Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"sildumine" - 13 õppematerjali

thumbnail
12
doc

Sildumine

· Peale masinate ning vööripõtkurite seiskamist jälgitakse lühiajaliselt laeva kinnitumist haalamisotstega. · Veendudes, et laev on kindlalt kai ääres, vabastab kapten või vanemtüürimees tekimeeskonna haalamisjaamadest ning annab korralduse autoteki rambi avamiseks. · Vanemtüürimees informeerib masinat haalamise lõppemisel, viimasena lahkuvad haalamisjaamadest tüürimehed, eelnevalt veendudes, et kõik on korras. 1. 7. 5 Sildumine · Tekimeeskonna jaotus ja kohustused sildumisel. Haalamise ettevalmistus: · Kapten: 2. Määrab kindlaks laevapere liikmete paigutuse haalamisel. · Vanemtüürimees on kohustatud: 5. Informeerima õigeaegselt mehaanikut eelseisvast haalamisest. 6. Informeerima haalamisel osalevaid meeskonnaliikmeid eelseisvast haalamisest. 7. Kindlustama, et soritakse ära kõik parda taha ulatuvad ja haalamist segavad seadeldised. 8

Ehitus → Laevade ehitus
48 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Accordance

Anti-fouling paint- mürk värv Apply to ­ taotlema Approve- heaks kiitma Assess- hindama Auxiliary engine- abi masin Avoid- vältima Award- autosutama Axis- teelg Balance rudder- balanseerool Beam- põikitala Bearing- peiling Beathing- sildumine Bevel- kaldserv Bevel wheel- konushammas ratas Bhp- hobu jõud Blade angle- boss- juhtima brace-prassima Bracket- tugi bulkhead- vahesein buoyancy- ujuvus Cargo handing- lasti käsitlus cause põhjus cavitation- sõukruvi murundamine Centre of gravity- gravitatsioni kese circumstances- asjaolukorrad

Keeled → Inglise keel
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Isiklik ohutus

1.Nimetage ohutust tagav kindad,jalanõud,matid,tööriistad rajoonides otsuseid ja vältida vigu varastus. -avariiolukorrad -päästevahendid 10.Missugused on ohtlikud -laevakontrollid 24.Mis on laeva töökeel? -tuletõrjevahendid laevaoperatsioonid? -isiklikud mured -laeva töökeel on keel,mille abil -esmaabivahendid -sildumine,laadimine,lossimine antakse edasi -õlireostuse likvideerimise -raskuste tõstmine,töötamine vee 17.Millised on korraldusi,juhiseid,seisukohti ja vahendid all konstruktsioonilised mee...

Merendus → Isiklik ohutus
105 allalaadimist
thumbnail
252
doc

Merekool praktika aruanne tüürimeestele

19.1. Chartpilot 1100 114 19.2. Multipilot 1100 115 19.3. Weather fax ja SAM 4682 dual axis doppler speed log 116 19.4. Navtex DEBEG 2902 118 19.5. Echosounder DEBEG 4630 118 Kokkuvõte ja kasutatud kirjandus 119 Lisa 1 Sildumine 120 Lisa 2 Tuletõrje ja ohutusplaan 123 4 Sissejuhatus Järgneva aruande koostasin ma vastavalt nõuetele, mis on seatud madruse meresõidupraktika aruande koostamisel. Aruanne aitab mul õpitut veel paremini tundma süvendatult. Pööran tähelepanu asjadele, mida ma veel ei teadnud ja mis on minu jaoks uus.

Merendus → Praktika aruanded
63 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Sadamapraktika aruanne

Toiduametile; 8.) Teatis sadamas araantavate laevaheitmete liigi ja koguse kohta: sadamakapteni talitusele; 9.) Laeva mõõdukiri: sadamakapteni talitusele (laeva esimesel sadama külastamisel jooksval aastal); 10.) Laeva püstuvuse arvutused: sadamakapteni talitusele (vilja- või tekilaadungi korral). Ülddeklaratsioon, munsterroll ja reisijate nimekiri esitatakse enne lastitoode algust, kuid mittehiljem kui 6 h parast sissesõitu. 6. Laeva sildumine, lastimine, ladustamine ja sadamast lahkumine: Selleks, et laev saaks siseneda sadamasse tuli alustuseks broneerida aeg ja kaikoht laevale, mis käis läbi logistiku. Logistik lõi graafiku, mille alusel võeti laevu vastu (kui laev saabus varem või hiljem, siis tuli sellest teada anda ja heal juhul sai aja panna varasemaks). Kui laeval oli aeg broneeritud ja ta oli jõudnud reidile, siis hakkas pihta kunda sadama stividori ja lootsi töö

Majandus → Praktika
60 allalaadimist
thumbnail
133
ppt

Väikelaevajuhid - navigatsioon

riskide analüüsist võimaluste otsingust nende riskide vältimiseks või mõisliku kompromisslahenduse leidmiseks. Kaartide ja teatmike korrektuur Lootsiraamatute jt teatmike kasutamine Eelkaarditöö väikese mastaabiga kaardil Eelkaarditöö sõidukaardil, tuletornide nähtavaletulek Kaugus kaldast ja ohtudest, keelatud alad Keskmine V, T ja S, pöördepeilingud ja D Varjusadamad, ankrupaigad, saared, ps Sadamatesse sisenemine ja väljumine Looded, lüüsid, sildumine Kaardid Komplekteeri ja aseta õigesse järjekorda kõik planeeritavaks reisiks vajalikud kaardid. Kaardid, mis pole küll otseselt vajalikud antud reisi jaoks, peavad samuti olema valmis pandud. Kindlusta, et kõik kaardid ja juhendmaterjalid oleks korrigeeritud viimaste saadaolevate "Teated Meremeestele" ja navigatsioonihoiatuste järgi. Analoogilist korrektuuri tuleb teha ka reisi jooksul kui plaan on täielikult valmis või tekib vajadus teha muudatusi reisiplaanis.

Merendus → Laevandus
20 allalaadimist
thumbnail
133
ppt

Laevajuhid- navigatsioon

riskide analüüsist võimaluste otsingust nende riskide vältimiseks või mõisliku kompromisslahenduse leidmiseks. Kaartide ja teatmike korrektuur Lootsiraamatute jt teatmike kasutamine Eelkaarditöö väikese mastaabiga kaardil Eelkaarditöö sõidukaardil, tuletornide nähtavaletulek Kaugus kaldast ja ohtudest, keelatud alad Keskmine V, T ja S, pöördepeilingud ja D Varjusadamad, ankrupaigad, saared, ps Sadamatesse sisenemine ja väljumine Looded, lüüsid, sildumine Kaardid Komplekteeri ja aseta õigesse järjekorda kõik planeeritavaks reisiks vajalikud kaardid. Kaardid, mis pole küll otseselt vajalikud antud reisi jaoks, peavad samuti olema valmis pandud. Kindlusta, et kõik kaardid ja juhendmaterjalid oleks korrigeeritud viimaste saadaolevate "Teated Meremeestele" ja navigatsioonihoiatuste järgi. Analoogilist korrektuuri tuleb teha ka reisi jooksul kui plaan on täielikult valmis või tekib vajadus teha muudatusi reisiplaanis.

Merendus → Merendus
77 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

spring. Abivahendite nimetused – knaap, pollarid, kepsel, kiip, klüüs, trossipool. • Laeva ettevalmistamine diiselkütuse vastuvõtuks tankerilt. Seda operatsiooni juhib tavaliselt 2 või 3 mehaanik vahitüürimehega. Päeval tõstetakse masti lipp „B”, öösel mastis punane tuli. Tekil piiratakse punkerdamise lähiümbrus lindiga. Nähatavale tuleb panna silt NO SMOKING. Keelata tuleb teise laeva sildumine parda äärde. Ühenduskoha alla tuleb panna vann, et tilkumise või tihendi purunemisel ei satuks kütus tekile. Tekil olevad piigatid tuleb sulgeda,et kütus ei satuks merre. Vastuvõtu koha juures peab olema kustuti. • Õigesõlm, pikk pleiss. • RSK-65 PILET 4 • Avariisignalisatsiooni süsteemid ja seadmed laevas, nende kasutamise kord. Vanim signalisatsioonivahend laevas on vööris asuv laevakell. Sadamas seistes on

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele

Maksimaalne laeva laius- 55 m Maksimaalne laeva süvis- 15.85m Maksimaalne lastimiskiirus- 12000 m3/t Minimaalne lastimiskiirus- 800 m3/t Tehnilised andmed: Kaid Nr3 ja Nr4 Kai pikkus- mõlemad kaid 385m Maksimaalne laeva pikkus- 307m 8 Maksimaalne laeva laius- 55m Maksimaalne laeva süvis-15.85 m Maksimaalne lastimiskiirus- 12000 m3/t Minimaalne lastimiskiirus- 800 m3/t Tankerite sildumine kai nr1, nr2,nr3 äärde toimub vasaku pardaga, kai nr4 äärde parema pardaga. Puksiiride kasutamine sadama akvatooriumis on kohustuslik .Joonis 2.Primorsk sadam 3.2. Rotterdam Toornafta terminalid on varustatud torujuhega ning pumbasüsteemiga. Rotterdami sadamas on kaks terminali, mis tegelevad toornaftaga. Maasvlakte Oil Terminal (MOT) Maksimaalne dedveit- 400 000 t Maksimaalne laeva pikkus- 460 m

Merendus → Merendus
45 allalaadimist
thumbnail
78
pdf

Merepraktika aruanne: Praktikakoht Victoria I

.........................................................................................17 Autoteki peamõõdud .................................................................................................................18 Kauba kinnitus vahendid ...........................................................................................................19 Näited kuidas korrektselt kaupa kinnitada.............................................................................20 Sildumine ...................................................................................................................................21 Ohutus sildumisoperatsioonidel ............................................................................................22 Haalamisotsad ........................................................................................................................24 Laeva tuleohutus ja päästevarustus .................................................

Merendus → Merepraktika
295 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Meresõiduohutus ja laeva juhtimine

(Vaata Joon. 13.39., 13.40., 13.41.) Poidelt lahkumisel antakse viimasena lahti tuulepealne või hoovusepoolne ots. Siin tuleb sõukruviga töötamisel eriti ettevaatlik olla, kuna lahtiantud otsad visatakse ahtris vette otse sõukruvi vahetusse lähedusse. Joon. 13.38. Joon. 13.39. Joon. 13.40. Joon. 13.41. 9. Ühe sõukruviga laeva sildumine kai äärde parema ja vasaku pardaga tuule ja hoovuse olemasolul. Ankru kasutamine sildumisel. 10. Kahe sõukruviga laeva sildumine ja reguleeritava sõukruviga laeva sildumine erinevates tingimustes. Sildumine ahtriga kai poole. 11. Sildumine avamerel teise laeva pardasse. Sildumine ankrus oleva laeva pardasse. Lastipoeratsioonid avamerel ja reidil. Lahkumine teise laeva pardast. Sildumine teise laeva poordi

Merendus → Ohutus ja ohuteave
46 allalaadimist
thumbnail
47
docx

Tehnomaterjalide eksami materjal

tugevad elastsed Võimalik korduvalt Võimalik vormida ainult Võimalik vormida ainult vormida, viies materjali üks kord, mille käigus üks kord, mille käius soojendamisel sulaolekusse toimub molekulide toimub osaline ja jahutamisel uuesti omavaheline ristsildumine molekulide omavaheline tahkestada ja tugeva struktuuri sildumine ja elastse moodustamine struktuuri moodustamine Termoplastid · Lineaarsed, vähehargnenud · makromolekulid · Toatemperatuuril jäigad · Võimalik korduvalt vormida, viies materjali soojendamisel sulaolekusse ja jahutamisel uuesti tahkestada a)Polüetüleen (PE) Enimtuntumad polüetüleeni homopolümeerid on: HDPE ­ kõrgtihe polüetüleen LDPE ­ madaltihe polüetüleen LLDPE ­ lineaarne madaltihe polüetüleen

Materjaliteadus → Tehnomaterjalid
450 allalaadimist
thumbnail
84
doc

Praktika aruanne - Tallinnk Star

kohustused Peamaina töö ajal peavad vahimehhaanik ja vahimotorist jälgima masinate ja teda teenindavate süsteemide tööparameetreid konrollruumi peaarvutist ning tegutsema vastavalt vajadustele. Vahimotorist peab tegema korralisi ringkäike masinaruumis, abimehhanismide ruumides ning veenduma mehhanismide korrasolekus ja riketeta töös. Motoristile lisanduvad kohustused vastavalt masinate ekspluatatsioonile (rasked ilmastikuolud, sadamas seismine, sildumine, ettevalmistumine väljumiseks). Vahimehhaanik kontrollruumist masina töö ajal lahkuda ei tohi. Lisaks peab masinate töö ajal läbi viima järgmised operatsioonid. Üle päeva või pärst 50 töötundi peab: - Kontrollima kõiki termomeetreid ja manomeetreid, arvestades seejuures masina koormust ja võlli pöörlemise kiirust. - Kontrollima kütusefiltrite rõhulangusid. - Kontrollima määrdeõli filtrite rõhulangusid.

Merendus → Merepraktika
87 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun