Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"siidil" - 45 õppematerjali

siidil on hulk kuldaväärt omadusi.
thumbnail
2
doc

Hiina Kunst

on skulptuure tehtud üsna palju. Materjali valik oli üsna laialdane: keraamika, kivi, pronks, puu, elevandiluu, bambus, jne. Tarbekunst Tarbekunst on Hiinas väga kõrgetasemeline. Põhilised alad olid metallehitistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. Hiina kunsti omapärasused Graafika tekkis varem kui Euroopas. Maalikunsti ja kalligraafiat peeti vaimseks loominguks. Maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellimaal paberil või siidil. See nõuab äärmist kindlust ja osavust, kuna tehnika ei võimalda mingite paranduste tegemist. Maalimise objektideks on domineerivad inimene, loomad, maastik. Songi dünastia ajal tõusis maastik üheks peaalaks ja pidevate kontuuride ja selgelt eraldatud üksikvormide asemele tekkis vormide ja joonte hajumine. Maalimine kuulus ülemkihi hariduse hulka. Sellist maalikunsti ei esitatud avalikult, vaid nauditi kõrgema seltskonna siseringis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kunstiajaloo mõisted 11. klass

aastal. Sõdalased olid mõeldud kaitsma Qin Shi Huangdid surnuteriigis pärast tema surma 10. septembril 210 eKr ja valmistati 210­209 eKr. 7. Pagood- on mitmekorruseline, ülespoole kaarduvate katuseservadega tornikujuline tempel. Igal korrusel oma katuseservad. Pagood pärineb Indiast, kuid levis ulatuslikust ka Hiinas ja teistes Ida- ning Kagu-Aasia maades. 8. Hiina maalikunst- Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks terviku pildi, vaid pilti tuleb vaadata järk-järgult. Kuna Hiina kunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil, siis see nõuab äärmist kindlust ja osavust, iga joon ja plekk peab olema läbi kaalutud, sest tehnika ei võimalda mingite paranduste tegemist- pehme paber või siid imab värvi silmapilkselt endasse. 9

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Siid - Referaat

Siidi kooti 6 kangastelgede abil. Iga valminud töö on unikaalne osa, mis tõendab ja säilitab Kambodza traditsioonide ajalugu. Siiditee (6400 km kaubatee Hiinast Vahemereni) Kokkuvõtteks Siidi saadakse looduslikust toorainest, tootmine on aeganõudev, vajab suurt täpsust ja hoolt. Siidi tuntakse juba väga ammustest aegadest. Kangas on kerge, elegantne, stiilne ja luksuslik. Siidil on ka raviv toime ning seda on teadlased kinnitanud ja testinud. Kõigele selle mõeldes on siidi ainus miinus ­ kõrge hind ­ igati arusaadav. Kuidas saakski kangas, mis kasutaja sellise mugavusega ümbritseb ja aastakümneid kaunis püsib, maksta vähem oma tegelikust väärtusest? 7 KASUTATUD MATERJALID http://teaspon.cma.ee/index.php?lang_est&show_teenused http://www.parimpood.ee/index.php?option_com=content&task=view&id=16&Itemid=30

Keemia → Keemia
25 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hiina kunst

Hiina on riik, kus on ühed maailma vanimad kunstitraditsioonid. Peaaegu katkematult on jätkunud Hiina kunstikultuur pronksiajast tänapäevani. Hiina kunsti on mõjutanud kõige rohkem usundid taoism, konfutsianism ja budism. Kui vana? IV eKr Kõrgtasemel keraamika Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberi või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks terviku pildi, vaid pilti tuleb vaadata järk-järgult, sellest tuleneb ka rullformaat. Skulptuuri ei loetud muistses Hiinas selliste kõrgete kunstide nagu maali ja kalligraafia hulka. Millisele konstruktsioonile on enamasti üles ehitatud Hiina arhitektuur? Rajatud palkkonstruktsioonile. Ehitiste iseloomulikud jooned on reljeefidega kaunistatud

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

India ja Hiina kunst

Mitmekoruselised erilise vormiga katused. Kiviehitisi vähe, olulised olid müürid. Hiina müür: Põhja-Hiina mägisel maastikul; 6000m; h 9m, laius 5,5m; Peking-Beijing-''Keelatud linn'' Peateljele ülesehitatud linnastruktuuriga koos keisripalee, templite, elamute, parkidega ja ümbritsetud müüri ja kaitsevallidega-paik. Templid Triantani tempel(''taeva tempel'') ­ ehiatud 1406-1420. Kaljutempel ­ Heng Shani rippuvad templid Maalikunst Tusi ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikaks inimene, loomad, maastik ­ rullformaadis. Maali vaadati järkjärgult. Songi dünastia maastikumaal ­ hajutatud vormid ja jooned, maailise käsitlusega. Kompositsioon ­ kujutis ühte nurka ja ülejäänud pildipind tühjaks, vaba ruum jäeti vaataja ettekujutiseks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pesuvahendid minu kodus

aineid, optilised valgetele metall valgendid, kangastele, ei pindadele, tuleb lõhnaained. sisalda kloori, väga põhjalikult sobib kasutada loputada. puuvillal ja siidil. Lenor Katioonsed Pesu Ohtlik pesuloputus pindained, pehmendav silmadele ja vahend lõhnained. toime. nahale. Põrandad: Ajax Floral 4% anioonseid Ei vaja Ärritava toimega Fiesta pindaktiivseid loputamist, jätab silmadele ja

Keemia → Keemia
28 allalaadimist
thumbnail
16
odp

Hiina kunst

HIINA KUNST HIINA KUNSTIST Peaaegu katkematult on jätkunud Hiina kunstikultuuri areng pronksiajast tänapäevani. Hiina kunsti on mõjutanud kõige rohkem usundid taoism, konfutsianism ja budism. MAALIKUNST Peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks terviku pildi, vaid pilti tuleb vaadata järk-järgult, sellest tuleneb ka rullformaat. MAALIKUNST (näide) "Budistlik tempel mägedes" Hiina 11. sajandi siidimaal SKULPTUUR Skulptuuri ei loetud muistses Hiinas selliste kõrgete kunstide nagu maali ja kalligraafia hulka. Sellest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Idamaad - India, Jaapan, Hiina

põletatud savist sõdurifiguurid, Luoyangi lähedalt leitud hiiglaslik Buddha figuur. 8. maalikunst Muinasjutulised miniatuurmaalid Kalligraafia tähtsus. Tusi- ja Kalligraafia tähtsus. Must tuss, (pearõhk asetatud voolavale, akvarellmaal paberil või siidil. reeglipärasuse ja sümmeetria kaunile, veidi stiliseeritud joonele Peen tehnika. Temaatikas vältimine, puulõige. Maaliti tube ning kirgastele värvidele.) domineerivad inimene, loomad, eraldavatele liigutatavatele maastik. Maastikumaal. vaheseintele ja otstest Rullformaat

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
200 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

John Keatsi elulugu ja looming

Reynoldsile, kellega John sai väga headeks sõpradeks. Ta armus Fanny Brawne'i, oma naabritüdrukusse ning ei saanud temast üle oma eluajal Tema looming Tema luule on keeleteadlik ja meeleline, vahelduvad elurõõm ja kaduvusetunnetus Tema loomingut iseloomustab eriline iluihalus Poeet ülistab loodust, maalides sellest oma värssides täpseid ja kujundirikkaid pilte Täht, selge täht, kui võiksin olla sama erk, liikumatu ent öö mustal siidil, kui valvur jäetud üksi valgustama vett, mis viib une vanal eremiidil ja aina pöörleb, voolab taevast üle ning lihvib puhtaks unelevaid hingi. Tekk katab pehmelt mäe ja orusüle ja valgeid helbeid pöörleb ümberringi... kuid mina valvel: erk ent liikumatu, palg kummargile kohal hapra rinna ning kuulatan, meel unund lumesattu, ta hingamist... täht jäänud sinna, ööst muutma sügavaks mu hinge hurma. Ah valvata - või maitsta õilsat surma. Tõlkinud Indrek Hirv

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Viskoos referaat

Kiu liik Kiu pikkus, mm Jämedus, dtex Lühikesed kiud 6 12 1,7 - 22 Puuvillatüüpi kiud 30 - 60 1,3 - 3,1 Villatüüpi kiud 30 - 120 2,2 - 4,2 Vaibakiud 20 - 200 4,4 - 28 Viskooskiudude hügroskoopsus normaalsetes tingimustes on ligikaudu sama mis looduslikul siidil. Vee mõjul viskooskiu tursub ja kaotab oma tugevusest 50-60%, mis on tema oluliseks puuduseks. Kuivamisel taastub endine tugevus. Niiskes olekus suureneb kiu venivus, kuid niigi väike elastsus väheneb veelgi. Maksimaalse veeimavuse puhul suureneb viskooskiu ristlõikepind 45-60%, pikkus kuni 5%. Lühiajaline viskooskiu kuumendamine isegi kuni 160°C-ni ei põhjusta erilisi muutusi, kuid kestev kuumuses (120°C) hoidmine muudab nad murduvaks ja vähendab tugevust. . Ta talub kuumust nagu

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
1
doc

India, Hiina, Jaapan

Amaravati stuupal, Khajuraho Terrakotasõdalased templi skulptuurkaunistused, 8. Maalikunsti Hästi arenenud, suur osa maalikunsti peamisteks Maaliti vaheseinadale, iseloomustus miniatuurmaalidel ­ pearõhk vormideks tusi-ja akvarell-maal lükandustele, paberrullidele. asetatud voolavale, kaunile, paberil või siidil. Temaatikaks Kirjakunsti arendati luksuse veidi stiliseeritud joonele ja inimene, loomad, maastik. Songi suunas(värvilised paberid, kirgastele värvidele. Pildid dünastia ajal maastikumaal üks kullapritsmed). Ilukiri spontaanne kujutavad stseene peaaladest, jooned olid hajusad, ja vaba. Puulõiketehnika ­ algselt

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
93 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kontrolltööks kordamine

Iseloomulik on ka ehitiste eriline katusevorm ja armastus mitmekorruseliste katuste vastu, mille materjaliks on glasuuritud savist katusekivid. 8. Kirjelda hiina skulptuuri. Seda ei loetud kõrgete kunstide hulka. Materjalid: keraamika, kivi, pronks, puu, elevandiluu jne. Kasutati materjalide omapära enda huvides, peen ja puhas detailide töötlus, voolavad jooned. 9.Kirjelda Hiina maalikunsti. Hiina maalikunsti peamiseks vormideks on tusi. Ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. 10. Kirjelda hiina tarbekunsti. Oli väga kõrgetasemeline, pealmised alad on metallehistöö, nikerdused, tikandid, emaili- ja lakitööd ning eriti portselan. Hiina tarbekunsti iseloomustab puhas töötlus ja fantaasiaküllane vormirikkus. 11.Katsushika Hokusai vahetas mitmel korral oma nime. Mis sellega kaasnes? Sellega kaasnes muutused stiilis. 12. Kuidas nimetatakse Katsushika Hokusai joonistuse albumeid? Mangadeks 13

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiajalugu (india, hiina, jaapan, vana-ameerika)

tarbekunsti. - ARHITEKTUUR: keerukad palkkonstruktsioonid, mitmekorruselised katused, ehitisi kaunistati värvilise keraamika ja puunikerdusega, kiviehitisi on vähe, ainult müürid (Suur Hiina müür); - SKULPTUUR: viljeleti ohtralt, materjaliks kivi, pronks, puu, elevandiluu; iseloomulik peen ja puhas detailide töötlus, loodi palju Buddha figure - MAALIKUNST: peamiselt tusi- ja akvarellmaal paberil ja siidil, kujutati inimesi, loomi, maastikku - KALLIGRAAFIA(ILUKIRI): arhitektuuri ja skulptuuri peeti käsitööks, maalikunsti ja ilukirja aga vaimseks loominguks; hieroglüüfide kirjutamine ja maalimine kuulus ülemkihi hulka. Hiina hieroglüüfid olid enamasti nelinurksed, selged ja korrapärastes ridades; - TARBEKUNST: alad: metallehistööd, nikerdused, tikandid, email-ja lakktööd JAAPAN 1. Kirjelda Jaapani arhitektuuri, graafikat

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Hiina kunst

Väga oskuslikult kasutati ära materjalide omapära. Iseloomulikuks on peen ja puhas töötlus, armastus voolava joone ja vormi vastu ning peen pinnakäsitlus. Reljeefikunstis kujutati väga tinglike ja nappide vahenditega elavalt inimesi ja loomi. Skulptuuri näited Shi Huangdi haua sõdurifiguurid, Buddha skulptuurid. Maalikunst Maalikunsti ja kalligraafiat peeti vaimseks loominguks. Maalikunsti peamisteks vormideks on tuši- ja akvarellimaal paberil või siidil. See nõuab äärmist kindlust ja osavust, kuna tehnika ei võimalda mingite paranduste tegemist. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Songi dünastia ajal tõusis maastik üheks peaalaks ja pidevate kontuuride ja selgelt eraldatud üksikvormide asemele tekkis vormide ja joonte hajumine. Kasutusele võetakse õhu- ja värviperspektiiv. Pilti tuleb vaadata järk järgult. Sellest on tingitud ka rullformaat.

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

India skulptuur, templid

Ehitati kivist, ilma mördita. Avad sillati suurte kividega ja laed tehti kiviplaatidest. Siseruumides on kujusid vähe; välisseinadel ei ole tühja (vaba) pinda peaaegu üldse. Hiina kalligraafia ­ hieroglüüfide kaunilt kirjutamine kuulus ülemkihi hariduse hulka. Seetõttu oli asjaarmastajaid palju, ka keisrid. Nauditi põhiliselt kõrgema seltskonna siseringis. Maalikunst ­ peamised vormid on tusi- ja akvarellmaalid paberil või siidil. Nõuab äärmist kindlust ja osavust, sest tehnika ei võimalda paranduste tegemist. Temaatikas domineerivad inimene, loomad ja maastik. Songi dünastia maastikumaal (960-1279) ­ sel ajal tõusis maastikumaal peamiseks alaks. Kasutusele võeti õhu- ja värviperspektiiv. Lineaarne vormikäsitlus asendub maalilisega. Rullformaat ­ maal on tehtud paberi- või siidirullile ( mõnikümmend senitmeetrit kuni 10m). Asteekide kultuur ­ tekkis Kesk-Ameerikas 14

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Ramjee

1. Vastupidavus bakteritele, kopituse, alkaalidele, kõdunemisele , valgusele ja putukarünnakutele. 2. Eriti suur neelavus (seda on mugav kanda) 3. Vastupidav päikese ja ilmastiku toimele 4. Loomulik plekikindlus. 5. Märjana tugevam 6. Talub triikimisel väga kõrgeid temperatuure. 7. Sujuv läikiv välimus, paraneb pestes. 8. Hoiab kuju ja ei tõmbu kokku 9. Tugev ja vastupidav , venitusjõud kaheksa korda suurem kui puuvillal ja seitse korda enam ku siidil. 10.Ramjeed saaab pleegitada, merseeria ja viimistleda nagu puuvilla. Seda saab värvida nii erksatesse kui pastelsetesse toonidesse. 11.Väga vastupidav hõõrdumisele Miinused 1. Madal elastsus. 2. Puudub kohanemisvõime 3. Low abrasion taluvus. 4. Kortsub kergelt. 5. Jäik ja habras. 6. Necessary de-gumming process. 7. Kiu väljatulek on väike,, 100 kilo varte kohta saadakse 1-3 kg kiudu, sellest ja kiudude

Bioloogia → Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

India, Hiina, Jaapani ja Vana-Ameerika Kunst

Sellest hooli-mta on skulptuuri viljeldud üsna ohtralt. Kalligraafia. Arhitektuuri ja skulptuuri peeti Hiinas käsitööks, maalikunsti ja kalligraafiat (ilukirja) aga vaimseks loominguks. Budism tõi kaasa omapäraseid arhitektuuri ja kuju tava kunsti vorme. Levisid kaljusse raiutud templid ja omapärased ehitised - pagoodid. Maalikunst. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. JAAPANI KUNST Jaapani kultuur arenes kaua suhteliselt omaette. 7.-S. sajandil valmistati kloostrites hulgaliselt erineva suurusega Buddha kujusid, peamiselt pronksist või värvitud puust. Ilmalik kunst. Elati suhteliselt väikestes majades, mille järsult tõusvad katuse-uirgad rõhutavad hoonete kergust ja õhulisust. Jaapani tarbekunstis levis ka lakkehistöö ja lihtsa, kuid elegantse vormiga keraamika.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
131 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Rokokoo

Aasiast toodud portselani valmistamise saladus. Eurooplastele uudsest materjalist (portselanist) valmistati ka uusi esemeid- serviise tee ja kohvi jaoks. Moes oli kõik hiinapärane, sest seda kauget ja põnevat maad õpiti just sel ajal Läänemaailmas lähemalt tundma. Kuulsad rokokookunstnikud Antonie Watteau - Ta oli Flaami päritoluga, töötas Prantsusmaal, maalis aiapidusid ja teatrietendusi. Neis oli meeldivaid mahedaid toone, luulelisi pargivaateid ja valguse sillerdust rõivaste siidil. François Boucher - Üks kuulsamaid Rokokoo ajastu kunstnikke. Tema maalid on kergemeelsed, elurõõmsad ja uhkeldavad. Seinamaalid kujutasid pigem antiikmütoloogiat. Jean Baptiste Simeon Chardin - Tema maalid olid elulähedased. Ta leidis oma aine kodanlaste ja tööd tegevate inimeste elust. Vaimustavas on ta natüürmordid, erinevate materjalide kujutamises on raske talle võrdset leida. Kasutatud: http://www.google.ee/ http://et.wikipedia.org/wiki/Rokokoo Väike Entsüklopeedia

Ajalugu → Ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Referaat Rokokoo kunstist

Rokokoo Mis on rokokoo? 1 8. s aj an di 2 0n d at e a a stat e p aiku s ü n di s Prant su s e õ u ko n n a s ro ko ko o stiil, mi s p ü si s . u m b e s p o ol s a d a a Rokokoo sündis Prantsusmaal ja ta võeti omaks ka Saksamaal, kuid mujal Euroopas levis ta vähem. Rokokoo tähendab prantsuse keeles ,,veider" ja ,,koomiline". Rokokooaegse kunsti ülesandeks oli prantsuse ari stokra atia jõu d e elu ka u ni sta min e. Kun stolema pidi rõõmus ja meelelahutuslik. See hõlmas sisekujundust, mööblit, maalikunsti, rõivastust ja tarbekunsti. Sisekujundus P õ hilis elt s ai roko ko o valits ev a k s si s e kujun Rokokoo ...

Kultuur-Kunst → Kunst
19 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Millal kujunes välja India kultuur ja kuhu ta levis

Tavaliselt püstitati pühakusäilmete matmiskohale. Mitmetahuline tornitaoline ehitis, mille korruste vahel on iseloomulikud üleskaarduvate servadega katruseräästad. 8. Hiina maalikunst. Mida ja millel kujutati? Maalikunsti loeti Hiinas kõrgete kunstide hulka nagu ka kalligraafiat. Peamised vormid on tusi- ja akvarellmaalid paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad ja maastik. Hiinas oli palju maalikunstnikke-asjaarmastajaid. 9. Hiina aiakunstist. Hiina aiakunst sai alguse sajandeid enne Kristust. Aiad kujutasid paradiisilikku ilu, mis pidi aitama

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunstiajalugu - India, Hiina, Jaapan, Vana-Ameerika

Tavaliselt püstitati pühakusäilmete matmiskohale. Mitmetahuline tornitaoline ehitis, mille korruste vahel on iseloomulikud üleskaarduvate servadega katruseräästad. 8. Hiina maalikunst. Mida ja millel kujutati? Maalikunsti loeti Hiinas kõrgete kunstide hulka nagu ka kalligraafiat. Peamised vormid on tusi- ja akvarellmaalid paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad ja maastik. Hiinas oli palju maalikunstnikke-asjaarmastajaid. 9. Hiina aiakunstist. Hiina aiakunst sai alguse sajandeid enne Kristust. Aiad kujutasid paradiisilikku ilu, mis pidi aitama inimesel tungida olemise saladusse ja saavutada surematus. Ka jõukatel linnakodanikel võisid olla iluaiad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
38
odp

Hiina kunst

sajandist, loodi Buddha figuure. Üheks tuntuimaks on hiiglaslik, 7. sajandil loodud, 25m kõrgune, kuju Louyangi lähedal. Draakoni värava koopad Luoyangi lähedal 206eKr. ­ 220 pKr. Sellest ajast pärineb hiina kunstnike oskus nii reljeefikunstis kui ka maalingutes väga nappie ja tinglike vahenditega kujutada elavalt inimesi ja loomi. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi ­ ja akvarellmaal paberil või siidil. Ehitus ­ ja maalikunsti teoseid on sellest ajast säilinud vähe. 206eKr. ­ 220 pKr. Pärinev maal maalikunst 4. sajandil Maalikunsti temaatikas on domineerivaks inimene, loomad, maastik. Vanim säilinud mälestis on pildirull, millel on kujutatud õuedaamid. Maalija oli Ku Kaizhi. Maalitud on see tusiga ja kergete akvarellvärvidega. Joonte käsitlus on pehme ja voolav. Õuedaamid Maalikunst 618 ­ 907

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ida-Maad

katusevorm ja armastus mitmekorruseliste katuste vastu, mille materjalik on kasutatud glasuuritud savist katusekive. Ehitisi kaunistatakse ohtralt värvilise keraamika ja puunikerdustega. Kiviehitisi on vähem ja nesit on palju üle võetud puitehitiste konstruktsioonist ja vormikõnest. Raudne pagood, Pailou Xidis 7. Pagood on ehitis-monument, sümboolne austusavaldus Buddhale. 8. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Iga joon ja plekk peab olema läbi kaalutud, sest tehnika ei võimalda mingite paranduste tegemist. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiinas harrastati juba maastikku iseseisva teemana juba 4 sajandil. Hiina maalis ei püüta vaatajale anda pildist ühekorraga ülevaadet, vaid pilti võib ja tuleb vaadata järk-järgult. Sellest on ka tingitud rullformaat. Maal on tehtud paberist- või siidirullile

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Hiina arhitektuur

inimeste hingeelu isikupära. Terrakota sõdalased on veel üks näide hiina skulptuurist. Skulptuuri mõjutas tugevasti budism. Palju kujutati buda munkasid ja asteete ning tihtipeale olid need hämmastavalt elutruud. Nende skulptuuride juures toodi välja hiinlaste komme kujutada kõike ümaralt- kõrvad, huuled ja põsed. Hiina maalikunst Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberi või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks terviku pildi, vaid pilti tuleb vaadata järk-järgult, sellest tulened ka rullformaat. Hiina kunsti algusaegadest on teada väga vähe. Teame vaid, et hiinlased olid juba ammu olnud osavad pronksivalajad ja et mõned muistsetes templites kasutatud pronksanumad pärinevad esimesest aastatuhandest enne Kristust, mõnede väidete kohaselt, aga veelgi varasemast ajast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

HIINA

Fu, Bei Dao, Bai Juyi Konfutsiuse tsitaadid: Õppimine ilma mõtlemiseta on kasutu. Mõtlemine ilma õppimiseta on ohtlik. Inimene peab elama nii, et ta on alati valmis surema. Tõeline teadmine on see, kui me teame, et me teame seda, mida me teame, ja et me ei tea seda, mida me Hiina kunst ja arhitektuur Hiina kunsti on mõjutanud kõige rohkem usundid taoism, konfutsianism ja budism. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina arhitektuur on põhiliselt puitarhitektuur. Puit võimaldab võrreldamatut paindlikkust, kohandatavust ja mitmekülgsust. Kivist ehituskunsti üks iseloomulikeim esindaja on müür. Peamised tarbekunsti alad olid metallehistöö ja emailtöö PEKINGI OOPER Pekingi ooper kujunes välja 18. sajandi lõpul Pekingis. Vokaal on valdavalt ühehäälne, lauldakse kõrge

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Idamaade kunst, vana-ameerika kunst

kasvada suureks, paljude ruumidega ehitiseks. Saalide uksed enamasti ühel jppnel, viivad pühapaiga suunas, lage (kiviplaatidest) toestavad sambad, mis seisavad võga tihedalt ja muudavad siseruumi hämaraks. India pühakodade välisseinad näivad koosnevat lausa skulptuuride massist. Tempel ehitati kivist, ilma mördita. Stuupa: poolkerakujuline kupliga ehitis, Buddha mälestuseks. 3.Hiina kujutav kunst MAAL Peamisteks vormideks tussi- ja akvarellmaal paberil või siidil, mille käigus kujutati inimest, loomasid ning maastiku (õpetas inimese ja looduse ühtekuuluvust). Joonistamiseks kasutati tussi või akvarelle, mida pintsliga kas siidile või paberile kanti (iga joon ja plekk pidi olema hoolikalt läbi kaalutud, parandused võimatud). Stiilid: 1. õukonna stiil- detailne 2. vaba käe stiil- pintsli löök näha Maastikumaal: Mitmete plaanide vahel vaba ruum, "atmosfäär". Jätavad mulje nagu oleks maalitud varahommikul,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Barokk ja rokokoo

Maalis armastati heledaid toone nagu roosa ja helesinine, võbelevat valgust, salapärase meeleoluga maastikutaustu, maalilisust, õlivärvide kõrval käsutati ka pehmetoonilisi pastelle. Väga sageli kujutati rokokoomaalis lambureid. Flaami päritoluga Antoine Watteau (1684-1721), kes töötas Prantsusmaal, maalis aiapidusid ja teatrietendusi. Neis on meeldivaid mahedaid toone, luulelisi pargivaateid ja valguse sillerdust rõivaste siidil. Watteau maalidel on aga sageli kuidagi nukker alatoon. Samasugune kergus ja graatsia nagu maalis valitses ka skulptuuris; kõik on seal pehme, armas ja väike. Aina korduvad kenad suplejannad, putod ning amoretid - tiivulise poisikesena kujutatud armastusjumalad. Paiguti jõulisem on aga Etienne Maurice Falconet' (1716-1791) looming. Tärkava klassitsismi kuulutajaks on Jean Antoine Houdoni (1741-1828) looming. Inglismaal, kus oli aastasadu lepitud võõramaalastest maalijatega, kerkis 18

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
2
docx

India, Hiina, Jaapani kunst

Üldmulje nendest maalidest on veidi muinasjutulik. Piltidel on kujutatud suuremalt jaolt stseene muinasjuttudest ja rahvaeepostest. India maalikunsti väga ilus näide oleks Ajanta kaljutemplite seinamaalingud. Hiina maalikunsti erinevalt Indiast temaatikaks oli inimene, loomad ja maastik. Songi dünastia ajal maastikumaal üks peaaladest, jooned olid hajusad, õhu-ja värviperspektiiv. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks olid tusi-ja akvarell-maal paberil või siidil. Kasutati ka rullformaat. Chani koolkonna mungad Hiinas rõhutasid oma maalides lihtsust, kujundasid budismi tõdesi, lihtsad motiivid. Hiina kuulsamateks näideteks olid Wang E. Vaade kaugusesse ja emand Wen-Chi tagasitulek. Jaapani maalikunst maaliti vaheseinadale, lükandustele, paberrullidele. Kirjakunsti arendati luksuse suunas(värvilised paberid, kullapritsmed). Ilukiri Jaapanis oli aga spontaanne ja vaba. Jaapanis kasutati puulõiketehnikat . 18. sajand saavutas

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Idamaad ja Vana-Ameerika KT

tornikujuline tempel.Pagood pärineb Indiast, kuid levis ulatuslikust ka Hiinas ja teistes Ida- ning Kagu-Aasia maades. Sümboolne austusavaldus Buddhale. Tavaliselt püstitati pühakusäilmete matmiskohale. Mitmetahuline tornitaoline ehitis, mille korruste vahel on iseloomulikud üleskaarduvate servadega katruseräästad. 8. Maalikunsti loeti Hiinas kõrgete kunstide hulka nagu ka kalligraafiat. Peamised vormid on tusi- ja akvarellmaalid paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad ja maastik. Hiinas oli palju maalikunstnikke-asjaarmastajaid. ,,Budistlik tempel mägedes" Hiina 11.sajandi siidimaal 9. Hiina aiakunst sai alguse sajandeid enne Kristust. Aiad kujutasid paradiisilikku ilu, mis pidi aitama inimesel tungida olemise saladusse ja saavutada surematus. Ka jõukatel linnakodanikel võisid olla iluaiad. Taimede valikul jälgiti sümboolikat. Aed võis olla nii väike kui ka suur aga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eesti fotograafia ajalugu

on grupifotod ning ka portreevõtted. Mitmesugused eritehnikad Sajandivahetusel värvifotot ei tuntud, fotosid koloreeriti akvarell või õlivärvidega. Muuseumis on neli tööd, mis seda tehnikat kujutavad. Samuti on ohtralt säilinud sajandivahetuse fotoäride kuulutusi ­ selleks ajaks oli fotografeerimine tõeliselt populaarseks kujunenud. Huvitavad on ka eksponeeritud eritehnikad ­ fotod siidil, nahal , transferrotüübid. Esindatud on stereopildid, mis stereoskoobiga vaadatuna annavad ruumilise kujutise. Eraldi ruumis asub 20. sajandi algusest pärit pimik ­ siin võib näha, kuidas tolle aja fotograafid filme ilmutasid ja pilte tegid. Toas on olemas nii mööbel, vastav tehnika kui ka raamatud asjakohase kirjandusega. Fotograafid 20. sajandi alguses Kolmandas muuseumisaalis on väljas 20

Ajalugu → Ajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kaugete maade kunst

Kaugete maade kunst Islami kunst Tunnuseid: pole pilti ehk inimeste, loomade kujutamine keelatud (usk keelab kujutada; eriti jumalat); moseed (pühamud) ja minaretid; kuld või keraamika on kuplite katteks; ornament viimse piirini viidud; ehitistel kaare ja sirge vahel üles ulatuv jõnks; postid peenikesed ja kahekaupa; kõikjal keerlised matemaatilised mustrid; sinine glasuur ja kuld; koraani lugemisalus Fakte: Kaljukuppel ­ kaljul, kus Aabraham püüdis ohverdada Isakit. Mihrab ­ seina peal olev ehitus mosees (sopistunud uks, mis tegelikult lahti ei käi). Alhambra Granda ­ (Hispaania) kuulsaim ehitis; sellega püüti luua paradiisi maa peal; kuulsaim koht Lõvide õu. Minaretid ­ nõelteravad tornid. Tadz Mahal ­ kuigi asub Indias, on tegemist Islami kunstiga Aafrika kunst Tunnused: dekoratiivsed; lapselikud; nagu Picasso näeb välja. India kunst Tunnused: pa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Laboratoorne töö nr 2 - Kiudude määramine

pliisoola lahust. Jälgisime värvuse muutumist ning märkasime et : Villa puhul oli algselt vedelik tume kollane. Ning peale 10% äädikhappe-pliisoola lahuse lisamist muutus vedelik pruuniks ning tekkis küllaldaselt pruuni sadet. Sadet tekkis väga palju Siidi puhul oli algselt lahus läbipaistev ja väga selge. Peale 10% äädikhappe-pliisoola lahuse lisamist tekkis aga vähesel määral valget sadet. Keemilised omadused villal ja siidil. Kuna vill ja siid on looduslikud loomsed kiud on nad proteiin kiud. Proteiinkiud on:  hügroskoopsed;  halvasti leeliseid, kuid hästi happeid taluvad; Tekstiili- ja rõivamaterjalid, KMT0285, 2015/2016 õa, Tiia Plamus  üsna halvasti päikesevalgust taluvad;  rasksüttivad, halvasti põlevad, söestuvad;  sulamatud;  kergvärvitavad;  ettevaatlikku puhastamist vajavad. Järeldus

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
15 allalaadimist
thumbnail
3
docx

India, hiina ja jaapani kunst

on teineteist täiendanud näiteks nõnda, et välispidiselt elatakse konfutsianismi, aga sisemiselt taoismi põhimõtete järgi. Arhidektuuri ja skulptuuri peeti hiinas käsitööks, maalikunsti ja kalligraafiat aga vaimseks loominguks. Hieroglüüfide kaunilt kirjutamine ja maalimine kuulusid ülemkihi hariduse hulk. Hiinas seetüttu oli palju maalikunstnikke-asjaarmastajaid, nende hulgas olid ka mitmed keisrid. Hiina maalikunsti peamiseks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Chani koolkond. Chani usulahu munkadest maalijad 13. Sajandil panid pearõhu lihtsusele. Nende arvates ei saa budismi tõdesid väljendada sõnades, küll aga visuaalsetes kujundites. Kujutis ise tehti ainult ühte nurka, kuna ülejäänud pildipind jäeti tühjaks, nagu vaataja ettekujutusele vaba ruumi andmiseks. See kompositsioonivõte avaldas eriti tugevat mõju jaapani kunsti arengule ja sealtkaudu ka Euroopa kunstile. Jaapani kunst

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunst - Arhitektuur

valmistamise saladus. Eurooplastele uudsest materjalist (portselanist) valmistati ka uusi esemeid- serviise tee ja kohvi jaoks. Moes oli kõik hiinapärane, sest seda kauget ja põnevat maad õpiti just sel ajal Läänemaailmas lähemalt tundma. Kuulsaid rokokookunstnikke Antonie Watteau - Ta oli Flaami päritoluga, töötas Prantsusmaal, maalis aiapidusid ja teatrietendusi. Neis on meeldivaid mahedaid toone, luulelisi pargivaateid ja valguse sillerdust rõivaste siidil. François Boucher - Üks kuulsamaid Rokokoo ajastu kunstnikke. Tema maalid on kergemeelsed, elurõõmsad ja kenitlevad. Seinamaalid kujutasid pigem antiikmütoloogiat. Jean Baptiste Simeon Chardin - Tema maalid olid elulähedased. Ta leidis oma aine kodanlaste ja tööd tegevate inimeste elust. Vaimustavas on ta natüürmordid, erinevate materjalide kujutamises on raske talle võrdset leida. Thomas Gainsborough (1727--1788) Joshua Reynolds (1723--1792) William Hogarth (1697--1764)

Kultuur-Kunst → Antiikarhitektuur
10 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Puhastusvahendid

Tiina Ruven Puhastusvahendid BD-100 Toote kirjeldus: Valge granuleeritud pleegitava toimega vahend plekkide eemaldamiseks. Koostis: Perkarbonaat 15-30% Mitteionogeensed pindaktiivsed ained <5% Leeliselised kompleksimoodustajad 20-40% Kasutamine ja omadused: Valgendusainet sisaldav pesemis- ja leotusvahend plekkide eemaldamiseks tekstiilil ( mitte kasutada siidil ja villasel) ning klaasist, portselanist, plastmassist, roostevabast terasest ja alumiiniumist nõudel. Nõusid leotada ca 15 min ja seejärel pesta masinas või käsitsi. Eemaldab efektiivselt kohvi, tee, ja puuviljaplekid ning annab roostevabast terasest esemetele kauni läike. Tekstiili pesuks lisada 15g (1 kapslitäis) 1kg pestavate riideesemete kohta. Nõude leotamiseks lisada 0.2-0.5 dl vahendit 10L soojale veele. Tähelepanu! Vahend ärritab silmi ja nahka! (R36/38) Keskonnamõjud:

Toit → Kokandus
58 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Maailmade rahvaste kunst

9 paleed, 9999 ruumi jne 250 ha Kõik tuletatud ringi ja ruudu kujundist, peegelduvad teljel Jaguneb: Keelatud linn, keiserlik linn, siselinn, Peking Ülikülluslikult kaunistatud, suured kunstiaarded Punane ­ keisri jõu sümbol Trummi- ja kellatorn (eha ja koidu tervitamine) Kesktelg põhja-lõuna suunas (feng shui) TAEVATEMPEL Maalikunst · Tusi- ja akvarellimaalid paberil või siidil · Tihedalt seotud luule ja kalligraafiaga (oli kohustuslik hariduse osa, kuulus kaunite kunstide hulka) · Väga meisterlik, kiire · Erinevad koolkonnad · Lõunakoolkonnad: monokroomne (ühevärviline), põhjakoolkonnad värviline, Wangi koolkond ­ õhuperspektiivid jne. · Teemaks: inimene, loodus, loomad Tarbekunst · Väga kõrge tasemega · Metall, nikerdused, tikand, emaili- ja lakitööd, portselan, keraamika jne.

Kultuur-Kunst → Kunst
52 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunstiajaloo kordamine

Portreekunst: Frans Hals Natüürmort: Willem Ralf, Jan Weenix Maastikumaal: Jacob van Ruisdael 51. Rembrandt ­ maalis algul lõbusaid ja kirevaid maale, pärast aga süngemaid, ta elukäik oli traagiline ja tema loomingus kajastus see. Ta elutee lõppes vaesuse ja surmaga. 52. Antonie Watteau ­ ta oli flaami päritoluga, töötas Prantsusmaal, maalis aiapidusid ja teatrietendusi, neis oli meeldivaid mahedaid toone luulelisi pargivaateid ja valguste sillerdust rõivaste siidil 53. Kõige tavalisemad klassitsismi ehitised olid sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud, vastandina barokile. Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus on klassitsismi arhitektuuri iseloomustavaks. 54.Jacques Louis David ,,Marat surm" ,,Horatiuse vanne" NB! KLASSITSISM 55. Romantismi iseloomustab mineviku idealiseerimine, võõrdumus tegelikkusest, individualism, ebatavalised tegelaskujud ja sündmustik. 56. Medeuse parv Theodore gerivalt ROMANTISTLIk 57

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Hiina ja Jaapani kunst

Tavaliselt püstitati pagood pühakusäilmete matmiskoha peale. Pagood on mitmetahuline tornitaoline ehitis, mille korruste vahel on iseloomulikud üleskaarduvate servadega katuseräästad. Hulgaliselt loodi ka Buddha figuure. Nende hulgas on hiiglaslik, 7. Sajandil loodud 25 m kõrgune kuju Luoyangi lähedalt, aga palju enam on pronksist ja kivist pisiplastikat. Maalikunst. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. See nõuab määrmist kindlust ja osavust, iga joon ja plekk peab olema läbi kaalutud, sest tehnika ei võimalda mingite paranduste tegemist ­ pehme paber või siid imeb värvi silmapilkselt endasse. Temaatikas domineerivaid inimene, loomad, maastik. Kui maastik iseseisva teemana hakkas Euroopas esinema alles 16. Sajandil, siis Hiinas harrastati seda juba 4. Sajandil. Taoism, mis eriti Lõuna-Hiinas oli valitsevaks ideoloogiaks, õpetas inimese ja looduse ühtekuuluvust.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kunsti ajalugu

äärmuste vältimist ja mõõdukust. Taoism rõhutas inimese vabadust ja sõltumatust ühiskonnast ning pidas viimast loodusega võrreldes ebaloomulikuks ja suhteliseks. · 3.saj hakkasid levima kaljusse raiutud templid ja omapärased ehitised- pagoodid. · Pagood on ehitis-monument, sümboolne austusavaldus Buddhale. · Hulgaliselt loodi ka Buddha figuure. · Maalikunsti peamisteks vormideks on tusi- ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. · Maal on tehtud paberi- või siidirullile, mis mõnekümne sentimeetri laiuse juures võib olla isegi kümneid meetreid pikk. · Chani usulahu munkadest maalijad panid rõhu lihtsusele. · Graafika tekkis varem kui Euroopas. · Väga kõrgetasemeline oli tarbekunst. Peamised alad on metallehistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. Spetsiifiliselt hiinapärane materjal on

Kultuur-Kunst → Kunst
55 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Hiina ja India Ajalugu

põletatud savist sõdurifiguurid, Luoyangi lähedalt leitud hiiglaslik Buddha figuur. 8. maalikunst Muinasjutulised Kalligraafia tähtsus. Tusi- ja miniatuurmaalid (pearõhk akvarellmaal paberil või siidil. asetatud voolavale, kaunile, Peen tehnika. Temaatikas veidi stiliseeritud joonele domineerivad inimene, ning kirgastele värvidele.) loomad, maastik. Maastikumaal. Rullformaat. Graafika varane areng. 9

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Hiina

14 esmalt tavalisse paberisse ja siis kas punasesse või kullavärvilisse (kuninglikud värvid), kollasesse või roosasse (õnnelikud värvid) paberisse. Pakkimisel ei kasutata rohelist, valget ja musta, sest need on matusevärvid, ja sinist, mis on leinavärv. 1 1 http://www.tlu.ee/opmat/ka/opiobjekt/ Kunst Maalikunst Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi (pilt8) ja akvarellmaal paberil või siidil. Temaatikas domineerivad inimene, loomad, maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks terviku pildi, vaid pilti tuleb vaadata järkjärgult, sellest tuleneb ka rullformaat. 1 Arhitektuur Hiina arhitektuur on põhiliselt puuarhitektuur. Puitu kasutades saab võrreldamatu paindlikuse, kohandatavuse ja mitmekülgsuse. Üheks iseloomulikumaks ehitiste elemendiks on reljeefidega

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Omapärane Hiina kultuur

SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................3 1. RELIGIOON..............................................................................................................4 1.1 Budism.....................................................................................................................4 1.2 Konfutsianism..........................................................................................................4 1.3 Taoism......................................................................................................................5 2. YIN JA YANG.............................................................................................................6 3. PEREKONNA SUHTED...........................................................................................7 4. KUNST............................................................

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
91 allalaadimist
thumbnail
28
xlsx

Tekstiilkiud

kortsu kui on töödeldud, sukatoodete, kudumite tuleb hoida riidepuudel tundlik higile, valgustundlik, valmistamiseks pole väga soe materjal, elektriseerub kuivalt kergesti, hästi värvitav ja trükitav, niit on habras, tugevus ja elastsus väiksemad kui Metsik siid tavalisel siidil Tselluloostehiskiu d Viskoos VI omadustelt puuvillale väga kardinate, mööbliriide, tavaviskoos soovitatakse pesta, kuid mitte lähedane, vildi ja vaipade tootmisel. kollakas ja üle 60 kraadises vees, imab hästi niiskust ning Uued tulekindlad läbipaistev, mehhaanilist töötlust tuleks

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
254 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Sissejuhatus materjaliõpetusse

Keemiliste kiudude jämedus on kontrollitav ja reguleeritav tootmisprotsessi käigus. Keemilisi kiude on võimalik valmistada soovitava jämedusega, kas ühtlselt kogu kiu pikkuses või õhemate ja paksemate kohtadega teatud intervallide järel. Kiu jämeduse iseloomustamiseks on mitu võimalust: 1. Läbimõõt - avaldatakse mikromeetrites ehk mikronites (1µ= 10 astmel -6 m ehk 1/1000mm) Keskmine kiudude jämedus on 12 - 40 µm (villal 15 - 60 µm, puuvillal 15 - 25 µm, siidil 10 - 15 µm, linal 12 - 16 µm, keemilistel kiududel 15 - 60 µm). Tänapäeva kiumaailmas kasutatakse läbimõõtu kiudude jämeduse mõõtühikuna suhteliselt vähe, kuna eriti looduslike kiudude ristlõikepinnad on erikujulised ning kiudude laius varieerub isegi ühes ja samas kius. Et eriliigiliste kiudude jämedused oleksid rohkem teineteisega võrreldavad, siis kasutatakse jämeduse väljendamiseks kaudseid mõõtühikuid, kus võrreldavateks suurusteks on kiudude pikkuse ja raskuse suhe

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
76 allalaadimist
thumbnail
35
docx

Egiptusest Futurismini

Neid kasutati sammaset taladeks. Iseoomulik on hiina ehitiste katusevorm ja armastus mitmekorruselise katuse vastu, mille materjalik on kasutatud glasuuritud telliseid. Ehitisi kaunistatakse ohtralt värvilise keraamika ja puunikerdustega. Iseloomulik lement kivist ehituskunstis on müür. Suur Hiina müür. Materjale on skultpuuris kõikvõimlikke vahendeid, keraamika, kivi, pronks. Puu, elevandiluu, bambus. Hiina maalikunsti peamisteks vormideks on tusi ja akvarellmaal paberil või siidil See nõuab äärmist kindlust ja osavust, iga joon ja plekk peab olema läbi kaalutud, sest tehnika ei võimalda mingite paranduset tegemist )imendub kirlt paberisse). Hiina maaliknusti temaatikas domineerivad inimene, loomad , maastik. Hiina maalis pole sageli tähelepanu pööratud sellele, et vaataja saaks pildist tervikuna korraga ülevaatem, vaid pilti võib ka vaadata järk järgult. Sellest on tingutud ka rullformaat

Kultuur-Kunst → Kunst
37 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun