Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"sonorism" - 11 õppematerjali

sonorism on lähenemine muusikalisele kompositsioonile, mis fokuseerib karakteritele, kvaliteedile ja heli ehitusele.
thumbnail
1
doc

Sonorism

Sonorism Sonorism on lähenemine muusikalisele kompositsioonile, mis fokuseerib karakteritele, kvaliteedile ja heli ehitusele. See rõhk helil on loomupäraselt ühendatud uute heli tüüpide otsimisega. Sonorism toetub instrumentidega eksperimenteerimisele, luues uuenduslikke mängimistehnikaid. Sonorism algatati 1960 aastatel arenenud uuest sädelevast muusikast. Sonorism ühendab jumaliku võlujõu ja spontaansuse müstilise võlu, valiku laiuse ja ulatusega. Ainult drakooniline võlu võrdub Sonorismiga mitmekesisuse ja jõu aspektist. Sonoristid võivad ära õppida iga loitsu igast loitsu nimekirjast, kaasa arvates raviva võlu. Sonoristid ei pea loitse aegsalt ette valmistama. Igal sonoristi poolt loodud loitsul on suuline komponent, mis võtab vormi laulmisest, skandeerimisest ja deklameerimisest. Selle tõttu ei saa sonoristid eales võtta Vaikset

Muusika → Muusika
22 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Sonorism

A RI SM SON SON ARI SM ISM R O NA S SONARISM RISM O NA SO S NA RI SM Mariell Saar Grete Bambus 12 c SON ARI SM ISM SONAR SON AR ISM KÕLAVÄRVIMUUSIKA · lähenemine muusikalisele kompositsioonile · fokuseerib karakteritele, kvaliteedile ja heli ehitusele · toetub instrumentidega eksperimenteerimisele · ühendab jum...

Muusika → Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

20 sajandi muusika

) · 3 põhiteemat, läbiv teema inimene · Proloog ja epiloog ,,O fortuna" SUUND 20 SAJ II POOLE MUUSIKAS · Avangardism, modernism, eksperimentaalmuusika, nüüdismuusika · Valik iseloomustusi: uued instrumendid, pillide teistmoodi kasutamine, ootamatud instrumendid, akustiliste ja elektroonilise muusika segunemine, klassikaliste vormide hülgamine, valdkondade vabalisus · Valik stiile: serialism, elektronmuusika, minimalism, uustonaalsus, elektism, sonorism, aleatoonika MÕISTED Pluralism - Stiilide paljusus Süvamuusika - Klassikaline muusika Popmuusika - ärilisel eesmärgil tehtud muusika Sümf. Poeem - sümfooniaorkestrile kirjutatud üheosaline teos, mis kajastab mingit poeerilist või filosoofilist ideed Programmiline muusika - instrumentaalmuusika, mille paremini mõistmiseks on helilooja lisanud sõnalise selgituse Tonaalsus - helistiku olemasolu Atonaalsus - helistiku puudumine

Muusika → Muusika
106 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Muusikaajastud

Avangardism-1950/60.aastate muusikailmingute ühisnimetaja; mille alla on ühendatud mitmed uuenduslikud kompositsioonitehnikad ja loomingumeetodid. USAs kasutati sõna avangardism asemel eksperimentaalmuusika või modernism. Paljud heliloojad eksperimenteerisid oma loomingus erinevate võimalustega. Avangardismi tekkimise eelduseks olid tehnika kiire areng, elektronmuusikastuudiote tekkimine. Serialism. Matemaatiline täpsus. Detailsid esitusjuhised interpreetidele. Kõlavärvimuusika e sonorism. Klastrid. Oluline on kõla. Happening.(1952 esimene) Improviseeritud etendus, sisaldab üheaegselt kujutava kunsti, muusika, sõnakunsti, liikumise elemente. John Cage. Perfomance. (1960esitlus) Etendus enam ettevalmistatud kui happening`i puhul. Aleatoorika e. Juhusemuusika. Nii heliteose loomine kui ka ette kandmine sõltub juhusest. Konkreetne muusika. 1940.-1950. elektroakustilised muusikateosed, mis on kokku monteeritud erinevate mürade ja mittemuusikaliste helide salvestitest.

Muusika → Muusikaajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Gyoergy Ligeti

Head suhted Stockhauseni jt heliloojatega võimaldasid tal kohe tööd saada ­ Kölni elektronmuusikastuudios, Darmstadti suvekursustel (tutvus seal ka Boulezi, Nono jt); esialgu oli tuntud rohkem teoreetiku kui heliloojana (suuteline analüüsima Boulezi, Webernit jms). Heliloojana sai tuntuks orkestriteosega "Apparitions" (1960), mis vastandus serialismi keerukusele ja kus esiplaanil on helimassid ja tämbrimuutused ­ sonorism. Edaspidi sai temast nõutud komp.õpetaja kõikjal Euroopas. Viimased 40 aastat oma elus oli ta imetletumaid heliloojaid maailmas, tõeline elav klassik, kes elutses vaheldumisi Hamburgis ja Viinis, viimastel aastatel ka Pariisis. Looming. Ungaris elades oli sunnitud arvestama poliitilise situatsiooniga (1948. a Stalini manifest) ning lõi peamiselt lihtsamaid rahvalauluseadeid. Pärast Stalini surma 1953

Muusika → Muusika
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Muusika 20.sajandil

Muusika liikus oma arengus edasi järjest uute loominguliste võimaluste suunas. Sajandi lõpuks oli maailma muusikapildis käibel üheaegselt palju erinevaid stiile. Need olid tekkinud ükshaaval - traditsioonidest eemalduvale ja helikeelt keerukamaks muutvale modernistlikule suunale järgnes kaugema mineviku traditsioonidele toetuv ning muusika aegumatuid väärtusi otsiv vastandvool. Vastandina serialismi ülimalt korrastatud muusika ülesehitusele sündis uus vool ­ kõlavärvimuusika ehk sonorism. Muusikas puudus tajutav meloodia- või rütmijoonis, teose kõlapilt oli muusika loomise eesmärgiks. Palju kasutati klastreid ehk kõrvuti asetsevate helide kooskõlasid. Teistsugune vastus serialismile tuli USA-st. Eksperimentaalmuusika nimetuse võttis kasutusele selle suuna looja ja kõige olulisem esindaja John Cage. Teda nimetatakse vahel 20. sajandi kõige olulisemaks heliloojaks - meheks, kes "vabastas muusika nootidest".

Muusika → Muusika
14 allalaadimist
thumbnail
5
docx

XX sajandi muusika

XX sajandi muusika 20. SAJANDI MUUSIKA Üldised arengujooned 20. sajandil ei kujunenud enam välja ühtset ajastustiili. Kuni selle ajani oli muusikas valitse- nud korraga üks stiil, mis oli iseloomulik ühe ja sama ajastu heliloojatele. Näiteks barokk (17. saj ja 18. saj I pool), klassitsism (18. saj II pool), romantism (19. saj). 20. sajandi ja tänapäeva muusikale on iseloomulik stiilide rohkus ja mitmekesisus. Ka heliloojad ei ole end sidunud ainult ühe kindla muusikavooluga, vaid kasutanud oma loomingus erinevaid stiilivõtteid või loobunud neist üldse, luues isikupärase kordumatu helikeele. 20. saj I poolel eristusid selgemini 4 muusikastiili: hilisromantism, impressionism, ekspressionism ja neoklassitsism. 20. saj keskel jõudis muusikasse avangardism, mis tõi kaasa täiesti uudsed heliloomingu- tehnikad. Sellele järgnes 1960. aastatel minimalism. II maailmasõja järgset muusikat kuni tänaseni nim...

Muusika → Muusika ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MUUSIKA AJALUGU - tabel

Sajani II vabamalt. Tihti luuakse koos kõlapildiga ka uus ja Georg Gershwin, Béla Bartók, Carl Orff, kasutuselevõtt. Uued komponeerimistehnikad: dodekafoonia, serialism, tehnilisteks lahendusteks. pooles ilmuvad vibrafon, ettevalmistatud kordumatu teose ülesehitus, lisades sellele uuele Sergei Prokofjev, Benjamin Britten, Alfred sonorism, pointillism, aleatoorika jt. Alustatakse kõrgkultuuri allutamist klaver (prepared piano), elektrikitarr, tehnoloogiale rajatud visuaalefekte. Schnittke, John Cage, Krzysztof Penderecki, süstemaatilise turunduse põhimõtetele

Muusika → Muusikaajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Ajastud-Hilisromantism-Postmodernism

Ajastud. Hilisromantism. Tekkis Saksamaal,Austrias,(19.saj lõpp ­ 20.saj alg). Programmilisus, suur emotsionalism, tohutud orkestrikoosseisud ja ajaliselt pikad teosed. Loodi muinasjutulisi, fantastilisi, vabadusliikumisi kajastavaid, lüürilis-, psühholoogilisi teoseid. Esindajad: G. Mahler, Bruckner, Strauss, Sibelius. Eestist: Rudolf Tobias, Artur Kapp, Artur Lemba. Impressionism. (19.saj lõpp).Impressioon = mulje.Ei ole täiesti vaba romantilistest elementidest. Orkestri kõlavärvide peened nüansid.Vabade harmooniliste järgnevuste kasutamine. Polütonaalsus(mitme helistiku üheaegne kasutamine). Esindajad: Claude Debussy(`Fauni pärastlõuna'),Maurice Ravel. Eestist: Mart Saare klaverilooming, Heino Eller. Neoklassitsism. (1920ndad aastad).Objektiivsust ja antiromantilisust taotlev suund.Tekib vastukaaluks impressionismi laialivalguvusele ja hilisromantismi emotsionaalsusele.Väiksed ansamblid.Tagasi kaalukuse ja selguse juurde! Harmooni...

Muusika → Muusikaajalugu
222 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

Komponeeris öösiti, kirjutas pikki uurimusi. Oli moodsa muusika peamisi esindajaid, välismaal mängitav, kodumaal aga vilistati tema teosed välja. Pariisis oli moodsa muusika olukord halvemini määratletav. Boulezile tehti ülesanne organiseeri 26 Vastureakstsioonina serialismi üliorganiseerimisele sündis avangardmuusika teine suund - kõlavärvimuusika e. sonorism John Cage (1912-92) Pärineb Los Angeles´ist.Tema muusika omab suurt tähtsust eelkõige helikunsti piiride enneolematu laiendamise tõttu. Võttes aluseks Cowelli teose "Uued muusikaressursid"1930 ja Schönbergi dodekafooniatehnika meetodi, arendas ta siit edasi oma lähtekoha:"kõik on muusika". Siit mitmes suunas edasi töötades jõudis Cage "juhuste muusikani Juhusemuusika euroopalik variant on aleatoorika (juhitud juhuslikkus) - improvisatsioon

Muusika → Muusikaajalugu
332 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

Palju lugenud, laia silmaringiga, „kodus“ erinevate asjadega) • Püüd muusikat „korrastada“, allutada süsteemile • Vaimustus tehnilistest vahenditest • Kramplik püüd muusikat aina uuendada • Originaalsuse taotlemine • Hierarhia – paikapandud ühiskonna klassid (autoriteedile allutamine) Modernismi alla kuuluvad atonaalsuse esimesed ilmingud, dodekafoonia, serialism, elektronmuusika kuni 1970. aastateni, aleatooriline muusika, sonorism (kõlavärvi muusika). Modernsus nõudis ootuspärasest loobumist, tavade purustamist; tuleb otsida uut, eksperimenteerides nagu teadlased (nt. otsitakse uusi süsteeme helide organiseerimiseks). 1 2. Prantsuse teater 19. sajandi lõpul. Sümbolism. Maeterlincki ja Debussy “Pelléas ja Mélisande” (1902). Claude Debussy (1862-1918)

Muusika → Muusika
42 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun