Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"semestril" - 46 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Innovatsioonist äriplaanini eksam

* innovatsiooni liigid ja näited ettevõtete näol Protsessiinnovatsioon ­ uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi, tarnimismeetodi või tootmise abitegevuse kasutuselevõtt, mille eesmärk on tootekvaliteedi, tootmise või selle abitegevuse efektiivsuse ja/või paindlikkuse, keskkonnasäästlikkuse või turvalisuse taseme tõus. Itella SmartPOST Turunduse innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte kaupade ja teenuste turustamisel, sh muutused disainis ja pakendamises. Tere Piima maja, KOFF-i reklaamiga silorullid Tooteinnovatsioon ­ kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. robotniiduk, e-raamatud Organisatsiooniline innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte äripraktikas, töökohtade struktuuris või suhtlemistes teiste ettevõtete ja asutustega eesmärgiga tõsta ettevõtte innovatsioonivõimet ja parandada majandusnäitajaid. Kodukontorid * mis on innovatsioon Innova...

Majandus → Innovatsioonist äriplaanini
34 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Füüsikaline Maailmapilt

Füüsikaline Maailmapilt Füüsika aines ja teaduslikud meetodid: mudelid, keel, põhjuslikkus. Makroskoopiliste kehade liikumine ja selle põhjused; Newtoni seadused. Kehasüsteemide liikumine – aine molekulaar-kineetiline teooria, olekuparameetrite muutumise seaduspärasused. Suure tihedusega molekulaarsüsteemid. Soojus – aineosakeste kaootilise liikumise energia. Elektromagnetism: elektrilaengud ja nende liikumine magnet- ja elektriväljas. Valguse dualism – osakeste voog versus elektromagnetlainetus. Mikromaailma ehituskivid – elementaarosakesed. Kvantmehaanika põhiideed. Relatiivsus maailma käsitlemisel: erirelatiivsusteooria postulaadid, energia ja massi ekvivalentsus ning aegruumi kõverdumine. Universumi teke, struktuur ja evolutsioon. Füüsikas avastatud seaduspärasuste rakendatavus teistes teadustes. Õpimeetodid: loengud, seminarid. Iseseisev töö: töö kirjandusega ja harjutusülesannete lahendamine. 1 MAKROSKOOPILISTE KEHADE LIIKUMINE...

Füüsika → Füüsika
8 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Normaalne ja patoloogiline anatoomia ja füsioloogia-eksam

ANATOOMIA EKSAM Sissejuhatus Anatoomia on õpetus organismi ehitusest. Füsioloofia on teadus elusorganismide talitlusest. Homöostaas on rakkudele stabiilse sisekeskonna tagamine; püüd säilitada füsioloogilise parameetri konstantsust. See tagatakse protsesside abil, mida reguleeritakse negatiivse tagasiside põhimõttel täpse regulatsiooni abil, milles on oluline koht reflektoorsel tegevusel. Näiteks, keskonnatemp tõustes, tõuseb natuke ka inimkeha temperatuur, inimene hakkab higistama, higi aurustub keha pinnalt, alandades nii kehatemp. Palavik soodustab paranemist. Palaviku korral on soojusregulatsioonikeskus nagu ümber häälestatud ,,uutele näitudele". Bakteri mürgid või muud tegurid panevad leukotsüüdid valmistama palavikku tekitavaid aineid, mis mõjutavad keskust. Need ained on näiteks interleukiin II ning mõned teised tsütokiinid. Palavikku alandavad ravimid, nagu atsetüülsalitsüülhape...

Bioloogia → Bioloogia
57 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

RAS operatsioonisüsteemid - reaalajalised tuumad

RAS operatsioonisüsteemid - reaalajalised tuumad 1.Millised reaalajalised nõuded määravad RAS tarkvara koostamise eripära? RAS nõuded määravad tarkvara valmistamise eripärad (enamasti tekib sundparalleelsus): · Jõudlus tippkoormusel peab olema ennustatav · Töökiiruse juhtimine toimub ümbritsevast keskkonnast · Ohutus on sageli kriitilise tähtsusega · Andmemahud on väikesed või keskmised · Aktiivne liiasus (dubleerimine, jne) · Andmete terviklikkus nõutav lühiajaliselt · Autonoomne vigade avastamine 2.Selgitada sundparalleelsuse ja traditsioonilise paralleeltöötluse erinevusi. Sundparalleelsus on mitme samaaegse andmevoo töötlus ja interaktsioon, kus esinevad vahele segamised. Ühe töö katkestamine ja hiljem lõpetamine (Andmevood tükeldatakse kiiremaks töötluseks). See on paralleelsus, mis on peale sunnitud ümbritseva keskkonna poolt. Traditsiooniline paralleeltöötluses ei esine vahelesegamist ühe või mitme and...

Tehnoloogia → Reaalajasüsteemid
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Küsimused õpingukorralduse IV loengu kohta

Täiendav toetus määratakse paremusjärjestuse alusel, mis on koostatud samadel põhimõtetel põhitoetuse määramise paremusjärjestusega, arvestades seda, et sinna ei tohi kuuluda Tallinnas ja naabervaldades/linnades elavad üliõpilased (rahvastikuregistri alusel). 12. Üliõpilane eksmatrikuleeritakse edasijõudmatuse tõttu, kui ta: 1) bakalaureuseõppe statsionaarses õppes õppides on esimesel õppetööst osavõtu semestril kogunud vähem kui 15,0 EAP oma õppekava õppeainetest või 2) õppeaasta lõpuks ei ole täitnud vähemalt osakoormusega õppimise nõuet. 13. Õpingutest mitteosavõtu tõttu eksmatrikuleeritakse akadeemilisel puhkusel või välisõppes mitteolev üliõpilane, kui ta ei ole esitanud punase joone päevaks õpingukava.

Kategooriata → Õpingukorraldus
63 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Erialatutvustuse essee

Erialatutvustuse essee Informaatika valisin, sest mind hakkas umbes 14-aastaselt võluma arvutimaailm. Suvise majaremondi ajal kadus internetiühendus ja internetikeskonnas mängimine muutus seega võimatuks. Avastasin aga arvutist AutoIt ja selle manuaali, mille abiga vaikselt mässama hakkasin. Mulle meeldis see, et ma suutsin "maagilist" arvutimaailma rohkem mõista. Samuti lõin ma programmi, mis käivitas minu väiksele vennale automaatselt mängu, millega ta tol hetkel hakkama ei saanud ja mind pidevalt tüütas. Programm osutus väga kasulikuks ja sain juba varakult maitsta automatiseerimise hüvesid. Kui internetiühendus taastus, hakkasid mind huvitama ka teised keeled ja programmeerimisest sai minu suvine hobi. 11. klassis tundus juba loomulik jätkata pärast keskkooli lõppu haridusteed ülikoolis informaatikat õppides. Kuna valisin oma eriala klassikaaslastega võrreldes üsna varakult, siis oli mul piisavalt aega uurida e...

Informaatika → Erialatutvustus
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat

klassis 2. kohal ja kevadel saab sekundasse (teise klassi). Kui 5.augustil kool uuesti algas, oli sekundas 25 õpilast. Oli tähele-pandav, et Reiman semestri keskel oli 15-nes, kuid semestri lõpul nihkus 16. kohale. Kreiskooli numbriraamatus leidub Reimani sekundas saadus esimese koolitunnistuse algtekst. See sisaldas hinnangutena enamasti ,,hea", ,,õige hea" ja ,,üsna hea". Üldotsuses tõstis õpetaja Kuhlbars teiste seas esile ka Villem Reimani usinust ja hoolt. Järgmisel semestril ­ 1876. a. I poolel ­ kerkis Reiman kiiremini ettepoole: veerandaasta lõpuks 6. ja kevadeks 3. kohale 26 seast ning viiakse sügisest 1876 priimasse. Seejuures rõhutas Kulhbars üldhinnangus nelja muu õpilase seas V. Reimani küpsust, õpetaja Paetzen kiitis teda ja veel kolme muud õpilast ,,igas suhtes", inspektor Fowelin oli ajaloos ja maateaduses eriti rahul ainult Reimaniga. Priimas saavutas V. Reiman jõuluks parimad hinnangud ajaloos, maateaduses ja ladina keeles.

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õpingukorralduse test (Vastused)

Maksimaalne: 20,00 (100%) Mis põhjustel üliõpilane eksmatrikuleeritakse? Õigeid vastuseid võib olla mitu! Edasijõudmatuse tõttu – üliõpilane ei ole täitnud osakoormuse nõuet. Seoses õppekava täitmise ja diplomi väljaandmisega. Õpingutest mitteosavõtu tõttu – õpingukava on tähtajaks esitamata. Kes on Tallinna Tehnikaülikooli rektor? Andres Keevallik Tasuta kohal õppiv üliõpilane deklareerib 1. semestril 30 EAP, kuid semestri lõpuks sooritab 29 EAP. Mis juhtub? Üliõpilane peab maksma tarhvi 30-29=1 EAP eest. Tasuta õppekoht säilib. Kui üliõpilane sooritab õppeaasta lõpuks 44 EAP, mis juhtub? Õigeid vastuseid võib olla mitu. Üliõpilane langeb osakoormusele. Üliõpilane kaotab tasuta koha. Millised väited on tõesed omal soovil akadeemilisele puhkusele minnes? Õigeid vastuseid võib olla mitu! Omal soovil saab akadeemilisele puhkusele minna kohe 1. semestrist.

Pedagoogika → Õppe kavandamine
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Küsimused õpingukorralduse I loengu kohta

üliõpilasesindus, karjääriteenistus). 4. Tüüpõpingukava on kirjas õppekava lisas ja on õppeainete soovituslik jaotus semestrite kaupa nominaalse õppeajaga lõpetamiseks, kus on kirjas nii kohustuslikud kui ka valikained. Selle järgi koostatakse tunniplaan. 5. Üliõpilasele on kohustuslik osalemine seminarides, harjutustundides, praktikumides ja õppepraktikal. Esimesel semestril ka loengutes. 6. Vabaaine on TTÜ-s õpetatav õppeaine, mis ei kuulu ühessegi TTÜ õppekavasse. 7. Vabaõppe mooduli puhul on antud ainult aine maht EAP-des, võib valida vabaained, TTÜ teiste õppekavade aineid või teiste kõrgkoolide aineid. 8. Eeldusaine on aine, mille läbimisel on võimalik õppida mõnda teist ainet, mida ilma vastava aine eelneva läbimiseta pole võimalik võtta. 9

Kategooriata → Õpingukorraldus
107 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Essee Aines „Erialatutvustus“

tõeline põrgu. Mis aga ei vastanud osaliselt minu ootustele, on esimene semester. Nimelt oli keskkoolis minu jaoks kõige raskem huvi mitte pakkuvate ainete õppimine, mida oli paraku mitu korda rohkem kui mind huvitavaid aineid. Viimases klassis õppides unistasin hetkest, mil ma ei pea enam muusika- ning kunstiajalooga tegelema. Millegipärast oli mul tekkinud illusioon, et kui ma ülikooli lähen, saan juba esimesel semestril täielikult pühenduda oma tulevase eriala ainete õppimisele. Paraku see nii pole: suurema osa ajast kulutan üldõppe ainetele, programmeerimise jaoks jääb üsna tagasihoidlik kogus aega. Samas oli see vaid minu väljamõeldis, et informaatika teaduskonna tudeng pääseb täielikult humanitaarainetest või sellisest alusainest nagu matemaatiline analüüs, mis vaatamata minu heale matemaatilisele loogikale, tundub raskena.

Informaatika → Erialatutvustus
103 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Motivatsioonikiri

Seega oleks SEB Heategevusfondi toimetuleku stipendium suureks abiks. Olen veendunud, et olen õige kandidaat stipendiumile. Mul on kogemus eelarve koostamisest oma asenduskodu perest, kus minu ülesanne on olnud tulud ja kulud tasakaalus hoida. Ka oma isikliku väikese eelarvega olen suutnud hoida tasakaalu, probleem tõuseb päevakorda siis, kui on vaja teha mõni suurem väljaminek, nagu arvuti antud juhul. Lisasõidud maakonnakeskusesse nõuavad algaval semestril minult nii ajaliselt kui rahaliselt suure ressursi, samas annaks sülearvuti võimaluse kasutada ka sõiduaega õppetööks. Mul puudub töökogemus raamatupidajana, kuid hea lõputööga loodan seda pisut kompenseerida. Lõputöö raames tehtav uurimus aitab usutavasti kaasa minu tööotsingutele, kuna vestlen uurimuse raames paljude kohalike ettevõtjatega. Isiklik huvi ja pühendumus on andnud mulle palju teadmisi majanduses toimuvatest protsessidest ja seostest

Eesti keel → Eesti keel
121 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Vahetusüliõpingute programmi jaoks loodud infosüsteemi käsitlemine

arhiveeritud, siis muudab ta need aktiivseks.Süsteemis salvesatakse ka registreerimise kuupäev. (TÖÖTAJA.loomise_aeg)Juhataja määrab töötajale kasutajanime ja prooli ning ametikoha, mille töötaja tööle hakkab. Tegevus2: Semestri töö kindlaksmääramine Tegija:Õppetooli juhataja Kirjeldus: : Algab tunniplaani koostamise protsess, on vaja määrata ainetele õppejõud. Süsteem algatab kasutaja õiguste kontrolli. Õppetooli juhataja määrab õppejõu tuleval semestril teatud aineid õpetama. Õpetamiskoormuse jaotamisel võetakse arvesse ka õppejõu teaduskraadi, sest magistriõppe õppekavas peab teatud protsent ainete õppejõududest olema doktorikraadiga. Õppekoormuse määramisel kasutab õppetooli juhataja ka õppejõu semestri tööaruannet. Õppetooli juhataja määrab ka õppejõu poolt läbiviidava õpetamise laadi (loengud, harjutustunnid, praktikumid). Info aine õpetamise kohta vastava

Informaatika → Sissejuhatus...
12 allalaadimist
thumbnail
3
doc

EESMÄRGID JA PROBLEEMID

olulist infot (kodutööd, kontrolltööd, arvestused jne). 2. Elan Tallinnast väljas, mistõttu kulub palju kasulikku aega ja energiat edasi-tagasi sõitmiseks. 3. Unereziim on paigast ära. Seetõttu on hommikuti raske ärgata ja õhtuti ei tule und. 4. Regulaarselt söömisega on raskusi viitsimatuse tõttu. 5. Suurenenud kulutused. Kulutades raha samadel asjadele, mis varemgi on kulutused siiski oluliselt suurenenud. 6. Esimesel semestril on kõik loengud kohustuslikud. Osades ainetes oleks kasutegur suurem kui jätaksin loengusse tulemata ning loeksin kodus teemad läbi, säästes nii aega kui ka raha. MINU PROBLEEMID PROBLEEM TÄHTSUS EDASILÜKKAMATUS SUMMA 1. Elan Tallinnast väljas, mistõttu 8 4 12 kulub palju kasulikku aega ja energiat edasi-tagasi sõitmiseks. 2. Unereziim on paigast ära

Psühholoogia → Enesejuhtimine
60 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Tagasiside andmine

Õppijale, kes pole veel jõudnud ettenähtud mahus eelneva semestri õppeaineid uue semestri alguseks ära hinnata, on hindamiseks nähtavad veel eelneva semestri õppeained [3]. Õppeained avanevad hindamiseks jooksvalt semestri jooksul. Neli nädalat enne semestri lõppu saadetakse õppija meiliaadressile teade, kui tal on ettenähtud piirarvu ulatuses hindamata õppeaineid. See on ka parim aeg otsustamaks, milliseid õppeaineid vastaval semestril hinnata [3]. Üliõpilased peavad vastama kohustuslikele küsimustele. [ 3].Õpetamise ja kursuste tagasisideküsitlus toimub kord semestris [6]. Tagasisideküsitlusele vastamine algab ÕISis nädal enne semestri esimese õppeperioodi lõppu ja kestab järgmise semestri kursustele elektroonilise registreerimise lõpuni. Õpetamise ja kursuste tagasisideküsitluse eesmärgiks on saada infot õppejõu õpetamispädevuste ning õppekorralduse eeskirja järgmise kohta.

Meditsiin → Õendus
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Küsimused õpingukorralduse II loengu kohta

3. Mis asi on õppeaine laiendatud ainekava? 4. Kuidas toimub vabanenud RE õppekohtade täitmine? 5. Mis on nominaalkoormus, täiskoormus ja osakoormus? 6. Kuidas määratakse üliõpilase koormus esimesel ja järgmistel õppeaastatel? 7. Mis juhtub, kui üliõpilane ei täida täiskoormusega õppimise nõuet? 8. Millal pikendatakse RE õppekohal õppimise aega ja kui palju? 9. Millised on üliõpilase koormusnõuded esimesel semestril ja iga õppeaasta lõpuks? Vastused: 1. Kindlustada keemiatööstuse ja temaga seotud tööstusharude (ehitusmaterjalide, tselluloosi-paberi, toiduainete, metalli-tööstuse jt) ning uurimisasutuste varustamine bakalaureusekraadiga spetsialistidega, kes oleksid võimelised töötama ametikohal, mis eeldab keemiatehnika ja keskkonnakaitse-tehnoloogia alaste probleemide tundmist, protsesside valikuoskust ja tehnoloogia üldküsimuste valdamist.Süvendada üliõpilaste üldhariduslikke

Kategooriata → Õpingukorraldus
76 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Sissejuhatus kõrgkooliõpingutesse eksam

täidetud õppekava arvestuslikust mahust vähemalt 50% (osakoormusega õppesse immatrikuleerimisel) või vähemalt 75% (täiskoormusega õppesse immatrikuleerimisel). Esimese õppeaasta kevadsemestril saab isik immatrikuleerimist täis-või osakoormusega õppesse taotleda juhul, kui ta on läbinud õppeaineid vähemalt 15 EAP mahus. Arsti-, hambaarsti-ja proviisoriõppes saab isik immatrikuleerimist taotleda juhul, kui ta on õppekava järgi eelneval semestril täitmisele kuuluva kohustusliku õppe mahust täitnud 100%. Isik saab immatrikuleerimist taotleda juhul, kui tal ei ole ülikooli ees õppetasu võlgnevusi. 37. Ülikoolis toimub õppetöö kõrghariduse esimesel astmel rakenduskõrgharidusõppes ja bakalaureuseõppes, teisel astmel magistriõppes, esimesel ja teisel astmel bakalaureuse-ja magistriõppe integreeritud õppes ning kolmandal astmel doktoriõppes. 38. Õppetöö toimub õppekavade alusel. 41

Pedagoogika → Pedagoogika
30 allalaadimist
thumbnail
3
docx

KÄSITÖÖTEHNOLOOGIAD JA DISAIN ÕPPEKAVA DIPLOMITÖÖ KOOSTAMISE JA KAITSMISE JUHEND

Diplomitöö juhendaja omab vähemalt magistrikraadi või sellega võrdsustatud kvalifikatsiooni. Kokkuleppe juhendamise osas sõlmib üliõpilane ise õppejõuga. Vajadusel abistab osakond üliõpilast juhendaja leidmisel. Teema registreerimiseks esitab üliõpilane vormikohase avalduse. 7. Diplomitööde teemad ja juhendajad kooskõlastab õppekava juht ja kinnitab akadeemilise üksuse juht kaitsmisele eelneval semestril etteantud tähtajaks. Lõputöö juhendamine 8. Lõputöö on üliõpilase iseseisev töö. Juhendajal on nõustav ja suunav roll. 9. Juhendaja: - annab nõu valitud teema eesmärgi püstitamisel, probleemi põhjendamisel, ainestiku käsitlusviisi ja tööst tulenevate ülesannete täpsustamisel, meetodite ja loov-praktilise ülesande teostuseks sobiva tehnoloogia valikul ning annab nõu praktilise osa ja kirjaliku osa omavaheliste seoste tugevdamiseks;

Tehnoloogia → Käsitöötehnoloogia
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mida sain teada ainest Erialatutvustus?

õppetool Tallinn aasta 2013 Aine Erialatutvustus on uuele tudengile kindlasti väga vajalik ning minagi sain väga palju just tänu sellele ainele teada telekommunikatsiooni üldise olemuse kohta. Eriti oluline oli see minu jaoks seetõttu, et tegelikult oli selle eriala valimine minujaoks kui võõras kohas sillalt vette hüppamine, teadmata sisu ega põhja. Kuna esimesel semestril on põhimõtteliselt kõik ained üldised, et ülikooli poolt testida tudengite võimekust, ei saa keegi tegelikult aru, mida ollakse õppima tulnud ja võimalike eriala vahetamise soove ei saa olla. Seega pean ,,ülistama" seda ainet kõige paremas tähenduses, sest tänu sellele ainele olen ma üsna kindel, et see on üks neist erialadest mida ma TTÜs õppida sooviksin. Oma arvestus töös arutlen ma antud loengute põhjal(mis meeldis, mis ei meeldinud, mida

Informaatika → Erialatutvustus
18 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Magistriõppe protsessimudel

kasutada õppeinfosüsteemis (õis) on tudengil võimalik magistriõpingute käigus omandatavatele ainetele registreeruda. Selleks tuleb valida tudengil sobiv suund (valikus tehnoloogia juhtimine ja väikeettevõtte rahandus) ning logida sisse õppeinfosüsteemi ja ainetele registreeruda. Õppetöö on jaotatud semestriteks, mida on kokku neli, kuid õppetöö toimub kolme semestri jooksul ning 4. semester on lõputöö kirjutamiseks. Esimesel semestril on kokku 6 õppesessiooni, mis toimuvad neljapäevast pühapäevani enamasti kord kuus. Samaaegselt semestri õppetööga tuleb tudengil tegeleda ka kodutöödega, mille kohta antakse infot igas aines jooksvalt. Semester lõppeb eksamisessiooniga. Sama süsteemi järgi toimuvad kõik kolm semestrit. Kolmanda semestri lõpus tuleks tudengil valida, millise variandiga soovib oma õpinguid lõpetada, kas selleks on lõpueksam või lõputöö. Vastavalt valikule toimub edasine tööprotsess

Majandus → äriprotsesside juhtimine
41 allalaadimist
thumbnail
36
doc

E-deklaratsioonide haldamine

Dekanaat Deklaratsioon dekanaadi töötajale kuvatud Tudengi õpilase staatuse kontrollimine On õpilane? Deklaratsioon vigane Ei Jah Ainete õpetatavuse kontroll vastaval semestril Ainet õpetatakse Ei vastaval semestril? Jah Aine ja tudengi õppekava Ei vastavuse kontrollimine Aine kuulub tudengi õppekavasse (võib võtta vabaõppesse?) Jah Jah Õppejõu poolse aine deklaratsiooni Jah kinnituse kontrollimine

Informaatika → Informaatika
41 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tasuta kõrgharidus

Olen seisukohal, et kindlasti peab säilima võimalus oma õpingute eest soovi korral täismahus ise maksta, kaotamata seejuures üliõpilase staatust. Tasuta kõrgharidust saavad 2013/2014. õppeaastal õpinguid alustanud noored, kes täidavad õppekava ettenähtud mahus. Iga semestri jooksul peab üliõpilane omandama kindla arvu ainepunkte. Kui tudeng ei ole seda teinud, on ülikoolil õigus nõuda puuduolevate EAPde (Euroopa ainepunktide) hüvitamist. Igal semestril peab koguma 30 EAPd, kuid ülikoolid võivad teha erandeid. Kõrgkoolides ja erialade lõikes võivad tingimused olla erinevad. Kindlasti tänu sellele suureneb väljalangevus, kui probleemide tekkimisel hakatakse õppemaksu nõudma. Eks see võib olla ka mõningatele motiveeriv pingutamaks rohkem kuis see on muutnud tudengitele pigem olulisemaks EAP-d kui õpitulemused. Paremini kindlustatud peredest pärit noortel on paremad võimalused

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Meleski klaasivabrik

Ettevõtja "Lorupi"-periood Uue tõusu alguseks võibki pidada 1924. aastat, mil osaühisus rentis vabriku noorele ja ettevõtlikule Johannes Lorupile, keda võib pidada moodsa klaasitööstuse rajajaks Eestis. Lorup sündis 11.11 1901. aastal Viljandimaal, Vana-Tänassilma vallas Oiul. Tema isa Jaan Lorup oli edasipüüdlik talumees, kes tegeles metsamüügiga. Perekond toetas Johannese õpinguid, mis peale Viljandi Maakonnagümnaasiumi jätkusid viiel semestril Danzigi Kõrgemas Tehnikaülikoolis masinaehituse erialal. Peale õpinguid naasis ta kodukanti ja alustas tegevust Meleski klaasivabriku rentnikuna. Meleski Klaasivabrik renditi Johannes Lorupile kõigi hoonetega, vabriku sisseseadega ja päraltolemistega. Ta kohustus kindlustama vabriku hooned tuleõnnetuste vastu, neid korras hoidma ja vajadusel remonteerima, ühtlasi maksma avalikud maksud ning kandma kohustused, mis vabriku ja selle maa-alaga.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Sissejuhatus kõrgkooli õppesse eksami materjalid

õppekava arvestuslikust mahust vähemalt 50% (osakoormusega õppesse immatrikuleerimisel) või vähemalt 75% (täiskoormusega õppesse immatrikuleerimisel). Esimese õppeaasta kevadsemestril saab isik immatrikuleerimist täis- või osakoormusega õppesse taotleda juhul, kui ta on läbinud õppeaineid vähemalt 15 EAP mahus. Arsti-, hambaarsti- ja proviisoriõppes saab isik immatrikuleerimist taotleda juhul, kui ta on õppekava järgi eelneval semestril täitmisele kuuluva kohustusliku õppe mahust täitnud 100%. Isik saab immatrikuleerimist taotleda juhul, kui tal ei ole ülikooli ees õppetasu võlgnevusi. 37. Ülikoolis toimub õppetöö kõrghariduse esimesel astmel rakenduskõrgharidusõppes ja bakalaureuseõppes, teisel astmel magistriõppes, esimesel ja teisel astmel bakalaureuse- ja magistriõppe integreeritud õppes ning kolmandal astmel doktoriõppes. 38. Õppetöö toimub õppekavade alusel. 41

Muu → Ainetöö
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Essee: Missugune on noore kõrgharidusega eestlase tulevik

ka peaks saama palju paremaks. Samas, põhiosas pole probleemid veel sugugi nii suured, et otsuste langetamine oleks vältimatu, ega nii traagilised, nagu näidata püütakse ­ lõpetajad saavad jätkuvalt tööd ja õppejõud leiba." (Aaviksoo 2010). Välisõppejõudude ingliskeelsed loengud on huvitavad ja atraktiivsemad kui igapäevased, aga mina arvan, et need peaksid olema vabatahtlikud. Raske on juba oma elu esimesel semestril õppida mõnd täiesti võõrast ainet inglise keeles. See on noore enda otsus, kui minnakse õppima välismaale. Igaüks teab ise, milleks on suuteline ning kui hea on tema inglise keele tase. Reisimises ja kodumaalt vahepeal eemal olekus pole mitte midagi halba. Halb on see, kui ei tulda tagasi. Kui noor inimene saab näiteks Eestis tasuta kõrghariduse ning kolib seejärel välismaale, siis ei too see meie riigile tulu. ,,89 protsenti praegu pikemat aega

Keeled → Kirjalik eneseväljendus eesti...
69 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Slangi kasutamine 17-18 aastaste noorte seas

Tartu Raatuse Gümnaasium Holger Asmann Slängi kasutamine 17-18 aastaste noorte seas Uurimistöö Juhendajad: Sirje Astel ja Ülle Kask Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD ......................................................................................................... 2 RESÜMEE .......................................................................................................... 3 SISSEJUHATUS ................................................................................................. 4 I SLÄNG, SELLE KUJUNEMINE JA KASUTAMINE .................................... 6 1.1 Mis on släng?................................................................................................. 7 1.2 Kus ja kelle poolt slängi kasutakse? ........

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Referaat teemal "Kes peab maksma hariduse eest?"

õppurit üliõpilasena. Need, kes ei täida õpet etteantud mahus, peavad tegemata jäänud ainepunktide eest maksma. Olen seisukohal, et kindlasti peab säilima võimalus oma õpingute eest soovi korral täismahus ise maksta, kaotamata seejuures üliõpilase staatust. See on eluliselt oluline ka ülikoolide jaoks, kuna praegu moodustab riigieelarvevälistelt kohtadelt teenitud raha ca 20-30% õppeasutuste eelarvest. Erakapitali kaasamist ei tohi piirata. 30 ainepunkti täitmise nõue igal semestril välistab tudengitel võimaluse näiteks samal ajal tööl käia. See piirang ei ole kuigi liberaalne ning võtab tudengilt võimaluse erialast praktikat saada ja lisakapitali koguda. Rääkides elukestva õppe arendamisest ning vaadates trende, kus vanemate kui 25aastaste tudengite hulk kasvab, on igal juhul ratsionaalne täismahu nõuet langetada näiteks 75- 80%-le ehk siis 22-24 punktini. Tagamaks seejuures aga paremat kvaliteeti, oleks mõistlik lisada

Filosoofia → Kutse-eetika
42 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Amandus Heinrich Adamson

Ettevõtliku ja energilise noormehe lakkamatud katsed edasi jõuda äratasid huvi Paldiski kohtunikus Kalkis, tema saatuse vastu, sellepärast kirjutas ta Adamsonile soovituse Teaduste Akadeemia presidendile, samuti Kunstide Akadeemia auliikmele Lütkele, kelle abil Adamson saigi kooli sisse. 1876. aastal 8.jaanuaril tegi Adamson avalduse Peterburi Kunstide Akadeemiasse vabakuulajaks. Ta saigi vabakuulajaks, aga üleminek skulptuuriklassi toimus juba samal semestril. Väga tabavalt sobivad Adamsoni väsimatute püüdluste iseloomustamiseks Ants Laikma sõnad: ,,Ei olnud siis meil veel ,,tundisid" ega ,,kunsti" kursuseid- koolisid, ei kunstnikke, ei kunstiseltsi ega ­ näitusi, mis oleks õhutanud, kust oleks saanud näha, leida mõtet või algatust, äratust või õpetust... Olid ainult ,,töpperite", tislerite ja maalrite ,,värkstoad", - sealt kiskusid, kasvasid, kangenesid välja meie esimesed kujurid, Eesti saava kunsti

Ajalugu → Ajalugu
110 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Praktika aruanne ehk praktikandi tegevus firmas

Päevane osakond Xxnimixx xxxxx rühm ETTEVÕTTEPRAKTIKA ARUANNE Juhendaja: xxnimixxx xxxnimixx Tallinn 2009 1.Sisukord 2.Sissejuhatus. Tallinna Polütehnikumi 4 kursuse esimesel semestril toimus kooli õppetöö raames ettevõtte praktika. Praktika eesmärgiks oli töökogemuste saamine nii elektriliste praktilistite tööde näol kui ka üld töökogemuse saamine(distsipliin jne.). Praktika kestuseks oli 17 nädalat ja see toimus 03ndast oktoobrist kuni 6nda jaanuarini. Antud praktika teostamiseks valisin mina praktikajuhendaja Lembit Annuse abil ettevõtteks AS KH Energia-Konsult. Valisin selle ettevõtte

Muu → Praktika aruanne
1017 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Jüri Vilms

jälgi kõigile selle ümber koondunud noortele. Peale muu oli ringil oma korralik illegaalne raamatukogu, mille köidete arv Vilmsi ajal tõusis juba üle tuhande. Pärnu õpilased elasid kaasa Noor-Eesti liikumisele ja 1905. aasta revolutsioonipäevil haaras revolutsiooniline liikumine ka õpilaskonda. 16-aastasene Vilms, tugevakasvuline noormees, esines aktiivse ja huvitava revolutsiooni tegelasena. Saabus raske reaktsiooniaeg ­ 1906. Sama õppeaasta esimesel semestril heideti Vilms gümnaasiumi 6. klassist välja. ­ Vilmsi see ei heidutanud. Ta tegeles edasi ''Taimes'', kuid ühtlasi näeme teda aktiivse tegelasena juhtimas sotsiaaldemokraatliku partei kohaliku osakonna tööd ­ ta agiteeris ja organiseeris nii tööliskonnas kui ka õpilaskonnas. Selline Vilmsi laialdane tsaarireziimi-vastane võitlus ei jäänud muidugi sandarmitel tähele panemata. Teadaolevail andmeil on Vilms neil õppeaastail vähemalt kolm korda politsei poolt

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Anna Haava: elu ja loomingu lugu

Kooli nimi Anna Haava: elu ja loomingu lugu referaat Nimi Klass Asukoht ja aasta Anna Haava elulugu Ühel südasügisesel laupäeval jättis Haavakivi perenaine õueäärsel kartulipõllul töö pooleli ning ruttas rehielamu otsakambrisse. Veel enne päikeseveeru tuli Kodaveres, Pala vallas ilmale 15. oktoobril 1864. aastal Joosepi ja Sohvi Haavakivi teine tütar, kelle nimeks sai Anna Rosalie Haavakivi. Väikest last ootas ees 5-aastane õde Elisabet. [1] Kümne päeva pärast jäi maimuke aga nii haigeks, et talle elupäevi enam ei loodetud. Lapsele tehti hädaristimine, tema vaderiteks said sõts Elisabet Peramets, lell Jakup Haavakivi ja Lena Masing. Pärast ristimist valmistas laps aga kõigile suure üllatuse – ta paranes haigusest. [1] Suurem õde Elisabet meenutas oma ruugete juuste ja heleda jumega pigem isa, kuid Anna juures võis n...

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Psühholoogia areng Eestis

Psühholoogia Eestis J.Allik 2002 Psühholoogia Tartu Ülikoolis (1802-1918) Gottlob Benjamin Jäsche (1762-1842) - praktilise ja teoreetilise filosoofia professor (1802-1832). Luges 54 korda psühholoogia kursust. I.Kanti õpilane, tugines tema "Antropoloogiale", kogemusel põhinev "empiiriline psühholoogia". Moriz Conrad Posselt (1805-1875) - psühholoogia kursus 17 semestril (1834-1845). Hegeli pooldaja. Ludwig Strümpell (1812-1899) - filosoofia professor (1845-1870). Psühholoogia kursus 26 semestrit. Ilmselt väljapaistvamaid Herbarti pooldajaid. Pedagoogilise patoloogia (laste puuduste) rajaja. 1863. a. võtab aluseks Wundti "Loengud inimese ja looma hingest". Tema unenägudeteooria mõjutas oluliselt Freudi arusaamist unenägude funktsioonist. Ludwig Strümpell oli üks esimesi, kes esitas küsimuse, miks unenägude maailm on nii erinev sellest,

Psühholoogia → Psühholoogia
124 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Nikolai Triigi elulugu

Lihula Gümnaasium NIKOLAI TRIIK Referaat Triinu Trossmann 12. klass Lihula 2009 NIKOLAI TRIIK Nikolai Triik (1884-1940) oli Eesti maalikunstnik ja graafik. Ta õppis Peterburis, Pariisis ja mitmel pool mujal ning viibis pikemalt Soomes, Norras ja Saksamaal. Hiljem töötas ta õppejõuna Tartu kunstikoolis Pallas. Triik on loonud nii maastikuvaateid kui ka rahvusromantilisi ja sümbolistlikke teoseid, samuti palju Eesti haritlaste ja kultuuriinimeste portreid. Triik oli seotud kirjanikerühmitisega Noor-Eesti ning kujundas nende albumeid ja teisi raamatuid. (Tea Laste- ja Noorteentsüklopeedia 3, lk 261). Kunstniku sünnikoht ja lapsepõlvekodu asusid Tallinnas. Ta pärines kainest ja praktilisest keskkonnast. Tulevase kunstniku isa Kustav Jaani poeg Triik pidas Tallinnas rätsepaametit. Ta ei olnud põline tallinnlane, tem...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Referaat Alar Kotli

Saanud teada, et teda on võimalik vastu võtta alles 1923. a. kevadel, otsustas ta aastat mitte kaotada ja sõitis Tartusse. Ta pani end 1922. a. sügisel üheaegselt kirja kunstikoolis ,,Pallas" ja Tartu ülikooli matemaatika- loodusteaduskonnas, kuid viimases teda loengutel käimine eriti ei huvitanud. Kuna A. Kotlil puudus varasem kunstiharidus, tuli tal ,,Pallases" kõigepealt töötada üldklassis, kus sel semestril andsid joonistust, maalikunsti, natüürmorti, pead ja akti vaheldumisi K. Mägi, N. Triik, A. Vabbe, G. Kind ja V. Mellik. Kohalkäimise lehtedel ei figureeri A.Kotli nimi kuigi sageli. ,,Pallase" aegseid visandeid, portreid ja maastikke säilib arhitekti isiklikus arhiivis, nendes on selgelt tunda õpilaslikkus, mis usinalt püüab natuuritruuduse poole. 1923. a. esimese poolaasta ,,Pallase" õpilaste nimekirjast A. Kotlit enam ei leia, ülikoolist sai ta lõpparve 30. jaanuaril ja juba 30

Arhitektuur → Arhitektuur
34 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kutseõppest ja kutsekoolidest, mis asuvad Eestis ning mida nad võimaldavad anda õppijale

2012. aastal on see 19,18 eurot. Õppetoetuste määramise otsustab iga konkreetne kool eraldi, mistõttu on kooli otsustada, milliseid dokumente tuleb õppetoetuse taotlemiseks esitada. Nii põhi- kui ka täiendava toetuse maksmise aluseks on õpilaste paremusjärjestus õppetulemuste põhjal. Mõlemat toetust saab taotleda viieks õppekuuks kaks korda õppeaastas – septembris ja veebruaris. Esimese aasta või kursuse õpilased esimesel semestril toetusi küsida ei saa – neil pole veel õppetulemusi, mille alusel paremusjärjestused koostatakse ja toetusi määratakse. Nad saavad esitada taotluse õppetoetuste saamiseks veebruaris. Lisaks õppetoetuse määramisele on koolil võimalik toetada majanduslikes raskustes olevad õppijaid. Selleks moodustab õppeasutus eritoetuse fondi, mille vahenditest kuni 20 protsenti tuleb põhitoetuse ja täiendava toetuse fondide vahenditest

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Deklareerimisprotsessi modelleerimine

Iga dekanaadi või raamatupidamise tegevuse juures võib toimuda katkestusi ja esineda probleeme. See tähendab, et tudeng kutsutakse välja dekanaati. Kui kõik toimub plaanipäraselt, väljastatakse õppejõule semestri lõpus hindamisleht. Antud protsessi lõpuks loemegi seda kui hindamisleht on võimalik väljastada (väljastatakse). 3.2. Protsessi eesmärk Deklaratsioonide esitamise protsessi eesmärk on, et tudengid saaksid ülikoolile teada anda mis aineid nad algaval semestril õpivad ning et semestri lõpuks saaks vastavate ainete õppejõud tudengile hindamislehe mille alusel tudengi hinne sisestatakse õppeinfosüsteemi. Protsessi väljundi tulemusena tehakse otsuseid tudengi staatusest ülikoolis. 3.3. Protsessi tegutsejad Antud protsessis osalevad järgmised tegutsejad: Tegutseja Kirjeldus Tudeng Tudeng koostab deklaratsiooni, kogub vajalikud kinnitused ning esitab need dekanaati.

Filosoofia → Eetika
40 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Põltsamaa kooli endine õpetaja Helvi Laas

Kursusejuhatajaks oli noor energiline bioloog Ludvig Raudsepp. Paljud tüdrukud olid temasse armunud. Õppetöö põhivormiks olid loengud, peale selle olid huvitavad katsed, laboratoorsed tööd, seminarid, õppekäigud ja välitööd. Suvel toimusid õppeekskursioonid katsejaamadesse, majanditesse, kooliaedadesse, kaunitesse kohtadesse Eestis ja Lätis. Sellest kõigest on Helvil kustumatud mälestused, mis ei unune eal. V kursuse lõpetas Helvi edukalt. VI kursuse II semestril haigestus Helvi tuberkuloosi. Ta pandi kolmeks kuuks haiglasse. Sel aastal jäi tal kool lõpetamata. Kursuseeksamid sooritas ta suvel koos kaugõppijatega. Riigieksamid tegi järgmisel aastal koos statsionaaridega. 29. juunil 1952 aastal sai ta diplomi, millega omistati talle 7-klassilise kooli loodusteaduse ja maateaduse õpetaja kvalifikatsioon (Lisa 6 punkt 1 ). 8 4. Töö koolides 4.1. Lustivere 7 klassiline kool september 1952

Kategooriata → Uurimistöö
40 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Richard Roht - elu ja looming

nooremaid. 5 1.2. Richard Rohu kujunemine kirjanikuks Lõpetanud Võru linnakooli astus ta 1906. aasta talvel H.Treffneri eragümnaasiumi, mille pidi aga majanduslike raskuste tõttu pooleli jätma. Tartus alustas Roht suletööd, kirjutades mitmetele ajalehtedele sisult väheütlevaid jutukesi. Ka Valga reaalkoolis, kus ta jätkas poolelijäänud õpinguid, oli raskusi reaalainetega. Nii lahkus ta viimasel semestril sellestki koolist. Nüüd järgnesid paar aastat (1912-1914) Peterburis, Helsingis ja peamiselt Tartus. Napp rahaline sissetulek kirjatööst võimaldas vaid kehva äraelamist. Neil aastail ilmusid Rohu esimesed novellikogud "Igaveses labürindis" (1913) ja "Üksinduse meeleolud" (1914). Esimese maailmasõja algul Roht mobiliseeriti. Ta õppis lipnike koolis ning võttis hiljem ohvitserina sõjast osa Rumeenia rindel. Naasnud 1917. a. lõpul kodumaale, teenis ta kodusõja

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Gleitmani raamtumaterjal

Viha, kahetsus, süütunne Kõik need emotsioonid on põhjustatud mingist ebaõnnest: töökoha kaotusest, ebaõnnestunud eksamist ja nii edasi. Bernard Weineri järgi sõltub meie emotsioon sellest, kuidas me seletame toimunud ebaõnnestumise põhjust. Kui me usume, et toimunu oli kontrolli all, tunneme viha; kui meile näib, et juhtunu oli kontrollimatu ­ tunneme kahetsust. Kui Joe põrus eksamil ja oli eelmisel õhtul pidutsenud, teeb see meile viha, kui aga ta oli olnud möödunud semestril pikalt haige, siis ­ kahetsust (muidugi juhul, kui Joe käekäik meile tõesti oluline on). Esimesel juhul me tunneme, et Joe oli ise süüdi, teisel ­ et tal polnud midagi parata (Weiner, 1982). Toodud näites tekitas meis emotsioone teise inimesega juhtunud ebaõnnestumine, kuid samad tunded võivad tuleneda meie endaga juhtunust. Ka sel juhul on määrav, kas toimunu üle oli meil kontroll või mitte. Kui

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse
143 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Õppekavad ja õpikud koolimatemaatikas

ühiskool (Gesamtschule), reaalkool (Realschule) ja gümnaasium (Gymnasium). Kõige suuremad nõudmised esitataks gümnaasiumiõpilastele ja kõige madalamad ühiskooli õpilastele. Kohustuslik haridus on Saksamaal 10 klassi ja üldiselt pole sel ajal enam lihtne üle minna kahest ülejäänud koolist gümnaasiumi-tüüpi kooli taseme erinevuste tõttu. Pärast 10. klassi kestab gümnaasiumis õppetöö veel 2 aastat (gymnasiale Oberstufe). Sellel kooliastmel hinnatakse õpilasi igas aines igal semestril 1 – 15 punktiga (eelmistes klassides kasutati hindeid 1 – 5, kus 1 on kõrgeim hinne), kusjuures 15 on kõrgeim tulemus. Õppeaine läbimiseks on vaja saada vähemalt 5 punkti. Õpilasel on kohustus nelja semestri jooksul valida 8 süvakursust, kus on tavakursuse 3 tunni asemel 6 tundi nädalas (saab 1 – 30 punkti). Tavakursusi tuleb kahe aasta jooksul läbida 24. Süvakursuste ained valib õpilane ise. 12. klassi lõpus on viis

Matemaatika → Matemaatika
26 allalaadimist
thumbnail
52
doc

Tööde vormistamise juhend

· uurimuse teema ja selle valiku põhjendus; · lahendamist vajavad uurimisprobleemid; · töö eesmärk (planeeritav tulem ja väljund); · uurimisaine määratlemine (mida uuritakse); · hüpotees (kvantitatiivse uurimuse korral); · uurimuse meetodid, etapid ja ajakava; · mõned olulised kirjandusallikad; · juhendaja nimi ja allkiri. Lõputööde (v.a doktoritööde) teemad ja juhendajad kooskõlastab eriala kureeriva õppetooli juhataja ja kinnitab osakonna juhataja kaitsmisele eelneval semestril 1 1 akadeemilises kalendris kehtestatud tähtajaks. Lõputöö kava esitamise tähtaeg on 15 päeva enne akadeemlises kalendris määratud tähtaaega. Vajadusel antakse kava tagasi paranduste tegemiseks. Kinnitatud teema kehtib ühe aasta. Magistritöö esialgne kava tuleb esitada juba magistriõppesse astumisel, selle uurimiskava esitatakse 15 päeva enne akadeemilises kalendris määratud tähtaega

Kirjandus → Tööde vormistamine
419 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Kirjanduse lõpueksam

Kui ta on seitse, kaotab isa, toetajaks saab isa venna pere. 1895 on juba Tartus gümnaasiumis, edasi õppimiseks annab kaasõpilastele vene keelt, alates 1901. aastast on suviti Soomes, kus õpetab saksa keelt. 15-aastaselt hakkab kirjutama ajalehtedele, tõlkima (valdab vene, saksa, prantsuse ja kreeka keelt). Õppides gümnaasiumis organiseerib 1903 Mihkel Veske ja Koidula mälestuspäeva. Heidetakse koolist välja, aga hiljem lõpetab kuldmedaliga. 1904 astub Tartu Ülikooli, teisel semestril läheb Soome rahvaste kirjandust ja esteetikat õppima. Seal tutvub Eino Leinoga. 1905 esimene luulekogu ,,Elu tuli". Ta omandab soome, norra, taani ja rootsi keele. Peale luuletuste kirjutab ka kirjanduskriitikat ja esseesid. On mitmete ajalehtede kaastööline. Peale lõpetamise jääb ülikooli raamatukokku tööle, abiellub ülikoolikaaslase Johannaga (tarmukas, suur). Kui algas Esimene maailmasõda, Suits mobiliseeritakse, aga lubatakse rindel olemise asemel õppejõud olla.

Kirjandus → Kirjandus
379 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Kolokvium 1 materjal

Viitenumber http://www.lib.ttu.ee TTU ~opikute osakonnas 517/T-15 c Ivar Tammeraid, 2001 Sisukord 0.1. Eess~ ona K¨aesoleva ~ oppevahendi aluseks on autori poolt viimastel aastatel Tallinna Tehnika¨ ulikoo- lis bakalaureuse~ oppe u ¨li~ opilastele peetud u ¨he muutuja funktsiooni diferentsiaal- ja inte- graalarvutuse loengud nimetuse "Matemaatiline anal¨ uu¨s I" all. Siiski ei ole tegu pelgalt u ¨hel semestril esitatu kirjapanekuga. Lisatud on paljude v¨aidete t~oestused, mille esi- tamiseks napib loengutel aega. Samuti on tunduvalt mahukam n¨aite¨ ulesannete hulk. ¨ Uhtses kontekstis on lisatud ka keskkoolis-g¨ umnaasiumis matemaatilisest anal¨ uu¨sist esi- ~ tatu. Oppevahend pakub t¨ aiendavaid v~oimalusi u ¨li~opilaste iseseisvaks t¨o¨oks. T~oestuseta esitatud oluliste v¨ aidete korral on antud viide ~opikule, millest huviline v~oib leida kor-

Matemaatika → Matemaatiline analüüs
65 allalaadimist
thumbnail
566
pdf

ÜLESANNE I PINNATÜKK

Arvutigraafika I ÜLESANNE I Pinnatükk Sissejuhatus Enne joonestusprogrammiga AutoCAD töötama asumist on soovitatav läbi lugeda see Sissejuhatus ja teha endale märkmeid sest vastavalt Murph’i seadustele: „... juhul, kui vaatamata mitmesugustele ja laiaulatuslikele katsetele, uus seade ei hakka tööle, on edasise aja kokkuhhoiu mõttes viimane aeg alustada tutvumist selle seadme kasutusjuhendiga...” Aga ...teisest küljest ei maksa kaotada ka lootust, ja kui on küllalt julgust, võib minna kohe leheküljele 270 ja hakata joonestama pinnatükki. Sel juhul tabab seniseid AutoCAD-programme kasutanuid rida üllatusi... Põhimõtteliselt saab siintoodud Juhendis toodud andmeid AutoCAD-19.0 kohta kasutada ka vanemate AutoCAD-vormingute korral, sest tegelikult on AutoCAD- joonestamise põh...

Insenerigraafika → Autocad
17 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Võlaõiguslikke riigikohtulahendite vihik

tingimuse kasutaja esitab nt oma seisukohta kinnitava asjatundja arvamuse, peab teine pool vähemasti üldjuhul selle ümberlükkkamiseks esitama ise eelkõige samuti asjatundja arvamuse või taotlema kohtult ekspertiisi määramist. 3-2-1-184-13 p 11 ­ tüüptingimuste tõlgendamine Nõude loovutamislepingu alusel esitas hageja kostja vastu hagi sellel alusel, et viimasel on jäänud õppeasutusele tasumata õppemaks. Samas oli kostja eksmatrikuleeritud alles järgmisel semestril. Kostja seisukohalt on lepingu ja sellega seotud dokumentide selline tõlgendus, mis näeb õppeasutusele ette üksnes õiguse, aga mitte kohustuse eksmatrikuleerimise aluste esinemisel leping lõpetada, tühine kui ebamõistlikult kahjustav, sest annaks piiramatu õiguse õppemaksu nõuda hoolimata teenuse pakkumata jätmisest. Kostja esitas ka apellatsioonkaebuses väite, et nii lepingu tingimuste kui ka lepingus viidatud

Õigus → Võlaõigus
68 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

Mu oma lapsed on öelnud – oma õpetajate kohta – et neile meeldis konkreetne aine sageli just ma püsisin selle juures nii kaua, kuni jõudsin mingi „loomupärasuseni“ oma valitud oskusega, konkreetse õpetaja pärast, kes seda ainet sel semestril või õppeaastal õpetas. mida tahtsin õppida ja arendada. Üks kõige võimsamaid mõjutegureid õpetaja suhetes nii üksikute õpilaste kui gruppidega on õpetaja soov olla empaatiline. Teise vaatenurga võtmine tähendab võimet näha õpilase heit-

Psühholoogia → Psühholoogia
99 allalaadimist
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

See oligi paik, kuhu Indrek ikka ja jälle oma pilgu viis, kui ta selleks pisutki mahti leidis. Aga tõepoolest oli selleks aega vähe, sest tema teadmuste katsumisega tehti kohe hakatust. See võis ehk tundi pool kesta, siis ütles härra hallis eesti keeli: ,,Vene keele ja rehkendusega saate neljandasse, aga ajalugu, peaasi ladina keelt peate järele õppima. Kui kõvasti tööd teete, jõulu vaheaja ka, saate ehk järgmisel semestril teistele järele. Olete juba täis mees, andke pihta. Tõuske hommikul varem, õhtul aetakse magama. Kas raha on, et tunda võtta? Ei ole? Noh, siis katsuge omapead, küsige teistelt, kas või minult mõnikord. Mitte ühtepuhku, sest mul pole aega, aga vahete-vahel." Nüüd tundusid äkki ka selle härra silmad Indrekule sama mahedatena nagu teisegi omad, ja mingisuguse uue rõõmuga lahkus ta toast. ,,Teatage härra Maurusele, et meie oleme valmis," ütles punahuuleline Kopfschneiderile.

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun