Kasutamiseks ainult Gustav Adolfi Gümnaasiumis Füüsika Gümnaasiumile I. Mehaanika 10. LIIKUMISHULGA JÄÄVUSE SEADUS 10.1 Suletud süsteem F1 ja F2 - sisejõud m2 F2 Fv m1 F1 Fv Välisjõud ei mõju (või need on 10.2 Seadus tasakaalustatud) m1v1 m2v2 F1 = ...
2 x0 0 t 0 t 0 t a0 a=a0=const<0 3.4 Muutuva kiirendusega liikumine a v x © 1998 AS SERK 0 t 0 t 0 t
Kasutamiseks ainult Gustav Adolfi Gümnaasiumis Füüsika Gümnaasiumile I. Mehaanika 9. NEWTONI III SEADUS 9.1 Mõju ja vastumõju langev keha F21=-F12 1 2 F12 F21 F12 F21 F1 Maa F3 F4 F2 9.2 Katseline kinnitamine F1 F2 F1 F2 Mõlemad dünamomeetrid näitavad ühesuurust jõudu Liikuvate kehade vastastikmõju Omapära: - tekivad alati paaridena - on alati ühte liiki - ei tasakaalusta teineteist - kehtib mi...
Suund =m =ma=kF F Dt Dt Rakendus- Suurus Tähis kui m=1 kg, a=1 m2 ,siis k=1 punkt s m ja [F]=[m]×[a]=1kg×1 s2 = © 1998 AS SERK F a= m ehk F=ma kg×m 1N (njuuton) =1 2 =1N s
7.3 Impulss 39 cm Liikumishulga muut impulss mv2 - mv1 = p2 - p1 = Dp Æ 39 cm m m v2 v1=0 © 1998 AS SERK A. Mürsk kahuri- torus p1=mv1=0 B. Mürsk kahuritorust Dp=p2=mv2 väljumisel p2=mv2
kestel, 2)ajavahemikel t1=1s 9 ja t2=2s ning t1=2s ja t2=3s. Võrrelge hetkkiirusi aja- momentidel t=2s ja t=4s. 4 t 1 s © 1998 AS SERK 1 2 3 4 5 6 7
2 vy v0 Langemisaeg h vy t=Ö 2h g v0 Lennu kaugus © 1998 AS SERK xm=v0Ö 2h g x 0 xm vy
v an= = w ×R 2 R a3 a2 v3 © 1998 AS SERK an ^ v v2
v v0+at+v0 x-x = t 0 2 v0 2 x = x0 + v0t + at t 2 t © 1998 AS SERK Konstantse kiirendusega liikumist nimetatakse ühtlaselt muutuvaks (kiirenevaks või aeglustuvaks) liikumiseks
Dt 0 Dt v= dt © 1998 AS SERK v Kiiruse v suund ühtib keha liikumissuunaga
see väljend käiku lasta teiste laste või täiskasvanutega suheldes. Oluline on, et õpe- taja jälgiks eespool nimetatud ja muid sarnaseid fraase kasutades oma hääletooni ja intonatsiooni ning vajadusel korrigeeriks ennast. 20 Õpetajaraamat 10. ÕPPEVARA, MIDA SAAB KASUTADA EESTI KEELE KUI TEISE KEELE ÕPPES Asser, H., Kaskman, A., Küppar, M. Õpime eesti keelt koos Mütsiku ja Patsikuga. AS Serk. Asser, H., Küppar, M. 2000. Võõrkeeletunni planeerimine ja ülesehitus. Tallinn: TEA Kirjastus. Baker, C. 2005. Kakskeelne laps. Kakskeelsuse käsiraamat lapsevanematele ja õpeta- jatele. Haridus- ja teadusministeerium. Kikerpill, T., Kingisepp. L. 2000. Keelekeskkond võõrkeeleõppe toetajana. Tallinn: TEA Kirjastus. Kingisepp, L., Sõrmus, E. 2000. Ülevaade võõrkeeleõppe meetoditest. Tallinn: TEA Kirjastus. Krall, I., Sõrmus, E. 2000