Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"siseruumi" - 131 õppematerjali

thumbnail
8
doc

Artemise tempel

ja viljakusjumalanna. Artemise kuju Efesose templis oli valmistatud kullast, hõbedast, eebenipuust ja mustast kivist. Artemise kuju arvukad rinnad sümboliseerisid tema viljakust. Templi sambad kaunistati kreeka klassikalise arhitektuuri joonia stiilis. Sarikad ja horisontaalsed puittalad moodustasid karkassi, mis hoidis katust üleval. Puitsõrestik vooderdati ja kaeti terrakotast lamedate katusekivide ning harjakividega. Artemise tempel Templi siseruumi nimetati pühamuks, seal paiknes jumalanna hiilgav kuju, mida kaunistasid kalliskivid ja väärismetallid. Peale jumalanna austamise koha oli Artemise templil teinegi funktsioon: seal varjasid end riiklikud kurjategijad ja põgenenud orjad. Lõpuks kujutas Efesose tempel endast veel mitte ainult Artemise austamise kohta ja poliitilist varjupaika, vaid ka omaaja kõige suuremat panka Aasias. Oma kapitali templisse hoiule

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

„Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture“ peatükk 6 kokkuvõte

Roomat peetakse ,,igaveseks linnaks", mis on suutnud säilitada aegade jooksul oma kindla identiteedi ja isikupära. Rooma koosneb ehitistest, mis on ehitatud kui integreeritud tervik ehk liidetud ruum ning mitte nii väga kui üksik keha või objekt. Klassikalised linna korrapärasused on olemas, aga need ei ole linnapildi põhimoodustajad. Tänavad ei lahuta maju üksteisest, vaid hoopiski liidavad. Rooma tänavad moodustavad siseruumi, mille sees olijal jääb mulje, et on kui kindlas ruumis ehk tunneb ennast olemas toas, kuigi on õues. Piazza's ehk Roomale tavapärases linnaväljakus on seda omadust eriti rõhutatud. Majad, mis ümbritsevad väljakud, jätavad mulje, et väljak on nagu üks suur siseruum, mille keskseks punktiks on tavaliselt purskkaev. Linnas tekkivad ruumid, mis omavad siseruumi muljet, annavad tugeva kuuluvuse ja kaitstatavuse tunde.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Varakristlik kunst

Kirik oli ilmakaarte suunas orjenteeritud ida- läänesuunaline. Uks läänepoolses otsas. Basiilika läänesuunaline. Uks läänepoolses otsas. Basiilika sisekujunduses andsid tooni sambad, mille vormid olid laenatud sisekujunduses andsid tooni sambad, mille vormid olid laenatud antiikarhitektuurist. Lagi lame, vahel ka kassettidega.mõnikord antiikarhitektuurist. Lagi lame, vahel ka kassettidega.mõnikord puudus üldse. Siseruumi kaunistasid seinamaalid ja mosaiigid. puudus üldse. Siseruumi kaunistasid seinamaalid ja mosaiigid. Transept on põikihoone,apsiid oli poolringikujulise Transept on põikihoone,apsiid oli poolringikujulise põhiplaaniga võlvitud ruum. Kiriku põhiplaan meenutas risti. põhiplaaniga võlvitud ruum. Kiriku põhiplaan meenutas risti. Konstantinoopoli kuulasim mälestusmärk-Hagia Sophia Konstantinoopoli kuulasim mälestusmärk-Hagia Sophia katedraal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Palkmaja tunni ristsõna

1. Ebamäärane kasv puidu karvamisel. 2. .... ehk maja on katuse, siseruumi ja välispiiretega ehitis. 3. Seinapalgil peab olema enne ehitamist 20+/-5% sisaldus. 4. Palkide kuivama panemisel peab jääma tuulutav ava, muidu võib tekkida ... oht. 5. Kasutusel olevad, ehk... esemed 6. 7. vertikaalselt loodis prussid või palgid mõlemal pool seina, mis on seotud seina läbivate poltidega. 8. Maja osa, mis kaitseb sademete ja päikse kiirguse eest. 9. 10. Tapp, mille ots on kalasaba kujuga. 11. ....

Ehitus → Palkmaja
11 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

AJALUGU Kodutöö nr 5

planeeringud. Baroki linnade jaoks oli oluline luua linn, mis oleks pühendatud inimestele ja heale sotsiaalsele elule. ➢ Metropoli ilme - suurlinn 200 000 - 400 000 elanikke ➢ Avatud väljakud - väljakukompleksid, suurejoonelised väljakud ➢ Esindusväljak - ehk linna peaväljak ➢ Langeva varju- ja valgusemänguga tänavad ➢ Arenenud pargi kultuur: suveresidentsid, pargid ja ümberplaneeritud jahimaad ➢ Suured tänavad - prospektid, peatänavad ➢ Siseruumi mugavus väljatoodud välisruumi ➢ Perspektiivsete vaadete rida ➢ Kolme kiire süsteem ➢ Trapetsikujuline väljak ➢ Ansambliehitus ➢ Purskkaevud - skulptuuride kasutamine purskkaevu vormina 2. Mis linn kujunes barokiajastu linnaehituse näidiseks, iseloomustage lühidalt kuidas ümber planeeriti ja lisage linnaplaan. Barokiajastul uute linnade planeerimiskavade koostamisel võeti eeskujuks renessansiajastu ideaallinnade ideid.

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Jüri kirik

detsembril 1885.1886. aastal sai orelimeister Gustav Normanni poolt Jüri kiriku jaoks ehitatud orel 2 manuaali ja 20 registriga valmis.See on kergelt pseudogooti, kuid nii välis- kui ka sisearhitektuurilt stiiliühtne neogooti stiilis kirik (arhitekt Friedrich Axel von Howen).Kirikul on esinduslikud küljefassaadid, mille dominandiks kolm avarat teravkaarset eri kõrgusele paigutatud akent. Inglise tuudorstiilist on järeleaimatud vägagi omapärased kiriku siseruumi katvad puidust ristroietega rippvõlvid.1930.-1940. aastate vahel valiti põhivärvideks ligikaudu Eesti lipu värvid: lagi sinine tumepruunis raamistikus, seinad valged ja pingid peaaegu mustad. Vaatamisväärsused · Kirikuaia vanad paekiviristid. · Mälestusmärk esimesele eestikeelsele Piiblile (1739 Jüri kirikuõpetaja Anton Thor Helle tõlkes, mis avati 14. oktoobril 1989 250. aastapäevaks. · Puitpitsilise võrega altar maaliga "Kristus ristil" (C

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Võõrsõnad

adjektiiv - omadussna amatr - asjaarmastaja amplituud ulatus,laius antikvaar vrtuslike vanaesemete kaupleja aprikoos aprikoosipuu vili brokraat vormititmist nudev ametnik deputaat - rahvasaadik desertr - vejooksik filoloog keele/kirjandusteadlane interjr siseruumi kujundus mandariin mandariinipuu vili manikr kte(knte) hooldus plastiliin - voolimismass magistraal pea(tee/toru) pshika hingeelu, hingelaad pshiline pshikasse puutuv; hingeeluline, hingeline stiihia iseeneslik taltsutamatu (loodus)jud papaaha krge torujas karusmts pshhoos pshika talitluse, tunnetuse ja kitumise hlve pshholoogia hea inimesetundja, hingeelu mistja boheemlane korrapratu, muretu eluviisiga haritlane tehh Lneslaavi rahvas sahhariin suhkru aseaine

Eesti keel → Eesti keel
58 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ehituse defineerimine. Ehitustoodangu iseloomustus.

Loeng 2: Ehituse defineerimine. Ehitustoodangu iseloomustus. Ehitis on aluspinnasega kohtkindlalt ühendatud ja inimtegevuse tulemusena ehitatud terviklik asi. Ehitised jagunevad hooneteks ja rajatisteks. Hoone on katuse, siseruumi ja välispiiretega ehitis. Hoone, mille ruumiõhu kvaliteedi tagamiseks, sealhulgas temperatuuri hoidmiseks, tõstmiseks või langetamiseks, kasutatakse energiat, on sisekliima tagamisega hoone. Rajatis on ehitis, mis ei ole hoone. Rajatiseks loetakse muu hulgas mere või siseveekogu põhja süvendamise teel rajatud laevakanalit. Projekteerimine on: 1) ehitise või selle osa arhitektuurne ja ehituslik kavandamine; 2) ehitise tehnosüsteemide kavandamine;

Ehitus → Ehitus
4 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Hüdroisolatsioonitööd

Kuidas tungib niiskus ehituskonstruktsioonidesse, nimetage vähemalt kaks viisi? Difusioon kapillarmõju jõul 11.Mis juhtub soojustusega niiskumise korral? Hallitusseened ja mädanikseened (puitmaterjalid), roostetamine (metallmaterjalid) Kaotab soojustusvõime 12.Milline on õhu roll soojustusmaterjalis? Soojusisolaator 13.Kas niiskunud soojustusmaterjali on võimalik mõistlike kulutustega kuivatada? Ei 14.Kuhu paigaldatakse ehituskonstruktsioonis aurutõkkematerjal? Soojustusmaterjalist siseruumi poole 15.Millised ohud varitsevad soojustamata paneelmajas seestpool korteri soojustamisel ehituskonstruktsioone? Kirjeldage. Niiskuskahjustused, hallitusseened, külmakahjustused. 16.Mis juhtub puidust ehituskonstruktsioonidega niiskumise korral? Paisumine mädanik, hallitusseened 17.Mis juhtub metallkonstruktsioonidega niiskuse mõjul? Roostetamine 18.Mis juhtub betoon- ja kivikonstruktsioonidega niikuse mõjul? Hallitus. Mureemine. 19

Ehitus → Ehitus
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Linna ehituse ajalugu Kodutöö nr 5

5) Chicagost sai ka pilvelõhkujate sunnilinn 6) Rajatud regulaarse planeeringu põhjal, enamiku linnade keskosa on hoonestatud kõrghoonetega 7) Kesklinn oli erakordse kontsentratsiooniastmega (lift- hakati maju kasvatama kõrgustesse) 5. Le Corbusier'i linnaehituslikud ideed (enne ja pärast II MS). 1) Postidel seisev hoone: hoiab maapinna vabana 2) Vaba põhiplaan: kandvate seinte puudumine loob siseruumi paindlikkuse 3) Minimaalne fassaadikujundus: kandekonstruktsioon ei paljastu fassaadil, mis lubab luua puhtaid pindu; 4) Katuseaed: hoone ehitusalune maapind kompenseeritakse katusetasandil asuva rohelusega; 5) Lintaknad: ,,lõikavad" fassaadi kogu hoone pikkuses ja valgustavad siseruumi uhtlasemalt 6) Kõrged tornitaolised kontorihooned umbritsetud madalamate elamuhoonete ning parkidega

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Romaani stiili kujutav kunst

Kuna jumalateenistused peeti ladina keeles, tehti Pühakiri rahvale piltlikult selgeks. Sellest tulenevalt nimetatakse kirikute skulpturaalseid kaunistusi ,, vaeste Piibliks". Romaaniaegsetes skulptuurides püüti edasi anda imelisi või õpetlikke ja hirmutavaid lugusid Pühakirjast. Populaarseim oli Viimse kohtupäeva stseen ,millel Kristus mõistab vooruslikud taevariiki, patused aga põrgusse. Skulptuure tehti ka altarite kaunistamiseks või vabalt kiriku siseruumi paigutamiseks. Sagedane motiiv oli rist koos Kristuse figuuriga, mida nimetatakse krutsifiksiks. Inimese kehaehitusele ja proportsioonidele ei pööratud väga palju tähelepanu, tihti kujutati inimest väikese peaga ja liiga pikkade jalgadega. Olulisem oli edasi anda emotsioone. Kuna inimesed ei olnud skulptuuridel ära tuntavad oli igal piiblitegelasel või pühakul oma tunnusmärk, mille abil ta ära tunti. Näiteks oli võtmega mees

Eesti keel → Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunstiarvustus: Reklaam

ajakiri, aga süvenedes paelus nutikas reklaamipinna kasutus. See pole äärmiselt erakordne ega uudne kompositsiooni poolest kuid erinevalt paljudest reklaamidest, mida tänapäeval tehakse, ei riiva see silma. Disain pole ülepakutud, jätab ,,puhta" mulje ning on esteetiliselt üsna kena. Leian et värvid on hästi sobitatud - ajakirja tavapärane värvigamma must ja kollane. Tuntud logo on nähtav ja pole raske mõista, mida ja miks reklaamitakse. Tulba siseruumi ärakasutamine oli samuti väga hea mõte, sest inimene on uudishimulik ja soovib üsna kindlalt sees nähtavat uudistada, mis tõttu on jällegi möödujate huvi äratatud ja reklaam sooritab oma eesmärgi. Omaette tunnen vajadust kiita ümara tulba valikut reklaami jaoks. Mitmel korral on just tulba pakutud reklaamimis võimalused andnud palju juurde ja sellelgi puhul on see ainult positiivselt mõjunud. Teostusvabaduseks võiks seda ehk nimetada.

Kultuur-Kunst → Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Avatäidete liigid, kirjeldus

Pärnumaa Kutsehariduskeskus Avatäited Raidar Nurm EP-16 2018 Aknad Aken on ava seinas, ukses või katuses, mis võimaldab siseruumi lasta valgust, heli ja enamasti ka õhku. Tänapäeva aknad on tavaliselt klaasitud või kaetud mõne muu läbipaistva materjaliga. Ka lükandosad ja raam viitavad aknale.Paljusid klaasitud aknaid saab avada, et ruumi ventileerida, või sulgeda, et vältida väliseid ilmaolusid. Enamasti on akendel riiv või muu mehhanism, mille abil saab aknaid sulgeda või avada. Akende tüübid Fikseeritud aken Liugaken Pöördaken Kahekordne rippaken Tiibaken Metallist aken

Ehitus → Ehituspuusepp
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

India kunst

milles on nelja ilmakaarde avanevad väravad, kiviplokid kaetud skulptuuridega. N: reljeef Amaravati stuupalt Lõuna-Indias 2. saj. E.ma., Sanchi stuupa Indias, 1. saj. E.m.a. Templid: peamiselt vana kunsti mälestusmärgid, meenutavad monumente. Kõige püham seal, kus on jumala kuju, tavaliselt väike ruum, tempel selle ümber suur, paljude ruumidega ehitis. Saalide uksed ühel joonel, viivad pühapaiga suunas. Lage toetavad tihedalt asetatud sambad, muudavad siseruumi hämaraks. Templid kivist, ilma mördita. Avad sillutati suurte kividega, laed kiviplaatidest. Siseruumis vähe kujusid. Välisseinad koosnevad skulptuuride massist. N: Khajuraho templi skulptuurkaunistusi ~1000 a. kaetud hinduistlike skulptuuridega; Angkor Vati tempel Kambodzas 12. saj. Skulptuur: dünaamiline, mänglev, liigutused-zestid mitmekesised. Kehad painduvad, proportsioonidest kinni ei peeta. Inimesed mitme pea ja paljude jäsemetega, ka

Kultuur-Kunst → Kunst
179 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kontrolltööks kordamine

Hinduism, budism,dzainism. 2. Mis on stuupa? Stuupa on poolkera kujulise kupliga kaetud ehitis Buddha mälestuseks. 3.Milline oli india skulptuuri valitsev vorm? India skulptuuri valitsevaks vormiks on reljeef. 4. Miks ei rõhutata india kunstis erinevust inimese ja looma vahel? Sest see pole jumalate kujutamisel vajalik 5.Kirjelda India templit. Saalide uksed on enamasti ühel joonel, mis viib pühapaiga suunas, lage toetavad sambad seisavad väga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks. Templid ehitati kivist,kuid ilma mördita ja ainult mõnikord metallklambreid kasutades. 6. Millal oli india kujutava kunsti õitseaeg? India kujutava kunsti õitseaeg oli Guptade dünastia ajal 4- 7 saj eKr. 7.Kirjelda Hiina arhitektuuri. Hiina arhitektuur on rajatud enamasti keerukale palkkonstruktsioonile. Ehituste ühiseks iseloomulikuks elemendiks on reljeefidega kaunistatud ja värviliseks maalitud palk, mida kasutatakse sammasteks, taladeks,piitsadeks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Antiikkunst

Kreeka arhitektuur Kreeka ehituskunsti tähtsaim ala oli templiehitus. Siin arenesid välja arhitektuuri kunstivormid. Need omakorda mõjutasid teiste avalikkude hoonete ehituslaadi. Kreeka tempel oli jumala eluase. On välja arenenud vanema aja eluruumist, nelinurksest megaronist. Siin arenevad välja erineva templi tüübid. Templi lagi oli lame ja seda kaunistasid süvendatud pinnad nn kassetid. Suuremates templites jaotas kaks rida sambaid templi siseruumi üheks laiemaks kesklööviks ja kaheks kitsamaks külglööviks (see oli suuremates, väikestes üks siseruum). Aknaid Kreeka templil ei olnud, templi ruumi valgustas uks. Kreeka templi ehitustes esineb kolm stiili: Dooria, Joonia ja Korintose. Dooria ­ Nimetus tuleb doorlaste hõimu järgi, stiil kuulub arhailise ajastuse juurde. Sambad läksid ülespoole veidi peenemaks, keskelt olid paisunud. Sambal baas puudus ja kapiteel oli kaheosaline:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
51 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Barokk

· Katoliiklik barokk- nendes maades, kus katolik kirik omas jätkuvat tugevat positsiooni(Hisp, Ita) · Õukondlik barokk- kujunes nendes maades, kus oli tekkinud tugev keskvõim, absolutism (Prnts) · Kodanlik barokk- piirkondades, mis olid protestantlikud ja kus majanduses arenesid kiiresti kapitalistlikud suhted (Holland) Barokk Itaalias Arhitektuur Valitsevaks kiriku tüübiks sai pikergune hoone. Kiriku siseruumi ei jagatud sageli löövideks. Väga tähtsaks muutusid kirikut kaunistavad skulptuurid ja maalid. Kunsti eesmärgiks ei ole midagi seletada, vaid mõjutada inimese tundeid, tekitada imetlust ja aukartust. Barokk kiriku välisilmes kasutati väga sageli. Kasutati väga sageli valuute, kolmnurkseid viile, süvendeid seintes, poolsambaid, kujukesi. Kõik detailid allutati tervikule, kui samas oli üldmulje rahutu.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Elektrivõrk

muundamine alalisvooluks või vastupidi. Sagedusmuundusalajaam ­ alajaam mis muundab antud sagedusega vahelduvvoolu teise sagedusega alajaamaks. Veoalajaam ­ alajaam mille põhiülesandeks on elektrivõrgu toitmine. (pinge ) kõrgendusalajaam ­ trafoalajaam ,mille trafode väljundpinge on kõrgem kui sisendpinge (pinge ) madaldusalajaam ­ trafoalajaam , mille trafode väljumispinge on madalam kui sisenemispinge Sisealajaam ­ alajaam mis on välismõüjude kaitseks paigaldatud siseruumi. Välisalajaam ­ alajaam mis on ette nähtud taluma väiseid ilmastiku tingimusi. Komplektalajaam ­ kompaktalajaam mis on tavaliselttehases toodetud ja mida kasutatakse ainult el energia jaotamisel. Mastalajaam ­ ühele või mitmele postile monteeritud välisalajaam jaotusvõrgus Maaalune alajaam ­ alajaam mis on mõeldud maaaluseks kasutamiseks Õhkisolatsiooniga alajaam ­ alajaam mille põhiliseks isolatsiooniks faasijuhtide ja maa vahel

Energeetika → Elektrimaterjald
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kaljukuppel (Dome of the Rock)

Sisenemise moseedesse enestesse on mittemoslemitele keelatud, nagu ka ligipääs Templimäele läbi puuvillaturu. Külalised läbivad range turvakontrolli: esemed nagu heebrea palveraamatud või muusikainstrumendid ei ole lubatud. Lisaks nendele Islami Nõukogu poolt kehtestatud piirangutele peavad paljud õigeusu rabid sissepääsu Templimäele juudi seaduste rikkumiseks. See piirang põhineb veendumusel, et kuna Jeruusalemma tempel hävitati sajandeid tagasi, pole Tabernaakli siseruumi, altariruumi, kuhu võis siseneda vaid ülempreester, täpne asukoht teada. Seeläbi kehtib piirang terve Templimäe kohta. Siiski usuvad mõned rabid, et kaasaegsed arheoloogilised ja muud tõendid on lubanud neil tuvastada piirkonnad, kuhu võib julgelt siseneda ilma juudi seadusi rikkumata. Religioosne tähtsus Kaljukuppel, olles osa hoonete kompleksist Templimäel (teine on Al-Aqsa mosee), on üks islami pühamatest paikadest

Teoloogia → Religioon
4 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Alvar Aalto

avatud rõdu ja majaesise terassiga. Tammekannud tahtsid suhteliselt väikest maja ­ korruse pindala pidi olema umbes 135-140 m2 . Noore perekonna soovid olid väga detailsed. Ruumid jagasid nad korruseti ise ära, koguni tolmulapikapikesed olid tellimuses kirjas, rääkimata uste ja akende kujust. Alumise korruse keskseks ruumiks oli algusest peale avar elutuba suure aknaga aeda. Akna ette oli kavandatud kamin, mille ees istudes avanenuks kaunis ja rahulik vaade aeda. Seda motiivi ­ siseruumi lahutamatut sidet välisruumiga, looduse sissetoomist otse elutuppa ­ pidas Aalto väga tähtsaks ning kasutas hiljem korduvalt, sealhulgas endale projekteritud majas Munkkiniemil Riihitie 20. Põhjamaases nii tavalist siseruumi ja välisruumi eraldatust pidas ta suureks puuduseks, kutsudes üles õppima Lõunamaade elamute avatust. Tähtis koht oli majas moodne köök. Ette tuli näha külmutuskapi koht, muidugi

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Nimetu

juhtida masina äravoolutoru sademevee äravoolu. Masin võib asuda väljas, tankla või pesula territooriumil või ka siseruumides. Sõltuvalt sellest, kas masin on mõeldud ja seadistatud iseteeninduslikuks kasutamiseks autojuhtide poolt või kasutab masinat pesula töötaja. Mõlemal juhul on oluline on, et vee- ja elektrivõrgu ühendused oleksid masina asukoha läheduses. Masin on väga kergesti teisaldatav. Vajadusel võib selle veeretada siseruumi hoiule kasvõi igal öösel. Masin tekitab töötamisel müra. Seega ei sobi ta kasutamiseks kontoriruumides või müügisaalides. OMADUSED Lihtne auto porimattide pesu ja kuivatus ühes kohas. Täisautomaatne Tolmuvaba Madalate ülalpidamiskuludega Lihtne hooldada ja võtab vähe ruumi Kiire, üks pesutsükkel (4 matti) kestab u 2 minutit Kasutajasõbralik (lihtne kasutada)

Varia → Kategoriseerimata
8 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Katusetööd, Katuseuugid (vintskapid), Vekseldamine

RAKVERE AMETIKOOL Rando Pajula EP09 KATUSETÖÖD Referaat Juhendaja: Heldur Veidenbaum Rakvere 2011 SISUKORD NÕUDED...................................................................................................................................... Katusekate................................................................................................................................. Veeäravool................................................................................................................................. Soojustus, aluskate, aurutõke ja tuuletõke................................................................................ Valgusavad, paigaldised, läbiviigud ja liited............................................................................. KATUSEUUGID e. VINTSKAPID.....................................................................................

Ehitus → Ehituskonstruktsioonid
96 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Gooti kunst

sisu ja seepärast nimetatakse kirkute skulpturaalseid kaunistusi "vaeste Piibliks". Skulptuure tehti ka altarite kaunistamiseks või vabalt kiriku siseruumi paigutamiseks. Sagedane motiiv oli rist koos ristilöödud Kristuse figuuriga, mida kutsutakse krutsifiksiks. Proportsioonid olid väga ebaloomulikud, tavaliselt

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Millal kujunes välja India kultuur ja kuhu ta levis

on pagood. 3. Millised olid India templid ja kuidas kaunistatud? India templid on peamised vana kunsti mälestusmärgid, meenutavad rohkem monumente kui ehitisi. India templi kõige püham paik, kus asub jumala kuju, on tavaliselt väike, tempel selle ümber võis aga kasvada suureks, paljude ruumidega ehitiseks. Saalide uksed on enamasti ühel joonel, mis viib pühapaiga suunas; lage toetavad sambad seisavad väga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks. Templid ehitati kivist, kuid ilma mördita ja ainult mõnikord klambreid kasutades. 4. Skulptuur Indias. India skulptuur ­ iseloomustavad dünaamilisus, mänglevus ning liigutuste ja zestide äärmine mitmekesisus. Kehad on nii painduvad nagu luid poleks. Maistest vahekordadest ja proportsioonidest ei peeta kinni, anatoomiast samuti mitte. Materjaliks on põhiliselt kivi. Valitsevaks vormiks on reljeef. Tõsised, pühalikud või hirmuäratavad jumalad on

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunstiajalugu - India, Hiina, Jaapan, Vana-Ameerika

skulptuuridega. 3. Millised olid India templid ja kuidas kaunistatud? India templid on peamised vana kunsti mälestusmärgid, meenutavad rohkem monumente kui ehitisi. India templi kõige püham paik, kus asub jumala kuju, on tavaliselt väike, tempel selle ümber võis aga kasvada suureks, paljude ruumidega ehitiseks. Saalide uksed on enamasti ühel joonel, mis viib pühapaiga suunas; lage toetavad sambad seisavad väga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks. Templid ehitati kivist, kuid ilma mördita ja ainult mõnikord klambreid kasutades. 4. Skulptuur Indias. India skulptuur ei ole staatiline nagu egiptuse skulptuur, vaid seda iseloomustavad dünaamilisus, mänglevus ning liigutuste ja zestide äärmine mitmekesisus; kehad on nii painduvad nagu oleksid nad ilma luudeta. Maistest vahekordadest ning proportsioonidest ei peeta kinni ­ need pole jumalate kujutamisel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Rooma kunst

4. Kreeka mõju suurenemine pärast kreeka emamaa vallutamist 2.sajandil eKr 5. Roomlaste üheks teeneks ajaloos peetakse kreeka kunstipärandi sälitamist.  Roomlased ehitasid: 1. Kivist kaari 2. Lihtsaid võlve 3. Kupleid ehitiste katmiseks 4. Hakkasid kasutama mörti kivide sidumiseks 5. Sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume  Rooma psnteoni ümara siseruumi läbimõõt on üle 40 meetri. Hiigelsuur kuppel on sajandite väitel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele.  Roomlased võtsid üle: 1. Kreeka sambad, eelistatikorintose stiili 2. Sambad dekoratsiooniks 3. Kasutati poolsammast ja pilastrit 4. Kaared ja võlvid – kande funktsioon  Ehitati: 1. Foorumeid – toredaid ja sammaskäikudega väljakuid 2

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kreeka, Rooma ja varakristlik kunst

Pea pikkuse moodustas 1/7 kogupikkusest Polykleitose ,,Odakandja" ja 1/8 Lypsippose ,,Kaapijal". Rooma arhitektuur. Roomlased õppisid ehitama kivist kaari ning lihtsaid võlve ja kupleid ehitiste katmiseks, ka hakkasid nad kasutama mörti kivide sidumiseks. Need oli väga suured edusammud ehitustehnikas. Nüüd sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume. Näiteks Rooma Panteoni ­ kõikidele jumalatele pühendatud templi ümara siseruumi läbimõõt ulatus üle 40 meetri. Seda kattis hiigelsuur kuppel, mis on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele. Roomlased võtsid üle kreeka sambad. Nad eelistasid korintose stiili kui kõige toredamat. Rooma ehituses kaotasid aga sambad oma esialgse ülesande ­ kanda ülal mingit ehtise osa. Nad muutsid vaid kaunistuseks, sest kaared ja võlvid seisid niigi üleval. Väga palju kasutati poolsammast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ida-Maad

viivad trepid. Tihti kuulub kompleksi topeltaed, millel on väravad igasse nelja ilmakaarde. 3. Templid ise meenutavad rohkem monumente kui ehitisimeie mõistes.India templi kõige püham paik, kus asub jumalakuju, on tavaliselt väike, tempel selle ümber võis aga kasvada suureks , paljude ruumidega ehitiseks.Saalide uksed on enamasti ühel joonel, mis viib pühapaiga suunas; lage toetavad sambad seisavad väga tihedalt ka muudavad siseruumi hämaraks. Templid ehitati kivist, kuid ilma mördita ja ainult mõnikord metallklambreid kasutades. Avad sillati suurte kividega ja laed tehti kiviplaatidest. Siseruumis on kujusi tavaliselt vähe, aga India pühakodade välisseinad näivad koosnevat lausa skulptuuride massist.Tühja, vaba pinda ei leidu peaaegu üldse. 4. India skulptuuri iseloomustavad dünaamilisus, mänglevus ning liigutuste ja zestide

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vana-Kreeka ja Vana-Rooma arhitektuur ja skulptuur

Rooma on vahelüli, mille kaudu kreeka kunstitraditsioon anti edasi läände. Alles roomlaste mõju all suutis kreeklaste traditsioon täielikult oma olemuselt muutuda. Roomlased õppisid ehitama kaari ja võlvi ning ehitiste katmiseks võtsid kasutusele ka kuplid. Suur edusamm võrreldes kreeklastega oli ka see, et hakati kasutama mörti kivide sidumiseks. See võimaldas ehitada keerukamate plaanide ja suuremate siseruumidega ehitisi. Rooma Panteoni templi siseruumi läbimõõt ulatus koguni üle 40 meetri. Võeti üle ka kreeklaste sambad, korintose stiili peeti kõige toredamaks ning seda ka eelistati kõige rohkem. Sambad aga kaotasid oma põhilise ­ kandva ­ funktsiooni. Kuna kaared ja võlvid hoidsid hoonet niigi üleval, muutusid sambad vaid kaunistuseks. Kreeka sambad seevastu täidavad oma otstarvet ­ toetada lage ja katust ­ tunduvalt paremini. Detailide mõnevõrra kuiv töötlus annab rooma arhitektuurile külma esinduslikkuse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Dramaatika zanriline klassifikatsioon

Teatris valitseb näitleja: elav inimene laval, kellele tekst peab andma materjali. Näitleja lavalolemine on seejuures täiesti reaalne, otseselt meeltega tajutav. Eepikaga võrreldes toimib draamas tugevamalt kontsentratsiooni (keskendatuse) põhimõte. Samas on inimesekujutus draamas fragmentaarsem kui eepikas. Siseelu kujutamise vahendid 1. Dialoog ja monoloogid. 2. Mitteverbaalsed väljendusvahendid: näoilme, zestid ja poosid, liikumine jne. 3. Tegelase siseruumi, seejuures ka raskesti väljendatavaid hingeseisundeid saab teatud piirides nähtavaks teha teatraalsete vahenditega, mis näitlejat abistavad: valgus, helid, muusika jne. DRAAMA EPISEERUMINE Dramaatiline teater kehastab sündmusi Eepiline teater (Brecht) tõmbab vaataja endaga kaasa, tarbides ta jutustab sündustest aktiivsust teeb vaatajast jälgija, võtab talt aktiivsust

Kirjandus → Kirjandusteadus
19 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Idamaade kunst, vana-ameerika kunst

mõjudega; sisu ­ India ­ sissepoole vaatav. Eeskujuks Apollo. 2.India arhitektuur Tempel: peamised vana kunsti mälestusmärgid, meenutavad rohkem monumente, kui ehitisi. India templi kõige püham paik, kus asub jumala kuju, on tavaliselt väike, tempel selle ümber võis aga kasvada suureks, paljude ruumidega ehitiseks. Saalide uksed enamasti ühel jppnel, viivad pühapaiga suunas, lage (kiviplaatidest) toestavad sambad, mis seisavad võga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks. India pühakodade välisseinad näivad koosnevat lausa skulptuuride massist. Tempel ehitati kivist, ilma mördita. Stuupa: poolkerakujuline kupliga ehitis, Buddha mälestuseks. 3.Hiina kujutav kunst MAAL Peamisteks vormideks tussi- ja akvarellmaal paberil või siidil, mille käigus kujutati inimest, loomasid ning maastiku (õpetas inimese ja looduse ühtekuuluvust). Joonistamiseks kasutati tussi või

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tehnikaimed 2009

tuletõrjujatel põlevast hoonest hädasolijaid leida. Joey Wilson ja Neal Patwari kasutasid raadiotomograafuuringut, mille abil saab inimesi ja muid objekte tuvastada ja nende liikumist jälgida odavate raadiolaineid saatvate ja vastuvõtvate seadmetega, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiapotaal Novaator LiveScience'it. Tehnoloogia kontrollimiseks paigutasid teadlased 28 raadiost koosneva juhtmeta võrgustiku ümber neljakandilise siseruumi ja sama suure maa-ala ümber õues. Raadiod asetati 1,2 meetri kõrguste plasttorude otsa, et mõõtmised toimuksid umbes inimese rinnakõrguselt.Kui inimene jalutas raadiosaatjatega ümbritsetud ruumis, mõõdeti raadiosignaalide tugevust kõigi saatjate vahel. Andmete ümbertöötlemisel saadi pilt liikuvast inimesest arvutiekraanile. Edasiarendatult võimaldas sama meetod näha teadlastel ka läbi seinte. 34 raadiosaatjat

Geograafia → Geograafia
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Manerism

Alciati ,,Emblematum Liber"(1531) ja Cesare Ripa ,,Iconoloogia" (1593) sealt leidis iga ehitusmeister, kunstnik ja käsitööline õpetlikke allegoorilisi pilte esemetele, seintele või ruumi. Nendega väljendati hoone ja asja funktsiooni ja eesmärke. Manerism ruumikujunduses väljendus ruumi ekspressiivsuse tõstmises, mis saavutati arhitektuurse plastika kui ka maalikunsti vahenditega: sammaste, nikerportaalide, ja kaminatega toodi välisarhitektuur ka siseruumi. Ruume asuti illusoorselt muutma: maalitud Traperiide- riputatud tekstiili imiteerivad maalingud, mida kasutati kas seinapaneelidel või laes. Lagi jagati geomeetriliseks erinevate nurkade arvuga kujunditeks, mille põhja võis katta embleem-maaling ning mida teineteisest eraldasid jõuliselt profileeritud raamistused. 17.saj .maneristlikuks interjööriks võib pidada Peter Paul Rubensi Antwerpeni maja . Maneristlikku ornamenti iseloomustab konstrueeritus ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vana-Kreeka ja Vana-Rooma arhitektuur ja skulptuur

Rooma on vahelüli, mille kaudu kreeka kunstitraditsioon anti edasi läände. Alles roomlaste mõju all suutis kreeklaste traditsioon täielikult oma olemuselt muutuda. Roomlased õppisid ehitama kaari ja võlvi ning ehitiste katmiseks võtsid kasutusele ka kuplid. Suur edusamm võrreldes kreeklastega oli ka see, et hakati kasutama mörti kivide sidumiseks. See võimaldas ehitada keerukamate plaanide ja suuremate siseruumidega ehitisi. Rooma Panteoni templi siseruumi läbimõõt ulatus koguni üle 40 meetri. Võeti üle ka kreeklaste sambad, korintose stiili peeti kõige toredamaks ning seda ka eelistati kõige rohkem. Sambad aga kaotasid oma põhilise – kandva – funktsiooni. Kuna kaared ja võlvid hoidsid hoonet niigi üleval, muutusid sambad vaid kaunistuseks. Kreeka sambad seevastu täidavad oma otstarvet – toetada lage ja katust – tunduvalt paremini. Detailide mõnevõrra kuiv töötlus annab rooma arhitektuurile külma esinduslikkuse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Romaanika ja gootika

portaal - ​rikkalikult dekoreeritud pea sissekäik hoonesse pikihoone - kirikuhoone osa, mis on määratud kogudusele, moodustab tavaliselt kirikuhoone läänepoolse osa, millega idas liitub kooriruum. lööv - ​kummaltki poolt välisseina või toenditega piiratud siseruum pikiehitistes. transept - ​ehk ristlööv on pikihoonet risti läbiv kirikuosa. empoor - ​ehk väär on kõrgemal korrusel asetsev galerii või rõdu taoline ehitusmaht, mis on pikema küljega avatud suuremasse siseruumi. trifoorium - kaaristuna lahtine müürikäik romaani ning gooti basiilikate kesk- ja ristlöövi kõrgseinas aknavööndi all. valgmik - ​ehk framuug on ukse või akna kohal asuv eraldi raamistusega aken. silindervõlv - ​ehk aamvõlv on lihtne, ligikaudu poolringjoone kujulise läbilõikega piklik võlv (selle pikkus on läbimõõdust suurem). ristvõlv - ​võlvitüüp, mis saadakse nelinurkse ruumi kohale asetatud kahe silindervõlvi täisnurksel lõikumisel.

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
1 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rooma kunst

Rooma kunst Rooma kunst oli paljuski mõjutatud alistatud Kreekast. Sealt toodi massiliselt Rooma skulptuure ja Kreeka kunsti. Siiski loodi kaks iseseisvat ja kõrgetasemelist ala rooma skulptuuris: portreed ja ajaloolised reljeefid. Tol ajal loodi arvukaid mälestusmärke ehk monumente, sealhulgas ka keiser Marcus Aureliuse ratsakuju. Reljeefidel jäädvustati tõelisi sündmusi ja võidetud lahinguid. Mööda Trajanuse sammast, mille otsas seisab keisri kuju, kulgevad spiraalselt reljeefid stseenidega võitlusest daaklaste vastu. Reljeefid kaunistasid ka triumfikaari. Omapärased teosed on kameed - reljeefid, mis uuristati eri värvi kihtidega kivist. Veel sadu aastaid pärast Rooma riigi hävimist olid käibel rooma mündid. Kuplid/kaared - Roomlased õppisid ehitama kivist kaari ning lihtsaid võlve ja kupleid ehitiste katmiseks, ka hakkasid nad kasutama mörti kivide sidumiseks. Need oli väga suured edusammud...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Aia kirjeldus

Inventeerimisel kogutav informatsioon: Mere pst. 8 Toila Ida- Virumaa Ümbritsev piirkonna kasutus: elurajoon ja puhkepiirkond. Aia ümbrusesse jäävad kortermajad ja elumajad. Toila vald on suvel puhkepiirkonnaks paljudele ranna külastajatele ja Toila SPAs puhkajatele. Naabruse iseloom: aia ümbrusesse jäävad elamud on enamjaolt kortermajad, kuid on ka üksikuid elumaju. Kõik majad on vanad, aga nendest enamusi on renoveeritud. Kortermajade ees on hekid ja lillepeenrad, üleüldiselt esineb üksikuid vanu tammesid. Naabruse üldmulje on esteetiline. Liikluse iseloom: läänest ja lõunast ümbritsevad aeda kõvakattega sõiduteed. Lõuna küljes asuv tee on väga vähese liiklusega, seal sõidavad vaid kohalikud. Lääne küljes asuv tee on rohkem kasutatav, sest seda mööda saab sõita Toila Oru parki ja randa. Suvel on liiklus tihedam kui talvel. Paar korda päevas sõidab sealt ka ühistrantsport. Põhjas asuv kõvakattega tee jääb aiast kaugemale ja ida pool...

Loodus → Keskkond
1 allalaadimist
thumbnail
22
docx

LASTINDUS JA LAONDUS

12,5 mm kõrgemal alumiste fitingute alumisest ja ülemine kate 6 mm madalamal fitingute ülemisest tasandist. 58. Mis vahe on standard ja high cube ISO konteineritel. Konteinerite väline kõrgus on kas 8 jalga (2,44 m), 8 6 ("standard"; 2,59 cm) või "high cube" kõrgus, 9 6 (2,90 m). 59. Mis on pallet wide konteiner Konteinerite laiuse standard on 8 jalga (2,44 m), mis tähendab üldotstarbeliste konteinerite siseruumi laiust 2,34-2,35 m. Erandiks on "pallet-wide" konteinerid, mille siseruumi laius on 2,44 m, et mahutada ära kaks kitsamat otsa pidi kokku pandud euroalust (väline laius 2,50 m). 60. Mis on TEU? Konteinerite mahutavust ja käivet väljendatakse tavaliselt 20-jalastes tingkonteinerites ehk TEU-des (twenty foot equivalent unit). 1 TEU on võrdne ühe 20 pikkuse ja 8 laiuse (6,1 ×2,44 m) standardkonteineriga. Kuna tegemist on ligikaudse arvestusühikuga, ei võeta

Logistika → Lastindus ja laondus
69 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Soolalamp ja soolakamber

pakub silmale rahustavat pidepunkti. Soolalambi toime laste ja haigete öölambina on eriti rahustav. [1] Soolalampide juures ühinevad kaks spetsiifilist mõju: kivisoola puhastav, värskendav, selitav, maandav, kaitsev ja tugevdav jõud. [1] Teiseks- oranzpunakast kristallist lähtuv soe ja kirgastav valgus. Soolalambid erinevad nii suuruse, vormi kui ka värvi poolest ning nende kõrval pakutakse ka soolakristallist teeküünlaid ja lõhnalampe. Soolalambid kaunistavad igat siseruumi. Soolalambid tagavad ka parema une. Soolalamp aktiveerib ka unenägude nägemist. Sool suudab kaootilisi energiavooge teataval määral korrastada ning atmosfääri energeetiliselt puhastada. Soolalambid aitavad teraapiaruumis hoida neid ruume energeetiliselt tasakaalus, millega negatiivsetel mõttevormidel ja emotsioonidel ei lasta kusagil pimedas nurgas kinnistuda. Arsti ooteruumis hoolitseb soolalamp hea õhu eest ja loob rahustava atmosfääri. Pilkupüüdev lamp tõstab tuju ning juhib

Keemia → Keemia
10 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Antwerpeni katedraal

htm 6. http://www.aviewoncities.com/antwerp/cathedral.htm 5 2.1 Arhitektuur Antwerpeni katedraal on gooti stiilis, aga saanud mõjutusi ka teistest stiilidest. Katedraal on 123 meetrit kõrgusesse. Põhja torn, mis meenutab sõrme, osutab justkui Jumala poole, see on Antwerpeni üle kõrgunud muutumatul kujul siiamaani. Katedraalis on lai kesklööv, millest mõlemale poole on kolm vahekäiku. See loob suure siseruumi, igas vahekäigus on 48 sammast. Katedraali pikkus on 117 meetrit ja laius 65 meetrit. Katedraalis on 34 suurt vitraažakent. Hoolduskulud on igal aastal 1,5 miljoni euro ümber.6 2.2 Muusika 15.sajandi alguses alustas katedraali koor aktiivselt muusikaelu, selle tõttu on kooril muusikaajaloos tähtis roll. Johannes Ockeghem, kes oli üks tähtsamaid heliloojaid 15. sajandil oli katedraalid 1443. aastal vikaar-laulja, samamoodi oli seda ka Jacob Obrecht, aastatel 1492-1497

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kaugete maade kunst

Tadz Mahal ­ kuigi asub Indias, on tegemist Islami kunstiga Aafrika kunst Tunnused: dekoratiivsed; lapselikud; nagu Picasso näeb välja. India kunst Tunnused: pannakse kogu ehitis ruudukujulisesse raami, keskel tsentrum; kobrutavad, mahlakad ehitised; stuube; näitab ka paljast keha; seksuaalsed stseenid; templid ehitati kivist, kuid mördita; saalide uksed on enamasti ühel joonel, mis viivad pühapaiga suunas; lage toetavad sambad seisavad väga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks; välisseinad koosenvad lausa skulptuuride massist; skulptuuri iseloomustab dünaamilisus, mänglevus, mitmekesised zestid, ligutused, kehad on nii painduvad nagu oleksid need luudeta, inimesed mitme pea ja paljude jäsemetega, samuti inimestel ja loomadel põhinevad olendid; reljeefiga jutustatakse tegelasterohkeid stseene; ei pöörata tähelepanu üksiku inimese iseärasustele, vaid näidatakse igaühe kuulumist mingisse liiki, rolli või kasti; kujudel on rahulik, leebe ja ülev

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Gooti Kunst

Gooti aja lõpupoole hakati rohkem valmistama värvilisi puuskulptuure. Nendega kaunistati altareid. Kujunesid välja tiibaltarid ­ õhuke kapp, mille tiivad (uksed) kaeti maalide ja/või skulptuuridega. III Maalikunst Kuna gooti kirikute aknad olid suuremad, jäi akendevahelist pinda vähemaks ja seinamaalidele vähem ruumi. Seinamaalidel oli siiski kirikutes tähtis roll. Freskotehnika. Ainestik piiblist. Väga olulised olid endiselt kiriku siseruumi ilmestavad vitraazid. Võib mainida üht kunstnikku ka nimeliselt, see on itaallane Giotto di Bondone (1266/67- 1337). Varasemal ajal kujutati inimesi seinamaalidel pikkade, peente ja lamedatena. Giotto kujutas inimesi ilmekamalt, loomulikumalt. Ta rõhutas figuuride ümarust, vormi. Giotto loomingu tunneb ära talle iseloomuliku näotüübi järgi ­ inimestel on kõrged põsesarnad, veidi pilukil silmad. Koloriit on hele. Giotto harrastas peamiselt freskotehnikat. Tema parim töö ­

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Vana-Rooma arhitektuur

Kreeka arhitektuurist sõltumatult kujunes templiarhitektuuris välja kuppelehitis ­ kupliga kaetud silindriline hoone. Rooma Panteon Laeava Vaade ülevalt Vaade küljelt Sisevaade Kuppelehitis, kus tähtsaim ei olnud mitte välis-, vaid sisevaade. Panteoni ringikujulise siseruumi läbimõõt on 43,5 ja sama kõrgusega kupli laes on 9-meetrise läbimõõduga ava ruumi valgustamiseks. Välisseinad on liigendamata, sissekäiku ilmestab sügav sammasportikus. Algidee pärines samuti Kreekast. Roomas saavutas see oma täiuslikkuse. Eest vaade Basiilika on tavaliselt pikliku põhiplaaniga, samba või piilariridadega löövideks jaotuv hoone, mille

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
37
ppt

Rooma kunst

kuid tänu etruskidele õppisid võlve tundma roomlased) Etruski tempel Roomlased õppisid ehitama kivist kaari ning võlve ja kupleid ehitiste katmiseks, ka hakkasid nad kasutama mörti kivide sidumiseks. (Need olid väga suured edusammud ehitustehnikas, sest nüüd sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume. ) Näiteks Rooma Panteoni ­ kõikidele jumalatele pühendatud templi ümara siseruumi läbimõõt ulatus üle 40 meetri. ( Seda kattis hiigelsuur kuppel, mis on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele. ) Panteoni läbilõige Roomlased võtsid üle kreeka sambad. ( Rooma ehituses kaotasid aga sambad oma esialgse ülesande ­ kanda ülal mingit ehtise osa. Nad muutsid vaid kaunistuseks, sest kaared ja võlvid seisid niigi üleval. ) Väga palju kasutati poolsammast. (See oleks nagu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Rooma kunst

selle lihtsaim vorm on poolringikujuline kivirida. Võlvi võib lihtsustatult ette kujutada kui üksteise taha ehitatud kaarte rida ­ tulemuseks on nn. silindrivõlv, millega saab katta nelinurkset ruumi. Ümmarguse ruumi puhul kasutati poolkerakujulist kuplit. Tänu edusammudele ehitustehnikas sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume. Näiteks Rooma Panteoni (kõikidele jumalatele pühendatud tempel) ümara siseruumi läbimõõt oli 43,5 meetrit. Seda kattis hiigelsuur kuppel, mis on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele. Roomlased võtsid üle kreeka sambad. Nad eelistasid Korintose stiili kui kõige toredamat. Rooma ehituses kaotasid aga sambad oma esialgse ülesande ­ kanda ülal mingit ehitisosa. Nad muutusid vaid kaunistuseks, sest kaared ja võlvid seisid niigi ülal. Väga palju kasutati poolsammast. See oleks nagu pool pikuti lõhestatud sambast,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kunstiajalugu pk. 18-22 vastused

ARHITEKTUUR ITAALIAS JA SAKSAMAAL 17.-18. SAJANDIL 1. Millise ordu emakirik Roomas oli juba 16.saj. ennustanud uue kirikutüübi sündi? jesuiitide ordu 2. Mis iseloomustab sellise kiriku (barokk-kiriku) siseruumi? ¤ kirikuid kaunistavad skulptuurid ja maalid (dekoratiivsem iseloom kui gooti stiili omadel) ¤ enam ei jagunenud siseruum löövideks 3. Mis annavad ilmet sellise kiriku välimusele? Kirjelda selle läänefasaadi. Kuppel ja läänefasaad -detailid on samad, mis renessansipäevalgi -detailid on allutatud tervikule -detailidel puudus konstruktiivne osa -üldmulje dünaamiline, rahutu ja maaliline -keskosa on kahekorruseline 4. Mida tähendab voluut

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Rooma kunst

Koos sellega muutusid valitsevaks uued konstruktsioonid, millest tähtasaimad on kaared, võlvid ja kuplid. Kaart kasutati seintes olevate avade (uste, akende) katmiseks ­ selle lihtsaim vorm on poolringikujuline kivirida. Võlvi võib lihtsustatult ette kujutada kui üksteise taha ehitatud kaarte rida ­ tulemuseks on nn. Silindervõlv, millega saab katta nelinurkset ruumi. Ümmarguse ruumi puhul kasutati kuplit. Näiteks Rooma Panteoni - kõikidele jumalatele pühendatud templi siseruumi läbimõõt ulatus üle 40 meetri. Seda kattis hiigelsuur kuppel, is on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhidektidele. Selliste konstruktsioonide juures tekkisid suured tühjad pinnad seintel, võlvidel ja kuplitel. Nende liigendamiseks ja elustamiseks kasutati kreeka arhitektuurist tuntud detaile ­ sambaid, poolsambaid, pilastreid jne, millel polnud aga enam olulist kandvat osa

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
6
doc

ARVUTI MÕJU TÖÖTAJA TERVISELE

arvuti. Sageli on sülearvuti hiirekursorit ebamugav liigutada . Arvutitöö mõju inimese füüsilisele tervisele saab hinnata tööasenditest ja tööliigutustest tekkinud koormusena tugi- ja liikumiselundkonnale. Töökeskkonnas mõjuvatest nägemistingimustest tekib koormus nii nägemis- kui ka tugi- ja liikumiselundkonnale (halvad nägemistingimused soodustavad alati sundasendi tekkimist). Töötaja füüsilisele tervisele avaldab mõju ka siseruumi mikrokliima ja ruumiõhu koostis ning elektromagnetväljad. Töötaja vaimset tervist arvutitööl mõjutab suuremahulise informatsioonihulga vastuvõtmise ja töötlemise vajadus, aina kiirenev töötempo, kõrgendatud tähelepanu vajadus. Pidev vaimne pinge viib töötaja stressisituatsiooni, mis väljendub indiviidi füsioloogiliste, psühholoogiliste ja käitumise muutustena, viies aja jooksul püsiva tervisehäireni.

Informaatika → Informaatika
34 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Kunstiajalugu kutsekoolile

Kuplid, Kaared · Roomlased õppisid ehitama kivist kaari noing lihtsaid võlve ja kupleid ehitiste katmiseks, ka hakkasid nad kasutama mörti kivide sidumiseks. Need olid väga suured edusammud ehitusetehnikas. Nüüd sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume. · Näiteks Rooma Panteoni - kõikidele jumalatele pühendatud telpli ümara siseruumi läbimõõt ulatus üle 40meetri. Seda kattis hiigelsuur kuppel mis on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele. Ehitiste teke · Iga valitseja pidas silmas oma austajaks lasta ehitada toredaid ja sammaskäikudega viljakuid, nn foorumeid ning avalikke hooneid · ajaarvamiste vahetusel elanud keiser Augustus tundis uhkust selle üle, et ta

Põllumajandus → Aiandus
40 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Rooma kunst

kasutati seintes olevate avade (uste, akende) katmiseks ­ selle lihtsaim vorm on poolringikujuline kivirida. Võlvi võib lihtsustatult ette kujutada kui üksteise taha ehitatud kaarte rida ­ tulemuseks on nn. silindrivõlv, millega saab katta nelinurkset ruumi. Ümmarguse ruumi puhul kasutati poolkerakujulist kuplit.Tänu edusammudele ehitustehnikas sai luua mitmekesisema plaaniga ehitisi ning väga suuri siseruume. Näiteks Rooma Panteoni (kõikidele jumalatele pühendatud tempel) ümara siseruumi läbimõõt oli 43,5 meetrit. Seda kattis hiigelsuur kuppel, mis on sajandite vältel olnud eeskujuks hilisematele ehitusmeistritele ja arhitektidele. Roomlased võtsid üle kreeka sambad. Nad eelistasid Korintose stiili kui kõige toredamat. Rooma ehituses kaotasid aga sambad oma esialgse ülesande ­ kanda ülal mingit ehitisosa. Nad muutusid vaid kaunistuseks, sest kaared ja võlvid seisid niigi ülal. Väga palju kasutati poolsammast

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun