX "Kaputsiinlaste "Chiose veresaun" bulvar"1873 ,,Kalju Etretatis p'rast tormi" "Alzeeria naised" 1834 "Muusika Tuieleries" 1862 "Londoni E.MANET parlament"1904 ,,Eine roheluses"1863 J.MW.TURNER "Vihm,udu ja kiirus ­ "Baar Folie ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Malevich ja Kandinsky

algaastatel leidsid nad seda tõesti, üritades tões ja vaimus viia kunsti rahvani ja proovides kunsti abil ümber kujundada elulaadi. Siiski ei kannatanud bolsevike totalitaristlik ideoloogia modernistlike kunstnike vaimuvabadust kuigi kaua. 1920-ndail ja 1930-ndail aastail levis abstraktsionism pea täielikult just konstruktivistlikus vormis. LÜHIKE KOKKUVÕTTE nimetas oma töid "suprematismiks" võimaldab tajuda eimiskit, esemetust ja universaalsetr ruumi suprematism on ruumi puhas väljendus on seotud punktiga, kus värv, vorm ja ruum ühinevad must ruut valgel pinnal valge ruut valgel Suprematism Puuraidur Need kaks vene kunstnikku olid ühtedest esimestest alusepanijatest mitte ainult abstraktsionismile Venemaal, aga ka kogu maailmas.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
937 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Abstraktsionism​

(Vassili Kandinsky, Paul Klee) : abstraktsionism (Kazimir Malevits, Piet Mondrian): Ekspressiivne abstraktsionism on üks abstraktsionismi Geomeetriline abstraktsionism; on vormidest, mille eesmärgiks on üks abstraktsionismi vormidest, kus tunnete ja meeleolude väljendusvahendiks on teatud vormid, väljendamine Geomeetrilise abstraktsionismist kasvas välja suprematism. ekspressiivne abstraktsionism konstruktiivne ehk geomeetriline abstraktsionism Teoste ülesehitus Teose loomiseks on kasutatud jooni, punkte, pindu ja värve kombineerides on saavutatud väga põnevaid tulemusi. nende teostega püütakse alati edasi anda mingit sügavamat mõtet. videod https://www.youtube.com/watch?v=xgYVO66P2Os https://www.youtube.com/watch?v=9tN-UT38PNA fakt Abstraktset kunsti hakati erinevatel maadel viljelema juba 1910.aastatel, kogudes järjest populaarsust

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Abstraktsionism

Tashistliku maalimisviisi esindajaks on näiteks Pariisi emigreerunud ameerika maalikunstnik Sam Francis (19231994). +Jackson Pollock l Suprematism- lähtus kubismist ja futurismist. Aluse pani Kazimir Malevits, kes 1915. aastal avaldas "Suprematismi manifesti" ning 1916. aastal avaldas oma ideed essees "Kubismist ja futurismist suprematismini". Aastal 1927 ilmus tema teos "Kubismilt ja futurismilt suprematismile - esemetu maailm ehk vabastatud eimiski" Suprematism pidi võimaldama tajuda esemetust, eimiskit ja universaalset ruumi. Selleks võttis Malevits kubismist üle selgevärviliste vormide tasapinnalise laialilaotamise, mis ta kandis lõuendile ilma igasuguste assotsiatsioonideta tegelikkusega. Malevitsi arvates oli eimiski ehk siis ruumi puhas väljendus, seotud punktiga, kus vorm, värv ja ruum ühinevad. (+Lazar Lissitski, Leonhard Lapin) l Opkunst (Victor Vasarely)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Abstraktsionism

meeleolude väljendamine värvide, rütmide ja erinevate pindade abil. Ekspressiivse abstraktsionismi esindajateks on Vassili Kandinsky ja Paul Klee. Geomeetriline abstraktsionism Geomeetriline abstraktsionism; ka konstruktiivne abstraktsionism on üks abstraktsionismi vormidest, kus väljendusvahendiks on teatud kindlad geomeetrilised vormid, värvid ja rütm. Geomeetrilise abstraktsionismi rajajaks oli Kazimir Malevitš ja Piet Mondrian. Geomeetrilise abstraktsionismist kasvas välja suprematism, samuti peetakse selle suuna hilisemaks avaldusvormiks 1950. aastatel väljakujunenud opkunsti. 2 3

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Abstraktsionism

Abstraktsionism XA 2011 Vassili Kandinsky ,,Kompositsioon VII'' värvide, joonte, punktide,erinevate pindade, vormide abil maailma ja kõige sellega kaasneva(meeleolu,tunded) kujutamine ei lähtuta reaalsetest objektidest kujundanud impressionism, romantism, ekspressionism Picasso ,,Les Demoiselles d'Avignon'', 1907 Vassili Kandinsky 1866-1944 vene maalikunstnik, graafik, kunstiteoreetik abstraktsionismi rajaja 1886-92 õigusteadus 1896 siirdus Münchenisse (Anton Azbe,Franz von Stuck) 1901 võttis osa Phalanxi ja Der Blaue Reiter asutamises 1910 maalis esimese abstraktsionistliku kunstiteose 1918-21 Bauhausi professor 1933 siirdus Prantsusmaale ,,Kompositsioon X'' Click to edit Master text styles ,,Kompositsioon VI'' Second lev...

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Leonhard Lapin

argisest keskkonnast leitud pakendeid maaliklassikaga või meediareprodega. Seerias võib soovi korral näha ka iroonilist seisukohavõttu kaasaegse tarbimiskultuuri suhtes, kuid samas on selgelt näha ka autori soov luua kummalisi, kuid esteetiliselt kokkusobivaid objekte. Anu Liivak on märkinud, et Lapini kunsti iseloomustab emotsionaalse ning ratsionaalse alge absoluutne tasakaal, oma idee teostab ta alati veenva selguse ja täpsusega.* Erilist mõju on Lapinile avaldanud Malevitsi suprematism. Graafikuna on tema meetodiks järjekindlalt protsessi väljendav seeriaprintsiip.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Abstraktionism

tajutavaks selle tuksed, panna paika seadused, mis seda valitsevad; millega asendada kadunud objekt? Pilt: Kompositsioon musta kaarega, vihmavari. PIET MONDRIAN 1872 ise nimetab töid "neoplastitsismiks"; püüdlemine Absoluudi ja universaalse tõe materialiseerumise poole ideaalses vormis; horisontaalid -põllud ja luited; vertikaalid -puud, kellatornid KAZIMIR MALEVITCH 1878 -1935 nimetas oma töid "suprematismiks"; võimaldab tajuda eimiskit, esemetust ja universaalsetr ruumi; suprematism on ruumi puhas väljendus on seotud punktiga, kus värv, vorm ja ruum ühinevad. Pilt: kompositsioon, must ruut valgel pinnal, valge ruut valgel TEKKIMISE PÕHJUSED kunstis hakkas nähtava otsene ja täpne kujutamine tagaplaanile jääma; otsiti uusi kujutamisvõtteid; läbi kunstnike isiklike filosoofiliste otsingute; kunstnike reisimine; uued poliitilised suundumused ühiskonnas. ABSTRAKTSIONISMI PERIOODID 1) 1910-1920 -senise kunsti lammutamine 2) 1920-

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
16
odp

Abstraktsionismi teke ja levik slideshowna

Abstraktsionismi teke ja levik Ajalooline ülevaade Tekkis 20. sajandi algusaastatel Arenes 1920-1930 aastatel Üle Euroopa levis 1930-1945 aastatel Levis USAsse 1940 aastail Abstraktsionismi suunad Ekspressiivne abstraktsionism: Vassili Kandinsky lüürilised abstraktsioonid, Paul Klee Konstruktiivne ehk geomeetriline abstraktsionism: Piet Mondrian neoplastitsism, Kazimir Malevits supermatism Vassili Kandinsky(1866-1944) Sügis Baieris 1908 Vassili Kandinsky http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/modernism/k/kandinsky/pildileht/2_sygisbaieris.html Paul Klee(1879-1940) Paul Klee Ad parnassum 1932 http://www.wikipaintings.org/en/paul-klee/to-the-parnassus-1932 Piet Mondrian (1872-1944) Piet Mondrian Broadway boogie-woogie 1942-1943 http://schools-wikipedia.org/2006/wp/p/Piet_Mondrian.htm Kazimir M...

Kultuur-Kunst → Kunst
16 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Josef Albers

värviteooriaga · Eelnev kajastub tema maalides ja litodes (maalisari "Austusavaldus ruudule", 1950-1965) · Aitas oluliselt kaasa tööstusdisaini kujunemisele Geomeetriline abstraktsionism · Üks abstraktsionismi vormidest, kus väljendusvahendiks on teatud kindlad geomeetrilised vormid, värvid ja rütm · Geomeetrilise abstraktsionismi rajajaks oli Kazimir Malevits ja Piet Mondrian · Geomeetrilise abstraktsionismist kasvas välja suprematism, samuti peetakse selle suuna hilisemaks avaldusvormiks 1950. aastatel väljakujunenud opkunsti Kazimir Malevits "Must Piet Mondriani kompositsioon ruut" Josef Albersi kuulsaimad teosed: Austusavaldus Vitraaz, 1918 ruudule, 1965 Proto-Form, 1938 Video · https://www.youtube.com/watch?v=F pTr_BDVjFI Kasutatud kirjandus · http://jtaylorid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ABSTRAKTSIONISM, dadaism ja sürrealism

ABSTRAKTSIONISM: isel:1)loobuti reaalsuse tõetruust kujutamisest 2)punktid,jooned,värvipinnad 3)väljendatakse kunstniku tundeid,meeleolu,suhtumist maailma Esin: V.Kandnisky(vene) tegi I abs. töö: 1)lõuend ,,värviteater" 2)muuta nähtavaks elukutsed,seadused 3)kompositsioon musta kaarega P.Mondrian(hol):1)neoplastitsism 2)absoluutne ja universaalne 3)horisontaalid-põllud/luited 4)vertikaalid- puud ja kellatornid K.Malevitch(vene): 1)suprematism 2)tajuda eimiskit, esemetust, universaalset ruumi 2 suunda:1)ekspressiivne e spontaanne-Kandisky 2)konstruktiivne e geomeetriline- Mondrian,Malevitch Tekkimine:1)otsiti uusi kirjutamisvõtteid 2)kunstniku isikliku filosoofia otsingud 3)ühisk uued suundumused DADAISM 1916-22: Isel: 1)rangelt võttes polnud kunstistiil 2)ei seadnud eesmärgiks uue kunsti loomist-see ongi uudne 3)eitada senist kunsti 4)ideaaliks oli ,,suur eimiski, tühjus, auk" 5)bruitism-esemete üheagne kakofooniline kokkumäng 6)impone...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Olulisemad mõisted, lõpueksam

Abstraktsionism ­ kunst, mis on loobunud reaalsuse kujutamisest. Alla prima ­ ühekihiline kiirelt teostatud maal Akromaatiline ­ värvusetu. Akromaatilised värvid on must, valge ja hallid. Animalist ­ kunstnik, kes kujutab loomi Draperii ­ kunstipärases voldistikus kangad või riided. Ekspressionism ­ kunstivool, mis seab esiplaanile kunstniku enda mõtete, tunnete ja elamuste kujutamise. Eskiis ­ vabakäeline joonis, kavand, visand. Faktuur ­ kunstiteose pinnastruktuur, töötluse omapära. Fookus ­ tähelepanu keskpunkt kompositsioonis Formaat ­ kunstiteose mõõde, kõrguse ja laiuse vahekord, selle väline kuju. Futurism ­ 20. sajandi alguse kunstivool, mis eitas agressiivselt mineviku kultuuritraditsioone ja esteetilisi norme ning ülistas uut, tehnikaühiskonda, suurlinna, kiirust jne. Illustratsioon ­ teksti toetav ja selgitav pilt Illustraator ­ raamatukunstnik Impressionism ­ 1870. aastatel Prantsusmaal tekkinud kunstivool, mis asetas pearõh...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
21
odp

KUNST, KIRJANDUS JA ARHITEKTUUR 20. SAJANDIL

KUNST, KIRJANDUS JA ARHITEKTUUR 20. SAJANDIL Nimi Kool Klass 2014 Olulised tegurid 20. sajandil Teaduse areng Globaliseerumine Sõjad Psühholoogia Rahvuslus Filosoofia Kadunud põlvkond Massikultuur KUNST Fovism Suprematism & Ekspressionism konstruktivism Dadaism Abstraktne kunst Sürrealism Kubism Popkunst Futurism Kunstnikud Henri Matisse Kazimir Malevich Edvard Munch Tristan Tzara Franz Marc Max Ernst Georges Braque Salvador Dali Pablo Picasso Joan Miro Umberto Boccioni

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Abstraktne kunst

Abstraktne kunst 1. Tekkimise koht, levimine, olemus? Abstraktsionism tuleneb ladinakeelsest sõnast abstractio, mis tähendab eraldamist. Abstraktne on pilt või kuju siis, kui sellel pole võimalik ära tunda ühtegi objekti ümbritsevast keskkonnast. Alates postimpressionismist oli kunstis looduse otsene kujutamine hakanud vähehaaval tagaplaanile jääma. Nähtava maailma jäljendajatest olid kunstiteosed muutunud omaette loominguks. Neis oli säilinud mõte/side mõne loodusliku motiiviga, mida oli lihtsustatud, moonutatu, kuid neile veel ei vihjatud. Kubistide piltides kadus äratuntav motiiv peaaegu täiesti. 1910. aastal loobuti täielikut nähatava ümbruse imiteerimisest neid teoseid nimetatakse abstraskseteks.. Abstraktne kunst tekkis Saksamaal. Esimesena astus nn. nonfiguratiivse kunsti valda Vassili Kandinsky (1866 1944). Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvid...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
38
ppt

Funktsionalism ja Konstruktivism

Funktsionalism Funktsionalism on 1920. aastail arhitektuuris, tööstus- ja tarbekunstis tekkinud suund. Funktsionalismi rajajaks oli Sveitsist pärit arhitekt Le Corbusier, saksa arhitekt Walter Gropius ja hollandi arhitekt Jacobus Oud. Tähtsaks keskuseks oli Walter Gropiuse poolt rajatud kunstikool Bauhaus. Funktsionalismi printsiibi kohaselt peab ehitise või eseme kujundus kajastama eelkõige tema otstarvet ehk funktsiooni (sellest tuleb suuna nimigi). Seni peamisteks peetud esteetiliste iluprintsiipide kõrval said võrdselt tähtsaks tehnilised, sotsiaalsed ja majanduslikud tegurid. Hakati vältima arhitektuurseid kaunistusi, üldilmes hakkas senisest rohkem kaasa rääkima materjali värv ja faktuur. Võeti kasutusele uued materjalid (teras, terasbetoon, klaaspinnad jne) ja konstruktsioonid (nt rippkonstruktsioon). Kujunesid uued proportsioonid (peened postid, laiad aknad jne). Pärast Teist maailmasõda on funktsionalism levinud kogu maailm...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
110 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konstruktivism

kolmnurk , horisontaalid ja vertikaalid; · ruumis ­ kuup, tahukas, kera, jt, geomeetrilised kehad. · Maalikunstis valitsesid vaid geomeetrilised elemendid ja sirgjooned, mille abil püüti üksikute vormide ja värvide vastastikuse mõju kaudu luua pingestatud kompositsiooni. · Kunstnikud püüdsid oma teostega jõuda uue konstrueeritud esteetilise reaalsuseni, objektiivse iluni. · Stiili suundumused avaldusid kõige varem (ca 1913) Venemaal: · Vene suprematism ja sellest välja kasvanud konstruktivism · Hollandi neoplastitsism · Prantsuse purism · Saksa konstruktivism ja Bauhaus · Konstruktivism sai alguse Venemaal. · Kazimir Malevitsh arendas geomeetrilistel vormidel põhineva puhta maali teooriat, eksponeeris 1915 oma geomeetrilisi maale. · K. Malevitshi abstraktse maalikunsti suunda nimetati suprematism. · Vladimir Tatlin 1914 eksponeeris esmakordselt oma ruumilisi konstruktsioone.

Filmikunst → Disainiajalugu
191 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Minu kõige tähtsamad kunstiajaloolised tarkused.

Kandinsky iga lõuend on "värviteater", püüdlemine leida üles elu, muuta tajutavaks selle tuksed, panna paika seadused, mis seda valitsevad . Mondrain ise nimetab töid "neoplastitsismiks", tema loomingus on püüdlemine absoluudi ja universaalse tõe materialiseerumise poole ideaalses vormis, enamasti horisontaalid põllud ja luited vertikaalid puud, kellatornid. Malevitch nimetas oma töid "suprematismiks" ,ta võimaldab tajuda eimiskit, esemetust ja universaalsetr ruumi , suprematism on ruumi puhas väljendus on seotud punktiga, kus värv, vorm ja ruum ühinevad . Perioodid abstraktsionismis: 1) 19101920 senise kunsti lammutamine 2) 19201930 lisanduvad uued voolud ja kunstnike rühmitused 3) 19301945 levis üle Euroopa, lisandusid uued voolud 4) 1945 ...... levis üle maailma, lisandusid uued voolud Miks tekkis abstraktsionism? 1)kunstis hakkas nähtava otsene ja täpne kujutamine tagaplaanile jääma 2)otsiti uusi kujutamisvõtteid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Abstraktne kunst

Le Corbusier sai üheks 20. sajandi tuntumaks arhitektiks ja disaineriks ning ühtlasi funktsionalismi rajajaks. Funktsionalism ütles täielikult lahti endisest arhitektuuripärandist ja lõi uue arusaama inimese elukeskkonnast, mis pidi olema mõistuspärane, loogiline. Ehitiste ja esemete vorm pidi lähtuma ainult otstarbest - funktsioonist. Malevits Malevits Malevits Puuraidur Suprematism. Must ruut Supremus nr. 58 Geomeetrilise abstraktsionismi teine suurkuju Piet Mondriani kõrval oli Kazimir Malevits (1878-1935). Läbinud oma loomingus mitmeid väga erinevaid etappe, jõudis ta 1915. aastaks maalideni, millel on kujutatud ainult ruute ja ristkülikuid. Eriti tuntuks on saanud tema tööd "Must ruut", "Must ruut mustal pinnal" ja "Valge ruut valgel pinnal".

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
281 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Moodsa kunsti voolud 20 saj.

Moodsa kunsti voolud 20 sajandil Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. Fovism 3. Kubism 4. Futurism 5. Ekspressionism ja ,,Die Brücke'' 6. Dadaism 7. Sürrealism 8. Konseptualism 9. Abstraktsionism 10. Minimaalkunst 11. Suprematism 12. Postpop ja Hüperrealism 13. Op-kunst ja Kineetiline kunst 14. Kasutatud materjalid Sissejuhatus 20. sajandi vaieldamatuks pealinnaks oli Pariis. Seal oli palju vana kunsti. Väga paljudest riikidest saabus sinna palju noori kuntsnikke, et õppida, ennast täiendada või elada kunstist küllastunud keskkonnas ja osa võtta kunsti uuendustest. Paljud välismaalased jäidki Pariisi elama, ka paljudele eesti kunstnikele kujunes Pariis teiseks koduks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Geomeetrilised kujundid, mõistuslik loomingumeetod, konstruktivism. 1910. aastate II pool De Stijl Holland Piet Mondrian Abstraktse ja geomeetrilise vormi sõltumatus, ruut, ristkülik, ring... erksad värvid. alates 1913 Suprematism Venemaa Kazimir Malevits Revolutsioonivaim, konstruktivism, valitsuse propaganda, sotsialistlik realism. Vememaa Eeskujuks ekspressionistid, dadaistid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
4
doc

20. saj kunst

sinine kollane (koos neutraalsete valge-halli-mustaga). Mondirani nimetas sellist meetodit neoplastitismiks (teine suund Kandinsky ekspressiivse abstraktsionismi kõrval). Kazimir Malevits (Must ruut). Nimetas oma laadi suprematismiks, leidis, et on viinud täiuseni Cezanne-ist alanud arengu. Suprematismiga pidi olema lõpp kogu senisel maalikunstil ning see pidi asenduma uut tüüpi kunstiga, mis ei tegele tavaliste esemete ja tavalise ruumiga. Suprematism pidi võimaldama tajuda esemetust, eimiskit ja universaalset ruumi. Naivism: suhtuvad nähtavasse maailma lapseliku puhtsüdamlikkusega ja püüavad seda jäljendada, kuid ei saa/taha kasutada uusaegse Eurooparealismi vahendeid ­ tsentraalperspektiivi, anatoomia arvestamist, õhu ja valguse kujutamise võtteid. Naivismi on nimetatud ka primitivismiks. Eeskujuks võeti loodusrahvastse kunsti. Foovid, ekspressionistid ja kubistid said mõjutusi Aafrika neegrite rahvakunstist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Erinevad kunstiliigid

FOVISM (19051920) Fovismile pani alguse Henri Matisse'i ümber kogunenud mõttekaaslastest kunstnike grupp, mille esimene ühisnäitus toimus 1905. aastal Pariisis. Nime võlgnevad foovid kunstikriitik Louis Vauxcelles'i märkusele, kes arvas end olevat nende teoste keskel kui "metsikute loomade seas" (parmi les fauves). Hüljati valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest. Foove peetakse ekspressionismi eelkäijateks, kuid näiteks Georges Braque pöördus hoopis kubistliku stiili poole. kuulsaimad fovistid: · Henri Matisse (1869­1954) Foovide rühmituse keskne kuju. Ta arvas, et kunstnikul ei ole vaja loodust kopeerida, vaid tal tuleb lasta tegelikkusel mõjuda endale ja püüda neid tekkinud meeleolusid v...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
174
pdf

Kunstiajalugu

P. Picasso, G. Braque G. Braque “Pudel ja kalad” P. Picasso “Tüdruk mandoliiniga” 1910. a futurism (Itaalia) ● Liikumise, arengu kujutamine G. Balla - “Koer keti otsas” → G. Severini - hajutatud (geomeetrilised vormid), hägused tegelased nt “Sinised tantsijad” 1910. a abstraktne (esemetu) ● V. Kandinsky - abstraktsionismi ekspressiivne suund (1. pilt) ● P. Mondrian - abstraktsionismi geomeetriline vorm (2. pilt) ● K. Manevits - suprematism ka supermatism nt “Must ruut” 1907. a naivism ● Naiivne, lapselik joonistus, unenäoline ● Nn “pühapäevakunstnikud” A. Rousseau P. Kondas “Taara tammikus” → J. Oad 1916. a dadaism ● Publiku šokeerimine ● Uudsuse pakkumine M. Duchamp - skulptuurid valmistoodetest (ready made) nt “Fontaan”, “Jalgratta ratas”, “Pudelikuivati” Metafüüsiline kunst G. de Chirico - inimtühjad linnavaated - valeperspektiiv, valed varjud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

Rouge, Aristide Bruant, Salong Rue des Moulin'il, Eksam Pariisi meditsiinifakulteedis ABSTRAKTSIONISM ja ,,Sinised KUBISM FUTURISM KONSTRUKIVISM JA ,,De stijl", DADAISM Ratsanikud" SUPREMATISM prantsusmaa algus Itaaliast reaktsioon sõjale 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR kunstnikud: Andrea Palladio Arhitektuuris kasutati rohkesti sambaid, kupleid ja kolmnurkseid viile. Ehitati suuri harmoonilisi ansambleid (näiteks Peterburis). Eestis esindavad klassitsismi Tartu Ülikooli peahoone (1803–1809) Kreeka ja Rooma eeskuju, ümarkaar, kuplid, lihtsus, rangus, suurejoonelisus, reeglipärasus KLASSITSISLIK KUJUTAV KUNST skulptorid: Antonio Canova, Jean-Antoine Houdon, Bertel Thorvaldsen alastifiguur, marmor, üldistatud, arenenud inimkeha varaklas Kunstnikud: Jean Baptiste Greuze, Elisabeth Louise eeskujuks skulptuuride relieefid, värv jäi tahaplaanile, moraliseeriv Kõrgklas. Kunstnikud: Jaqcues Louis David, Jean Auguste idealiseerimine, detailideta taust, antiikajalugu, mütoloogia, poliitika,eetika ideaal KLASSITSISM JA ROMANTISM kunstnikud: Jean-Jacques Rousseau, Charles de Montesquieu, Denis Diderot klassikaline - tavakohane, tüüpiline või antiigile vihjav klassitsistlik - üks ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Ilu mõiste muutmine esteetika ajaloos

Ilu mõiste muutmine esteetika ajaloos Natukene esteetika teooriast. Inimese esteetiline suhe tegelikkusse on mitmekülge ja mitmekesine, eriti väljendub see kunstis. Kunst - on kirjandus, muusikaõpetus, kunsti ajalugu ja teooria, teater jne. Kunsti teaduse valdkonnad täidavad esteetika suhtes teaduse erialade funktsiooni. Samas täiendavateks erialadeks on ka sotsioloogia kunst, kunsti psühholoogia, epistemoloogia, semantika, jne. Esteetika kasutab paljude teadusharude paljude. Erisuhe esteetika ja kunsti vahel on näha kunstikriitikas. Esteetika - teoreetilina kriitika toetus, aitab tal tõsiselt aru saada kunsti probleemi ja tõestasa küsimusi, mis on inimese ja ühiskonna kunstiga kooskõlas. Esteetika võimaldab kriitikal luua hindamiskriteeriumid. Iidsete ida rahvade esteetiline arusaamine. Vana-Egiptus. Egiptlased on teinud suuri edusamme astronomias, matemaatika-, inseneri- ja ehituskivide teadustes, meditsiinis, ajaloos ja geograafias...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
130 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Ilu mõiste muutmine esteetikaajaloos

Ilu mõiste muutmine esteetika ajaloos Natukene esteetika teooriast. Inimese esteetiline suhe tegelikkusse on mitmekülge ja mitmekesine, eriti väljendub see kunstis. Kunst - on kirjandus, muusikaõpetus, kunsti ajalugu ja teooria, teater jne. Kunsti teaduse valdkonnad täidavad esteetika suhtes teaduse erialade funktsiooni. Samas täiendavateks erialadeks on ka sotsioloogia kunst, kunsti psühholoogia, epistemoloogia, semantika, jne. Esteetika kasutab paljude teadusharude paljude. Erisuhe esteetika ja kunsti vahel on näha kunstikriitikas. Esteetika - teoreetilina kriitika toetus, aitab tal tõsiselt aru saada kunsti probleemi ja tõestasa küsimusi, mis on inimese ja ühiskonna kunstiga kooskõlas. Esteetika võimaldab kriitikal luua hindamiskriteeriumid. Iidsete ida rahvade esteetiline arusaamine. Vana-Egiptus. Egiptlased on teinud suuri edusamme astronomias, matemaatika-, inseneri- ja ehituskivide teadustes, meditsiinis, ajaloos ja geograafias...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
68
doc

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

6. Vene avangard (Larionov, Gontšarova, Malevitš, Tatlin, El Lissitzky, Rodtšenko) Supermatism tekkis Venemaal aastal 1913. Supermatismile pani aluse KAZIMIR MALEVITŠ, kes avaldas aastal 1915 suprematismi manifesti ning esitas oma teooriad aastal 1916 essees „Kubismist ja futurismist suprematismini“. Oma laadi nimetas Malevitš SUPREMATISMIKS (lad. k. supermus), sest leidis, et on viinud täiuseni Cézanne’ist alanud arengu. Suprematism on geomeetrilise ehk konstruktivistliku abstraktsionismi vorm, mis lähtus kubismist ja futurismist. Suprematism pidi lõpetama kogu senise maalikunsti ning asendama selle uut tüüpi kunstiga, mis võimaldab tajuda eimiskit, esemetust ja universaalset ruumi. Teoreetilises plaanis sai Malevitš mõjutusi vene nihilistlikust filosoofiast, mille edasiarendus pani kahtluse alla maalikunsti kui niisuguse ja seadis sellest ettepoole tõeotsingud. Tõeni jõuti loobumise, kõigest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kunstiajalugu 3. kursus

tooreid värve ja rõhutati süngeid meeleolusid. 8) Henri Matisse on fovismi peaesindaja, voolu nimetus eesti keeles tähendab metsikut . 9) Juugendstiilis interjööri iseloomustavad järgmised jooned: värvid , loodus ja ebasümmeetrilisus. 10) Sigmund Freudi teooriast lähtub kunstivool nimega sürrealism. 11) Kandinskyst lähtub abstraktsionismi suund abstraktsionism, Malevitsist ja Mondrianist sai alguse suprematism. 12) Esimese maailmasõja koledustest vapustatud Sveitsi koondunud kunstnikud, kes tahtsid sokeerida enesega rahulolevat kodanlust, rajasid moodsa kunsti skandaalse voolu nimega dataism. 13) Sürrealismi tuntuim esindaja, ühtlasi värvikas isiksus oli hispaanlane Salvador Dali. 14) Postimpressionist Paul Gauguin elas Lõunamere saartel ja maalis sealseid eksootilisi inimtüüpe kauni lopsaka looduse taustal.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
100 allalaadimist
thumbnail
5
docx

20. sajandi I pool

Pärast 1ms sõjavapustusi muutus ta sotsiaalseks kirjandusvooluks. Imazism ­ Kujundiluule Inglismaalt. Hakati mässama vana romantilise luule vastu mis oli riimitud rütmis. Nemad leidsid et peab kirjutama vabavärsis, lühike ja keskendub ühele kujundile. Selle voolu loojaks oli Ezra Pound (metroo peatuses). Neid huvitas idamaade luule, haikud jne. Samuti vana testamendi piibliluule. Vortitsism ­ Püüdis edasi arendada, et luules oleks rohkem dünaamikat. Ultraism, suprematism ja avangardism ja imazinism. Modernism ­ ei seostata väga Venemaaga. Teoreetilises plaanis sai see just sealt alguse. Peterburis tegutsesid kirjanikud, kes nimetasid end strukturalistideks. See oli uuendus, sest enne räägiti kirjaniku osa kirjandusest ja nende eluloo tähtsus. Enam ei tegeletud tekstivälisega vaid hakati uurima teksti ennast sõltumatult välismõjust. See ulatus ka Sveitsi ja selle mõjul hakati igal pool uurima nii kirjandust. Roman Jakobson ­ hakati nimetama

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
8
doc

KUNSTIAJALUGU II - fovism, kubism, futurism, abstraktsionism, dadaism, sürrealism

Seda peetakse moodsa kunsti ajaloosümboliks, vene avangardi kood?. Oluline pööre kunstiajaloos. 1915.aastal avaldab ta programmi: Kubismist suprematismini". Sellepörast, et oma kunsti nimetas ta suprematismiks ­ ladina k. Supremus ­ kõrgeim, ülim. Miks niimoodi? Ta leidis, et tema on viinud täiuseni Cezanne'st alanud kunstiarengu. Suprematismiga oli saabunud lõpp senisele maalikunstile. Nüüd pidi see asenduma uut tüüpi kunstiga. See ei tegele tavalise eseme ja ruumiga, vaid suprematism pidi võimaldama tajuda esemetust, ei miskit ja universaalset ruumi (vaimsel tasandil paljmu kõrgemal kui varem). Ta vastab õldistele mõistetele. Tema eluaastatel pöördub igasugune poliitika abstr ja avngardismi vastu, st et ta sureb vaese ja tundmatuna. ,,Talvemaastik", ,,Autoportree" (,,ilusti"). DADAISM: Esimene MS oli vapustanud kõiki eurooplasi. Paljudele kunstiinimestele tähendas sõda pettumust. Mõned kunstnikud tõmbusid sisemigratsiooni (mingi maale elama

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
7
doc

12. KLASS, KUNST

TUNNUSJOONED: 1. kompositsiooni üldist liikumist liigendavad ruttavad ja kindlasuunalised mustad jooned, mis tõusevad, laskuvad või on ringjalt ühendatud. 2. erksad toonid kuhjuvad, vormid kaovad värvis, mis väljub kujutatud abstraktsete objektide piiridest. 3. värvi ja vormi ühtsus on oluline KUNSTNIKUD: Lüürilise abstraktsionismi isa Vassili Kandinsky (18661944) ühendas emotsioonide väljendamiseks `vabaks lastud' värvi ja vormi. 7. SUPREMATISM ülim TAUST: Tekkis Venemaal 1913. Nimetus tuleb prantsuse keelest ja tähendab `ülim'. TUNNUSJOONED: 1. Valitsevaks kujundiks oli ruut, millele hiljem lisandusid kolmnurk, ristkülik, ring ja rist. 2. Erksad värvid (kollane, punane, sinine, pruun, roheline ja must) elustuvad valgel taustal. KUNSTNIKUD: Kazimir Severinovits Malevits (18781935) oli suprematismi rajaja ja suurim esindaja. 8. DADA TAUST: Dadaistlik liikumine asutati Zürichis 8. veebruaril 1916

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kunsti ajaloo suulise eksami konspekt

Kunstiajalugu Manerism - emotsioon, segadus, usufanatism, pikaks venitatus/ebaloomulik anatoomia, lõhutud kompositsioon 16.saj 17-18saj Barokk - dünaamika, liikumine, 1640 näituste algus, 9 uut zanri: 1. Grupiportree 2. ... Rokokoo 18.saj - õukonna kunst, hiinatsemine Klassitsism - 18.saj lõpp - 19.saj esimene pool Loe õpiust lohh Sünnib Prantsusmaal, Arc de Triompfe 1806-1936 Jean François Thérèse Chalgrin Partheon Pariisis 1757-1800 Souffiot Tarbekunst, ampiirstiil, pmst kopeeritakse antiikaega, näiliselt vastandub pealiskaudsusele, detailid kallistest materjaldest (leopardi nahk, lapis lazuli), luuakse palju koopiaid Seinadele maalitakse illusoorsed garniisid ja maalid Antonio Ganova Maalikunst - vähe säilunud antiigist, peavad midagi uut leiutama Jaques Louis David 1748-1825 Horaatslaste vanne 1784-5 barokilik valgusvihk, kaaristu taustal- renessanss, naturalistlik Marat' surm - langev diagonaal P...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

20. sajandi arhitektuuri ajalugu

1.loeng humanism - inimese mõistus ennekõike Algas klassitsismiga. Kasutati metalliga tugevdatud portikust, sambad muutusid kandvaks elemendiks. (Jacques-German Soufflot kirik pariisis) Kenotaat - mälestusrajatis (nt. tahvel või mausaleum) aga pole seda keda mäletastatakse seal. Mida tegi metall mida varem ei saanud teha? Avarad ruumis, masstoodang, kõrged hooned, saledad konstruktsioonid, karkass konstruktsioon. Betoon võeti kasutusele siis kui hakati kasutama raudbetooni. Monoliitne raudbetoonkarkass erinevus rauaga tugevdatud betoonist, kuidas said kokku tala ja post, kuidas need ühendada, ühendas need mõlemad rauast sarrustega, sidus kokku ja tekitas raudbetoon karkassi. Linnastumine Algas tohutu massiline hüppeline linnastumine, linnastumise kiirus oli linnades erinev. Linnastumise põhjus transpordi vahendid (raudtee, aurulaevad, telegraaf-infokommunikatsioon) ja teiseks tööstus mis meelitas tööko...

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

mon- Fifth level drian Fox Trot; Lozenge Composition with Three Black Lines 1929 78.2 x 78.2 Õli lõuendil Click to edit Master text styles Second level László Third level Fourth level Moholy-Nagy Fifth level Balance study 1924 Puu, metall kazimir malevits ja suprematism Click to edit Master text styles kazimir Second level Third level Fourth level malevits Fifth level Rukkilõikajad 1912 72x74.5 Õli, lõuend Click to edit Master text styles Second level kazimir Third level Fourth level

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Kunstiajaloo Eksami küsimused

1.impressionism ja moodne maailma IMPRESSIONISM 1860-ndatel ei olnud osa noori Prantsuse kunstnikest rahul ametliku, akademistliku kunstiga. Nad arvasid, et see on liialt kuiv ega anna reaalselt edasi tegelikkust. Eelkõige olid nad huvitatud hetkemuljete ja vahelduvate valgusefektide jäädvustamisest. Otse looduses maalides oli tarvis valguse tabamiseks sageli kiiresti töötada, mis tõi kaasa ka hoopis teistsuguse maalimisviisi. Maaliti väikeste kiirete pintslilöökidega. Tekkinud erineva pikkuse ja laiusega pintslijoontest sündis värvikontrastidega natuke mosaiigitaoline pind. Selline maalimisviis aga välistas detailide esiletoomise ja pilt tundus harjumatule silmale visandlik. Impressionistid hakkasid kasutama juba Delacoix 1840. aastatel kasutusele võetud nippi, kus värviefekti tugevamaks muutmiseks hele-tumeduse kontrasti asemel võeti kasutusele tugevad värvuskontrastid. Vastandvärvused kõrvuti lasevad üksteisel veel erksamatena paista...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Kunstiajalugu III kursus ehk 12. klass

KUNSTIAJALOO III KURSUS Impressionism 1) Vaata Claude Monet` maali Palazzo Mula Veneetsias lk 225 ja too selle näitel välja kolm impressionismile omast tunnust! * Tähelepanu pöörati eeskätt õhu ja selle valguse maalimisele. Kuna need muutusid kiiresti, tuli ka maalida ka kiresti ja vabas õhus. * Musta värvi peaaegu ei kasutatud. Kui seda siiski tehti, otsiti musta sees omakorda erinevaid värvivarjundeid * Suured muutused kompositsioonis ehk maali üleehituse alal. Loobuti rangest,läbimõeldud kompositsioonist. 2) Iseloomusta Auguste Renoiri maalimislaadi lk 227 toodud näidete põhjal! Auguste Renoiri maalimislaadis temaatikaks olid enamasti linn, olustikustseenid, portreed ning aktid. Renoiri maaalimislaad oli pehme ja samas lüüriline. Koloriit oli särav ja õrn. Portreed on sensuaalsemad ning rohkem psühholoogilisemad kui samal ajal teistel impressionistidel. Portreedel kujutas...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
178 allalaadimist
thumbnail
120
docx

20.-21. sajandi kunst

Ainult pluss-miinus vormid. Malevitši näitus. Petrograd, 1915 Kazimir Malevitš Must ruut. 1915 XX sajandi ikoon, näitusel eksponeeritud kui vene ikoon kodus või kirikul (nurgas). Ehk must ruut valgel pinnal on XX sajandi modernistliku kunsti ikoon. El Lissitsky Planetaarne suprematism. Proun 1919-1920 Tatlin Kompositsioon, 1916 POSTMODERNISM pole terminina iseseisev, koosnedes eesliitest „post“ ning põhisõnast „modernism“. Seetõttu leidub ka tõlgendusi, mille kohaselt pole „postmodernism“ omaette paradigma, vaid lihtsalt „modernismi“ teatud faas. Termin on sõnastatud negatiivselt.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Eesti kirjanduse ajalugu II kevadsemestri konspekt

KEVAD Kuuekümnendad - sula. Stalinistlik periood, kõige esmalt tuleb teadvustada seda, et on tegemist eeltsensuuriga, see ei kao, vaid tema toimimine muutub leebemaks, teiseks stalinism tähendas suuri repressioone poliitilistel põhjustel. Kolmandaks meie seisukohalt on tähtis see, et on kehtestatud esteetiline kaanon, mida kirjeldatakse sotsialistliku realismiga. Kui sel on mingi tõesti selge kuju või iseloom, siis seda 40ndatel, 50ndatel. Sellest räägitakse edasi ka, see tähendab seda, et mõiste muutub õõnsamaks. Realism kestab ka 60ndatel, ent hakkab taanduma. Kogu kirjandus oli halvas seisukorras, erinevatel aladel oli erinev: võib öelda, et kõige hullem oli proosas, kus tekkisid aastad, kus uudisloomingut ei tulnud. Soodsam olukord draamakirjanduses. Esteetilisi fenomene aeg-ajalt vilksatab. Omaette küsimus, mis periood sula on. Mis aastast mis aastani. Selge alguspunkt: 1956. Kui oli range kontr...

Eesti keel → Eesti kirjanduse ajalugu II
73 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun