2 1. RIIGIABI................................................................................................................................ 3 1.1 Rakendamine.....................................................................................................................3 1.2 Menetlus............................................................................................................................4 1.3 Siseriiklik riigiabi ja vähese tähtsusega abi register......................................................... 4 1.4 Üldine grupierandi määrus................................................................................................5 1.5 EAS................................................................................................................................... 5 2. RIIGIHANKED...
Nn. ajude äravool. 2. Segadusse sattumine turumajanduslikust kaubaküllusest ja kirevusest. Vaesed ja rikkad maad Mitmepalgeline vaesus. Tsükliline vaesus - majandus mured süvenevad majanduskriisile jalgujäänutel ja lõppevad kriisist ülesaamisega. Isiklik vaesus - on probleemiks teatud osale rahvast nii arenenud kui vähemarenenud maades. Piirkondlik vaesus - keerukas nähtus riigi mõnes osas (Eesti kaguosa, Itaalia lõunaosa jne.). Taoliste piirkondade arendamine on tähtis siseriiklik ülesanne. Esimene maailm - eriti kõrge elujärje, vaba ühiskonnakorralduse ja eriti moodsa tootmisviisi ning majanduse struktuuriga riigid lääne-euroopas ja põhja- ameerikas (üksikud ka mujal). Rahva tulu ületab 10'000 USD elaniku kohta aastas. Teine maailm - kõrge elatustasemega, kuid vähemmoodsa ühiskonna korralduse, tootmisviisi ja majandusestruktuuriga kõrgelt arenenud riigid ida- euroopas. Mahajäämus esimesest maailmast kujunes juba varakult ja seda...
Eesti NSV valitsemine: seadusandlik võim ENSV ülemnõukogu Täidesaatev võim- ENSV valitsus Nomenklatuur -- uus klass, privilegeeritud parteiladvik Kõige olulisematest ametikohtadest koostati eraldi nomenklatuursete ametikohtade loetelu, mille partei keskkomitee kinnitas. Nõukogude süsteem kasutas seda ühiskonna kontrollimiseks ja suunamiseks. Nõukogude aegsed valimised: formaalsed, sest hääletati ühe kandidaadi poolt. Korraldati, et näidata välismaailmale nõukogulikku demokraatiat. Julgeolekuorganid-NKVD, Julgeolekukomissariaat, KGB, miilits(-siseriiklik korrakaitse, allus siseministeeriumile), kaitseministeerium. Nende mõjuvõimu vähendati sellega, et nad pidid hakkama parteile alluma. Rahvusväeosade likvideerimine: 1956 märtsi algul, kui Gruusia rahvusdiviisi üksused keeldusid välja astumast rahva vastu, kes oli tulnud tänavatele Stalini hukkamõistmise vastu protesteerima. Rahvusväeosade olemas olu võimaldas ka enamikul tollastel ajat...
Agentuuri väitel peaks Türgi kasvatama ühissõidukite arvu, eriti linnades, et vähendada muude sõidukite arvu ja seega ka õhusaastet. Energia tarbimine Türgi energiatarbimine on dramaatiliselt tõusnud viimase 20 aasta jooksul. Ühelt kvardmiljonilt Btu-d(energiaühik)1980. aastal on Türgi siseriiklik energiatarbimine kolmekordistunud- 2000. aastaks oli see 3,2 kvardmiljonit Btu-d. Umbes pool Türgi tarbitavast energiast tarbib tööstussektor, veerand elanikkond ning ülejäänud energiast transport ning kaubandus. Aastal 2000 tuli 42% Türgi energiast naftast, 31% kivisöest, 17 % maagaasist. Rahvuspargid Türgi esimene rahvuspark loodi 1958. aastal. Sellest ajast on nende arv tõusnud 35-ni.Mõned neist parkidest, mis olid algselt loodud arheoloogilistel ning ajaloolistel eesmärkidel....
See sündmus aga äratas Prantsuse ühiskonnas ohutunde. Diktatuuriga võitlemiseks loodi Rahvarinne. Parlament võttis vastu rohkem kui 100 seadust, mille abil üritati tõsta elanike ostujõudu ning tagada neile väärikam elu. Näiteks vähendati töönädala pikkust 48 tunnilt 40-le, kusjuures palk jäi samaks. Puhkuseseadus võimaldas töötajatele iga- aastase kahenädalase tasustatud puhkuse. Majanduse elavnemisega suudeti siseriiklik diktatuurioht kõrvaldada. Kokkuvõttes saab öelda, et demokraatia säilis riikides, kus majandus oli tugevam, inimeste rahulolu riigiga ja eluoluga suurem. Neis riikides, kus inimesed tundsid, et nende rahvustest ja inimestest piisavalt ei hoolita, oli ka suurem valmisolek diktatuuri kehtestamiseks. Prantsusmaal ja Inglismaal oli pikk demokraatia ajalugu, majandusseis tugevam kui Itaalias, Saksamaal ja Nõukogude Liidus. Itaallased,...
Tallinna Täiskasvanute Gümnaasium Pärsia impeerium referaat Joanita Janson 11A 2008/09 õa Sisukord Sissejuhatus....................................................................................................3 Iraanlaste-eelne periood.................................................................................4 Mitanni riik (1500-1360 eKr)...........................................................................5 Iraanlaste endi või kaasabil loodud riigid.....................................................5 Iraanlaste saabumine Iraani aladele..............................................................5 Meedia (728-550 eKr)...
Demokraatia on poliitilise korra vorm, kus riigi juhtimine toimub rahva valitud saadikute kaudu ning eksisteerivad demokraatlikud vabadused. Diktatuur on mitte milleski piiratud, seadustega kitsendamatu, jõule toetav võim. Itaalias kehtestati fasistlik diktatuur, kuna sõjajärgsetel aastatel oli Itaalia siseriiklik olukord üsna keeruline: keskvalitsus oli nõrk, koalitsioonivalitsus oli võimul, parteidevahelised tülid, tööpuudus riigis ning millest tekkisid rahutused ning tööliskond sattus üha enam kommunistide mõju alla. Nendes tingimustes tekkis üks väike rühmitus nimetusega Võitlusliin, kuhu põhiliselt kuulusid sõjaväelased ja töötud. Neid hakati kutsuma fasistideks. Mõne aja eest tekkis rühmitus Rahvuslikuks Fasistlikuks Parteiks, mida juhtis Benito Mussolini...
aastail - võidukäik või kriis Demokraatia on rahvavõim , kus rahvas valib riigile esindajad.Demokraatliku riigikorda iseloomustab kõige paremini ehk see,et rahvas on riigis "valitseja".Demokraatlik riigikord suurenes sellepärast pärast I maailma sõda , sest rahvas tahtis endale valitsejat kes seisab riigi eest väljas , ning ei proovi ainu valitsemisega kogu riigi võimu enda kätte haarata. Demokraatlik riigikord arenes välja pärast I maailmasõda , kus lõpetati diktaktuur.Eelkõige arenes välja valimisõigused ,valimas võisid ka käia naised.Oli kodaniku õigused.Muutus suuresti ka siseriiklik elukorraldus,sellest kasvas suur populaarsus.Pärast esimest maailmasõda kaotasid liberaalid Euroopa maades oma senise mõju. Sõjast väsinud inimesed lootsid kiiretele muudatustele ja heaolule ,kuid majandusliku õitsengut paraku nii kiiresti ei saabunud milles oli ka rahvas pettunud.Tekkis mittedemokraatlik l...
asutamislepingud (ajakirjanduses aluslepingud) 2) Sekundaar õigusaktid e. rakendusaktid. a)kohustuslikud sek. Õigusaktid määrus, direktiiv, otsus b)soovituslikud sek. Õigusaktid kasut. mitmesuguseid teisi vorme. 3. Harmoniseerimise tähendus Euroopa Liidu õiguspraktikas, harmoniseerimise liigid ja nende põhivaldkonnad. Harmoniseerimine on protsess, kus liikmesriigi siseriiklik seadusandlus ühtlustatakse ELI seadusandlusega, samas siseriiklikku seadusandlust asendamata. Kasutatakse kahte liiki harmoniseerimist: 1) Täielik harmoniseerimine e. total harmoniseerimine (kasutatakse tavaliselt siseturu regulatsioonides) 2) Minimaal harmoniseerimine (kasut. peamiselt keskkonnakaitses, tarbijakaitses, tööõigus ja dumpingu vastastes meetodides (dumping uus toode pannakse müüki alla oma hinna) 4...
Kui võtta aluseks põhimõte, mis ülesanne akt täidab: legistlatiiv, haldus ja jurisdiktsioonifunktsioon. Võib ka materiaalne, sisu järgi, kuid seda ainult juhul, kui nad on juba funktsiooniliselt määratletud. Võib ka valdkonna järgi - era ja avalik. Liigitus koha alusel - hierarhia, on iseloomulik kõigile M-E õiguskordadele, olgu ta siseriiklik või Euroopa õiguse oma. Võime piltlikult kujutleda nende kogumikku püramiidina. Rahvuslikuõiguse püramiidi alus on õigusnorm; hierarhia paneb paika põhiseadus. Püramiidi tipus on roheline täpp (maailm on karvane varvas). Õigus peab olema kantud õiguseideest, mille olulisem komponent on õiglus ja kõik püramiidi astmed peavad olema kantud õigluseideest. Püramiidi tipus on ürgnorm, millest kõik teised lähtuvad. Õigusallikad Eesti õiguskorras 7. oktoober 2008. a. 8:21...
PÕHIMÕISTETE ÕPETUS Koostaja: Raivo Kaer, TLÜ RTI RIIK Riigi tunnused: ¤ territoorium ¤ rahvas ¤ avaliku võimu organisatsioon Riikliku korralduse vormid: Unitaarne - ühtne riik Föderatiivne - liitriik I Riigi piires ühtne võimuorganisatsioon - seadusandlik võim, täidesaatev ja kohtuvõim II Riigi piires ühtne õigussüsteem - siseriiklik positiivne õigus, kohtupraktika, rahvusvahelise õiguse normid ja tavad, tsiviliseeritud ühiskonnas üldtunnustatud õiguse printsiibid III Erilised institutsioonid ja riigiametnikud - ametnikud, sõjavägi, maakaitse ning sisekaitse; justiitsorganid ja korrektsiooniasutused IV Riigikassa - maksud, eelarve, riigipank, oma raha Riigi territoorium on maapinna osa, selle alumine osa, selle õhuruum ja akvatoorium....
Valijale esitletakse uusi ,,paratamatusi" (nt Tallinna Vee 15%-line lepinguga tagatud kasum) n Riigi tühjendamine (hollowing out of the state): tegelik võim varju jääda soovivatel ärisektori toimijatel, poliitikud marionettidena, valijatel vähe lootust mõjutada (oligarhilised erakonnad, eraomanduses meedia kontrollimatu propagandavahendina) n Nt ebaseadusliku rände tõrjumine: siseriiklik surve, suur tähendus lennuettevõtetel, kontrollil arengumaade lennuväljadel jne et ei kuuluks oma kohtu pädevusse Governance kui varasema jätk n Riikidel on jätkuvalt mitmeid võtmerolli kindlustavaid eesõigusi (nt maksustamise ja legitiimse jõukasutuse monopol), ehkki nende kasutamisviis erineb klassikalisest kujutlusest n Formaalset võimu on alati täiendanud sisuline: korraldusi ja...
· Indrustrialiseerimine suurtööstuse eelisarendamine ja plaanimajanduse kasutamine · Kollektiviseerimine talumajapidamiste vägivaldne ühendamine ühismajapidamisteks kolhoosideks Fasistlik Itaalia I maailmasõda tõi Itaaliale palju raskusi ja võlgasid. Antanti riigid olid Itaaliale palju maid lubanud, kuid liitlased suhtusid Itaaliasse üleolevalt, seepärast tekkis itaallastel soov muuta oma maa suurriigiks. Sõjajärgsetel aastatel oli siseriiklik olukord raske, sest: · Keskvalitsus oli nõrk valitsused vahetusid pidevalt ( koalitsioonivalitsused ) · Erimeelsuste tõttu oli raske otsuseid langetada · Linnades suurenes tööpuudus · Rahutused · Tööliskond sattus üha enam kommunistide mõju alla Tekkis Võitlusliit, kelle liikmeid hakati kutsuma fasistideks. Varsti see muutus parteiks ja juhiks sai Benito Mussolini....
ÕIGUS LOENGUMAPP ÕIGUSINSTITUUDI ÜLIÕPILASTELE TALLINN 1998 2 RETSENSEERIS: prof. EERIK - JUHAN TRUUVÄLI 3 SISUKORD Õppeainest 7 Skeem nr 1 8 TEEMA I. SOTSIAALSED NORMID, ÕIGUS JA ÕIGUSNORM 9 § 1. Sotsiaalsed normid 9 P.1. Sotsiaalsete normide mõiste ja põhitunnused 9 P.2. Sotsiaalsete normide funktsioonid 10 P.3. Sotsiaalsete normide liigid 11 3.1. Tavanormid 11 3.2. Moraa...
Kärbib kontrollimatu tegevuse vabadust. Lubab käituda üksnes teatud viisil ja mitte teisiti. Loob võimaluse õiguspäraseks käitumiseks. Õiguse kehtestamine eeldab kõrgemal seisvat võimuorganit, kaasajal on see riik. Et ühiselu korraldada ja stabiilsust tagada, siis riigil on kindla pädevusega riigiorganite süsteem (politsei, kohus, prokuratuur, maksu ja tolliamet, piirivalve jne). Igas riigis on oma siseriiklik õigus. Võimuvolituse saab riik rahvalt, rahvas valib riigi kõrgemat võimu teostavat organit. Seeläbi on sellel organil õiguse loomise volitus. Kui tegemist antidemokraatiaga, siis võimu ja õiguse volitus on rahvalt usurpeeritud. Õiguse tunnused: õigus on... 1)...üldise iseloomuga käitumisprintsiibid j a normid. 2) ...kindlatel printsiipidel rajanev normide süsteem. 3) ...õiguses on materiaalõiguse normid ja menetlusõiguse normid. 4)...
Seega tähendas see riiklike sidemete katkemist Venemaaga ja kõrgeimaks võimuks Maanõukogu. Milliseid ettevalmistusi tegi Maapäev iseseisvuse väljakuulutamiseks enne Saksa vägede saabumist? (lk. 27) a) Saadeti Lääne-Euroopasse delegatsioon et teada kuidas välisriigid sellesse suhtuvad, ja loodi sidemeid suurriikide diplomaatidega. b) Siseriiklik propaganda Eesti Iseseisvuse kasuks leidis toetajaid. 2 Ajalugu c) Koostati rahvale adresseeritud manifest, milles deklareeritakse Eesti suveräänsust. Linnades ja külades võeti võim enamlastelt üle enne Saksa vägede saabumist rahva Omakaitse abil...
Sanktsioon näeb ette môjutusvahendi, mida vôidakse rakendada isikute suhtes, kes ei käitu ôigusnormi nôuetele vastavalt. Selline kontseptsioon ühendab imperatiivteooria sunniteooriaga. See oli levinud ka nôukogude õigusdoktriinis. Sisuliselt taandub see teooria - ôigus on riigi sunninormide kogum. 19. Siseriiklik õiguse püramiid (õiguse hierarhia) Põhiseadus Rahvas Seadus konstitutsiooniline (Riigikogu 51 poolthäält) või lihtseadus (kohalolijatest pool) Seadlus president Määrus valitsus, ministrid, kohalikud omavalitsused Käskkiri Otsus 20. Riikide tekkimise teooriad: · 1. Lepinguteooria - olemus seisneb selles, et riik luuakse lepingu sôlmimisega. Lepingu sôlmimise motiivid vôivad...
· kulumiskindlus · ühtlus (sama nimiväärtusega raha peab olema sama väärtusega) · jagatavus · äratuntavus Maksevahendid · sularaha (pangatähed ja mündid) · tsekid · kaardimaksed · otsekorraldused · maksekorraldused Arveldused · sularahatehingud sularaha sisse ja väljamaksed, valuutavahetus · pangaülekanne pangale antud korraldus kanda teatud summa saatja kontolt saaja kontole (pangasisene, siseriiklik ja välisülekanne) · määratud maksed (korduvate maksete saajate andmete salvestamine maksekorralduse lahtritesse, va summa) · püsikorraldus kindlaks määratud maksepäeval kantakse kindel summa inimese kontolt automaatselt saaja kontole · otsekorraldus arve koopia saadetakse panka, kus kindlaks määratud kuupäeval kannab pank summa arve esitajale Hoiused · nõudehoius e arvelduskonto raha koheselt kasutatav...
Sularaha - pangatähed ja mündid. likviidsus - näitab raha kohese kasutamise võimalust kaupade ja teenuste ostmisel ja maksete teostamisel. panga likviidsus - panga võimet rahuldada igal ajahetkel kreeditoride õigustatud nõudeid. kohustuslikud reservid - kindlaksmääratud osa panga hoiustest, mida ei saa välja laenata. varutegur ehk kohustusliku reservi määr - kindlaksmääratud osa hoiuste kogusummast, mida ei tohi välja laenata ning mida hoitakse keskpangas nõudehoiusena Pangasüsteemi iseloomustavad tegurid: · Valdav osa panga vahendeid on võõrvahendid, mis saadakse avalikkuselt nende raha hoiustamise teel; · Pank tegutsed osalise reserviga; · Pank võib luua raha. 2. Seleta, miks pangal peavad olema rahalised omavahendid? · Et vältida riskantseid pangatehinguid ja pankrotiohtu, peavad panga omanikud paigutama panka ka oma raha. Seda raha nimetatakse...
Seal on kirjas õigus, ,, kõik riigid peavad tagama töölistele nii naistele, meestele ja lastele inimlikud töötingimused". Kahe sõja vahel ei tegeletud üldiselt inimõigustega. Klassikaline inimõiguste süsteem, millest me pragu räägime kujuneb pärast II MS. Seega saab öelda, et see on väga uus valdkond. Põhimõtted, mis on tänapäevaks inimõiguste valdkonnas välja kujunenud: 1. siseriiklik jurisdiktsioon on inimõiguste valdkonnas selgelt taandunud. St inimõigused pole enam siseriiklik probleem, vaid on pärast II MS tõusnud rahvusvaheliseks küsimustes. Kui mõni riik tunneb muret teise riigi inimõiguste situatsioonist, siis seda enam ei peeta ühe riigi sekkumist teise riigi siseasjadesse, nt Euroopa Inimõiguste konventsiooni kohaselt võib riiki Inimõiguste Kohtusse kaevata nii riik kui ka üksikisik...