Üldjuhul läks järgmisena laeva kaubaomaniku esindaja, kes tegi laevas mõõtmised, et teada saada, kui palju laeva tegelikult kaupa läheb. Kui kaubaesindaja oli ära käinud, siis oli stividori kord, kes kontrollis lastiruumide seisukorda ja puhtust ning enne lastimise algust allkirjastab laevapoolse valmisoleku teatise (Notice of readiness). Sama jutu käigus kooskõlastatakse laeva kapteniga ka lastiplaan (Cargo plan)sealhulgas ka tekilasti paigutamise skeemi ja stividor edastas need kraanajuhtidele. Kui need jutud olid aetud ning tollilt oli saadud lastimisluba (Loading Order) siis võis asja kallale asuda ehk stividor tellis kohale kraanad ja kui kraanad olid ennast paika sättinud andis stividor autojuhtidele loa tulla kaile. Enne kui autojuhid said sadamasse siseneda tuli neil üle sõita veel kaalust, et teada saada kui palju kaupa peale läheb. Kaal täidab kunda sadamas põhimõtteliselt ka talmani tööd, kuna eraldi sellist ametikohta kunda sadamas
· Saadetise suurusest · Pakendist, pakendamisest · Kauba väärtusest · Laadimistingimustest · Tarnetingimustest · Erinõuetest Meretranspordi plussid: Kõige suuremate veomahtudega transpordiliik, madalad veotariifid ja suur läbilaskevõime Miinused: Aeglane, pikad intervallid, ranged nõuded kaupade pakkimisel ja kinnitamisel, kõrged sadamamaksud ja vähene paindlikkus. Stividor tegeleb laaadmisega. Raudteetransport CIM veokiri Regulaarne ilmastikukindel veoviis kaupade toimetamiseks pikkade vahemaade taha. Pussid: suhteliselt madal omahind, võimalus efektiivselt kooraldada laadimistöid. Kõige keskkonnasõbralikum transpordiliik. Miinus: vähepaindlik süsteem, pikad veoajad, raudteevõrgustiku haldamine on kulukas, arendamine nõuab suuri investeeringuid, erinevad rööbaste vahed erinevates riikides Maanteetransport
o Segmenteeritud transport (mitu veoliiki, üks vedaja korraldab kogu veo, kuid vastutab ainult selle osa eest mida ise vead) o Multimodaalne transport (mitu veoliiki, üks vedaja, kes vastutab kogu veo eest) Kolmandad osapooled veondustegevuses · Kolmandatakse osapooleks on: o Tollimaakler (tollivormistus ja kauba deklareerimine) o Laevaagent (laevade sadamast sisse- ja väljavormistamine) o Stividor (laevade lossimisele ja lastimisele spetsialiseerunud sadamaoperaator) o Ekspedeerija (võtab enda nimel ja kliendi arvel vastutuse kaupade ühest kohast teise toimetamise koos kõigi selle tegevuse käigus teostatavate protseduuridega) o Logistikafirma (ekspedeerimisfirmast laiema logistikateenuse pakkumine, lisandväärtus) Muud transpordiga seotud teemad
inspekteerimine Abi osutamine rendering assistance Hinnatrepp Maailmaturu hind Müügihind Müüja omahind Tootja hulgihind Tootja omahind Ladustamine Konteiner Käibemaks VAT Transport Prahiraha Aktsiisimaks Laadimine Speditor Komisjoni, vahendustasud Kindlustus Stividor Maksegarantiid Tollimaksud Sisseveotoll Reklaam Fikseerida maksete ahela osas Hind Price hinna suurus, valuuta Pricing, currency of price Hinna liik püsihind, type firm price, sliding muutuv hind price Makseviis (conditions) terms of payment avanss payable in advance
raha kasseerimine. Laevaagendid koordineerivad ja korraldavad kõike, mida laevad või laevapere liikmed sadamas vajavad. 200 8 Kaubavedu ja ekspedeerimine Stividor (stevedore) on laevade laadimisele ja lossimisele spetsialiseerunud sadamaoperaator, kes võib osutada ka lao-, jaotus- ja ekspedeerimisteenuseid, opereerida konteineriterminale jms. Logistikairmad pakuvad üldjuhul ekspedeerimisirmadest laiemat logistikateenuste valikut. Tava- kasutuses on vahe mõistete ekspedeerimis- ja logistikairma vahel veidi hägune